Gyorskeresés
Olvasói reakciók
[Re:] [<Lacy85>:] Izzad a vas, de még bírja: Fejlesszünk Játékot #6
[Re:] [EclipseGT:] Végülis az alaplap 64GB-ot kezel, de azért na...
[Re:] [<Lacy85>:] Az első InGame képek: Fejlesszünk Játékot #5
[Re:] [<Lacy85>:] Fénysebességgel halad a munka: Fejlesszünk Játékot #4
[Re:] [EclipseGT:] Pedig azt hittem, hogy ez a gép egy darabig jó lesz...
Blog
[ ÚJ BEJEGYZÉS ] [ ÚJ CIKK ]
-
Izzad a vas, de még bírja: Fejlesszünk Játékot #6
Sziasztok!
Nos. Az elmúlt napokban sikerült belefutni pár kellemetlen hibába.
A játékban elég szépen növekszik a pálya mérete, ezért értelemszerűen a gép is egyre jobban izzad szerkesztés közben.
Az Unreal Engine nem kímél semmit.Az egyik hiba viszont kifejezetten bosszantó volt. Le akartam renderelni a fényeket, árnyékokat.
Ez már önmagában is egy több órás folyamat ekkora játék esetén. Viszont állandóan crash-elt az engine.
Ráadásul akkor, amikor már majdnem készen volt.
Hosszas kutakodás után kiderítettem, hogy azért csinálja, mert elfogy a ram. 32GB van a gépben....Így a következő nekifutásnál nyitottam egy feladatkezelőt, hogy lássam a történéseket. Néha valóban megtelt a 32GB és ilyenkor ugye vadul elkezd swappelni a rendszer.
Viszont amikor a teljes használat elérte a 96GB!!!!-ot, kifagyott az engine.
Ekkor kezdtem el agyalni. A Windows alapból csak a ram mennyiségének a dupláját engedi, mint swap?
32+64 az ugye pont 96.
A beállításokban kivettem a gyeplőt a Windows kezéből és 150GB-ra felnyomtam a swap limitet.
Lássanak csodát, gond nélkül lefutott a render.
Az összes ram használat pedig nem kevesebb, mint 115GB volt. Még jó, hogy NVMe SSD-n van a rendszer.<Lacy85> 4 éve 9
-
Végülis az alaplap 64GB-ot kezel, de azért na...
<Lacy85> 4 éve 8
-
Az első InGame képek: Fejlesszünk Játékot #5
Sziasztok!
A héten sajnos influenza miatt kénytelen vagyok itthon ténykedni, szóval meglepő módon a játékkal töltöttem az időmet.
Jó pár apróságot kijavítottam, újraírtam a teljes fegyver rendszert, kapott a játék egy dinamikus időjárás változást is, valamint egy elég komoly grafikai tuningot.Íme néhány screenshot:
<Lacy85> 4 éve 17
-
Fénysebességgel halad a munka: Fejlesszünk Játékot #4
Sziasztok!
A legutóbbi poszt óta kicsit felpörögtek az események, így gondoltam újra írok pár sort.
Nagyon szépen halad a fejlesztés és remélem meg is marad ez a lendület.
Muszáj volt egy kicsit tuningolnom a hardveren, mert ahogy növekedett a project, elértem a PC határait.
16GB ram helyett most már 32GB van a gépben, mert minden gond nélkül megette a memóriát az engine.
Kellett is neki, mert átlagosan 20-25GB a ram használat. Így már érthető, miért köhögött 16GB mellett.Eddig egy sima SATA SSD volt a gépben, a project pedig HDD-n volt. Már most olyan ~60GB az asset-ek mérete (nem a kész játéké, az csak ~4GB körül van), vannak több száz megás objektumok, stb. és nagyon döcögős volt a betöltés. Ezért hát vettem még egy NVMe meghajtót.
Eredetileg az volt a terv, hogy a SATA-n marad a rendszer, a project meg megy az NVMe-re, mert nem akartam szórakozni klónozással, vagy a rendszer újratelepítésével.
De aztán szerencsére a jó öreg Windows elrendezte, hogy ne legyen ilyen egyszerű dolgom.
Beraktam az új meghajtót, BIOS-ban minden rendben, látja is, boot közben viszont folyamatos kékhalál.
2 napig próbáltam megoldást keresni, de végül teljesen újra kellett húznom az egész rendszert.
Azóta viszont hibátlan minden. Na meg így ment a rendszer az NVMe-re, a játék meg a SATA-ra.<Lacy85> 4 éve 4
-
Unreal Engine: Fejlesszünk Játékot #3
Sziasztok!
Jó régen jelentkeztem utoljára. Sajnos ez az év nem igazán úgy sikerült, mint ahogy terveztem (covid és egyéb családi dolgok), szóval kicsit szünetelt a projekt.
Mostanában viszont újra gőzerővel folyik a fejlesztés.A tavaszi állapothoz képest annyi változás történt, hogy a berendezett pálya mérete nagyjából megtízszereződött, elkészült egy alap menü, bekerült a loading screen, valamint karakterünk már zseblámpát is tud használni amiben az akksi természetesen le is tud merülni.
Az optimalizálást igyekszem szem előtt tartani továbbra is, de azért egy ekkora mapon már előfordulnak gyengébben teljesítő területek. Ez számtanilag annyit jelent, hogy egy RX580-on néha azért benéz a számláló a 35-40FPS körüli tartományba. Nagy átlagban viszont megvan az 50+.
<Lacy85> 4 éve 2
-
Unreal Engine: Fejlesszünk Játékot #2
Sziasztok!
Az első poszt óta túl sokat nem foglalkoztam a játékkal, mert a családi dolgok nagyon lefoglaltak, de azért történt 1-2 "kisebb" előrelépés.
A játékmenethez még nem nyúltam, mert az hosszabb elfoglaltság, valamint eléggé odafigyelős is.
Viszont a "haladjunk!!!" nem hagy nyugodni, így level design + optimalizálás téren fejlődött a mű.A kezdő erdős pályarész nagyjából már elnyerte a végleges formáját. Ezen már nem hiszem, hogy sokat változtatok.
Egy "kicsit" változott a design a legutóbbi állapotokhoz képest.Az optimalizálás viszont folyamatos kihívást jelent.
Legutóbb egy nagyjából 100x100 méteres rész lett "berendezve", ott nagyon szépen megvolt a 60+FPS.
A mostani erdő nagyjából 4-5x akkora, mint elődje, több is a szikla, sokkal több a fa, stb.
Itt megint úgy nézett ki a framerate, hogy kb. 30. Ismét elment ~1,5 napom arra, hogy sikerüljön "emberi" értékekre feltornázni.<Lacy85> 5 éve 2
-
Unreal Engine: Fejlesszünk Játékot #1
Sziasztok!
Egy ideje kóstolgatom a ma népszerű engine-eket (Unity, UE4), és most eldöntöttem, hogy ássunk a dolgok mélyére. Készítsünk egy játékot!
Hajlamos vagyok félúton abbahagyni dolgokat, ezért gondoltam egy blog formájában megörökítem a folyamatot. Hátha ez ad egy kis plusz löketet. Na meg persze párom is rugdossa a seggem, hogy abba ne hagyjam.Sokáig agyaltam, hogy mivel kellene kezdeni. A legésszerűbb, leglogikusabb az volna, ha valami egyszerűbb 2-2.5D játékot készítenék. El is kezdtem, de őszintén szólva ez a vonal nagyon nem érdekel.
Ha pedig valamit nem szeretek csinálni, abból nem szokott jó dolog kisülni.
Így egyből fejest ugrottam a 10km mély óceánba, és a fenékig nincs megállás.Eleinte egy kicsit csapkodtam a teendők közt (egy kis level design, egy kis karakter, "fúúú, kellene valami ellenfél is", stb.), de nagyon gyorsan rájöttem, hogy ebbe kőkemény rendszert kell vinni, mert így őskáosz lesz belőle.
<Lacy85> 5 éve 14
-
Pedig azt hittem, hogy ez a gép egy darabig jó lesz...
Amikor az ember összerak egy "mindenes" otthoni gépet, és azt hiszi, hogy a Ryzen 2600, valamint 16GB RAM mindenre is elég.
Aztán jön egy Unreal Engine...<Lacy85> 5 éve 10
<Lacy85> top 10 blogbejegyzése
Percről percre
-
IFA 2024: A Timekettle új fordítógépe már közel van ahhoz, amire várunk
Ezek a hordozható fordítógépek évről-évre sokat fejlődnek, most a Timekettle mutatta meg, hogy hol tart az iparág.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Fókuszban a karakterek
A legújabb videóban a Majin Buu saga szereplői kerülnek a középpontba.
-
IFA 2024: hordozható Acer gépek alternatív triója
A két Copilot+ PC plecsnis notesz egyike ARM architektúrán alapul, míg a másikon tobzódik a szénszál, és egy tablet is tiszteletét tette Berlinben.
-
Call of Duty: Black Ops 6 - Már játszható a nyílt béta teszt
Ahogy megszokhattuk a próbaváltozat a core többjátékos módba enged betekintést minden platformon.
-
IFA 2024: Vivobookok triójával készült az ASUS
Egy klasszikus és két 360 fokban kihajtható modell érkezik.
-
Kezdetét vette a szeptemberi hardvervágta
Az új tanulmányi év elején a desktop PC-k és a perifériák uralják a pályát, de beköszön egy noteszgép is.
-
Honor Magic V3 teszt
A legvékonyabb hajlítható telefon talán az eddigi legjobb, de nem tökéletes.
-
Space Marine 2 teszt
Demetrian Titus visszatért a harctérre, hogy rendet tegyen a Tyranidok végtelen hada között, a dicsőséges Császár nevében!
-
Astro Bot teszt
Gonosz idegenekkel, régi ismerősökkel, végtelen cukisággal és egy sugárhajtású DualSense kontrollerrel vár ránk Astro robot kalandjainak legújabb fejezete.
-
Retroid Pocket 4 Pro teszt
Nálunk járt az egyik legerősebb retró kézikonzol: lássuk, elég-e a nyers hardveres teljesítmény a minőségi játékélményhez!
-
Google Pixel 8a teszt
Drágább lett a Google legolcsóbb Pixel modellje. Kérdés, hogy így is megéri-e a középkategóriában?
-
Stormgate Early Access beszámo
Amikor két Blizzard-designernek elege lett abból, hogy a stúdiónál nem készíthetnek új RTS-t, felmondtak és azóta Stormgate címen egy StarCraft II-ihletésű játékon dolgoznak. Lássuk!