- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Rap, Hip-hop 90'
- Gurulunk, WAZE?!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
a_tesz
Korrektor
válasz
roberto211 #20197 üzenetére
Én 8-ról tudok.
Szerk: HWSW-n nem vagyok fent, de most utánanézek
-
Mercutio_
félisten
válasz
Motion_Blur #20183 üzenetére
Capuccino besza-behu
-
Studi
veterán
válasz
roberto211 #20182 üzenetére
A HWSW-n 2More forumtárs vásárolt ilyet, ez az a példány lehet? Vagy van több is az országban?
-
roberto211
őstag
-
a_tesz
Korrektor
válasz
Motion_Blur #20183 üzenetére
Jók lettek a képek, köszönjük
Meg a hangulat is jó volt, remélem, hogy folytatás is lesz!
-
roti86
őstag
Ha sikít, akkor valamikor nem kapott elég olajat vagyis valahol elszivargott belőle, gondolom tömítés. Alattomos, mert mire észreveszed már oda is vert a tűgörgős csapágynak. Nálam 22k km óta ilyen, sőt előző tulajnál ki tudja mióta, egyelőre nincs nagyobb baja csak idegesítő a hangja, de pályán 3 ezres fordulatnal már nem hallani. Alja nálam kicsit kezd rozsdálni, de nem vészes. Amikor megvettem akkor ki lett cserélve az osszes kopó + vezérlés + kapott 4 új gumit. Ez volt kb. 110k. Azóta csak olajcsere volt. :-)
-
Skizz
addikt
Sziasztok
Kéne egy viszonylag olcsó, csúnya, és olcsón is fenntartható autó. Úgy hallottam, hogy a régi Swiftekből van egy-egy agyonüthetetlen széria. Ez is az volna? Vagy melyikek azok? És ha igen, mire kell figyelni? Mennyire rohadnak, mik a típushibák? Klíma, 4 kerék, tető elég is lenne.
Köszönöm a segítséget!
-
roberto211
őstag
válasz
Motion_Blur #20183 üzenetére
Adja eléggé
Jó képek lettek nagyon
-
Thome
veterán
válasz
Motion_Blur #20183 üzenetére
Engedélyeddel,egy rövid beszámolóhoz lopnám a képeid.
-
Kornel
veterán
válasz
Motion_Blur #20183 üzenetére
-
Motion_Blur
félisten
-
Kornel
veterán
Azert a cappucino nagyon kiraly belepo volt
De az ignis sport is benezhetett volna, ha mar arra jart -
Tigi
őstag
válasz
roberto211 #20169 üzenetére
Köszi az infót.
Küszöbről valaki?
-
Kornel
veterán
Mondom en, hogy kell a gyari turbo kit.
-
Mercutio_
félisten
válasz
roberto211 #20176 üzenetére
Vagy gyengén gyorsul
-
Kornel
veterán
Nem mentunk egy 0-100-at se a parkoloban...
-
Thome
veterán
válasz
roberto211 #20169 üzenetére
Hangulatcsinálónak mindenképp jó lenne, ez megmarad családi talinak úgy is, lehet majd kaparok valami szösszenetet, csak sajnos nem készültek "élet" képek.
-
Kornel
veterán
Szerintem a globalis felmelegedes miatt mindenki tegyen 75w90-es valtoolajat a motorba, hisz a 10w40 se jo, valamelyik nap 41 fok is volt
-
Tigi
őstag
válasz
roberto211 #20163 üzenetére
Anyaggal együtt volt 16?
-
Thome
veterán
válasz
roberto211 #20166 üzenetére
Aki legtovább maradt,az ír. Atesz?
-
válasz
roberto211 #20160 üzenetére
Néhány kép?
-
Tamás008
tag
válasz
roberto211 #20163 üzenetére
Szerintem sem vicc a motorolaj viszkozitásának a megválasztása, főleg ebben a melegben.
Én most 10W-40 est használok benne. Eddig teljesen jó a régi 1.3-as ba.
Következő olaj cserénél gondolkodom az 5w-40-es olajon. Hátha jobb valamivel. Mit gondoltok, mehet bele? Vagy maradjak a 10W-40-es nél mert annyival nem jobb nála az 5w-40? -
Tamás008
tag
Benzines 1.3 as 8v 99-es Swiftbe milyen viszkozitású motor olajakat lehet önteni. Illetve a magyarországi hőmérsékleti viszonyoknak melyek a legmegfelelőbb viszkozitású motor olajak bele?
-
Tigi
őstag
Sziasztok
Volt megint egy kis időm a Suzival foglalkozni.
Leszedtem az első ajtó kárpitokat és belül minden mozgó elemet befújtam zsírspray-vel, az üveg megvezető gumikat pedig GFO-val (olyan mint a WD40) mert már olyan nehezen és nyikorogva működtek az elektromos ablakemelők, hogy rossz volt hallgatni, de a lényeg, hogy tök szuper és hangtalan lett.
Van még egy két dolog a vizsgáig amit meg kell csinálni, de a legfontosabb a jobb oldali külső és belső küszöb és az alsó keresztmerevítő cseréje.Tud valaki kb. árakat a fenti elemekre cseréjére?
-
roberto211
őstag
Hazafele taliról megkellett állnom egy kuton mert annyi levegő ment valahogy a kerekembe gondolom ettől a melegtol ,hogy 0 tapadás volt. Majdnem 3 bar volt
Para volt eléggé. Fék kb mint télen
-
válasz
dedike #20157 üzenetére
Márkaszervizből kiindulva, én azért igencsak figyelném mit töltenek bele. Kérdezz rá Qru-nál a milyen autót vegyek topikban, ő is tudna mesélni. Az enyémbe is még az előzö tulajnál a 120k-t futott autóba elkezdtek minden ok nélkül 10w olajat tölteni
140-nél vettem át, rögtön ment is a csere 5w-re. Ha nem is visz olajat, figyeljen oda mit töltenek bele.
-
válasz
tboy93 #20156 üzenetére
Azért van annyi foskupac, mert ész nélkül hozzák be külföldről azokat az autókat, amiket már csak bontani lenne szabad.
Jelenleg egy új autóról beszélünk, ami évi hatezres futással hamarabb fog szétesni a rozsdától, mint tönkremenni motorikusan, akkor, mikor van benne bármilyen gyártói előírásnak megfelelő olaj. (Mert ugye Suzuki szervizben azt fognak beletenni.)
Különben ha mindenki úgy gondolkodna, ahogyan én, akkor egy darab foskupac (é. 6 évnél idősebb autó) sem kapna rendszámot hazánkban.
(Az S-Cross az 5. Suzukim, amit újonnan vettem, legutóbb tavaly adtam el az SX4-et 60 ezer km-rel, 7 évesen, 1,7-ért, fél óra alatt, végig szakszervizben karbantartva. Ennyit rólam.)
-
Bandus99
őstag
válasz
Kornel #20152 üzenetére
Nekem m16a jelu 1.6os sx4 van 1 honap mulva megy 1 eves kotelezore. Nincs benne 6000km viszont ezt rovid tavokon tettem bele nagyreszt 2-3km szakaszok. Magyaran joforman nincs ideje bemelegedni a motornak. Arrol lovesem sincs ha viszem mit tenne bele a szakszerviz? Vagy vigyek en olajat? Vihetek en egyaltalan? Ha igen ebbe az autoba erre a felhasznalasra mit javasoltok? (Tudom jarjak biciklivel)....
-
a_tesz
Korrektor
válasz
Motion_Blur #20142 üzenetére
Nekem sikerült felébredni, úgyhogy mindjárt útnak is indulok
-
gerii
addikt
Amíg egy olajmérnök nem jön, minden csak másodkézbeli infó.
-
negroo
aktív tag
Nekem azt mondta a zaútó szerelő bácsi, hogy felesleges 5w 30as, mert azzok tényleg jobbak, de 10w 40 is úgyan olyan frankó. Amikor inditasz 30mp járasd alapjáraton a motort ennyi a különbség a többi pénz pocsékolás.
Most ki hazudik?
ui: Sőt még a 5w 30 is kell járatni alapjáraton nem lesz semi baja a motornak.
-
roberto211
őstag
válasz
Motion_Blur #20142 üzenetére
Ja. De ha ezt nem írod akkor 3ra mentem volna oda mivel nem lett átjavitva a sarokban az időpont.
-
Thome
veterán
válasz
Motion_Blur #20142 üzenetére
Úgy bizony, dá.
-
Motion_Blur
félisten
Akkor jön "mindenki" 13 órára Tesco parkolóba?
Nehogy egyedül legyek ott! -
Kornel
veterán
Oda van irva, hogy pillanatnyi homerseklet?
Vagy csucshomerseklet?
Sehol nem latom.
Gondolom ha telen veletlen -21 fok lesz, pillanatnyi hajnali homerseklet, akkor gyorsan lecsereled az olajad.
99% hogy itt napi atlaghomersekletrol van szo, de a kedvedert ennek is utanajarok.Ja es ezek szerint az uj suzukik (splash, swift mk5, scross, vitara) gyari feltoltesu elso olaja ami egyben az ajanlott olaj is bele (eneos 0w20) 20 fok felett nem hasznalhato, tehat tavasszal le kell rakni az atutot.
Lol. -
pjen
félisten
válasz
Kornel #20124 üzenetére
Na tehát,bár megfogadtam nem folytatom.Megpróbálom ovodás szinten értelmezni amit sokadszor másolsz be.
-20,+40 fok hőmérsékleten =10w40
-20,+30 fok hőmérsékleten =10w30VAGY 5w30Amennyiben az üzemeltetési hőmérséklet -20C fok alatt van erősen ajánlott az 5w30 olaj.Mivel én Magyarországon élek ahol a hőmérséklet Nagyon ritkán csak a fagy zugokban megy -15C fok alá,viszont egyre töbször megközelíti a + 40C fokot,úgy érzem rám a táblázat legfelső sora vonatkozik.
-
Atish19
őstag
Erre esetleg valaki tudna adni valami építő jellegű tanácsot vagy kezdjem el lehalászni az ajtót?
-
Thome
veterán
Na van esély némi esőre, de délig elvileg el is megy. Ha egyáltalán lesz.
-
Joe.36
addikt
válasz
roberto211 #20129 üzenetére
Amit 15 ért adnak arra nincsen garancia, ez felújított és van rá 6 hónap garancia ( ez nekem jobb ), nem én fizetem hanem a cég akinek dolgozom. Csak fölhoztátok hogy lehet hogy kuplung, szerelő mást mondott, remélem nem vettünk feleslegesen egy váltót.
-
Joe.36
addikt
A kuplung is normálisan működött, és a váltó is, aztán ha beraktam 1 esbe vagy tolatni akartam fura recsegő, puffanó hangok voltak, de menet közben már nem volt semmi baja. Ez szerdán kezdődött, elvittem 3 szerelőhöz is, de mindenki szabin van nem nem akarták elvállalni, Volt ahol megemelték, megnézték a motor és a váltó tartó bakokat, féltengelyeket, de ott minden oké.
Aztán indulásnál egyre hangosabb lett a zaj, és egyszer csak többé nem indult csak egy nagy csattanás és reccsenés, és utána bármilyen fokozatba rakom, és rá akarom engedni a kuplungot, akkor jön ez hangos kávédaráló hang. Az autó nem indul el , de a kilométeróra igen. Szerelő azt mondta aki nagy nehezen elvállalta és megnézte megint emelőn, hogy váltó ment szét.... Ma hoztuk el a váltót. És hétfőn rakják bele....
Kuplung nem csúszott, nem volt szaga, a váltónak nem volt hangja. Vette a fokozatokat szépen. Csak indulásnál, vagy tolatásnál volt hangja... Most meg borzalmas hangja van... -
Kornel
veterán
Te tudod miről beszélsz?
Tudod értelmezni a kezelési útmutató hátulját, amit linkeltem?
Szerintem nemMit nem terveztek újat?
Mi után nem terveztek újat?A belső lapon is (1) ponttal van jelölve az ajánlott olaj, ami az 5w30, pirossal bekarikáztam.
Bizonygathatod két hétig is az ellenkezőjét, akkor se lesz igazad. -
pjen
félisten
válasz
Kornel #20122 üzenetére
Egyszer már írtad,hogy no comment.Ezzel a fotóval mit akartál bizonyítani azonkívül,hogy nem terveztek uj gépkönyv borítót a kezelési utasításnak.A belsô lapokon ugyanazokat a betüket(a készlet véges)más sorrendbe rendezhették és máris egész mást jelentenek.Ez a nyomtatás lényege.
-
Harkovz
aktív tag
Én az SX-be 1.6 16VVT,Eneos 0w-20-at raktam eddig,utoljára meg 0w-30-at.105 ezernél cserélem megint még nem tudom melyik lesz megint a kettő közül,külömbséget nem vettem észre,a melegoldali jobb kenés miatt tettem most 0w-30-at.
-
Tigi
őstag
válasz
PRDZsolesz #20111 üzenetére
Attól kívülről ki tudnák nyitni.
roberto211: Elég az a literes.
-
Atish19
őstag
válasz
PRDZsolesz #20111 üzenetére
De külső kilinccsel akkor is működnie kellene nem?
-
roberto211
őstag
-
Joe.36
addikt
Üdv mindenkinek.
Van egy 2000 évjáratú:
Suzuki GLS Sport 4 . 1.3 8V.
2 ajtós autóm, amiben tönkrement a váltó, felhívtam a Suzumint ahol mondták hogy van bele való felújított darab 6 hó garanciával.
A barátom ment a váltóért.... És kiderült hogy egy 1.0 adtak, de hogy ez is jó bele.Kérdés hogy milyen hátrányom vagy esetleg előnyöm lehet vele ?
Joe
.
Új hozzászólás Aktív témák
- Star Trek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Steam topic
- Tudományos Pandémia Klub
- Ingatlanos topic!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650 R7 7800X3D 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4080 16GB ZALMAN I3 NEO Corsair 850W