Értem Köszönöm a választ
(#1875) Kernel Ez nekem is újdonságnak számított de tényleg emelgetik meg csökkentik az új autók a feszt. pl nyáron mikor nagyon meleg van 30 fok melegek vannak és küld a generátor 14,4V ot na az kivégzi az szerencsétlen akkut. olyankor elég lenne neki 13,6V is.
[link]
A feszültségszabályozó ma már az autók többségében hőmérséklet függő szabályozást valósít meg. Melegben a töltőfeszültség kisebb, hidegben magasabb lehet. Pl. a 13,7V nyári melegben jó érték, télen -15ºC esetén alultöltést okoz. A hőmérséklettől független szabályzóknak csak abban az esetben van komoly jelentőségük, amikor az akkumulátor közel állandó hőmérsékleten üzemel vagy nincs a motorral közös hőtérben (pl. IFA teherautó). Indítási biztonsága érdekében ellenőriztesse autója töltő és indítórendszerét tél és nyár előtt is.
[ Szerkesztve ]