-
LOGOUT.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Josi
senior tag
válasz AthlonXP #49896 üzenetére
És ha már ennyire szétszedted, néz meg, hogy a nyomógomb végét rögzítő kis gumikarikát.
Mert az szokott még szétmállni, és elveszhet a nyomógomb.
Én már ezen is túl vagyok.
Célszerű a gumikarikát egy megfelelő méretű zégergyűrűre cserélni, és akkor nem lesz ilyen gond.
Amit én rendeltem hozzá, azon már a zégeres rögzítés volt.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
roseane2004
csendes tag
válasz roseane2004 #49804 üzenetére
Sziasztok, a héten kaptunk sok pozitív visszajelzés, egy gyerekkori barátom apja, turbó felújítással foglalkozik, rengeteg kapcsolattal, elmeséltük a mi esetünk, hétvégére kiesett egy autó nekik, és szívességből elvállalta az autót nekünk minimális munkadíjjal.
Ma reggel el is vonatták közelben van a műhelyük.Délután már szét is kapják
Talán lesz képek is Majd beszámolok a fejleményekről.
Köszönöm mindenki segítségét -
AthlonXP
őstag
Na azóta csak sikerült kinyitni. Erősebben kellett nyomni.
Meg lett a hiba oka is.
A jelölt kis pöcök tört ki, látható, hogy hol volt.
Ez a fogaskerék megy fölé, szerencsére a fogak hibátlanok a motoron és a keréken is..Az egész pedig egy rudat mozgat, ami nyitja, zárja az ajtót....
A jelölt rúd akasztható be a fekete fogaskerékbe.
Szóval, ha valakinek esetleg van egy ilyen szerkezete, amit eladna, akkor ez most a reklám helye, mert vevő lennék rá!
Amúgy kérdeztem az Unixnál, csak márkaszervízen keresztül beszerezhető és kb 18k az ára, a komplett szerkezetnek.
-
nrbx
tag
Hello, Laguna 2-es, nem vilagit a tolato lampa, az egyik oldalon sem, neztuk az izzokat, biztositekot, de mindketto okes, van valami, amit meg itthon meg lehetne nezni?
-
pistike34
csendes tag
hello egykis segitséget szeretnék kérni lenne nekem egy renault espace III 2001 vasam két napja kezdte csinálni hogy inditáskor alapjáraton jól jár mikor odalépek neki akkor kicsit hurutos a hangja és kiirja a service felirat és villog mit csináljak mikor alpjáratra vissza áll a kocsi abbahagya a villogást
eha esetleg van valakinek őtlete segitsen előre is köszi -
Wiz Khalifa
veterán
Mondjuk ezt úgy nem szeretem. Hogy direkt különleges kialakítású vagy épp egybeöntött a középrésszel a rádió rész is hogy nehogy már meg tudd úgy oldani a fejegység cserét mint pl én a Thaliaba hogy gyári ki, másik 1din-es be.
Bár itt is szívóka volt mert a kábelezés hátul eléggé gyatra és épp hogy befér a fejegység hosszúságra pedig nem is mechanikai.
Smoke some weed nigga!
-
mycso
Topikgazda
válasz Ganz-[HUN] #49888 üzenetére
Közben keresgéltem és jól gondoltam, a gyári helyre 2din fej nem fér be, így az utólagos 2din (7") navit is el lehet vetni.
Csak 1din átalakító keret létezik: [link]
Sajnos nagyon hülye a laguna 3-ban a középkonzol kialakítása, főleg a gyári fejegység mérete/alakja.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ganz-[HUN]
addikt
Köszi Emberek!
Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon
-
mycso
Topikgazda
válasz Ganz-[HUN] #49883 üzenetére
Nemrég lagunaklubon is felmerült ez a kérdés. Iszonyat munka átalakítani és az átalakítás a gyári cuccokkal, az akár 200k-ba is beleszaladhat (ez mind úgy, hogy sikerül mindent okosban pl. ebay-ről használtan megvenned). Meg ugye a fejegység/évjárat miatt az sem mindegy, hogy milyen navi kerül bele, szerintem elvetélt ötlet....
Utólagos, esetleg valami 7" érintős cucc lenne talán a legjobb megoldás, viszont ez meg a műszerfal kialakítása miatt nem fog menni.
Szerintem vesz egy telefont/navit, aztán kiragasztja az ablakra...ez lesz a végső megoldás.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
tresh
veterán
válasz Ganz-[HUN] #49883 üzenetére
Nem gyári megoldásba szerintem hasonlóan nagy meló lesz.Főleg a műszerfal kialakítása véget és árba se lesz sokkal olcsóbb. Plusz azért a renyóóó kényesebb elektronikailag. Nem vennék mérget hogy valami aftermake kínai navis fejegységgel megbarátkozna. VW csoportba már láttam ilyet rönyókba nem igen elterjedt. Lesz időm utána nézek neked angol fórumokon hátha valaki rakott be ilyet utólagosan.
-
tresh
veterán
válasz Ganz-[HUN] #49881 üzenetére
Gyárit ? lehet de nem lesz olcsó..főleg hogy szét kell bombázni az egész műszerfalat+új műszerfal párna.Középbox is kérdéses...
[ Szerkesztve ]
-
Ganz-[HUN]
addikt
sziasztok, Barátom kérdezi, hogy Renault Laguna 3-ba lehet -e tenni beépített navit? 2008-as évjárat.
Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon
-
meroly
veterán
Köszi fiúk, ha tényleg csak ennyi, akkor nem foglalkozom vele.
Fura hogy eddig nem vettem észre.
Vagy túlságosan lekötöttek az előző problémák.Impossible is nothing
-
diablo1984
veterán
-
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #49874 üzenetére
Fordulat ilyen egyenletes meg sose volt. A mutato meg se rezzen. Volt 30-50-es ingadozasom azt latni lehetett.
Radio megy de ha kikapcsolom akkor is van. Szellozes ugyanez. Vilagitas szinten.
[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
diablo1984
veterán
válasz meroly #49872 üzenetére
és as fordulat is változik ekkor? fogyasztók közül megy valami?
(#49864) salieri.: ezek legalább magyar autók! A szürke tetszetős, ha nincs messze hozzád és van időd, menj el, nézd meg, próbáld ki, hogy milyen egy ennyit futott példány, hatos váltó és a 110 lovas motor miatt a másiktól jobb tulajdonságokkal bír! Amúgy ez a 2 már hónapok óta fent van, igaz nem nagyon van mozgás ebben a szegmensben....
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz salieri. #49867 üzenetére
Azért én azon a 200.000 feletti futás teljesítményen elgondolkoznék.
Oké, hogy a motor nem annyira kopik, meg összeségében a kocsinak ez a fajta használat előnyös.
De azért 200k az 200 k ilyenkor még alaposabban kell megnézni mit veszel.
De ha patent és volt vele foglalkozva nagyon jó vétel lehet, mert a motor 400k ig nagy álltalánosságban bírja, de pl. Az okoskerék pont esedékes lehet.
A sok kilométer miatt a kuplungot is alaposan le kell ellenőrizni.
Etc.etc.Renault power
-
meroly
veterán
válasz PHenis #49863 üzenetére
Szerintem nem egyenletes, ütemes ugyan, de nem egyenletes.
Nem hallani, inkább érezni lehet, egyet rezzen a kocsi (de csak kicsi rezzenés), vele a váltó és az ülésben is érezni a rezzenést. Minimális csak, de fura.
Hidegen és üzemmelegen is ilyen, nincs különbség a két állapot közt. És főként álló helyzetben, üresben. Menet közben nem.[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz salieri. #49867 üzenetére
Benzinesnél ha időben voltak a kopó alkatrészek cserélve akkor simán jó még a 220k is szerintem. De majd rob megmondja a frankót.
Nekem a Thaliam szegény kapott az élettől már hideget-meleget és 342k van benne. Most is megy, teszi a dolgát. Voltak problémáim vele (2016.07. hóba vettem) de az a hanyag előző gazda miatt voltak.
Aztán bátyám Octavia-ja 290k-nál jár. Amióta megvan neki (4 éve most februárba. 180 vagy 190k-val vette) azóta kopó alkatrészeken kívül nem cserélt mást rajta és hiba nélkül megyünk vele rendszeresen lengyelbe a Tátrán keresztül.
Van a családban még egy 2005-ös B6-os Passat is. Az 120k-val lett véve 2008-ban most meg 180k van benne. Semmi gond nincs azzal se, a kopó alkatrészeket és az időszakos szervizelés meg van azon is csinálva mint az Octavia-n és sose hagyott az se cserbe.
Szóval benzinesnél inkább az számít milyen gazdája volt. Legalábbis én úgy gondolom, de rob majd felvilágosít ha rosszul gondolom.
Smoke some weed nigga!
-
salieri.
őstag
válasz Wiz Khalifa #49865 üzenetére
Nekem is olyan szebbnek tűnik az ezüst, viszont valahogy a lélektani határ ,amire gondolta km 180.ezer ,ez talán kicsit sok. Viszont gondolom pályán futotta nagy részét ,az meg nem minősül akkora kopásnak?
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz salieri. #49864 üzenetére
Nem tudom miért de nekem a 220ezer kilométeres jobban tetszik. Valahogy szebb szerintem. Őszintébb. De mondjuk ez csak az én véleményem.
A másikba inkább ami nekem nem tetszik (de mondjuk lehet nálad fordítva van) az a színe. Nekem az a szín olyan "műanyagszín". Szóval nem áll jól a kocsinak, legalábbis az én szememben.
Amúgy a szürkében 6-os váltó van. 9 lóval több a motor mint a kékben. De a leírás szerint a kékben több az extra.
[ Szerkesztve ]
Smoke some weed nigga!
-
salieri.
őstag
Megnézegettem megane 3 irányába hajlok,csak kettő példányt látok belőle,ami bele is fér még anyagilag. egyik 220ezer km
Másik 182 ezer km.
A tolatást az csak megoldom valahogy ,nem fog ilyen zavarni -
Savanya
addikt
válasz Savanya #49769 üzenetére
Megvan a hiba ami nem is hiba , de kicserélem a fenti felütközésvédő gumibakot . Ahogy mozog a karosszéria a felső gumibakban pattog a rugó és az ad ki recsegő hangot / olyan minta be lenne rohadva / . Valami sár vagy kosz alákerült .
Ilyen a gumibak : [link]
Mobilszámom: 70-516-8068
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #49796 üzenetére
A renaultnál telefonon is adnak felvilágosítást az alvázszám ismeretében!!
Én tavaly 3 szalont is felhívtam és mindenhol elmondák mikor hol volt szervízben a kocsi..
Én is kintről behozott kocsit vettem..
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Josi
senior tag
válasz AthlonXP #49855 üzenetére
Ki lehet nyitni belülről .
Lehajtod a bal hátsó ülést és be tudsz nyúlni a csomagtérbe.
Egy nagyméretű lapos csavarhúzóval benyúlsz, és alulról megbillented a képen látható
műanyag téglalap alját.
És már ki is nyílt a csomagtérajtó.
Az előbb próbáltam ki.
Van új motorom is ha érdekel.[ Szerkesztve ]
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
nrbx
tag
válasz salieri. #49821 üzenetére
Hello, en is 2-es Megane Grandtour-t akartam venni, aztan 3-as lett belole, detto azt olvastam mindenhol, hogy megbizhatobb tipus, mint a 2-es volt. Szerintem az anyag, osszeszereles minosege is jobb a belterben (2-esben elegge pusztul a belter), Ford, Opel szintet szerintem hozza, nemreg ultem egy A3-asban, es nem volt olyan erzesem, hogy az kategoriakkal jobb lenne (en biztosan nem fizetnem ki a felarat).
Feltunt az is, hogy a 2-esben nagyon puha a hatso ules tomitese, a 3-asban kemenyebb.
A 180ezer km szerintem sem sok, nalam most 235ezernel all a szamlalo. Nyilvan lenyeges, hogy te evi hany km-t teszel meg.
Az enyem 1.6 74kw benzin. Ez jo lehet, ha nem jarsz gyakran autopalyan, mert 110 felett eleg hangos a motor a magas fordulatszam miatt. En inkabb a 81kW-osat valasztanam, ugyan nem sokkal erosebb, de 6-os valtoval szerelik. Allitolag ezzel a kombinacioval sem sokkal csendesebb autopalyan, de jobb a valtasi erzet. Az 5-os valto nem jar valami finoman. Ami a technikat illeti, talan ez az egy dolog amit kifogasolnek.
Ami nekem nem tetszik, hogy nagyon rossz a kilatas, foleg hatra. Ebben jobb lehet a 2-es. Nehezebb a tolatas, van ugyan tolato radar, de jobb szeretem latni mi tortenik mogottem (pl. parkoloban). A hatso oldalso ablakok is kicsik, ez akkor is problemat jelent, mikor 45°-os szoget zar be a mellekut a fouttal.
Tovabba hatul nem valami tagas szerintem, az ulolap is rovid, a kartamasz az ajtokon nevetseges.
Minimum Expression felszereltsegi szintet nezzel (felette van a Dynamique, Privilege).[ Szerkesztve ]
-
AthlonXP
őstag
Egyébként milyen néven lehet erre rákeresni, mert nem találom pl az unixnál?
-
AthlonXP
őstag
válasz rob210 #49844 üzenetére
Ráadásul, mint írtam, nem tudom kinyitni az ajtót, így eleve nem férek hozzá a belső burkolathoz!
Ha sikerülne kinyitnom az ajtót, akkor nem lenne gond, szétkapom és veszem meg rögtön, ami kell bele, de addig el kéne jutni valahogy.A játszós megoldást kipróbálom, de ha mégsem sikerül kinyitnom, hogy lehetne még megoldani?
(#49845) rob210 : Oké, köszönöm. Megpróbálom valahogy.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz AthlonXP #49841 üzenetére
Kinyitni az ülés elhajtásával tudod a csomagtérbe bemászva.
Kérdés amikor megnyomod a távirányítót, akkor kattan motorhang bármi hallatszik?
Ha igen akkor megszorult a rudazat ez a kisebbik baj ha semmi, akkor eltört az átvezetőben a kábel, azt akkor át kell kábelezni.Nem nagy művelet csak kényelmetlen hozzáférni.
Ha kinyitottad utána már könnyű javítani.Renault power
-
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Van egy Megane 1, PH 2-m és ma azzal fogadott, hogy a csomagtér ajtó nem nyílik. Bezárva maradt, a nyitó gombot sem lehet benyomni rajta. Pont olyan, mint amikor le van zárva és úgy próbálja meg kinyitni az ember.
Úgy tudom, hogy elvileg van egy kis motor a zár környékén, ami egy kis tengelyt mozdít, így nyitja, vagy zárja az ajtót. Lehet, hogy ott lesz valami...Ez végül is lényegtelen volna most, ami fontos lenne, hogy van-e valami lehetőség, hogy kinyissuk a csomagtér ajtót így? Esetleg belül valami kis retesz, vagy kívül a zárnál valami?
Valami biztos van, hisz nyilván egy olyan hiba ez, ami előfordulhat idővel, így lennie kell megoldásnak, gondolom. Mondjuk ilyenkor jó lenne, ha a vezető oldali ajtón kívül, ezt is lehetne kulccsal nyitni-zárni...Kissé meglepett a dolog, mert egyébként rendszeresen szoktam kenni a zárakat, zsanérokat, pont az ilyen hibák elkerülése miatt, így bízom benne, hogy beragadt, de amíg nem férek hozzá, addig bármi lehet...
-
eTrade
tag
Egy kis érdekesség:
A Renault gyári F1 csapata Total/Elf-ről Castrol-ra váltott!
Red Bull TAG Heuer (u.a. renault motor) szintén váltott, mégpedig ExxonMobil-ra. [link]Értem én hogy BP meg minden, de szerintem a Castrol nem fog tudni többet hozzáadni a csapat teljesítményéhez mint a Total.
-
eTrade
tag
-
Wiz Khalifa
veterán
-
pècsimunkás
addikt
Sziasztok !
Egyszer már elköszöntem a topictól , de akkor rajtam kívül álló dolgok miatt elmaradt a váltás .
Ma elhoztam a szalonból az Aurist , a Mégane- t ott hagytam . Megmondom őszintén , sajnáltam , nagyon szuper , megbízható , kényelmes autó volt - M1 ph2 .
Szerettem volna , ha családon vagy baráti körön belül marad , de pont nem kellet senkinek .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Wiz Khalifa #49825 üzenetére
Az a baj, hogy semmihez képest nem viszi vígan, alulmotorizált, csak rövid benne a váltó, ami miatt országúton hangos, pályan meg bőg, a motor meg szarrá kopik a magas fordulattól.
1 tonna fölött kell a 100 ló, ha csendet, dinamikát és tartósságot is szeretnél. Egy 1300kg autót 130 ló mozgat rendesen. Megoldja az emelkedőket, lehet előzni. Vagy könnyű autót veszel vagy rendes motorral nehezet.
[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz diablo1984 #49827 üzenetére
Akkor asszem,hosszabb várakozást igényel egy benzines kombi megane 3 beszerzése. 180 ezer km futás már elég soknak tűnik.
-
meroly
veterán
válasz diablo1984 #49827 üzenetére
Igen, nagy a szerelem a kezdeti bizalom ingadozást leszámítva
Impossible is nothing
-
diablo1984
veterán
válasz Predator2 #49824 üzenetére
kaphat a hajtókar csapágy, a csapszeg, a hajtókar is! az olajteknőt le kellene venni még mikor a hengerfej is lent van és megnézni, hogy nem-e lóg! a hajtókar a dugók kihúzása nélkül nehezen vizsgálható, de ha a csapszeg, hajtókar csapágy nem lóg, akkor az sem kaphatott nagyot. A hajtókar csapágy amúgy is tud típushibája lenni az 1,5 dci-nek, arra főleg ilyenkor nem árt ránézni(olajteknő le, akkor +egy tömítés is cserés), mert ha lóg, akkor nehogy szétverje az új szelepsort is..... valamint komplett vezérlés csere+olaj szűrővel, hengerfej tömítés új csavarokkal, hengerfej síkolás+szelepszár szimmering és szelepvezetők cseréje a szelepeken túl(de ezt a gépműhelyben fogják tudni). alsó hangon ennyit minimum kell cserélni benne.
ez anyagköltségben kb: hajtókar csapágysor 15-20ezer, vezérlés kb 50 ezer, olaj+szűrő kb 10e, hf tömítés+csavarok kb 25 ezer, hengerfej síkolás+vezető+szsz szimmering csere+szelepek(ez munkadíjával) erősen cégfüggő, de kb 35-40 ezer ft(nekem a szelepeket nem kellett cserélni, de a többit csinálták és asszem az volt 28ezer, Budapesten azért szerintem többe fájt volna). Ez így munkadíj nélkül kb 135-145ezer között, de akkor még az alkatrész kedvezményét továbbadták neked és nem teljes áron számolták és még más járulékos dolog még nem jött közbe!Munkadíjnál meg szintén szerelő függő a dolog, azért van meló bőven vele.....
(#49821) salieri.: a megane 2 sem sportkocsi az 1,6-os motorral, az az aranyközépút, a megane 3 azért kialakításra is egy jobb autó, ott már az elektromos dolgok is kevésbé szopatósak tudnak lenni, súlya is kb egál, így az a motor is kb úgy viszi. Ritka, mert dci-ket vették a cégek, abból van annyi mint a szemét!
(#49826) meroly: lehet már beképzeled a dolgot, rezonálni tud, bár az a dízelekre inkább jellemző. Hagyd, míg nem erősödik a dolog, a 3 hengerezést azt éreznéd! amúgy azóta jó a gép, el tudsz már vele indulni?
[ Szerkesztve ]
-
meroly
veterán
Sziasztok!
A motornak mennyire kell simán, halkan, egyenletesen járnia?
Pöccre indul, csodásan megy, dinamikus, rendesen fogyaszt (város 8 télen), nem rángat, nem dadog, nem remeg.Viszont, ha benn ülök és figyelek, akkor néha van egy ilyen pici rezzenés, akkor a váltó is egy picit rezzen és az ülésben is érzem. Nem egyenletes. Olyan mintha égéskimaradás (vagy gyújtáskimaradás) lenne, de nem értek hozzá. Lehet tök normális. Előtte 3 hengeres benzinesem volt, az zakatolt, azelőtt meg diesel Clio.
Foglalkozzak vele vagy hagyjam a pékbe?
Emlékeztetőül:
2003 Clio 1.4 16V (új trafók és gyertyák, fhp tisztítás és fojtószelep tisztítás)Impossible is nothing
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz Mágus2 #49823 üzenetére
Persze jobb ha pl egy 1.8-as motor lenne benne, stb... akkor jobb lenne.
De szerintem egy olyan autó ami több mint 1 tonna és csak egy 1.4-es motor van benne ahoz képest röhögve viszi.
Ezzel azt akartam írni hogy eléggé gáz lenne ha az az 1.6-os motor nem birkózna meg azzal a kasztnival.
Smoke some weed nigga!
-
Predator2
addikt
válasz rob210 #49816 üzenetére
Nézd el ha butaságot kérdezek, de ilyenkor a hajtókar csapágy is kaphat? Ha igen akkor azt is ellenőrzitek?
Vagy majd ha csak hangja van.[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Wiz Khalifa #49820 üzenetére
Röhögve??? Nem vezettél Te még erős autót...
-
Predator2
addikt
válasz roseane2004 #49804 üzenetére
Helló
Szeretnélek megkérni, hogy továbbra is írj majd a fejleményekről!
Érdekel majd, mi ment tönkre, mennyi volt a javítás stb...Kitartás!
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
salieri.
őstag
válasz Wiz Khalifa #49820 üzenetére
Pont olyan octaviat vezettem már ,hát az nem egy erőgép.
Akkor simán vállalható a 3-as megane is ? Ezt az egy darabot találtam még az előzőn kívül ,elég ritka. -
Wiz Khalifa
veterán
válasz salieri. #49819 üzenetére
Nem sok. Egy 1.4 16v-s 75 lovas motor röhögve mozgat egy Octavia 1-et amink a saját súlya nem sokkal kisebb: 1.175kg. Össztömege meg majdnem ugyan annyi: 1,750kg
Szóval szerintem nem kicsi az a motor bele.
De a Megane 2 is hasonló súllyal bír amúgy.
[ Szerkesztve ]
Smoke some weed nigga!
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz roseane2004 #49817 üzenetére
Én egyszer egy Suzuki Swift-el 15-20-al mentem 5-6km-en át eléggé forgalmas úton mert az első futómű szétpergett. Más választásom nem volt. Hétköznap volt, pont meló vége idő (4-5 fele) így forgalom volt dögivel, de mindenki megértett, senki se dudált le, csak kikerült szépen. Szóval szerintem nem vészes.
Smoke some weed nigga!
-
roseane2004
csendes tag
válasz rob210 #49816 üzenetére
Nagyon jól hangzik amiket írsz,viszont sajnos eddig nem kellett elmelyulnom a geptanban.
Így pl.: hengerfej maras szelepek es azik vezetoit tudod cserelni.
De mit jelent ha vezerles csere ? Feszitogorgok csereje es hosszbordasszij felrakas+ beallitasa szinkronba?
Amugy szívesen elvinnenk hozzad fix megbeszelt osszegert atnezni a dolgokat stb es neked legyen jo , mint egy lekezelo autoszervizbe ahol az alkalmazotak alulfizetett fizetesuk miatt kepesek tobb oras napos munka alatt a hibatlan alkatreszeket, amihez nem is kene nyulnia kipakolja az autot es berak felhibasat ami par ezer km utan elojon mint hiba eloregedesi hiba, es ismet zsebbe kelle nyulni egy nem tiszteseges szerviz miatt.
Sajnos mindenben jartas vagyok ismeretseg stb, de autoszerelesre nem volt szukseg sose, es sehol nem hallani pozitiv dolgot.
Egy ismerosom elvitte a Chevrolet Sparkot egy komolyabb szervizbe, 800ccm(megnezte mit tud felporgot 180ra keresztanyammal, es hengerfej nem birta megfot a motor is.
Hetente vittek a penzt 300e vege. Jo lett, majd egy het ismet hasonlo hiba. Raadast szerviz utan levizsgaztak,,feketen,, ugyan az a ceg.
Es nem volt jo a fek sem,at se mehetett volna.Feknek semmi baja nem volt amugy.
Most az autojuk all a garazsban hetek ota, nem hajlandoak ismet szerelore bizni.
Szoval ez a nagy helyzet.
Amugy 17.keruletiek vagyunk.
Szivesen elvinnenk hozzad,mint írtam soraim elejen, csak nem tudom mennyire egeszseges egesz belvaroson athuzzatni az autot. -
rob210
Topikgazda
válasz roseane2004 #49814 üzenetére
Ha szétszedtem utána meg tudom mondani mi az amit csinálni kell rajta.
Ezzel a sok órás munkadíj kifizetése helyett sokat spórolsz.
Van egy hely ahova el szoktam vinni a hengerfejeket, ők egy adott áron dolgoznak hiba fügvényében.
Ha megcsinálták azt persze vissza is tudom szerelni.
De ha elment a vezérlés és felújítás lesz belőle, akkor értelemszerűen ott vezérlést is cserélni kell, na ez az amit szerszám hiányában nem tudok megcsinálni, ehhez műhelybe kell vinni!Tehát amiben én segíteni tudok az a hibamegállapítás, ha szükséges a hengerfej marás, síkolás, szelepek és vezetők cseréje. (ezt gépműhely végzi a lőcsei utcában vannak bejáratott cég, szépen dolgoznak.)
Majd a szétszedett motor összerakása nyomatékra húzása, azaz gyári állapot visszaállítása, de a vezérlést nem tudom kicserélni.Renault power
-
eTrade
tag
válasz diablo1984 #49791 üzenetére
Szerintem is inkább várjon vele 1 évet az ember (ha megteheti), kuporgasson még pár százast és annyiért már vehet Mégane 3-ast, ami azért jóval jobb konstrukció lett, mint a 2-es.
Nem is értem, mikor/miért mentek fel ennyire a Mégane 2-es árak?
-
rob210
Topikgazda
válasz roseane2004 #49804 üzenetére
Szia. Szétkapni szét tudom, a hibát a mértékét meg tudom mondani javítani gépműhely hiányában nem tudom.
Illetve nincs meg a vezérlés rögzítő szettem ami az összerakásnál kell.
Ha pesten vagy (én gadagrét) megoldható a dolog.
Kezedbe kapd a hengerfejet elmész vele a szakihoz akit ismerek, ha bem találsz jobbat és "csak" az összerakásért kell szakit fizetned ez így szerintem jóval olcsóbb.Renault power
-
roseane2004
csendes tag
Két cégtől jött is válasz:
1"Szerintem a hengerfej leszerelés és a szelepek esetleges cseréje megoldja a gondot. A motort valószínűleg sem javítani, sem cserélni nem szükséges. A szükséges javításokat el tudjuk végezni."
2"Ha a vezérműszíj szakadt, nagy a valószínűsége, hogy szétverte a dugattyú a szelepeket is.
Egy hengerfej síkolás, szelep csere, stb. nagyon drága is lehet. Szét kell szerelni és akkor lehet rá mondani árat."Utóbbinál ott van..szét kell szerelni, de ha már szétszedték ott is hagynánk, mert mire összerakja az is munkadíj és visszaszállítani mind mind pénz..
-
roseane2004
csendes tag
válasz diablo1984 #49810 üzenetére
Már csak a baj hogy nem tudok több szerelőhöz menni igy hogy vontatni kell, ki lenne a megbízható.Mert legtöbbje óradíjas..Ha valóban sok idő simán plusz 5-10 órával rávághatja hogy dolgozott vele.Ahogy nézzem 6000ft az átlag óradíj.
És ha csak a szerelésre elkérnének 100-120ezret az alkatrészek árai csillagos egek lesznek. És a plafon 250e részünkről, és a motorcsere maximum 5-6 óránál több nem lehet. ezért erősen gondolkodom a motorcserén. -
diablo1984
veterán
válasz roseane2004 #49809 üzenetére
Megbontás után tudnak úgyis konkrétumot mondani, akár 200-ból is kijöhet, de ha szerelő csinálja, akkor a mondadíj is nívós, mert időigényes egy dolog a feltámasztás!
-
roseane2004
csendes tag
válasz diablo1984 #49808 üzenetére
Hat szerencse van internet,igy ha ez is 300-400 akar lenni akkor tuti motor csere azt pedig 100korul tudok.
-
diablo1984
veterán
válasz roseane2004 #49804 üzenetére
ja, a szelepek a hengerfejben vannak, a kár feltárása a hengerfej levételével kezdődik, dízelnél azért van nyomaték, az általában nem szokta megúszni egy újraszelepezéssel, de majd látja a szerelő, de gyakorlatilag az egész motort szét kell szedni, hogy lássák, hogy mi sérült még!(ha jól emlékszem, volt itt vezérlésszakadt clio2-es, 400e ft fölött sem állt meg a mutatvány, mindig jött valami...) De nem meg akarlak ijeszteni, de fájni fog.... sajna ez ilyen...
[ Szerkesztve ]
-
roseane2004
csendes tag
válasz diablo1984 #49805 üzenetére
Egy ismeros szerelo 200-250 ajanlatot adott.
Ami ha valoban akkora a baj (magam latom hogy van fizikai elvaltozas)es lelkiismeretes a szerelo fajo szivel elis fogadnank.
De marciusig nem er ra a szerelo elvallalni. -
diablo1984
veterán
Viszont hiába szajkózza a sok okos, hogy "nem kilómétert, hanem állapotot veszünk", azért egy ilyen 300k-t futott autónál szinte biztos, hogy lassacskán belefutunk sokminden hibájába.
Igen, főleg ha azt a 300e-et visszatolják 150 ezerre és csak pislog a vevő, hogy minden össze fossa magát szép sorban, pedig beltér alapján valós a 150ezer.... hát nem, csak a nepper az állapothoz igazította az órát....
(#49804) roseane2004: generátor forog, vezérműtengely nem? Fordítva még okés is lenne, de a főtengelyt forgatja a lendkerékről az önindító, ha a generátor is forog közben, de a vezérműtengely nem, akkor nem szerelő kell, hanem pap, a vezérmű szíjad akkor el van szakadva és akkor a malacperselyt a szomszédból is agyon kell ütni, mert egy dízelnél a vezérlés szakadása általában kukázza a motort!
Ékszíj(ami hosszborgás szíj lesz az 1,5 dci-nél is) ha elszakad, azt látod saját szemeddel, de ha a generátor forog indítózáskor, akkor az a helyén van! Vezérlés mikor elszakadt, azelőtt beállhatott egy görgőd, azon sírt a szíj, utána csatt és a motornak is kellett egy csattanó hangjának lenni, mert akkor a dugattyúk még szétverték a szelepeket! Indítózáskor is kell, hogy kopogjon kissé a motor, persze beindulni nem fog sosem, de ne is kínozzátok, mert ha a szelepekből forgács hullik, szétmarjátok a hengerfalat vele, és a hajtókar is ha eddig megúszta, akkor nem hiányzik neki a kínzás.....
[ Szerkesztve ]
-
roseane2004
csendes tag
Sziasztok, adott egy Thalia 1.5 dci 2003, k9ka7 motorú autó ,csúszó ékszíj hang majd pár km múlva megállt az autó. Kulcs forgatásra generátor forog vezérműtengely nem.
Ékszíj elszakadhatott vagy elkopott. Budapesten tudtok hozzáértőt vagy szervíz aki akár a héten vagy jővőhéten elvállalná?Valaki ismeri a motort?Mennyire van közel a szelepek a hengerfejhez? Olvastam egy két motornál a gyár hagy pár mm hogy ne bántsa a hengerfejet egy esetleges vezérlés ,,ugrás,,.
Válaszokat előre is köszönöm.
Szép napot![ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
válasz orosziem81 #49795 üzenetére
Jól gondolod. Sőt ezen felül a futómű, fék, váltó és kuplung alkatrészei is megkíméltebbek. És természetesen a beltér/karosszéria is jobban egyben lesz (kevesebb ki-be szállás, kevesebb parkolási kocc/karc, stb.).
Viszont hiába szajkózza a sok okos, hogy "nem kilómétert, hanem állapotot veszünk", azért egy ilyen 300k-t futott autónál szinte biztos, hogy lassacskán belefutunk sokminden hibájába.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
gooool
őstag
válasz rob210 #49800 üzenetére
Turbó valószínűleg már úgyis volt benne cserélve a srác szerint, mivel ha betartották a németek a 30ezres olajcsere periódust (márpedig be ), akkor tuti elhányta magát már a gyári úgy 200ezer táján.
A legjobb, hogy így a hátsó szilentek, amiért eredetileg vittem első sorban, pont hogy nem lesznek kicserélve. Se pénzem, se idő nincs rá...szóval az marad legközelebbre.Üdv, Balázs
-
rob210
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Csendben mutatkozott be a Samsung Galaxy Tab Active 5
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Micro Four Thirds
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Nyaralás topik
- TCL LCD és LED TV-k
- EA Sports WRC '23
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...