Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#21901) Hego válasza Kornel (#21898) üzenetére


Hego
tag

:) Ez ugye vicc volt tőled? :)
De azért leírom, hogy az csak 4000 fölött megy, én meg egy évbe kétszer pörgetem 4000 fölé, úgyhogy fasza lesz az :)
Ráadásul olcsóbb az átírás/biztosítás/teljesítményadó :P

Nézegettem a swift hirdetéseket is, annak ellenére, hogy kicsinek találom, de drágább a használtpiacon egy swift mint egy punto :O

i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti

(#21902) roberto211 válasza Hego (#21901) üzenetére


roberto211
őstag

"de drágább a használtpiacon egy swift mint egy punto :O"

Lehet nem véletlen... De ettől függetlenül jó autó a punto bár ez a 70 akárhány ló tényleg nem sok hozzá, de mivel 8 szelepes ezért gondolom alul jobban húz...

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21903) Kornel válasza Hego (#21901) üzenetére


Kornel
veterán

Reszben, de ugye minden viccnek van alapja ;)
Ahogy roberto is irta, lehet nem veletlen, hogy mi mennyibe kerul.
Motor megbizhato, de nem megy, foleg a viszonylag nehez kaszni parossal, ezert nem szoktak ajanlani ezt a kombot. Ha jol tudom szijas a vezerles, annak a cserejet beleszamoltad a koltsegekbe?
Kaszni viszonylag tagas, es biztonsagos, nem rohadnak... Viszont belulrol nagyon gyorsan kopik, egyszeruen elkopnak az imitalt puha reszek, szemelyesen is lattam, hogy nez ki 4 ev es 130k km utan, persze intenziv hasznalattal, na de megis...
Tobbi reszt is megbizhatonak mondanam, na de ezzel hogy elozol pl?
Nem tudom mennyi volt, de kivancsi lennek :)

[ Szerkesztve ]

(#21904) roberto211 válasza Kornel (#21903) üzenetére


roberto211
őstag

Ha ezres swifttel tudok előzni , átlag autókat akkor gondolom a puntojaval se lesz gond. :) Normál előzésre bőven elég...

[ Szerkesztve ]

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21905) Thome válasza Kornel (#21903) üzenetére


Thome
addikt

Vissza 2, padlő. :D ;)

[ Szerkesztve ]

(#21906) dedike válasza Thome (#21905) üzenetére


dedike
addikt

..és akkor történik valami?.... :C ;]

Jó szerencsét!

(#21907) negroo válasza dedike (#21906) üzenetére


negroo
aktív tag

2 Rakéta bele, aztán Húúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúú Bazdmeg.:)

rakéta

[ Szerkesztve ]

(#21908) Kornel


Kornel
veterán

Egyebkent az ezres swift nem eppen jo pelda, mert a pehelysuly es az exrem rovid valtoattetel miatt 0-60 tartomanyban meg dinamikus is...
De 1000+ kg-ot cipelni 70 pacival... Khm.
Vitara/scross sincs 1100 kg, 120 ps. Es meg ezt is fikazzak, hogy nem eleg dinamikus!
Sot, az enyem 1000 kg, es 125 ps, hat annyira nem vagyok elajulva a gyorsulastol, a futomu mas teszta, az nagyon ott van, de erre is kene egy turbo ;)

(#21909) dudika10 válasza Kornel (#21908) üzenetére


dudika10
veterán

A nyomatékgörbe egyenletessége és az alatta levő terület az érdekes, nem a csúcsérték. :N

Ha a 125 lóerő csak 5500-as fordulaton áll rendelkezésre, alatta meg átlagban inkább 60, akkor megette a fene. (Nem találtam nyomatékgörbét a swift sporthoz így hirtelen, csak hasra ütöttem.)

szerk.:
Tudom, totalcar itt nem örvend túl nagy népszerűségnek, de itt egy cikk a témában azoknak, akik úgy gondolják, hogy a 120 lóerős motorral egy autó biztosan jobban megy, mint egy 100 lóerőssel:
[link]

[ Szerkesztve ]

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#21910) Kornel válasza dudika10 (#21909) üzenetére


Kornel
veterán

Atlagos japan benzinmotor karakterisztika...

Típus M16A (1,6VVT)
Hengerek száma 4
Szelepek száma 16
Lökettérfogat (ccm) 1586
Furat x löket (mm) 78,0 x 83,0
Sûrítési arány 11,1
Maximális teljesítmény (Le/kW/ford) 125/92/6800
Maximális nyomaték (Nm/ford) 148/4800
Üzemanyag befecskendezés Hengerenkénti
EU-emissziós norma Euro 4
Üzemanyag típusa 98 Ron

Persze a 8,9 sec nem rossz, de szerintem olyan 7 sec 0-100 erteket lehet msr dinamikusnak nevezni.

(#21911) dudika10 válasza Kornel (#21910) üzenetére


dudika10
veterán

Ha jó nyomatékgörbét találtam, akkor 3000-es fordulatszámon kb 60 lóerőt tud a motor.

Itt a turbós, 1.2-es, "103 lóerős" VW motor a Skoda Yeti-ből:
[link]
Ugyanazon a 3000-es fordulaton 74 lóerő, de 1500-as fordulaton pedig 37.5 lóerő szemben a suzuki ~25 lóerejével, azaz a hétköznap használt tartományban jelentős a különbség, és nem a swift sport javára.

Számomra nem mond semmit a 0-100-as érték. Pont ez az, ami nem számít sehol igazán. Városban a 0-60 és a nyomatékgörbe kisebb fordulaton lévő része az érdekesebb, előzésnél meg a 60-100, 120-150 értékek kb.
A 0-100 egy nagyon leegyszerűsített valami, ami alapján következtetést levonni lehet, csak nem lesz helyes valószínűleg és a hétköznapokban se sokat segít.

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#21912) Kornel válasza dudika10 (#21911) üzenetére


Kornel
veterán

Nem tudom milyen gorbe ez, de 4000 rpm-en nincs nyomatekcsucsa, itt meg ez az ertek van bejelolve.
Egy valos nyomatekgorbe jo lenne, de sajnos en se talaltam, forumban megerdeklodom.

(#21913) bajnokpityu válasza dudika10 (#21909) üzenetére


bajnokpityu
félisten

itt egy másik turbos görbe. Ezt ismerem is. hétköznapokon ezt annyira nem jó városban hajtani. mert baromira nem érezni, hogy lenne ereje 1500ön, viszont 1800on meg ott a 250Nm, (esetemben 300Nm) ami meg több,mint elég. konkrétan nedves szürke aszfalton 2000en elforog 3adikban.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#21914) Kornel


Kornel
veterán

Katalogusbol kimasolt nyomatekgorbe.
Ami latszik, hogy a nyomatekgorbe eleg "sima", mar 2000 alatt is 120-130 Nm all rendelkezesre.
A loero persze mar nem ennyire " szep".
De ha jol tudom, a gyorsitasert a "nyomatek a felelos". (Csunyan megfogalmazva)

A lenyeg, hogy erre is kene egy turbo azert ;)

(#21915) roberto211 válasza Kornel (#21914) üzenetére


roberto211
őstag

Én meg pont fordítva tudom,hogy le-vel gyorsulunk nem nyomatékkal. :D :DDD

Most akkor melyik az igaz?

De azt szokták mondani nyomatékból vezetsz, lóerővel gyorsulsz ;)

[ Szerkesztve ]

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21916) Kornel válasza roberto211 (#21915) üzenetére


Kornel
veterán

Ez nem rossz osszefoglalo.
[link]

(#21917) roberto211 válasza Kornel (#21916) üzenetére


roberto211
őstag

A lényeg itt is itt van:

"Általánosságban elmondható, hogy két azonos csúcsnyomatékú motor közül az a gyorsabb, amelyik az adott nyomatékot magasabb fordulatszámon adja le, vagyis „erősebb”, magyarul több benne a LÓERÕ.

Aki azt mondja, hogy neki csak a nyomaték számít, az egyformán boldog lenne mindkét motorral. Aki a lóerőket részesíti előnyben annak a DL a nyerő. Akit a már relatíve alacsony fordulaton ébredő nyomaték (tolóerő) éltet, az a Yamahát fogja választani.

Amikor egy motoros azt mondja, hogy előnyben részesíti a nyomatékot a teljesítménnyel szemben, akkor arra gondol, hogy szereti ha már alacsony fordulatszámon jól húz a gép. "

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21918) Kornel válasza roberto211 (#21917) üzenetére


Kornel
veterán

De azt is olvastad, hogy szamit meg a valtoattetel, illetve a kerekatmero se elhanyagolhato?
De mondok jobbat, amirol altalaban senki se beszel, az a rugozatlan tomeg, minel kisebb, annal jobban gyorsul ugyanaz az auto.
Tehat ha a gyari ~20 kg-s kereket lecserelem 15 kg-osra, maris jobban fog menni az auto, pedig a motorhoz es valtohoz hozza se nyultam.
Ezert jobb hijan a 0-100 ertek az, ami tampontot ad, ha mar nem adnak meg 0-60 es 80-120 ertekeket mellette...

(#21919) roberto211 válasza Kornel (#21918) üzenetére


roberto211
őstag

Ezt én értem, meg olvastam is váltóáttételt tudtam is de nagyon összetett dolog ez azért..

És mikor ugye ilyeneket olvas az ember akkor veszi észre h motor(autó) és motor között mennyi különbség van hiába h kb ugyanaz a teljesítmény(nagyjából).

[ Szerkesztve ]

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21920) dnelb


dnelb
veterán

(#21921) negroo válasza dnelb (#21920) üzenetére


negroo
aktív tag

Tök felesleges ilyet építeni ami csak a szalonokban lehet csicsáztatni.:) Sőt pénz pazarlás is. videó fele az vót, hogy kiállt a depóból.:) Micsoda pénz pazarlás ha egy bukannó betalál.xD

(#21922) dedike válasza Kornel (#21916) üzenetére


dedike
addikt

..és kiderül belőle, miért érzi jól magát a Suzukink 5000 rpm felett... :D ;]

Jó szerencsét!

(#21923) dudika10 válasza Kornel (#21914) üzenetére


dudika10
veterán

A nyomatek es a loero nem letezik kulon kulon.
Teljesitmeny = 2 * pi * nyomatek * fordulatszam / 60 masodperc

Ahogy korabban irtam, a nyomatekgorbe alatti terulet es a nyomatek egyenletessege az erdekes. :K

Ez a gorbe meg... hat a 2000 alatti tartomannyal mi lesz?

Termeszetesen az auto tomege, a rugozatlan tomeg, a valtoattetel, a gumik tapadasa mind-mind szamit, de nem is ezert dobtam be ezt a kis vitainditot, hanem azert, hogy tisztan latszodjon, hogy 3 szam nem jellemez egy autot.

Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

(#21924) kolosanyi


kolosanyi
veterán

Azért ez már egy kicsit túlzás szerintem, nem versenyautó egyik sem, hanem közlekedési eszköz. A Corollám sem húz alul, sűrűn kell gangolni azt kész. Egyébként minden épeszű normál közlekedési helyzethez elég akár egy ezres motor is az autóba, azzal is lehet akár pályázni is, csak hangos lesz. Bátyáméknak 1.2-es Puntojuk van, országútra elég az, ha előzni kell, vissza kell kapcsolni és kész. Apám dízeles Kia Cee'd-je alulról húz, ok, más karakterisztika, de egy pörgős kisebb benzinessel is lehet előzni csak tudni kell kezelni.

[ Szerkesztve ]

(#21925) Reaper


Reaper
őstag

Szerintem egy élmény autónál a vigyorfaktor a legfontosabb. Némely autóban ez a kanyarokban jön ki, némelyiknél meg amikor elrúgod a lovaknak egyenes útszakaszon. A számok kb semmit nem számítanak, hanem csak az, hogy vigyorogsz-e benne, vagy már amikor közeledsz a garázs felé.

(#21926) gerii válasza Reaper (#21925) üzenetére


gerii
addikt

Így van, a 45Le;73Nm-es karbis Samuval olyanokat autóztam városban hogy ihaj. Padlógáz 1-2-3 és még mindig legális kereteken belül voltam. :D

(#21927) Reaper válasza gerii (#21926) üzenetére


Reaper
őstag

Én ugyanezt csináltam friss jogsival egy lila-metál Daewoo Ticoval, ott a 100as tempó már szinte fénysebesség volt :D

(#21928) tboldi válasza dnelb (#21920) üzenetére


tboldi
nagyúr

Megérte ezt a vizuális környezetszennyezést, hogy 20 percbe teljen az elindulás? :D

(#21929) roberto211


roberto211
őstag

Én csak annyit tudok szólni ehhez a nyomatékdologhoz ,hogy ültem ma egy a4 b5 2.5 v6tdi-be(munezéba) , szó szerint majdnem besz@rtam.. :Y

Kimentünk egy útszakaszra .. Ahogy az ment , a gatya tele lett majdnem ... Úgy kezdte belenyomott az ülésbe a szívem dobogása felgyorsult, éreztem ahogy elkezd húzni utána már csak a gyorsulás érzést éreztem mert másra nem mertem figyelni és azt h 160an van a mutató.... Nagggyooon megtetszett az a verda, brutálisan. :D

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21930) Kornel válasza roberto211 (#21929) üzenetére


Kornel
veterán

Jo az jo az.
Csak: adagolo 100-200k kozott lesz ha befosik.
Csucsok "csak" 100-150k.
Vezerlescsere olyan 150-200k kornyeke.
Kettostomegu 150k.
Turbo 100-150k.
Es akkor meg nem volt semmi baja, csak a szokasos dizel bajok.

(#21931) roberto211 válasza Kornel (#21930) üzenetére


roberto211
őstag

Nála van nem tudo hány éve és semmi gondja nincs vele.. AMúgy minden verdába van rizikó,oké h ennyibe kerülnek alkatrészek de azért cserébe amit nyújt az szó szerint félelmetes..

Ha ilyenre adom a fejem csak olyat vennék ami ismert előéletű...

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21932) Kornel válasza roberto211 (#21931) üzenetére


Kornel
veterán

Ja, megy vagy evi 10k-t, videki varosban, milyen terhelest kap?
Meg ehhez kell a mazli.
Ha bszrik minden, akkor nincs mazlid.
Ezek kozul max.a kettostomegunek van.elojele, amit vetelkor ki tudsz szurni, a tobbi ugy fog elkoszonni, hogy meg fogsz lepodni.
Emellett nem art megnezni egy ket kopo alkatreszt, mint fek es futomu...

(#21933) MunezXBK válasza Kornel (#21932) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Vidéki városban, ja. Napi 2x20km M7 + 2 hete volt műszakin. Szerinted a 2 említett dologból melyik nem felel meg az előírásoknak?

(#21934) Kornel válasza MunezXBK (#21933) üzenetére


Kornel
veterán

Ez teljesen jo az emlitett autonak, ezt irtam.
Ellenben ha bp-en nyomnal ennyit naponta, akkor mas lenne a helyzet, azt kevesbe toleralna.

Egyebkent jobban nez.ki, mint a kortarsai, megneztem a hirdetesed.
Ez mindenkepp pozitivum mellette.
Miert adod el, ha szabad kerdezni?

[ Szerkesztve ]

(#21935) MunezXBK válasza Kornel (#21934) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ez mai kép:

Majd roberto leírja, nekem már nincs kedvem. Amúgy használtam csak városban is, akkor sem volt vele bajom.

(#21936) roberto211 válasza Kornel (#21934) üzenetére


roberto211
őstag

Muszáj neki eladni, családi okok miatt...

Amúgy valóban gyönyörű állapotba van... Csilivili. :D Épp akkor polírozta mikor megérkeztem. A bőr sincsen rossz állapotba teljesen jó..

Hát mit ne mondjak.... Elfogadnám.....

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21937) Kornel válasza roberto211 (#21936) üzenetére


Kornel
veterán

Vedd meg!

Ez nem rossz amugy, ha ilyet keresel.
Csak legyel tisztaba a lehetseges problemakkal, ahogy jeleztem is.

(#21938) roberto211 válasza Kornel (#21937) üzenetére


roberto211
őstag

MOst nem tudom sajna pedig már most elhoztam volna..

Azt mondtam,hogy ha február fele még meglesz akkor lehet(valószínű) megveszem tőle.. De ennek nagyon kevés az esélye h meglesz addig.

Pedig vezérlést se kéne rajta cserélni se semmit.. Max gumit. :D

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21939) MunezXBK válasza roberto211 (#21938) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Olajat, szűrőket, 2.000km múlva. ;)

(#21940) roberto211 válasza MunezXBK (#21939) üzenetére


roberto211
őstag

Jó, az most nagy dolog.. :D

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21941) CoolBoy323


CoolBoy323
nagyúr

Megrendelt termékek
Termék megnevezés
Osram Night Breaker Unlimited H4 DUO csomag

(#21942) roberto211


roberto211
őstag

[link]

Legalább egy 1.4es boosterjettel adhatták volna.... Literes..... :U Ettől függetlenül szép a verda..

[ Szerkesztve ]

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21943) Kornel válasza roberto211 (#21942) üzenetére


Kornel
veterán

Krvajo ez az1.2 fel-hybrid.

(#21944) bajnokpityu válasza Kornel (#21930) üzenetére


bajnokpityu
félisten

ez papagáj duma :D
haveroméban 420körül van éppen.gyári turbo, és még klasszik tádé. oké, közeleg a veszedelem, de még nem volt nagy költsége. kuplung végét járja, turbo hibátlan, inkább elektromos problémái vannak.

vezérlés valóban ennyi, de aki sokat pályázik, nagyon jó vétel tud lenni. mi münchent 2x jártuk meg, magyar gázolajjal 8 némettel 7 a fogyi 140es utazóval 4 emberrel, jól megpakolva. nincs olyan suzuki, ami ezt tudja, a jellegzetes V6 diesel hanggal.

nekem sajnos nem sikerült betojnom az erejétől, de tegyüt hozzá, hogy 500kg-val könnyebb, némi lóerővel erősebb autóm van. De ettől még mindig belezúgok a v6 diesel hangba. pedig hidegen úgy kerepel, mint egy traktor.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#21945) roberto211 válasza Kornel (#21943) üzenetére


roberto211
őstag

Lehet h jó lesz passz.. Nem néz ki rosszul

Én még mindig a tegnap hatása alatt vagyok.. :D

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#21946) Kornel válasza bajnokpityu (#21944) üzenetére


Kornel
veterán

Az persze.
Ha most veszel ilyet, hany km lesz benne?
Persze nem az erdekel, amire a nepper belovi eladashoz :D
Hozza teszem, benzinest se vennek ennyi idosen.
Hanem semmit.
Inkabb akkor egy kisebb, de fiatalabb.
Ezen kivul nem art megnezni a kopo alkatresz arakat se, mint fek, futomu, stb.

(#21947) Járókeret


Járókeret
senior tag

az mennyire lehet gond,hogy hideg indításnál a '99-es 1.3 swift kerregő hangot ad?

üzemi hőmérsékleten ez vagy teljesen elnémul vagy csak nagyon nagyon halkan hallható.

fizu után viszem szerelőhöz egy teljes átnézésre, meg lengőkar cserére, megkérem őket,hogy ennek is járjanak utána.
:R

(#21948) Hego válasza Járókeret (#21947) üzenetére


Hego
tag

olaj van benne elég? mennyi ideig kerreg?

i5 3450, 2x8GB @1600mhz, 1050 Ti

(#21949) bajnokpityu válasza Kornel (#21946) üzenetére


bajnokpityu
félisten

magáról a konstrukcióról irtam, mint Te is. öregek már ezek, bármi elromolhat rajta, az is, ami nem.
TC-ék legrosszabb 20blokkba is bevették, közben több ismerősöm is használ teljes megelégedettséggel régi V6 2.5 TDIt. bár legtöbb készül lassan váltani, azért mégiscsak fél millió km-t mentek ezek.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#21950) roberto211 válasza bajnokpityu (#21949) üzenetére


roberto211
őstag

Azért még kilehet fogni 280-320k km-et futottakat is ez meg korrekt egy idősebb dízeltől..

Gondozással még 100k-t bőven elfut ami szerintem még bőven minimum 6 év ,nekem lenne 8 is szerintem , de addig úgy se tartanám meg..

Nem tudom, de én teljesen beleszerlemesedtem a v6 tdi be. :D Brutál egy autó az tuti, kb annyira jönnék ki vele ha kintről hoznék, vezérléscserével minden cuccal együtt mint egy normálisabb 1.3as swift..

Tehát most az a kiszemeltem mert nagyon megfogott.. Chipel meg minden gond nélkül kilehet belőle hozni kb 190le, 400nm-t biztonságosan ami nem kérdés h mégbrutálabb lenne. :) Lenne olyan 8,8 as 0-100 gyorsulása plusz belepaszírozna ülésbe. :D Ülés meg a másik, tök kényelmes nem kellett fészkelődnöm, ajtó is huppanásra becsukódik , minőségi az egész gép... Nem azt mondom,h dízelbajoktól én nem parázok de úgy érzem h ezeket a rizikókat kompenzálja az egész autó. :) 15 éves és még mai napig olyan megjelenése van ami más mai autóknak nagyon nincs.. Persze nem érdekel engem h most néznek vagy nem néznek de ez tény..

[ Szerkesztve ]

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.