Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz Pttypang #68704 üzenetére
Hűha.
A twingó 2 személlyel jobban pakolható bármilyen meglepő.
Viszont ha 5 személlyel kell menni akkor a twingo ugye eleve kiesik.
A twingónak több a hibája, és szokni kell a kis városi rohangálóst, de nagyon szerethető autó.A cliónál bármelyik motorral veheted, de a legjobb az 1.4 16v vagy az 1.6 16v (ezzel igazi cirkáló) a 2.0 es F4R es motorral pedig vadállat. (ezt csak vezetni tudó higgadt fejű embereknek merem ajánlani. Túl sok ilyennel álltak már árokba.
Egyszóval a clioból talán az 1.2 esek amiket én nem ajánlanék és azokat is csak azért, mert gyenge szerintem, de ha csak városi használatra lesz akkor bőven jó az is, mert a fogyasztása egésszen jónak mondható kategóriáján belül.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Pttypang #68710 üzenetére
A twingóknak a bölcsője mindenk elrohad. A hátsó hídja még torzió rudas.
Valamint rengeteg bosszantó hibája van, járóképes marad a kocsi, csak bosszantó hibák.
Ülés billentő műanyag a kezedben marad, az ajtónyitó a kezedben marad, a hátsó ablaktörlő konkrétan szétmállik. Ehhez már vannak bejáratott szakik akik ezeknek a pótlásával foglalkoznak.A zaj, ez egy jó téma.
Azt tudni kell, hogy az 1.2 es 16 szelepes motor az ugyan az a twingban és a clioban!
A zaj csak azért más, mert a kaszni is más és a zajcsillapítás is fejlettebb a clioban egy kicsit.
A twingó egy mókás városi kisautó, aki azzal pályára megy kösse fel a gatyáját.
A clióval se mennék fel pályára az 1.2 essel, az 1.4 el már simán, az 1.6 pedig boldogan.
A 8 szelepes verziókról nem nyilatkozom, azokat ha teheted inkább kerüld, azok már kivénhedtek.A twingon is lehet utólagos zajcsillapítást csinálni. Ami a komfort érzetet nagyban növeli, de ez mind pénz idő és szerelés.
Ültem már olyan twingóban amitől elcseppent a nyálam, igaz az nem az egyes twingo volt[ Szerkesztve ]
Renault power
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Pttypang #68765 üzenetére
Anno 20k alatt megvolt a vezérlés csere, én 6,0- 7,5 között jártam vele Pesten belül, nyilván itt azért sok a dugó, akkoriban is benne volt, hogy egy 20 percet út simán volt 50-70 perc.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Pttypang #69957 üzenetére
Igen, 2004től még változtattak rajta pár apróságot, de élhető.
dssport: Vagy maradhat is automata váltónál. Azért nem a 90-es éveket éljük, manapság egy jobb váltó gyorsabban kapcsol, mint az emberek 99%-a, esetleg fokozatmentes a cucc. Nem ciki, kényelme és már rég nem a 3-4 sebességes automaták korszakát éljük. Pl: városba egy hybrid/plugin hybrid simán jó választás HSD-s toyoták meg fokozatmentes automaták és megbízható szerkezetek.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
harry
veterán
válasz Pttypang #70028 üzenetére
Szerintem amelyikbol jobb ajanlatot (allapotot) talalsz. Nem tudom milyen evjaratban gondolkodsz, de ahogy itt lattam, M2 problemasabb, mint M1. Amugy nem tudom miert ne vennel Megane-t, csak mert elso auto (pl. szerintem en egy clio-ban el sem vernek - szoval azert tobb szempontot is vizsgalj meg).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
válasz Pttypang #70028 üzenetére
Attól függ mennyire kell nagy autó. Mindkettő viszonylag problémamentes, Megane1 ph2 és Clio2 ph2 amit keresni kell.
1.4 és 1.6 K4J, K4M benzines motorok elpusztíthatatlanok, dízelből az 1.5dci 65 és 82 lovas szintén egyszerűbb szerkezet.
Vannak minimális nyűgjeik mint minden 15+ éves autónak, de ezek nagy része otthon javítható vagy szinte akármelyik szerelőnél. Rozsda kasznin nem sok van szerencsére azt jól lekezelték. Vezethetőségre az 1.4-ek elég könnyen lefulladnak és közlekedő edény kategória, dombokon érezni, hogy nyomatékszegények, de ha ennyi elég akkor az is jó megoldás, ha szeretsz haladni is akkor 1.6 inkább.[ Szerkesztve ]
-
Jaded
őstag
válasz Pttypang #70028 üzenetére
Mennyi a keret? Megint egyedül leszek a véleményemmel szerintem és lehet a kövezés is jár (ahogy fentebb..), de én már Megane1-et nem vennék, azért itt-ott csak 20 évesek lesznek lassan. Akkor már inkább egy Clio (fiatalabb, mint az 1-es Megane), ha már a 2-es Megane problémás. Egyébként ha volt gazdája, a 2-es Megane is jó választás szerintem (kivéve talán a ph1 1.5dci).
Renault Megane IV Limited
-
rob210
Topikgazda
válasz Pttypang #70028 üzenetére
A clio, ha városi autó lesz, akkor jó választás, mert könnyű vele parkolni.
Az 1.2 eseket felejtsd el az harmat gyenge. (főleg klímával)
Az 1.4 16 szelep mindenre is elég. Ha clioból kifogsz egy 1.6 16v-t (továbbiakban csak 16 szelepesről írok a 8 szelepeseket én már kihagynám) akkor sose fogod akarni eladni bele fogsz szeretni.
Megane az 1.4 el közlekedni tanulni jó, 1.6 al már élvezhető is, de kényelemben méretben jobb a megane a clionál.
Viszont a zajcsillapítás a clioban jobb.Ha ilyen szitu van, akkor a thalia miért nem kerül képbe senkinél?
Az pont a clio és a megane között van.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Pttypang #70047 üzenetére
Oké ezt elfogadom a formavilága nem meggyőző, de a technikai tartalma ugyan az és ott a puttony amiben elfér egy családi nyaralás.
Akkor clio II lesz a te eseted, de ott nagyon figyelj mit veszel, mert a megkímélt darabok inkább 700,800 körül vannak, neked meg pont a fele van rá, ami könnyen lehet, hogy belenyúlsz egy kikozmetikázott pénztemetőbe és te leszel a következő sz@r franciázó...
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Pttypang #70047 üzenetére
Azért van ez, mert a Clio/Thalia/Kangoo vonal az mindig fél lépcsővel előrébb van a Megane/Laguna vonalhoz képest fejlesztésben. A Clio2 dolgok azok csak a Megane2-be kerültek be. Ha ahhoz hasonlítod akkor az árkülönbség és fejlődés is megvan a Megane javára, mi meg ugye itt a Megane1-et hasonlítjuk a Clio2-höz, mert az ársáv azzal hozza össze.
-
rob210
Topikgazda
válasz Pttypang #70054 üzenetére
Befér ebbe is, de én nem b@szarintanám össze a belső teret, mert sérülni fog, vagy egy műanyag vagy a kárpit.
Be lehet játszani, ha egy személyről van szó, de ketten már nem fértek be mellé és nem is egészséges a beltérben szállítani.
Nekem a sedanba beférne röhögve, de vettem tetőcsomit, meg bringaszállítót, sokkal egészségesebb.Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz Pttypang #70054 üzenetére
Megoldható azért frappánsabban a monti szállítás, sőt:
De -főleg laposabb villaszöggel- csak simán fektetve nem sok autóba fér be, ötajtósok közül is kevésbe.
Állítva szállításhoz, az ülőhelyek 60%ának megtartásához olyan autók kelleneknek normális belmagassága van(csomagtérpadló nem 70 centi magasan kezdődik a földtől) és amik tudják ezt a manapság ritka fícsört: [link]
400ból szívem szerint semmit nem mernék ajánlani, de vegyes használatra M1 (kombi) facelift, vagy Scenic1 (fl)-et vennék Renaultból, az 1.6 16V-vel. A Scenic meglepően rövid/kevés helyet foglal.
Clióba (II) két kivett kerékkel férnek csak be ezek; de egyedül bringázni nem olyan felemelő.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Pttypang #71029 üzenetére
Nyilván, de nem ez a jellemző. Bár egy Renault-nál sosem tudni
Múltkori sztori, de csak ha nem röhögtök
Ugye automata, ez a típus csak P-ben indul, ha a váltóban a rögzítőfék is pozícióban van. Beülök, indítóz...csak köszörül. Gyújtás, üres, megtaszajt, P, beakad, indítóz...csak köszörül. Mi a fákk? Na még egyszer ugyanez....köszörül...áááá Ülök, nézek bután, indulni kéne melóba persze, busz már rég elment...Áhh, még egy próba...gyújtás, üres, megtaszajt, P, beakad, indítóz (ekkor már nem voltam nyugodt), nem indul....de közben valamilyen sugallat hatására elkezdtem működtetni, amit csak értem, az indítózás közben, ÉS a jobb oldali ablakemelő lefelé működtetésére beröffent az autó
Azóta sem fordult elő. Ki érti ezt..."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Cyborg
őstag
válasz Pttypang #71672 üzenetére
Akkor az vmi sima görgös csapágy lehet?
Valami nyiszog folyamatosan, télen-nyáron, és gázadásra, elvételre változtatja a hangját, váltásoknál mint valami kis blow-off szelep hangja van, csak nagyon halk.
Vezérlés most lett cserélve, uh az ékszíj körben lesz valami.Vagy a TP, vagy ez az ID
-
rob210
Topikgazda
válasz Pttypang #71852 üzenetére
Istenem
Az a szegény autó mit kaphatott, ha egy motorgenerálnál nem sikerült pékünknek megoldani az olajfogyasztást és a klímát meg sikerült agyonvágnia.
Mellesleg ha motorgenerál volt, azt jó lenne tudni, hogy miből állt, mert, ha a hengerfej le volt véve, akkor új vezérlés van a kocsin!!!
HA meg a dugók lettek kihúzgálva akkor az nem motor generál volt, csak gányolás.Remélem valóban szakemberhez jut a kis sárkány és kompresszióméréssel kezd, meg ránéz a szelepszárakra.
A CASTROLT MEG FELEJTSD EL GYORSAN A RENAULTHOZ!!!
Renault power
-
shifty!
senior tag
válasz Pttypang #71857 üzenetére
Ha nem veszed tolakodásnak, én az olajat és szűrőt innen szoktam megvenni, Filtront és Mann-filtert forgalmaznak: https://www.olajwebshop.hu/
[ Szerkesztve ]
Powerty and hunger kills // Invisible, evil disease
-
rob210
Topikgazda
válasz Pttypang #71857 üzenetére
Ez kb. így olyan mint a szellentés a szélbe.
Ha le kell venni a hengerfejet és szelepfészket maratni vezetőt cseréltetni, szelepezni, etc. Az 140e alatt nem áll meg. Érdemes első körben olajcserénél csinálni egy motoröblítést. Ha ez nem oldja meg, akkor kompresszió mérés mint már írtam, azalapján pedig lehet látni mit, hogy kéne megbontani. Szelepfedelet is le lehet kapni az ottani képből is sokminden kiderül. Illetve ha csak a szelepszár szimering rossz azt meg lehet csinálni hengerfej levétel nélkül is.
Magyarán el kell vinned egy szerelőhöz és megnézetni. De ne olyanhoz aki a motor generált csinálta, hanem olyanhoz aki már látott 1.2 es 16v es renault motort.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Csatravi
senior tag
válasz Pttypang #72200 üzenetére
Tedd fel ezt a programot a telefonra. Az ELM legyen használatra készen bedugva az OBD csatlakozóba de csak a fenti a programot indítsd el.és csatlakoztasd. Majd mehet a tesz.
Ha ilyen eredményed lesz vagy még több zöld akkor jó ketyeréd van. Ha pedig valami ilyen
akkor nekifutásból dobd el jó messzire.
A programban az is látszik hogy milyen parancskészletet használ a kütyü. Azt le is lehet menteni kielemezésre.
Ilyen tudással viszont csak a Vgate iCar "X" vagy Pro termékek tudnak. Ez azért van mert nem ELM327 chip-et használ hanem saját fejlesztést de a jelenleg létező összes ELM parancskészletet ELM327-ként emulálva futtatja. Nagyon jó cuccok pár ezresért. -
Csatravi
senior tag
válasz Pttypang #72266 üzenetére
Lehet hogy minden zöld de a parancskészlet ki lett ritkítva. Azért gond hogy 2.1 firmware mert kínai chipben van. Egy eredeti ELM327-el nem lenne gond még ha 2.1 vagy 2.2 verzió lenne akkor sem.
Ezen az oldalon meg tudod nézni hogy mik a különbségek a verziók között. A News résznél is sok mindent leírnak. -
#89309696
törölt tag
válasz Pttypang #72385 üzenetére
[link]
Elől műanyag. Hátul simán a lemez ajtó van kifúrva. Azok gyári lyukak, gyárilag valami szilikonos alátéttel ami nem engedi be a nedvességet, de azt két évesen mikor a kereskedő rátette a saját rendszámtartóját lekapargatta és csak úgy simán önmetszővel beletolta újra. Engem is meglepett, hogy semennyire nem rozsdásodott meg a lemez, minimálisra azért számítottam. -
veterán
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Pttypang #73280 üzenetére
Nagyon kevés van "RS" típusra kiadja, de jönnek pluszba a magyarországi címűek is. Amikor én néztem (és még azóta is nézem, bár nem tudom minek, elég régóta egy darab sincs fent), akkor mobile-n volt kb. 20-25 darab összesen, itthon meg 4 db. Abból az egyikek egy nepper vitte el nyomott áron (de amúgy sem volt sín a hátsó üléshez, plusz nem volt gyári teljesen), a másik tekert órás Gordini volt, elég durván fiatalítva és korábban körbe törve (olyan 60-80k-val volt kevesebb benne, ha jól számoltam, árulta is a srác vagy 8 hónapig). Illetve volt egy pöpec fehér, de az kapott kint sport kipufogó rendszert, sportlégszűrtő, meg a tököm tudja mit, amivel meg is bukott itthon a vizsgán és nem bírták honosítani akkor, így elengedtem.
Ez meg papírok alapján járt a Renaultban többször is az évek alatt, így ráláttam a kinti életére valamennyire, itthon is cserélgettek benne dolgokat szépen, bár a papírokon túl csak hallomásból tudom a történetet, mert az eladó pajtásnál ~3 hetet volt. Rábeszélték, hogy milyen jó kis dög (és az is), csak előtte egy S4-ese volt, az kicsit más világ, nem ennyire gokartos az élmény (195/40/R17 ugye a Cup verzió). Kicsit győzködnöm kellett, hogy adja el , mert ő sem tudta igazán eldönteni, hogy mi legyen vele (én is kértem gondolkodási időt, közben meg levette a hirdetést), de végül megegyeztünk. Azért adott 3 nap visszavásárlási időt, ha meggondolnám magam.
Nem tökéletes példány, nyilván egy 10 éves hot hatch, látott már ezt-azt valószínűleg, (jobb oldalát egyszer meghúzták arra találtam nyomokat, de csak elemsérülés volt, az meg egy ilyen autónál bőven belefér + szépen javították). Nincs lelakva és törődtek vele, én is próbálok rá vigyázni. Eredetileg üvegtetőset szerettem volna, de olyan nagyon-nagyon kevés van és az is főleg faceliftesből, aminek a fara baromi ronda lett, előre meg kapott 2 b*szott nagy ködlámpát.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Pttypang #73619 üzenetére
Én azt nem értem, hogy városon belül vagy amikor egymás seggében araszolunk, akkor minek kell az első+hátsó ködláma. Sose fogok megérteni az ilyen embereket. Nem a 80-as években vagyunk, amikor még menő volt, ha volt ködlámpa az autón...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
harry
veterán
válasz Pttypang #73724 üzenetére
Négyszögkulcs: mivel csak 1/2" -os kulcsot találtam, ahhoz meg nem volt szerszámom, megvettem ezt: link link
Működik, semmi különös... De ha van szerszámod, akkor inkább megvenném ezt. Azt hiszem 10-es kell...?pellesmartin:
Köszi az infót, ha tényleg csak ennyi, lehet majd ránézek.Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest