Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • carr

    őstag

    válasz bacsis #56 üzenetére

    Ez nem az a palackos robbanjunk a semmibe gáz mint régen volt. Szóval nyugtasd meg. Azt hajrá.50l benzin évente meg kb ugyanannyi gáz fog Fogyni /100km mint eddig. Csak 230ft/ lityi, nem pedig 430. Az 10L/100 km-en 2000 Ft. 1000km-en 20e... Évente 240e marad a kasszában. Az meg 3 gyerekkel legalább egy főnek a nyugdíj megtakarítása........... (bocs átmentem tanácsadóba.) :D

  • potyautas

    tag

    válasz bacsis #5 üzenetére

    Azt írtad, hogy "megbízható családi autó" a cél. Ez, az. Nem kell hozzá tuning! A fogyasztásán sincs mit variálni, hiszen ettől jobbat úgyse hozol ki belőle.

  • ^Clown

    addikt

    válasz bacsis #47 üzenetére

    Tényleg... Még csak a 8v-hez találtam meg a szerelési útmutatót, de előtúrom a frissebb kiadást is, amiben már a 16v is benne van.

    szerk: pdf-ben feltöltöttem a 16v-t is tartalmazó könyvet.

  • ^Clown

    addikt

    válasz bacsis #42 üzenetére

    GTi ülésben még nem ültem, de csak jókat olvastam eddig róla. A másik ülésnek az az előnye, hogy fele annyiért megkapod :)

    Jó az ELF olaj, de legközelebbi cserénél ragaszkodj az 5W-40-hez (ha nem azt akarja belerakni a cimbora).

    Vezérlés alatt a vezérműszíjat szokták érteni, illetve a vezérműszíj-feszítő csapágyat (és ha kicsit tágabban értelmezzük, akkor a vízpumpát is, mivel a vízpumpát is a vez.szíj hajtja). Ha nem tudod mikor volt cserélve, akkor cserélni kéne szerintem. Amikor én vettem az autót, az első volt azt lecserélni, szerelő meg is mutatta, hát szép repedezett volt...
    Bővebben: A forgattyústengely által hajtott vezérműszíj hajtja a vezérműtengelyt, amely a szelepek nyitását és zárását vezérli, ezzel pedig lehetővé teszi a motor működését.
    Elsősorban a forgattyústengely és a vezérműtengely közötti összeköttetést biztosítja (a dízel motorok esetében a befecskendezőszivattyú)

    Ha elszakad, megáll a motor. De nagy baja nem lesz! Ilyenkor ugye a szelepek (amiből neked 16 van) össze vissza mozognak, de szerencsére ez olyan motor, hogy nem tudja a dugattyú elgörbíteni őket. Csak megállsz vele a pusztában :)

    Szelepszár-szimmering meg egy gumi-szerű gyűrű, amiben a szelepek le-fel mozognak, ezek tartják a helyén az öntvényben. Sajnos gyárilag nem valami jó minőségű került bele, így az említett kb. 150k km alatt elkopnak, ekkor a szelepek mellett, mivel a szimering nem tömít rendesen, szökni-fogyni kezd az olaj, bekerül az égéstérbe, ekkor jön a kék füst (tipikus olaj-égéskor van kékes kipufogó-füst).
    De ha ezzel nincs gáz, akkor örülj neki, használd tovább a gépet, nem kell rágörcsölni :)

    HF: hengerfej akart lenni ,bocsi :)

    szerk: maga a 16db szimering filléres tétel, a munkadíj a sok, plusz ugye ha leveszik a HF-et, akkor síkoltatni kell (levesznek belőle kb. 0,1-0,2mm-t, hogy teljesen sík legyen), új HF tömítés, új szelepfeél-tömítés, és úgy vissza. Szóval sok a meló vele, anyagköltség viszont elég kevés.

  • ^Clown

    addikt

    válasz bacsis #40 üzenetére

    Nekem ilyen ülésem van (ez a GS?), szerintem jó, nekem bejön (184cm vagyok).

    Én inkább azt olvastam, hogy megdobja a fogyasztást. A váltóméretre kell odafigyelni, azzal van tapasztalatom: 175/70 R13-as gumikkal vettem az autót, aztán lecseréltem a gyári 155/70-re, azóta 1,5 literrel kevesebbel járok ;] Igaz, itt nem csak a szélesség játszott szerepet, hanem a kerék kerülete is nagyobb volt + szélesebb is.

    Aham, szóval 16v-d van. Abba mindenképp érdemes 5W-40 olajat tenni, 10W-40 szerintem vastag. A fogyasztásod is jobb lesz a kicsit vékonyabb olajjal. (bár erről még nem volt szó, mit tettél bele).
    Szelepszár-szimering sajnos típushiba a 16v-nél, azt onnan lehet észrevenni, hogy kicsit elkezdi enni az olajat, illetve hidegindítás után közvetlenül kékes füst jön, de ez hamar abbamarad. Általában 150.000km körül jön elő, elkerülni nem lehet sajnos. Javíttatása olyan 40K körül van, HF-et le kell venni (állítólag meg lehet oldani levétel nélkül is, de macera, kevesen vállalják).

    Érdemes beregelned a regiswift.hu oldalra, elég nagy tudás összegyűlt már ott. Jó arcok a srácok, igaz, találkozón még nem voltam (de ideje lenne már :) ).

    Vezérlés mikor volt cserélve? 5 év vagy 100.000km-enként kell. Szíj mondjuk Gates, Dayco vagy Conti (és gyárit vettem), feszítő SKF vagy Koyo legyen. Vízpumpát is cserélni kell, Aisin az erősen ajánlott márka.

  • ^Clown

    addikt

    válasz bacsis #38 üzenetére

    Nem kell lefalazni az EGR-t, nem véletlenül van az ott :)

    Szerintem a PCV szelep lesz a ludas, tisztítása házilag is megoldható, de nem kerül túl sokba egy új sem.

    Ajtónyikorgásra talán elég az olaj, de ha nagyon zavaró, akkor viszont kompletten érdemes cserélni zsanérral együtt, az meg már, ha eredetit veszel, kicsit zsebbenyúlósabb. A felújítókészlet (utángyártott van csak tudtommal) sz.rt sem ér, két hét után ugyan úgy lógni meg nyikorogni fog az ajtó.

    Üzemanyag-fronton én szinte mindig az Agipnál tankolok, sima 95-öst (amúgy ugye MOL benya valójában). Néha, évente 2-3 alkalommal teletankolom OMV MaxxMotion 95-össel, ez kb. 10Ft-tal kerül többe. Van benne tisztító adalék, illetve egy kicsit mintha kevesebbet is fogyasztana belőle, de lehet, hogy csak placebo. De ettől nem fog eltűnni a hibajelzés.

    Jut eszembe, ki is lehet villogtatni a hibakódot, ha nem akarsz PCV-vel kísérletezni. Suzuki szakszervizben 1-2 ezresért megnézik, de talán házilag is lehet, nem tudom pontosan. Google megmondja.

    Szervót be lehet tenni gond nélkül.

    15"-os kerék, hát... Az a baj, hogy 195/45-ös gumi kell a felnire, a fogyasztásod meg legalább 1, de inkább 1,5 literrel meg fog ugrani. 195/50-es kerék bele fog érni a dobba, fel ne tedd! 195/45-ből pedig kicsi a választék, de legalább drága :D
    Arany középút lehet egy szép 14"-os felni. Én maradtam a 13"-nál, OZ felni, szerintem jól mutat vele, és a jó fogyasztás is megmaradt, de ez persze ízlés kérdése :R

    szerk: ha már ülés csere, fel szokott bukkanni GTi ülés is. Én beletenném, nagyon kényelmes! Aránylag értelmes áron fel lehet lelni, figyelni kell FB-on a Suzuki adok-veszek csoportokat (van egy pár).

  • frescho

    addikt

    válasz bacsis #22 üzenetére

    Ha ram hallgatsz nem kezdesz bele. Nem egy epitett autom volt. Szinte mind szivas volt viszatekintve, bar akkor elveztem az auto alatt fetrenges kozbeni bandazast. Hogy miert irom ezt:

    Az autod nem karbis, lehet chipelni. Hazudnak ra 10%-ot, de tuti nem lesz annyi gyertyaval, legszurovel, kipufogoval sem egyutt. CSerebe uvolteni fog es ha nincs szerencsed meg zabalni is es megbizhatlanabb lesz. Napi 2x50km egy dormogo verdaban nem elmeny es a szomszedok is utalni fognak. aminek ertelme lenne egy Schrick tengely, hengerfej sikolas, tagitas stb. az az auto ertekenek felet is siman elerheti. Cserebe enni fog, telen bekopi a gyertyat. Egy 1.3-as GTI motor atepitessel sokkal jobban lehet jarni, ha talalsz valahol egyet. Ha talasz egyet es valakit, aki megcsinalja emberi aron, de ennyi erovel a szomszedod is nekilathat Dual Pentium Pro tuninghoz.

    Ha a futomuhoz nyulsz, akkor jobban fogja az utat, cserebe legalabb jobban fog jarni es az autot is jobban megviseli. Emlekeim szerint nem igazan simak feletek az utak, szoval tobb lenne a kar, mint a haszon.

    Fek tuning: Normalis alkatreszeket hasznalj amikor cserelni kell. Brembo, textar cuccokkal nem lehet nagyon mele nyulni, van ertelme.

    Gumik: mivel hoban-fagyban is menned kell ,ezert en ket garniturara gyurnek. A lemezfelnikre egy gyari meretu teli. Nyarra masik garnitura felni (penztarcatol es kinezetre igenyessegtol fuggoen lemez vagy alu) es egy szammal szelesebb gumi. Mivel kevesebbet fut mind a ket garnitura, ezert idoben tovabb futhatsz vele, de ilyen futasmennyisegnel nem fog eloregedni a gumi.

    Szervo: Megoldhato, de gondold vegig megeri-e. A regi swiftnek nincs ara, de a szerelok eleg sokat elkernek.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz bacsis #22 üzenetére

    A fékek "tuningja", hogy jó állapotba tartod mindig.

    Szó szerint, a te és a családod élete függ, a fékek és a gumik állapotától.
    Eredeti minőséggel pótolod az elkopott alkatrészeket. Télen, téli gumikat raksz az autóra, nyáron meg a nyárit. A négy évszakos gumikat meg messzire kerülöd. nyáron kopik, télen csúszik.

  • DeltaPower

    addikt

    válasz bacsis #22 üzenetére

    Nemtom milyen a mostani állapota és a tartási körülményei, de szerintem kezdésnek nézesd meg egy megbízható karosszériással. Ezeknek az alja gyakorlatilag bárhol képes porhanyósra rohadni.

  • JoeYi

    őstag

    válasz bacsis #10 üzenetére

    szerintem inkább csak a kényelmet javítsd, a menetdinamikát felesleges. Rengeteg szívás árán elérheted hogy a 0-100 14 másodperc helyett 13 legyen. Észre se veszed, csak ha stopperral méred :)

  • Entryy

    aktív tag

    válasz bacsis #10 üzenetére

    Oké. gyertya. De mi a frászért raksz bele platina/iridium gyertyát? Semmi nem fog történni csak kidobtál 4x6e forintot. Vagy 12.000+ pörög a kis suzi motor?
    A hengerfejet is lekerámiátathatnád,hogy kevesebb legyen a hőveszteség és nyerjél még teljesítményt, de mivel nem versenyautót építesz megint halálfölösleges.

    Jó állapot, jó olaj, normális üzemanyag és rendszeres karbantatás.

    A fentiekből eddig egyedül a bontott,de gyári szervó beépítése tűnik értelmesnek.

    (#14) Fr0z3n : Nem az a baj,hogy az asszonykád hallotta. Sokkal inkább az,hogy az egész lakótelep. Majd mikor felnin lesz a verda sokadjára, átgondolod.

  • Entryy

    aktív tag

    válasz bacsis #5 üzenetére

    Halál felesleges mindez, nem lesz jobb az autó sem, a megítélésed viszont meredeken fog zuhanni.
    Törekedj rá,hogy gyári állapotába hozd és tartsd meg az autót. írtad,hogy valszeg hosszútávon megmarad a verda. Nézz szét az utakon te is inkább megnézed a gyönyörű, gyári állapotú első szériás opel kadettet, mint a szarrátuningoltat - akár milyen szépen is van megcsinálva.

    Nem sokára így lesz kuriózum.

  • Fr0z3n

    őstag

    válasz bacsis #5 üzenetére

    Gyertyát azért ajánlottam jobbra cserélni, mert nagyobb szikrát biztosít, jobb az égés. Amiket én írtam gyújtást + szelepet, nem a száguldozást szolgálja hanem csak egyszerű motoroptimalizálás. Kevesebb fogyasztás, plusz egy kis erő. Ha nem könnyítesz a kasznin, már pedig miért tennéd, akkor érezni se fogod, csak tankoláskor. Nekem speciel 7 körül evett, beállítás és csere után csak 6,2. A sedan meg ennél is többet eszik, érezhető lesz a javulás ilyen téren.
    A váltó rövidítéssel az ég világon semmi nem változik, csak a bejárt út. A váltóba úgy sem nyúlsz bele. Könnyebb váltás miatt javasoltam. Nem kell 1.0 swift váltót beletenni.
    A gázt felejsd el, kiadsz rá egy rakat pénz + műszaki + újabb hibaforrás.
    Gumi gyári mérete 155/70 R13, ez egy teljesen kommersz méret. 10k körül kapsz már hankook vagy barum gumit, ami jól bírja a strapát. 15 körül meg kapsz már goodyear vagy continental gumit is, ami azért még mindig minőség.

    (#4) Yoshaki : próbálkoztunk sokmindennel :DDD

  • Thronks.90

    tag

    válasz bacsis #5 üzenetére

    Attól, hogy jobb gyertyát raksz bele, nem fog hamar elkormolódni (persze csak ha megfelelő keveréket ad a karburátor, és jól van beállítva a gyujtás), nagyobb szikrát ad, stb. Ajánlom a Champion gyertyákat, nekem is az van benn, 2pólusú, kb 5-6 ezer darabja, de teszi a dolgát. Hőértékre figyelj!!! Gumit Én a Toyo, Yokohama, Michelin, Pirelli- t ajánlom, drágább mint a Barum és társaik, de sokkal (fényévekkel) jobb. Én személy szerint Toyo TR1 Proxes RF gumikat koptatok, 2 szezont elment, ~50000km. Többe kerül mint a tescós, de így most akciósan találtam hirtelen [link] 17- 18k darabja. Meghálálja az autó, jobb a fékhatás, bátrabban lehet kanyarodni. Gázról nem tudom megéri- e. Édesanyámék Astra F-je, 550.000km- el lett eladva, új kora óta velünk volt, és kb 350.000km- nél került bele a gáz. Koptatja a motort, ez is azért lett eladva, mert már hordós volt a henger.

  • Thronks.90

    tag

    válasz bacsis #1 üzenetére

    Bocs hogy nem szerkesztve, de most jutott eszembe ezt még leírni. Az hogy beleraksz egy nagyobb, erősebb motort, nem igazán szabályos. Belemegy az 1.6 talán motortartó bakokat kell cserélni és annyi, de ha a KPM- es bácsi meglátja, nem fog örülni. Engem is egyszer állítottak meg, csak rázta a fejét a muksó aztán mondta, hogy most menjek haza és maradjon a garázsban a kocsi egy darabig, mert legközelebb leveszi a rendszámot :)) . Motor az eredeti motorja néhány kisebb átalakítással, annyi hogy le van ültetve 6cm- t, sportkormány, gyáritól 10+%- ot eltérő gumik (205/50 r15) sprotkipufogó.

    @Fr0z3n

    Turbónyomást? :DD fasza lehet :D nekem csak kivezetés van előre, hogy legyen torlólevegő, az is sokat dob rajta 50+ km/h- nál, de szerintem a turbótól szétnyílna a hengerfeje, mint a tubarózsa, lévén 1mm le van köszörülve a hengerfejből... így is folyamatosan tömítéscserés (kb 10000Km- enként). Legalább meg tudom oldani az olajcserével együtt >.<

  • Thronks.90

    tag

    válasz bacsis #1 üzenetére

    Szervót nem nehéz belerakni, kell bontóból egy szervós kormánymű. Nekem a 30éves kettesgolfomban is van, bár az Golf3- é. Szépen fel lehet extrázni, Én autóm is fel van, gyakorlatilag nem jött ki így kocsi a gyárból (Szervó, klíma, távirányítós zár, bicskakulcs, gombos csomagtérajtó, állítható kormány). Nem tudom így hirtelen mibe fájhat egy szervós kormánymű bele, enyémbe kb 30k volt bontóban + beszerelés ideje (Mi raktuk bele)... Tuiningnak pedig ha karburátoros, egyszerű dolgod van. Csak ha a fúvókát cseréled benne vagy kap egy nagyobb karburátort + kap egy sport levegőszűrőt és egy kipufogórendszert 5- 15 lóerőt is kaphatsz, plusz magasabb fordulaton se fogy el az erő. Ha injektoros, akkor valami úton módon biztos lehet programozni, mástnem lambda jel hamisításával, de azt nem ajánlom, mert sokkal nagyobb galibát okozhat mint hasznot. Gyújtást is lehet esetleg cserélni valami komolyabbra, de annak önmagában sok értelme nincs. Aztán ha komolyabban belemennénk jöhet(nek) a vezérműtengely(ek), a szívó/kipufogócsonk polír, hengerfejköszörülés, dugók cseréje, egyéb könnyítések. Minden tuning először a megbízhatóság rovására megy, ezt tudni kell, és aki azt mondja hogy neki minden elsőre jó volt az szerintem hazudik ( hacsak nem egy bevált és köztudottan jól működő alkatrészt tett bele vagy átalakítást végzett) Nem titok, hogy az Én autómnak is vannak és voltak is gyermekbetegségei, pl sokat szoptam a gyujtással (ez már tirisztoros), a Km órával ( nem jelzett, vagy fals jelet adott sokáig) illetve más elektronikus alkatrészekkel is volt gondom... Ez az autó(sz)építés szépsége.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés