Hirdetés
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Szólánc.
- Öregszem
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Keldor emlékére
- Asszociációs játék. :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
Új hozzászólás Aktív témák
-
MaciG
addikt
válasz Khelben #32196 üzenetére
Ez amiket leírtál akár igaz lehet a kamion vagy autóbusz vezetőkre is, de ott csak egyedül vagy és nincs semmi berendezés ami fékezi a járműved ha olyan helyre érsz nagy sebességgel ahol nem kéne hajtani.
"A magyar átlaghoz képest jól keresnek, a munkájukhoz képest meg szarul." Ez is igaz a legtöbb munkára, hogy itthon nincs megfizetve,
És bár nekem nincsenek mozdonyvezető ismerőseim, csak egy ismerősöm van, aki már pár éve nyugdíjas, és köszöni szépen jól van, a nyugdíjára se lehet panasz és a gerince se fáj, az más kérdés, hogy munka mellet rendszeresen sportolt is, de ha ezt nem teszed akkor bármilyen ülő és egyéb munkába hamarabb "tönkre" mész . Ha meg már említetted pszichiátert, ilyen téren a mentősök és tűzoltósok sokkal nagyobb terhelést kapnak, mégsem közelíti meg a fizetésük a mozdonyvezetők fizuját...
Szóval ha egyéb szakmákhoz hasonlítasz te is láthatod, hogy nem olyan rossz ez.BANZAII
-
Khelben
nagyúr
Marha könnyű meló lehet, biztos azért járnak annyit pszichiáterhez meg foglalkozás-egészségügyi dokihoz... Rád van bízva pár száz ember élete, akiket kinyírhatsz akár úgy is, hogy nem rajtad múlik. Nincs se hétvégéd, se ünnepek, a családod akkor lát, amikor épp a vasút úgy akarja. Pár évtized után tönkremegy a gerinced a rázkódástól, a hallásod a zajtól és folyamatosan ott lebeg a fejed felett, hogy elvesztheted a munkádat, ha épp romlik 2 fokot a szemed. Roppant könnyű meló, tényleg. Érdekes módon a mozdonyvezető ismerőseimen nem látom, hogy olyan jó dolguk lenne. A magyar átlaghoz képest jól keresnek, a munkájukhoz képest meg szarul.
-
-v-
addikt
válasz DigitXT #32194 üzenetére
Hát azt mondjuk nem írják sehol, hogy hol ment 200-al, amiket posztolgatott facebookra. Van pár gyorsvasút vonal spanyolországban, ahol gondolom simán mehetnek annyit a vonatok. Viszonylag elképzelhetetlennek tartom, ha mint ahogy írják a spanyol vasút a jobbak közé tartozik, és mindenhol van sebességszabályozás, de legalábbis figyelmeztet, hogy akkor ilyet meg tudott volna csinálni bárki is, hogy rendszeresen "gyorshajt" a vonattal... gondolom az első ilyen után el is köszönhetett volna a munkájától. Pláne még ki is posztolgatja... fura nekem ez az egész.
-
DigitXT
nagyúr
sosem egyedül vagy, hanem legalább ketten
Itt a hírek mondjuk pont arról szólnak, hogy egyedül volt...
Mondjuk ez a kivonat nagyon bulvár, de hát ilyen az Index:
„Elbasztam, meg akarok halni" – mondta a fekete
doboz szerint a baleset után. Korábban rendszeresen
dicsekedett rekordjaival. Túl későn fékezhetett. -
zsid
senior tag
válasz philoxenia #32185 üzenetére
Nem is konkrétan a lassújelekre vonatkozó jelfeladásra gondoltam. Kicsit elkalandoztam fejben a magyar rendszerrel.
Ha megnézed ezt az ívet, nem olyan nagy ennek a sugara,így szerintem itt állandó sebességkorlátozás lehet. A "műhold" képen még csak egy vágány látszik, de a street view-n már ott a többi is.<tRucKdriFteR>
-
whitezo88
nagyúr
válasz philoxenia #32189 üzenetére
akkor az.
-
Nightmare
senior tag
Sziasztok.
Szeretném kikérni a véleményeteket. Lehet az, hogy a sok felesleges kanyar miatt eltűnik a sportdob hangja?
Itt a csőre gondolok. Sok a hajtás benne.-Honnan veheted észre, hogy dragonfx akar leelőzni? -??? -Ha a seggedben lévő vadul szélvédőmosózik. :D By dokar
-
whitezo88
nagyúr
válasz bitpork #32186 üzenetére
vasutasnak két ember megy el:
-aki őrült
-aki vonatbuzimivel vonatot vezetni a világ egyik legmonotonabb de egyben legstresszesebb munkája. Minden vonatvezető széttrancsíroz legalább egy embert (öngyilkos, vagy baleset), és nem jó a lelkivilágra, mikor premier plán láthatod hogyan kenődik szét egy ember az ütközőn, miközben te semmit sem tudsz csinálni.
-
bitpork
nagyúr
Itt ennyi vasutas van?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
philoxenia
MODERÁTOR
A pálya mellett kitűzött jelzések tudtommal sehol nincsenek még beépítve a jelfeladásba, az viszont a hírből nem derült ki, hogy itt milyen okból volt lassújel. Az újsághírekben szakszerűtlen módon írják le a balesetet, bár egy ilyen balesetnél hónapok múlva derül ki a teljes igazság, addigra meg egy-két sor lesz csak már a hírekben.... A szajoli balesetről sem tud a legtöbb ember mindent, ráadásul az események sorából mindig elég lenne egy-két dolognak kimaradnia, hogy a baleset ne következzen be.
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
zsid
senior tag
válasz philoxenia #32182 üzenetére
Gondok mindig is voltak meg lesznek is, de olyan, hogy egy vonat szabályozhatatlanul és megállíthatatlanul gyorsuljon az tényleg csak a film kategória.
Nem tudom a spanyoloknál milyen biztosítóberendezés van, de ha jól tudom akkor a mi jó öreg EVM-ünk is tud kényszer fékezni, ha a mozdonyvezető nem reagál a sebességcsökkentő jelzésre. Gondolom azokon a szakaszokon, ahol a Talgo is jár nem csak kidobnak egy lassú jelet egy karóra...Ha kiderül, hogy kikapcsolt vonatbefolyásolóval, szándékosan lépte túl a mozdonyvezető a sebességhatárt, akkor ezért a műanyag lakat is rá fog rohadni a cellája ajtajára.
<tRucKdriFteR>
-
Codiac
csendes tag
Biztos technikai gond okozhatta. Ennél a technikánál már automatikusan le kéne fékeznie a lassúbb szakaszokon
-
DigitXT
nagyúr
Ezt nem sejti valaki, hogy miért ment a vonat 200 körül a 80-as szakaszon?
Szerk: ha esetleg teljesen rossz topik, akkor bocs, hirtelen ez ugrott be...[ Szerkesztve ]
-
Ice&Lime
veterán
"miert_vezet_mindenki_ugy_mint_egy_allat?"
mert csak saját maga érdekli és nem számít milyen kárt okoz másnak. -
MaciG
addikt
Tegnapi eset. 50-es éveiben járó pasas teker egy régebbi biciklivel a járdán mikor is egy lámpás kereszteződéshez érkezik. Nah ennél jövök én a busszal neki bal kéz felől a lámpa meg neki (illetve a gyalogosoknak, mert ugye járda) pirosra vált nekem meg zöldre. A koma mikor odaér a kereszteződéshez, elnéz balra, látja, hogy jövök majd vesz egy nagy levegőt, becsukja a szemét és ráteker még egyet (én ekkor lassítok, mert csak nem szeretném azért elütni) és mikor érzi, hogy már a máik oldalon van levegő kifúj, majd visszatekint,hogy "húúú,ezt megúsztam bazzeg"
BANZAII
-
whitezo88
nagyúr
sose értem meg, miért jobb egy vélt vagy valós sérelem után anyázás-továbbállás helyett visszamenni és pampogni? reggel hajtok be a Lidl tök üres parkolójába, ott szoktam lerakni az ótót újabban. se tábla se semmi szóval elvileg jobbkéz, gyakorlatilag meg ott mindenki leszarja. de amúgyis a pótos IFA elfér keresztben, akkorák az "utak" ott. megyek egyenesen hogy beálljak a kisebb útrol meg jön ki a taxis, lementem balra hogy elférjen (3 autó elfér egymás mellett itt, akkora) de nem veszi a lapot és ledudál majdnem belémjön. se előttem se mögöttem senki. beállok hátra erre utánamjön és elkezd pampogni valamit. intettem neki hogy jól van menj a francba haver aztán fél perc után abbahagyta. (amúgy ez valami olyasmi mint mikor a csivava nekimegy a dobbermannak mert nem méri fel a helyzetet? valami ötvenes-hatvanas ősz faszi volt, én meg feleannyi és 2x annyi kg) kiszálltam, egy fickó egy másik kocsiból odaszól nekem hogy nem kéne otthagyni a kocsit, mert még visszajön... mondom mi baja volt de ő se tudja. ("talán gyorsan jöttél" - amúgy ez nem igaz). hozzátete hogy a taxisnak úgyis mindig igaza van. aztán végülis máshova álltam át, nem hiányzik hogy egy paraszt meghúzza az ép fényezést. Mikor egy hülyegyerek a piroson jött ki elém mikor nekem nyilas zöld volt, akkor se mentem oda pampogni... (nem véletlen van a kreszben hogy ilyenkor kerüljük a konfliktust, ne akarjunk rendszabályozni, önbíráskodni)
-
zsid
senior tag
Amin ma nagyon meglepődtem:
Soroksári úton a külső sávban haladunk befelé a Dandár és az Ipar utca között, egy OMSZ Sprinter lövi a sort jobbról a buszsávban ( megkülönböztető jelzésen nélkül), majd ránk húzza a Sprintert, mert ő kikerül egy biciklist, öcsémnek bele kellett fékezni . Utána meg magyaráz a mentős meg mutogat a mentőből. Általánosítani nem fogok, de nem hittem volna, hogy köztük akad ilyen. Ha már ők is így, akkor maradt már valaki akire érvényes lehet a bizalmi elv?<tRucKdriFteR>
-
DEV_NULL
őstag
-
nagyúr
válasz philoxenia #32170 üzenetére
ez jó volt
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
philoxenia
MODERÁTOR
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
-
djdaniel
senior tag
válasz philoxenia #32164 üzenetére
ott a pont
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32164 üzenetére
A Balcsis verzió még egy környezetvédelmi bírsággal is járna, az meg nem pálya. Na de egy abhramsra hol bírnak kerékbilincset rakni?
Ismered a viccet: Hol alszik egy 500kg-s gorilla? -Ahol akar
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32162 üzenetére
Azért az hogy nekem mi lenne a jó, nagyon messze van attól amit leírtam: Akkor ide nekem egy tankot és máris jó nekem, mert senkire nem kell figyelnem
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
philoxenia
MODERÁTOR
Jóval korábban indult, de igazából a kolléga magából indult ki, hogy neki mi lenne jó...
Az életben és a vezetésben is sokféle igazság és igazságtalanság van, aki keveset vezet, miért ne vezethessen. Lehetőleg persze anélkül, hogy letolnák az útról... Inkább a fejekben kéne sokszor rendet tenni, menjen nyugodtan nyolcvannal, aki annyival akar, de azért lehetőleg ne a belső sávban, ott kilencvennel is csak akkor menjen tartósan, ha a külső foglalt...
A másik emberre figyelve, helyébe képzelve magunkat és az életben elszenvedett frusztrációinkat nem kiélve az úton... Azért írok többes elsőben, mert velem is előfordult már sajnos, de megpróbálok küzdeni ellene...
A lámpánál mögöttem villogó anyjának emlegetése után például rájöttem, hogy az illető a trafit akarta jelezni a szembejövőknek...Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
mezis
félisten
válasz philoxenia #32155 üzenetére
Eltévedhettél. Kb. innen indult az, ami az évenkénti rutinvizsga ötletéhez vezetett.
mezis
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32157 üzenetére
Abban az esetben ha vki vétlen, tehát olyan egészségügyi problémája van amit nem tud kontrollálni , ez elképzelhető. De aki önhatalmúlag hülye az majdhogynem képtelen az ilyen szintű önmegtartóztatásra. Az is lehet árulkodó hogy csak 50-nel megy de azt 0,8 sec alatt éri el.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32156 üzenetére
Biztos vagyok benne, hogy igen.Ismertem olyan konkrétan elmebeteg /skizofrén/ embert, aki a vasútnál több pszichológiai vizsgálaton s átment és később derült ki, hogy a furcsa dolgai a betegségéből fakadnak...
Ha a vizsgán a jogosítványa múlik, sok "vezet mint egy állat", hogy a topik címénél maradjunk képes viselkedni...
Egy pszichológus végzettségű oktató természetesen kiszűrhetné, de ő nem 3000-ért csinálná a vizsgát...Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32155 üzenetére
Szerintem nem. Biztos vagyok benne hogy képtelen lett volna olyan szinten kontrollálni magát, hogy ne bukjon meg.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
mezis
félisten
válasz philoxenia #32145 üzenetére
Miért ne lehetne saját kocsival ? Már van érvényes jogosítványa, nem kell oktatói fék, kuplung. (Legfeljebb a vizsgáztatóknak kell emelt díjas életbiztosítás. )
mezis
-
qdak
addikt
válasz bitpork #32152 üzenetére
En konkretan az ignisre gondoltam, h mennyire maskepp volt az omihoz,
De pl omibol visszaulve mazdaba semmi problem nem volt, pedig az elteresek mindegyike megvolt. De pl note nem volt gaz sot teccet.ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
bitpork
nagyúr
-
qdak
addikt
válasz bitpork #32148 üzenetére
Azert sztem az nek jo ha vkit elkuldesz ismeretlen kocsival vizsgara, tok mas fek/gaz/kuplung tulajdonsagok, szervo nem szervo, valto mas, majd igy be a lecsoba?
Itt sztem jok is elverezhetnek.ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
8th
addikt
válasz bitpork #32146 üzenetére
És a tieden is szarul záródott a hátsó ajtó? Eddig az volt a csúcs amikor menet közben a fejünkre esett a komplett tetőkárpit. Egy két hibát leszámítva alapvetően jó konstrukció a Jumper de olyan hanyag kidolgozású, hogy az valami félelmetes.
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!"
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32147 üzenetére
Ha a vizsgáztató határozza meg az útvonalat, akkor könnyen bevihető olyan forgalmi helyzetbe, ami nagyon stresszes. Még itt Szegeden is.
A kocsi megléte, vagy meg nem léte semmi esetre sem alap egy ilyen lehetőség figyelmen kívül hagyására. Ma lassan nincs olyan család akinek nincs géperejű járóműje, tehát az eszköz léte csak akarat kérdése. Pláne ha azt veszem figyelembe h a mostani oktatók és/vagy vizsgáztatók mindegyike rendelkezik már erre alkalmas jaószággal, marginális a jelentősége a kérdésnek.
Még egyszer hangsúlyozom, nem lehet 100%-ban kiszűrni a hülyéket. De ha sehol nem kezdünk hozzá - függetlenül a módszer hatékonyságától - akkor a helyzet csak rosszabb lesz.
PS.: Az esetek többségében én játszom az advocatus diaboli-t, uh ne vedd el munkámat
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32146 üzenetére
Oktatásnál ugyi az oktatóé a kocsi és bizonyos feltételeknek meg kell felelnie... Ráadásul sok embernek nincs kocsija, csak jogosítványa... Mondjuk te épp kocsi nélkül vagy, de egy futárcégnek vezetsz, napi ezrest? A cég nem adja a kocsiját, Neked pedig vizsgáznod kell. Elmész vizsgázni, kölcsönkocsival,egyrészt ingyen nem adja senki, másrészt vizsgázol egy olyan kocsival, amit még esetleg soha nem vezettél, noch dazu meg is bukhatsz egy szigorú vizsgáztatónál....
Lásd be, hogy ez nem kivitelezhető ötlet...
Az utcán, ha előtted tötymörög valaki nem biztos, hogy hülye, trotli, stb. millió oka lehet, hogy óvatosabban vezet. A direktben agresszíven, hülyén vezetők túlnyomó része nem vezet rosszul, a baj a hozzáállásukkal van, az pedig vizsgán nem jönne elő míg az egyébként normálisan közlekedő, bár gyengébb sofőrök megbukhatnának és a végén az úton pont azok lennének többségben, akiktől a fórumtárs által linkelt videón látottak alapján az isten óvjon.
Néha idegesítő, ha mi többel tudnánk az adott szituban menni, az megengedett is lenne, de az előttünk haladó föltart, de a veszélyes szituációkat ellenben azok okozzák, akik rádelőznek, miközben előzéshez készülve "kinézel" egy kamion mögül, éppen beférnek eléd, a szembejövővel történő ütközés előtt egy másodpercre, ezek jól vezetnek, vizsgán biztosan átmennének, mert akkor betartanának minden szabályt, a vizsgáztató jelenléte miatt kerülnének minden veszélyt.... Az ilyenfajta vizsgának annyi következménye lenne, hogy nyugdíjas nénik teszkóparkolóban kevesebb kocsival koccannának...Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32145 üzenetére
Oktatásnál is minden márkát használnak. És nem is adott típust kell figyelni hanem az embert. Aki a saját autójával nem boldogul, az vélhetően máséval sem fog. A standard pediglen adott: az életben előforduló forgalom és annak kezelése.
DEV_NULL: volt hogy Jumperrel jártam Mo-t és a környező országokat. De a saját autó is kap rendesen, elég csak a nyaralót megnéznünk, rögtön ugrik 440km. Szülők sem helyben vannak, ráadásul pont ellenkező irányban. Fél Európát is bejártam munka ügyben. Szerencsémre , imádok vezetni. Plusz látom - láttam hogy KáEurópa valahogy az idegbeteg és majdénmegmutatom vezetők nagy koncentrációját tudhatja magáénak. Senkit nem akarok bántani, amíg csak róla van szó mindent lehet. De volt már h egy paraszt kanyarban árokba szorított miközben Ő szabálytalanul előzött. Sőt volt h egy Zasztava TK-ra törte a scorpiómat, mert egy részeg autószerelő próba körön volt a javított autóval. A legnagyobb önhibás balesetem egy előttem satuzó srác vonóhorgának az utolérése volt, 0 anyagi és személyi kárral.1996 óta vezetek.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32142 üzenetére
Jó hát a díjakat nem ismerem, már sok-sok éve volt h vizsgáznom kellett.
A koherenciát nem ígérhetem meg, mert egy időben csinálok 2-3 dolgot, sajnos nem tudok kizárólag ide figyelniViszont a 3k-t nem tartom annyira életszerűtlennek, mert Megyénként nem kell 4-5 embernél több aki ezzel foglalkozik, de azok főállásban. Napi 8 óra, 5 ember estén az napi 40, heti 6 nappal, 240, havi 960. Ez vizsgáztatónként 576k Ebből csak telik nekik a kocsidba beülni és menni egy kört a teszt pályán és a forgalomban.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32140 üzenetére
Háromezerből még írásos sem....
Esetleg más valutában gondolkodsz? Azért gondoltam ilyen tesztre, mert írtad a 3000-et, esetleg TB-re? Próbálj koherensebb véleményt alkotni, így nehéz beszélgetni....Vizsga árak:
- KRESZ-vizsga díja: 4700 Ft. Ez az ára az esetleges pótvizsgáknak is!
- Forgalmi vizsga díja: 11000 Ft
- Közúti elsősegély vizsga díja: 6500 Ft
- Orvosi alkalmassági díja (10 évre) 6800 Ft
- Elsősegély-tanfolyam díja (kb.) 10 - 12000 Ft
- Jogosítvány kiadás illetéke 4000 FtAlkalmassági teszt:
Eljárás díjak
I. fokú eljárás díjai
I. kategória 8.310 Ft
II. kategória 8.310 Ft
III. kategória 8.310 Ft
IV. kategória 8.310 FtII. fokú eljárás díjai :I-IV. kategória, kategóriánként 12.620 Ft
Ha az I. vagy II. fokú eljárásoknál PAV jármű igénybevétele szükséges, a gépjárműhasználat díja 2.600FtTehát háromezerér' nem is köszönnek, vagy csk az esetleg...
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32139 üzenetére
A teszt nem csak írásos lehet! A teszt lehet fizikai is, ha már a hasogatásnál tartunk Csak és kizárólag a vezetni tudását és a vezetésre való alkalmasságát vizsgálnám. Nem írtam le mind a kettőt, mert nekem elválaszthatatlan
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32136 üzenetére
Na most az előbb gyakorlati vizsgáról beszéltél, most tesztről? A gyakorlati vizsgára csak igen indokolt esetben köteleznék valakit újra, egy éves teszt beleférne, de nem kellene ennek ilyen sokba kerülnie, egy félórányi számítógépidő fejenként a felügyeleteken például olcsóbban is kijön... Az ismétlővizsgának enyhébbnek kellene lennie és főleg az új és megváltozott dolgokat tartalmaznia... Sőt, a kerékpáros és gyalogos közlekedőket se hagynám ki ebből, valamilyen formában őket is oktatni kellene, akár vizsgáztatni is, mondjuk az iskolai oktatás keretében....
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
-
DEV_NULL
őstag
ez a profi sofőrk topik?
[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32133 üzenetére
Nem. Minden autós akinek van jogsija és használni akarja, bírjon ki évi 3k-t ami egy 1 órás teszt költsége.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-v-
addikt
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32131 üzenetére
A házunkban lakik egy hölgyemény. Lerohadt a corsa-ja. Egy vadidegen sráccal segítettem neki beállni az udvarra, gyk betoltuk neki a kocsit. Csak a kislány a tolás sebességével sikeresen nekivezette a falnak...szerinted nem lenne kiszűrhető az ilyesmi egy rutin vizsgával? De hogy legyek egészen pontos akkor rutin+ forgalmi vizsga.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32129 üzenetére
Mert ha vki pl képtelen felvenni a forgalom ritmusát, vagy jól láthatóan nem képes minden irányban figyelni a történéseket, vagy csak szimplán nem tud lejtőnek felfelé elindulni, akkor élből be lehetne vonni a jogsiját.
Ne is mond, tudom: radikális vagyok. De nagyon nem szeretem ha az én kontómra próbálkoznak sokan.[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bitpork
nagyúr
-
biga
őstag
válasz bitpork #32126 üzenetére
Dehogy nem kivitelezhető! Ha olvassa illetékes is, hamarosan meg is jelenik ez a funkció, évente szűrés, de csak laza, mert nem cél, hogy túl sok embert kiszűrjünk, a lényeg, hogy narancs (piros, kék, zöld, lila stb) közeli haver pszichológus legyen az egész feje, és persze nem kérhetjük tőle ingyen, így természetesen díja is lesz a dolognak. Esetleg felárral bármikor felül lehet vizsgáltatni az esetleges negatív döntést
Viccet (?) félretéve: felesleges túlszabályozás lenne és valószínűleg nem nagyon lenne hatása. Az ember egyszerűen nem így működik. Alapvetően benne van a rendszerben a kiszámíthatatlanság. Ezt csak azzal lehet a lehető legjobban tompítani, h a KRESZ eleve felkészül erre, és (feltételezve, hogy a lehető legtöbben be is tartják) kezeli azt. Szerintem egyébként ezt a feladatát elég jól el is látja.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32119 üzenetére
Első körben az "érettséget" a pszihomókus mondhatnná ki. Utána pedig az évente kötelező rutin és vizsgálat lenne a megoldás. 100%ban soha nem lehet kiszűrni, de én ezt a megoldást látom egyedüliként, a lehető legjobban leszorítani a bolondok számát. Tudom, tudom , kivitelezhetetlen
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
biga
őstag
válasz philoxenia #32121 üzenetére
Ja, és csak most veszem észre, hoyg volt képem j-vel írni a pálya szót. Elképzelni nem tudom hogy sikerült, talán még sosem írtam el
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
qdak
addikt
Nekem gurult mar el... Idore kellet menjek, es ugy indultam h boltolni is belefer, majd 1ora teljes utzar utan, lezart a rolo, bevagodtam a szantofoldre, azt go... Faluba is megengedett felett, de akk mar nyugibb letem... Persze elkestem, ma mar inkabb haza huztam volna... Bar a kesesre nincs magyarazat ...
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ez jól hangzik, csak akkor szembesül mindenki a nevelés korlátaival, mikor az első gyermekét aki kiváló jellemű jó gyerek, követi a második, akivel nem bír, aztán az elsőnél hangsúlyozta, hogy minden a nevelés és rá kell jönnie, hogy a gének is sokat számítanak....
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
biga
őstag
válasz philoxenia #32119 üzenetére
De még jobb, ha már születéstől fogva NEVELJÜK a gyermekeket, hogy mire felnő, ne gey ön és közveszélyes balfasz legyen belőle (nem csak) az utakon. És akkor egy nulla elektronikás vasban (vagy akár gyalog ) sem lesz vele semmi baj.
Kezdeni azzal a nevelést, hogy a közút nem versenypája, és aki másokat tudatosan, előre megfontolt szándékkal veszélyeztet, az nem jófej f@szagyerek, hanem csak egy buta kis p.cs, aki nem mer hozzá hasonlókkal pályán kiállni, csak azokkal, akik nem is tudják, hogy versenyben vannak
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32115 üzenetére
Ki vizsgálná az alkalmasságot? A pszichológia még Dr Bones szerint sem egzakt tudomány....
Ez a "büntető" magatartás előjöhet később is, de akár tíz év alatt csak egyszer... Mindenkivel történhet olyan, ami "kihozza belőle az állatot" Ezt megakadályozandó talán a kocsikba lehetne építeni biztonsági berendezéseket....Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
8th
addikt
válasz bitpork #32115 üzenetére
Gyerek koromban osztályfőnöki órán többször kivittek minket a suli melletti kresz parkba játszani. Már alsó tagozatban megtanultuk a legalapvetőbb táblákat és a gyalogátkelő használatát. Most f@xig érő gazban ott áll a kresz park a környező fák gyökérzete tán még a betont is felnyomta azóta. A tábláknak vagy 15éve lába nőtt és elsétáltak a méh telepre.
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!"
-
biga
őstag
válasz philoxenia #32112 üzenetére
A KRESZ-el szerintem sincs semmi bak. Talán az egyik leglogikusabb szabályrendszer annak ellenére, hogy kb az összes létező autóvezető változóként szerepel a KRESZ nevű "egyenletben". Gondolj arra, hogy ennek ellenére több 100 millió ember használja nap mint nap és ehhez képest igen kicsi a hibaaránya.
Persze lehet rá azt mondani, hogy mivel egyáltalán van hibaszázalék, ezért nem tökéletes, de szerintem meg magasan jobb, mint amennyi egyáltalán elvárható lenne.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
lorcsi
veterán
elképesztő, hogy yilen van
eladó: vadi új soundcore motion+
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32112 üzenetére
A probléma nem csak a KRESZ kevésbé aktuális mivoltát érinti. Szegény nyomott véleményem szerint az emberi érettséget is vizsgálni kellene a jogosítvány kiadása előtt. Például aki hajlamos a "bütnető-nevelő" magatartásra, az soha ne kaphasson vezetői engedélyt. Emellett igen is lehetne már az óvodától kis odafigyeléssel és akarattal a közlekedésre nevelni az ember palántákat.
Ugyanakkor nagyon sajnálom hogy egy politikai oldalról linkeltél, még ha tudom jó szándékkal tetted. Ugyanis nem hiszem hogy bármelyik politikai erőnek szerepet kellene játszania egy ilyen irányú kezdeményezés felbukkanásakor, és megvalósulásakor.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
qdak
addikt
válasz philoxenia #32110 üzenetére
Nem kell bico, akinek ilyen gepekre van dela, mehet amator Rally ra, nem huzos a nevezes, vagy drift versenyek...
Bar azert kivilennek, ha telen keresztbeteszem az omegat nekem is elveszik a jogsim??
Pedig akaratlanul is hama dobja...
A kresszel igazad van adom a +1 et.ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #32112 üzenetére
Ez hosszú
-
Khelben
nagyúr
válasz philoxenia #32110 üzenetére
a KRESZ-nek sok hibája van
Pl.?
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz DEV_NULL #32109 üzenetére
Nem elég szabályosnak lenni, annak is kell látszani.
Igazából a KRESZ-nek sok hibája van, de nagyon sokféle ember közlekedését kell szabályozni, rengetegféle járművel. Aki igazán penge a vezetésben szerintem bizonyítson biciklivel, a dowhill pl. keményen próbára teszi a reflexeket és aránylag kevéssé veszélyeztet másokat.... A gázt lefelé nyomni nem kunszt. Teljesen szabályosan és maximális toleranciával közlekedni sokszor nagyobb feladat, mint száguldozva szlalomozni, hidd el. Időben meg alig van különbség, ha sietek 20 perc, ha direkt lassan megyek, külsőben hetvennel, akkor huszonöt ugyanaz a táv, mert a lámpánál úgyis mindig meg kell állni...
Mondjuk ez például azért nem igazán eurokonform példamutatás:
Igen az ilyen gyalogosoknál én sem szoktam lassítani hanem szépen elsuhanok mellette, hadd érezze a menetszelét a kocsinak, legközelebb 2x is meggondolja hol megy át.[ Szerkesztve ]
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
DEV_NULL
őstag
válasz philoxenia #32108 üzenetére
Jó. Senkit sem buzdítottam itt semmire, főleg nem jogszabály sértésre! Nem érzem, hogy bárkit is provokáltam volna azzal, hogy én tetszémeset nyílvánítottam egy ide belinkelt videóhoz, majd miután nekem ugrottak habzó szájjal, megvédtem az állításom. Indulatokat lehet gerjesztett, de ma ki/mi nem? Továbbra is fenntartom, hogy az e témában írt 1.hsz-emben ott van a konkrét véleményem, csak a többség nem képes visszaolvasni. Sőt a hsz-eim nem hangoltak semmi ellen. Szóval ez az érvelés nem áll meg, de mivel modi vagy így erre nincs szükség. Ezt lezártam.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Kedves DEV_NULL légy szíves ne csináld itt azt, amit az emlegetett illető az úton. Ott az illető megúszta a rendőri intézkedést, itt a leírtak megmaradnak és nem kell külön bizonyíték utólag az intézkedéshez... Amit itt csináltál az az Alapelvekkel több ponton ütközik.
Tilos : Jogszabálysértés (vagy arra buzdítás)
téma- és közösségromboló provokáció
...indulatokat gerjesztő...elfogadható érv nélküli, valami ellen hangoló tartalom..Légy szíves ezt a témát fejezd ezentúl be!
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
DEV_NULL
őstag
Mivel hergeltem itt bárkit is? Miért számít a ph fórumon trolkodásnak, ha valakinek más a világról alkotott képe mint az éppen aktuális témában "elfogadott" (ez érvényes kb az összes topikra ahol megszokott arcok pörögnek) és ezt nem tartja magában?
-
-v-
addikt
Ideje elhagynom a topikot
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Projektor topic
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- World of Warships
- Politika
- Autós topik
- Elite: Dangerous
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest