- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Tanári fizetések: magas béremelést jelentett be az államtitkár - és a VALÓSÁG
- Digitális Állampolgárság Program
Aktív témák
-
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #49914 üzenetére
Tokre igazad van.
Itt Usaban is igy van, a jogsimon van egy piros sziv onnan egybol tudjak, hogy mi a palya ha arra kerulne a sor. Aki nem igy gondolja, abba gondoljan bele, hogy a szerveivel siman megmenthet akar 3 ember eletet is.
Valakinek nincs mas lehetoseg az eletre, annak a szulei, csaladja milyen halas lesz neked a csalatodnak ezert. Talan a csaladodnak is konnyebb feldolgozni, hogy nem volt ertelmetlen az eleted-halalod, ha megmentettel par embert ("esetleg tovabb elsz valakiban")
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz gooool #48741 üzenetére
Eszembe sincs turkalni a zsebedbe, de ezeknek a kocsiknak nem a megvetele a legnagyobb akadaly.
Megvenni oket a legegyszerubb, fenntartani oket, mar nem annyira.
Meg ha sose romlik el rajta semmi, nezd meg mennyi ra egy szett gumi, vagy egy olajcsere, fenyszoro csere, akarmi.Egy 10 ev koruli hasznalt sportkiocsinal meg barmi, barmikor beuthet.
Sokan valsoitjak meg almukat vesznek olyan kocsit amirol mindig is almodtak,teljesen behitelezve,aztan beut az elso par komolyabb gond, nincs penz megcsinalni, pusztul a kocsi, legyen valahogy megtakolva-osszeszogelve, csak menjen, a vegen nincs penz mar benzinre se, kereskedes, kiglancolja, aztan valaki meg belefut.Fogyasztasa ahogy nezem nem is veszes a 11l koruli atlaggal, annyit sokminden mas is bever, es tenyleg egy eleg egyedi,karakan, gyonyoru auto.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Te Rick, suzukira nem gondlodtal meg?
Kulonben teljesen megertem a dilemmadat, eloszedem en is joparszor.
Itt a saturn melos-trogerolsnak, gyakorlatilag szuzki, megvetes es kozrohely targya, de fogyasztasba-alkatresz arba lever barmit, egyszeuen nincs meg egy kocsi ami llyet tudna mint ez a f0s.
Minden honapban elojon, hogy le kene csrelni, na de mire.Vegimegyek az osszes kocsin es oda jukadok ki,minek cserelnem le, hiszen amire kell arra nincs jobb, van szebb, van dragabb, van fiatalabb, de osszessegeben nincs jobb es marad.Tudok rola mindent, ki tudja ha veszek valamit mibe futok bele.
Mellette ott az S80,mind a ketto tudja amire kell.Ha egyszer beadja esetleg a kulcsot, de ugyse fogja a rohadekja, akkor veszek egy focust kombit vagy 5 ajtosat.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz gooool #48572 üzenetére
Oreg auto, sport kivitel, nagy faba vagod a fejszedet.
Kell egy megbizhato hozzaerto hozzaerto szerelo,esetleg magad csinalod akkor garazs + szerszamok, sok turelem, meg igy is egy kalap penz.
Sajat tapasztalat, 100k-s autobol, hogy lett 500k egy ev alatt:
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz dízelracer #48548 üzenetére
Jopar esetben ugy nez ki, hogy az "ellefel" a kocsi oldalat kapta telibe, ugy mondjuk nem soknak van esellye, lehet az szinte barmilyen kocsi, persze a kepek nagyon brutalisak.
Hasonlo esetben, nem hiszem hogy egy opel vs ugyan olyan opel, vagy barmi mas jobban jonne ki.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Khelben #48116 üzenetére
Ez a kocsi minden massal rokon. A cuccok nagyresze nemet-francia,a maradek olasz-spanyol, osztrak, de a szive az sved
Rick Az AT csere ebben nekem tul nagy falat lenne, arrol nem is beszelve,hogy az enyem meg garos szeptember vegeig, csak vicc volt, neki nem allnek.
A T6 meg legendassan pusztitja az automatat, mondjuk nem is csoda, egyszeruen tul gyenge a motorhoz kepest.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz echterion #48027 üzenetére
Szerintem hagyd ezeket is,foleg ha sok hitel kelllene, vegyel valami egyszerubb kocsit ami olcsobb, kevesbe felszerelt.
Minnel egyszerubb, kisebb a hibalehetoseg, lejjebb kell adni az igenyeket nincs mese, aztan aha dol a penz akkor lehet feljebb lepni.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz saguaro #48021 üzenetére
Vegul is meg csak junius vege van
Kulonben meg baromi konnyu kicsertetni mindent a kocsiban, nekik az ugysem kerul semmibe, igy anyam is tud autot javitani.
Hat a premium auto fenntartasa nem ket filler az biztos, lehet az barmely marka.
Ezert vannekem is ket kocsim, egy trogerolos, meg az S80.Eredeti elso tulajtol vettem, meg volt neki az osszes szamla 0 kilometeres kora ota.
$38500 vette anno,csak az utobbi ket ev:
2009 szeptember: kinyiffant az automata benne 3000 dollaros javitas,
2010: 150.000 merfoldes szerviz+ 4 uj gumi, 1400 dollar.
2010: kozponti zar beszart 600 dollaros ajanlat, nem csinaltatta meg kulccsal nyitotta zarta.
2010 ev vege, dol a szervo kormany rendszerbol az olaj 2200 dollaros javitasi ajanlat, kocsi lerakva a garazsba.Par honapja vettem meg tole $2000 kp-ert.
Bontoba $35 volt a szervo kormany alkatresz, de az osszes folyt(tipushiba) 350-ert vettem felujitottat es ki is csereltem, az ajtozar 15 dollar volt es ketto kellett bele, mert a hatso is elmakkant, azt is megcsinaltam, igy 2500 bol megallt az egesz mutatvany a vetelarral egybe.
Ha meg kell bele valami, akkor bonto, aztan szevasz, es meg is csinalom magam, van szerviz dvd-m tudok rajta csinalni diagnosztikat itthon, es penzem is van melle, ha ugy adodna, de szeretek autot szerelni
Itteni bontos arak onnan ahova szoktam jarni, persze neked kell kiszedni az alkatreszt, de ez a legjobb resze a dolognak:
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz echterion #47979 üzenetére
Hat ha van melle egy plusz 500k zsebben az elso evre felreteve, akkor lehet a kerdessel foglalkozni kulonben erossen felejtos.
Ezeket nem megvenni nehez, hanem fenntartani.
Premium auto, premium alkatresz arak, szakerto szerelo, tipikus penztememeto kategoria.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Egy sima voltmerore lesz szukseged hozza:
Kulcs kiszed voltmero pozitiv fele az 1- re negativ a 12-re.
Gyujtas raad.
Figyeld a voltmerot ,lesz rajta hosszabb ideig kiteres meg rovidebb ideig.Pl 4 hosszu meg 3 rovid. 43 -as hiba.Toyotanal nem kelett voltmero, mert a muszerfalon a check enhine lapat villogtata ilyenkor.
Ha ha olcso az alkatresz az sose gond, mondjuk a postakoltseg nem tudom mennyire olcso onnan.Ha erre 1,5 milliot koltott akkor el kell kuldeni orvoshoz, annyiert kaphatott volna egy 3-5 eves kocsit.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Eszembe jut az en 91-es Corolla GTI-m amit 100k-ert vettem es egy ev alatt 350K ment ra, pedig nem voltak ilyen komoly hibai, csak a szokasos:
Lengescsillapito, termosztat, futoradiator, uj gumiik, stabilizator segedgarok, kuplug szett, fekek. Tipikus penztemeto kategoria.
Ha feheren fustol tuit vizet kap valahol ahogy Rick is mondta, nezegesd a vizet meg az olajat valahol biztos atereszt, es elobb utobb hianyozni fog valahonnan.
A vizrol jut eszembe, hogy a toyota is jatszott a fordulattal rendesen amikor levegos volt a hutes rendszer, miutan termosztat meg a futoradiatort csereltem rajta, lehet hogy itti s "csak errol" van szo.
Ez ODB1-es ezeket gondolom ki lehet villogtatni, a toyotat legalabb is ki lehetett.
Az odb csatin at kelett hidalni ket pontot, akkor a kocsi elkezdte villogtatnia a lampat a muszerfalon villant 4-et szunet majd hetet szunet stb
akkor hibakod 47 akarmi.
De mindjart rakeresek neked.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz copperhead #47663 üzenetére
A saturn eseteben:
A minosegi muanyag kasztni joval tobbe kerul gyartaskor mint a fem.
Vannak vele olyan gondok, hogy jobban tagul es zsugorodik mint a fem ezert okosabban kell megtervezni, hogy a hezagok ne nezzenek ki olyan hulyen. A saturn eleve muanyag elemekkel lett terzeve, ezert ez "viszonylag" meg lett oldvaA femen valahogy mas a fenyezes mint a muanyagon, idovel fakulhat, a szine valahogy nem olyan mint a fem elemeken.Osszessegeben nem veszes.
Gm szerint a legnagyobb gond megis a mentalitas volt: rengeteg vasarlo panaszkodott, hogy ha mar kifizet ennyit meg annyit akkor nem muanyagbol legyen a kocsi.
Saturn talan a legolcsobb kocsi volt, a "sportban"(corvette) meg ugye jobban eladhato egy konnyebb, nem rozsdasodo kocsi es ott van penz is elkerni az arat.Itt egy rajongo:
[link]Emlekeszem amikor a egy szorakozohely elott valaki kettot belerugott gondolom, poenbol a P.partnerem oldalaba, 2 tenyernyi horpadast hatrahagyva...
Van jopar kocsi ami sok muanyagot hasznal. Baratom felesegen vagy Olds kabrioja azon meg a motorhazteto is muanyag, es nincs fenyezve hanem maga muanyag szinezett.
(na ez nem veletlenul nem terjedt el)Honda elements, kezdeti idoben meg csak nem is fenyeztek a muanyag paneleket, erdekesen nez ki, de ha ossze is torik, bemegy a boltba vesz egyet felrakja kesz.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Van nekem egy szinten muanyagos, 1996-os, trogerolos, az is koszoni jol van.
Pedig 1,5 eve marciusban fogtam vele egy kotlelezo feleloseg biztositas nelkuli ozet is, elem csere sem volt,makom volt, neki annyira nem.Bontoba van hozza cucc kabatgombert, peresze itt kb suzuki kategoria, megvetes es kozrohely targya.
Addig tartom amig szet nem hullik,de gyanitom tovabb marad mint az S80
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz aphra2 #47531 üzenetére
Azt a budos....
Ennyire olcso a munkaber, hogy megerei szinte a semmibol ujjaapiteni a kocsit majd olcson eladni?
Nalunk roncsepites szinte nincs is .Tort a kocsi, akkor megy egybol az auto tortenetebe + mar kapja is a "roncs" megjelolest a forgalmiba meg a torzskonyvbe.
Onnan abbol mar kocsi nem lesz megy a bontoba, esetleg szigoritott muszakival meg lehet probalkozni a javitas utan, de legtobb estben meg sem szoktak probalni.Nincs olyan hogy Joe ugyis atengedi egy kis penzert, ha atengedi es lesz egy baleset esetleg valaki meghal es rajonnek hogy Joe, sumakolt akkor kap egy laza 70-80 ev evet, jo magaviselet eseten felezik, 35 ev mulva szabadulhat is..
lorcsi Ha mar 4-et kiad akkor 5-ert meg jobbat kaphat
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
"francia autót nem vennék" akkor a volvot egybol huzd ki a listarol
2 het alatt 3 alkatreszt csereltem mind a 3 valeo, made in france,de akar hova nezek az S80-ba made in france, italy, germany, austria....Szerintem vegyel minnel fiatalabb kis kobcentis, nem premium autot, aztan ahogy jon a rutin tapasztalat, lehet majd feljebb lepni.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #46689 üzenetére
Felesegem volt fonokenek a ferje; autkoereskedesuk van,a kozvetlen a melette levo kereskedesbe volt egy 6 eves corolla kombi, 76K? kilometerrel.
Majd o megkerdezi nekunk a "kollegat", meg at is jon velunk megnezni "nehogy atbasszanak".
Gyerekek nagyon tuti a gep, teljesen hibatlan, serulesmentes, le is lakudtam mar nektek 2.2m-rol 2m-ra ennyier meg kell venni, mert elviszi mas.Tenyleg szep volt, szakszervizbe el lehet vinni?
Peresze bar mikor, de csak felesleges penzkidobas lenne, mondom tok hibatlan, nyugodt szivvel ajanlom, vegyetek meg.Azert csak elvinnenk, persze peresze vigyetek, de tok hibatlan...
Toyota markaszervizbe felemeltek,15 perc mulva odahivtak a kocsihoz, elkezdtek kopogtatni az aljat, fem, fem, gitt, gitt, gitt , fem.
Megneztuk a kocsit, olaszbol behozott, szerintnuk 150k felett lehetett benne amikor, a teljes jobb oldala torve lett, talan az oldalan is volt a kocsi, es biztos,hogy elorol is kapott, uj a hutto, a lampatestek, a ventilator,valamint az egesz jobb oldala, ket elso gumi.
A johir, hogy minden javitast eredeti toyota alkatreszekkel csinaltak, a fenyezes is szep, par helyen van csak megfolyva a lakk a hajlatokban, viszont garantaljuk, hogy ekkora serulesnel 2 even bellul olyan helyeken fog rohadni, hogy nem fogjuk elhinni.
Ha jot akarunk akkor elfelejtuk a kocsit, es keresunk valami mast.Vissza a kereskedohoz, hat sajnaljuk, nem tudtuk rola hogy torve volt...
Azota eltelt 10 ev, sokkal jobban ertek a kocsikhoz, es csak maganszemelytol, szerelo szakszerviz utan,de mar az se nagyon kell
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Bontos tema, akit erdekel.
Kint voltam az Crazy Ray bontoba nem piskota az a hely.
1 dollar a beugro, szerszamokat vinned kell magaddal, aztan csinalsz amit akarsz, olyan mint egy kis allatkert-jatszohaz
Volt parezer kocsi, el is tevedtem a kocerajba ketszer is. Vittem rendes fenykepezot, de akkora csatater volt, hogy inkabb maradtam a telefonnal, fenykepezo meg ment vissza a kocsiba.
A jo minosegu kepeket az iphone 3gs biztositotta
Arak barmilyen motor: $200/darab valto $100/ darab gar nincs, kiszeded viszed.
Kimesz amit talasz viheted, kiszeded es viszed, szoktam kijarkalni az esetek nagyreszeben fillerekert kaphatsz meg barmit.
Voltak afro amerikaiak babakocsiba totak a kiszedett alkatreszeket, nem volt semmi latvany, inkabb nem fenykepeztem, de javareszt del-amerikaiak, es rengeteg szerelo, mint a filmekbe, az ingen BOB, EARL, nagyon vicces volt.
S80-bol ki tudtam szedni most pl hatso ajto kozponti zarat, 15 dollar volt, a legolcsobb utangyartott az 65 dollar ,meglatjuk mukodik-e. Szervo tartaly-t is hoztam szinten 15 dodo a gumicsovel csovel, az meg 65+100 lett volna utangyartottba.
Az a jo ebben, hogy mikozben szedem ki a cuccot, rajon az ember, hogy mit hogy csinaljon, amikor mar a sajaton dolgozom, tudom mi hogy van, nem torik reped semmit.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz dízelracer #46557 üzenetére
Hat meg nincs egeszen annyi, ha jol belegondolok marcius ban volt 2 eve.
Azota iszonyat sokminden tortent... jo is rossz is, tenyleg megy az ido, de most nagyon osszejottek a dolgok, nyomom en is ami csovon kifer. -
gaborbol
őstag
válasz hobizoli #46554 üzenetére
Nem tudom nekem ez itt kint az 5. kocsim.
Az elso az egy sima kezi valtos volt, ugye hozza van szokva az ember nem gond, megbirod.Felesegemert mentem ki a repterre normal esetben 1,5 oras ut az autopalyan 4-5 sav, nem ragozom 4,5 oran keresztul 1-ures, 1-ures , 1-2-ures. Akkor megfogadtam, hogy a banatomnak kell a kezi. Romaba elj ugy mint a romaiak
Kulonben egynek se szart be az automataja nalam.2,5 fel ev alatt kaptak 70K merfoldet tolunk.Nezd meg ez elozo kocsimat, minden eredeti benne, motor-valto, semmi sem javitott-cserelt, es ez merfold, es meg raktam bele
Itt annyi hogy van kulturaja, 40,000 merfold akkor olajcsere+szuro csere-atvizsgalas.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Ezeket megvenni olcso csak, mondjuk az atlag kocsiarak kb fele az otthoniaknak.
A hasznaltnak nincs ara,lehet az szamitogep, laptop fenykepezo, szerszam akarmi.
Valamiert nekik uj kell mindig, ha full hitelre is, de hasznalt aaaa,hulye vagy? es kirohognek.Munkatarsam minimalberes neki uj kocsi kell 27K-ert mert, "ha hasznaltat venne arra sokat kene kolteni" Ezer full hitelre, casco, gap biztositas, es ennyi.
O nem tud kocsijavitasra penzt aldozni, mert nincs neki, es hasznaltal amugy is csak megszivna, de nem zavarja hogy az uj a vegen lesz 40K.Ez a volvo 38K volt amikor kihozta a szalonbol 10,5 evvel kesobb eladta 2k-ert.
En meg 3 het alatt megkerestrem az arat. Szoval ha 2X ennyit kell rakolteni akkor se lesz vilag vege, de ugysem fogoknem tudtam kepeket nagyon csinalni, mert elkezdett megint esni az eso:
-
gaborbol
őstag
válasz SpeedR #46464 üzenetére
Egyenlore 2000 dollar kp volt a vege, szervobol szivarog az olaj ezert 1400 dollart engedett az arbol,mert annyira kapott arajanlatot
Korbekerdeztem par helyen, jol ismert tipushiba, 70-80%, hogy nem kell cserelni csak csavarokat meghuzni meg tomiteseket cserelni.
Az automata valto meg garos, 20k-t ment a javitas ota, adta a garancia levelet,nevjegykartyat, meg a szamlat:
$3600 volt a szamla vege, hogy miert nem ment a bontoba es vett egy bontott 6 ho garos valtot $800-ert meg ne kerdezd, gazdagok furcsan gondolkodnak800-1000 dollarert lehet venni egy komplett kocsit alkatresznek.
-
gaborbol
őstag
Na ugy nez ki megszabadultok tolem egy rovid idore, ma vettem egy S80-at.
Alap kivitel alap motor, (2.9L V6, egy bor meg egy klima+csomag van bene)
Kepek nincsenek meg,ma kifizettem talan szombat reggel el tudom hozni, majd akkor dobok fel parat.50-es uriember, gazdagnegyed, elso tulaj, osszes szamla, szervizkonyv, tores es serules mentes.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz !Overdose! #46394 üzenetére
Kulsore biztos masogy nez ki, meg csak ketfele motorral van 2,4 benzin 4 henger, vagy v6 3.8L es itt keszul helyben nem japanban.
Acura TL: jokat irnak rola, de majdnem ketszer annyi arban,es szuk hatul a hely.Olyan kell ami 4 felnottnek kenyelmes, akar hosszabb uton is.Inkabb nagy legyen, kenyelmes mint sportos, 110-nel jobban ugysem lehet menni itt sehol sem.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Multkor irtam, hogy valami kozep vagy felso kategoria kocsit szeretnek venni masodik autonak, azota annyit nezegettem a kocsikat,hogy most mar vegkepp nem tudom mit vegyek.
Este mar azok kaptam magam, hogy az S80-at nezegetem
Szepek es olcsok is, viszont ahogy olvasgatom fel lehet ugrani veluk a szoporollerre eleg konnyen.Bepoccenek aztan veszek igy ilyet, egyszer elunk:
[link]
Tetszenek ezek a nagy hajok, kell egyet vennem megint, hianyzik a Buick nagy, csendes, nyugodt boszmesege.
Csak elotte megkerdezem a biztositot,hogy hogy fog a havidijj alakulni ennek fuggvenyebeVagy maradok a realitasok talajan es nezek egy 2004-nel fiatalabb galantot....
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Ez nagyon durva.
Munkatarsnom vette tavaly nyaron egy Jetta-t hasznaltan,a csajszi elettarsa Dave, aki nekem is baratom autoszerelo a WV-nel.
Rakovetkezo honapban lattam az autopalyan 3 kiegett jettat, ugy hogy nem latszott rajtk karambol nyoma, csak siman kiegtek.
Kerdezem Dave-t, hogy lehet ez? Motorterbe az uzemanyag cso alatt van egy muanyag baszas, az menet kozben ki tudja lukaszni a csovet, es ilyenkor elofordulhat, hogy kigyullad a kocsi ...Negyedmillio jettat hivtak vissza miatta...
Erdemes esetleg utannanezni, mert lehet a seatnal is volt visszahivas ez miatt pont 2007-2009 az erintett evjarat,Jetta is meg a golf is erintett volt.
Azt mondjak a 2006-2010 bogarnak is van hasonlo nyugje ott meg a szervo rendszernek a a rogzitoje tudja kilukasztani az uzemanyag csovet a motorterbe.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz dízelracer #45896 üzenetére
Nem ronda az te, csak kicsit szokni kell !
pontiac grand am 2003-tol, az is bejon.Szerintem annyira nem gaz:
[link]Nezz meg egy 2006-os taurust peldaul, ahhoz kepest meg szep is.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz SpeedR #45894 üzenetére
Elterjedt talan a taurus vagy az impala lenne, ezek kozul az impala tetszik jobban esetleg pontiac-bol van meg par jopofa.
Csak automata, 4 ajtos johet szoba es nagyobb kell, hogy legyen mint egy corolla.
Fiatalabb mint 2002, takarekos meg ezekbol egy sincs. Atlagos motor 2.5-3.5L V4-V6, arban meg 5k a plafon, de annak nagyon ott kell lennie a szeren.Hasznalt autokat itt szoktam nezni:
Ezen nagyon gondolkodom, hogy meg kene nezni, es beigerni neki valamit 5k alatt kp-be.
[link]Ami nagyon olcso, az vagy kamu(van beloluk boven) vagy kell neki a penz es eladjak percek alatt.
Azert ki lehet fogni[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz SpeedR #45883 üzenetére
"Fenntartása simán összevethető egy Volvoéval," akkor a volvot mar ki is lottem
Maradok a usa-japan vonalon.
Hat igen az itteni "mondeo" nem egy kimondott szepseg, talan a 2008-tol nez ki elfogadhatoan.
Viszont az amcsi kocsikoz kabatgombert van alkatresz, es eddig minden hibat meg tudtam javitani az udvarban ami elojott 2 ev es 110.000 km futas alatt.
Magamnak momdom csak ami itt elo szokott jonni:
2 forintos embernek nem valo 10 ft-os auto., es akkor nem fogok csalodni[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Napfénysüti #45873 üzenetére
Csucstechnika es a szervizigeny a legnagyobb problemam vele, nem utolso sorban a markahoz tartozo image, (itt nem a 7-esben utazo oltonys-nyakkendos bankarra, cegvezetore gondolok)
Rossz tapasztalataimat kizarolag a szervizekben eltoltott 6 evre alapozom. Zomeben 5 helyen kellett dolgoznom, munkafelvetel, raktar, penztar, szerivz,es hasznaltauto ertekesites.
Egy konyvet ki tudnek adni azokbol a sztorikbol amik ott mentek, nem ragozom, nekem nem kell se BMW, se merci, sem audi.
Speci szerszamok, speci szaktudas, speci alkatreszek, ennek megfelelo arazas.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz SpeedR #45862 üzenetére
Az osszes nemetet kihuztam a listarol, bmw szerivznek dolgoztam 6 evig, akkor megfogadtam, hogy azt soha.
Baratom itt dolgozik a helyi VW kereskedesbe autoszerelokent, azt mondta passat-jetta mind felejtos.
japan,usa, esetleg volvo.
Mondeot nezegetem az ford taurus neven fut itt, van beloluk dogivel, ara is alacsony,
abbol esetleg 2005-os evjarat is beleferne, bar vezetni meg nem vezettem; -
gaborbol
őstag
Van egy rohangalos, fapad, kb swift sedan meretu es tekinteju kocsim,a het nagyreszen ezt hasznalom es amire kell tokeletesen meg is felel, viszont ez melle szeretnek egy nagyobb, jol felszerelt kozep vagy annal kicsivel nagyobb meretu kocsit.
Evjarat 2002-2004, amerikai, japan, esetleg volvo, benzin 3.5 liter alatt V4-V6, mas nem jon szoba.
Volvobol az s60-at nezegetem talan ez jonne be leginkabb,eteleg 2004-es lancer(nem tudom ez mekkora lehet), galant, esetleg chevrolet Impala vagy ford taurus. Camry-maxima is tetszik, de abbol csak a facelift elotti max talan 2000-2001-es evjarat ferne bele, de inkabb kicsit ujabbat szeretnek. Mas otlet esetleg?
Jol nezzen ki, legyen jol felszerelet, es 3 maximum 4 ember elferjen benne, es megbizhato legyen.
Ezek azok amik viszonyalg olcsobbak es belefernek a keretbe, nem hasznalnam sokat egy evben max 10.000 km menne bele, a fogyasztas ezert annyira nem eletbevago, es valoszinu nem is tartom meg sokaig.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Na elado lett a joszag, 360k atszamitva az iranyara.
2000-es evjarat, V6 3.3 L gyarilag flex fuel benzin/ethanol.
Hja, es a kilometerora merfoldet mutat es garantaltan nincs visszatekerve[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Hat ezt meg olvasni is durva volt. Nem semmi.
Ittas vezetes, agyalas a varosba ezzel a teglaval (ami azert kinezete ellenere rendesen osszecsukodott)
Meg jo hogy a taxiba, nem ult esetleg masik 4 szemelly, valamint, hogy normalis autoja volt a taxisnak, nem valami 15 gyenge romhalmaz. -
gaborbol
őstag
Egyetertek az elozo 2 hsz-szel.
Kemeny dio ilyen kategoriaban donteni akar hetek-honap alatt is nem, hogy napok alatt.
Inkabb kolcsonkernek, vagy berelnek en is, vagy valasztanek mast kozlekedesi alternativat.Ha ez nem jon ossze akkor, akkor a 2001-es lagunat mindenkeppen kihuznam a listarol, Ismerosnek ketto volt, szalonbol, 0 kilometeres mindketto, az egyikbe 100.000-nel halt be a valto a masikba 106k-nal.
Masik baratomank van 2004-es 1.6 benzines lagunaja, maga a pusztulat ahogy megy,ha nincs lendulet az elozeshez gondban vagy vele, de legalabb muszakilag nem volt vele gondja, nem tudom a 2.0 mennyivel jobb valasztas.Ha venned kell akkor, pl csak markaszervizbol vennek autot, ami be van vizsgalva es van ra hivatalos garancia, tobb marka is csinal ilyet, pl toyota, wv-sokoda(welatauto) bmw(permium selection) nem tudom ki meg. Mezitlabas kereskedesbe be sem neznek, ebben az esetben.
Atiratast meg az ugynokre kell bizini, lehet kerul 3-5k ba ,de neked akkor nem kell csinalnod semmit, es 1 nap alatt megvan.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz tomcsi23 #42117 üzenetére
Ezeket nem megvenni nehez, hanem fenntartani meg szervizelni,mert az ara lehet,hogy az eredeti vetelara a tizedere esett le, de az alkatresz-szerviz arak ugyan ott maradtak.
2-3 honap es rajon az ember, hogy huha,a biztositas, a fogyasztas,es beut az elso gond, mennyi lesz a javitas??? Es ekkor jon az okoskodas, a barmolas, mi lenne a valtoba fureszport ontenek, meg hasonlok.Szarer hugyert gyorsan eladni, hatha lesz madar aki megveszi, mert jonnek foglalni, nincs mivel jarni stb.Innen meg ketfele agazik a tortnet ahogy mondod, kereskedo beveszi es kiglancolja, most mar szuper jo lett a gep, sokaig tart, de vegul csak tala egy meg nagyobb madarat akinek el tudja adni, es keres rajta ketszer annyit.
Mig a masik kereskedo, a "korrekt", nem csinal vele semmit, a hozzaadott ertek 100%-ban hasbaakasztos duma, csak fele annyit keres rajta, de mivel olcso, haromszor annyi kocsit ad el mint a glancolos fajta.
Volt ismeroseom sajnos ebben a cipoben, nezd meg most vettem, nezd mekkora, tele extraval, es tok olcso volt. Aztan korbe lett torve a kocsi, nem volt penze megcsinaltatni, azt mondta most er fele annyit mint amikor megvette, talan alkatresznek el lehetne adni, de akkor meg ott van a hitel is rajta.Eladja, de utanna mit vesz, mivel fog jarni? Most kiszallni sem tud belole, ha mar ennyit rakoltott, majd ha lesz penze, meg leszz csinalva stb.
Szomoru, neki nem is kellett a hulye szoveg a kereskedotol, beleugrott o magatol, itt meg adjak az emberek ala a lovat isA borrel kapcsolatban nekem volt sotet meg van vilagos is. mind a ketto eget nyaron, telen meg a mind a ketto hideg, ido kell mire az ulesfutes elkezd dolgozni benne, mindig figyelni kell, hogy a hatso zsebekben ne legyen semmi. Nekem a vilagos pluss jon be a legjobban, kinek a pap kinek a papne.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz macikos #42113 üzenetére
Azt pedig ki lehetne takaritani, szinte feketek az ulesek a mocsoktol.
Aki ilyen szinten igenytelen volt, az gondolom mennyire szervizelte a kocsit.
Ez valaki megveszi, foleg ha valami kis penzu ember, beleugrik a hulyes szoveg miatt, mert hogy ennyiert mit kap, hitelre, az elso honapban ongyilkos lesz...ÖSSZEGYŰRÖD AZ ÁRTÁBLÁT, ÉS KIDOBOD AZ ABLAKON MIELŐTT ÉSZREVESZI MENNYIÉRT VETTED-
Mikor osszegyurted az artablat, meg nem gondoltad, hogy fog ez a kocsi meg haromszor ennyibe is kerulni. Aztan amikor mar nincs honnan penzt kunyeralni,a munkatarsak inkabb mar csak rohognek rajtad a parkoloban, kinodban felhivod a Providentet.
Meg egyszer utoljara megtankolod, es tudod hogy itt a vege, idegesen arra gondolsz, ha a jovo hetig nem talasz meg egy ekkora balekot mint te voltal , akkor jonnek foglalni, es viszik a cetelem hiteles lcd lapostevet, pedig milyen buszkent mutattad a szomszednak hogy a tied, 2 collal nagyobb.
Majd a miniszoknyas titkarno behiv az irodajaba, mert valami nagyon fontosatat akar mondani csak neked.
Azt mondja ma sex lesz,te nem erted mivel 2 hete busszal jarsz, erre gerjednek a csajok?
Mivel 2 het alatt haromszor kestel el, illetve ketszer be sem mentel, a fonoknek elege lett beloled, ezt megszoptad es ki vagy ....KÖSZÖNÖM CSONTICAR: GONDOLOD, ÉS MÉG A HITELT IS ELINTÉZTÉTEK 0-TÓL!
Es orommel nezel 20 eves szuzukidra ket evvel kesobb, aminek az arat a nyugdijjas szuleidtol tarhaltad ossze.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
A linkelt kepen a valto gombon a bor ki van szakadva, meg sose lattam ilyet, pedig a japanok hiresek a jo minosegu anyagok hasznalatarol, meg a munkaminosegrol.
En a negyedik automata kocsimat nyuzom, a buickba 300.000 kilometer volt eredeti valto motor, a dodge grand caravanba 528k van szinten eredeti motor+valto, meg egy autommal sem volt valto gond szerencsere. (illetve egyszer volt)
Amikor valaki beirja hozzad hasonlo modon, hogy automatat keres akkor mindjart jon az okossag, hogy azok mind szarok, be fog szarni, meglasd megszopod, de lefogadom 99% nak sosem volt meg ilyen kocsijuk, de hallotak vagy ismernek kegalabb egy olyat akinek volt es iszonyat beszopta.Most itt mondhatnek francia kocsikat, dizel autokat,rohado fiatokat, barmit, mert ezekkel kapcsolatban minden ide jukadunk ki.
Az automata millio okbol lehet rossz vagy mukodhet hibassan, es en inkabb ebben latom a problemat.
Az elso gond, hogy Mo-n, Europabana nincs elterjedve, ritka, ebbol fogva igazi szakemberbol is joval kevesebb van, tobb a kokler, aki inkabb buheralja, vagy nagyobb kart okoz, mint javitja.
A koztudatban is benne van, automata, akkor jo draga lesz a javitas, nem tudom mennyire becsuletesek ezek a szakik, de neha szo szerint csak filleres osszegrol van szo.Amit meg szinten ehhez adnek hozza, az az hogy, az olajat meg a szurot 60k-t cserelni kellene bennuk. En cserelem, ennyi amit a tulaj megtehet, de legtobbszor ezt sem kapja meg, nem foglalkoznak vele, vagy nem ertenek hozza, szerelo azt mondta piros olaj van benne, azt meg sosem kell cserelni stb, foleg igaz egy 90-es evekbeli autora aminel meg ennyi tapasztalat sem volt...
Iden nyaron, az egyik kocsi egyszer csak nem valtott fel 3-ba valamint 4-be sem.
Hazajottem, laptopra radug: az automata valto tulmelegedett, tovabbi karosodas elkerulese vegett a szamitogep letiltotta a magasabb fokozatokat.
Rakerestem a neten, az en automon a motor es a valto egy huteskoron van, ha a motor nem melegedett tul, akkor a valtoban levo hogomba hibas, kelleni fog egy 13-as csokulcs, es 5 perc a cserehez.( a kis genyok teleraktak az osszes ameriaki autot metrikus csavarokkal,hogy ezt miert tettek? Minden boltban van metrikus meg az elbaszott szarjuk, ugyan olyan aron)
1200 ft volt a hogomba atszamitva, es azota is jo.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
En nem vennem meg az biztos, mondjuk a /45 meg nalam epp hatareset, ez alatt mar "fakerek" kategoria.
Szerintem tul nagy, szar utakon jarkalsz biztos hamarabb elintezi a futomuvet, gumi is draga lesz ra, nem tudom milyen kornyeken laksz-jarsz, mekkora az eselly hogy egyik reggel ala lesz teglazva.Ha mar ott a sok meglevo felni meg gumi, nem koltenek ilyenre az fix.
Persze ha autoalkatreszben utazol....
-
gaborbol
őstag
válasz hobizoli #41725 üzenetére
Ennyi idos kocsinal, mindegy milyen marka, mind penztemeto...
Itt az en "hobbi" autom, ami egyszer nem hagyott ott sehol, es imadtam, de:
Es meg hozzatennem hogy a 4 evesen 96k-val vasarolt peugeot 2.0 Hdi -be 4 ev alatt belement 130.000 km es nem kolttem ra fele ennyit sem.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz hobizoli #41604 üzenetére
Nem tudom miert csal eu-ban, mert usaban nem csal.
Mar a 5. amerikai autom van itt, 1-et sem csal merfoldbe egyik sem.
Van 3 gps-em ugyan az az osszesnel, ha az ora 65-ot mutat a gpsek is 65-ot mutatnak stablian.Mo-on a dci clio gps 47-nel ora 50, 84-nel ora 90, 120-nal ora 132.
-
gaborbol
őstag
válasz runner 125 #41135 üzenetére
A ceg ahol regebben meloztam, 2 tulaj. 2 bmw, 8 eves korukban 480k/520k kilometerrel, igaz vegig szervizelve markaszervizbe, komolyabb tores nelkul,jo esztetikai allapotban mentek be a kererskedesbe, es harom nap alatt elment mind a ketto.
Ket zsir uj 530d-t vettek, ha jol remlik 16-17m volt darabja.Targyalas-uzlet-nyaralas-sieles-prezentaciok stb 50-70k lazan megvan evente. Uzletember kategoria ,aki ki tud fizetni ilyen autokat, az hasznalja is oket, mar csak az eletvitelebol adodonan is.
Megbizhatosagukrol meg annyit, hogy az elso ket evben a parkoloba szinte mindig csak 1 volt, valamelyik mindig a szervizben rohadt.Volt a vigyel ki a markaszervizbe legyszi, meg a hozzal el a markaszervizbol legyszi telefon.Kint meg ket auto olcso, a torott, mert sok a munkadij rendesen megcsinaltatni sokszor nem erig meg Vagy a sok kilometeres, ezeket eri meg behozni, itt eladasra megcsinaltatni gyomortol fuggoen es eladni.Esetleg ez a ketto kombinacioja....
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz saguaro #41054 üzenetére
Lehetoleg ne egyedul menj, lehet en vagyok csak nagyon paras, de soha nem lehet tudni..
(kocsi nelkul mesz haza, jo esetben vagy egy valag hamis penzzel.)Baratom ismerose arulta a kocsit, jott egy szimpatikus filatal srac zsir uj sportmotorrall.
Minden nagyon tetszett neki, megkerdezte, hogy elvihei-e kocsit egy probakorre, de egyedul szertne menni, mert most vette a motort es nem szeretne ha kozben ellopnak, ott hagyja a hatizsakjat benne van minden irata, telefonja stb...Elment, eltelt 10 perc, semmi, 20. 30. Haver hivta a srac mobiljat, ott csorgott a hatizsakba a motoron.Srac hivta a rendoroket, a telefon kartyas szar, a motor lopott volt, a kocsi ha jol tudom azota sem lett meg...
nem akarlak paraztatni feleslegesen, sok sikert a zokkenomentes eladashoz.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Regebben hdi 206 sw-t nezegettem,de hdi partner lett belole
Eszmeletlen jol ment 206-os az 1.9 hdi-vel, nekunk igazabol kicsi volt, felesegemnek munka miatt nagyobb kocsi kellett.
Teljes markaszervizes atvizsgalasra vidd el barmelyiket, mielott kicsengetned a lovet.
Penz maradjon 200k legalabb tarcsiba, ki tudja, az ordog sosem alszik...
4 ev alatt amig a partner megvolt 120.000km ment bele, imadtuk a legdragabb dolog a 34k-s legtomegmero volt, ha nem kultoztunk volna USA-ba meg most is meglenne.
A ceges partnert hasznaltan vette az elozo ceg ahol meloztam, 2 honap mulva nagynyomasu uzemanyag pumpa 180k....Hosszu tavra gondolkodva en az Sw-t vennem,de csak ha tenleg popec, mert szart barmikor vehetsz, es ne kapkodj. En 4 honapig neztem a hirdeteseket, mire talatam egy 4 eves magyarorszagi, serulesmentes, garantaltan 100.000 kilometeres partnert.
Vegighivtam az osszes markaszervizt ami a szervizkonyvbe volt, mikor volt ott, mit csinaltak vele stb.120k nagszervizre meg elment kapsabol 70k+8k munkadijj ismerosnel. Markaszerviz 70k+50k ugyan az, csak az ismeros odaadta az osszes lecserelt alkatresz egy szatyorba.Ha nincs penz tartalekbq, teligumira, fax tudja mire akkor vedd az olcsobbat es pofatlanul alkud meg abbol is. Venni "konnyu", eladni nehez.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz kraftxld #40980 üzenetére
Akkor maradnod kell az elso verzional ahogy elnezem.
Azt irjak nincs hozza NZ terkep, csak japan van hozza, a cd-n nincs terkepfajl, mert egyszeruen nincs mas hozza. A video vegen mondja is ,hogy 2008-ig nem sikerult megoldaniuk a terkep hacket...
Valamelyik oldalon irta valaki, hogy europa terkep van neki hozza, de amint elhagyta Athen-t kirta neki, hogy most erkezett meg Parizsba.
-
gaborbol
őstag
Kitoroltetek a hiabakodot?
Ha igen ujra, visszajott ugyan az a hiba?
En azert kipucolnam az egr szelepet, artani biztos ,hogy nem fog.
Nekem volt gondom vele regebben, a markaszerviz egyszeruen lehuzta a szelepbol a motorba meno gumicsovet, es beledugott egy 8-as csavart, ami tokeletes eltomitette.
Ezzel a gond meg is oldodott..
Vagy csak siman szedjetek le a csatlakozot rola egy proba erejeig.
A mostani kocsimon kb 2 honapja csereltem, hiaba tisztitottam sose lett jo.... -
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #40489 üzenetére
Haveromnak volt egy oreg ford sierra 2.0 abba is gazt rakattak, az is szelepes lett.
Vitte minden fele, kerdezgette a szereloket milyen a jo-megbizhato gazos auto, azt mondtak neki a legtobb helyen,hogy olyan nincs
O annyit szopott vele,hogy befejezte a gazos autozast,azt mondta,hogy soha tobbet.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz runner 125 #40213 üzenetére
Nem tudom jol ertem e, de ha mindent bele akarsz boritani amit csak talasz,akkor sima szivodizelt vennek.Azokbol viszont csak oregeket ismerek. Haver kocka audi 80-as lova vagy fater 405-os peugeotja sem volt szomjas 5,5 literrel eljarkal mindketto,viszont erossen rohadnak, es valami aprossag mindig jon amit csinalgatni lehet rajtuk.
Ha lehetoseg van ra hasznalj uj muanyag kannakat es a csore tegyel 3 szurot egymas utan.Eloszor en is furcsanneztem amikor a szerelom javasolta, de meg a 3. szuroben is lesz cucc.
-
gaborbol
őstag
válasz runner 125 #40064 üzenetére
Nekem anno volt egy 20 eves szuzuki alto-m(maruti japan kivitele) ismerostol vettem, ezustmetal, kivul-belul makulatlan.
Kivittem a autovasarba: es mikor lett fenyezve, meg soha...
De igen, biztos lett, 20 eves ne momdjam neki, mert o ert hozza.
Mondom neki akkor legyen szives alaposan megnezni, hol lat rajta fenyezesi hiba, befolyt megfolyt fenyezesu elemet, festekes kerekivet-muanyagokat...
Ne nekem-ne nekem en is ebbol elek, biztos ki let szedve minden a kocsibol, ma mar kamraba olyan fenyezest csinalnak mint a gyari.De egy 225.000-ft os 20 eves kocsin ?
200.000 kp-t elfogad?
Par honap mulva lattam mar le volt amortizalva a hatuja....[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Pancsermeste #39220 üzenetére
Pont ezt kell tenned.
Mielott megveszed, beviszed a skodahoz egy teljes allapot felmersre. Mit kell rajta megcsinaltatnod,es mennyibe fog ez kerulni, mit latnak a kocsin, mennyire realis a kilomer, stb.
Aztan ha megvan az arajanlat, tudod mondani az eladonak,hogy nezze itt papir, ezt mind meg kell csinaltatni, ennyit tudok erte adni.... -
gaborbol
őstag
válasz Zozzant #39188 üzenetére
Konkretan amirol szo volt, abban szerintem pont nincs.
En az automatakban 60k kilometerenkent cserelem a szurot meg a z olajat, de van aki 50k km-et javasol. Annyit nekem meger a nyugalom. A gyartok "ellettartam" hozzaallasaban meg egyszeruen nem hiszek, mas akkor ha egy uj autot 150k kilometerre terveznek.
Van nekem egy 10 eves dodge grand caravan sport 3.3L V6 automata verdam, en vagyok a masodik tulaj most van benne 520.000 kilometer.
Bontatlan eredeti motor+valto, nem eszik olajat, nem fustol,nem kopog, nem zorog, es ugy valt ahogy kell. Biztos makom is van, de az elozo gazda ugy csinalt rajta mindent ahogy a nagykonyvben meg van irva.Inkabb veszek valamit amirol tudom,hogy mennyi van benne, milyen gazdaja volt, mint amibe esetleg van fele ennyi kilometer, viszont le se szartak, de legalabb a kilometerorat visszatekertek benne valami jol hangzo szamra.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz saguaro #39183 üzenetére
Azert mert aki hasznalt autot vesz az a legfaszabbat akarja megvenni, olcson kilometer nelkul jogasz nyugdijjastol aki evi 4000 kilometert rakott a kocsiba viszont havonta hordta atvizsgalasra a markaszervizbe. Mivel 98% ban erre van igeny az autokereskedok 98% ban "keszitenek" ilyen autokat mivel 100 hasznalt autobol 98 nem ilyen....
El kene felejteni a legendas 100000 kilometers hatart, egy benzines elmegy siman haromszor ennyit ha kicsit is foglalkoztak vele, nagyobb motor meg plane.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
-
gaborbol
őstag
válasz saguaro #39102 üzenetére
Hat ha Magyarorszagi, akkor tenyleg jol hangzik,kevesen szoktak Mo-on ennyire extras autot venni. Nezegettem a rendszamokat nekem ugy tunt,hogy kb 1-1,5 evvel nem stimmel a rendszama,de valoszinu akkor en neztem el.
Sajnos a megbizhatosagarol nem tudok mit mondani, en anno azt csinaltam amikor kocsit vettem, hogy felhivtam 2 kulonbozo markaszervizt, kertem a szervizeseket, es megkerdeztem oket. Megmondtam ,hogy milyen tipus/evjarat/motor mi a velemenye, mire kell figyelni, tipushibak, tok korrektek voltak, es mind a ket helyrol ugyan azaokat mondtak. Meg persze, hogy vigyem el a kocsit teljes atvizsgalasra, mert latni kell.
Elvittem, megneztek, megvettem, es nem is bantam meg. -
gaborbol
őstag
válasz saguaro #39095 üzenetére
Ez kuldfoldrol behozott darab? Rendszam + az extrak alapjan nekem ez jon le.
Kintrol ket fele kocsit erdemes behozni, amibe egy valag kilometer van, vagy ami ossze van torve.(esetleg a ketto kevereke)
Normal esetben meg ezekkel sincs baj, csak amikor "eladasra" csinaljak meg a kocsikat. Menjen bele a legolcsobb - legszarabb alkatresz, csak rakjatok ossze valahogy, majd szop vele az uj tulaj, csak par honapot birjon ki, stb ....En mindenkeppen elvinnem egy teljes, markaszervizes telejes atvizsgalasra.
-
gaborbol
őstag
válasz hobizoli #35747 üzenetére
Hat igen az azert mindjart mas.Brutalisan draga.
Atszamitva jelenleg itt a benzin 146 ft az etanol meg talan 120 ft korul van igaz a legkozelebbi kut a google szerint 16 kilometer es utolso adat 2009-bol.
Nekem nem az hogy annyira draga itt a nafta, de nagyon sokat megyek, ha jol szamolgatok egy ev alatt siman mentunk 30-35K merfoldet a kocsikkal osszesen.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz hobizoli #35717 üzenetére
En is gondolkodom, hogy ki kene probalnom az etanolt, igaz az en autom gyarilag "tudja" mivel flex fuel-es. A gondom, csak az hogy meg egy kutat nem lattam arult volna etanolt
Szerintem rakersek googlbe, de lehet olyan arba lesz mivel ritka, hogy nem eri meg vele foglalkozni.
3,3 V6 szinte csak autout/autopalyan jarok vele igy fogyaszt 9-11 korul, ha nagyon finoman banok vele, viszont olcso a benzin, lehet ezert nincs a kutakon etanol, egyenlore.
Azt viszont rairjak a blokkra minden kuton, hogy 10 % etanolt tartalmaz.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Khelben #35496 üzenetére
Modern dizel es az automata valto.
Ket nagy misztikus temakor, beszarik meglasd beszarik, es akkor ennyi meg annyi lesz. Le merem foadni, az irogatok 90%-nak soha nem volt meg olyan kocsija, de mas peldajat kapasbol tudja hozni.
Szerintem az uj dizel teoria szethullik 150-200k kilometernel egyszeruen nem igaz, ha rendesen voltak szerivelve,hasznalva, nem fognak szethullani, 300-400-at vinniuk kell ugy ahogy az automata valtonak is.
Benzines sem fog szethullani 250k kilometernel, ha rendes gazdaja volt, nem kulfoldrol volt behoza romma torve, majd olcson okosba javitva, direkt eladasra,azt a minimanlis torodest megkapta ami elo van irva.
Sokszor olvasom itt, ilyen idos legyen meg ennyi kilometerrel, de csak 300-500k van ra, 95-es evjarat, 250k kilometerrel, hulye vagy sok benne a kilometer.
Kicsivel realisabban kene hozzaalni a dolgohoz, akkor nem lennenek nagy meglepetesek.
Eleve ezert kell tegergetni az orat, mert emberek nagyresze alomvilagban el.Kell egy megbizhato szerelo, aki esetleg meg meri mondani ,hogy nezd ilyen szinten nem vagyok toppon pl a motordiagnosztikaba ,de ide vidd majd ok megmondjak, mielott kicsereltetem veled a fel autot.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz meroly #35356 üzenetére
Ha hajszolva volt az auto, vagy autopalyan felre kellett alni valamiert en inkabb 3-5 percet hagytam alapjaraton jarni, hogy a turbo vissza tudjon hulni,lehet keveseb is eleg neki, de mindig volt mit csinalni.
Megirni menetlevelet, kirakni az arut,szemetet, hibas cuccokat,szerszamokat,stbGyari eloirt 20.000 kilometeres olajacseret nalunk 15.000 kilometerre maximalizaltak, es bazi draga oljat vett bele a ceg mindig,szervizen sosem volt sporolas.
Shell sima dizel szerintem is jo, ahogy mas is mondta az uzemanyag szurot is csereltesd rendszeresen a dci hiresen kenyes az uzemanyagra. -
gaborbol
őstag
válasz meroly #35352 üzenetére
Volt cegemnel volt 3-4 Dci clio is 2002-es evjarat, en imadtam oket. Most is megvannak teszik a dolgukat 200.000 kilometernel jar mind. En nem vernem magam ujabb adossagba, meg ha jo a kocsi minek cserlened le. meg jopar evet kiszolgalhat minden gond nelkul. Nagynak kimondottan nem nagy, de hanyan felnottunk a trabantba kispollakba,viszont cserebe dinamikus, alig eszik valamit, elmeny vezetni.
Szivesen vettem volna magamnak egy ujat vagy alig hasznaltat, ha nem jovok ki Usaba annyira megyoztek a ceges kocsik.
Izzitogyertyakra figyelj, mert hajlamosak berohadni,nalunk ket kocsiba is be van rohadva 1-1 gyertya, Egyet megprobaltak a szervizbe kiszedni, bele is tort.. A masikat ezek utan meg sem probaltak kicserleni.Jo minosegu gazolajat neki,olajat ne 20.000 kilometrenekent csereld ahogy a kotelezo irja, vizpumpat a vezermuszij cserejekor feltetlenul csereld ki, es ahogy mondtad melegitesre/hutesre figyelni.
[ Szerkesztve ]
-
-
gaborbol
őstag
válasz Tothgera30 #35165 üzenetére
Meg nem hoztam haza majd csak holnap reggel tudom elhozni.
Par kepet csinatunk rola, de ki sincs takaritva, eso meg esett rendesen...
Majd kesobb dobok fel rendes kepeket. -
gaborbol
őstag
Ma sikerult beszerezni egy 2000-es dodge grand caravan limited-ed.
V6, 3.3 benzin,automata, 1500 dodo volt, ugy nez ki nagyjabol renben is van. Ha 1-2 evet kibir amig oszejon a penz egy 4-5 evesre akkor mar megerte.Lehet nem a legmegbizhatobb tipus, meg a toresteszt sem az a kimondott etalon, egyenlore erre volt keret.Meglatjuk.Ami mellette szol, hogy eleg elterjedt ,bontoba olcso lesz hozza a cucc
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz tibi666 #35071 üzenetére
Megveszik az emberek, ugy mint a baratom.
Bement a toyotahoz, megnezte az uj camry-t,nagyon fasza.
Atmenet a Hyundai-hoz, mondta neki a kereskedo ,nekunk is van camry csak olcsobb, de nezze meg, meg is vette.
[link]En nem tudom, a fel vilagot le tudjak koppintani, de a minoseget is le tudjak?
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Munkatarsam vett itt kint par napja egy WV GTI-t.Azt mondja azt irja a kezikonyve, hogy a motort magyarorszagon szereltek ossze.Kerdezte tolem, hogy mire szamithat?
En nem hallottam rola, hogy Mo-on szerelnenk ossze motort a GTI-be, ti mit modtok?[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Kint vagyok meg Washington DC fele, annyira nem eszak szerencsere. Town & Country nagyon tetszik, Honda, Toyota az is bejon, de azok kb +50% arban az amcsikhoz kepest.
Dodge grand caravant ajanlottak meg.Nem tudom miert ilyenek a fordok, munkatarsaim, barataim azt mondjak a ford az nem egy markanev, hanem rovidites: Fix Or Reapir Daily...
nincs nagy megbecsulese a markanak.Az uj fordok nekem nagyon bejonnek pedig, igaz azokat meg nem kell nezegetenm. -
gaborbol
őstag
Szeretnek egy 2000-es evjarat koruli 7 szem. benzines kisbuszt, amerikait vagy japant, van valakinek konkret tapasztala?
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Nekem mindket kocsimon usa rendszam van, es meg nem volt belole gond
Most 2 dolgot nem ertek evvel kapcsolatban, amikor Magyarorszagon hasznalod.
Amikor megveszed a kocsit akkor kell muszaki ra, ha 1 eves ha 21.Ha ez megvan akkor atiratod es ameddig nalad van, addig nem kell tobbet muszakiztatni. Ez a resz tehat okes.
Zolkartyara viszont kell vinni, ujabb kocsikat nem tudom hany evente, de 13 evest meg a 19 eveset is 2 evente kell vinni. Azt hogy akkor?
A rendszamnak eves dija van, minden ev ugyan azon napjan kell fix dijat fizetned a rendszam utan, kulonben bevonjak. Ezt mondjuk tudod otthonrol fizetni.
Biztositas: online rendszerben van az "okmanyirodaval" (MVA) ha nem fizeted a biztositast , mar masnap latjak a rendszerbe, hogy mi az abra es ugy meg suhintanak mint a huzat. Biztositast is tudod fizetni otthonrol.
Munkatarsam azt monda az elso bunti ami kijon, ha nincs biztositasod a kocsira $500, es addig nem mondhatod le amig nincs masik ervenyes, vagy a rendszam nincs leadva az okmanyirodaba.Usa jogsi nelkul viszont nem kotnek veled szerzodest a biztositok, (tapasztalatbol mondom)
Megint gond van mert addig nem tudod atiratni, ergo nem kapsz ra rendszamot se.Szerintem megveszi a kocsit, bejelnti a tulaj hogy, elloptak a rendszamat elotte valo nap, azt odadja a kocsi melle, aztan mehet a kontenerbe.Irany a nagy viz.
Ha meg cegesbe csinalod az meg eleg sok macera, nem csak ezeket a dolgokat intezni, hanem meg a ceg szarjait is.Ado, tb, stb...( de a zoldkartyat gond ott is jelentkezik)
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Integra #28764 üzenetére
Itt se hiszem, hogy annyira bejott volna. Szerintem nagyobb lesz a hatulutoje mint az elonye. Ismeros dolgozik a Toyota kereskedesben, azt mondta a valsag miatt nagyon lecsokkent a forgalmuk egy hetvegen atlag 2-3 autot adtak el. Dolgozok fele el lett kuldve. Most a roncsprogram alatt volt, hogy 200 kocsi ment el egy hetvegen, onero helyett ott volt a $3500-4500 dolcsi, boldog boldogtalan ment "kocsit venni". Kivancsi leszek hany fog ezekbol bedolni az egy honapon belul, ill hany autot fognak eladni a kereskedesben hetvegente.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #28295 üzenetére
Nekem a partnert 3-szor huztak meg soha nem latta senki, soha nem volt egy cetli a kocsin se, hogy sry semmi. A 3. utan megfogadtam, ha egyszer meglatom ki az levagom a labait, hogy kocsiba soha ne ulhessen...
Partnert eladtuk, lett 1 feher 18 eves corolla. Beszelgetek haverra a haz elott egyszer csak hallom kkkhhhhhhhhh, haver mondja te ez nem a ti kocsitok? Nezek oda 1 zsir uj yaris probal beallni mellem 2 autonyi helyre, aztan all ki a parkolobol es megy el. Haver utannakiabal, HEEEJ alljon csak meg, fek, beall a kovetkezo parkoloba,(elsore ezuttal csont nelkul...)Kiszall egy 18 eves kiscsaj,remeg mint a kocsonya,erossen bogeshataron:nem kakartam elhajtani, csak felre akartam allni.
Mondom neki, okes, akkor nezzuk meg mit csinaltal. A yaris padlolemeze felett az ajtoban egy 20 centi hosszu arok, corollan egy 3 centis foltban a lokhariton hianyzott a festek, a tobbit felfogta a gumicsik.
Elregeltettem vele,mit csinal legkozelebb maskepp ,aztan elengettem, minden nelkul.
( a kocsit kipoliroztam, kifujtam sima feher festekkel, megint kipoliroztam, kesz, nem latszott semmi rajta) -
gaborbol
őstag
Hegesztesrol valoszinu nem tehet, hutot se kellett volna vennie,ha nem nyirja ki, es akkor a trelert sem kell fizetni.
"egy kicsit hosszabb időre ment el az áram, lelassítottam, és az első lehajtón lejöttem a sztrádáról alapjáraton, igyekezve, hogy hűtsem a motort. Hiszen elektromos ventilátor van benne, ha villany nincs, hűtés sincs"
Minek hajtott le? A menetszel miatt hul a kocsi, a ventilátor ott az eletben be nem kapcsol, mert nincs ra szukseg. Ha mar elindul a viz felfel, mert felreallt, miert nem huzta ra futest maxra? Bemegyek az elso kutra, vagy varosba,nem a pusztaba nezegetem a meg mukodo kocsit. Majd huto otvenezer???? Persze, nem am bontobol 10-15k-ert....
Par napja olvastam Robi iromanyat az "amcsi lovarol" Megvett egy hulladekot, ami persze szar, majd osszebarmoltatta valami ismerosevel, aztan ki van akadva, hogy mekkora otvar az egesz,es hogy atvertek vele.
Fingja sincs az autokrol, meg elemi szinten se. Ha mar nem ert hozza, nezette volna at szerelovel.Ha mar szar vitte, vitte volna el AUTOSZERELOHOZ, de meg arra sem kepes, viszont leirja,hogy forrt a viz, levettek a hutosapkat, majd miutan kicsapott a goz, hideg vizzel locsoltak a blokkot...Grat, es ebbol el, legalabb maradt volna csondben.
Totalcaron is megvan szinvonal....
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz lajafix #28171 üzenetére
Nezd meg ebben a forumban hanyszor fordult elo, hogy valaki legalabb valamilyen minimalis szinten realisan keresett volna autot maganak.
Az ember vagyik a szepre a jora, de olyan szinten elrugaszkodottak az igenyek a lehetosegekhez kepest, hogy az mar szintel elkepeszto.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Alvin_ti4200 #27868 üzenetére
ÜDV!
Szerintem ez teljesen rendben van, nem nagyon fogsz olyat találni, amibe valójában kevesebb lenne. Minimum, amivel számolnod kell az KB 25.000 km/év az alatt nincs értelme dieselt venni, mert nem hozza vissza az árát soha. Szerintem 150k felett egy 10 év körüli kocsinál mindegy, hogy 200 vagy 300 van benne, fontosabb, hogy hol,ki es hogy rakta be a kilómétereket. Amikor elkezdtem árulni az enyémet pécsi autóvásárba volt, hogy odajöttek mennyi van benne? 215k., Áh, az baromi sok, meg se nézem, 3 sorral előrébb van, egy másik abba fele ennyi van. Oké,menj vedd meg bátran.
4. alkalommal jött egy 50-es úr, belenézett, magyarországi, ön a második tulaj, km reálisnak tűnik, megnézte, beszélgettünk, kipróbálta, elvitte.Ha kérdésed van, keress bátran.
-
gaborbol
őstag
válasz tibi666 #27529 üzenetére
Nekem a hdi partnerbe nem tunt kevesnek a 90 lo, reszemrol az is teljesen hasznalhato volt.
4 evig hajtottam(120k km), nekem nagyon bejott. Akkor is sok haverom mondta, nagyon fasza, nagy, kenyelmes, keveset fogyaszt ,de majd jo megszopod, ha beszarik a hdi, az pedig be fog, majd meglatod, es akkor ennyi meg annyi lesz a javitas.
Hat sose lattam meg, ha nem koltozom kulfoldre, meg most is meglenne.Azert meg egy dolog, markaszervizbe ketszer akartak lehuzni vele, egyszer 150k-val aztan meg 100k-val a semmiert.Ha kifizettem volna a lehuzasokat, most lehet en is szidnam, hogy milyen szar...de nem ez tortent.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz gamer0101 #27499 üzenetére
UDV!
Ha megnezted es meg mindig tetszik, akkor menj vele amennyit csak lehet (50km)
aztan markaszerviz teljes felmeres/hibakodkiolvasas.menjenek vele ok is 1 kort, mert ha nem vezettel meg masik hdi-t nem fogod tudni mihez hasonlitani a teljesitmenyet.
Eleg sokban hervadt mar a turbo, az elozo tulajok hozza nem ertese miatt.Enyem is 2000 evjarat volt, de csak 90 lovas, ha jol emlekszem 2002-tol jott ki a tobb loeros valtozat, vagy tevedek?
Azt is nezd meg ez melyik fajta hdi. mert 2 fele HDI van.A BOSH es a SIEMENS cuccokkal szerelt. Nekem bosh volt, mindenhol azt mondtak, hogy ez sokkal megbizhatobb mint a siemens. Ranezesre nem konnyu megmondani,melyik melyik, de a siemensben van egy gumi marokpumpa az uzemeganyag rendszeren.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz fekeandras #27467 üzenetére
Egy idelye mar lefel megy itt is $2,55 volt kb 2-3 hete tegnap mar $2,24-ert tudtam tankolni, es tenyleg megy egyre lejjebb...
Itt azt mondjak, hogy tovabbi eses varhato, mert csak mult honapban csak a hivatalos adatok alapjan min. 470k ember kerult lapatra, es ez mar befoljasolni tudja a benzin fogyasztast/benzin arat.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz SpeedR #27180 üzenetére
Igy ahogy mondod,egyreszrol cool a hybrid. Azt hittem itt a cegnel csak ketto van, de mint kiderul 8 darab civic hybrid van osszesen. Azert szep adokedvezmeny jar utanuk, igazabol nem voltam oda ertuk elsore. Atlagfogyi 4,7 L csomagtartoba szerszamok + 4 ember, 98 %-ban autopalya.egy evben kb 60.000 kilometer atlag.Egy jo diesel tudja ezt , a 20 eves szivo esszel hajtva is majdnem megcsinalja.
Csak itt a disel nem alternativa, nem sokkal tobb a disel mint a hybrid. Szemelyautoba csak a passat meg a jetta kaphato dieselbe, semmi mas.
Azert 50 merfold 1 gallonbol az eleg jonak szamit itt a munkatrsak atlagos V8 5,7 benzines pickup truckjaihoz kepest amik csinalnak 18-20 merfoldet autopalyan.
Miert jar pickup truckkal mikor 99% ures a plato?Nem tudja, mert az tetszik neki meg cool.
Ennek fenyeben mar nem is olyan rossz a divathybrid.
Olcso a benzin, jo az atalgkereset, nem voltak/vannak nagyon rakenyszeritve a helyzet ujragondolasara,meg talan most se igazan.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Attól ,hogy céges autó még nem kell feltétlen kilőni.Barátom aki céges vezet simán megvenném a kocsit amit ő vezetett. Nem üti nem vágja, a legkissebb gondal is viteti a márkaszervizbe, mert tuja ,hogy holnap is ő fog vele menni meg azután is és a lehető legkissebbre csökkenti annak a lehetőségét ,hogy az út szélén várja a trélert ami esetleg elkerülhető lett volna.
Vezetés technika tréningel teljesen egyet értek, Mindenkinek meg kéne tennie,megéri.
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz Ariadne #27102 üzenetére
Normál felnőtt méretű bringákra gondolsz?
Szereintem az még a kombiba is necces fér csak be. Annó 2 felnőtt méretű monti éppen csak, hogy befért a személy peugeot partnerbe, az meg azért jóval nagyobb autó. Az első kerekek 90 fokban el voltak forfagttva, a bringák állítva voltak berakva és srégen, hogy minnél nagyobb hely legyen nekik, de így is csak épp hogy le tudtam csukni a csomagtartót a hátsó kerekek miatt.UI: első kerekeket igaz így nem kellett kiszednem
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- Öt Redmi Note 14 érkezett a nemzetközi piacra
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Milyen videókártyát?
- Home server / házi szerver építése
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Torrent meghívó kunyeráló
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- További aktív témák...