A Híradóban hallottam:
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szerint jogszabálysértő, ha a kereskedő az autóra nyújtott jótállást feltételekhez köti.
Újonnan vásárolt autók esetén a tulajdonosoknak csak akkor marad meg a garanciája, ha saját költségükre a megvásárolt autót meghatározott kilométerenként vagy időszakonként szervizbe viszik a márkaszervízekbe. Ez a fogyasztóknak - a működtetési költségeken felül - több tízezer forintos többletköltséget jelent. Amennyiben a feltételeket nem teljesítik, a garancia megszűnik.
Kovács Krisztina, a FEOSZ szóvivője az RTL Híreknek elmondta: az autó alkatrészei, tartozékai bizonyos használati idő után felújításra, cserére szorulnak, így műszaki, balesetmegelőzési, közlekedésbiztonsági, környezetvédelmi okok indokolhatják a rendszeres, kötelező átvizsgálást és alkatrészcserét. A garanciális időszakban ezért nem számítható fel különdíj.
Szerinte az ezzel járó költségeket a jótállási idő alatt a kereskedőknek kell viselniük. A jelenlegi gyakorlat sérti a jótállásra vonatkozó kormányrendeletet, és a polgári törvénykönyv jótálásra vonatkozó feltételeit is. Emiatt a Szövetség közérdekű keresetet indított az egyik márkaképviselet ellen.
A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége nem tartja jogszerűnek ezt a gyakorlatot.
![:U](//cdn.rios.hu/dl/s/ul.gif)
[ Szerkesztve ]