Új hozzászólás Aktív témák
-
roberto211
őstag
válasz bajnokpityu #21949 üzenetére
Azért még kilehet fogni 280-320k km-et futottakat is ez meg korrekt egy idősebb dízeltől..
Gondozással még 100k-t bőven elfut ami szerintem még bőven minimum 6 év ,nekem lenne 8 is szerintem , de addig úgy se tartanám meg..
Nem tudom, de én teljesen beleszerlemesedtem a v6 tdi be. Brutál egy autó az tuti, kb annyira jönnék ki vele ha kintről hoznék, vezérléscserével minden cuccal együtt mint egy normálisabb 1.3as swift..
Tehát most az a kiszemeltem mert nagyon megfogott.. Chipel meg minden gond nélkül kilehet belőle hozni kb 190le, 400nm-t biztonságosan ami nem kérdés h mégbrutálabb lenne. Lenne olyan 8,8 as 0-100 gyorsulása plusz belepaszírozna ülésbe. Ülés meg a másik, tök kényelmes nem kellett fészkelődnöm, ajtó is huppanásra becsukódik , minőségi az egész gép... Nem azt mondom,h dízelbajoktól én nem parázok de úgy érzem h ezeket a rizikókat kompenzálja az egész autó. 15 éves és még mai napig olyan megjelenése van ami más mai autóknak nagyon nincs.. Persze nem érdekel engem h most néznek vagy nem néznek de ez tény..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
bajnokpityu
félisten
válasz Kornel #21946 üzenetére
magáról a konstrukcióról irtam, mint Te is. öregek már ezek, bármi elromolhat rajta, az is, ami nem.
TC-ék legrosszabb 20blokkba is bevették, közben több ismerősöm is használ teljes megelégedettséggel régi V6 2.5 TDIt. bár legtöbb készül lassan váltani, azért mégiscsak fél millió km-t mentek ezek.[ Szerkesztve ]
-
Járókeret
senior tag
az mennyire lehet gond,hogy hideg indításnál a '99-es 1.3 swift kerregő hangot ad?
üzemi hőmérsékleten ez vagy teljesen elnémul vagy csak nagyon nagyon halkan hallható.
fizu után viszem szerelőhöz egy teljes átnézésre, meg lengőkar cserére, megkérem őket,hogy ennek is járjanak utána.
-
Kornel
veterán
válasz bajnokpityu #21944 üzenetére
Az persze.
Ha most veszel ilyet, hany km lesz benne?
Persze nem az erdekel, amire a nepper belovi eladashoz
Hozza teszem, benzinest se vennek ennyi idosen.
Hanem semmit.
Inkabb akkor egy kisebb, de fiatalabb.
Ezen kivul nem art megnezni a kopo alkatresz arakat se, mint fek, futomu, stb. -
bajnokpityu
félisten
válasz Kornel #21930 üzenetére
ez papagáj duma
haveroméban 420körül van éppen.gyári turbo, és még klasszik tádé. oké, közeleg a veszedelem, de még nem volt nagy költsége. kuplung végét járja, turbo hibátlan, inkább elektromos problémái vannak.vezérlés valóban ennyi, de aki sokat pályázik, nagyon jó vétel tud lenni. mi münchent 2x jártuk meg, magyar gázolajjal 8 némettel 7 a fogyi 140es utazóval 4 emberrel, jól megpakolva. nincs olyan suzuki, ami ezt tudja, a jellegzetes V6 diesel hanggal.
nekem sajnos nem sikerült betojnom az erejétől, de tegyüt hozzá, hogy 500kg-val könnyebb, némi lóerővel erősebb autóm van. De ettől még mindig belezúgok a v6 diesel hangba. pedig hidegen úgy kerepel, mint egy traktor.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21942 üzenetére
Krvajo ez az1.2 fel-hybrid.
-
roberto211
őstag
Legalább egy 1.4es boosterjettel adhatták volna.... Literes..... Ettől függetlenül szép a verda..
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
CoolBoy323
nagyúr
Megrendelt termékek
Termék megnevezés
Osram Night Breaker Unlimited H4 DUO csomag -
MunezXBK
nagyúr
válasz roberto211 #21938 üzenetére
Olajat, szűrőket, 2.000km múlva.
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #21937 üzenetére
MOst nem tudom sajna pedig már most elhoztam volna..
Azt mondtam,hogy ha február fele még meglesz akkor lehet(valószínű) megveszem tőle.. De ennek nagyon kevés az esélye h meglesz addig.
Pedig vezérlést se kéne rajta cserélni se semmit.. Max gumit.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21936 üzenetére
Vedd meg!
Ez nem rossz amugy, ha ilyet keresel.
Csak legyel tisztaba a lehetseges problemakkal, ahogy jeleztem is. -
-
Kornel
veterán
válasz MunezXBK #21933 üzenetére
Ez teljesen jo az emlitett autonak, ezt irtam.
Ellenben ha bp-en nyomnal ennyit naponta, akkor mas lenne a helyzet, azt kevesbe toleralna.Egyebkent jobban nez.ki, mint a kortarsai, megneztem a hirdetesed.
Ez mindenkepp pozitivum mellette.
Miert adod el, ha szabad kerdezni?[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21931 üzenetére
Ja, megy vagy evi 10k-t, videki varosban, milyen terhelest kap?
Meg ehhez kell a mazli.
Ha bszrik minden, akkor nincs mazlid.
Ezek kozul max.a kettostomegunek van.elojele, amit vetelkor ki tudsz szurni, a tobbi ugy fog elkoszonni, hogy meg fogsz lepodni.
Emellett nem art megnezni egy ket kopo alkatreszt, mint fek es futomu... -
roberto211
őstag
válasz Kornel #21930 üzenetére
Nála van nem tudo hány éve és semmi gondja nincs vele.. AMúgy minden verdába van rizikó,oké h ennyibe kerülnek alkatrészek de azért cserébe amit nyújt az szó szerint félelmetes..
Ha ilyenre adom a fejem csak olyat vennék ami ismert előéletű...
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21929 üzenetére
Jo az jo az.
Csak: adagolo 100-200k kozott lesz ha befosik.
Csucsok "csak" 100-150k.
Vezerlescsere olyan 150-200k kornyeke.
Kettostomegu 150k.
Turbo 100-150k.
Es akkor meg nem volt semmi baja, csak a szokasos dizel bajok. -
roberto211
őstag
Én csak annyit tudok szólni ehhez a nyomatékdologhoz ,hogy ültem ma egy a4 b5 2.5 v6tdi-be(munezéba) , szó szerint majdnem besz@rtam..
Kimentünk egy útszakaszra .. Ahogy az ment , a gatya tele lett majdnem ... Úgy kezdte belenyomott az ülésbe a szívem dobogása felgyorsult, éreztem ahogy elkezd húzni utána már csak a gyorsulás érzést éreztem mert másra nem mertem figyelni és azt h 160an van a mutató.... Nagggyooon megtetszett az a verda, brutálisan.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Reaper
őstag
Szerintem egy élmény autónál a vigyorfaktor a legfontosabb. Némely autóban ez a kanyarokban jön ki, némelyiknél meg amikor elrúgod a lovaknak egyenes útszakaszon. A számok kb semmit nem számítanak, hanem csak az, hogy vigyorogsz-e benne, vagy már amikor közeledsz a garázs felé.
-
kolosanyi
veterán
Azért ez már egy kicsit túlzás szerintem, nem versenyautó egyik sem, hanem közlekedési eszköz. A Corollám sem húz alul, sűrűn kell gangolni azt kész. Egyébként minden épeszű normál közlekedési helyzethez elég akár egy ezres motor is az autóba, azzal is lehet akár pályázni is, csak hangos lesz. Bátyáméknak 1.2-es Puntojuk van, országútra elég az, ha előzni kell, vissza kell kapcsolni és kész. Apám dízeles Kia Cee'd-je alulról húz, ok, más karakterisztika, de egy pörgős kisebb benzinessel is lehet előzni csak tudni kell kezelni.
[ Szerkesztve ]
-
dudika10
veterán
válasz Kornel #21914 üzenetére
A nyomatek es a loero nem letezik kulon kulon.
Teljesitmeny = 2 * pi * nyomatek * fordulatszam / 60 masodpercAhogy korabban irtam, a nyomatekgorbe alatti terulet es a nyomatek egyenletessege az erdekes.
Ez a gorbe meg... hat a 2000 alatti tartomannyal mi lesz?
Termeszetesen az auto tomege, a rugozatlan tomeg, a valtoattetel, a gumik tapadasa mind-mind szamit, de nem is ezert dobtam be ezt a kis vitainditot, hanem azert, hogy tisztan latszodjon, hogy 3 szam nem jellemez egy autot.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
dnelb
veterán
-
roberto211
őstag
válasz Kornel #21918 üzenetére
Ezt én értem, meg olvastam is váltóáttételt tudtam is de nagyon összetett dolog ez azért..
És mikor ugye ilyeneket olvas az ember akkor veszi észre h motor(autó) és motor között mennyi különbség van hiába h kb ugyanaz a teljesítmény(nagyjából).
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21917 üzenetére
De azt is olvastad, hogy szamit meg a valtoattetel, illetve a kerekatmero se elhanyagolhato?
De mondok jobbat, amirol altalaban senki se beszel, az a rugozatlan tomeg, minel kisebb, annal jobban gyorsul ugyanaz az auto.
Tehat ha a gyari ~20 kg-s kereket lecserelem 15 kg-osra, maris jobban fog menni az auto, pedig a motorhoz es valtohoz hozza se nyultam.
Ezert jobb hijan a 0-100 ertek az, ami tampontot ad, ha mar nem adnak meg 0-60 es 80-120 ertekeket mellette... -
roberto211
őstag
válasz Kornel #21916 üzenetére
A lényeg itt is itt van:
"Általánosságban elmondható, hogy két azonos csúcsnyomatékú motor közül az a gyorsabb, amelyik az adott nyomatékot magasabb fordulatszámon adja le, vagyis „erősebb”, magyarul több benne a LÓERÕ.
Aki azt mondja, hogy neki csak a nyomaték számít, az egyformán boldog lenne mindkét motorral. Aki a lóerőket részesíti előnyben annak a DL a nyerő. Akit a már relatíve alacsony fordulaton ébredő nyomaték (tolóerő) éltet, az a Yamahát fogja választani.
Amikor egy motoros azt mondja, hogy előnyben részesíti a nyomatékot a teljesítménnyel szemben, akkor arra gondol, hogy szereti ha már alacsony fordulatszámon jól húz a gép. "
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Kornel
veterán
válasz roberto211 #21915 üzenetére
Ez nem rossz osszefoglalo.
[link] -
Kornel
veterán
-
bajnokpityu
félisten
válasz dudika10 #21909 üzenetére
itt egy másik turbos görbe. Ezt ismerem is. hétköznapokon ezt annyira nem jó városban hajtani. mert baromira nem érezni, hogy lenne ereje 1500ön, viszont 1800on meg ott a 250Nm, (esetemben 300Nm) ami meg több,mint elég. konkrétan nedves szürke aszfalton 2000en elforog 3adikban.
[ Szerkesztve ]
-
dudika10
veterán
válasz Kornel #21910 üzenetére
Ha jó nyomatékgörbét találtam, akkor 3000-es fordulatszámon kb 60 lóerőt tud a motor.
Itt a turbós, 1.2-es, "103 lóerős" VW motor a Skoda Yeti-ből:
[link]
Ugyanazon a 3000-es fordulaton 74 lóerő, de 1500-as fordulaton pedig 37.5 lóerő szemben a suzuki ~25 lóerejével, azaz a hétköznap használt tartományban jelentős a különbség, és nem a swift sport javára.Számomra nem mond semmit a 0-100-as érték. Pont ez az, ami nem számít sehol igazán. Városban a 0-60 és a nyomatékgörbe kisebb fordulaton lévő része az érdekesebb, előzésnél meg a 60-100, 120-150 értékek kb.
A 0-100 egy nagyon leegyszerűsített valami, ami alapján következtetést levonni lehet, csak nem lesz helyes valószínűleg és a hétköznapokban se sokat segít.Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Kornel
veterán
válasz dudika10 #21909 üzenetére
Atlagos japan benzinmotor karakterisztika...
Típus M16A (1,6VVT)
Hengerek száma 4
Szelepek száma 16
Lökettérfogat (ccm) 1586
Furat x löket (mm) 78,0 x 83,0
Sûrítési arány 11,1
Maximális teljesítmény (Le/kW/ford) 125/92/6800
Maximális nyomaték (Nm/ford) 148/4800
Üzemanyag befecskendezés Hengerenkénti
EU-emissziós norma Euro 4
Üzemanyag típusa 98 RonPersze a 8,9 sec nem rossz, de szerintem olyan 7 sec 0-100 erteket lehet msr dinamikusnak nevezni.
-
dudika10
veterán
válasz Kornel #21908 üzenetére
A nyomatékgörbe egyenletessége és az alatta levő terület az érdekes, nem a csúcsérték.
Ha a 125 lóerő csak 5500-as fordulaton áll rendelkezésre, alatta meg átlagban inkább 60, akkor megette a fene. (Nem találtam nyomatékgörbét a swift sporthoz így hirtelen, csak hasra ütöttem.)
szerk.:
Tudom, totalcar itt nem örvend túl nagy népszerűségnek, de itt egy cikk a témában azoknak, akik úgy gondolják, hogy a 120 lóerős motorral egy autó biztosan jobban megy, mint egy 100 lóerőssel:
[link][ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Kornel
veterán
Egyebkent az ezres swift nem eppen jo pelda, mert a pehelysuly es az exrem rovid valtoattetel miatt 0-60 tartomanyban meg dinamikus is...
De 1000+ kg-ot cipelni 70 pacival... Khm.
Vitara/scross sincs 1100 kg, 120 ps. Es meg ezt is fikazzak, hogy nem eleg dinamikus!
Sot, az enyem 1000 kg, es 125 ps, hat annyira nem vagyok elajulva a gyorsulastol, a futomu mas teszta, az nagyon ott van, de erre is kene egy turbo -
Kornel
veterán
Reszben, de ugye minden viccnek van alapja
Ahogy roberto is irta, lehet nem veletlen, hogy mi mennyibe kerul.
Motor megbizhato, de nem megy, foleg a viszonylag nehez kaszni parossal, ezert nem szoktak ajanlani ezt a kombot. Ha jol tudom szijas a vezerles, annak a cserejet beleszamoltad a koltsegekbe?
Kaszni viszonylag tagas, es biztonsagos, nem rohadnak... Viszont belulrol nagyon gyorsan kopik, egyszeruen elkopnak az imitalt puha reszek, szemelyesen is lattam, hogy nez ki 4 ev es 130k km utan, persze intenziv hasznalattal, na de megis...
Tobbi reszt is megbizhatonak mondanam, na de ezzel hogy elozol pl?
Nem tudom mennyi volt, de kivancsi lennek[ Szerkesztve ]
-
-
Hego
tag
válasz Kornel #21898 üzenetére
Ez ugye vicc volt tőled?
De azért leírom, hogy az csak 4000 fölött megy, én meg egy évbe kétszer pörgetem 4000 fölé, úgyhogy fasza lesz az
Ráadásul olcsóbb az átírás/biztosítás/teljesítményadóNézegettem a swift hirdetéseket is, annak ellenére, hogy kicsinek találom, de drágább a használtpiacon egy swift mint egy punto
i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Autós topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Háztartási gépek
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Minden ami hőszivattyú
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Formula-1
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...