-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
Filterabc-n lehet kapni gyári Renault motorolajat. Ami már Castrol.
[link] -
lsebestyen
addikt
válasz rob210 #81873 üzenetére
Nem vágom mi van. Még aznap feltöltöttem 4dl fagyállóval, azóta ugyanott van. Mentem vele tempósabban is, fűtést is rányomtam. Létezik, hogy a kupak nem volt ráhúzva rendesen és elpárolgott? Amúgy is terveztem lecserélni a tartályt, mert eléggé el van öregedve, milyen márkát érdemes belőle?
-
janos1988
addikt
2002-es (1.4-es 16v) Meganeba melyiket érdemes tankolni és melyik kúton?
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
Bass
addikt
Leginkább én is a jobb oldaláról érzem,használtam rajta másik renault felnit is 2 éve ,ugyan ez a méret azzal is ugyan ez volt. Fura. Van tipped mekkora nyomással érdemes használni a gyári éetéken kívül?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Bass
addikt
Gyári méretű gumik vannak rajta 205/55r16 de peresebb lényegében. Akkor megnézem még1x a nyomást,és lehet fogadjam el hogy ez ilyen?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
LamerGyuri
senior tag
Ha túl nagy benne a nyomás, vagy "peresebb", mint a téli, az jobban közvetíti az úthibákat. Fehérvár közelében is van egy út, ahol azt hittem, szarok a kerekek, aztán kiderült, hogy keresztben hullámos lett a teherautóktól, és ki jobban, ki kevésbé ugyanazt érzi: mintha billegne előre-hátra az autó
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Bass
addikt
Fura hogy nem minden úton csinálja (főleg pécs elkerülőn) és ugyan nem értek annyira hozzá de azt mondták h nullára kicentrírozták(gumiprofinál csinálták) és sok súly sincs rajta Ha nem lenne jól görgőzve azt kiszúrná a centrírozó gép nem?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
LamerGyuri
senior tag
Nem vagyok szaki, de nekem akkor csinált(ak) így a kerék(ek), amikor belekerültek a TPMS szelepek, pedig azok aztán nem fél kilósak; újra kellett súlyoztatnom mind a négyet.
Szerintem vagy nem sikerült a görgőzés, vagy nincs rendesen kiegyensúlyozva."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz gooool #81889 üzenetére
A leállító szelep tökig olajos.
...mert a szakémbör O gyűrű helyett bepasztázta a tömítés helyét, mert 4500ft a gyári belőle
Amúgy a turbó láthatólag nem pisili sugárba az olajat.
[ Szerkesztve ]
Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon
-
gooool
őstag
válasz Ganz-[HUN] #81887 üzenetére
Szia!
A Pierburg a gyárija, ha olyat veszel nem lehet baj.
A szivosort takaritani annyira nem érdemes szerintem, én EGR pucolást csináltam csak meg 330ezer körül a Lagunamban anno, most 390 ezer van benne havernál és köszöni szépen jól van.
A turbót kérdéskört meghagyom Rob mesternek, bár arrafelé bontogatni meg még nagyobb munka, szerintem ha nem tökig olajos a környéke és diagon jók az értékei, akkor kár vele vesződni.Üdv, Balázs
-
Bass
addikt
Sziasztok
Van itt futomű szaki?
Olyan problémám lenne , hogy felkerültek az alu kerekek reinstella 16" görgőzve 0 értékre kicentírozva új Kleber gumikkal és olyan jelenség van hogy bizonyos útszakaszokon 80-90-től (ahol a téli 15" príma) mint ha felfelé rázna a kerék (kb mint ha hullámos lenne az út)talán amit a karosszérián érezni nagyon ,a kocsi nem húz semerre,nem kopog a kormány nem ráz,voltam lengéscsillapítokat is méretni és jók ,nem eresztik az olajat sem. Stab pálcák is újak. Tanácstalan vagyok mi lehet az oka. Feleslegesen nem cserélnék ki mindent. Köszönöm"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Ganz-[HUN]
addikt
Sziasztok!
EGR szelep elfosta magát végleg F9Q 750-ben (88kW) Lag2 Ph1-ben.
Érdemes utángyártottat venni? És ha igen, milyet? Előre is köszi! És ha már ott vagyok, szívócsonkot ki kell pucolni, vagy érdemes? kb 260 000km van az autóban. Ha már ott vagyok, megnézém a turbó lógását. Azt hogyan kell megmérni, és mennyinek kell lennie?[ Szerkesztve ]
Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon
-
Somatom
veterán
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #81883 üzenetére
Azért kérdeztem, mert..
Megy a motor beindul a venti..nem hallod...pont leállítod a motort.
Ohh még megy a venti...(akár 5 percig is)
Várok..1 percet, tolja ki a meleget
Rándítok.
Egyből leáll a venti...Gyújtás kikapcsol Motor is leállít, venti se pörög már.
De én is így gondolom hogy normális...ez valami vész hűtés, ezt így tervezték a franciák.
Csak szokatlan volt mikor megvettem régen a kocsit. -
angyalpc2
aktív tag
Szembejött a facebookon egy hirdetés [link]
Aztán eszembe jutott nekem is hasonló...
Ha éppen megy a ventilátor és leállítod a kocsit (gyújtás, és kulcs is ki), akkor a venti nem áll le, hanem percekig megy még... Akár 5 percig is.
Én azt hittem ez valami vész funkció, hogy túl meleg a motor és környezete, így megy a venti nehogy kigyulladjon.
Vagy valami rosszul működik?
Tapasztalat? -
angyalpc2
aktív tag
válasz BUZZLGHTYR #81875 üzenetére
igen enyém is pont ilyen
-
rob210
Topikgazda
válasz BUZZLGHTYR #81875 üzenetére
Igen
Clióban 3 féle van hidraluikus, elektrohidraulikus,(inkább thaliába tették, de clióban is van) és az elektromos.
Renault power
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Letezik olyan hogy a szervo az elektromos es nem kell szervoolajat cserelni az autoba?
clio bb cb 1.2 2006 -
mycso
Topikgazda
válasz Gombinyó #81871 üzenetére
Az 1.6tce, állítólag jól sikerült technika, azért arról már van tapasztalat, 2015 óta létezik. Az 1.8, az viszonylag friss, egyelőre passzolom, hogy tartósságban mit tud...
Nekem igazából 1 dolog szólt a talisman mellett, ami annó a laguna, vagy mondhatni a renaultok mellett, hogy évjárat - felszereltség - tudás - ár arányuk nagyon jó volt (na meg tetszik is).
Illetve most jött az ötlet, hogy következő autónak benzines kell (mert, csak), viszont 1.6T alattit meg sem nézek, így eléggé szűkül a kör.Amúgy érdekes, hogy más márkák esetében nem látom az ilyen mérvű árváltozást.
Még superb, mondeo és insignia is van a kosárban, illetve a kia irányba is elkezdtem nézelődni.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz lsebestyen #81872 üzenetére
Ha szivárog akkor a blokk előtt keresd a gyüjtő csövet azon van egy O gyűrű az tud elöregedni és elengedni magát.
Nincs alatta folt?
Ha eszi a vizte az nagy baj. De reméljük, csak az a tömítés a baj.Renault power
-
lsebestyen
addikt
Estét.
Ma észrevettem, hogy üres a kiegyenlítőtartály...de múlt héten még szinten volt. Megane 1ph2, 1.6-os. Van valami tipikus okozó? Felülről átnézve nem látok nagyon szivárgást . Holnap megyek vele egy kisebb karikát, amíg a víz bemelegszik, aztán csekkolom menés után mi a helyzet.
-
Gombinyó
őstag
Amúgy mennyire jók ezek a "nagyobb" 1.6, 1.8 tce motorok, ami a Talismanban van? Power biztos van, de tartósság, fenntarthatóság szempontjából? Az 1.33 Tce-ről eddig nem hallottam rosszat és amikor próbáltam Meganeban meg Kadjarban eléggé meggyőző volt.
Nekem is bejön a Talisman, de, ha jól emlékszem Eagle-éknek volt és szívből gyűlölte. -
mycso
Topikgazda
válasz forceberg #81863 üzenetére
Hát van baj a fejekben....ez az autó [link] , olyan tavaly november óta fent volt, akkor még rendszámmal 6,79M-ért.
Nyilván nem kellett a kutyának sem, így most felrakták 7,39-értÜgyes...
De a nagy kedvencem, amit priviben is küldtem neked, az ez: [link]
7,29M +regadó ~7,4M-ért meg is van. (2017-es)
Egy ugyan ilyet, csak fekete és 2016-os (azzal szemeztem is ) hirdettek, 3-4 hónapig 5,69M-ért, nem nagyon kapkodták azt sem.Nem tudom mi történt az elmúlt hónapokban, de valami nem kerek...milliókkal túlárazott autók.
mod.: basszus, mondom ránézek a lagunákra....legutóbb, pár hónapja tudatosult bennem, hogy ha elakarnám adni, akkor bizony 2M alatti árral kellene kirakni, erre most ezek is fel vannak verve egy jó félmillával.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Telda
addikt
válasz rob210 #81823 üzenetére
Szia!
Nem kellett kábelt hekkelni, csak becsavartam az új szondát, összedugtam a csatlakozót és kész is volt. Nem emlékszem a pontos típusára, csak hogy valami olasz gyártmány volt.
Bár a kipufogócsonkba menő vége, nem úgy nézett ki mint a gyárinak, mint ami benne volt. De azt mondták az nem számít. -
Xantomas
őstag
válasz forceberg #81863 üzenetére
Ohh, majd jön a CSAK, ami felhasználható lesz Fauvé csoportos, esetleg Csillagos, véletlenül még használt, Mo-n először forgalomba állított autó vásárlására is, hogy jó áron adhassák el az avultatás után, cégből kiírt autókat
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
veterán
válasz klambi #81862 üzenetére
Én megértem, hogy szép és jó, de inkább hasznosabb dolgokra költöm majd az árát, nem ér meg annyit, hogy jobban néz ki, mint a L3
Az autók ára is sikerprojekt politikai körökben, éppúgy sikerült felverni az árakat, mint a lakásokét...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
passat77
tag
Sziasztok,
A szolenoid szelepről hogyan lehet megállapítani, hogy jó-e?
Visszaolvasva írtátok ez kihatással van a motor teljesítményre. Ha lehúzom a csatlakozóját egyből hibát dob, gondolom akkor látja. Viszont teljesítmény beli különbséget nem vettem észre ha lehúztam ha visszadugtam. Kiszedve és beindítva a motort, gázadrásra mozgatja a szelepet (igaz csak pár milimétert). -
veterán
válasz rob210 #81851 üzenetére
Na mi a baj az 1.6-tal, amitől sokba kerül fenntartani? Jó ideig nem is volt mással az Espace.
Más: mi lehet a fűtőkörben, amitől a digit klímás vezérlő Lo állásban langyos levegőt fúj be a kocsi? Azaz némileg mintha mindig menne a fűtés. Vagy csak átmelegszik az egész? Azt kipróbáltam, hogy ráklímáztam pár percre, majd lekapcsoltam a klímát, ezután rövid idő alatt ismét visszalangyosodott a befújt levegő.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Kronos3000
senior tag
-
janos1988
addikt
Lagunak mennyire ajánlottak (2000-2006) és milyen motorral? És ha igen, akkor fenntartható olcsón (alkatrészek), konzol. egy Thália, Megane, hasonló evjaratban.
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
rob210
Topikgazda
válasz gixxergabi #81843 üzenetére
Szerintem jobb konstrukció az 1.6 átgondoltabb teljesítményben teljesen más kategória.
De az tény, hogy az 1.5 olcsóbban fenntartható!!!!!Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz gixxergabi #81841 üzenetére
a használat csinálja ki, illetve igen a 30 ezres olajcsere.
De az egy 2.0dci csak kisebb henger mérettel.
Nem sok különbség van a két motor között.Renault power
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Ganz-[HUN] #81838 üzenetére
rob210 ajánlotta nézzek rá a testelésekre. Csak ellenőriztem volna, hogy mindet megtaláltam?
-
rob210
Topikgazda
válasz Ganz-[HUN] #81837 üzenetére
Eddig 540e amiről én tudok.
Hivatalosan 300nál csere 100 nál revizió.
De nagyon sok van ami 300felett van vígan a gyári lánccal.Renault power
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz Mezga Aladár #81828 üzenetére
Könnyen előfordulhat, testelési hiba okoztat mindenféle hülyeséget.
Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon
-
atosan
veterán
válasz rob210 #81824 üzenetére
Annyira nem másztam bele Csak visszagondolva még 99-ben, mikor haver szüleivel mentünk új autókat nézegetni, azért esett egy Megane Classicra a választás, mert annyi minden bele volt pakolva az alapba is. Ha jól emlékszem ugyan olyan árban voltak a szinte fapados típus társak.
Maine Coon
-
Mezga Aladár
veterán
2002 megane 1 ph2 14 16V. Jól látom 4 db testelés van a motortérben? 1 a motor váltó találkozásnál, 1 a generátor oldalán a doblemezen, 1 db a motoron a nívópálca mellett, 1 db az akku mellett a doblemezen.
Kihagytam valamit? -
Nordik
őstag
válasz rob210 #81748 üzenetére
Meglett a hiba. Ma begurultam a szerelőhöz, át rángatott mindent aztán elmentünk egy körre.
Rá nézett a kerekcsavarokra és a jobb oldali keréknel fellazult. Hogy mitől azt nemtudom. Állítólag van, hogy előfordul. Ott voltam amikor felrakták és láttam, hogy lehúzzák nyomatekra. Ettől függetlenül érdemes lett volna utána húzni? Vagy már nem az igaziak a csavarok?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz atosan #81819 üzenetére
Rosszul tudjátok.
2001 ig volt széria amiben nem volt se ABS se Szervo.
Főleg tőlünk keletebre szánt piacokra került.
Itthon nagyon nagyon kevés amiben ezek nincsenek benne.
Olyanból amiben klíma nincs olyanból több van.
De amelyikben egyik sincs az mind india vagy keleti piacra szánt fapad.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
az a baj , hogy ez így, hogy P0130 nem mond semmit ez egy gyüjtő kód.
Ettől még nagyon sok minden lehet a baj.
De ha a szonda csere után helyreállt akkor az a kérdésem volna, hogy univerzális szondát kapott és kábelt hekkeltetek? vagy megvettétek a típusazonos szondát a gyári kábelell és komplett csere volt?Renault power
-
Josi
senior tag
válasz janos1988 #81808 üzenetére
Most nézem a 2000. évi Megane listát. ABS és szervó minden változatban alapban benn van.
https://data.hu/get/4360001/Renault2002.pdf
https://data.hu/get/4360137/Renault_Megane_I_Ph2.pdf
Itt nézegethetsz.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz janos1988 #81808 üzenetére
Na akkor a szakértői topiknak üzenem, hogy nekem 1.6 os van, ha ez a motor kerülendő, akkor vegyenek tsi-t. de első generációsat
Az, hogy nincs abs , klíma, az hátrány.
Minden szempontból, újraértékesítés, használat, kényelem én nem venném. Főleg azért mert írod is, hogy egy árban van a jobban felszereltekkel.
Azért ebben a 400ezerig árasávban ki lehet fogni jó 1 es meganet 1.6 16v vel ami kimegy a világból kényelmes igénytelen. Az alap hibáit vételkor ki kell szűrni és öröm boldogság.Renault power
-
harry
veterán
válasz janos1988 #81808 üzenetére
Azert meglehetosen keves olyan extra van, aminel 'jobb ha nincs, mert nem romlik el'. Ha elromlik akkor ugyanott vagy, mintha eleve nem lenne - na de amig megy addig tudod hasznalni, es nem torvenyszeru hogy megdoglik. Persze egy legrugo eseten lehet necces kerdes, de nem ilyen alap dolgoknal.
Amugy nem tudom miert vennel ilyen kocsit, annyira tuti az allapota amugy? Szerintem mar egy klima is alap kene legyen, de ez szubjektiv, lehet ezek nelkul elni, csak minek szivatnad magad. Te erzed mennyire van ezekre szukseged.
Motor: ezt nem tudom honnan vettek, mindket motor ajanlott, az 1.6-al pedig mar egesz jol lehet autozni is (gondolom a szinten 16 szelepes K4M-rol van szo). Ha lehet inkabb azt neznek, de nem feltetlenul kriterium.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janos1988 #81808 üzenetére
Engem az ABS húzott már ki a szarból, amikor városon kívül szembejövő idióta miatt satufékkel menekülni kellett a padkára, nélküle szerintem az árokban landolok; bár még mindig jobb az is, mint a frontális kocc.
Én nem vennék nélküle autót."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
janos1988
addikt
Mennyire nagy hátrány egy "alap" felszereltségű Megane (2000-2002) amiben nincs se szervó, se abs? 1.4 16v 95 lovas motor. Oké, hogy kevesebb hiba lehetőség, de ennyire idős korban lehet valami hátrány belőle? Főleg úgy, hogy szinte egy árban van a szervó+abs-es változattal. Jó, tudom állapot a lényeg.
Illetve egy másik topikban azt mondták, hogy ennek a motornak az 1.6-os változata kerülendő. Ez mennyire igaz?
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
nesa
veterán
Sziasztok a 2188ccm DT adagolós dízelről mit kell tudni, megbízható?
-
szaja11
újonc
Az enyém 437757 km-nél jár. Nem folyok, nem csöpög, bontatlan.
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Rég jártam erre, igazából csak egy helyzet jelentéssel jöttem, hogy áll a kicsike (Clio MK2). Amikor legutóbb írtam, akkor fűtéssel és elektronikával volt egy "kis" bibi, meg mint kiderült valaki elég kókler melót csinált anno a kocsival, mert a szerelő nem tudta mi hogy lett összerakva. Akkor ott ajánlottak valakit, aki ránéz a kocsira, hogy mi merre hány méter. Még aznap elvittem, benézett a motortérbe, első mondata az volt, hogy Ő ilyet még nem látott. Gondoltam na jól kezdődik. Nézegette, vakarta a fejét, kb 20 percbe tellett, de kisilamizálta, hogy ki kivel lehet, de Ő is csókoltatta az illetőt, aki ezt összehozta. Meg lett csinálva, most már minden ott van, ahol lennie kell. Faszán működik a fűtés is meg minden, utána sárvédő ív lett cserélve, mert az már kicsit gyászos állapotban volt, hétvégén hoztam el a fényezőtől.
Most már nagyjából egyben van a szekér, már amennyire egyben lehet 21 éves korára. Kisebb dolgok vannak még, amiket meg szeretnék csinálni rajta, de azok már nem létfontosságúak. Kellett rá ugyan költeni, de én összességében szeretem ezt a kocsit, sosem hagyott ott, -10-ben is pöccre indult.
Sic Parvis Magna
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SSD kibeszélő
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest