- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Ma a Samsung Galaxy S24 FE-re is megérkezett az Android 15-ön alapuló One UI 7.0
- bambano: Bambanő háza tája
- Rák
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
válasz
Oliverda #1159 üzenetére
Túrót, ez max ahhoz hasonlítható ha a fővonalakat szüntetnék meg. A mellékvonalak egy jó részére meg tényleg nincs szükség. Csak azért nem szabad fenntartani őket, mert megszokták a helyiek. Ha nem használják, akkor nem kell üzemeltetni.
Ha a helyiek úgy gondolják, hogy nekik igenis szükségük van rá, akkor meg el kell nekik adni az üzemeltetési jogot, aztán úgy oldják meg rajta a közlekedést, ahogy akarják.
-
PazsitZ
addikt
válasz
Oliverda #1019 üzenetére
Én is már ejó ideje ott tartok, hogy lassan már tényleg arról szól, hogy addig se kell dolgozni.
Az okozott kárt, az ő fizetésüket, meg úgyis megtérítik az emberek adóforintjaiból...
Ha egy átlagos cégnél, ilyen kiesés lenne, a dolgozok felét kirúgnák, a többit minimál bérre vennék. Persze nekik ettől se kell félniük...
Pályát kellene váltanom úgy érzem. -
Thulcandra
senior tag
-
biga
őstag
válasz
Oliverda #213 üzenetére
a MÁV-nak mostani állapotában már most is közel azonosak (ha nem drágábbak) a jegyárai, mint a Volánnak. Csak eddig ezt nem te fizetted ki nagyrészt, hanem az adófizetők (köztük olyanok is, aki 5 évente egyszer kerülnek vasút közelébe). Kicsit túl van lihegve a mostani kedvezménycsökkentés. Egyrészt mert nem csökkentenek eléggé, másrészt meg alig-alig látszanak az egész mellé ésszerűsítési próbálkozások. Addig meg az egész csak tüneti kezelés, semmi több. Azt meg el kellene felejteni, hogy a vasút olcsó közlekedési eszköz (főleg a magyar állapotok ismeretében). Ha elvonatkoztatunk a magyar valóságtol, benne a haldokló MÁV-nak nevezett monstrum pazarló haláltusájátol, bizony akkor is drága dolog fenntartani a teljes vasúti infrastruktúrát, pályákat stb. És ezt bele kell tenni a jegyárakba (és még akkor is veszteséges lesz a személyszállítás!). A VOLÁN azért tud olcsóbb lenni, mert neki nincs benne a jegy árában az út fenntartásának a költsége pl! (illetve az üzemanyagban elvben benne van, de ezek csak elvek sajnos).
Persze az állapotok javítása még nagy jegyárak mellett is vonzanák az utazókat, csak ugye ehhez minimum tiszta, pontos vasút kellene. Ez egyenlőre itt a Kárpát medencében több mint utópia... -
#65675776
törölt tag
válasz
Oliverda #202 üzenetére
Jelenlg az emberek több mint 70%-a kedvezménnyel utazik! A többit az állam, azaz az adófizetők állják. Ennek a pénznek lenne jobb helye is. éldául a tömegközlekedés színvonalának (amit mindenki kritizál) növelésére is lehetne fordítani.
Emellett a tömegközlekedés utaskilométerre vetítve töredéknyi környezetszennyezéssel jár mint az autózás, bár gondolom a mai individualista hozzáállás mellet ez a többséget nem érdekli.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Filmvilág
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Politika
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
- Lenovo ThinkStation P520 Workstation! W-2145, 64GB, 512 SSD /Quadro - Számla, garancia
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest