Igen van, a 4. generációsnál elvileg ez az előírás, S80-ban 2009-ben váltottak talán Gen 4-re.
Nekem 2007, 3. genes haldex van benne. Így nekem csak simán töltőnyílásig kell töltenem és kész.
Igen van, a 4. generációsnál elvileg ez az előírás, S80-ban 2009-ben váltottak talán Gen 4-re.
Nekem 2007, 3. genes haldex van benne. Így nekem csak simán töltőnyílásig kell töltenem és kész.
Nekem elvileg ezt kell megcsinálnom.
Nem tűnik vészesnek, haldexet a kardánnal összekötő rész leszedéséhez kell valamit szereznem, illetve azt a tömítő gyűrűt aminek ajánlják a cseréjét.
Pumpa, filter, nyomás szenzor (a kisebbik mikor kiszedi a DEM-et) már itt van, 6 új kardán csavar is, egyedül egy célszerszám, tömítő gyűrű, meg valami fékfolyadék leszívó / feltöltő kell a folyadék felpumpálásához.
https://www.youtube.com/watch?v=VKDrJumrm78
Videó lemaradt az előzőből most látom.
Más: Tegnap megjött az S80 karácsonyi ajándéka
Van egy videó is a neten, egy Amerikában élő orosz csóka szerelgeti az mkIII XC70-ét. Csinál első-hátsó difi folyadékcserét, haldex karbantartást. Én is gondolkodtam azon, hogy első körben egy teljes haldex pucolást kéne csinálni, hátha megoldja a kattogásomat. Leszívó-feltöltőt csővel együtt pár ezerért tudsz venni viszonylag sok helyen, szivargyújtóról működtethető megoldást.
Klafa szett!
Ha nem indiszkrét; hány kiló lett a mérlegen?
Ezeket a felniket fel ne rakd életveszélyesek meghal mindenki, ne tedd, kizárólag csak hosszú tesztelés után ajánlott, de én szívesen kitesztelem neked.
[ Szerkesztve ]
Ájujj.
Spritmonitor.de
Városban 6 liter, 90 nél 4,5 pályán 180 nál 5,5.
Egyébként úgy 9-10 től amennyit akarsz. Óvatosan elgurul 10 körül, ha taposod neki akkor 20+
[ Szerkesztve ]
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Igen, felhasználók adatai.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
A konyhai mérleget kiakasztotta, az 5 kilóig mér. Van egy Lexus 17"-es aminél könnyebb, illetve a Volvo S80 V8 gyáriak aminél sokkal könnyebbek. Érzésre meg viszonyításban azt mondanám 7-8 kg.
nesa
Úgy érzem akkor ez egy kockázat amit vállalnom kell.
Atomgeszi
Én is csak álltam és néztem 5 percig csendben, és elmorzsoltam egy könnycseppet annyira szépek
local1
10-13 között fog kérni normális használattal, ha taposod akkor 15+
Amit linekltél az nyugis autópálya tempó, szinte csak ott használva, jobb üzemanyaggal. Ennél csak is többet fog enni, városba is meg ha tiprod is. (De megéri )
[ Szerkesztve ]
Próbáld meg kitámasztva a felét megmérni, aztán *2
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
A 2.5t 9.5 től 15 liter ig is produkál utobbi városban természetesen.
Az se nehéz.
Én fürdőszobai mérleget használok ilyesmire (poggyász, kerék).
Nekünk is volt, amég asszony össze nem veszett vele és ki nem vágta...
Nem tudtak megegyezni hogy most 55 vagy 58 a kilók száma
molnarpeter
Nem rossz ötlet, de előtte rendelek valami szivargyújtós fogyasztás csökkentőt aliról, biztos ami biztos...
[ Szerkesztve ]
Sziasztok!
Autó vásárlás előtt állunk és a Saab 9-3, vagy 9-5 típus a kiszemelt. Mivel nem nagyon ismerem a típust, ezért szeretnék Tőletek infókat kérni. Mire kell odafigyelni? Mik a típus gyengeségei? Úgy terveztem, hogy "hibakód kiolvasós" szakival megyek megnézni a kiszemelt járgányt.
A tippeket és tanácsokat előre is köszönöm!
Totalcar népítélet részét érdemes átolvasni.
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
9-5-öt ma már ne, nagyon sokat belelehet lapátolni a benzinmotorokba, max 1.9 dízelt, annak jól ismertek a hibái. 9-3ból mehet mindegyik, az 1.9 dízel ugyanaz, a 2 literes benzinesek meg nagyon jó konstrukciók.
Szia!
A 9-3-hoz tudok hozzászólni, fél évig használtam egy 2009-es 1.9 TTID Aero automata szedánt:
- a kopóalkatrészek javarészt azonosak az Opel Vectra C alkatrészeivel, így nem drágák;
- nagyon kényelmes ülések (részemről az eddigi legjobb ülések);
- jól megy, a fogyasztás viszont annyira nem alacsony;
- kulturált beltér, nem zörgött semmi;
- a faceliftes verzió (2007 utáni) aránylag ritka, ezért nehéz bontott alkatrészt találni hozzá Magyarországon, gondolok itt a karosszéria elemekre;
- a facelift előtti modell belső műanyagjai tudtommal hajlamosak hámlani;
- az Aero futóműve feleslegesen kemény, ugyanakkor nem egy kanyarbajnok.
Összességében szerethető autó. Egy facelift előtti, 1.9 TID (150 lóerő) motoros verziót javaslok, annak a motorja 1:1-ben megegyezik a Vectraéval, karosszéria elem dögivel van hozzá.
A TTID biturbó, Opelbe nem szerelték.
FONTOS: Rengeteg dízel 9-3-asnak ki van ütve a részecskeszűrője (DPF), főleg a TTID-knek; nagyon kormolnak.
Szeret elromlani az 1.9 dízelek szívósori örvénycsappantyúja.
[ Szerkesztve ]
Valaki akinek esetlegesen van Vida fent, tudna nekem 2007-es S80 V8-hoz alkatrész számot nézni.
Amit itt a videóban mutat. A tömítő gyűrű ami a haldexen van ahol bemegy a kardán. Találtam párat de nem vagyok benne biztos, ahol van robbantott ábra ott meg nem írja külön.
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat és az infókat!
Sziasztok!
12 éves XC90 szolgálja a családot, meg vagyunk elégedve vele. Egy kérdésem lenne hozzátok, mégpedig Vebasto kályha ügyben. Tavaly télen vagy sokkal ritkábban üzemelt, vagy csak nem füstölt ennyire, mert manapság, mikor beindul, nagyon durva füstöt ereget magából (kb 10-20 másodpercig, majd jó ideig nem füstöl), rendszerint a körülöttem lévők szoktak mutogatva jelezni, hogy füstöl az autó (mintha én nem látnám bentről...).
A kérdés konkrétan, hogy a normális működése során kell-e 2 autónyi füstfelhőt eregetnie, vagy sem? Ha ez nem normális, akkor van-e valami itthon elvégezhető tisztítási/karbantartási művelet, vagy mindenképp szerviz a megoldás?
Előre is köszönöm a segítséget!
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
Nemrégiben olvastam valahol, hogy időnként meg kell járatni minimum 20 percig a Webastot. Gondolom, ilyenkor kiégnek a kipufogójából a lerakódások.
Vlamikor leírtam itt a fogyasztását a t5-nek. 90 tempomat 7 liter, 135 tempomat 8-9 liter, város szerintem 12-13 liter. Régen néztem a fogyasztást, tankolok amikor kell. Ez kb a minimum amit a 3000 kér, de mivel kiforrottabb konstrukció, talán megáll ennyinél. Meg ugyebár az is tényező, hogy manuális, vagy automata.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
Bocsi, melyik t5-tel lehet 7 literes fogyasztással ellenni? low-pressure-turbós, kézi, gondolom...és nem túl nagy kaszni (pl nem v70 t5-ről van szó...).
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
2001-es s60. igen, low pressure, kézi. Az asszony is bent ül, 59 kg.
[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
9,5 liter lentebb nem lehetett tornászni 130 150 közt
130-nál 8-9 liter: Ha megy a klíma akkor több. Ha szembe fúj a szél akkor több. Ha 5 en ülünk benne, akkor több. Ha ez mind együtt van, akkor sokkal több
De ha mégsem, akkor a kmóra rossz, vagy a komplyúter , vagy a szemem.
[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
igazad volt, úgy is tele tankolunk. mindig
Csakis!
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
Mondjuk nekem az 5 henger s max ban lett meg.. 1680kg
Nekem XC 90 ben 2200 kiló
[ Szerkesztve ]
Nobody is perfect, but I'm pretty fucking close!
Szerintem kb semelyik, nekem ez a rekord D5 el ez 723km átlaga télen (D3 D524 163Le XC70 2012) ez full vegyes de kb 70% országút.
Ugyan ez a kocsi öcsém alatt 9,5L, ha nagyon ügyes 9,3.
90 tempomatal ez is 4,5-5,5l körül ír ki, de ez nem fogyasztási adat, mert nem lehet mindig úgy menni tehát lehetetlen.
[ Szerkesztve ]
Tehát akkor leírom ismét, kicsit máshogy. Tempomat 90, fogyasztás 6-7 liter. Nyilván kis emelkedőn több, szembeszéllel több, de vízszintesen haladva ennyi . Sőt, télen is több. Lehúzott ablakkal is több. Hozzáteszem, hogy szinte sosem nézem a fogyasztási adatokat, mert már nem érdekel. A Facebook csoportokból persze tudom, hogy vannak olyan dizel Volvok, amik termelik a benzint gázolajat, sőt, olyan turbó benzinesek amik meg a motorolajat.
90 tempomatal ez is 4,5-5,5l körül ír ki, de ez nem fogyasztási adat, mert nem lehet mindig úgy menni tehát lehetetlen.
Nem lehetetlen, csak jókor kell ránézni
[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
De nem a kérdésre válaszoltál, mert azt kérdezte mennyit fogyaszt kb, erre írtál olyan fogyasztást amit egyszer kiirt, de az nem érték, inkább arra lett volna kíváncsi hogy 15-16L városba és 8-9L országúton.
Akkor viszont átlagot tudok mondani, mert még mindig nem fetishem nézegetni. Pályán és városban járok, így az átlagfogyasztás 11-12. liter között van. De ma kivételesen voltma országúton, a kb 10 km-en keresztül figyeltem, 6.7-7.3 között mozgott. 8.5-10 liter pályán waze szerint 137-tel.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
Ah, ez klassz szekérkerék! Fent vannak már?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Szia, még nincs. Gumi már rajta van csak le kell hőálló waxoznom. Viszont február első hetében viszem éves szervizre és ki akarom cseréltetni a fékbetéteket = nem akarom hogy azok a barmok a légkulcsukkal fel le szerelgessék őket.
Sziasztok!
Az alábbi problémával fordulok hozzátok, hátha van valami ötletetek, tanácsotok, véleményetek:
Az autóm egy 2010-es V60 D5 AWD. Ma kb félórás budapesti közlekedés után megálltam pár (max 5) percre, majd visszaültem, indítóztam, de nem indult a motor. Az akku forgatta rendesen az indítómotort, de nem röffent be. Közben az autó nagyon remegett. Telefonos segítségkérés több helyről is, jöttek az ötletek: akku (nem lehet, hiszen az forgatja rendesen az indítómotort), főtengely jeladó, illetve AC pumpa valamilyen hibája. Közben eltelt legalább félóra és egy újabb indítózásnál beröffent a motor. Nosza rajta indultam egyből diagnosztizálni egy szerelőhöz. Rátette a kütyüt, ami 1 hibát írt ki, mégpedig: "nem ismeri fel a szoftvert" vagy "nem kompatibilis szoftver" vagy valami ilyesmit, már nem emlékszem szó szerint. Először azt hittem, hogy ezt a diagnosztikai műszerre írja ki, hogy nem tudja olvasni az autómat, mert nem megfelelő ahhoz a szoftvere. De nem erről volt szó, hanem ez volt maga a hiba.
A szerelő azt mondta, hogy ez nem lehet a nem indulás oka, ő az AC pumpára, pontosabban annak vezetékére gyanakszik, mert ilyen korú Volvóknál már találkozott olyannal, hogy az AC vezetéke meghibásodik, és így indításkor nem jut üzemanyag a motorhoz. Ez csak az AC pumpa és a vezetékköteg cseréjével orvosolható, ahhoz pedig le kell bontani gyakorlatilag az autó egész alját, mert csak onnan lehet hozzáférni. A diagnosztika pedig ezt azért nem mutatta ki, mert ez mechanikus hiba.
Beszéltem telefonon egy másik hozzáértővel, ő azt mondta, hogy szoftverprobléma már miért ne okozhatná a nem indulást. Hiszen ilyenkor fontos adatok (előgyújtás, meg mondott még más dolgokat is, amire már rohadtul nem emlékszem) hiányoznak, amik nélkül nem indul az autó. Azt is mondta, hogy egyébként a hibakód törlése lehet, hogy egyben meg is oldotta azt a szoftveres hibát.
Mellesleg azóta az autó újra rendben indul hidegen és melegen is. Viszont nem vagyok túl nyugodt, amíg nem tudom mi volt ez, illetve nem tudom, hogy újból előfordulhat-e.
Szóval van-e valami ötletetek, tapasztalatotok, hogy mi lehet a hiba, illetve, ami még lényegesebb, hogy mit csináljak hogy kiderüljön mi is volt ez, vagy ha újból jelentkezik a probléma és nem indul az autó.
Bocs, ha hosszú voltam.
Üdv
Kéne egy gyári szintű diag, és amikor nem akar indulni, akkor élő adatokat is nézni. VW vonalon pl önindító túl alacsony fordulatszáma tud okozni melegen nem indulást. Az akku volt már cserélve? A pontos hibakódot elmentetted törlés előtt?
[ Szerkesztve ]
Az akku max 2 éven belül volt cserélve gyári újra. Nem hinném, hogy az a probléma. Forgatja rendesen az önindítót. A hibakód nem lett elmentve, nem én csináltam a diagnosztizálást, csak ott álltam az ember mellett és láttam mit ír ki. De nem emlékszem, hogy azon kívül, hogy "nem megfelelő szoftver" (vagy valami hasonló), kiírt volna bármi mást is.
Az élő adatokat gondolom csak akkor lehet nézni, ha akkor is rajta van a műszer, amikor épp nem indul? Na az lesz a nehéz, mert márkaszervizbe még elviszem a kocsit diagnosztikára, de nem szívesen hagynám is ott, hiszen ki tudja, hogy mikor jön elő megint.
Gyári diaggal historyban vissza lehet keresni korábbi hibákra, hiába lett törölve. Fórumban is jó pár kollégának van otthon diag eszköze, tudnak rajtad segíteni.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
Nekem nyaron csinalt olyat az auto, hogy a hosszabb utak utan, ha leallitom, nem indult, majd kovetkezo nap mar igen. Aztan jott az osz, es most nem csinal ilyet, de sajna lassan ujra nyar lesz. Errol vajon tarolhat uzenetet, hogy miert nem volt hajlando elindulni? Semmit nem irt ki / jelzett, hogy baja lenne, egyszeruen nem indult. Vagy milyen reszletesek a dolgok, amit ki lehetne olvasni? (V70 mk3 2.4d)
Do You Dream?
Tudna olyan kolléga írni nekem privátot, akinek van ilyen gyári diagnosztikája és tudna nekem ebben segíteni? Az autó Bp. XVI. kerületben van, de nyilván mozgok is ha kell, meg ha elindul az autó ;-)
Kedves Tibor!
Nekem van ilyen eszközöm. Nem biztos, hogy nagy megváltást lehetne csinálni, de pár tesztet ellehet végezni, illetve timelineon lehet látni korábbi hibákat, amiket tárolt az autó. Nem megfelelő szoftver hibát a VIDA valószínűleg részletesebben kiírná, hogy mégis milyen szoftver.
Xbox: MarkokaZj33 █ Steam: kLe