Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Itt az új LOGOUT!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Bestbuy travel, utazós, kirándulós topic - szállások, jegyek
- Asszociációs játék. :)
- Untappd lista
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűzzük össze a szavakat :)
- 2024-ben M1? Nóóórmális?
-
LOGOUT.hu
Tőzsde és gazdaság:
Hasznos információk az összefoglalóban!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz Ixion77 #6698 üzenetére
Maximálisan oszton ezt az elemzésedet! Látszik, hogy sokkal több olyan paramétert figyelembe veszel, ami a kezdők szerint irreleváns, vagy eleve nem is számolnak vele. Pedig nagyon fontosak, és jelentős kihatással lehetnek a világgazdaságra. Az USA vs. Kína gazdasági és politikai háborúja -ami egy ideje ugye zajlik-, még tartogathat nem kis meglepetéseket.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Ixion77
Topikgazda
válasz HussarF #6754 üzenetére
Pont ezért nem szabadott volna az EU-ban eddig sem támogatni őket. Csak lábonlőtték vele az európai gyártókat, a tőlük beszedett adókból. A környezetvédelmi eredmények meg csak elméletiek. Amíg az áram előállítása nem megújulóból történik, a kínaiak meg sorra húzzák fel az új szénerőműveket, addig látszattevékenység az egész. A belsőégésűek árusításának betiltásáról szóló tervezeteket is el kellene törölni, mielőtt még nagyobb kárt okoznának. Vagy átírni úgy, hogy "Majd ha Kínában és az USA-ban már be lesz tiltva, akkor majd mi is betiltjuk. Talán."
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Vesa
veterán
válasz HussarF #6754 üzenetére
"A szemek most meg a kínaiakra szegeződnek."
Aki hulladékot akar venni, azoknak biztosan. Egyébként nyilván nem megy magától olyan jól az EV, hiszen azonos kategóriát jelentős felárral lehet venni egy füstöshöz képest. Ezt nem sokan fogják kifizetni, csak azért, mert zöld. Bár így 2 év masszív EV használat után már azt mondom, nagyon is szerethető ez a dolog és ha nem kerülne annyiba egy új BMW i4, mint egy egy 4 éves 750i, akkor fel sem merülne bennem a 750i vásárlása, mert valójában az EV sokkal jobb vezetési élményt és kényelmesebb üzemeltetést ad. De amíg árban ekkora a szórás, addig nehéz lesz a válsztás. A jövő évi EV pályázatra azért én is rászaladok, de nem biztos, hogy a NER outsider jobbágyoknak is marad belőle valami, esélyesen szétosztják szépen egyás között.
Ixion77
kína nem azért "versenyképes", hanem mert csalnak! Irtózatos állami pénzeket tolnak bele, így nem nehéz olcsóbban adni az autóikat, mint egy európai vagy amerikai gyártónak. A kínaiak ezt az egészet gyakorlatilag gazdasági háborús fegyverként használják. Én az EU helyében teljesen kitiltanám a piacról a kínai autókat, amíg ez a helyzet fennáll. Majd ha megtanulnak piaci alapon működni, akkor jöhetnek, ha meg nem, akkor marad nekik a KGST egy korcsosult verziója.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
FrozeN`
tag
válasz Ixion77 #6698 üzenetére
Az ábrához kapcsolódó friss videó
(plusz a kötelező clickbait cím )[ Szerkesztve ]
-
addikt
Aki hulladékot akar venni, azoknak biztosan.
Én sok különböző forrásból olvastam/hallottam már erről, olyanról is, aki személyesen, üzletileg érintett. És az volt az egybehangzó vélemény, hogy el kell most már felejteni ezt a kínai=gagyi dolgot, mert annak az érának vége. Kína már minőséget tud gyártani és azok a kínai autók, amiket ide hoznak, igazából nem rosszabbak, mint a nyugatiak.Ezért is rettegnek igazán az itteni gyártók, mert Kína már nem csak egy összeszerelő üzem. Ellopta meg kifejlesztete a know-how-t és most már olyan termékkel tud betörni a piacra, ami nagyon komoly versenyhelyzetet teremt.
-
-
kovsol
titán
Beleülsz egy teslába, és megnézed az anyagokat, az összerelés minőségét, elemek közötti hézagok egyenetlenségét stb akkor rájössz, hogy az az autó kb egy tech demó, nem pedig egy minőségi kocsi. Persze a tesla rózsaszin ködben úszó felhasználok nagy része ezt nem fogja beismerni önmagának.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Hi!King
őstag
válasz HussarF #6758 üzenetére
Én elsősorban a Xiaomi márka miatt gondolom, hogy nem kell elfelejteni azt, hogy a kínai termékek jelentős része ipari hulladék. Pedig egy jó telefonmárkaként indult, de ma már minden szemétre ráírják a nevüket, es telefon vonalon is egyre szemetebbet gyártanak, valamint szoftveresen egyre megbízhatatlanabbak. Értem én, hogy az autóknál komolyabb ellenőrzések vannak mint egy telefonnál vagy robotporszívónál, csakhogy sokkal kevésbé van mindez garantálva Kínában, mint itthon, és persze ott a szoftveres problémák is súlyosabbak lehetnek.
-
axioma
veterán
Nincs teslam, de nem a hezagok parhuzamossaga hanem a hasznalati erteke alapjan valasztanek inkabb autot, a tobbi szerencsere engem nem zavar. A kezzel huzott festekvonalakon meg elvezkedjen akinek cserebe nem faj az arra koltott penze.
[Kinait me'g nem tudom megitelni - es nincs hasznalt, az uj auto felar meg szinten no-go -- befektetes topikban vagyunk vagy mi ;-) -, de T-t siman bevallalnek.] -
User_2
tag
egy lehetséges válasz a részvényárakra:
Why AI Will Spark Exponential Economic Growth | Cathie Wood | TED
az elmondottak valószínűleg csak a nagyobb vállalatokra vonatkoznak, a kisebbek - russel népe nem feltétlen éli túl.
ami elképesztő vállalat darabszám csökkenést, tőke koncentrációt és index növekedést indukálhat. -
PredatorZoli
senior tag
válasz Shadowbull #6761 üzenetére
Egy belsőégésű motoros autó 2 legnagyobb hozzáadott értékű és lagbonyolultabb eleme a motor és méginkább a váltó. Az a gond hogy ez a két elem az elektromos modellekben egy jóval egyszerűbb konstrukcióval kiváltható, és itt tényleg elvész a knowhow előny.
-
Shadowbull
addikt
Nem is az a fő érték, hanem a megbízhatóság, a komfort, a gyártási minőség, a tartósság, stb. Sokan azt képzelik hogy attól még, hogy a külső lemezek csálén állnak, a belső tulajdonságok rendben vannak, de pont nem így van. Ha már arra sem fordítanak figyelmet amit lát az ügyfél, akkor azt meg különösen leszarják amit nem lát.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz PredatorZoli #6767 üzenetére
Egyrészt nem jóval egyszerűbb az EV sem, másrészt semmiféle olyan knowhow előny nem volt korábban sem, ami az új szereplők piacra lépését gátolta volna, mert a belsőégésű motort meg a váltót ugyanúgy meg lehet venni a piacon mint bármi mást.
Semmivel sem egyszerűbb az új szereplőknek betörni a piacra EV- vel mint ICE-szal. Ez egy baromi nagy tévhit, és nagyon sok befektetői pénz elpárolgását fogja eredményezni.Egyél hozzá kenyeret!
-
PredatorZoli
senior tag
válasz Shadowbull #6769 üzenetére
Csak tudom miről beszélek, ebben a szektorban dolgozom. Egy belsőégésű motor+automata váltó kombó komplexitásában össze sem hasonlítható egy villanymotoros hajtással. Persze hogy mindent meg lehet venni, csak amíg a kínaiaknak az európai váltót kellet megvenni (vagy kétes minőségben lemásolni) addig nem volt akkora versenyelőnyük, most meg...
Az a tendencia, hogy a legtöbb autógyártó ilyen szerkezetet mint pl váltó, meg sem próbált házon belül lefejleszteni és gyártani, általában megvették. Azonban az elektromos hajtásnál ez annyival egyszerűbb, hogy ezt már simán a legtöbb autógyár megcsinálja magának, még kínában is (vagy megveszi féllérekért mert sokan meg tudják csinálni az alacsony knowhow igény miatt).[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Shadowbull #6759 üzenetére
Nemrég jelent meg a BYD Magyarországon is. Kicsit nézz utána, hogy miket mondtak róla, akik próbálták. Nem különösebben gyengébbek, mint a konkurencia, de árban jóval alattuk vannak.
Igen, rettegnek
Legalább az alapvető iparági hangulattal tisztában lennél...
[link][ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz HussarF #6771 üzenetére
"Nem különösebben gyengébbek, mint a konkurencia"
Tartósságról, megbízhatóságról nem tudunk semmit. Az infotainmentjük csapnivaló, úgy szoftveresen általánosan szarok.
"árban jóval alattuk vannak"
Tényleg? Nekem nem úgy tűnik.
Tisztában vagyok az alapvető iparági hangulattal. Amit beidéztél annak jó lenne ha ismernéd a kontextusát.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Wn2tl
aktív tag
Ti mindhárman is az autóiparban dolgozó mérnökök vagytok és totál máshogy látjátok a dolgokat. Fura nekem.
-
Shadowbull
addikt
válasz PredatorZoli #6770 üzenetére
"Egy belsőégésű motor+automata váltó kombó komplexitásában össze sem hasonlítható egy villanymotoros hajtással."
Egy modern akkupakk + inverter messze nem olyan egyszerű mint ahogy sokan gondolják, ahogy a villamos gépek sem azok. Nyilván valamivel egyszerűbb, de ez nem döntő szempont, ettől nem könnyebb piacra lépni és eredményesnek lenni.
"Persze hogy mindent meg lehet venni, csak amíg a kínaiaknak az európai váltót kellet megvenni"
Vehettek bármilyen váltót. A kínai PHEV-ekben is van valamilyen, a BYD eladásainak a fele PHEV, a kínai gyártók belföldi eladásainak a nagy része ICE vagy hibrid.
A VW meg a BMW is megveszi a váltót (nyilván a saját igényekre fejlesztve)Motort is vehettek volna, ha annyira kellett volna nekik, de láthatóan nem kell, mert van nekik milliószámra.
A kínaiak versenyelőnye egyedül a teljesen átláthatatlan állami támogatásoknak és kereszttulajdonlásoknak köszönhető, aminek az eredményeképpen nem kell piaci körülmények között helyt állniuk,.mert a veszteségeik el vannak bújtatva a teljes beszállítói láncban.
[ Szerkesztve ]
Egyél hozzá kenyeret!
-
addikt
Kijött a friss rangsor: már nem Magyarország az infláció Európa-bajnoka
Látott valaki mostanában hírt arról, hogy az Eurostat mire jutott a vizsgálódással, megfelelőnek találták az "okosított" magyar infla adatot? Ez amúgy nem az a módszertan, hanem egy egységes, csak úgy eszembe jutott.
[ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #6768 üzenetére
es szerintem / adatok szerint a megbizhatosagban a D-beli tömeggyartmanyok nem olyan jok, a J-okhoz képest
nem Tesla vagy kinaiak, mert azoknak nem lehet meg ma a mondjuk elmult 20 eves trendjük (hogy alakult ezen tavon a megbizhatosag, a tartossag)
D itt tart ma (sajnos) :
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Megbízhatóságban valóban a japánok vezetnek, viszont a németek sokkal magasabb komplexitás mellett hoznak átlagos vagy enyhén átlagon felüli eredményeket.
A Tesla simán szar, alulméretezett és silány minőségben gyártott ipari hulladék, ezt már ma tudjuk. Ahogy öregszik a flottájuk, úgy fognak durva témák náluk tömegesen kibukni, lesznek még látványos botrányok, amiket nem lehet majd egy OTA frissítéssel elrendezni.A kínaiakról meg kábé nem tudunk semmit, de az biztos hogy nem eszik olyan forrón a kását. Az elmúlt évtizedekben néhányszor már lejátszottuk ezt a hisztit ami most megy. A 80as években a japánok voltak a mumus, jaj jönnek a japánok, vége az európai autóiparnak. Az ezredforduló környékén a koreaiak voltak azok, ma meg a kínaiak.
Aztán az európai autóipar még mindig itt van. Nyilván folyamatosan átalakul, változik, aki rossz döntéseket hoz megszívja, de ebben semmi újdonság nincs.[ Szerkesztve ]
Egyél hozzá kenyeret!
-
addikt
válasz Shadowbull #6777 üzenetére
Amiket írsz, abból folyton a német gőg sugárzik. "Úgyis mi vagyunk a jobbak". Remélem azért a németek komolyabban veszik a konkurenciát, mint amit mutatnak, mert egyszer túl nagy lesz a pofon, amit kapnak és a végén nem állnak fel belőle.
-
julius666
addikt
válasz Shadowbull #6777 üzenetére
A 80as években a japánok voltak a mumus, jaj jönnek a japánok, vége az európai autóiparnak. Az ezredforduló környékén a koreaiak voltak azok
Mindkettő be is jött, jó nagy szeletet kihasítottak a piacból és mind a mai napig kemény versenyt diktálnak. -
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #6777 üzenetére
Ehhez azért kellett, hogy globálisan durván emelkedtek az eladások, ezért hiába csökkent az európai autóipar százalékos részesedése a japánok növekedésével, még így is brutálisan tudtak növekedni. Az akkori arányban már nincs tér növekedésre, mivel a fejlett világban további motorizációra nincs tér, és már Kína, India meg a többi közepes gazdasági fejlettségű ország autó piaca is nagyra növekedett.
-
66zio
tag
Ez az autóipar nehéz kérdés amúgy. Teljesen ugyan az mint a mezőgazdaság. Mindig megy sírás aztán kiderül, hogy az év rekord profitot hozott. Upsz. Aztán persze egyszer minden sírás bejön, csak kit érdekel amikor minden évben előadják? Farkast kiáltó fiú esete.
-
ngaba
aktív tag
válasz Hi!King #6763 üzenetére
Ez itt lényegtelen, a Xiaomi pont jó példa arra, hogy lehet félni a kínaiaktól. Nem azt mondja senki, hogy a Xiaomi a legjobb telefon, de ha feleannyiba kerül, mint egy hasonló tudású Sony, akkor... Meg lehet nézni, hogy hány telefont ad el a Xiaomi, és mi lett a Motorolával, LG-vel stb.
Mondom ezt úgy, hogy abszolút nem szurkolok nekik...
-
Hi!King
őstag
A vacak minőségre nagyon jó példa, és elsősorban nem a telefonoknál, bár mióta nagy a piaci részesedésük, ott is, sőt az ár-értékaránybeli fölényük is lassan elolvad. Csak mert arról volt szó hogy már nem igaz, és tévhit az hogy a kínai cuccok vacakok, na a Xiaomi erre jó példa, hogy de (nyilván vannak ellenpéldák is).
-
Shadowbull
addikt
válasz Hi!King #6781 üzenetére
Igen, ez is benne van. 1990ben 35 millió autót adtak el globálisan, 2017ben, a csúcson meg 82 milliót, nyilván ebben benne van például Kína növekedése, ami pár tízezerről 24 millióra emelkedett.
Azóta lefelé megyünk, úgyhogy az új szereplők csak a többiek kárára tudnak növekedni. De ez nem a régieknek hátrány, hanem az újaknak, nekik nehezebb a dolguk.Persze a kínaiak főleg a kínai piacra koncentrálnak.
Egyél hozzá kenyeret!
-
ngaba
aktív tag
válasz Hi!King #6786 üzenetére
Most vettem Xiaomi telefont, a mobiltelefonos topicban ajánlották. Nekem ez megfelelő minőség. (A HP is gyárt sz@r laptopot is a legalsó árkategóriában.) Az egyéb kütyüiket nem ismerem.
A befektetési topicokban előszeretettel ajanlott Stellantis meg ilyen autókat gyárt: [link] (Az most lényegtelen, hogy itt a tulaj is hibázott.)
Lehet, h az sem véletlenül olcsó.[ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #6777 üzenetére
"Megbízhatóságban valóban a japánok vezetnek"
"a németek sokkal magasabb komplexitás mellett" -> erre mondom, hogy felesleges (és persze nem csak a németek); a fogyasztok gerjesztve lettek ...a Haptik-ra, a puha belsöre, hogy az auto felhivja a szervizt és millio - szerintem - minimum tulzott, felesleges "feature", ...amik eröforrast (idö, penz, kapa) emesztenek fel es miattuk - is - sikkad a lényeg
"A kínaiakról meg kábé nem tudunk semmit" egyetértek
"A 80as években a japánok voltak a mumus, jaj jönnek a japánok, vége az európai autóiparnak. Az ezredforduló környékén a koreaiak voltak azok, ma meg a kínaiak.
Aztán az európai autóipar még mindig itt van. Nyilván folyamatosan átalakul, változik, aki rossz döntéseket hoz megszívja, de ebben"egyetértek
vége nincs semminek, a dolgok alakulnak; a kinaiak növekedni fognak az autópiacon, hogy kinek a rovására, melyik szegmensben, mennyire ...az majd elválik (nyilván pl. Dacia és Lambo szegmense nem egyformán érzékeny a kínai "márkák" presztizsére, akármijeire)
...kicsit en is egyetértek #6778HussarF elsö mondatával, en is erzek olyat a hsz.-aidban
-
julius666
addikt
válasz Shadowbull #6783 üzenetére
Mit jelent számodra a "földbeállás"? A totális felszámolást? Szerintem azt senki se gondolja.
Itt EU-n belül az autóipar egy kiemelten fontos, stratégiai üzletág. Elég csak egy jelentős térvesztés és már annak kb. beláthatatlan következményei lennének. Autóiparhoz közvetlenül nem kapcsolódó területeken is.
-
j0k3r!
senior tag
"A várakozásoknak megfelelően újabb 75 bázisponttal 10,75 százalékra csökkentette az alapkamatot az MNB Monetáris Tanácsa idei utolsó kamatdöntő ülésén. Így az évet még 18 százalékon kezdő irányadó kamat az infláció meredek esésével jelentősen csökkent, és ez várhatóan 2024 elején is folytatódik."
Forrás: [link]
some men just wanna watch the world burn...
-
Shadowbull
addikt
"erre mondom, hogy felesleges"
Ezt nem nekünk kell eldönteni hanem a fogyasztónak. Ha valaki hajlandó ezért (plusz) pénzt adni akkor nem felesleges. Az autógyártás nem jótékonysági intézmény, hanem kőkeményen profitorientált gazdasági vállalkozás (még ha nem is a legjövedelmezőbb), amivel profitot lehet termelni az legitim.
Mellesleg azért műszaki tartalom is van a komplexitás mögött."en is erzek olyat a hsz.-aidban"
Erre neked is ugyanazt tudom mondani mint neki.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
válasz julius666 #6790 üzenetére
A földbe állás nekem az amit például a Saab bemutatott. Vagy mondhatnám a teljes brit autóipart, az talán még jobb példa.
"Itt EU-n belül az autóipar egy kiemelten fontos, stratégiai üzletág"
Fene tudja. Egyes országok szintjén talán, teljes EU szinten erős kétségeim vannak. Ha így lenne akkor nem szivatnánk saját magunkat.
Egyél hozzá kenyeret!
-
avl
senior tag
válasz Shadowbull #6792 üzenetére
a felesleges valami vagy a fogyaszto döntse el: szerintem direkt gerjesztett (a "jómódban")
mintha azt mondanánk: a kábszerfogyasztó "hajlandó ezért (plusz) pénzt adni akkor nem felesleges...kőkeményen profitorientált gazdasági vállalkozás" ugyhogy szolgáljuk ki ezt az igényt
egy tarsadalmon, 1 bolygon, 1 orszagon, 1 cegen, 1 piacon, 1 családon belül sem lehet minden hülye igényt szó nélkül kiszolgálni csak mert van, ...szerintem
erösen valoszinü, hogy X éve senki nem ment be a szalonokba, hogy venne autot, de legyen benne Y1, Y2 feature (pl. a kulccsal "örökké" kommunikálás ..ami miatt aksi 2 nap alatt lemerülhet; az auto "szól neten" a szerviznek, stb.)
ezek nelkül azt gondolom jobb lenne a világ
a fogyaszto rá lett gerjesztve, de ha tudná mi az ára, akkor elutasítaná
persze van mögöttük tartalom, munka, eröforrás
pocsékolásrááldozás ..épp ez a baj;a japánok szerintem tudnának hülyeségeket kínálni, de sokkkkal kevésbé teszik, mint a "haladó EU"beliek;
óvva intek mindenkit a hülyeségek fogyasztásától
de befejeztem e témába írást
-
Shadowbull
addikt
"de ha tudná mi az ára, akkor elutasítaná"
Tudja mi az ára: az amit otthagy a kasszánál.
Amúgy meg szigorúan nézve az embernek semmire sincs szüksége egy meleg és száraz barlangon, egy kevés tiszta vízen és némi egyszerű kaján kívül. Éppen ezért én nem kezdeném el méregetni hogy mire van és mire nincs objektíven szükség.
Fogyasztói társadalomban élünk, sőt abból élünk.
Egyél hozzá kenyeret!
-
Ixion77
Topikgazda
válasz Shadowbull #6797 üzenetére
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
KMT
addikt
válasz Ixion77 #6755 üzenetére
"Amíg az áram előállítása nem megújulóból történik, a kínaiak meg sorra húzzák fel az új szénerőműveket, addig látszattevékenység az egész. "
Alapvetően igen, de azért az nem mellékes, hogy elektromos esetén nem a városban szennyez az autó.
6758 HussarF:
"el kell most már felejteni ezt a kínai=gagyi dolgot, mert annak az érának vége"
Ezt csak úgy ide, mert épp aktuális
[link] -
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- CSAK 1DB!!! FEKETE! VADIÚJ BONTATLAN, 2ÉV+ GAROS Surface Pro 9 i5-1235U 16GB 1TB SSD
- Sony Pulse 3D 2026.07.26. Euronics garancia /vásárlás
- MM garanciális 2026.09.26, iPhone 15 pro 128, titán
- X1 Yoga 6th 27% ÁFA, 14" 4K+ IPS érintő i7-1185G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam aktív toll gar
- iPhone 16 Pro 128 GB sivatagszínű titán
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen