Hirdetés
- Gurulunk, WAZE?!
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Szólánc.
- Öregszem
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Keldor emlékére
- Asszociációs játék. :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
Új hozzászólás Aktív témák
-
bitpork
nagyúr
válasz Winner_hun #32691 üzenetére
Költői volt a kérdés...és a javasolt megoldások is nagyon...körülményfüggőek. Én hetente 1x megyek kútra nyomástmérni, akkor asszony segít körülnézni.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Winner_hun
titán
válasz bitpork #32690 üzenetére
Minden indulásnál nem. Sőt, semmit nem ellenőrzök indulás előtt mert minek? Ha leállás előtt minden jó volt akkor indulás után is jó lesz. Amikor megyek akkor szoktam az első fényszórókat ellenőrizni. Vagy a kapun vagy az előttem levő kocsin. Az utóbbi 1,5 hónapban 2x kellett izzót cserélnem. Indulásnál égtek, útközben láttam hogy gebasz van. Érkezéskor már cseréltem is.
Indexet sosem ellenőrzöm, azt belülről menet közben is lehet tudni ha gond van. Féket meg hátsó helyzetjelzőket kocsitakarításnál általában ellenőrzöm ha már egy ideje nem néztem rá.
Neked az volt a kérdésed hogy egyedül hogy lehet ellenőrizni. Arra írtam néhány lehetőséget.► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ
-
bitpork
nagyúr
válasz Winner_hun #32688 üzenetére
Te sem gondolod komolyan h minden indítózás előtt falhoz állsz, v megkérsz valakit v kitámasztod a fékpedált(?!)...
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
Doze
aktív tag
Ilyen csak Pesten van, az ország vízfejében... XD... mondjuk mikor megyek keresztül rajta én vagyok a vidéki mazsola. (bár ha elnézek 1-2 sávot ezért berántom a kormányt a másik elé , ezzel mutatva hiába van Kazincbarcika írva az autó hátuljára, ezért veszett el bennem egy kis pesti vér )
-
Doze
aktív tag
válasz bitpork #32680 üzenetére
Mondjuk abban igazat adok, hogy nem ez a fő ok. De azért valami szabályzás nem ártana az ilyen esetekre. pl: rendszám felír aztán fél év múlva megint kifogják akkor már nincs mit magyarázni (aj pont most megint stb ), mert éjszaka azért elég könnyű kivadászni. Meg ugye vannak az akkut féllápások is, azt nem fogom megérteni nem kell ehhez autó búzának lenni hogy legyen az embernek egy kis igényessége (nem inkább fél lámpázok vakoskodva oszt jóvan)... akkor ha nem is ott helyben de 1-2 nap múlva mutassa már meg valami szerelőnek, kérje meg a rokonát stb.
No de ha itt járunk, pl a sáros traktorokkal is kezdhetnének valamit.... mert rendesen szlalomozni kell a focilabda nagyságú agyagdarabok közt, ha esik egy kis eső rá akkor meg kész a baleset.... ha meg felszárad olyan mint ha földúton mennék, porzik... tom ezt városban nem érzékelik, de vidéken (sokszor aratás szezonban a forgalmasabb utakon) problémát jelent. (egyébként mintha fater mondta volna hogy régen megvágták érte a traktorost)
-
Melack
veterán
válasz bitpork #32682 üzenetére
Igen, a vezetési kultúra is hagy némi kívánnivalót maga után, ez biztos. Sokszor én lepődöm meg, amikor kiengedem a BKV buszt, majdhogynem ledudálnak a mögöttem állók....
A cserét nem is a leállósávban, inkább egy pihenőben tenném meg.Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
bitpork
nagyúr
válasz Melack #32681 üzenetére
Bázzz, Dániában valahogy nem volt gond ha pályán a belső sávban 110-zel mentem. Még a bálna merga sem villogott, le, megvárta h kihúzódjak. Az ilyen dolgok szerintem fontosabbak mint egy kiégett izzó útszéli cseréje. Ami mellesleg még veszélyes is. A magyar autópályán a leállósávban kocsin kívül tartózkodók átlag túlélési ideje 20 perc...
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Melack
veterán
válasz bitpork #32680 üzenetére
Persze, egy izzó nem a világ, de mostmár korán sötétedik, későn világosodik, ergó kell a világítás. Ez nem több, mint szimpla figyelmesség a másik iránt - meg azok iránt, akik hazavárnak.
Nem várom el én se, hogy a másik szaki legyen - én sem vagyok az, Aput/Apósomat kérdem, ha valami gondom van, de alapvető dolgokhoz értsen.
Az igaz, hogy bizonyos értelmi/érzelmi szint alatt nem engedném volán mögé az embereket - és ez sem reális, mert párszor én is kiesnék az ilyen szűrőkön(#32678) Dluinet: ok, megnézem, ha engedi a céges proxy.
[ Szerkesztve ]
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
bitpork
nagyúr
Nem az a baj ami mellett kardoskodtok! Valóban nagyon fontos. Viszont azt is vegyük észre hogy nem egy olyan típus van amit nem lehet az út szélén szerelni. Arról nem is beszélve hogy itthon a jogosítvány megszerzéséhez kisebb fajta szakértővé kell válni, de teszem azt más országokban a jogosítvány nem több mint ami. Nem várják el egy embertől h tisztába legyen olyan dolgokkal amik neki nem kellenek. És ha emlékeim nem csalnak még a németeknél sem köteleznek egy sárga angyal kihívására ha rendőr figyelmeztet h majd cseréltesd ki az égőt. Kamion más, mert ott ugye egy huzamban akár 2-3000 km -t is mész. Sokkal veszélyesebb üzem mint a személygépkocccccsi.
És ne állítsátok be az esetleges izzó kiégést olyan megvilágításba ( sicc ) mintha ez lenne a vezető ok az autós balesetek listáján. Sokkal fontosabb h olyan ember ne üljön volán mögé aki nem alkalmas arra.[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Doze
aktív tag
válasz bitpork #32668 üzenetére
Üdv!
Gondoltam én is hozzászólok már az okfejtéshez
Mostanában én is tapasztalom a féllámpás idiótákat, a kedvencem mikor a fél lámpája ég aztán gondolom nem elég a fényerő és rányomja a refit..
Nem tom csak nálunk felejtették el mostanság a rend éber őrei, a személyautósokat ezért büntetni. Kicseréled vagy csekk. Ha az autó felépítéséből adódóan 50 percig tart akkor addig, ha nem tudsz egyedül hívjál sárga angyalt. Ha meg valakinek kiégett ne induljon el, ha meg menet közben kiégett állj le cseréld ki. Legalább olyan fontos biztonsági felszerelés éjszaka mint mondjuk a biztonsági öv becsatolás stb...
Persze tudom hurrognának ez emberek, de kamionnál simán kivesznek a forgalomból ha mondjuk műszakilag hibás pl itt magyarban, németeknél meg eztán végképp... lásd: román kamionok, aztán amíg nincs megjavítva nem mehetsz tovább, ha 5000 euro a javítás akkor annyi, ha nincs pénz akkor kamion marad te meg mehetsz amerre akarsz...
-
bitpork
nagyúr
válasz DeFranco #32673 üzenetére
A hármas pontban adott válaszod nagyon jól megtestesíti Magyarország legnagyobb problémáját Éppen csak azt nem írtad le h sz@arod le. Persze ha az írott bötű pl ellened menne akármilyen ügyben, már kevésbé lenne ennyire eccerű. Mákod van a fókával, na.
Öntsd fel fagyállóval és akkor ki fogod tudni használni.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
DeFranco
nagyúr
na, ha már ilyen szépen összejöttünk:
szerintem még sok nyári ablakmosó van a kocsiban, de kicserélném télire lassan, hogy ne faggyon (így kell írni?!) bele... kilocsolni nem akarom, mert van még szerintem vagy 2-3 liter, ki lehet ezt valahogy nyerni anélkül, hogy lemosnám vele a fél autót?
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #32671 üzenetére
1: világításról beszéltünk... nyilván nem járod körbe a kocsit minden reggel egy mitfárerrel, de ettől még ésszerű dolgok megoldhatóak... tudod mérték meg józan paraszti ész
2: gondolom csak van egy kanyar, vagy egy tűzfal vagy valami ami előtt el kell fordulni, ott azért már látod vagy a tükörképet vagy a vetett pászmát, kiszúrod ha baj van
3: nem érdekel, magánügy... ez a kresz alól nem ad felmentést
4: ez is vészes, meg a nem beállított tompított is vészes, amikor kiveri a szemem a szarával, mert arra nincs esze, hogy nem kell végállásba tekerni az állítót -
bitpork
nagyúr
válasz DeFranco #32669 üzenetére
1: ok. Persze a könyv ezt mondja de áruld el h a féket hogy ellenőrzöd egyedül...nem a fal nem játszik.
2: szembe menve...csak nehogy egy vonat v villamos legyen, mert nem biztos hogy azt fogja mutogatni h kiégett...
3: cseréltél már izzót b6 passatban v valami barátságosabb ótóban? Amikor le kell bontani a felélt a 90%-ának?
4: itt hálisten nem annyira vészes. Nekem a helyzetjelzőm szokott kiégni doszt.Abból indulsz ki h aki kocsiba ül az érti-érzi-szereti. Hibás elgondolás. Teszem azt ha te szeretsz nudizni, még nem jelenti azt hogy ha látsz egy mezítelen embert h ő is azonos okból van úgy.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Melack
veterán
válasz DeFranco #32669 üzenetére
Abban bitporknak adok igazat, hogy nem lehet tudni, mikor égett ki az izzó. Azt tudom, hogy nekem a Nubirán izzt cserélni elől szerencsés esetben 30 perc, ha nem, akkor vagy 50 perc.
Abban veled értek egyet, hogy ellenőrizni tényleg kell őket - én minden indulásnál megnézem őket, körbejárom a kocsit. Nem lenne egyszerű megtalálni a megfelelő megoldást.Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #32668 üzenetére
1: nekem azt tanították, hogy az izzókat ellenőrizni kell indulás előtt
2: bármikor tudod ellenőrizni pirosnál, illetve bármivel szembe menve, hogy ég-e mind a kettő
3: izzókészlet a barátod
4: nem tudom Szegeden mi van de amerre én járok, az autók harmada félszemű lett az elmúlt fél évben... ugye nem gondoljuk, hogy ez az arány normális -
bitpork
nagyúr
válasz DeFranco #32666 üzenetére
Stoj! A kiégés idejét nem lehet bizonyítani és típusonként változik h jelzi -é a jaószág. Azt meg tudjuk h sokan szimplán észre sem veszik, mert azt sem tudják mit figyeljenek. Nem mentegeti akarom őket, de én tuti leköpném a rendőrt ha megbüntetne egy menet közben kiégett lámpáért, mert ugye az úton nem fogok megállni h egy tanyán megpróbáljak venni csájníz szenont ócsójé.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
DeFranco
nagyúr
nem, te azt kérdezted, hogy büntet-e a rendőr, ha nem kapcsolod fel a lámpát, amikor a kresz egyébként előírja.., mert hogy sokat fogyaszt a lámpa
ne maszatolj, ezt kérdezted...
nekem meg erről az a véleményem, hogy alkalmanként 5-15-30-60-100k-ra büntetném (ebben a sorrendben) akit rajtakapok, hogy nem ég mindkét lámpája korlátozott látási viszonyok esetén és/vagy külterületen, mert ez közveszélyes
és nem, nem érdekel, hogy kopik az izzó, meg megeszik két decit az autó 100 km-en, az autó fizetős üzem, és más rovására nem lehet spórolni, ezt valaki vagy elfogadja vagy takarodjon a közútról
ne értsd félre, nem veled van bajom, ne vedd magadra, maximum azzal, amit írtál
-
neduddki
nagyúr
HI!
gondolkogy globalisan es az ezteem dugo tolunk nyugatabra nem csak a nmagyvarsokban hanem a kerulo pajjakon s megvan
normalsi dlr-t kapsz mar 10K huftoludv
neduddki
mod: es teljes externaliara gondolj
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Mr X
veterán
A kamionosoknál nem túl gyakori, hogy havi több ezer kilométert kocsikáznak csak városon belül, azon kívül pedig tudtommal mindenképp kötelező a világítás.
Amit én mondok, hogy a világítás többletfogyasztása "elhanyagolható" a teljes fogyasztáshoz képest, így azért ez nem indok egy borult időben lámpa nélküli közlekedésre.
neduddki:
A kerülőpályákon nem kérdés, ha lakott területen kívül van, akkor kötelező pilácsolni, ha pedig bent áll a dugóban, én sem szólok egy felhős időbeni nem-világításért, mert kvázi álldigál.
[ Szerkesztve ]
-
MaciG
addikt
válasz DeFranco #32643 üzenetére
Természetesen nem gondoltam teljesen komolyan, de ha beleveszed azt, hogy az izzók is hamarabb kiégnek akkor az is plusz pénz. És nem is azt mondom, hogy akkor ne kapcsoljunk ha indokolt, csak arra tértem ki, hogy ez elég szubjektív, hogy kinek mikor indokolt.
Mr X: Ha így nézem egy szál cigi se drága, de aki dohányzik nem egy szálat szív el életében és a pl. a kamionos se 100km-t tesz meg egész életében.
BANZAII
-
Möhe
addikt
válasz DeFranco #32655 üzenetére
Persze a ködlámpát magában meg a sokpénzért utólag behegesztett ledsort (ami szerintem undorító is 99%ban) azt azonnal bekapcsolni. Ez az időszak jön majd,gyári lámpát nem,de a ködlámpát bekapcsolja a paraszt városban,mert az úgy jó. ( rohadjak meg egyszer megkérdezem egy piroslámpánál ha mögém érkezik egy ilyen,hogy mi a f@szé így közlekedik.
-
Mr X
veterán
Plusz mennyi eltérést is okoz fogyasztásban? Személyautónál 100km-en 1-1,5 dl-t? Az egy kamionnál lehet vagy 2. Világmegváltó megtakaríás.
[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
Én tegnap BP-Siófok vonalon a pályán találkoztam v féltucat majommal akik nem kapcsoltak lámpát. Hiába villogtam nekik elengedés után, lövésük nem volt miért csinálom.
Hozzá kell tennem h indokolatlan szituban (nappal városon belül) én sem használom.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
DeFranco
nagyúr
válasz bitpork #32648 üzenetére
tudod mi a véleményem? akkor kisebb autót kell venni, meg le kell dobni 10 kilót nem ilyen hülyeségeken szórakozni
a fillérb*szás magasiskolája az ilyen, nem takarékosság... kifejezetten takarékos ember vagyok, de az ilyet kirángatnám a kocsiból legszívesebben... fel lehet ülni a buszra ha nem tetszik valami
-
Melack
veterán
válasz bitpork #32648 üzenetére
Egy ilyen "spórolós" fazon miatt lett szürkületben majdnem megtörve a Nubira... Egy mákom volt, éreztem, hogy ott szembe jön valami, és fura volt az "út".
Én mindig kapcsolok világítást, mert a látni és látszani elvet követem. Az én oktatóm nekem mindig ezt mondta.Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
bitpork
nagyúr
válasz DeFranco #32647 üzenetére
Ezt most iróniának veszed pedig marhára nem az sok embernek. Nekem még az oktatóm is aszonta h sehol nem kapcsolunk amíg nem elkerülhetetlen, mert az a pár deci üzemanyag is számít! És sajnos ezt nagyon sokan komolyan is veszik.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bitpork
nagyúr
Ha a közvilágítás is felkapcsolt, és közvetlenül a lámpa alatt állva nem látszott gyk csak egy halvány derengés belőle, akkor én -tiltás ide vagy oda- igen is fel fogom kapcsolni, mert még 20-szal poroszkálva is attól féltem h kocc lesz. A rendőr is a kocsi oldalát verve állított meg, mert még 2-3 méterről sem látta rendesen h mi ég.
(#32643) DeFranco:
a városi ködlámpa konkrétan tilos![ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
MaciG
addikt
Valakit büntettek már meg azért, mert esős, borult időben nem használta a világítást lakott területen? Mert ugye a kresz azt mondj, hogy korlátozott látási viszonyok között is használni kell. De mi a korlátozott?
Városban ugye nem nagyon megyünk 50 felett (kresz szerint), szóval ha az idő kicsit sötétebb nappal, akkor is simán észre lehet venni a többieket lámba nélkül is ilyen sebességnél.BANZAII
-
Mici80
tag
-
-
DEV_NULL
őstag
Újjászületés!
-
Calogero
addikt
-
Calogero
addikt
-
biga
őstag
válasz whitezo88 #32626 üzenetére
Viszonyítás kérdése. Drágább, de azért sztem nem "nagyságrendekkel". Mi pl kb 50€-t fizetünk havonta (teljes kockázattal, tehát kb mint otthon a kötelező + casco) és valami 100€ az önrész). Ezt egy Opel Zafira-ra fizetjük, bár itt valójában nem a kocsira, hanem a vezetőre kell fizetni (tehát ha egy családban pl 2 ember vezet, mindkettő kárelőzménye számít, és pl egy friss jogsis gyerek a családban, mint 3. vezető akár meg is duplázhatja az összeget)
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
amargo
addikt
válasz DeFranco #32608 üzenetére
Ausztriában jöttünk a pályán, mikor párommal észrevettük, hogy 1m ott egy szarvas.. csak simán legelt, elsőnek csak annyit mondtam, de aranyos, majd a sz@r is megállt bennem mikor felfogtam.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Möhe
addikt
1:12
2:50 meg nincs ekkora mázli[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32616 üzenetére
Azt még csak elképzelni sem akarom
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz philoxenia #32609 üzenetére
tudtommal ez meg illegál, nem?
meg azon sem nagyon segít, hogy az ütközéskor csak befigyel a szélvédőn az állat, és arcba kapni egy fél szarvast nem jó... nagyon nem jó
meg ez a navara esete, hogy jungle is massive mindent eltolok magam előtt a ráccsal, de ha hirtelen kinő egy fa előttem, akkor totalcarosan fogalmazva belső szerveink folytatni fogják egyenes vonalú egyenletes mozgásukat Bátonyterenye irányába, ami még a nyers rénszarvashús arcba kapásánál is aggodalmasabb
le kéne feküdnöm
-
bitpork
nagyúr
válasz philoxenia #32609 üzenetére
Az előbbi nem legális itthon ha jól tudom.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
DeFranco
nagyúr
válasz philoxenia #32598 üzenetére
valamire jó, nekem is van, bár még nem raktam fel DE
ha egy őz be van zsongva (már pedig mostanában be vannak zsongva) és áll a cerka, akkor nem néz az semmit, megy, így van bedrótozva... simán kiugrik a robogó kivilágított kürtölő vonat elé is, mert se nem lát, se nem hall megy a nőstény után
annak sípolhatsz
esetleg ha van egy bóklász egyébként nyugiban levő vad, az lehet hogy arrébbsuttyog ha meghallja, tehát érhet valamit, de bőgéskor kb. annyi, mintha te fütyülnél a volánnál
@[rvilike]: nekem is van, majd mondd meg, hogy hol találtál rá helyet
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
-
bitpork
nagyúr
Kaptam a szerelőmtől, mert oda hordom hozzá a sok zsét, meg mert asszonykám egyszer amikor ő vitte a kocsit panaszkodott neki h fél h kiugrik állat elénk. Egy pár forintos kütyü. Az is lehet h placebo, de akkor is én mindent megtettem
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AliExpress tapasztalatok
- Gurulunk, WAZE?!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Shakes&Fidget Online Szerepjáték
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Unigine Superposition Benchmark
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest