Új hozzászólás Aktív témák

  • Steve_Brown

    senior tag

    Lehet, hogy long shot de az elmúlt időben a z 1.4 KFW elkezdett hülyéskedni hideg indításnál. Szépen indul, jár, majd a 10. másodpercnél elkezd rángatózni, gázadásra nem reagál. Utána meggyógyul és aznap már semmi problémája. Itt láthatjátok a napi hideg indítás élő adatát. Fekete vonalak jelölik azt az idő intervallumot amíg rosszalkodik. 2 dolgot veszek észre: Az egyik, hogy a MAP szenzor alacsonyabb légnyomást olvas mint amire a motorvezérlő számít. De nem hiszem, hogy ez probléma lenne, mert nekem az 1300mbar elég tulzó érték. Tehát nem hinném, hogy ez rossz. A másik, hogy akkor javul meg a dolog amikor elkezdi figyelembevenni a lambdaszonda jelét, de ez ekkor még épp szegény keveréket mutat.
    Itt a dadogás alatt egy hangyányit emel a befecskendezési időn illetve megpróbálja 0.25 másodpercre 6 fokról 12 fokra nyitni a folytószelepet majd visszazárni 6 fokra ami nem jelenik meg mérhető adatban. Nem tudom, hogy ezt azért csinálja mert látja, hogy le akar álni a motor, vagy pont ez okozza a dadogását. Vagy köze van a szívócsőnyomáshoz?

    Illetve terhelés alatt 4 hengerből 3-ban visszaveszi az előgyújtást kopogás miatt. Erről az élő adatot itt láthatjátok. Valamint gázelvételre durrog. Azt hittem, hogy a dob miatt ami rajta van, de kezd gyanús lenni, hogy nem. Arra tudok gondolni, hogy 1 injektor kopott és becsöpög. Amíg nem veszi figyelembe a lambdaszondát és nem tudja, hogy milyen a keverékképzés próbálja korrigálni de nem sikerül neki. Majd amikor van végre lambda jel akkor lejjebb veszi a befecskendezési időket (KFW-nél ugye minden henger befecskendezési ideje megegyezik) ez látszik is az előbbi ábrán. Ezzel azt éri el, hogy 3 hengerben szegény lesz a keverék, 1-ben pedig dús. Kibalanszolják egymást és végül a lambdaszondánál egy jó értéket hoz a kocsi, viszont azok a hengerek amikben jó az injektor így a szegény keverék miatt bekopognának.

    Jó a gondolatmenet? Itt biztos nagyobb tudással bíró fórumtársak is vannak. Érdemes megcserélni a két középső injektort és megvizsgálni, hogy átmászik-e a nem kopogás a kettes hengerre? Vagy esetleg valami mással kéne próbálkozni?

Új hozzászólás Aktív témák