Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#11451) FeRRaR1 válasza nesa (#11450) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Igen van, a 4. generációsnál elvileg ez az előírás, S80-ban 2009-ben váltottak talán Gen 4-re.

Nekem 2007, 3. genes haldex van benne. Így nekem csak simán töltőnyílásig kell töltenem és kész.

(#11452) FeRRaR1 válasza FeRRaR1 (#11451) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nekem elvileg ezt kell megcsinálnom.

Nem tűnik vészesnek, haldexet a kardánnal összekötő rész leszedéséhez kell valamit szereznem, illetve azt a tömítő gyűrűt aminek ajánlják a cseréjét.

Pumpa, filter, nyomás szenzor (a kisebbik mikor kiszedi a DEM-et) már itt van, 6 új kardán csavar is, egyedül egy célszerszám, tömítő gyűrű, meg valami fékfolyadék leszívó / feltöltő kell a folyadék felpumpálásához.

(#11453) FeRRaR1 válasza FeRRaR1 (#11452) üzenetére


FeRRaR1
őstag

https://www.youtube.com/watch?v=VKDrJumrm78
Videó lemaradt az előzőből most látom.

Más: Tegnap megjött az S80 karácsonyi ajándéka :D

(#11454) N0rthF4c3 válasza FeRRaR1 (#11452) üzenetére


N0rthF4c3
tag

Van egy videó is a neten, egy Amerikában élő orosz csóka szerelgeti az mkIII XC70-ét. Csinál első-hátsó difi folyadékcserét, haldex karbantartást. Én is gondolkodtam azon, hogy első körben egy teljes haldex pucolást kéne csinálni, hátha megoldja a kattogásomat. Leszívó-feltöltőt csővel együtt pár ezerért tudsz venni viszonylag sok helyen, szivargyújtóról működtethető megoldást.

(#11455) focvis válasza FeRRaR1 (#11453) üzenetére


focvis
veterán

Klafa szett! :)
Ha nem indiszkrét; hány kiló lett a mérlegen?

(#11456) nesa válasza FeRRaR1 (#11453) üzenetére


nesa
veterán

Ezeket a felniket fel ne rakd életveszélyesek meghal mindenki, ne tedd, kizárólag csak hosszú tesztelés után ajánlott, de én szívesen kitesztelem neked.
:D

[ Szerkesztve ]

(#11457) Atomgeszi válasza FeRRaR1 (#11453) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Ájujj. :Y :D

(#11459) molnarpeter válasza #05304832 (#11458) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Spritmonitor.de

(#11460) sfdrakex válasza #05304832 (#11458) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Városban 6 liter, 90 nél 4,5 pályán 180 nál 5,5. :DD :D ;] ;] ;]

Egyébként úgy 9-10 től amennyit akarsz. Óvatosan elgurul 10 körül, ha taposod neki akkor 20+

[ Szerkesztve ]

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#11462) sfdrakex válasza #05304832 (#11461) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Igen, felhasználók adatai.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#11464) FeRRaR1 válasza focvis (#11455) üzenetére


FeRRaR1
őstag

A konyhai mérleget kiakasztotta, az 5 kilóig mér. Van egy Lexus 17"-es aminél könnyebb, illetve a Volvo S80 V8 gyáriak aminél sokkal könnyebbek. Érzésre meg viszonyításban azt mondanám 7-8 kg.

nesa

Úgy érzem akkor ez egy kockázat amit vállalnom kell. ;]

Atomgeszi

Én is csak álltam és néztem 5 percig csendben, és elmorzsoltam egy könnycseppet annyira szépek :))

local1

10-13 között fog kérni normális használattal, ha taposod akkor 15+

Amit linekltél az nyugis autópálya tempó, szinte csak ott használva, jobb üzemanyaggal. Ennél csak is többet fog enni, városba is meg ha tiprod is. (De megéri ;) )

[ Szerkesztve ]

(#11465) molnarpeter válasza FeRRaR1 (#11464) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Próbáld meg kitámasztva a felét megmérni, aztán *2 :D

(#11466) sfdrakex válasza molnarpeter (#11465) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

:C :C :R :R :DD :DD

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#11467) troll81 válasza #05304832 (#11458) üzenetére


troll81
addikt

A 2.5t 9.5 től 15 liter ig is produkál utobbi városban természetesen. :R

(#11468) focvis válasza FeRRaR1 (#11464) üzenetére


focvis
veterán

Az se nehéz.
Én fürdőszobai mérleget használok ilyesmire (poggyász, kerék).

(#11469) FeRRaR1 válasza focvis (#11468) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Nekünk is volt, amég asszony össze nem veszett vele és ki nem vágta...
Nem tudtak megegyezni hogy most 55 vagy 58 a kilók száma :N

molnarpeter

Nem rossz ötlet, de előtte rendelek valami szivargyújtós fogyasztás csökkentőt aliról, biztos ami biztos... ;]

[ Szerkesztve ]

(#11470) Oposzumtoszó


Oposzumtoszó
senior tag

Sziasztok!

Autó vásárlás előtt állunk és a Saab 9-3, vagy 9-5 típus a kiszemelt. Mivel nem nagyon ismerem a típust, ezért szeretnék Tőletek infókat kérni. Mire kell odafigyelni? Mik a típus gyengeségei? Úgy terveztem, hogy "hibakód kiolvasós" szakival megyek megnézni a kiszemelt járgányt.

A tippeket és tanácsokat előre is köszönöm! :R

(#11471) sfdrakex válasza Oposzumtoszó (#11470) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Totalcar népítélet részét érdemes átolvasni.

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#11472) aero. válasza Oposzumtoszó (#11470) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

9-5-öt ma már ne, nagyon sokat belelehet lapátolni a benzinmotorokba, max 1.9 dízelt, annak jól ismertek a hibái. 9-3ból mehet mindegyik, az 1.9 dízel ugyanaz, a 2 literes benzinesek meg nagyon jó konstrukciók.

(#11473) focvis válasza Oposzumtoszó (#11470) üzenetére


focvis
veterán

Szia!

A 9-3-hoz tudok hozzászólni, fél évig használtam egy 2009-es 1.9 TTID Aero automata szedánt:
- a kopóalkatrészek javarészt azonosak az Opel Vectra C alkatrészeivel, így nem drágák;
- nagyon kényelmes ülések (részemről az eddigi legjobb ülések);
- jól megy, a fogyasztás viszont annyira nem alacsony;
- kulturált beltér, nem zörgött semmi;
- a faceliftes verzió (2007 utáni) aránylag ritka, ezért nehéz bontott alkatrészt találni hozzá Magyarországon, gondolok itt a karosszéria elemekre;
- a facelift előtti modell belső műanyagjai tudtommal hajlamosak hámlani;
- az Aero futóműve feleslegesen kemény, ugyanakkor nem egy kanyarbajnok.

Összességében szerethető autó. Egy facelift előtti, 1.9 TID (150 lóerő) motoros verziót javaslok, annak a motorja 1:1-ben megegyezik a Vectraéval, karosszéria elem dögivel van hozzá.
A TTID biturbó, Opelbe nem szerelték.

FONTOS: Rengeteg dízel 9-3-asnak ki van ütve a részecskeszűrője (DPF), főleg a TTID-knek; nagyon kormolnak.
Szeret elromlani az 1.9 dízelek szívósori örvénycsappantyúja.

(#11469) FeRRaR1 :D

[ Szerkesztve ]

(#11474) FeRRaR1


FeRRaR1
őstag

Valaki akinek esetlegesen van Vida fent, tudna nekem 2007-es S80 V8-hoz alkatrész számot nézni.

Amit itt a videóban mutat. A tömítő gyűrű ami a haldexen van ahol bemegy a kardán. Találtam párat de nem vagyok benne biztos, ahol van robbantott ábra ott meg nem írja külön.

(#11475) Oposzumtoszó


Oposzumtoszó
senior tag

Köszönöm mindenkinek a tanácsokat és az infókat! :R

(#11476) Játékos


Játékos
addikt

Sziasztok!

12 éves XC90 szolgálja a családot, meg vagyunk elégedve vele. Egy kérdésem lenne hozzátok, mégpedig Vebasto kályha ügyben. Tavaly télen vagy sokkal ritkábban üzemelt, vagy csak nem füstölt ennyire, mert manapság, mikor beindul, nagyon durva füstöt ereget magából (kb 10-20 másodpercig, majd jó ideig nem füstöl), rendszerint a körülöttem lévők szoktak mutogatva jelezni, hogy füstöl az autó (mintha én nem látnám bentről...).
A kérdés konkrétan, hogy a normális működése során kell-e 2 autónyi füstfelhőt eregetnie, vagy sem? Ha ez nem normális, akkor van-e valami itthon elvégezhető tisztítási/karbantartási művelet, vagy mindenképp szerviz a megoldás?
Előre is köszönöm a segítséget! :R

Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...

(#11477) focvis válasza Játékos (#11476) üzenetére


focvis
veterán

Nemrégiben olvastam valahol, hogy időnként meg kell járatni minimum 20 percig a Webastot. Gondolom, ilyenkor kiégnek a kipufogójából a lerakódások.

(#11478) Peti78 válasza #05304832 (#11458) üzenetére


Peti78
őstag

Vlamikor leírtam itt a fogyasztását a t5-nek. 90 tempomat 7 liter, 135 tempomat 8-9 liter, város szerintem 12-13 liter. Régen néztem a fogyasztást, tankolok amikor kell. :) Ez kb a minimum amit a 3000 kér, de mivel kiforrottabb konstrukció, talán megáll ennyinél. Meg ugyebár az is tényező, hogy manuális, vagy automata.

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#11480) Weareus válasza Peti78 (#11478) üzenetére


Weareus
addikt

Bocsi, melyik t5-tel lehet 7 literes fogyasztással ellenni? low-pressure-turbós, kézi, gondolom...és nem túl nagy kaszni (pl nem v70 t5-ről van szó...).

Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.

(#11481) Peti78 válasza Weareus (#11480) üzenetére


Peti78
őstag

2001-es s60. igen, low pressure, kézi. Az asszony is bent ül, 59 kg.

[ Szerkesztve ]

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#11482) troll81 válasza Peti78 (#11481) üzenetére


troll81
addikt

9,5 liter :D lentebb nem lehetett tornászni 130 150 közt :)

(#11483) Peti78 válasza troll81 (#11482) üzenetére


Peti78
őstag

130-nál 8-9 liter: Ha megy a klíma akkor több. Ha szembe fúj a szél akkor több. Ha 5 en ülünk benne, akkor több. Ha ez mind együtt van, akkor sokkal több :D
De ha mégsem, akkor a kmóra rossz, vagy a komplyúter , vagy a szemem. :DDD

[ Szerkesztve ]

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#11484) troll81 válasza Peti78 (#11483) üzenetére


troll81
addikt

igazad volt, úgy is tele tankolunk. :K :R mindig

(#11485) Peti78 válasza troll81 (#11484) üzenetére


Peti78
őstag

Csakis! ;)

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#11486) troll81 válasza Peti78 (#11485) üzenetére


troll81
addikt

Mondjuk nekem az 5 henger s max ban lett meg.. 1680kg :)

(#11487) sfdrakex válasza troll81 (#11486) üzenetére


sfdrakex
nagyúr

Nekem XC 90 ben 2200 kiló :D

[ Szerkesztve ]

Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!

(#11488) nesa válasza Weareus (#11480) üzenetére


nesa
veterán

Szerintem kb semelyik, nekem ez a rekord D5 el ez 723km átlaga télen (D3 D524 163Le XC70 2012) ez full vegyes de kb 70% országút.

Ugyan ez a kocsi öcsém alatt 9,5L, ha nagyon ügyes 9,3.

90 tempomatal ez is 4,5-5,5l körül ír ki, de ez nem fogyasztási adat, mert nem lehet mindig úgy menni tehát lehetetlen.

[ Szerkesztve ]

(#11489) Peti78 válasza nesa (#11488) üzenetére


Peti78
őstag

Tehát akkor leírom ismét, kicsit máshogy. Tempomat 90, fogyasztás 6-7 liter. Nyilván kis emelkedőn több, szembeszéllel több, de vízszintesen haladva ennyi . Sőt, télen is több. Lehúzott ablakkal is több. Hozzáteszem, hogy szinte sosem nézem a fogyasztási adatokat, mert már nem érdekel. A Facebook csoportokból persze tudom, hogy vannak olyan dizel Volvok, amik termelik a benzint gázolajat, sőt, olyan turbó benzinesek amik meg a motorolajat.

90 tempomatal ez is 4,5-5,5l körül ír ki, de ez nem fogyasztási adat, mert nem lehet mindig úgy menni tehát lehetetlen.
Nem lehetetlen, csak jókor kell ránézni :D

[ Szerkesztve ]

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#11490) nesa válasza Peti78 (#11489) üzenetére


nesa
veterán

De nem a kérdésre válaszoltál, mert azt kérdezte mennyit fogyaszt kb, erre írtál olyan fogyasztást amit egyszer kiirt, de az nem érték, inkább arra lett volna kíváncsi hogy 15-16L városba és 8-9L országúton.

(#11491) Peti78 válasza nesa (#11490) üzenetére


Peti78
őstag

Akkor viszont átlagot tudok mondani, mert még mindig nem fetishem nézegetni. Pályán és városban járok, így az átlagfogyasztás 11-12. liter között van. De ma kivételesen voltma országúton, a kb 10 km-en keresztül figyeltem, 6.7-7.3 között mozgott. 8.5-10 liter pályán waze szerint 137-tel.

Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G

(#11492) runner 125 válasza FeRRaR1 (#11453) üzenetére


runner 125
nagyúr

Ah, ez klassz szekérkerék! Fent vannak már? :)

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#11493) FeRRaR1 válasza runner 125 (#11492) üzenetére


FeRRaR1
őstag

Szia, még nincs. Gumi már rajta van csak le kell hőálló waxoznom. Viszont február első hetében viszem éves szervizre és ki akarom cseréltetni a fékbetéteket = nem akarom hogy azok a barmok a légkulcsukkal fel le szerelgessék őket.

(#11494) tibor.sz


tibor.sz
tag

Sziasztok!

Az alábbi problémával fordulok hozzátok, hátha van valami ötletetek, tanácsotok, véleményetek:

Az autóm egy 2010-es V60 D5 AWD. Ma kb félórás budapesti közlekedés után megálltam pár (max 5) percre, majd visszaültem, indítóztam, de nem indult a motor. Az akku forgatta rendesen az indítómotort, de nem röffent be. Közben az autó nagyon remegett. Telefonos segítségkérés több helyről is, jöttek az ötletek: akku (nem lehet, hiszen az forgatja rendesen az indítómotort), főtengely jeladó, illetve AC pumpa valamilyen hibája. Közben eltelt legalább félóra és egy újabb indítózásnál beröffent a motor. Nosza rajta indultam egyből diagnosztizálni egy szerelőhöz. Rátette a kütyüt, ami 1 hibát írt ki, mégpedig: "nem ismeri fel a szoftvert" vagy "nem kompatibilis szoftver" vagy valami ilyesmit, már nem emlékszem szó szerint. Először azt hittem, hogy ezt a diagnosztikai műszerre írja ki, hogy nem tudja olvasni az autómat, mert nem megfelelő ahhoz a szoftvere. De nem erről volt szó, hanem ez volt maga a hiba.
A szerelő azt mondta, hogy ez nem lehet a nem indulás oka, ő az AC pumpára, pontosabban annak vezetékére gyanakszik, mert ilyen korú Volvóknál már találkozott olyannal, hogy az AC vezetéke meghibásodik, és így indításkor nem jut üzemanyag a motorhoz. Ez csak az AC pumpa és a vezetékköteg cseréjével orvosolható, ahhoz pedig le kell bontani gyakorlatilag az autó egész alját, mert csak onnan lehet hozzáférni. A diagnosztika pedig ezt azért nem mutatta ki, mert ez mechanikus hiba.
Beszéltem telefonon egy másik hozzáértővel, ő azt mondta, hogy szoftverprobléma már miért ne okozhatná a nem indulást. Hiszen ilyenkor fontos adatok (előgyújtás, meg mondott még más dolgokat is, amire már rohadtul nem emlékszem) hiányoznak, amik nélkül nem indul az autó. Azt is mondta, hogy egyébként a hibakód törlése lehet, hogy egyben meg is oldotta azt a szoftveres hibát.
Mellesleg azóta az autó újra rendben indul hidegen és melegen is. Viszont nem vagyok túl nyugodt, amíg nem tudom mi volt ez, illetve nem tudom, hogy újból előfordulhat-e.

Szóval van-e valami ötletetek, tapasztalatotok, hogy mi lehet a hiba, illetve, ami még lényegesebb, hogy mit csináljak hogy kiderüljön mi is volt ez, vagy ha újból jelentkezik a probléma és nem indul az autó.

Bocs, ha hosszú voltam.

Üdv

(#11495) molnarpeter válasza tibor.sz (#11494) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Kéne egy gyári szintű diag, és amikor nem akar indulni, akkor élő adatokat is nézni. VW vonalon pl önindító túl alacsony fordulatszáma tud okozni melegen nem indulást. Az akku volt már cserélve? A pontos hibakódot elmentetted törlés előtt?

[ Szerkesztve ]

(#11496) tibor.sz válasza molnarpeter (#11495) üzenetére


tibor.sz
tag

Az akku max 2 éven belül volt cserélve gyári újra. Nem hinném, hogy az a probléma. Forgatja rendesen az önindítót. A hibakód nem lett elmentve, nem én csináltam a diagnosztizálást, csak ott álltam az ember mellett és láttam mit ír ki. De nem emlékszem, hogy azon kívül, hogy "nem megfelelő szoftver" (vagy valami hasonló), kiírt volna bármi mást is.

Az élő adatokat gondolom csak akkor lehet nézni, ha akkor is rajta van a műszer, amikor épp nem indul? Na az lesz a nehéz, mert márkaszervizbe még elviszem a kocsit diagnosztikára, de nem szívesen hagynám is ott, hiszen ki tudja, hogy mikor jön elő megint.

(#11497) haxxika válasza tibor.sz (#11496) üzenetére


haxxika
senior tag

Gyári diaggal historyban vissza lehet keresni korábbi hibákra, hiába lett törölve. Fórumban is jó pár kollégának van otthon diag eszköze, tudnak rajtad segíteni.

OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika

(#11498) TheMarci


TheMarci
addikt

Nekem nyaron csinalt olyat az auto, hogy a hosszabb utak utan, ha leallitom, nem indult, majd kovetkezo nap mar igen. Aztan jott az osz, es most nem csinal ilyet, de sajna lassan ujra nyar lesz. :) Errol vajon tarolhat uzenetet, hogy miert nem volt hajlando elindulni? Semmit nem irt ki / jelzett, hogy baja lenne, egyszeruen nem indult. Vagy milyen reszletesek a dolgok, amit ki lehetne olvasni? (V70 mk3 2.4d)

Do You Dream?

(#11499) tibor.sz válasza haxxika (#11497) üzenetére


tibor.sz
tag

Tudna olyan kolléga írni nekem privátot, akinek van ilyen gyári diagnosztikája és tudna nekem ebben segíteni? Az autó Bp. XVI. kerületben van, de nyilván mozgok is ha kell, meg ha elindul az autó ;-)

(#11500) kelekyle válasza tibor.sz (#11499) üzenetére


kelekyle
őstag

Kedves Tibor!
Nekem van ilyen eszközöm. Nem biztos, hogy nagy megváltást lehetne csinálni, de pár tesztet ellehet végezni, illetve timelineon lehet látni korábbi hibákat, amiket tárolt az autó. Nem megfelelő szoftver hibát a VIDA valószínűleg részletesebben kiírná, hogy mégis milyen szoftver.

Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.