Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
batai15
félisten
sziasztok! hírdetéssel kapcsolatban kérdeznék ha nem gond.
Nem tudom mostanság rakott e fel valaki autót, de nekem ez a szupi barion rendszer nem fogadja el a kártyámat, sem a páromét( otp, knh)
találkozott már valaki ilyennel? -
-
-
Szajo
őstag
Sokan mondják hogy nem. Én azt gondolom, hogy legalább az első 5000km ig ne üsd nagyon... (nagy fordulaton illetve emelkedőn magas fokozatban ne..)
Ha benzines hidegen ne járasd sokat egy helyben, beinditas után 1 1.5 perc és indulj el csak ne terheld.
Persze mind ezek mellet használd jó kedvel és ne félj használni szimplán csak kicsit jobban ha vigyázol elég -
psg5
veterán
Sziasztok!
Uj 0 km es autonal ma is bejaratasi idoszakot kell tartanim ha igen azmibol all pontosan? -
-
-
rbalint88
addikt
válasz
grizlisandor #155940 üzenetére
az autó azért van olyan bonyolultságú dolog, hogy az ismerősöd nem autószerelő, akinek a kisujjában van a típus és nincs gyári diagja, akkor simán bele tudsz futni vele kurva drága hibába, aminek semmi előjele nincs. de még akkor is beszophatod, ha át van nézve rendesen, szakértő által.
-
rbalint88
addikt
válasz
tony_snow #155931 üzenetére
Ahogy rviliike is írta, inkább ceedet vegyél. Az alapvetően megbízhatóbb, egyszerűbb technika, cserébe kevesebb élményt ad és puritánabb a beltere kicsit. Kuplungja gyárilag puhára van csinálva,ezért sok városozással elég gyorsan kopik, azt érdemesebb kevlároztatni inkább. Picit lesz csak nehezebb a pedál, viszont "örök élet" cserébe.
-
Richard!
addikt
válasz
Tothgera30 #155933 üzenetére
Valamelyik német fórum olvastam, hogy ezekre az újabbakra már 12 év átrozsdásodás elleni garanciát vállalt a Mazda.
-
flash-
veterán
kérdés:
2005-2008 körüli ceed és i30 hátul két embernek mennyire szűkös? írtátok többen hogy szűkös, vagy ez csak akkor érezhető inkább ha hátul 3 felnőtt ül?
-
Nordschleife
csendes tag
válasz
Tothgera30 #155933 üzenetére
Én a 6-osokat jártam körbe. Ott az első generáció, különösen a facelift előtt nagyon tud rohadni. A 2. és a 3. generációsokat már galvanizálták. Azok nem rohadnak jobban, mint egy hasonló korú bármilyen másik átlag autó. Ha ebből következtetünk, akkor ez a 3-as sem az a nagyon rohadós fajta már, de mint írtam én a 6-osokra fókuszáltam vásárlás előtt.
-
Adott egy 2012-es Mazda 3-as 2,5m-ért, 1.6 szívó, 105le-s példány. Korábbi szériákra jellemző volt a rohadás, ezeknél az újaknál is előfordul?
-
tony_snow
tag
válasz
rbalint88 #155928 üzenetére
Köszönöm a választ. Akkor inkább a Golfot ajánlod, mint a Ceed-et?
Golf V 1.4 TSI 140 lóerő, néztem még 1.6 FSI-t, ez 116 lóerő. Mi a különbség TSI és FSI között? Gondolom a T a turbót jelenti. És feltételezem abból amit írtál, ez hajlamos elromlani. A javítás drága? És ha egyszer elromlott, van rá esély, hogy x idő múlva újra elromlik?
Dilemmában vagyok, lehet ésszerűbb lenne a prioritásokban előbbre venni, hogy inkább legyen fiatalabb, kevesebb km-rel és mondjuk egy sima 1.6 ami 102 lóerő. Ezek olcsóbbak. De mégsem 75 lóerő.
Ezek közül a motorok közül van valamelyik amelyik nem ajánlott vagy esetleg rizikósabb?
1.6
1.6 FSI
1.4 TSIBocsi nem az a célom, hogy feleslegesen túráztassam itt az embereket, csak pont ennyire vagyok tanácstalan. Tapasztalatom sincs, tehát, ha nem kérdezősködöm, nagy eséllyel rosszul döntök és eléggé rácseszek..
Így is jó nagy szívás lesz megtalálni a megfelelő autót, gondoltam, hogy helyszíni állapotfelmérésre hívok egy hozzáértő személyt, néztem hirdetnek ilyen szolgáltatást, hogy vásárlás előtt kijönnek megnézni milyen állapotban van az autó.
(#155929) Nordschleife
Köszi szépen!
Civic-ectől tartok, van bennem egy ilyen (lehet, hogy téves) félelem, hogy széthajtották őket. Régről kialakult egy bizonyos előítélet bennem ezekkel az autókkal szemben, ami nem biztos, hogy helyes. Meg bevallom csak az ufo civic tetszik, de az más árkategória.
A mazdáktól meg onnantól kezdve kezdtem el félni, amióta elkezdtem tájékozódni a témában. A rohadás miatt tartok tőle. Amúgy jó lenne. Ha ezt valahogy lehetne kezelni, akkor esélyes lenne.(#155930) diegho
Köszönöm. A Fiat annyira nem tetszik, viszont a 308 kifejezetten igen, ráadásul lényegesen olcsóbb ebből mondjuk egy 2008-as darab, mint egy japán vagy német autóból. Akkor nem kell félni a használt Peugeot-któl? Ezt a laikusokba belenevelték, hogy használt franciát ne.. nem is azt, hogy tilos, hanem hogy inkább német, japán..
Jelenleg Golf V, Kia Ceed (erre nem kaptam javaslatot), és 308 amik tetszenek.
Gondolom nincs számottevő különbség alkatrész ár szempontjából a 308 és a Golf között. Kérdés, hogy megbízhatóság és fenntartás, fogyasztás szempontjából is hasonló? -
rbalint88
addikt
válasz
tony_snow #155927 üzenetére
ha a golf5 tetszik, abból nézegess TSI-t, csináltasd meg rajta a lánccserét, ha nem bizonyítható, hogy volt cserélve már javított kiadásra, tegyél félre a turbóra és használd egészséggel. mondjuk másfélért abból se lesz karácsonyfa kivitel, sajnos a válság miatt a 2006-2012 közötti állomány elég sovány, ha nem sokat futott, levetett cégautót szeretnél.
-
tony_snow
tag
Sziasztok,
Elnézést előre is a hosszúságért.
Már egy ideje olvasgatom a fórumot, nézegetem a hirdetéseket, mivel egyre közeledik életem első autó vásárlása (január körül, amint a parkolást meg tudom oldani Bp. belvárosban).Keret: nagyjából 1.5 millió + átírás, első szervíz (300-zal számoltam).
90% város, tehát benzinest szeretnék.
Fő szempontok: tetszen, megbízhatóság, normál áron lévő alkatrészek, ésszerű fenntartási költség.
Ugye jó lenne minél fiatalabb, ha lehet, 2006-nál nem régebbi.Egyre bizonytalanabb vagyok a népítélet olvasgatása után. Persze tudom, hogy ennyiért nem fogok tökéletes autót venni.
Kinézetre a kedvencem a 3. generációs Vitara 1.6 JX-A. A kereten kicsit túllóg a normális állapotú ebből (1.8-1.9m kb.), de akkor vártam volna még egy kicsit, viszont rosszakat olvastam róla, nem megbízható, drága a fenntartása, sokat eszik, autópályán meghal (néha mennék), nagyon lomha. Mivel első autóm, így van bennem egy kis vágy arra, hogy ne legyen nagyon lomha. De nem arra gondolok, hogy a kategóriát figyelembe véve nagyon gyorsuljon, hanem mondjuk 1.6 motor, nem nagy kasztni, 100-120 lóerő körülire gondoltam (de talán fontosabb, hogy megbízható legyen és minél fiatalabb, de azért jó volna).
Úgyhogy mindent figyelembe véve a Vitarát elengedem.1.6-os Golf V, vagy a Kovács Miklós féle a Kia Ceed, amire gondoltam. Erről a két autóról mi a véleményetek?
Esetleg még tetszik a Jetta is, de mivel csak a kínálat aljáról tudnék választani, így szerintem nem lenne jó döntés.Amit itt ajánlottak páran másoknak, de nem tetszik: Swift, Focus, Astra.
Elvileg japán vagy német autót szerettem volna (tudom a Kia nem az). De esetleg francia autó lenne a fenti kritériumoknak megfelelően? A használt franciáktól való félelem mennyire van túlmisztifikálva? Mert ha azt mondjátok vannak megbízható modellek, akkor nyitott lennék, mivel ha jól látom ezekből azonos áron fiatalabb példányokat lehet kapni, mint a japán vagy német autókból.
Ja, még egy kritérium, ha már nem Vitara, akkor 4/5 ajtós legyen, mert elképzelhető, hogy 2 év múlva szükség lesz hátul helyre egy gyerekülésnek.Tudom, hogy az, hogy alacsony legyen a fenntartása és menjen is egyszerre az paradoxon, de ezért is írtam fentebb, hogy annyi csupán, hogy ha lehet ne legyen annyira lomha.
Próbálom az igényeket a pénztárcához mérni és nem irreális elvárásokat támasztani, hogy megbízható legyen, ne legyen lomha, nem drága alkatrészek, ráadásul 2006-nál régebbi se legyen, és még autópályán is lehessen vele menni nehanapjan.. tudom ez így sok egyszerre, ennyi összegért nincs kompromisszum mentes autó és valamiből engednem kell, de valami arany középutat jó lenne találni.
Nem hinném, hogy titkot árulok el azzal, hogy teljesen tapasztalatlan vagyok a témában, de remélem nem járok nagyon tévúton. Bármi tanácsot, ajánlást szívesen fogadok. Bocsi mégegyszer a hosszúságért. -
rbalint88
addikt
válasz
grizlisandor #155925 üzenetére
nem bíznék ilyet ismerősre, mert ha hazahozza és szar, akkor arra rámegy majd a barátság.
-
grizlisandor
veterán
Találtam kint egy egész szép autót Volkswagen Golf Plus CROSS 2.0 TDI[link] ismerősék kint vannak, megnézik és ha jó megvennék nekem. Gondolom meghatalmazással meg lehet venni az autót/tudnak kötni biztosítást az én nevemre? Ilyet csinált már valaki? Milyen meghatalmazás kell hozzá? Ilyet találtam, ez jó lesz? 1 oldala 2. oldal
-
Tigi
őstag
válasz
focvis #155886 üzenetére
Ismerősöm tavaly megszívta, asszem 750-es szpídmocival ment az M7-esen, persze a megengedettnél gyorsabban mikor elment egy Octavia RS rendőrautó mellett, kis idő után meglátta a tükörben, hogy közeledik az RS, gondolta, hogy meglóg előle, de 280-nál feladta és lehúzódott, majd a rendőr megkérdezte mosolyogva, hogy "Na mi van nem megy a motor?"
-
-
q13579
senior tag
Sziasztok,
2009-2012 közötti kombi Audi A4-est szeretnénk vásárolni, kizárólag benzinest. Az lenne a kérdésem, hogy melyik szériákat kellene elkerülni szerintetek ezek közül?
Elsőkörben a hagyományos 1.8 T-re gondoltunk, nem a TFSI és FSI verziókra. Ezzel is lehet gond, de ezek már utolsó szériás motorok voltak, remélhetőleg kijavítva több betegséget. (Évi 12-15 ezer km-re vennénk, ennyi miatt nem szeretnénk bevállalni egy dízel várható problémáit (befecskendezők, EGR, kettőstömegű stb. stb). Illetve itt max a turbo lehet közös probléma egy dízellel, de a többi esetén kisebb költségek várhatók.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bohoc71 #155909 üzenetére
en a 181cm-l magam moge siman beulok a Punto-ba is
ugy van beallitva az ules "ahogy kell"
kuplungot-feket nem kiegyenesedett labbal nyomom, es a csuklo a kormany kozepen fent van
a jobb1-s ules kb 7-8cm-l van hatrebbtesom maniaja amúgy a koppra hatra(!) tolt utasules, es ezt a 162cm-ehez ertsd
-
Nordschleife
csendes tag
válasz
fpatrik17 #155906 üzenetére
Sztem neked egy kombi vagy ferde hátú középkategóriás kocsi kell 1.8 vagy 2.0 szívó benzin motorral. Írtad h lehessen jól pakolni, emiatt a sedanok kiestek. Mivel pályázol is, így az egyterűek nem ideálisak. Sztem Avensis 2003-2009 kombi/ferde, Accord 2003-2008 kombi, Mondeo 2003-2007 ez már a facelift utáni kombi/ferde kínálatból kellene válogatnod. Octaviaból az 1.6 ha cuccal mész vagy pályázol elég harmatos. Felette meg FSI, TFSI van, ami tudomásom szerint kerülendő. Passatból ugyanez. Vectra meg a franciák ezekben az évjáratokban nem igazán ajánlott kategória tudtommal.
-
lsc
nagyúr
válasz
fpatrik17 #155906 üzenetére
Itt tárgyaltuk előtted az 1.8-as motor gondjait, vagy cserélt vagy garantáltan nem evő vagy 2005 utánit kell venni, ha kapsz. Kombiba /nekem az van/ könnyű pakolni, de a parkolás nem mindig egyszerű. Különösebb gond nincs velük, normális karbantartással megbízhatóak.
-
Ertem en h generaciorol generaciora novekszik a magassag, de komolyan meg kell kerdeznem: ph-n csak 190cm+ emberek vesznek autot?!
-
grizlisandor
veterán
válasz
fpatrik17 #155906 üzenetére
Tegnap oszkárral mentem, pont egy Avensis-el, beszélgettem a tulajjal az autóról. Mondta, hogy kicsit bánja, hogy csak 1.6 benyást vett, kell ehhez a kasznihoz a legalább 1.8 benya. Fontos a jó motorolaj és kimegy a világból, havonta a hosszabb útra szokott prémium üzemanyagot tankolni bele. Kitakarítja így a gépet és sokkal jobban megy a gépezet. Kényelemes volt, én a 2 méteremmel épp elfértem.
Octaviát nem tudom.
Nekem méretproblémáim voltak a Jazz-el, próbáld ki, neked lehet jó lesz.
Mazdákkal vigyázni kell a rozsdával. -
fpatrik17
senior tag
Üdv!
Évi kb ~20 000 km-re nézegetek autókat 1,5 mióig és hosszabb távra tervezek a kiválasztottal. Főleg városi használat + heti egy Pest oda-vissza pályán (cirka 300 km), hétvégente pedig családlátogatás.
Méretre olyan kellene, amit lehet pakolni rendesen és kényelmes is (jómagam is 190 cm vagyok, jelenlegi 97-es cordobámban magam mögé max egy búzakalászt ültetek be). Kimondottan előnyt élveznek a teljesen földbe csukható hátsó üléses autók.A fentiek miatt a következőkre gondoltam:
- Toyota Avensis 1.8 2003-2008
- Skoda Octavia 1.6 2004-
(+1 Nézegettem az agyon dícsért Honda Jazzeket is, de azt élőben meg kellene néznem mennyire tudom pakolni lecsukott ülésekkel. Ez nagyon más tészta mint a fenti kettő értemén, de az a leg "hülyebiztosabb" autó az fix. Bár picit félek tőle, hogy gyufásdoboz a fenti kettőhöz képest és ha felmegyek pályára akkor agyérgörcsöt kapok)A fentieken kívül persze más is szóba jöhet, de így egy hét nézelődés után eddig erre a kettőre (háromra) körvonalazódott a szimpátiám.
Kérdezném tőletek, hogy mi egyéb van a kínálatban, amit még érdemes bevenni a kosárba, illetve hogy a fenti két autóban mik az érezhető különbségek? (Típushibák amire figyelni érdemes, menetteljesítmény, fenntartási költségek, fogyasztás, helykínálat, minőség, időtállóság)
+INFO: Az lemaradt, hogy garázsom sajnos nincs, így az utcán parkolna a kicsike... Mazda 6 így esett ki, azt tudtommal zabálja a rozsda. Ezzel kapcsolatban mit tudunk a fenti két típusról?Ami egyből szemet ütött, hogy Octaviaból 2008-ast kapni annyiért mint Avensisből 2004-est kábé.
Nagyon köszönöm, ha valaki segít bármiben is előrébb jutni!
-
lsc
nagyúr
válasz
diegho #155902 üzenetére
Kicsi és kevés az olajvisszafolyó furat a lehúzógyűrű hornyában, de a legnagyobb gond ha nem megfelelő olajjal járnak vele és bekokszosodik az olajlehúzó gyűrű hornya és a gyűrű leragad. Szétszedés, dugattyúk ki, ha a blokknak nincs még baja akkor egy takarítás is elég, hengerfejtömítés ha kell síkolás, másnak nem nagyon szokott baja lenni. Utána normális olajjal és ciklussal sokáig elmegy.
-
diegho
nagyúr
A Toyota 1.8-as motorok 2000-2004 között mitől eszik az olajat? Egy ismerős vett és tankonként fél litert eszik, mit lehet ezzel csinálni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Futás, futópályák
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Linux kezdőknek
- ZIDOO médialejátszók
- Apple Whatch SE 2.generáció
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AliExpress tapasztalatok
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Gigabyte B650M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Cooler Master H500P WHITE 750W
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B365M i7 9700F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest