Hirdetés

Tuningoljunk Suzuki Swift-et! HELP

Nagyon nem értek az autókhoz, és ez így is fog maradni... egészen addíg míg a fedélzeti számítógépének a processzorát nem tudom megtuningolni :P :DDD
szóval viccet félretéve... a meglévő Suzuki Swift Sedan GLX típusú autónk, mostmár 12 éves (körüli)
és nagyon úgy tűnik, hogy a következő 10 évben is garantáltan megmarad ez az autó...
Kitaláltam, hogy ha már marad az autó, akkor feltuningolom/tuningoltatom, kapjon meg mindenféle jót, amit csak lehet... de némi utána olvasgatás után nekem nagyon úgy tűnik, hogy nagyon nem lehet már extrázni, mivel a miénk az 1,3-as motorral rendelkező 16szelepes, aminél éppen hogy csak erősebb az 1,6-os ráadásul többet fogyasztana, így hát a motort nem akarom kicserélni.. egyáltalán ki lehetne? :DDD :B

Oké menjünk tovább... ahogy fentebb írtam a mienk a GLX típusú, azaz van elektromos ablakemelő, 2 légzsák, klíma, anyós ülésen lévő napellenzőben tükör!!!!! (bizony ez is extrának számít) :DDD
szóval nem nagyon van olyan ami ne lenne benne...

Nézegettem a gulit, mit is lehetne... találtam fékerőszabályzót pl aztán itt jöttem rá, hogy mivel totál nem értek a témához, hiába tudom kezelni a google keresőt, azt sem tudom, hogy egyáltalán van-e ilyen vacak az autónkba vagy hogy jobb lenne-e ettől akármi vagy sem?!

Szóval itt jött a képbe a Help kérésem!

Hozzátok fordulok kedves PH!-s közösség, és adjatok nekem tanácsot! Van valami ami egy "full extrás" suzuki swift-et még jobbá tenné?
Azt azért szeretném leszögezni, hogy az olyan megoldások, hogy kivágom belőle a motort, heggesztek bele egy V8-as motort, igaz nem fér bele de a motorháztetőt kivágom stb megoldások nem érdekelnek...
tehát ne úgy álljunk hozzá, mint ahogy én állnék egy hasonló, de számítógépes kérdéshez (pl van egy korosodó Socket A konfigom, meg kéne oldani hogy a köv. 10évben is alkalmas legyen mindenre. ;] )

Szal jahh... míg számítógépeknél dobok a gépbe több ramot nagyobb HDD-t, erősebb processzort, azt boldogság, de autóknál is lehet ilyesmit csinálni?

Hirdetés

  • bacsis

    Közösségépítő

    válasz Thronks.90 #6 üzenetére

    ahha világos, értem, amit írsz köszi a tippet :)
    akkor próbáljunk kicsit mélyebre merülni a témában :DDD
    Honnan lehet szerezni nagyobb karburátort+sport levegő szűrőt?
    mennyire nagy meló ezek kicserélése? és milyen költségekkel jár?
    Entryy! Így van igazad van :K nem célom az ilyen "agresszív" beavatkozás...
    de ha azt mondjátok hogy a gyári fluxuskondenzátornál van jobb és nem is olyan drága vegyem meg, akkor persze, miért is ne...
    ahogy írták itt a kollegák, attól mert rakok bele értelmesebb gyertyát, vagy minőségi gumit, az még nem adja a "szarrátuningolt" érzést :)

    [ Szerkesztve ]

  • Entryy

    aktív tag

    válasz bacsis #5 üzenetére

    Halál felesleges mindez, nem lesz jobb az autó sem, a megítélésed viszont meredeken fog zuhanni.
    Törekedj rá,hogy gyári állapotába hozd és tartsd meg az autót. írtad,hogy valszeg hosszútávon megmarad a verda. Nézz szét az utakon te is inkább megnézed a gyönyörű, gyári állapotú első szériás opel kadettet, mint a szarrátuningoltat - akár milyen szépen is van megcsinálva.

    Nem sokára így lesz kuriózum.

    [ Szerkesztve ]

    http://www.adrenalinbase.com/index.php?L=fr&T=videos# -- The need4speed " The art of flight "

  • Thronks.90

    tag

    válasz Fr0z3n #7 üzenetére

    Tudom milyen a balkán tuning, volt egyik barátomnak egy Lada 2107ese. Az az autó is kapott egyet s mást, pl teljesen nyitott kipuff rendszert, de azt csak két napig, mert olyan hangos volt. Az lett a vége, hogy ráraktunk egy Golf2 G feltöltőt, amit úgy bontottunk. Vadállatul ment, de csak kb 1000Km- t. Megette a szelepeket és gyakorlatilag mindent, amit csak lehetett. : :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Fr0z3n

    őstag

    válasz bacsis #5 üzenetére

    Gyertyát azért ajánlottam jobbra cserélni, mert nagyobb szikrát biztosít, jobb az égés. Amiket én írtam gyújtást + szelepet, nem a száguldozást szolgálja hanem csak egyszerű motoroptimalizálás. Kevesebb fogyasztás, plusz egy kis erő. Ha nem könnyítesz a kasznin, már pedig miért tennéd, akkor érezni se fogod, csak tankoláskor. Nekem speciel 7 körül evett, beállítás és csere után csak 6,2. A sedan meg ennél is többet eszik, érezhető lesz a javulás ilyen téren.
    A váltó rövidítéssel az ég világon semmi nem változik, csak a bejárt út. A váltóba úgy sem nyúlsz bele. Könnyebb váltás miatt javasoltam. Nem kell 1.0 swift váltót beletenni.
    A gázt felejsd el, kiadsz rá egy rakat pénz + műszaki + újabb hibaforrás.
    Gumi gyári mérete 155/70 R13, ez egy teljesen kommersz méret. 10k körül kapsz már hankook vagy barum gumit, ami jól bírja a strapát. 15 körül meg kapsz már goodyear vagy continental gumit is, ami azért még mindig minőség.

    (#4) Yoshaki : próbálkoztunk sokmindennel :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Thronks.90

    tag

    válasz bacsis #5 üzenetére

    Attól, hogy jobb gyertyát raksz bele, nem fog hamar elkormolódni (persze csak ha megfelelő keveréket ad a karburátor, és jól van beállítva a gyujtás), nagyobb szikrát ad, stb. Ajánlom a Champion gyertyákat, nekem is az van benn, 2pólusú, kb 5-6 ezer darabja, de teszi a dolgát. Hőértékre figyelj!!! Gumit Én a Toyo, Yokohama, Michelin, Pirelli- t ajánlom, drágább mint a Barum és társaik, de sokkal (fényévekkel) jobb. Én személy szerint Toyo TR1 Proxes RF gumikat koptatok, 2 szezont elment, ~50000km. Többe kerül mint a tescós, de így most akciósan találtam hirtelen [link] 17- 18k darabja. Meghálálja az autó, jobb a fékhatás, bátrabban lehet kanyarodni. Gázról nem tudom megéri- e. Édesanyámék Astra F-je, 550.000km- el lett eladva, új kora óta velünk volt, és kb 350.000km- nél került bele a gáz. Koptatja a motort, ez is azért lett eladva, mert már hordós volt a henger.

    [ Szerkesztve ]

  • bacsis

    Közösségépítő

    válasz Thronks.90 #2 üzenetére

    Hűűű egy kicsikét belementünk a mély vízbe :D
    Ennyire nem merülnék bele :B
    Viszont van pár dolog ami felkeltette az érdeklődésemet... gyertya: oké, veszek bele nem 2ezer Ft-osat..
    mitől lesz nekem illetve az autónak jobb?
    karburátoros... ok sport levegőszűrő és új kipufogórendszer, és nyerek pár lovat... nem szándékozom száguldani az autóval, ha nagyon kell azért így is hozza a kötelezőt amit egy családi autónak tudnia kell, 130-al menjen jó az.... így is van értelme ezeket elvégezni?
    a váltóra köszi a tippet, azt szerintem nem szeretném... továbbra sem sportos autó kell, hanem egy sokáig megbízható családi autó legyen :)
    ami még eszembe jutott: gumik.... megéri valami nem a legolcsóbb gumikat rakni az autóra? ha igen akkor van oylan aminek darabja nem 50ezer Ft, hanem szintén valami alacsonyabb költségvetésű?
    ezt a típusú autót ezzel a motorral érdemes átállítani gázos meghajtásúra?
    Közbe' látom szerkesztettél... Nahh tehát nekem pont hogy az a cél, hogy köztudottan elpusztíthatatlan kocsi ez, szeretném még inkább azzá tenni :)

    [ Szerkesztve ]

  • Thronks.90

    tag

    válasz bacsis #1 üzenetére

    Bocs hogy nem szerkesztve, de most jutott eszembe ezt még leírni. Az hogy beleraksz egy nagyobb, erősebb motort, nem igazán szabályos. Belemegy az 1.6 talán motortartó bakokat kell cserélni és annyi, de ha a KPM- es bácsi meglátja, nem fog örülni. Engem is egyszer állítottak meg, csak rázta a fejét a muksó aztán mondta, hogy most menjek haza és maradjon a garázsban a kocsi egy darabig, mert legközelebb leveszi a rendszámot :)) . Motor az eredeti motorja néhány kisebb átalakítással, annyi hogy le van ültetve 6cm- t, sportkormány, gyáritól 10+%- ot eltérő gumik (205/50 r15) sprotkipufogó.

    @Fr0z3n

    Turbónyomást? :DD fasza lehet :D nekem csak kivezetés van előre, hogy legyen torlólevegő, az is sokat dob rajta 50+ km/h- nál, de szerintem a turbótól szétnyílna a hengerfeje, mint a tubarózsa, lévén 1mm le van köszörülve a hengerfejből... így is folyamatosan tömítéscserés (kb 10000Km- enként). Legalább meg tudom oldani az olajcserével együtt >.<

    [ Szerkesztve ]

  • Fr0z3n

    őstag

    Na, nekem való téma. Volt már tyúning swiftem, igaz 3 ajtós. A legegyszerűbb ahogy fentebb is írták, a szívó és a kipuf oldalt módosítani. Gyújtás állítás, szelep köszörülés, karbi csere, minőségi gyertya (nem a 2e ft-os kategória). Kipufnál meg a katalizátor után azt csinálsz amit akarsz, ahhoz ne nyúlj meg műszakin elveszik a szüzességed. Kis sportdob a végére, középdob meg kuka. Baráti tanács, hagyd meg a gyári dobot. Szakival kettévágatni, kibelezni, az új dobot pedig bele kell építeni. Akkor olyan kukázott dobot használsz amit akarsz, nem kell ide műbizonylat. Léteznek TÜV papíros, E jeles dobok is amiket jellemzően tőlünk nyugatabbról szereznek, na az itt nem jó. Legalábbis nem minden vizsgaállomás fogadja el, hiába E jeles. Ajánlom a paragi dobokat. Nekem mondjuk koppány kipufom volt a katalizátor után (LADA rulz :D ). Még meg is van.

    A váltóbot is sokat javíthat a fílingen. Le kell vágni belőle felül 1 centit, alul pedig beletoldani ugyanennyit. Többet ne, mert a kipufogóhoz hozzáérhet. Sokkal rövidebb váltásokat tesz lehetővé. Motor belsejéhez nem nyúlnék, jól össze van rakva. De a 0,5 bar turbónyomást gond nélkül elbírja :DDD .

    [ Szerkesztve ]

  • Thronks.90

    tag

    válasz bacsis #1 üzenetére

    Szervót nem nehéz belerakni, kell bontóból egy szervós kormánymű. Nekem a 30éves kettesgolfomban is van, bár az Golf3- é. Szépen fel lehet extrázni, Én autóm is fel van, gyakorlatilag nem jött ki így kocsi a gyárból (Szervó, klíma, távirányítós zár, bicskakulcs, gombos csomagtérajtó, állítható kormány). Nem tudom így hirtelen mibe fájhat egy szervós kormánymű bele, enyémbe kb 30k volt bontóban + beszerelés ideje (Mi raktuk bele)... Tuiningnak pedig ha karburátoros, egyszerű dolgod van. Csak ha a fúvókát cseréled benne vagy kap egy nagyobb karburátort + kap egy sport levegőszűrőt és egy kipufogórendszert 5- 15 lóerőt is kaphatsz, plusz magasabb fordulaton se fogy el az erő. Ha injektoros, akkor valami úton módon biztos lehet programozni, mástnem lambda jel hamisításával, de azt nem ajánlom, mert sokkal nagyobb galibát okozhat mint hasznot. Gyújtást is lehet esetleg cserélni valami komolyabbra, de annak önmagában sok értelme nincs. Aztán ha komolyabban belemennénk jöhet(nek) a vezérműtengely(ek), a szívó/kipufogócsonk polír, hengerfejköszörülés, dugók cseréje, egyéb könnyítések. Minden tuning először a megbízhatóság rovására megy, ezt tudni kell, és aki azt mondja hogy neki minden elsőre jó volt az szerintem hazudik ( hacsak nem egy bevált és köztudottan jól működő alkatrészt tett bele vagy átalakítást végzett) Nem titok, hogy az Én autómnak is vannak és voltak is gyermekbetegségei, pl sokat szoptam a gyujtással (ez már tirisztoros), a Km órával ( nem jelzett, vagy fals jelet adott sokáig) illetve más elektronikus alkatrészekkel is volt gondom... Ez az autó(sz)építés szépsége.

    [ Szerkesztve ]

  • bacsis

    Közösségépítő

    mondjuk nyitó kérdésként, esetleg amibe gondolkodnék elsőre, az a szervó kormány... Sajnálom asszoynkámat, ahogy küzd a kormánnyal sokszor... úgy tudom volt szervós kivitel is... meg lehet valósítani valahogy hogy szervós legyen az autó?
    értelemszerűen nem mindenáron akarom megoldani, tehát iylen 200ezer Ft-os beavatkozás esetén inkább gyúr a párom továbra is bicepszre vele :)

Még van hozzászólás! Tovább