Hirdetés

Hyper-Threading! Van értelme a játékokban?

Vizsgáljuk meg, van-e értelme a Hyper-Threading használatának egy játékra használt számítógép esetén?

Bevezetés

Bátorkodom egy új írással jelentkezni, mivel az előző - véleményem szerint - viszonylag nagy érdeklődésre tartott számot. Jelenleg több mint 37000 megtekintést és 200 fölötti blogbejegyzést mutat a statisztika.

Most egy újabb vitaindító témát boncolgatok, és ahogy ezelőtt, ebben az esetben sem tudom jelen sorok írásakor, hogy mi lesz a teszt eredménye. Az előző cikk szellemisége nyomán valami hülyeséget akarok művelni, ezért a következőkre keresem a választ:

Nézzük meg, hogy a tesztelésre használt, 2013-ban gyártott munkaállomás egy “rendes” (most már sajnos csak erős középkategóriás) videokártyával megtámogatva hogyan teljesít a játékok alatt.

Már sok véleményt és ellenérvet olvastam a Hyper-Threading használata vagy mellőzése kapcsán, ezért meg fogom vizsgálni, hogy a HT egy sokmagos processzor esetén előny vagy hátrány az általam kipróbált játékokban.

Gyakorló gépészmérnökként a problémát továbbra is egy átlagos felhasználó szemszögéből közelítem meg, a józan paraszti ész által vezérelve. Fenntartom továbbá magamnak azt a lehetőséget, hogy a saját cikkemben hülyeséget, illetve helytelen állításokat fogalmazzak meg. Fontos még tudni, hogy a tesztrendszert jelenleg elsődleges számítógépnek használom, tehát minden itt megfogalmazott állítást valós körülmények között ki is próbáltam. És az aggodalmaskodóknak garantálom, hogy a kísérletezések során egyetlen állatnak vagy hardvernek sem esett bántódása.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények