2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Izzad a vas, de még bírja: Fejlesszünk Játékot #6

    Sziasztok!

    Nos. Az elmúlt napokban sikerült belefutni pár kellemetlen hibába.
    A játékban elég szépen növekszik a pálya mérete, ezért értelemszerűen a gép is egyre jobban izzad szerkesztés közben.
    Az Unreal Engine nem kímél semmit. :D

    Az egyik hiba viszont kifejezetten bosszantó volt. Le akartam renderelni a fényeket, árnyékokat.
    Ez már önmagában is egy több órás folyamat ekkora játék esetén. Viszont állandóan crash-elt az engine.
    Ráadásul akkor, amikor már majdnem készen volt.
    Hosszas kutakodás után kiderítettem, hogy azért csinálja, mert elfogy a ram. 32GB van a gépben....

    Így a következő nekifutásnál nyitottam egy feladatkezelőt, hogy lássam a történéseket. Néha valóban megtelt a 32GB és ilyenkor ugye vadul elkezd swappelni a rendszer.

    Viszont amikor a teljes használat elérte a 96GB!!!!-ot, kifagyott az engine.
    Ekkor kezdtem el agyalni. A Windows alapból csak a ram mennyiségének a dupláját engedi, mint swap?
    32+64 az ugye pont 96.
    A beállításokban kivettem a gyeplőt a Windows kezéből és 150GB-ra felnyomtam a swap limitet.
    Lássanak csodát, gond nélkül lefutott a render.
    Az összes ram használat pedig nem kevesebb, mint 115GB volt. Még jó, hogy NVMe SSD-n van a rendszer. :D

    Folytatás...

    <Lacy85> 3 éve 9

  • Végülis az alaplap 64GB-ot kezel, de azért na...

    Ennek semmi nem elég.
    Hiába hisztizel, nincs több RAM. :D

    <Lacy85> 3 éve 8

  • Az első InGame képek: Fejlesszünk Játékot #5

    Sziasztok!

    A héten sajnos influenza miatt kénytelen vagyok itthon ténykedni, szóval meglepő módon a játékkal töltöttem az időmet. :D
    Jó pár apróságot kijavítottam, újraírtam a teljes fegyver rendszert, kapott a játék egy dinamikus időjárás változást is, valamint egy elég komoly grafikai tuningot. :)

    Íme néhány screenshot:


    <Lacy85> 3 éve 17

  • Fénysebességgel halad a munka: Fejlesszünk Játékot #4

    Sziasztok!

    A legutóbbi poszt óta kicsit felpörögtek az események, így gondoltam újra írok pár sort.

    Nagyon szépen halad a fejlesztés és remélem meg is marad ez a lendület. :D
    Muszáj volt egy kicsit tuningolnom a hardveren, mert ahogy növekedett a project, elértem a PC határait.
    16GB ram helyett most már 32GB van a gépben, mert minden gond nélkül megette a memóriát az engine.
    Kellett is neki, mert átlagosan 20-25GB a ram használat. Így már érthető, miért köhögött 16GB mellett. :D

    Eddig egy sima SATA SSD volt a gépben, a project pedig HDD-n volt. Már most olyan ~60GB az asset-ek mérete (nem a kész játéké, az csak ~4GB körül van), vannak több száz megás objektumok, stb. és nagyon döcögős volt a betöltés. Ezért hát vettem még egy NVMe meghajtót.
    Eredetileg az volt a terv, hogy a SATA-n marad a rendszer, a project meg megy az NVMe-re, mert nem akartam szórakozni klónozással, vagy a rendszer újratelepítésével.
    De aztán szerencsére a jó öreg Windows elrendezte, hogy ne legyen ilyen egyszerű dolgom.
    Beraktam az új meghajtót, BIOS-ban minden rendben, látja is, boot közben viszont folyamatos kékhalál.
    2 napig próbáltam megoldást keresni, de végül teljesen újra kellett húznom az egész rendszert.
    Azóta viszont hibátlan minden. Na meg így ment a rendszer az NVMe-re, a játék meg a SATA-ra.

    Folytatás...

    <Lacy85> 3 éve 4

  • Unreal Engine: Fejlesszünk Játékot #3

    Sziasztok!

    Jó régen jelentkeztem utoljára. Sajnos ez az év nem igazán úgy sikerült, mint ahogy terveztem (covid és egyéb családi dolgok), szóval kicsit szünetelt a projekt.
    Mostanában viszont újra gőzerővel folyik a fejlesztés. :)

    A tavaszi állapothoz képest annyi változás történt, hogy a berendezett pálya mérete nagyjából megtízszereződött, elkészült egy alap menü, bekerült a loading screen, valamint karakterünk már zseblámpát is tud használni amiben az akksi természetesen le is tud merülni. :D


    Egy hangulatos tájkép. :D

    Az optimalizálást igyekszem szem előtt tartani továbbra is, de azért egy ekkora mapon már előfordulnak gyengébben teljesítő területek. Ez számtanilag annyit jelent, hogy egy RX580-on néha azért benéz a számláló a 35-40FPS körüli tartományba. Nagy átlagban viszont megvan az 50+.


    Elhagyott iparterület az erdő mélyén.

    Folytatás...

    <Lacy85> 3 éve 2

  • Unreal Engine: Fejlesszünk Játékot #2

    Sziasztok!

    Az első poszt óta túl sokat nem foglalkoztam a játékkal, mert a családi dolgok nagyon lefoglaltak, de azért történt 1-2 "kisebb" előrelépés. :K

    A játékmenethez még nem nyúltam, mert az hosszabb elfoglaltság, valamint eléggé odafigyelős is.
    Viszont a "haladjunk!!!" nem hagy nyugodni, így level design + optimalizálás téren fejlődött a mű.

    A kezdő erdős pályarész nagyjából már elnyerte a végleges formáját. Ezen már nem hiszem, hogy sokat változtatok.



    Egy "kicsit" változott a design a legutóbbi állapotokhoz képest. :D

    Az optimalizálás viszont folyamatos kihívást jelent.
    Legutóbb egy nagyjából 100x100 méteres rész lett "berendezve", ott nagyon szépen megvolt a 60+FPS.
    A mostani erdő nagyjából 4-5x akkora, mint elődje, több is a szikla, sokkal több a fa, stb.
    Itt megint úgy nézett ki a framerate, hogy kb. 30. Ismét elment ~1,5 napom arra, hogy sikerüljön "emberi" értékekre feltornázni.

    Folytatás...

    <Lacy85> 4 éve 2

  • Unreal Engine: Fejlesszünk Játékot #1

    Sziasztok!

    Egy ideje kóstolgatom a ma népszerű engine-eket (Unity, UE4), és most eldöntöttem, hogy ássunk a dolgok mélyére. Készítsünk egy játékot!
    Hajlamos vagyok félúton abbahagyni dolgokat, ezért gondoltam egy blog formájában megörökítem a folyamatot. Hátha ez ad egy kis plusz löketet. Na meg persze párom is rugdossa a seggem, hogy abba ne hagyjam. :D

    Sokáig agyaltam, hogy mivel kellene kezdeni. A legésszerűbb, leglogikusabb az volna, ha valami egyszerűbb 2-2.5D játékot készítenék. El is kezdtem, de őszintén szólva ez a vonal nagyon nem érdekel.
    Ha pedig valamit nem szeretek csinálni, abból nem szokott jó dolog kisülni.
    Így egyből fejest ugrottam a 10km mély óceánba, és a fenékig nincs megállás. :N

    Eleinte egy kicsit csapkodtam a teendők közt (egy kis level design, egy kis karakter, "fúúú, kellene valami ellenfél is", stb.), de nagyon gyorsan rájöttem, hogy ebbe kőkemény rendszert kell vinni, mert így őskáosz lesz belőle. :D

    Folytatás...

    <Lacy85> 4 éve 14

  • Pedig azt hittem, hogy ez a gép egy darabig jó lesz...

    Amikor az ember összerak egy "mindenes" otthoni gépet, és azt hiszi, hogy a Ryzen 2600, valamint 16GB RAM mindenre is elég.
    Aztán jön egy Unreal Engine... :DDD

    <Lacy85> 4 éve 10

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.