- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Argos: Szeretem az ecetfát
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
Ööö.
Attól, mert 4K-ban (ahol a vidkártyának fontosabb szerep jut) nem hajtja szét a procit, attól még bőven lehet olyan felhasználás, ahol jól jön, hogy tud 5GHz-re boostolni. Intel tud ilyet, Ryzen sajnos még nem. Csupán ennyit mondtam. Felsoroltam, melyik oldal milyen szempontokban jobb.
A 2 játékos csoportot nem hogy nem kevertem, szóba se hoztam. -
kolopele
nagyúr
5GHZ? Mire? Átlag FHD 75 fps - hez? Nálam 4K mellett például a 9900k is csak malmozik akár még 4GHZ - en is. Vehetsz te bármilyen procit, ha mellé nem teszel egy bivaly kártyát. Nem kellene szerintem az otthoni játékosokat meg az e-sportot űzőket keverni, náluk valószínűleg van értelme a nagyon magas órajelnek 240 HZ mellett, de átlag játékosoknak nincs.
-
jokeph
nagyúr
Van eme 2 játéknak demo verziója ? R5 3600X-el meg tudnám nézni.
Xeon-ból nekem is E5-1650v2 fut.Bár nálam HT OFF-al, az SC2 multi nem szeresse a HT-t. X5677 detto, i3-7350k szintén HT OFF eme egyetlen játék miatt. Máshol nem tapasztaltam a hátrányát.
Illetve HT OFF-al némileg jobban lehet kergetni az órajelket is, kisebb fogyasztással és hőtermeléssel egyetemben.
FX8320e CPU-nál azt tapasztaltam anno, ha tiltottam 1 vagy 2 modult, az összességében rontott mindenen, gondolom ez betudható az FX sajátos felépítésének. -
Urby66
aktív tag
A teszt szempontjából úgy gondolom érdekes lenne megnézni, hogy a magletiltásos módszerrel tesztelt két cím hogyan viselkedik egy legújabb generációs processzoron.
Kíváncsi vagyok ugyanaz a trend mint a viszonylag régi xeon esetén vagy a HT növelt hatékonysága miatt már nincs teljesítményesés.
Szóval ha valakinek van kedve és ideje szívesen látom a számokat! 😋 -
jokeph
nagyúr
Nekem anno pl. P4 Northwood/Prescott után pont ezért C2D/C2Q sem lett.
Lett viszont Athlon 64 2 5200+, majd lapváltás, aztán Athlon II X2 240, utána csere Athlon II X3 455-re, meg volt közbe egy Opteron 1381 is kíváncsiságból, egy alaplap kiszolgált 3 CPU-t.
A következő FX8320e lett (ebben sajnos csalódtam, jobban kellett volna megnéznem, arra pont nem volt jó amire nekem kellett), majd Intelre visszatérve G4560 Pentium, i3-7350k és végül i5-7600k. Ez utóbbi 2 4,8-on volt/van használva, az idle fogyasztásuk még így is alacsony. Játék közben sem szállnak el, persze 2 és 4 magról van szó, az i3 esetén HT OFF.
Jelenlegi meg az aláírásomban.
A fogyasztás amúgy finomhangolás kérdése mindkét oldalon. -
BiP
nagyúr
Egyre többen, akik nem szín szerint választanak, váltanak vissza AMD-re. (én is) Nem véletlenül. Intel oldalon gyakorlatilag már csak az 5Ghz meg a Gaming performance maradt, mint ütőkártya. IPC kb. azonos, de ár, magok száma, future-proof szempontból már az AMD a nyerő.
-
Soderes
senior tag
válasz
Dilikutya #87 üzenetére
Dehogynem.
Valaki (mint pl. én is) azért kevesebb fogyasztásút válassza. Több W, több hő vs. kevesebb hűtési teljesítmény, halkabb CPU venti, esetleg jobb tuning potenciál. Elméletileg.Átlag felhasználás szempontjából már nincs sok teljesítménybeli különbség a i7-9700K és a Ryzen 3700 között.
Itt általában ilyenkor az dönt, hogy ki melyik táborba tartozik.
-
Dilikutya
félisten
De ha 9700K-t veszek, ez nem fog számítani hűtés szempontjából sem, mert rámegy egy kilós borda vagy víz, és meg van oldva. Ventilátor sem tényező. Egy 20 ezer alatti Cooler Master házam van a saját ventijeivel (1 elöl, 1 hátul) meg egy Cooler Master 600 grammos borda, ehhez jön egy 95 W-os AMD CPU meg egy RX570 120 W TDP-vel. A gép hangját javarészt az adja, hogy van benne 3 HDD, amit még nem száműztem külső tárolóba, amit amúgy lehetne, mert bizonyos adatokra nincs szükségem folyamatosan.
Na ez egy picivel drágább házban még simább ügy, picit zsúfolt is az enyém a kábelek miatt. -
Ciccuka
veterán
12 mag -> 12 virtuális mag ez
-
Dilikutya
félisten
-
kenwood
veterán
A hutes igazabol csak a nagyon regi lomok tuningolasanal probelma.
Egy TX-3 ,vagy egy 212 EVO hutes 10k alatt megvan,es szinte barmit teljesen neman lehut.
Tuning nelkul meg egy i7 + gyari intel hutes sem fog throttlingolni, max hangos lesz.A kornyezetvedelem fontos kerdes, bar mindenki a tuneteken csamcsog,mikozben a fo problema az energia eloallitasa,es tarolasa. Egy mobiltelefon akksija olyan meretu, hogy abban egy szemelygepkocsi eves energiaszukseglete elfer. Mi meg a 100x akkora autos akksikkal is orulunk,ha parszaz kilometert meg tudunk tenni. A megujulo energiaforrasok is dobbenetesen rossz hatekonysaguak, csak azert nepszeruek, mert nincs akkora karosanyag kibocsajtasuk,mint az atomnak,vagy a szeneromunek.
-
Urby66
aktív tag
Bocsi, kifogytam a szerkesztési időből...
Szóval még egy hozzáfűznivaló:
A számítógépes játék alapvetően szórakozás, és (az átlag felhasználó számára) nem értékteremtő tevékenység, ezért úgy gondolom álszent dolog azzal védekezni, hogy én nem 350 csak 299W felhasználása mellett szórakozok ezért én megmentem a földet. Véleményem az, hogy a klímaváltozás hatásait csak akkor lehet hatékonyan csökkenteni, ha az emberek elsöprő többsége képes lesz tartósan kilépni a konforzónájából. Ez igaz agy egyszeri gamerre és a nagyvállalat igazgatótanácsában ülő részvényesre is. Amíg úgy "harcolunkj", hogy a profit, a kényelem, a napi szokások, a számunkra fontosnak tartott dolgokhoz fűződő viszonyunk nem változik addig igazából semmi sem fog történni.
És az a számítógép ami nem képes nyáron is ugyanolyan üzembiztonsággal működni mint télen, az valami miatt hibásan működik az hardverelemek fogyasztásától függetlenül. Ott a fagyás lehet a magas fogyasztás miatti hőtermelés következménye, de nem a gyökérok.
Úgy tűnik ez kicsit OFF lett, és persze ezzel nem akartam személyeskedni, vagy bárkit megbántani, a leírtak csak a saját véleményem tükrözik. -
Urby66
aktív tag
Úgy gondolom egy ilyen tesztet nehéz lenne úgy elkészíteni, hogy abból egy általános következtetést le lehessen vonni, hiszen az általad említett tevékenységek nehezen reprodukálható, nehezen megismételhető terhelést jelentenek.
Továbbá, ahogyan a kollégák is írják, nehéz egy - átlagos felhasználót feltételezve - olyan helyzet elképzelni, hogy az egymástól független folyamatok mind-mind önálló processzormagot használjanak, akkor is ha van "elegendő". Nem beszélve az operációs rendszer saját feladatairól, amik mindenképp futnak a háttérben.
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy párhuzamos feladatok, több program futtatása esetén például memória sávszélessége, a háttértárak sebessége a processzormagok számától függetlenül nem fog változni, ezért a párhuzamosan futó programok kénytelenek ugyanannyi erőforráson osztozni.
Ez miatt szerintem játék közben még egy háttérben futó letöltés is képes gigantikus lagokat, megtorpanásokat okozni. Véleményem szerint a játék klasszikusan egyfeladatos művelet ami nagyon érzékenyen reagál a vele együtt futtatott programokra.
Ezek mellett lehet érdekes lenne látni, hogy pl enkodolás vagy valami server üzelmeltetése mellett lehet játszani vagy sem. Attól tartok én sem a cikk eredeti célja, sem pedig a felhasználói szokásaim okán sem fogok illyesféle tesztet végezni.Robitrix:
Igazad van, a hőtermelés kérdése fontos a játékmenet szempontjából, hiszen például akár a processzor akár a videokártya órajele csökkenhet ennek hatására. És ezek pont a teljesítményigényes helyzetekben, nagy terhelésnél jelentkeznek, amikor a jelenség a legjobban fáj, amikor azt a leginkább észre fogjuk venni. Ennek ellenére úgy gondolom az üzemi hőmérséklet kérdését nem szabad egyértelműen összemosni a fogyasztással. Mondom ezt annak ellenére, hogy a két dolog között van összefüggés. De úgy ahogy a megjelenített képkockák számát sem csupán a magok száma határozza meg, úgy a melegedést sem egyértelműen lehet a hardver fogyasztásához kötni. -
Robitrix
senior tag
A fogyasztás végső soron nem feltélenül az több áram miatt érdekes. senkit nem fog földhőz vágni óránként 50-60 watt/h többlet. Persze ha 28 millió ember játszik plusz 60 watt töblettel azt már utálhatják a jegesmedvék.....
ami talán érdekesebb a kérdésben azért a plusz 60 wattot ki is kell hüteni a procitól. a hő töbletet ki kell vezetni a házból.
Ez drágább házat jelent(adott esetben több ventivel(több zaj) jobb minőségü nagyobb teljesítményű hűtést, ami szintén drágább....
Ráadásul mikor tombol a nyár van vagy 39 fok és az ablakon kitekintve fél tucat döglött jegesmedve hever az utcán,(meg föttek a bundájukban) amikor erős videó kártya termeli a hőt a gépben. és a beszivott külső levegő már alapból 37-38 fokos..... azért hatékonyabb a hütés ha csak 20 fok jön be kivülről. Tehát amikor mérlegel az ember hogy a TDP 65 wat 95 watt vagy 127 watt......... akkor a nyári kánikulára is gondol. Hogy fogja majd birni a gép.... le fogok vajon fagyni a melegben?????? Havonta egyszer fagyok le melegben vagy naponta 5-szőr???? Nem a 60 watt áram árán agyal az ember, hanem a nyári kánikulában a hűtésen.... -
Robitrix
senior tag
Ez erősen függ a játék által igényelt magok (vagy szálak) számával.
Tehát ha van egy 4/8 procim és futattok rajta egy oyan játékot, ami monduk örül a 6 magnk, akkor jól ellesz. Persze még inkább ellesz egy 6/6-os procin. Hiszem magon futni eleve gyorsabb, mint szálakon
Igaz azért attól is függ, hogy van szétterhelve a számítási igény a párhuzamos folyamatok közt.
A legtöbb programot azért alapvetően úgy irják, hogy valagol fut egy fő program ág, ami a legtöbb mindent alvégez. Amikor lehetőség van a fő ággal párhuzamosan futtatni program ágakat, akkor az a rész rákerül egy másik magra vagy szálra. Ha úgy van szétterhelve a proci igény, hogy 90% a fő magon számolódik és a maradék 5 magon meg csak az összes számitás 10%-a dolgozik idönként. Akkor 1-2 mag hiánya nem fog drasztikus teljesitmény kieését okozni. Attól, hogy a program 10%-nyi számítása nem 5 magon zajlik nem igen veti vissza a teljesitményt. Majd szépen egymással osztozva időszeletekben megosztoznak a magokon. Olyan játék ahol jobban szét van terhelve a magok közti számolás már más eredményt mutat kevesebb mag esetén. Mondjuk a fő program ág csak 40% erőforrást igényel. és a maradék 60%-ot számolja a maradék 5 mag. ha a 60%-nak csökken le a számolása 3 magra, az teljesitmény esést fog okozni.
Tehát ha egy amúgy jól széterhelt programot futattok 4/8 helyett csak 4/4-en akkor jelentüsen hiányozhat a a kieső két mag vagy szál.
Tehát nem létezik univerzális szabály Egyrészt ahány program annyi féle módon van megírva. Így ugyan azon a hardveren is eltárően viselkedhetnek. Azt mondhatjuk, hogy ha egy prociban van annyi mag szálak nélkül, amennyi elég a jártéknak. Akkor vélhetően javul a teljesitmény, ha kikapcsolt szálakkal már kevés a mag szám a program igényeihez képest, akkor lehet rosszabbul járunk HT nélkül. Tényleg nincsen más, mint konkrét programot kiprobálni ugyan azon a hardveren. . -
Robitrix
senior tag
válasz
MasterMark #36 üzenetére
Látod pont ezért nem streamelem ki a játékot. Bőven elég ha csak én röhögök a saját bénaságaimon. A dolog előnye rögtön kevesebb mag kell a prociba, mert nem kell átlagban plusz két magot rászámolni a videó tömörítésre a játék igényein túl.
-
apatyas
Korrektor
Felmerült bennem egy kérdés, némileg hasonló témakörben.
Dual channel RAM kezeléssel kapcsolatban. Úgy emlékszem, volt annak olyan módja, hogy a két csatornán külön-külön kér le független adatokat, aztán inkább elterjedt az, hogy a két csatornát összesítve nagyobb sávszélességgel tud olvasni ugyanabból az adatcsomagból (unganged vs ganged, asszem).
Az előbbi beállítás gyorsítana-e a mostanában már jócskán elterjedt sokszálas folyamatokon? Van-e erre vmi topik, vagy beszéltek erről már valahol? -
kenwood
veterán
Meg erdemes enne berakni a tesztbe azt is,hogyan hat a Ht kikapcsolasa,ha a jatek mellett egyeb servicek is futnak a hatterben , peldaul stremelsz,vagy filmet neznek a masik kijelzon,renderelsz,enkodolsz, valami server fut stb ...
-
janos666
nagyúr
válasz
#16939776 #73 üzenetére
Ami tuti, hogy ha újabb, sokmagos Intel gépen (akár csak az én 6/6-os CoffeeLake-em, de a >=SkyLake alapú HEDT platformok még inkább) erőlteted a HPET-t friss Win10-en, akkor látványosan lelassul a gép (egy webböngésző is lomhábban indul el, a TimerBench szerint ~100x a lépésköz, stb).
Ez már a speculation mizéria előtt is igaz volt, de azóta csak még rosszabb, mert a HPET is I/O művelet, ami lassult ezektől a védelmektől (azt hiszem a Zen 1.x CPU-knál is, csak a Zen2-ben van erre hardware javítás és ott került át a HPET is az I/O-die chip-be a PCH-ból, vagy van meg duplán mindkettőben).Egész szívesen nyitnék neki egyet (pl. "VRR GYIK", vagy "Mindent a frissítésről és simaságról"), ha nem bánják a modik: ennek a magyar kivonatolása lehetne a topic összefoglaló, aztán lehetne vitázni, akár saját, új méréseket közölni, netán jobban összevetni a FreeSync-et a GSync-el bizonyos beállítások mellett (pl. V-Sync On és nincs limiter vs. van limiter, melyik hogy reagál ezekre), lemérni egyszer az új HDMI 2.1 VRR-t is, hogy tényleg igaz-e rá minden, ami a többi G-Sync megoldásra, stb.
De nekem pl. nincs hozzá ~1000fps kamerám (és LED-elhető egerem se, bár arra jó lenne egy szétkoptatott 1000Hz-es egér is).(#77) Loha Maga a microcode elvileg nem csinál semmit speculation ügyben, ha letiltod az OS oldali védelmet. Az egy teljesen külön kérdés, ha más módosítások is vannak a microcode-ban, amik kihathatnak pl. a tuning stabilitásra (ha babráltak a feszültségszabályzással és emiatt magasabb Vcore-t kell beállítani, hogy stabil legyen). De az sem feltétlenül árt (ezek általában hibajavítások).
-
Loha
veterán
A Haswell előtti generációkat sokkal jobban lassítják a Spectre és Meltdown "javítások" mint az azt követőket, és a BIOS a microkód frissítés még tuningon/stabilátos is sokat ront még Haswellen is...
Csak az OS "javításokat" kapcsoltad ki, a CPU microkód "javítások" mindvégig aktívak voltak, ha vmi nem túl régi Win10-en teszteltél.
-
BITBOYS
addikt
Gigabyte X99-SLI [link]
Korábban használtam V2-est is, szintén Giga lappal, de azt nem hajtottam ennyire
A proci/lap közösen szépen elboldogul a 125MHz-es fsb-vel is, plusz a belső cache szorzóját is lehet némileg növelni, nem okoz semmilyen problémát folyamatos használat közben sem.Ja igen, szép összefoglaló lett, gratulálok az íráshoz, teszthez
-
-
BITBOYS
addikt
Jelenleg, amúgy pedig már több mint egy éve 1650 V3-as procit használok 4.8GHz-en hajtva minden magon.
Ár/értékben szerintem verhetetlen, ráadásul nem is kér sokat 1.290v-on stabil (24/7).
Jók ezek a Xeonok, vagyis a 2011-es platform. Nem is igazán tudom leváltani a rendszert, mert nincs mire, természetesen itt főleg az ár/érték arányra gondolok és kizárólag hétköznapi felhasználásra, játék, net, filmezés mindez 4K monitoron zökkenőmentesen.
Én is kapcsolgattam a ht-t, de nem láttam értelmét kikapcsolva hagyni -
#16939776
törölt tag
Ebben a linkben a Windózon működő QPC-ről írnak pár gondolatot. [link]
Illetve itt egy másik dokumentum ami a process időzítések filozófiáját taglalja : [link]Minden játékban van motorba beépített V-sync, gyakrabban mint user által szabadon állítható frame-limiter. Az még mindig sokkal kisebb hozzáadott késést produkál, mint a G-sync ON, és így sincs képtörés. Tudom hogy elvileg el kellene dobálnia frame-eket, ha az FPS ha túllép a monitor frissítésén, de nem látok akadást.
Nincs ennek valami hivatalos topikja PH-n?! Érzem hogy nem ide kellene "szemetelni".
-
janos666
nagyúr
válasz
#16939776 #71 üzenetére
Nem azt a problémát oldja meg a TSC és APIC Timer-el együttes használat (nem ez az "enhanced" mód a Windows-ban)?
A G-Sync féle lag szerintem tényleg nevezhető minimálisnak azért cserébe, amit ad (simább és törésmentes mozgókép). Az fps limiter sem növeli a lagot, mikor a játékmotorba van építve, csak ha kintről kampózzák bele (vagy ha arra gondolsz, hogy a nyers fps szám csökkenés növeli, akkor vehetsz 240Hz-es kijelzőt 120-as helyett...).
Vagy esetleg ott van még a FastSync. Azt használtam, míg nem volt TV méretben G-Sync. Az is kb. +2ms, de azzal se csíkoz a kép.
-
#16939776
törölt tag
Az a minimális késés számokban: +4,2ms (237FPS-nél ) a frame limit miatt és ~+2 ms a G-sync on miatt a monitor közepén. Ahogy használom, úgy kb.: 10-12ms az egér-monitor közepe között késés nyílt terepen és 8-10ms körül van zárt terepen.
Nálam állandó cpu limit van, a frame time valóban hullámzik ha mérem, de a legfinomabb egérmozdulatokat látom megtörténni miközben célzok, közben nem "ugrik meg" az ellenfél, nem "ragad le" az egér. Szerintem a folytonosság tökéletes így.A TSC csak az adott CPU magon belül pontos, két cpu mag közötti szinkronizálására nem alkalmas, eltérő magórajel esetén ugyan annyi ciklusnak a leszámolása továbbra is eltérő mennyiségű időt jelent. Ezért kell a CPU órajelétől független számlálókat használni.
-
BiP
nagyúr
Nem tudom, most mennyiért kapható 3770k, de anno, amikor 2500k-ról váltottam (4éve), összességében jobban megérte platformot váltani 4790k-ra a szimpla procicsere helyett, annyira aránytalanul drága volt a 3770k. Akkor. És mégse zsákutca.
De anno ugyanez a dilemma megvolt előtte a core2quad -> 2500k váltásnál is. A Q9xxx-es quadok annyira drágán mentek, hogy egyszerűbb volt a váltás.
És ugyanígy szinte ingyen volt később a csere a 4790k-ról 6700k-ra. És most Ryzen 2700-ra. Valahogy ezek a váltások jól jöttek ki. -
kolopele
nagyúr
Srácoknál szaggatott anno 4 maggal HT nélkül rendesen, az fps is kevesebb volt. GPU csere egyelőre még nem jöhet szóba nálam, mert a 2080 Ti - nél jelenleg nem tudok jobbat. Majd a háromezres szériánál talán. Far Cry - okat direkt nem írtam, ami Ubisoft, az eleve fenntartásokkal kezelendő
Azoknál leginkább akkor volt gond, ha sokan voltak egyszerre a képernyőn. Legutóbb a Breakpoint végig játszása volt kegyetlen olykor, mégsem tudtam letenni
-
Soderes
senior tag
Hát ha van egy 8 magos procid ott már igazán a GPU-t kell cserélgetni.
Egyébként ezeknek a játékoknak a 32 szál sem elég annyira optimalizálatlanok. Ezeket általában én moddolni szoktam és máris jobban futnak.
GTA 4-el mi volt a gond? Phenom II x4 955-el és 5870-essel simán Full HD-ba ment nálam a történet.
Far Cry 4, 5.
Na annak nem elég semmi. Magas órajel és min 6 mag, erős VGA és még úgy is csak 50-60FPS. -
kolopele
nagyúr
A rosszul optimalizált játékok esetében meg kész áldás a több mag vagy több szál, csak nézd meg mondjuk a Crysis 3 - mat, a Mafia 3 - mat vagy a GTA 4 - et, de említhetném a két utolsó AC - t is. Natív 4 maggal szenvednek, de HT mellett jelentősen felgyorsulnak, és a proci sem jár 100% - on. Szóval 4 mag 8 szál, vagy 6-8 mag ma már a minimum.
-
Soderes
senior tag
Azért a 2xxx és 3xxx szériára még ma is lehet egy komoly konfigot rá húzni és rohadt olcsón.
Urby66 : Attól is függ ez a dolog ha támogatott a gameben a HT vagy a Appba. A Tomb Raider széria kimondottan Intel barát pl. vagy az App-oknál az Adobe programcsomag.
Azért jobban darál tömörítésnél és videovágásnál ez a technológia. Ott ritkábban van Idle-ben egy mag/szál. Még a játékoknál nagyon függ ez a optimalizálástól, GPU-tól.Korábban 2010-11 az AMD csinált egy tanulmány, ami szerint 8 mag felett (ebben a szálak is beletartoznak) már nem lineáris a gyorsulás, egyre kevesebb a nyereség. Ellenben több a fogyasztás, tranzisztor szám, lapka nagyság, hő. És ezen a csíkszélesség sem változtat.
-
kolopele
nagyúr
Pontosan ezt írtam én is, nem figyelsz?
6-8 mag esetében már nem számít igazán, de 4 mag esetében igen, ott jó ha van még 4 szál. Sosem észleltem lassulást Skylake vagy Kaby Lake esetében bekapcsolt HT mellett, kikapcsolva lassulást, limitet viszont annál inkább ( persze nem 4K - n tesztelve).
-
Chaser
legenda
persze van ahol gyorsít, máshol pedig _lassít_, amd és smt kapcsán utóbbiból láttam többet játékoknál - én már előtte kikapcsoltam az smt-t - csak láttam néhány tesztet ahol gyanúsan tré volt az fps érték azonos vga-val pl 2600 mellett, sejtettem h a csodás smt lesz a hunyó, ezért megnéztem egy zsák tesztet ahol ezt taglalják
-
kolopele
nagyúr
Márpedig a 4 mag 8 szál jobb sok játék esetében mint a natív 4 mag. Volt 6700 a családban nem egy, 7700k is, tesztelgettem őket, és bizony nem egy játék alatt volt lényegi eltérés. Az már más kérdés, hogy a mai 6-8 magosok már elegek önmagukban is, kivétel a már említett Battlefield 5 multi, ami eszi a procit, de akit ez nem érdekel, az egy 6 magos I5 - el ma még simán el tud lenni.
-
Chaser
legenda
egy zsák tesztet átnéztem amd kapcsán, az smt legtöbb esetben játékok alatt lassít, nemhogy gyorsítana, inteleket nem néztem, fel sem merült h ht-s intelt vegyek, amd-nél kb ingyen adták, de intelnél nagyon nem - és egyébként se kellene ingyen sem ha választhatok -
2/4 mag korában volt létjogosultsága - hogy drágábban el tudják adni a sz@ros 2/4 magost, ahelyett h már akkor is eleve 4 magot lehetett volna kapni akkori "i3" árán -
munkára is jól jöhet sw-től függően, de játék alá nem erőltetném - nem is tettem - -
kolopele
nagyúr
"A megemelt feszültség és magasabb működési frekvencia gyorsítja ezt a folyamatot.""
Így van. Én minden procit úgy állítok be, hogy all core turbo, és ameddig lehet csökkentem a feszt. Nem éreztem még egyáltalán a hátrányát annak, hogy a 9900k minden magja all core mellett 4.7 GHZ - en futott, de igazából ha lejjebb vettem mondjuk 4.3 - ra az órajelet ott sem volt kézzel fogható különbség. A nagyon magas órajelek általában a régebbi architektúrával rendelkező procik ideiglenes mentsvára ( sandy pl.), önmagában ugyanis az órajel még nem jelent sokat ( most a sokat emlegetett Battlefield 5 64 fős multiját hagyjuk, ahol a minél több szál, magasabb órajel érvényesülhet). Egyébként olyan játék, ahol nagyon érezhető a HT jótékony hatása egy 6 mag 12 szálas proci esetében az az AC két utolsó része, megmondom őszintén több nem is jut eszembe, legalábbis azok közül amiket én ismerek vagy játszottam velük. -
Urby66
aktív tag
Érdekes látni az eredményeket. Én úgy emlékszem nekem az F1 ultra beállítások mellett futott a teszt alatt. (az volt kiválasztva alapból.)
Itt elég jól kijön, hogy a E5-1650v2 processzor (ami a i7 3770-hez hasonlóan szintén Ivy alapú) képes kihajtani a 1080-at is.Az eredményeid egyébként kicsit körtét az almával hasonlítunk esete. Amíg a i7 3770 már Ivy Bridge alapú 22 nm-en készült processzor, addig a i5 2500 még az eggyel előző, Sandy Bridge-re épült 32 nm csíkszélességgel. Szóval a magok számán kívül itt még lehetnek architekturális különbségek, amik a korszerűbb i7 felé billentik a mérleg nyelvét.
Soderes:
Az eredményeim csak azt mutatják, hogy bizonyos esetekben a maximálisan elérhető FPS több, ha csak fizikai magokat használunk. A jelenség akkor figyelhető meg, ha már nem processzor limites az adott játék. Magas processzor kihasználtság esetén szerintem mindig előnyös ha van HT a fizikai magok mellett.
És ne felejtsd el, hogy ez csak az FPS. Egy gépet másra is használsz, pl tömörítesz esetleg videót szerkesztesz vele. Ott szerintem egyértelműen a HT bekapcsolása javasolt a magok számától függetlenül. -
Soderes
senior tag
Jó lett a cikk!
A HT-nek ma már nincs sok értelme.
Amelyik alkalmazás vagy játék optimalizálva van rá ott még profitálni lehet belőle valamennyit.
10-15 éve sokkal jobban volt kiaknázható ez az 2 vagy 4 magos rendszereknél.6 vagy 8 fizikai mag többet ér, mint 6 mag, 6 szál.
-
Géjza
őstag
4 vs 4+4 méréseket én is csináltam nemrég (igaz csak 1 játékkal) a procicsere után: [link]
High beállításoknak nagyon sokat hozott HT.
6 mag mellett lehet már nem annyira számít a HT, de 4-nél nagyon sokat dob. 4 mag szólóban kezd kevés lenni sok esetben.
-
Urby66
aktív tag
A 4K gaming kapcsán:
Én most "kényszerből" ideiglenesen egy 55-ös 4K tévén játszom és sajnos nem tudok 1 méternél távolabb ülni tőle.Igen, ez csak az én szubjektív véleményem, de azt mondom, hogy 1080p felett FPS játékban nem látok különbséget még ilyen köezről nézve sem. Azaz igen, mert 4K-nál kisebb felbontás alatt megvan a 80-120 FPS.
Ok, mondjuk a Frospunk azért észrevehetően jobb 4K felbontásban de ott ugye elég statikus a kép és nekem elég az a 40-50 képkocka másodpercenként.Az élettartamról:
Készültem egy cikkel amiben az órajelek emelésének hatását mérem. Egyenlőre ebből nem lett semmi de bemásolom ide az élettartamról szóló részt. Általánosságban én azt gondolom, hogy a jól méretezett tápellátás, hűtés esetén nem szabadna, hogy észrevehetően csökkentse a HT használata az alaplap élettartamát. Persze a tuning már kicsit árnyalja a képet. Szóval a cikkrészlet:"Elsőként nézzük meg mi a véleménye az Intel-nek a Xeon processzorok tuningolásáról. Az általuk kiadott whitepaper-ből idézek: “ Professzionális feladatokhoz, mérnöki, pénzügyi, vagy érzékeny adatok feldolgozása esetén a tuningolás következményei katasztrófálisak lehetnek.” A következmények háromféleképpen jelentkezhetnek az Intel szerint: Előfordulhat garanciavesztés, hardverhiba illetve számolni kell a degradációval. Nézzük ezeket sorjában:
Garanciavesztés: erről szerintem nem is érdemes többet beszélni. Használt piacról dolgozunk több mint 6 éves technikával.
Hardverhiba: Azzal riogatnak, hogy a magasabb feszültség illetve működési frekvencia okozta károk miatt a gépünk el sem indul majd. Persze, ez egy valós veszély, de ha nem először csináljuk illetve nem rögtön ezer voltot és 6 GHz-et állítunk be nem lesz baj.
Degradáció: Ez érdekes kérdés. Jellemzően minden egyes processzor degradálódik a működése során. Ezzel a gyártó számol is és olyan módon alakítja ki a processzor belső felépítését, hogy ez a folyamat jelentősen hosszabb legyen mint a processzor tervezett életciklusa. A megemelt feszültség és magasabb működési frekvencia gyorsítja ezt a folyamatot." -
kolopele
nagyúr
válasz
MasterMark #33 üzenetére
Az lehet, de nekem nincs arra szükségem hogy egy Metro esetében pl. minden gyorsabb legyen. Amúgy is örülök ha 4k - n ki tudom csikarni azt a 60 - at
A HT egyetlen valós hátránya annyi, hogy az alaplapok életét lerövidítheti, legalábbis egy "szaki" ezt mondta pár napja, főleg ha húzva is van.
-
GreatL
őstag
Ezért vettem teljes nyugalommal a HT-mentes 9700K-t... ahol nyolc mag nem elég ott a HT-vel duplázott változat sem csinál csodát játékoknál.
-
Urby66
aktív tag
Erre én is gondoltam, de már így is annyi mérést végeztem, hogy őszintén a pokolba kívántam az egészet.
A teljes tesztet 96 mérés eredményeinek alapján írtam. Persze ennél jóval többet végeztem el, mivel volt, hogy nem rögzítettem, próbálkoztam, újramértem. A legtöbb játéknál nem volt beépített benchmark ezért ott kézzel kellett végigmenni, ugyanazon a szakaszon minimum hat alkalommal. Ahol volt beépített benchmark ott "csak" ülni kellett előtte és indítani, leállítani az afterburner mérést. És persze ez után még mindent táblázatba foglalni grafikonokat készíteni. Agyrém.... -
SityiSXT
őstag
Érdekes lehetne még azt megvizsgálni (akár csak a két szélsőséges játékkal), hogy hogy alakulnak ezek az eredmények 3 mag 6 szál és 6 mag 6 szál esetben - tehát ugyanannyi szál, de HT on és off esetében. Nyilván a 6 "igazi" mag gyorsabb lesz - na de mennyivel?
-
Puma K
nagyúr
válasz
MasterMark #36 üzenetére
A nagy átlagtól magasabb képfrissítésre (60-75Hz felett) képes monitor mellett ha van hardver ami tudja is tartani és-vagy a grafika úgy van beállítva, hogy mindenképpen meglegyen az átlag és a minimum se szakadjon be adott helyzetekben akkor az úgynevezett "bénákból" is lehet ügyesebb játékos, mivel nem csak hogy a mozgást látja folyamatosabbnak és így jobban tudja követni a célpont mozgását közel s távol egyaránt.
De még a megjelenített kép is hamarabb jelenik meg a képernyőn ami megint csak előny.
2014-től kezdve egy 60Hz-ces 32"-os, 1920x1080 felbontású IPS paneles LG tévét használtam játékra.
Hiába volt meg a stabil 60 FPS és a minimum 52-54 körül alakult, de a magasabb késleltetés ami az FPS-ből adódott és a képernyő késleltetése összeadva olyan lagot produkált ami miatt nem ritkán láttam-tapasztaltam azt, hogy az 1 lövéssel ölni képes ellenségek játszanak velem... és a karakterem adott részeit lövik meg majd csak a végén lőnek fejbe... az ilyen játszadozókról általában az adott játékban elért rangjuk is árulkodott...2018-ban lecseréltem a tévét egy 165Hz-ces, 32"-os, 2560x1440 felbontású kalibrált VA paneles LG monitorra és ezt megtámogattam egy erősebb VGA-val és máris jobbak lettek az esélyeim.
Emlékszem anno mikor CRT monitoron játszottam a haverokkal, akikkel volt egy 5-6 fős Half Life 2 Deathmatch klánunk akkor jól ment a játék. Majd később lecseréltem az addigi 75Hz-ces, síkképernyős 19"-os, 1600x1200 felbontású monitoromat egy Acer X223w LCD megjelenítőre... akkor visszalépés volt és már nem tudtam úgy játszani mint addig... aztán szépen lassan mindenki cserélte a képcsöves kijelzőjét egy vékonyabb LCD-re ami által végül a klán is megszűnt, de a barátság megmaradt
HL2DM Relentless Raw clan movie [reupload] - videó
UNITED - A Community Half-Life 2: Deathmatch Fragmovie by DSoul. - videó
HL2DM | No Fear (Part 1 of 2) - videó
HL2DM | Fragclip by gavvvr #1 - videó
A több évig tartó HL2DM-ezés után csak nevetek a PUBG és Fortnite játékokon
-
BiP
nagyúr
Érdekes a téma. Mondjuk kíváncsi lennék, milyen eredményt hozna egy újabb generációs proci (a cikkbéli Xeon az elvileg Ivy Bridge alapú) esetében, bár többen is írják, hogy játéknál a foltozások kevésbé vannak hatással. Ill. biztos befolyásolta az eredményt az is, hogy ez alapból egy 6 magos proci. Tuti más jönne ki, ha egy 4/8-as procival tesztelnénk. (akár régebbi 3770k, akár "újabb" 7700k) Ott jó esetben többet rá tud segíteni a HT a 4 magra, míg 6-nál több szálat már nem használnak ki jól a játékok. Ott már inkább hátrány lehet, ha nem egy teljes mag kapja meg az adott szálat, hanem csak kevesebb feldolgozóval rendelkező "HT-s mag".
És amire leginkább kíváncsi lennék, hogy milyen eredményt hozna egy Ryzen teszt. Állítólag ott az SMT jobb hatásfokú, mint az inteles HT.
-
Urby66
aktív tag
Pár dologra reagálnék:
MasterMark: A cikk egy átlagos játékos szemszögéből vizsgál, akiről feltételezhető, hogy nem érdekli mi történik a háttérben. Csak telepít, frissít és játszik.Egyébként igazad van, érdemes lenne megvizsgálni a sebezhetőségek előtti BIOS és Windows verziók mellett mennyit változnak az értékek. Ezzel azért nem akartam foglalkozni, mert én úgy olvastam az igazán jelentős különbségek pont a HT intenzív esetekben (pl. adatbázis kezelés) figyelhetők meg. Játékok alatt a hatás kevésbé mérhető.
EQMontoya:Ha végigolvasod a cikket látható, hogy pont nem írtam le a HT-t, ráadásul én bekapcsolva is hagytam. A cikk csak a játékok alatt mérhető FPS-t vizsgálja, semmi mást nem vesz figyelme. Ahogy írom is a jól párhuzamosítható feladatok (tömörítés, töltési idők...) során egyértelmű a HT előnye.
jokeph:Köszönöm az elismerést. Mivel nem multizok ezért a PUBG és a CS teljesen hiányzik az életemből. A StarCraft 2 érdekesebb lehet, mivel a sok útkeresés és az MI inkább processzort eszik. Ráadásul nem friss cím, érdekes lenne látni mit tud kezdeni ennyi maggal.
Vesa:Tulajdonképp véletlenül kötöttem ki a rendszer mellett ami videokártya nélkül 50K-ba került csak. Ráadásul még volt rá majd egy év garancia is.
Szeretem, mert strapabíró, jó összerakott gép, csak a ház kialakítása még a "régi" iskolát követi ez miatt nem tud olyan csendes lenni mint szeretném, ha jól át akarom szellőztetni. A processzorok elég olcsók hozzá, de sajnos az alaplapok árai még mindig 30K körül vannak.Joshi: A gépész dolgot nem azért hangsúlyoztam ki, hogy lássátok nekem ilyen is van.
Egyszerűen arra akartam utalni hogy egy informatikai problémát nem szakmabeliként fogok megközelíteni. Egy informatikai területen mozgó kollégának talán suta, és logikátlan lehet a cikk végén tett megállapításom, a gondolatmenet ahogy az eredményeket értékelem. Erre próbáltam utalni azzal, hogy hangsúlyoztam nincs semmiféle informatikai képzettségem.
Dilikutya:Köszi! Kicsit én is unom már, hogy mindenki a fogyasztásról papol. Ok, van ahol van értelme, de ahogyan írom is a számítógépes játék, a szórakozás szerintem nem az a terület.
Ok, ez kicsit off, és szerintem a téma maga megérne egy teljes vitaindító cikket főleg a mostani klímaváltozás központú világban.EQMontoya: Nekem annyira nem tűnt halknak. A táp például az őrületbe kergetett mert kb. minden ötödik indítás után hangosan felzúgott pár másodpercre. Mivel jelentős melegedést nem tapasztaltam ezért kicseréltem egy kisebb teljesítményűre így béke van és továbbra sem melegszik.
-
Dilikutya
félisten
Még csak az első oldalt volt időm elolvasni, de a pacsi jár azért, hogy végre valaki kimondta, faszság a wattokon lovagolni évi pár ezres miatt, ami havi szinten abszolút nem tétel. Mellesleg a komoly hardvernek terhelés (meg tuning) alatt ugyanúgy tisztes fogyasztása van. Szép dolog az üresjárati pár watt, de többszázezres gépet nem üresjáratra vesz az ember. Le kell tenni a cigit, ha zavar a gép fogyasztása.
-
st3v3np3t3r
nagyúr
Ekkora teljesítményű gépnél már felesleges a HT, de mondjuk egy régebbi gépnél már sokat számít az a kb.+20%-kal több teljesítmény(2-4magos gépeknél, mint ahogy az látható is az utolsó oldalon, hogy 2 magos üzemben sokat javít,4magosnál meg éppen csak)
-
ghorinka86
csendes tag
válasz
MasterMark #36 üzenetére
Ez jóóó!
-
#00137984
törölt tag
A legjobb változat erre, ha a monitor @100-144Hz képfrissitésre képes és ezt a PC hardverek is képesek kihajtani. Ezt még az egér tudása (1000Hz és a jól kiválasztott dpi érték) még tovább tudja fokozni...
-
janos666
nagyúr
válasz
#16939776 #31 üzenetére
Egy másik nézőpontból, ha VRR-al a max freki alá pár fps-el limitálsz, akkor minden képkockát látsz is, ami elkészül, minimális késéssel (sync nélkül is csak a képtörés kedvezőbbik oldalán lesz alacsonyabb a mért lag, a GSync/FreeSync csak addig várakozik, míg végez a teljes képkocka és frissíthető a kijelző csíkozás nélkül [link] ), képtörés és judder nélkül (hozzá lesz szinkronizálva a kijelző a frametime-hoz, míg befér a min/max időablakba), ráadásul lesz esélyed, hogy se a CPU, se a GPU ne legyen ~100%-ra terhelve, ami önmagában jellemzően növeli a késést és rontja a folytonosságot (hullámzóbb lesz a frametime).
A TSC pedig magasabb frekvencián jár, illetve kisebb késéssel és "olcsóbban" érhető el, mint a HPET, mert a CPU-ban van.
A friss Win10 most valami új szintetikus órát használ, amivel 10 MHz-et mondd a QueryPerformanceFrequecy.Ez pl. egy SkyLake Pentium C232 PCH-val:
hpet0: 8 comparators, 64-bit 24.000000 MHz counter
tsc: Refined TSC clocksource calibration: 3311.999 MHz -
#16939776
törölt tag
Másik nézőpontból:
FPS limit és V-sync nélkül játszottam hosszú évekig, 200-300FPS-es tartományban 60Hz-es monitron.
CPU limit esetén képes volt akár 20-30%-al több FPS-t hozni a HT, kb.: ennyi is volt az összes érdeme.
De a játszhatóságnak nem tett igazán jót, mert a kép törés onnantól teljesen egyenletlenül oszlott el a képernyőn, ami miatt sokkal alacsonyabbnak érződött az FPS mint amit a számláló mutatott. Ezen kívül idegesítő volt, hogy karakterek mozgása, tűz animációk akadoznak.HPET-el ezek az időzítési problémák teljesen nullázhatók, csak ugye intelen nem működik rendeltetés szerűen a kommunikáció a timer(PCH) és a CPU között, ha be van terhelve a DMI interface, Így inkább a HT-t kapcsoltam ki, majd éveken keresztül nem pazaroltam a pénzt HT-s processzorra.
Ryzenen meg lehet tenni, hogy a csipszet ne csináljon mást, csak a HPET kódokat küldje/fogadja és minden más hardver a CPU-ba legyen bekötve. Van lehetőség teljesen szaggatás mentesen játszani 200-300FPS-el.
Remélem picit árnyaltam a képet.
-
#00137984
törölt tag
Az i5 4690K procit ezért cseréltem az i7 4790K-ra, mert nekem játékra a több feldolgozószálra szükségem volt. GTX 1070 Ti videókártya teljesitményét és a monitoron a @100 Hz játékélményemet a procinak szintén ki kellett szolgálni. Crysis 1-3 és némelyik singleplayer lövöldés játék szereti a magas órajeleket és a 4 CPU magon felül is van értelme a több szálnak, mert olyan 6 fizikai magot képesek hasznositani napjainkban.
Az i7 4790K proci esetében a Multi Thread Ratio: 5.24... Vagyis érdemes bekapcsolva hagynom.
Vulkan és a DX12 játékok ettől több magot is tudnak használni, de ezek létjogosultsága a játékélményre egy más kérdés...
-
Vesa
veterán
"Aki játékra használja a gépét szerintem ne a biztonsággal foglalkozzon, hanem a minél jobb játékbeli teljesítményre."
Nem csak játéknál! Én a munkára használt gépemen sem kapcsolom ki, sőt,. W7-et használok -és nem tettem fel alá a vonatkozó javítást-, hogy még az se okozzon gondot. Eredeti képességeivel megy a rendszer. Mivel renderelek és grafikázok, ott már sokat számít!
Megoldás: Nem lóg a gép a neten...arra van másik gép. Problem solved. -
kolopele
nagyúr
Így van, legfeljebb kell egy olyan gép is ami nem játékra van használva, és akkor azon is megoldható minden egy I5 - ös procival, ehhez tökéletes egy üzleti laptop is. A játékok is megvásárolhatók azon, majd a játékos gépben kell beaktiválni.
MasterMark: Ezt úgy akarod érteni, hogy a HT kikapcsolása egyenlő a javítások miatti teljesítmény csökkenéssel? Mert ez nem igaz. A HT kikapcsolása lényegesen rosszabb eredményt produkál sok játék esetében. -
kolopele
nagyúr
"fontosabb a teljesítmény, és gyakorlatilag nem érintik a biztonsági kockázatok"
Eleve így kell kialakítani egy csak játékra szánt gépet. Minden megoldható. Ellenben azt nem mondanám, hogy a foltozások annyira visszafognák a procikat játékokban, az általam vázolt 2 fps különbség minden, csak nem tragikus. Közben megnéztem még két címet gyorsan, a Metro Exodust és az AC Odysseyt, ismét sikerült eljutnom 3 fps különbségig úgy, hogy be és ki volt kapcsolva a védelem. -
-
janos666
nagyúr
Akkor harmadjára is: bizonyos szakemberek szerint biztonsági szempontokból szükség van a HT teljes letiltására (legalább is azokon a CPU-kon, amikben nincs még hardware szinten kiküszöbölve a kérdéses bug - azt hiszem ilyen már a Cascade Lake Xeon is).
Nem azt firtattam, hogy van-e haszna a HT-nek, vagy nincs, mert azt már amúgy is hozzáfűzték előttem mások, hogy a kvázi-kötelező (alapértelmezésben aktív) biztonsági foltok (firmware+OS) mellett már jelentősen kevesebbet ér a HT, mint azok nélkül (persze saját felelősségre minimális tudással is letilthatóak ezek a védelmek, ha valaki úgy ítéli meg, hogy neki fontosabb a teljesítmény, és gyakorlatilag nem érintik a biztonsági kockázatok).Személy szerint nálam is kezd kevés lenni a 6 mag 120Hz-re (most mindegy, hogy van 40-120 G-Sync, attól még szeretném, ha a 117-es limitre nyaldosna, mert a VRR-on belül is minél több, annál jobb) néhány játékban, de ennek ellenére is úgy gondolom, hogy jobb választás volt annak idején az i5-8600K, mint az i7-8700K, főleg a fentiek fényében (én nem tiltom le a spectre/meltdown patch-eket, így most már még kevesebbet érne a HT). Akkor jelentősen olcsóbb volt, előbb-utóbb pedig úgyis cserélni kell majd (és most már vehetek majd akkor praktikusan olyat is, amiben kevesebb az ismert biztonsági rés, ami lassító patch-eket aktivál).
-
kolopele
nagyúr
Amíg a gyerekeimnek 6700 - as procik voltak, kipróbáltam a HT kikapcsolását, és a legtöbb esetben rosszabb lett az eredmény, volt játék ahol nem is kicsit. Most a 8500 - asokkal már más a helyzet, ami biztos, hogy a 4 mag már sokszor kevés. Ez a 2016 - os videó is jól mutatta már mindezt:
[link] -
-
janos666
nagyúr
Én arra gondoltam, hogy elvileg mit kéne egyesek szerint. Aztán persze mindenki cselekedhet saját belátása szerint...
-
Joshi
titán
"Gyakorló gépészmérnökként a problémát továbbra is egy átlagos felhasználó szemszögéből közelítem meg, a józan paraszti ész által vezérelve."
Ha meg van a "józan paraszti ész" fogalma, akkor tudnod kellene, hogy ahhoz aztán nem kell diploma, de még 8 általános sem. Szóval nem tudom miért hangsúlyoztad ki a gépészmérnökidet. -
Puma K
nagyúr
"Utólag visszanézve tök érdekes, hogy már akkor is 3 GHz körüli processzorok léteztek, és a teljesítmény növelését akkor még főként az órajel növelésével képzelték el. Az órajel azóta sem kúszott igazán magasabbra..."
2008-ban az Intel E8000 szériás procik megfutották a 4000 MHz-cet és felette is. A nálam lévő példány ami egy E8400 volt az 4200MHz-cen is használható volt, de batch szám alapján 4700 MHz-cet is vitte, de ahhoz már nem volt rendes hűtésem és türelmem, hogy kiteszteljem.
2009-ben az Intel i7-860 és 920 procik 4000 MHz és akár felette is szaladtak meg a többi is ami ebbe a generációba tartoztak.
Az Intel i7-2600K közül nem egy vitte az 5000 MHz-cet.
Az Intel i7-3770K is szaladt vígan 5000 MHz-cen vagy ekörül, de ezek közül a jobb hőátadás érdekében skalpolni kellett.
Az Intel i7-4770K már gyengébb történet volt és ezek 4500 MHz körül pörögtek, de a frissített verziója az i7-4790K közül szintén nem egy szaladt 5000 MHz-cen.
Az Intel i7-6700K és 7700K is megfutották ezeket az órajeleket, de mint ahogy a 4790K-t úgy itt is kellett skalpolni a procikat és újrakenni valami jobb hővezető anyaggal a szilícium és a hőelosztó kupak között.
Az Intel i5-8600K és i7-8700K procik is futottak 5000 Mhz-cen vagy felette.
A nálam lévő 9900K fixált órajelen és feszültségen jár 5100 MHz@1,275v-on. Ha tudnám stabilizálni akkor 5400 MHz-cet is megfutja és akár úgy is tudnám használni, de az a 6% plusz inkább benne marad és alacsonyabb feszültségen használom.
A nagy lassulásból nem tapasztaltam semmit... inkább grafikusmotor függő melyik és hogyan tudja használni a 4-nél több feldolgozószálat, de igazán manapság az online-multiplayer címek profitálnak a több
magos és több szálas procikból.A 4790K-nál sem tapasztaltam lassulást, amit 4 egész évig használtam és egyedül a VGA kártyákat kellett cserélgetnem mellette:
GTX 760 --> GTX 1070 --> GTX 1050 Ti --> GTX 1080 Ti
A most meglévő alaplapon a BIOS a legfrissebb... a Windows 10 frissíti magát... a 8mag/16szálas porcim a fórumon lévő AMD 8magos/16szálas procikat szintetikus tesztekben és játékokban is egyaránt lenyomja.... ha akkora lassulás lenne mint ami itt a proamd.hu-n be van harangozva már egy pár éve... akkor nem így kéne lennie...
De független tesztelők-videósok méréseinél sem ez látszik, hogy gond lenne...
Tavaly úgy voltam még év elején hogy CPU csere lesz, mert a 4700 MHz-cen használt akkor már lassan 4 egész éve meglévő 4790K leszolgálta az idejét... később az év közepén megépítettem a vízhűtést, hogy bármi is jön majd a 4790K helyére annak ne legyen gondja a hűtéssel.
Vártam a Ryzen 3000 szériát és vártam, hogy az Intel árazás szempontjából mit lép 9700K és 9900K fronton.
Úgy voltam, hogy az akkor meglévő 4mag/8szálról duplázva érdemes váltanom, így 8mag/16szál az ami nekem kelleni fog, de egy 8mag/8szál sem lenne rossz.
Az új AMD szériában ezeket a procikat néztem, hogy érdemes lenne rá váltani:
3700X /
3800X/ 3900X / 3950XViszont úgy tűnt a korai tesztekből és a felhasználók visszajelzéseiből, hogy ez még egy toldozás-foltozás alatt lévő platform és kb december környékére lesz kiforrott.
Ha már esetleges kezdeti béta tesztelő leszek AMD Ryzen 3000-rel a gépben, akkor kellene valami jó X570 chipsetes alaplap.
Elvárások az alaplappal szemben:
- Asus gyártmány
- kellő erősségű és kialakítású VRM
- 2 karakteres hibajelző
- kettő M.2 foglalat
- új állapotú
- boltból és rendes kisker garanciávalEzt, a fenti kritériumot szeptember elején X570-ből ~140.000 Ft-ért mérték. Ugyan ez X470-tel 100.000 Ft és ettől többe került.
Intel oldalon nézelődve ugyan "csak" Z370 chipsettel, de ugyan ez ~67.000 Ft-ért elérhető volt.
A fenti árakat látva adta magát a helyzet és így lett egy fórumtárs által kitesztelt, használt, garanciás és dobozos Intel i9-9900K (szeptemberben egy új Ryzen 3800X árában) + Asus Maximus X Hero alaplap ami magabiztosan a legerősebb 8mag/16szálas proci jelenleg. Ennek is jó lenne kitartania 4 évig...
[ Módosította: Barthezz2 ]
-
Vesa
veterán
Jó teszt, különösen örültem, hogy Xeon alapú a rendszer, mert egyre több van már otthoni környezetben is az ár/érték aránya miatt. Nekem Z640 van (24/48mag), munkára is használom, ezért nincs kikapcsolva a HT.
-
kolopele
nagyúr
Nem kell kikapcsolni, főleg nem akkor ha mondjuk egy 4/8 - as prociról van szó. Akár be van kapcsolva a "védelem", akár nincs, sokkal hatékonyabb mintha csak 4 mag dolgozna, és senkitől nem fogják ellopni a steam fiókjának a jelszavát
Túl van ez lihegve. Olyat is olvastam már fórumokon, hogy valakinek a HT miatt tűnt el több százezer forintja a bankszámlájáról, mert a 6600k - n nem kapcsolta ki...........Egy eleve I5 - ös procin...... No comment.
-
kolopele
nagyúr
válasz
MasterMark #14 üzenetére
Ki lehet kapcsolni akár az InSpectre - vel, akár a parancssorban. Speciel én kikapcsoltam 4K mellett a HT - t, mert a 8 mag egyelőre bőven elég, de még jól jöhet később az a plusz 8 szál, és akkor csak engedélyezni kell.
-
kolopele
nagyúr
Én futtattam, és a 9900k esetében pl. az AC Odyssey - nél 2 fps volt az eltérés, a Shadow Of The Tomb Raider esetében meg egy egész. Butaság az, hogy lassítja, ez akár mérési pontatlanságnak is betudható. Hétköznapi usernek még a foltozásokat sem kell feltennie, de mindegy, azt csinál mindenki amit akar, és úgy sározza az Intelt ahogy akarja.
-
jokeph
nagyúr
Jó kis teszt lett !
Esetleg, ha javasolhatnék még 3 népszerű e-sport címet hozzádobni ehhez a szép tesztcsokorhoz.
1. PUGB
2. CS:GO
3. StarCraft 2 Multiplayer -
janos666
nagyúr
válasz
MasterMark #1 üzenetére
Sőt, nem az az aktuális álláspont, hogy az összes variáns ellen (beleértve, amit csak 2019-ben fedeztek fel / publikáltak) csak akkor védenek teljes körűen a firmware+kernel megoldások, ha teljesen letiltja a felhasználó a HT-t (BIOS/EFI Setup-ban)? Vagyis tömören egy i5-öt csinál az i7-ből... (Személy szerint most örülök magamnak, hogy annak idején inkább passzoltam a HT-t.
)
-
Zicokuka
senior tag
Elég pocsék ez a HT így 2020-ban.
-
-
EQMontoya
veterán
Azert csak jatekokat merni picit felemas kepet mutat.
A jatekokrol eddig is tudtuk, hogy alapvetoen viszonylag keves magot, es minel nagyobb orajelet preferalnak.Szoval ez alapjan nem irnam le a HT-t.
-
FingR86
őstag
InSpectre utility
érdemes lenne pár tesztet futtatni ennek a kapcsolgatásával is. -
bazsi83vp
senior tag
Mondjuk pont a gaming teljesítményt érinti a legkevésbé (vagy épp nem is érinti, szituációtól függ ), ellenben egy kiadós adatbázis kezelésnél erősen leesik a teljesítmény.
-
válasz
MasterMark #1 üzenetére
Szerintem már a foltozás után készült a cikk, nem?
W10 1903 volt megadva a tesztkonfignál...Egyébként ja, Intel vonalon 6c/6t i5-öt vennék most, ha új gépet raknék össze.
(#4) MasterMark
Ja, így okés; már értem! -
bazsi83vp
senior tag
Szia,
nekem úgy jött le, ha a rendelkezésre álló magok száma legalább annyi, mint amennyit a motor az adott körülmények között használni tud, a HT további szálai lassulást okozhatnak.
Persze vannak kivételek, állítólag ilyen a Battlefield 4 multija, meghálálja a HT jelenlétét mindenképp.
De ezt így volt a meltdown/spectre előtt is.Egyébként nagyon jó a cikk.
-
MasterMark
titán
Egy kicsit szerintem elkéstél ezzel, mivel elég komoly teljesítmény esés volt HT esetében az Intel biztonsági hibáinak javítása miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Redmi 10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- Asus ROG G20AJ - Intel Core i7-4790, GTX 980
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Kimaxolt verzió! - 100 - Lenovo Yoga Pro 9 (16IRP8) - Intel Core i9-13905H, RTX 4070, 1TB SSD, 64GB
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged