Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Szólánc.
- Öregszem
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Keldor emlékére
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
Új hozzászólás Aktív témák
-
lujó55
addikt
Nem tudja valaki mi történt ma este az M3 kivezető szakaszon? A 0-s elágazásig kettő sokszereplős karambolt is tapasztaltam, míg a 0-s lehajtóban szintén volt egy kivilágítatlan roncshalmaz. Felismerhetetlenségig összeroncsolódott kocsik sora. Olyan, mintha valami filmforgatás lett volna már megint. Van valami infó?
-
MaciG
addikt
És épp ez az amit nem értek. Én is közlekedek gyalog, meg szerintem mindenki más is, de ha látom, hogy jön mondjuk a kamion ,de lehet akár személyautós is, nem lépek ki elé, csak azért ,mert nekem van elsőbbségem és azért is megmutatom neki. Mert ha elüt és lebénulok vagy otthagyom a fogam sokat érek vele, hogy nekem volt igazam.
BANZAII
-
mephi666
nagyúr
válasz nemcso #30697 üzenetére
bringával közlekedve is nagyrészük tesz az "egyenrangú" felekre... pl megyek egyenesen, látom hogy jobbról jön és érzem, hogy be fog vágni elém... komolyan autósok ritkábban csinálnak ilyet, hogy áthajtsanak előttem keresztbe, amikor már szinte ott vagyok, vagy jobbra kikanyarodjanak kis ívben szombaton kocsival mentünk teszkóba és a kb. 5perc alatt úgy fél tucat szabálytalan biciklist+gyalogost számoltunk össze... már mondtam barátnőmnek, hogy kellene egy paintballpuska és ki kellene vele festeni a seggüket esetleg 1-1 vízzel töltött kotont is lehetne dobni a nyakukba, hogy elgondolkozzanak (zavaró volt nagyon, mert szombaton borús is volt az idő, később kapcsolták a közvilágítást és mindenhol megjelentek ezek a feketébe öltözött állatfajok, akik zebrától 100méteres távolságban találták ki, hogy átkelnek az úttesten, közben sz@rva a forgalomra)
simán jó lenne, ha pár civil rendőrautó járná a várost és ezeknek osztogatnák a csekkeket, ne csak az autósokat szívassák már
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nemcso
őstag
Úgy látom új divat hódít a kerékpárosok között.
Kereszteződésben, jobbra kanyarodásnál nem is lassítanak, el sem néznek balra, hanem az addigi tempóban kifordulnak jobbra. Az, hogy táblával védett útra fordulnak ki, egy csöppet sem zavarja őket.Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
titán
Mert butak. Tegnap is gyakorlatilag kigurult elem a mellekutcabol a kerekparos, vagy nem volt fekje, vagy azt sem tudta hol van, en satufek es meg neki allt feljebb ugy lattam. Persze rajuk nem vonatkozik a kresz es kerekpar elobb volt mint auto...
Emiatt is majdnem meghalt egy vetlen autovezeto. A kerekparos telefonalt mint kesobb kiderult es leszarva a szembejovo kamiont atkelebolalt a szembejovo savba, a kamionos meg hogy ne trancsirozza ki, elrantotta jobbra a kormanyt, kidontott fakat, kiszakad meg a vontato tengelye is. A sofor sokkal jobban megserult mint a kerekparos. Meg persze az arrajarok (koztuk en is) szivta orakig a mentes miatt.
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
Azon tűnődöm pár napja, hogy a gyalogos, miért érzi magát felsőbbrendűnek a közlekedésben?
HA már neki piros a lámpa, vígan sétál az úton, nem érdekli, hogy neked már régen zöld van és mennél, de fordított helyzetben meg ha belemész a sárgába és úgy éred el a zebrát, hogy neki zöld lesz (és most neki kéne egy nagyon picit várni), ő egyből elstartol és nem érdekli még az sem ha te egy tankkal jössz, és közben vadul mutogat, hogy neki zöld van.BANZAII
-
decibel
aktív tag
válasz Dluinet #30692 üzenetére
Kosz, de ezert nem megyek vissza Pestre 140km-t. Csekket befizettem volna inkabb ha otthagy valamit, de igy siman kamuzhatja azt is, hogy o otthagyta, csak en tuntettem el.
Sotho: amugy vicces volt mert kb olyan pozt vett fel hatralas kozben mint egy gnom, pedig nem bantottam volna.
"you are a monkey poo-poo"
-
decibel
aktív tag
Túlfutottam a parkolási időn úgy 2 perccel és amikor visszatértem a járgányhoz láttam, hogy a parkolóőr vígan a járgányt fotózza. Ráordítottam, erre gyorsan elvágtatott. Csekket, felszólítást nem hagyott. Na ilyenkor mi van? Berezelt és inkább nem büntetett, vagy majd jön postán vagy wtf?
"you are a monkey poo-poo"
-
zsid
senior tag
válasz ReSeTer #30687 üzenetére
Amennyivel biztonságosnak érzed. Szinte nulla forgalomban mentem már friss hóban 130-cal is autópályán, annyira nem volt vészes. Igaz, ha valahol jég van a hó alatt, akkor ....
Ha találsz egy kamiont, ami megy 80-90-nel, akkor állj be mögé és kész, az majd tapossa az utat( persze azért féktávot tarts).
<tRucKdriFteR>
-
ReSeTer
senior tag
Lehet nem feltétlen idetartozik, de ha esik a hó/havas az autópálya, akkor mennyivel szokás menni? Ne mondjátok azt, hogy 130-al, mert már országúton 90-nél eléggé necces.
-
whitezo88
nagyúr
-
-
whitezo88
nagyúr
Intézkedő rendőrre támadt egy férfi csütörtökön Tömörkényen, a helyi körzeti megbízott az elsődleges adatok szerint könnyebben sérült meg - tájékoztatta a Csongrád Megyei Főügyészség szóvivője az MTI-t.
Szanka Ferenc elmondta, hogy a körzeti megbízott egy kocsmából kijövő és autójába beülő férfival szemben akart intézkedni. A sofőr nem állt meg, a rendőr megkülönböztető jelzést használva az otthonáig követte, ahol a férfi előbb kiszállt, majd visszaült az autójába.
A sofőr kétszer is megpróbált elindulni, de a körzeti megbízott az autó elé állt, ekkor szenvedett - az elsődleges adatok szerint nyolc napon belül gyógyuló - sérüléseket.
Az ügyben - mivel szolgálatot teljesítő rendőr sérelmére követtek el bűncselekményt - a Szegedi Nyomozó Ügyészség jár el. A helyszíni szemle adatainak értékelése és az autót vezető férfi kihallgatását követően döntenek arról, milyen bűncselekmény miatt indul eljárás - közölte a szóvivő. -
mezis
félisten
Üdv.!
Nagyon figyeljetek, újabb veszedelem a zebrák környékén ! Tegnap szürkület, vizes aszfalt járda csaknem fekete, jön rajta fekete ruhában egy néger (bocsánat afrikai, vagy ki tudja honnan, de nagyon fekete) csaj. Hát éppen hogy észrevettem. Ma ugyanezt a formációt fiúban láttam, de azon legalább volt egy fehér övtáska !
mezis
-
mephi666
nagyúr
...így is ki lehet "szállni" egy kamionból
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Zozzant
addikt
https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
mephi666
nagyúr
kegyetlenül benyomott, hazavitték, aztán mégis kocsiba ült, világnak indult és elcsapta a haverokat
ui: egyébként köztudott volt, hogy gyakran piál és ilyenkor is kocsiba ül... mi a francért nem tesznek akkor ellene?
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
8th
addikt
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!"
-
biga
őstag
Nem nagyon lehet ezt így számolni. Valójában igazabb lenne, ha 2 gyorsulásnak számolnánk ilyenkor az egészet (egyszer 70-ről 0-ra rugalmasan, hisz ilyenkor gyűrődés van, és az energia jó része elnyelődik, bár ennek van nagyobb energiája az ütközés pillanatban), és egy 0-ról mondjuk (egy folyamatosan, erősen lassuló) 40-50-re. Ez utóbbi már nem nagyon rugalmas, de cserébe jóval kisebb energiájú, mint az első.
De mint mondtam, a konkrét video esetén csak spekulálunk, hisz minden adatunk az, hogy látjuk a testek mozgását és a kocsi gyűrődését. Szerintem eleve nem mennek 70-el (a kamion szerintem nem ment, a másikat nem tudom), de természetesen erről semmi infom nincs, csak szerintem csalóka a sebesség látszata hóban. Másrészt a testek ha valóban nagy sebességgel mentek volna (kikapcsolt övvel) simán kirepülnek a szélvédőn is akár. A testek ehhez képest nem mozdulnak ekkorát, még a hátul ülő sem. És ismétlem: a kocsi frontális energiaelnyelő része a lehető legideálisabb (vagy ahhoz nagyon közeli) szögben érte a kamiont, gyakorlatilag 100%-os fedéssel. Ilyenkor nagyon hatékonyan nyeli el az ütközés erejét az autó eleje és ez jól látszik is.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
dredbiro
senior tag
Tavaly ősszel történt velem,hogy egy balf@sz kamionos miatt majdnem otthagytam a fogam.amikor ő egy beláthatatlan kanyarban próbált megelőzni engem,a két szembejövő autó pontosan mellettem csattant össze.
Imádkoztam,nehogy engem is oldalról elkapjanak,mert akkor én a 3 méter mély árokban kötök ki.(így is árokpart lett a vége,minusz 1 szélességjelző,azt kitörtem)
Amikor megkérdeztem a kamion sofőrt,hogy ez a kamikaze manőver mi volt,ő vállát vonva annyit szólt,idézem:-"Úgy voltam vele,hogy beférek".Én erre magamban mást gondoltam,hogy mi fér be éppen és hová...Ő megúszta kettő darab Deákkal a helyszínen,de lehetett volna ennél is nagyobb baleset az ő hülyeségéből.Good hunting,STALKER !
-
titán
Nem adtam ossze semmit. Felesleges. A fal nem gyurodik, a karosszeria igen. Masreszt a mozgasi energia negyzetesen no, nem a sebesseggel aranyosan. Harmadreszt nem csak a tomeg szamit, hanem az energiaelnyelo elemek. Ket kulonbozo autot (azonos tomegut) utkoztetve sem lesz ez igaz.
-
biker
nagyúr
de így van.
te is, mint mindenki, először összeadja a sebességet, meg az energiát, aztán elefelejti elosztani kettővel, mert két kocsi van
Azonos(közel azonos) tömeg esetén (nyilván nem kamion vs 800kg-os matiz) a holtpont, ahol nincs mozgás, az középen marad, mindkét autót pontosan akkora erőhatás éri, mintha ő maga a saját sebességével falnak ütközne. a sebesség redukálódik 0-raAmiről te beszélsz, akkor igaz, ha egy 40t kamion és egy 800kg-os matiz ütközik, és az energia holtpont az valahol a matiz mögött a végtelenben van (a sebesség negatív-ba megy át, pl 80kmh-ból -60km/h lesz)
amíg egy 1200kg vs 1300kg autó ütközik, az szinte elhanyagolható eltolódásgondold át újra...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
MaciG
addikt
Van 2 fajta gyalogos akiket egyre jobban utálok. Amelyiket kevésbé az a jellemzően fiatal korú srác, aki a barátnőjével sétál a zebrán kényelmesen, az asszony látja, hogy közeledik a jármű és megpróbál kicsit sietni, de a srác "visszahúzza" és le lehet olvasni a szájáról ezt a mondatot, mert ő az arc, hogy "Hova sietsz, majd vár, nekünk van elsőbbségünk..." . A második az a többsávos utakon elhelyezett jelzőlámpás kereszteződésekben a jellemzően ismét csak fiatalabb korú srác, aki már mikor elindul akkor zölden villog, vagy már közel jár hozzá, és mire piros lesz ő még csak az út felénél jár, de nem siet, pedig ránéz a lámpára, hogy már piros, de úgy van vele, hogy "lexarom a világot, mert ki ha én nem, úgysem üt el,stb." és sétál tovább tök nyugodtan neked meg már régen zöld. Nah ilyenkor érzem, hogy nagyon hiányzik az a légkürt.
Másik: Pár napja megfigyeltem egy érdekes jelenséget. 2 sáv megy egyenesen, de a szélsőben szinte csak buszok mennek ,mert az, a kereszteződés után megállóval folytatódik és ezt az autósok is tudják. ÉS itt van az, hogy ha zöldre vált a lámpa és én a szélsőben nem indulok el, akkor elég sokszor az autósok se indulnak el a belsőben, csak nem értem miért?
És a végére egy női sofőr. Azt sem értem, hogy aki fél a vezetéstől az miért vezet? Jobbra kanyarodok a mellékutcába, és onnan meg egy nő ki akar kanyarodni, én intek neki, hogy jöjjön, mert úgy nekem is egyszerűbb a bekanyarodás, de ő mint a kőszobor néz felém, két kézzel kapaszkodik a kormányba és meg se mozdul. Nah mondom akkor azért beférek így is, alászedem és még a két jármű közt volt egy bő 10cm a nő meg álló helyzetben jobbra két kézzel félrerántja a kormányt, majd rá ugrik egy kicsit az autó --> lefulladt.
BANZAII
-
biker
nagyúr
kiegészíthetem?
ha figyelmetlenül okozok balesetet, nem mindegy, hogy súlyos sérüléssel járó baleset gondatlan okozásáért ítélnek el, vagy halált okozó közlekedési baleset okozásáért
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biga
őstag
válasz mephi666 #30654 üzenetére
"az öv szerintem mindenkinek a saját felelőssége: én nem is büntetnék érte, ha nem használják (saját bőrén majd megtanulják ilyen esetben, hogy nem árt az)"
Ezzel részben egyet lehetne érteni, de némi kiegészítéssel: azért arról szó sincs, hogy csak magának okoz kárt. Ha az öv hiánya miatt súlyosobban sérül (vagy akár meghal), a gyógykezelése drasztikusan költségesebb lesz. Ezt a különbséget a társadalom egésze fizeti a befizetésekből (persze az övéből is). A mentés is bonyolultabb súlyos sérülés esetén. És akkor még nem beszéltünk a kiesett munkáról stb is. Tehát csak akkor lenne igaz a csak magának okoz bajt felállás, ha pl (ha bizonyítható, hogy nem volt öv pedig azzal a sérülés kisebb lett volna) ezek költségét teljesen vagy részben (na jó, a kiesett munkát nem lehet, de most reálisan gondolkodva) ráverik (vagy az ingatlan-ingóvagyonra terhelik ha nem éli túl). Na ez esetben már valóban azt mondanám, hogy ne büntessünk érte, döntse el mindenki, bevállalja-e
Atöbbivel teljesen egyet tudok érteni
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mephi666
nagyúr
válasz Mikuland #30653 üzenetére
az öv szerintem mindenkinek a saját felelőssége: én nem is büntetnék érte, ha nem használják (saját bőrén majd megtanulják ilyen esetben, hogy nem árt az) ...viszont havas úton mindenféle körültekintés nélkül kivágni úgy, hogy be sem látta a maga előtti szakaszt ha túlélte volna, akkor is bele kellett volna lőni ott helyből az árokba
szerintem sokkal jobban kellene büntetni a vezetés közben telefonálókat, mert -1kézzel azért sokkal nehezebb 100%osan uralni a járművet és jobban veszélyezteti a többi közlekedőt is... annyira fel tudom b@szni az agyam ilyeneken, hogy az valami hihetetlen: állok a zebránál, középső sávban jön valami vadparaszt nagy böszme géppel, bal kézben hamburger, csámcsog, 2ujjal tartja a kormányt, jobb kézben telefon, majd gondol egyet és jobbra áthúz a záróvonalon és kanyarodik... megérné kitenni minden lámpás kereszteződéshez a 360fokban látó térfigyelőket, aztán küldeni minden ilyennek a csekket ezerrel
legutóbbi szép jelenetünk: 3 sáv (jobb oldali a kis ívben jobbra kanyarodó és egyenesen haladó, középső a balra kanyarodó és a bal oldaliba meg érkeztek), mi a középsőből kanyarodtunk volna balra, zöld jelzés, előttünk meg töketlenkedik valaki... gondoltam, hogy készül valamire, mert szépen rámászott már a zebrára, aztán ahogy zöldet kapott a jobb szélső sáv, már taplógázzal tépett is át egyenesen
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Mikuland
tag
Csak annyit, hogy a tények makacs és megmásíthatatlan dolgok....a tény, hogy meghaltak.
Az övet nem használni, majdnem olyan mint teli tárral orosz rulettezni....szerintem.mike...ahogy azt az a bizonyos Winnetou nevű egzotikus kisebbségi regényhős mondaná: UFF! STAR N9000, MIZ Z2, H9503...Opel Zafira 1,6 x16xel 99'
-
biga
őstag
Nézd, vitatkozhatunk a dolgon, de ennyi infoból nem tudunk, csak szót cséplünk. A video alapján szerintem (illetve pl orvos feleségem szerint is, aki jó sokat mentőzött is anno, így látott már pár ilyet) ez a baleset ennyi információ alapján övvel túlélhető lett volna. De nem tudjuk, ezen kívül mi történt még, amiről semmit nem tudunk: pl a motor ott van az ölükben, vagy a comartériát szétvágta st, amibe úgy is belehal, mire kiér a mentő. Pusztán a roncsból és a testek elmozdulásából közvetve itt a túlélési esélyek durván megnőttek volna övvel és valószínűleg élve szedik ki őket (a hátul ülőt majdnem biztos)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mephi666
nagyúr
csáknorrisz? ha ő ül ott, akkor elvitték volna a kamiont a másik irányba
ui: oké, nem szép dolog ilyennel viccelni... de leginkább az utasokat sajnálom, mert itt is többen megszívták egy hülye miatt
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
8th
addikt
Ja, nincs 40g felett csak ugye azt hagyod ki a számításból, hogy ezek a szerencsétlenek nem 0-ra lassultak hanem 70ről 70re lassultak-gyorsultak másodperc tört része alatt. 72km/h = 40g lassulás. legalább 140km/h sebességkülönbséggel csattantak össze így nekik több mint a kétszeresét kellett volna elviselniük. Szerinted túlélheti ezt bárki is?
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!"
-
biga
őstag
válasz philoxenia #30648 üzenetére
Tehát 70 km/h körüli rugalmatlan ütközés esetén (fa) sincs 40g felett a testre nagyon rövid ideig ható gyorsulás Köszi a linket.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Biztos, hogy szegycsont ilyenek sérülnek, bordák is jó eséllyel, de belső szervek ilyen ütközésnél azért jó eséllyel még nem szakadnak le. Ennél jóval nagyobb ütközést is élt már túl ember, extrém esetek is előfordultak már az életben, de ez a gyorsulás még átlag ember számára is jó eséllyel elviselhető. A hátsó utas előrerepült, kis híján ki a kinyíló ajtón, de ha megnézed az ülés nagyrészt megfogta. Láttam én már kiszakadni ülést hátul ülőtől, amit (bár abban a konkrét esetben is csak ő és maradanó sérüléssel), de túlélt. Itt ilyenről szó nincs (vagy nem látszik). A videon ha jól láttam légzsák sem nyílt, ami ugye megint azt jelzi, hogy nem volt öv. Ha van öv, nyílik a lufi, a video alapján (ami lássuk be igen kevés info egyéként ) szerintem ez egy valószínűleg túlélető baleset (lett volna), ha bekapcsolják az övet.
Egyébként a legnagyobb gyorsulás (lassulás), amit ember bizonyítottan kibírt, az 46g körül volt néhány tized másodpercig. (John Paul Stapp, 1954). Egy katapultülés kb 20g-vel lövi ki a pilótát.
Nem állok le kiszámolni (főleg, hogy nincs adat hozzá, csak találgatunk ), de ez az ütközés ezeknél biztos vagyok benne, hogy kisebb volt. (De ha valaki nekiáll kiszámolni, és kiderül, hogy 40g feletti gyorsulás volt itt, akkor ugyan nagyon meglepődnék, de bocsánatot kérnék )
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
8th
addikt
Az utascella viszonylagos épsége maximum annyiból előny, hogy nem darált húst kellett a tepsibe kanalaznia a tűzoltóknak. Teherautó 70km/h körüli tempóval biztosan ment és az ütközés pillanatában szinte semmit sem lassult. Ha a személyautó szemből csak 60-al jött már akkor is. Egy 60km/h - 0 - 70km/h lassulás-gyorsulás a másodperc tört része alatt az emberi test számára elviselhetetlen terhelés.
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!"
-
biga
őstag
Szerintem nem mentek ott annyira gyorsan. Annyira nem omlott szét az utó (bár az eleje eltünt, ajtó kinyílt, de az utascella egészen ép maradt). És ha megnézed a kamion is viszonylag hamar leállt, ami ha azt nézed milyen volt az út nem rossz. Szerintem lassabban metek az átlag orzágúti tempónál. A hátsó utas előrerepült, a két első meg kifejelte a szélvédőt! Súlyos sérülésekkel, de szerintem így ennyiből is úgy néz ki, hogy övvel túlélik.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
8th
addikt
Be voltak e kötve vagy sem az jelen estben nem oszt nem szoroz. Szemre jöhettek kb 80-100km/h körüli tempóval, csatt rá két tized másodperccel már az ellenkező irányba ~70-el tolta őket a teherautó. Esélyük sem volt ekkora lassulást lehetetlen túlélni, a belső szerveik tuti csúnyán átrendeződtek.
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!"
-
mezis
félisten
Pedig van. Kedden, gyönyörű napos időben egy miskolci kanyargós úton (közel a temetőhöz !) egy job kanyarban mögöttem a harmadik autó ütközött a szemközti sávban egészen az út szélére lehúzódott autóval. Nem hiszem, hogy műszaki problémája lett hirtele - bár a LADA-k elhanyagolt talpas csapszege szeret kitörni....
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Sotho
őstag
Igen vannak akik úgy előznek hogy azt sem tudják mi van. 2009 decemberében jöttem itt Bp. fele nagy hóesés havas út sötét, látási viszonyok rosszak. Mentem kb 30-al egyszerűen nem lehetett gyorsabban. mögöttem a linkelt ponton gondolta úgy egy csóka hogy elege van a tötyögésből és kielőzött. és akkor 2x2 sávos lett az út középen szalaggal elválasztva , szépen be is ment a szembeforgalomba és nem esett le neki hogy mi van vagy fél km-n keresztül jött mellettem a korlát túloldalán aztán levillogták nem lett semmi szerencsére megfordult.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
úgy látom megtanították a szarvasoknak is, mi az a zéró tolerancia
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
biker
nagyúr
-
zsid
senior tag
Nem viccelek, egy másik kamion ponyvás pótkocsiját ütöttem el, utána vittem egy kisebb fát és a szántásban álltam meg. Ha végigolvastad a hozzászólásom, akkor láthattad, hogy ez nem az etalon, csak egy példa, hogy be lehet mákolni, nekem sikerült - egyszer. Nem buzdítok senkit az öv nem használatára, én is mindig bekötöm magam, akkor pont nem volt használható biztonsági övem, úgy másfél hónapig.
A lassulásról annyit, hogy fékezésre már nem volt időm, kb 20 méteren sikerült 0-ra lassulni. Vészfékezésnél minimum 30-33 méter kell egy nyergesvontatónak száraz úton.<tRucKdriFteR>
-
brd
nagyúr
-
Sotho
őstag
Suvoknál a merev kasztni miatt ekkora gyűrődés esetén lehet akkora a lassulás hogy bekötve is kampó.
Meg ez a 100-al kőfalnak esete. rip -
biga
őstag
Ne viccelj Ez tiszta fizika. Kamionnal lehetsz akár 40 tonna, míg amivel ütközöl (ha nem másik kamion vagy vonat) ennél jóval kevesebb. Ergo te egyszerűen eltolod az "ellenfeledet", miküzben a lassulásod nem jelentős (kb mint egy erős vészfékezés). Ilyen esetben persze, hogy nem repülsz ki a szélvédőn. De ne ez legyen már az etalon. Mellesleg kamionon is necces az öv nem használata. Ott viszont gyakoribb pl a borulás. Na ott pl nem mindegy, hogy bent maradsz-e a kabinban, vagy kiesel és jó esetben ez a tömeg a hátadon landol.
Öv nélkül közlekedni idiótaság. Egy átlag személyautó esetén (hasonlóval ütközésnél) már 30 km/h-nál (tehát 15+15!!!) sincs esélyed megtámasztani magad, simán fejeled a szélvédőt. Persze tudom, valóban van a baleseteknek az a szinte mérhetetlenül kicsi száma, ahol pont a biztonsági öv miatt hal meg a delikvens, de ez oly elhanyagolható, hogy ezzel ép eszű ember nem számol. Baleset esetén a másodperc tört része alatt bármi megtörténhet. Ilyenkor fél %-al több esélyen az élete múlhat a vezetőnek. Aki ezt végiggondolva sem kapcsolja be magát, azt részemről szimplán öngyilkosságnak tekintem.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
zsid
senior tag
Tavaly volt kamionnal egy karambolom. Az övfeszítő meghalt, így ki sem tudtam húzni az övet. Nem fejeltem ki a szélvédőt, pedig 80-as tempóban ütöttem el egy szembejövő szerelvény pótkocsiját ( amit a szél felborított). Azt el tudom képzelni, ha valami keményebbet találok el, akkor lehet kifigyelek a szélvédőn- mondjuk szemből beton vagy ilyesmi.
<tRucKdriFteR>
-
brd
nagyúr
Ezt nekem egy magát okosnak gondoló egyén kétféleképpen magyarázta. Egyrészt bennéghet az autóban, másrészt az autója (Hemi C300) olyan biztonságos, hogy bekötnie sem kell magát. Ezekre sajnos nem tudtam mit mondani neki, mert valamilyen szinten a főnököm volt...
The only real valuable thing is intuition.
-
-
mezis
félisten
válasz Dluinet #30618 üzenetére
"Holnapra többet fogunk tudni."
Optimizmusod határtalan. Holnapra kitalják a leghihetőbb mesét.
Az a régi Balaton melletti balesetet is addig magyarázták, húzták, hogy végül a vétkes sofőr már nem is lett vétkes. (Életszerű ugye az, hogy van mögötted egy kocsisor, le akarsz kanyarodni balra és észre fogod venni, hogy az egész sort előzi valaki igen nagy sebességgel. A megkülönböztető jelzéssel is csak annyira lehetne száguldozni, amennyire az út, látási, forgalmi viszonyok megengedik.)
Én egyszer békésen mentem 130-al az M3-ason a szélső sávban, a belsőben sehol senki, egy jobb kanyarban, egy őrült elképesztő sebességkülönbséggel a műszaki sávon húzott el melettem. Azért tehette az emberszabásúja, mert érezte, hogy ha a belső sávot választja, fel fog kenődni a szalagkorlátra....
mezis
-
biga
őstag
válasz Dluinet #30618 üzenetére
Ennyi képből és leírásból nehéz kitalálni, de szerintem nem oldalról ütköztek, az oldalán inkább a szalagkorlát miatt lehetett sérülés (erre utal a leírás is). A tető azonban nekem gyűrődöttnek tűnik, mégpedig hosszanti irányban. Ez esetben azonban valószínűbb, hogy a jobb hátulját kapta el a furgon (ami a képen nem is látszik) és tolta rá a korlátra.
(persze ez csak spekuláció, majd megtudjuk az igazságot. Vagy legalább is megtudunk valamit ).
Ahogy olvastam egyébként a veszteglés nem tény, ezt Lázárék hivatala nyilatkozta. Hogy ez valóban így volt-e majd megmondják a szakértők.
Ha viszont valóban oldalról kapta, akkor pláne érdekes, hogy tudott egy belső sávban haladó autót bal oldalán elkapni[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
nemcso
őstag
Bármi lehetséges...
Kb. fél éve hazafelé jövet Gárdonyba, az M7 érdi leágazója előtt, ahol az M0 becsatlakozása van, a felhajtó sávban egy Fiat kisteherbe hajtott bele egy Polo. Annyira sikerült neki, hogy a Polo hűtőrácsába ragadt a Fiat hátsó lökhárítója. A kiskocsit vezető hölgy pedíg fogta magát, és megállás nélkül, 3 sávon át bejött a belső sávba, ahol kb.40-50 -vel döcögött, a hütőjéből meg folyott a víz.
Hogy közben mit gondolhatott ? Lehet, hogy a baleset kiváltotta sokk miatt csinálta ezt a józan ésszel megmagyarázhatatlan dolgot.De egy műszaki hiba is kiválthat egyeseknél megmagyarázhatatlan dolgokat.
Leáll a belső sávban; vészvillogót sem kapcsolja be; sétálgat a lerobbant kocsija körül a forgalom kellős közepén....[ Szerkesztve ]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
biga
őstag
válasz mephi666 #30615 üzenetére
A veszteglő állót jelent. Gondolom lerobbant vagy nem tudom. Bér ha valakinek megáll a kocsija az nem úgy szokott ám történni, hogy megyek 100-al, majd hirtelen állok. Nehéz elképzelni, mit keresett a belső sávban álldogállva.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mephi666
nagyúr
-
8th
addikt
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!"
-
biga
őstag
válasz Dluinet #30612 üzenetére
Igen, a hátsó személy előrerepült (igazából majdnem kiesett a vezető oldali - kinyíló - ajtón.
A briteknél volt annó egy hosszabb kampány, ahol hasonló - de megrendezett persze - sokkoló videókkal igyekeztek az emberek fejébe beleverni, hogy a biztonsági öv a világ egyik legjobb biztonsági eszköze: nem kell utána adót fizetni, díja sincs a használatának, nagy ész nem kell a használatához, időt sem nagyon vesz el az ember gyermekétől, cserébe a balesetek jó részében megmenti az életedet. Nem igazán értem azokat, akik nem használják. Már csak az ő kedvükért ott kellett volna hagyni a videot...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Nem csodálom. Szerintem elég egyértelműen látszott, hogy ott bizony meghaltak az autóban (megjegyzem, az ütközés erős volt ugyan, de szerintem ha használnak övet túlélhető volt (bár valószínű akkor is súlyos sérüléseik lettek volna). Az utascella nagyrészt egyben maradt, bár az nem látszik, mi lett az elejével, lehet a motor az utastérben van és akkor mindegy
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Möhe
addikt
válasz philoxenia #30600 üzenetére
Indiában még KRESz sincs,nincs miről beszélni ,gettó....
-
Mikuland
tag
válasz philoxenia #30600 üzenetére
A szülő felelőtlensége így motoroztatni a gyereket...
Mert hiába elektromos bringa, akkor se kétszemélyes...
A másik képen a zindiai család modell....négy gyerekkel kétkeréken![ Szerkesztve ]
mike...ahogy azt az a bizonyos Winnetou nevű egzotikus kisebbségi regényhős mondaná: UFF! STAR N9000, MIZ Z2, H9503...Opel Zafira 1,6 x16xel 99'
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen széket vegyek?
- RC modell földön, vízen, levegőben
- CPU léghűtés kibeszélő
- Ukrajnai háború
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Autós topik
- Fűzzük össze a szavakat :)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5480 laptop (14FHD/I5-G7/8GB/256SSD/MagyarVilágítós/AkkuX)
- PS5 Lemezes 825GB - használt -
- Xbox 360 játékok,akár 1000ft-tól(részletek a leírásban)
- Playstation 3 játékok,akár 1000ft-tól(részletek a leírásban)
- GAMER félgép - GIGABYTE B760M H DDR4 + Intel I5 13400F + Corsair VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 3200MHz
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest