- Gurulunk, WAZE?!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- moonlight115: Privát, oh!
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Quake III. , ahogy nekem kezdődött
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
jozsi252
veterán
válasz
Reggie0 #9710 üzenetére
Van egy csaj ismerősöm aki a héten vett Xiaomi 1S-t na ő alatta "száguld" a roller. Mondjuk alatta mi nem? 160cm meg 49kg. Szóval neki spec pont tökéletes egy ilyen roller. Enyémet kipróbálta 1 motoros módba de le is verte a víz hogy mennyire életveszélyes. Mondom akkor gondold el hogy milyen lehet 2 motorral..
Én több mint dupla annyi vagyok, de 2 motoros módba alatta is megy. El se tudom képzelni hogy épp egy 50kg alatti csaj alatt mit mehet egy 3200W-os roller.DigitXT
Köszi! Látom rengeteg hasonló megoldás mind ugyanarra az alapra építve. -
Laca1212
őstag
válasz
Reggie0 #9673 üzenetére
"Nyilvan trabantban ulve nehez elekepzelni..."
🤣🤣🤣 Szeretnél te olyan trabival járni. 😉"Ertjuk, hogy konfliktusfuggo vagy, de ne itt eld ki magad. Elore is koszi a topic neveben."
Sajnos nem érted...(#9674) DigitXT és haverjaid: Sajnálom, hogy még mindig nem megy az értő olvasás.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9555 üzenetére
Mindkettő igaz, egyik simán kezelhető...
De ha már felszenvedtem a
gumit fordítva, gondoltam egyszerűbb átrakni a féket... elvégre teljesen
szimmetrikus a konzol. Igen ám, de a nyereg nem.Szóval most vagy
nyereg csere (rendeltem egy félhidraulikusat, ami volt akinek bevált itt),
vagy vissza az egész... Gumit megfordítani nincs kedvem, de még ott a
másik motor, ami nincs centrírozva, ezt egész jól kisúlyoztam, nem ráz,
szóval a másikon még felrakhatom jó irányba a forgásirányos gumit.
Bezzeg a gyári az szimmetrikus volt, kellett nekem lecserélni (nyehehe).Az zavart meg, hogy tesztelésnél összecseréltem a fázis sorrendet...
(Klasszikus tudtam, de nem sejtettem eset... a lusta kétszer dolgozik...)Ui: ott már tudtam, hogy baj lesz, amikor a tárcsán kívülre került a nyíl...
(Na nem mintha ez önmagában baj lenne, lehet eleve így tervezték...)
Btw. nagyon nem tetszik a gyári nyereg, hogy elnyomja a tárcsát. Soha
nem láttam még ilyent, igaz motorokat szereltem, nem biciklit/rollert... -
jozsi252
veterán
válasz
Reggie0 #9507 üzenetére
LANGFEITE T8 60V 67.2V 3.5A XVE LI-ION 67.2V 3.5A CHARGER FOR EUC AND ELECTRIC SCOOTERS E BIKE
Na erre azt mondom hogy még szállítással együtt is jó ár nagyon, és ugyanaz az XVE töltő. Németországból jön, ha minden igaz akkor erre már áfa nem jönne rá. -
jozsi252
veterán
válasz
Reggie0 #9504 üzenetére
Nem értem én sem. De az a vicc hogy alin is alig olcsóbb valamennyivel ez a típusú töltő! Áfával meg már drágább is.
Nagyrészt mondjuk elég a gyári töltő is, de néha néha azért jól jönne ha gyorsabban feltöltődne. Nagyjából 10-11 óra a gyári töltővel feltölteni. De ugye nem 0-100%-ra töltöm, hanem mondjuk 30-70 vagy 30-80-ra. Itt már azért érezhető lenne a dupla akkora töltési áramerősség. -
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9488 üzenetére
Ha olyan sok extra hely van benne, esetleg belemehet az M365 Pro akkuja is?
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9469 üzenetére
Én meg arról beszéltem, hogy két keréken nagyon más az élet,
mint 4 keréken, így egyáltalán nem működhet ugyanúgy, mivel
a kétkerekű jármű csak mozgásban stabil: ha ledöntöd, s nem
jön hozzá elegendő kraft (amire számítottál), akkor felborulsz.
Vica versa ha elveszed a gázt, akkor ne húzzon tovább. Pont...Egy autónál belefér*, hogy 2 mp-ig gondolkodik, adjon-e gázt...
De motorkerékpáron ez életveszélyes lenne, hiszen már picike
tempónál is dinamikusan, gázzal is vezeted... nem férnek bele
ilyen ökörségek, hogy magától téli gázt ad egy fékezés után.*: utcai tempónál: nyilván versenytempóban ez is megváltozik.
Szerk: a rolleren való közlekedés szerintem közelebb áll a két
kerék miatt a motorozáshoz, mint az autózáshoz. Lehet, hogy
túlságosan motoros szemmel nézem, de amúgy ugyanazokat
tapasztalatom, csak kicsiben... Másképp kell működniük. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9459 üzenetére
Szerintem nem mindegy... ha olyan primitív tempomatot épít, ami
nem figyel a fékre, akkor az a fékezés után tovább nyomná a gázt.
Ilyet szerintem semmilyen kényelmi megfontolás nem indokolhat.2 keréken nagyon gyorsan pofára lehet esni, ha nem a pilóta viszi
a gépet, hanem a gép viszi a pilótát... fontos, hogy pontos legyen.
Ahogy Kádár is mondta, a gázelvétel legyen gázelvétel, elvtársak!
Nekem ezért sem a szívem csücske az M365 (gondolkodik rajta). -
modeller
aktív tag
válasz
Reggie0 #9455 üzenetére
Attól már jobban félnék, hogy nem tudnám kivenni amikor kellene.
De a gáz megérintésére kikapcsoló tempomat (mint az m365-ön) nekem teljesen megfelelne. Persze onnan már semeddig nem tartana a fék jelet is figyelembe venni, de ezek szerint nincs készen ilyen beilleszthető eszköz. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #9449 üzenetére
A gázkar valószínűleg tényleg nyomatékot szabályoz, vagy legalábbis azzal összefüggő értéket.
A Xiaomi rollernál kb. 40°-os állásban lehet a maximális kar pozíció (a tövig nyomom állapot), de a maximális vezérlési értéket eléri már 37°-os szögnél, ezért a csúcssebességre beállt tempomatból is kibillenthető a kar lenyomásával, nem kell hozzá fék.Vagy a terminus technicus, azaz a pontos szakkifejezés miatt tettél említést?
Xiaomi nyelvhasználata szerint cruise control, amit eme eszközök tudnak, a köznyelv ezt tempomatnak nevezi, így közérthető. Abban igazad van, hogy nem a sebességet tartják, hanem a nyomaték értéket fixálják, de érzésre annál többről van szó. Ha idő közben jön egy emelkedő, akkor a sebesség érdekében nem növeli meg látványosan a nyomatékot, viszont lejtő esetén érzésre úgy tűnik, mintha motorfékkel nem engedné +1 km/h-val jobban felgyorsulni a rollert. (Innentől kezdve nem pusztán vezérlésről, hanem szabályozásról van szó.)Üdv: PociAti, 62 kg-os férfi, aki 21,7-es BMI-vel rendelkezik, de fogalma sincs róla, hogy egy padra felfeküdve hány kilogrammot tudna kinyomni. Ez a kérdés az elmúlt 4x év során még soha nem merült fel.
-
modeller
aktív tag
válasz
Reggie0 #9449 üzenetére
"Az a baj, hogy a tempomat sebesseget, azaz fordulatszamot vezerel, a gazkar, pedig nyomatekot. Ebbol sosem lesz tempomatod, legfeljebb a max sebessegre."
Ezzel nem értek egyet. Egy rolleren tökéletesen megfelel a gázkar jelének fixálása tempomatként. Senkit nem érdekel, hogy mondjuk hegymenetben igy lassulni fog. Nem próbáltam, de mérget vennék rá, hogy az m365-ben sem korrigált a vezérlő, hogy ha mondjuk félgázon rögzitettem a tempomatot, akkor emelkedőhöz érkezve ráadna még kakaót, hogy tartsa a beállitott sebességet. Egyszerűen lelassul és kész.
Nyilván egy autó nagyságrendekkel komolyabb tempomatja sebességet tart, akár még fékbe is tapos hozzá egy meredek leejtőn, vagy éppen felvált egy emelkedőn hogy tartani tudja, de az más kategória, én ezt nem várom egy rollertől, csak azt, hogy megtartsa azt a gázállást amit kérek.Ha majd nem lesz garis lehet összerakok egy esp32-t erre, akár még a fékjelet is figyelhetné
-
laskr99
addikt
válasz
Reggie0 #9383 üzenetére
Saját balfaszsága, mert ha ennyivel akar menni, meg így akkor vegyen egy rá alkalmas cuccot. Trabanttal se fog az ember 240-el repeszteni, mert nem arra tervezték, ha szétesik az az ő saját balfaszsága, meg ha tudta hogy szar konstrukció eleve miért basztatja
Én se kezdem el az OX-et tuningolni, hogy 90-et menjen, mert nem erre tervezték, sőt, 40-45 az amire max jó a cucc
-
laskr99
addikt
válasz
Reggie0 #9370 üzenetére
Én azért nem fogok együtt érezni senkivel mert a saját balfaxsága okozta a dolgot, sőt megérdemli. Mikor én is estem még m365-el tudod mit, megérdemeltem, mert a taknyos úton nem leszálltam és toltam hanem mentem megcsúsztam és a kerítés vágta a karom meg. De ott se 25-el hanem 10-15.
Ez kb olyan mintha egy szétrohadt ladát tuningolnál, útközben széthullik és balesetet okoz, ja védjük az embert mert ő esett/koccant bármi.
De aki ha legalább gyorsan megy, nem egy szarral hanem amit rendesen arra is terveztek, azt sajnálom, mert ott tényleg nem az ő hibája volt. Itt de
Ha majd baleseted lesz, szolj hogy merre lesz a sirod, hogy idoben levizeljem....
Nem megyek le a szintedre, ha csak ennyit tudsz akkor szánalom, mint a bicajos felvonuláson a villamosvezető aki középső ujját mutatva jött végig a hídon, csak nevetni lehet rajta -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9348 üzenetére
Pontosan kell allitani
Na, akkor volt értelme, hogy leírtam a véleményem, mert nekiduráltad magad,
s végre "ma is tanultam valamit" rovat lett belőle félmondatos ellentmondások,
azaz a másik hülyének nézése helyett... Így van értelme beszélgetni...Ui: annyi, hogy B-L-A-C-K felülbecsülte, mit tud kihozni a Thunderből.
Ami
viszont azért vicces, hogy még a legdurvább rollereket hajtók szerint is olyan
lett a masinája, hogy az ember remegve száll le róla. (Nem tudom, hogy egy
ilyen Rion mit tudhat ahhoz képest, és valószínű soha nem is próbálom ki...) -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9337 üzenetére
Latom, nagyon szivedre vetted, hogy valamiben nem ertek veled egyet
Ugyan.Egy hangyafasznyit persze zavar, főleg az a része, hogy valójában
aztán ugyanazt állítottad mint én, miszerint 0-100-on nincs rollergumi, ami le
tudná rakni a 25 kW-ot az aszfaltra, hiszen ha lenne, akkor meglenne ~2 mp
alatt a 0-100, de nincs, ám úgy állítod be, mintha egyet nem értés lenne...Linkeltem a HSZ-em, amiben ezt fejtegettem B-L-A-C-K-nek. Lehet, hogy ha
még olvas minket, akkor már reszeli a légterelőket a Thunderre, nemt'om.Gondolom az utolsó előtti bekezdés kerülhette el a figyelmed, ahol azt írom,
hogy aktív leszorítóerő nincs. Emiatt nagy tempónál se fog kelleni több kraft:
lehet, hogy a Rion-on van ilyen, elvégre az "hiperroller", nem munkába járós,
viszont erősen kétlem, hogy a rajta álló pilóta légellenállása olyan faja lenne,
nem esetleg épp elemelné az egész hóbelevancot az aszfaltról mint a vitorla.Azért megnézném, amikor valaki 160-nál kényelmesen álldogál rajta...
Ha van ilyen videó, meg mérnek rajta 1g gyorsulásos 0-100-at a jövőben, azt
kérlek linkeld be, és ígérem megkövetlek! Mint írtam, nekem nem szakmám:
tévedtem én már nagyobbat is a roller motorokkal kapcsolatban korábban. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9335 üzenetére
Gumija válogatja. Van az a kínai szar, ami tényleg megcsúszik nagyon hamar...
És/vagy túl erős volt a masina az emelkedőn felfelé nyélgázon.Mindenesetre
egyik korábbi (és későbbi) gumi sem volt ilyen (a Raptor gumi depláne), viszont
azóta nem szívesen megyek ott nyélgázon. Ezt a szart meg dobtam le izibe.Ui: várjál, várjál, rájöttem: nem is a gumi szar, csak nem volt elég a leszorítóerő! -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9274 üzenetére
de azt senki sem mondta, hogy 0-rol fogja
Dehogynem: végig erről beszéltem...Ha belegondolunk, hogy alapvetően
közlekedésről van szó a topikban és nem versenyzésről, akkor belátható, hogy
értelmetlen akkora teljesítményre törekedni, ami vezethetetlenné teszi a gépet.
De szerintem itt 120-szal se közlekedik senki, még talán B-L-A-C-K sem.Szerk: mondjuk az nem teljesen világos, hogy mitől lenne jobb a leszorítóereje*
nagy tempónál: olyan a váz kialakítása, vagy mi? Szép meg jó, hogy 22kW kell
a légellenállás legyőzésére 160-nál, meg még emelkedőn is fel tud vánszorogni,
de vajon emelkedőn nagyobb lesz az aszfalt tapadása? Kötve-horgolva hiszem.*: írtam, hogy HA van rajta vmi aero, elképzelhető, de nem úgy néz ki...
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9265 üzenetére
es a vezerlo tud igen komoly (slip korlatozott) kiporgesgatlast
Magyarán nem rakja le a 25kW-ot, hanem leszabályozza magát.
Kezeljük már a helyén a dolgokat: 30 kg az a roller, nem 50, szóval
még annyi vonóerőre sincs szüksége egy 1g-s gyorsuláshoz.
(Nyilván, ahogy nő a sebesség, és a légellenállás, HA van rajta vmi
aero, akkor esetleg kihasználhatja az ennél is nagyobb max. erejét
ellenberger mondjuk az alap* 0-24 km/h mérésen még tuti nem.)
*: ESG táblában ez a legkisebb, sok rolleren mérték. RE90-nél nem.
De egy pillanatra képzeljük el, hogy kijön egy ilyen eredmény, és ez
csak 0.5g. Nyilván fokozható, mert satufékre 1.5g-t lassult a verda,
szóval a gumikban még volt tartalék, de két keréken? Nagyon necc. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9248 üzenetére
Semmi gond, csak a miheztartás végett pontosítottam. Az S1 Pro sokban
különbözik a sima S1-től, egy pár dolgot át is vettek már a sima verzióhoz
is, de a tapasztalat szerint nem mindet: nekem Pro-m sose volt, csak egy
Pro motorom. Ill. egy ideje van a "bontott" Pro-m, amiből még lehet valami
idővel (dupla motoros valami?), de napi használatban nem próbáltam soha.A többlet fogyasztása amúgy olyannyira igaz, hogy ugyanakkora hatótávot
írtak rá gyárilag, mint a sima S1-re, ám 7.5Ah az akkuja a 6Ah-hoz képest.MÁS: ez már töltő! 4.63A-rel már viszonylag gyorstöltőnek mondhatnám.
A végfesztültsége egy kicsit magas, de határértéken belüli. 4.223V/cella
Már amennyire hinni lehet beépített feszmérőknek, hogy 54.9V a max. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9246 üzenetére
Kevered az S1 Pro-t a sima S1-gyel...
Pro-nal van elegtelenul hegesztett szeria
Az a sima S1-et érinti (teszem hozzá, sajnos)!mehsejtes tomorgumi azert puhabban megy
Megint csak a sima S1 megy "kemény gumin".S1 Pro-ban elvileg volt 15A-es szeria is
Soha nem volt. A sima S1 volt ilyen, az elején.
A mai napig ezt írja a címkéjük persze, LOL.Szerk: 15A gyári vezérlőt már sehol se kapsz,
Így ha szeretnél száguldozni, csinálnod kell...
(Ugye ezt 1 db ellenállás cseréje megoldja...)5 mOhm -> 4 mOhm: 11A -> 14A
(Valójában bele tudnak nézni 12-be. Tehát ez
gyakorlatilag 15A vezérlőt jelent: nekem még
volt anno 15A, az meg csak 14-et írt ki max.!)Mondjuk a 15A sem az a letépi a kezed érzés:
3 mOhm, 20A már értékelhető. 2mOhm 30A a
tényleg durva indulás, de úgy hajlamos leégni. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #9178 üzenetére
Hát ige, az eMAG keményen megdolgozik azért, hogy az egyik leggyűlöltebb céggé váljon!
Persze akik csak felületesen szemlélik, azok keveset vesznek észere belőle.
Viszont aki Marketplace-en keresztül jobban belelát a tákolt rendszerükbe, illetve kifinomultabb eszközökkel figyeli az árazásukat, "akcióikat", vagy necces úton forgalmazott termékek garanciális ügyintézésébe fut bele, az biztos másként látja a dolgokat, mint a naiv vásárló.
Én már eljutottam arra a pontra, hogy bárhonnan szívesebben vásárlok, mint tőlük. -
uniqm1
tag
válasz
Reggie0 #9146 üzenetére
Köszi, ez hasznos infó. De akkor az a kérdés, hogy melyik app tudja kiolvasni. Én is kiváncsi vagyok rá, mert érzésem szerint nekem már kezd gyengülni az akksim. (6,6 km alatt 100%-ról 55-60%-ra merül, korábban ez inkább 65-70% volt...Igaz, ECO módot szinte nem is használok, jórészt full gázzal 30 körüli tempóval, bringaúton/sávban megyek végig, ami zabálja az akksit, na de ez így akkor is kezd már kevés lenni.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9105 üzenetére
Persze mindenkinek meg gyorsabb, meg jobb kell, mert csak.
Én megelégednék azzal, ha végre megbízható lenne a ketyere.
Mondjuk ez most pont nem a Kugoo sara, mert egyetlen gyári
alkatrészem sem romlott el mostanában. (Ennek persze lehet
némi köze ahhoz, hogy nem sok ilyen van az S1-emen, de na.)Oké, amikor lehet, megyek 40 km/h-val, és amikor emelkedőn
kell közúton mennem, ott se hátrány, ha nem lépésben kúszik.
Szóval ha úgy tetszik kimaxoltam a Kugoot. De nekem nem is
kell több. Igaz, kevesebb se... Jó ez így, csak menjen...Ui: nem olyan régen írtad, hogy Dualtron Raptort fogsz venni...
Miért, ha bőven elég az S1? Meg, hogy határ a csillagos ég.
Tiszta sor, hogy egy jó minőségű cucc drága. A Kugoo olcsó...Szerk: csokaym kollégának köszönhetően egy optikai tuning...
Amúgy nem is igaz, mert ez elvileg biztonságosabbá is teszi...
Elvileg a szélén nem igazán volt a lábnak jó tapadása gyárilag. -
jozsi252
veterán
válasz
Reggie0 #9094 üzenetére
Az az igazság hogy nagy csodák nincsenek. 100-200k-ért nincs olyan roller ami egy 100kg környéki embernek megfelelő lenne! Mivel én is roller vásárlás előtt voltam nem is olyan rég, napokat olvasgattam külföldi és belföldi fórumokat, és az emberek nagyon nagy része vásárlás után rájött hogy sajnos egy 300W-os roller nem megfelelő mindenre. Így kénytelen voltak többet rááldozni.
Sok esetben a többiek nem azért ajánlanak 3-4-500k-s rollert mert szeretnének kisemmizni, hanem mert alatta nincs olyan roller teljesítménybe ami mindenkinek megfelelne!
Ha egy 50-60kg-os nő vagy aki 2x10km-t megy naponta annak valószínű elég egy 300W-os roller.
De egy dupla akkora embernek nagyon nem elég! Legalább egy 800W-os hátsó motoros Mantis Plus kell, vagy Dualtron Mini, vagy még több másik is van hasonló árba, hasonló teljesítménnyel.Laca1212
Szerintem jelen állás szerint ez a legolcsóbb ajánlható hátsó motoros roller amiben van erő is. Ultimate R6 elektromos roller
Nyilván a 2 motoros lenne a legjobb választás, de azok árba jóval efelett vannak sajnos. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9086 üzenetére
Csak S1/S1 Pro van nekem. A közismert csatival. Viszonylag vékony vezeték
("tyúkbél"), s az is a vezérlőre megy, mert az akkun nincs kivezetve rá semmi.Onnantól viszont az XT60-on keresztül megy, ott elférne 30A is, ha eltekintünk
a kínai hosszabbítótól (ami inkább 11A), de azt a gyári 6Ah akku nem bírná.
1.5A a gyári töltő: max. 4A töltőt használtam korábban, nem volt vele gondom.
Te írtad, hogy max. 5A ajánlott ezekkel a csatlakozókkal...Egy ideje már
XLR csatlakozót használok, és 1.8A* korlátos töltőm van. De berendeltem egy
5A-est is, mert amikor a cégnél kell töltenem, jobb lenne kicsivel gyorsabb.*: pont most néztem, hogy végre normálisan tölt (kopp-kopp-kopp), mert voltak
mostanában gondjaim a balance vezetékek leszakadása okán letiltó BMS-sel:
már-már többet ment haza a vas villamos/csomagtartó kombón, mint lábon.
Ebben az a méreg, hogy saját építésű az akku, ergo csak én b*szhattam el... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #9078 üzenetére
Oké, de tömör kerekes biciklim max. a 80-as években volt. Vajon miért...
Ha meg felfújhatós, akkor abból bizony ki tud szökni a levegő: ez ilyen bicikli.ON: belefutottam egy viszonylag friss modellbe. Vsett 8 Ennek is "pont olyan"
a hátsó felfüggesztése, mint a Kugoo Raptornak.Pontosabban ez legalább
rendesen meg van csinálva - ránézésre. Nyekereg az enyém, félek, törni fog...Tudnám értékelni, ha kaphatóak lennének a vázak külön. A többit ráépíteném,
mert ugyebár tök jó meg "csak" 370K, viszont ennyiért nem dupla motoros. -
Bazsee71
őstag
válasz
Reggie0 #9066 üzenetére
Emelkedő: 2,5 km-es útvonalon 26 méter
Tömeg: 75 kg
Szóval az átlag napi használat oda-vissza 5 km. Ha még elintéz ezt-azt, beugrik hozzánk vagy testvéremhez, akkor jön össze kb. a napi 10 km.
Ha napi szinten kell pumpálgatni, az már nem nyerő. Ha emelünk a kereten, és 250e-ig van bestbuy, akkor inkább arrafelé mozdulnék. -
Bazsee71
őstag
válasz
Reggie0 #9061 üzenetére
A kerék felfújása már más témakör, mint a defektjavítgatás. Előbbit a bringájával is csinálja, nem probléma.
De ezek szerint 200e alatt még az össze e-roller körülményes, otthon hekkelgetős? Mi az az árszint, amit már ha odaadok neki, akkor csak annyit kell tenni, hogy használja egészséggel? Nem száguldás a cél, meg tereprally, csak ne napi szinten kelljen tölteni, és ne rohadjon le 1-2 év alatt. -
Stylerr
addikt
válasz
Reggie0 #9029 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszod!
A leírtak és ár/érték alapján egyre jobban hajlok a Sencor Scooter One 2020 modell felé, vagy pedig a drágább Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2 roller felé.
A Xiaomiról sok jót olvastam, viszont a Sencorral kapcsolatban van itt valakinek tapasztalata? -
csokaym
csendes tag
válasz
Reggie0 #9008 üzenetére
Igen, nem a vezérlő méri, azt gondoltam.
A helyzet a képen látható - a kijelző fölémér, a piros, ami a gázkar voltmérője, alámér.
Ha kapcsolok lámpát, max 1tizedet esik.
A furcsaság az, hogy mikor elfordítom a kulcsot (ez előtt ugye még semmi nincs bekapcsolva), bevillan - jelen esetben - egy 53.5V, ami fél másodperc alatt visszaesett 53.2-re.
Ez fura, mert ilyet eddig a többi feszültségmérős gázkarom nem csinált. De elképzelhető, hogy csak azért nem, mert azok "lassabban" reagáltak, és az első, magasabb értéket ki sem írták? -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #8993 üzenetére
Ha az egyszeri parasztnak ezekkel a rollerekkel akkora problémája van, hogy képes jelentős anyagi kár okozására, akkor az élet más területén mekkora problémákat görgethet maga előtt? Csoda, hogy az ilyen a rollert dobja be a Dunába, és nem magát veti a mélybe.
Tolnák fel az akkupackot az elkövető hátsójába! Megérdemelné.Nem tudom mennyi eroller van BP-en, de ha azok jutányos beszezési költségét nézzük, akkor az eszközpark nem tűnik olyan vészes tényezőnek. Viszonylag hamar kitermelné az árát... De a rendszer fenntartásához emberekre van szükség, és azok bérköltsége - saját számításom szerint - elég jelentős tétel, így leginkább ezen lehet spórolni. Ha pedig kevés (minőségi) fenntartó van, annak látjuk mi az eredménye...
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8991 üzenetére
Ez nagyon kitekert érvelés... Napok óta a bicikli út mellett fexik
egy törött Lime. Ez kinek jó? Nem indok a vandalizmusra, hogy
amúgy a bunkó júzer az útba rakta. Egyébként meg tiltsák be...
De tényleg. Vagy legyen dokkoló, mint a Bubinál. (Tudom, hogy
az a "szabadságát" ölné meg. De látjuk, hogy visszaélnek vele.) -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #8954 üzenetére
Hálás köszönet a kimerítő válaszért!
Pont az ilyen hozzászólások miatt szeretem a szakmai fórumokat.
A táblázat tengelyein szereplő kifejezéseket elegendő volt beírni a keresőbe, és bőséges magyarázatot találtam az általad írtakra.Én a Xiaomi roller specifikációját tekintettem kiindulási alapnak, és ehhez gyártottam téves elméletet:
"Cyclical lifetime: 500 charging cycles with power maintained above 70%"
Ez irányú szakmai ismeretek nélkül azt feltételeztem, hogy az 500 töltés célszerű lenne minél később elérni, tehát a töltési ciklusok számának csökkentésével (az akkuk bőséges lemerítésével) jót teszek... ...de ezek szerint pont az ellenkezője igaz. A specifikációban "egyszerű felhasználót" és átlagos felhasználást vesznek alapul, és ehhez kapcsolódó degradáció értékét adták meg, nem pedig azt, hogy mi lenne jó az akkumulátornak. -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0 #8944 üzenetére
Ilyen nyúlfarknyi, magyarázat nélküli válaszról nehéz eldönteni, hogy trollkodás, vagy tényleg hasznos tanács.
Napi átlagos köröm 3 km, így ha megfogadom a "töltsed minél sűrűbben" tanácsot, akkor folyamatosan kb. 85% és 100% között lenne az akku.
Van valami ideális érték, amik között célszerű tartani a Xiaomi roller akkuját a hosszú élettartam érdekében?
-
L.L.
senior tag
válasz
Reggie0 #8935 üzenetére
Igen, már néztem azt is, de a mostani után szerettem volna egy fékkarral ellátott modellt választani, mert ez az elektromos változat nem volt bejövős neki. Mikor én mentem vele, nekem is furcsa volt, hogy nem tudtam adagolni, finoman fékezni, mert pici "nyomásra" is hirtelen állt meg a roller.
-
jozsi252
veterán
válasz
Reggie0 #8892 üzenetére
Én mernék így menni. Mindig adódhat egy olyan helyzet ahova még a normál fék is kevés lehet, nem hogy egy motorfék. Ez már pénztárcafüggő hogy mi fér bele a keretedbe.
Nyilván ha "korlátlan" keretem lenne akkor a NAMI Burn-e -t vettem volna meg.
2x1500W motor (8400W peak), 72V 35Ah, 100km/h, 11"-os kerekek, szóval durva egy jószág. Persze teljesítmény terén lekorlátoznám mert nem meghalni venném.DigitXT
Gondolom mikor megvetted akkor nem gondoltad hogy ennyi mindent fogsz rajta fejleszteni? Csak szimplán az erő kevés volt, meg amit nyújtott?
Az akkut vezérlőt meg egyéb dolgokat mind külön helyről szerezted be és úgy raktad te össze, vagy esetleg külön vettél pakkot amibe van motor akku vezérlő kábelek stb.?
Számolgattad amúgy hogy a roller árán felül mennyit kellett ráköltened?Először mindenképp csak úgy fogom kipróbálni hogy visszaveszem a tempót és megyek vele pár kört hogy kiismerjem a tudását illetve a féket. Mivel első roller így azért óvatosan fogok hozzáállni. Nyilván elsőnek egy 300W környéki is tudna meglepit okozni, nem hogy egy 2x1000W-os (peak 3200W) roller. De a szamárlétrát nem akartam végigjárni mert pénzkidobás lett volna egy kis teljesítményű a súlyom (105kg) miatt.
45-nél azért szépet lehet perecelni!
Bukó kesztyű volt rajta? G2 Pro 800W-os, az azért szintén nem kezdő szint. Nálunk szerencsére az utakkal nincs gond így attól nem félek hogy kátyúba mennék. A községen kívülre meg úgyis autóval megyek ha menni kell valahova esetleg.
-
-
jozsi252
veterán
válasz
Reggie0 #8734 üzenetére
Ezt mindenkinek saját magának kell tudnia hogy milyen körülmények között fogja használni. Viszont el kell fogadni a tényeket hogy nem csak sík út létezik. Kollégámnak Xiaomi 1S van amit nagyon szeret, viszont a 93-94kg-os súlyát nagyobb emelkedőn már annyira nem tolerálja.
Plusz azért "kellemetlen" egy bicajos mögé beszorulni mert nincs szufla hogy megtudjad előzni.
Mivel azért nem kis összegről van szó a legutóbbi időszakba főleg a rendelés előtt elektromos rollerekkel keltem feküdtem álmodtam hogy mit vegyek. Ami 1 motorosba szóba jöhetett volna az a Dualtron Mini vagy Mantis Plus illetve hasonló gépek. Viszont innen már tényleg nem olyan nagy összeg a Mantis Dual amibe hidraulikus fékek vannak, kulcsos indítás, 10" méretű kerekek 3" szélességgel ami azért ezeken a szar utakon jól jön. Plusz ugye ami fontos volt hogy 2 motoros legyen a súlyom miatt.
Plusz ha azt veszem ha veszek egy robogót ugyanerre a célra, az sem lett volna olcsóbb. Ha meg már ki kell menni a faluból akkor úgyis kocsival megyek. -
csokaym
csendes tag
válasz
Reggie0 #8732 üzenetére
Az akkor elég jó. Mérted esetleg GPS-szel, hogy pontos-e a 30? Kerékméret is helyesen van beállítva?
Engem az s1 pro, míg gyári verzióban volt, 26-tal vitt, pár km erejéig, utána csökkent 24-25-re (65 kg vagyok)
akksi, vezérlő rendben volt, a gyári akksi még most is tudja az ígért 7,8Ah-t. A gyári vezérlő 11A-t tudott. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8575 üzenetére
Köszi, de nincs teteje ennél pontosabban, mivel nem teljesen
lineáris, így inkább arra lőttem, hogy 36 körül legyen pontos...
Szerk: 45 km/h után picit fölé mér, de annyival nem megyek...Ugye a vezérlő méri a motor egy-egy ciklus idejét, beszorozza
a mágnesek számával, és küldi fel a kijelzőnek ms-ban. Ebből
pontosan kéne adódnia a fordulatszámnak, de nem tökéletes:
alsó fordulatszám tartományban alá, fent meg már fölé mér...Viszont az nem különösebben zavar, hogy 16-nál 15-öt mutat,
szóval ezzel játszva lőttem be pontosra, úgyse nézegetem, ha
megyek normálisan. Addig volt érdekes, amíg kerestem, hogy
melyik gumi lesz nekem a jó: sebesség/tapadás/fogyasztás.*Ez a 200x60, bár nehezen ment a helyére, eddig nekem bevált,
tehát mondhatom véget ért a kísérletezés: ezzel megyek, pont.*: természetesen a távolság mérést se szeretem ha hamisítja,
inkább ilyen szempontból vagyok háklis a kalibrációra.Szerk: korábban dilemma volt, hogy inkább kisebb fogyasztás,
nagyobb végsebesség, de rosszabb komfort és tapadás (sima
S1), vagy ennek fordítottja (Pro). (Dupla Pro nagyon nem ment,
azt kb. 1 út után visszacseréltem...) A Raptor mindenre IS jó. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8550 üzenetére
Mert te gyári vezérlővel mész, a kolléga meg dupla erőssel, pont
azért, mert a Pro gumi elég sz.rul gurul, ha nagyon megterhelik...
(Alattam is kb. 3 km/h-val kevesebb volt a végsebessége, mint a
sima gumival. A Raptor gumi meg nagyjából olyan, mint a sima.)csokaym: valóban szép, csak tolatásra van optimalizálva.
Jó, mondjuk eleve nem kell esőben menni, de a minta fordítva jó.Eldenisa: eredetileg is ilyen irányban volt rajta az a Pro gumi?
Esetleg megagyarázhatja az átlagnál rosszabb gurulást/kopást... -
Eldenisa
csendes tag
válasz
Reggie0 #8546 üzenetére
540km és a kialakítás miatt a csere meg a méret, a méhsejtrácsot akartam leginkább lecserélni, aztán ez jónak tűnt, de másnak már inkább az 50milist ajánlanám az elfér a sárhányó alatt (ha egyszer ezt levágom mert ezt már max levágom, simán leszedni tuti nem tudom) akkor azt pattintanék be.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8460 üzenetére
Autókereket kell rá rakni...
(Meg aztán minek rá fék, így nincs bukfenc sem...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8423 üzenetére
Szerintem képesek bármire, csak legyen aki megfizeti.
Egy 100KHUF alatti
kiskerárú roller nem ez a kategória... (Ehhez képest kvázi dicséret, hogy kibírt
2000 km-t 100 kg-os pilóta alatt, aminek jó része bőven gyári tempó fölött volt.)Viszont azért nem fogok venni bele 140EUR-ért (avagy 65KHUF-ért
) egy faja
aluötvözet villát, mert az eskü bírja. És különbenis tuningcég készíti, tehát jó...
A gyári E-Twow villa meg mint kiderült, nem is S1 Pro, hanem csak a sima S1,
tehát motort nem fogad véletlenül sem. (És lehet, nem is bírná az ötvözet...)
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8395 üzenetére
Én nem tudok műanyag borításról. Ez tiszta alu, max. le van festve feketére...
Ez a 62 fok teljesen rendben van: korábban volt 80 fölött, az már meleg volt...
Amikor megolvadt a belső műanyag szigetelés, akkor meg jobb nem is kérdezni...
Esetemben azért hidegebb az első, mert azon 20A korlátú vezérlő van, a hátsón meg kb. 33A, így az emelkedőkön sokkal jobban dolgozik a hátsó motor.
Megkockáztatom, hogy félgázas haladásnál is, mert nem egyformák...
Azelőtt simán ugyanannyi áramot vett fel mindkettő (amikor nem a vezérlő limitálta őket). Valójában nem sokat mentem a klasszikus 11+11A setuppal. Elég gyorsan ment a 30A hátra, és nagyon szerettem, ahogy megindult... Egy élmény volt na! Néha leégett, igen, de azért élmény volt.
Az eBike vezérlő nem rúg akkorát cserébe tök nyugodtan indul el, és szép egyenletesen húz: ennek is van előnye, hátránya...
Szerk: szóval nálam sem a vezérlők nem egyformák, sem a motorok, hiába néz ki tökugyanúgy az összes. Az első kerék csak 980 rpm max. a hátsó 1045 rpm. Szerk3: de nem is ez okozza a fő eltérést, hanem az, hogy a 2 vezérlő teljesen másképp értelmezi a gáz jelet... Az eBike vezérlőn csak 80% takarék állás van, ezt majd használni fogom, ha nem végsebességen közlekedek vele...
(Érdekesség, hogy van overdrive állása is, amikor megváltozik a motor hangja, és valamivel gyorsabban forog. Nem sokkal, csak ilyen 5%: lehet, hogy ez már valami field weakening, vagy én nem tudom. Mindenesetre nem nagyon fogom úgy használni. Amikor először próbáltam ki el is tört a hátsó villa: rossz ómen...
)
Szerk2: abszolút értékben átmérőt/keresztmetszetet én sem tudok így fotóról, de az ziher, hogy a Julet csatiba kb. fele átmérő/negyed keresztmetszet megy. Vélhetőleg nem ekkora teljesítményre lett tervezve, de ideig-óráig elviseli.
Ahogy természetesen nem folyamatosan viszi át az 1500W-ot (max. nagyobb emelkedőn, kisebb ~5%-oson simán felgyorsul annyira, hogy lecsökken az áram).
Szerk88: első keréken meg soha nem próbáltam 30A-t (oda az feleslegesen sok).
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8393 üzenetére
Emelkedőn biztos meg lehetne olvasztani, főleg ha egyedül küzdene vele...
Szerencsére a 2 motor rendesen össze tud dolgozni. Nem melegszik nagyon:
Amúgy az első motor csak 42 fok volt ugyanekkor, szóval van különbség...
A szerkre: ja hogy a motorkábel melegedése? Tudja fene. Még nem égett le.
A motorkábelben szerintem bőven nincs meg 2.5 mm egy fázis.De holnap
lemérem - ha arra járok...Mindenesetre elég combos különbség látható.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8391 üzenetére
Mondjuk az épp tény, hogy a FID-ék által csak pálcika roller motorkábel
néven futó Julet csatlakozós cucc nem egészen 40A-re lett tervezve.Legalábbis ha összevetjük a 40A vezérlő fázisvezetékének átmérőjével:
Ettől függetlenül elketyeg 1500W-on a motor, pedig névleg csak 350W...
Szerk: mondjuk mikor kattogni kezdett, aggódtam, hogy leolvadt.
De nem, mint kiderült, a csapágy szarakodott. Meg figyelni kell, hogy ne
legyen "centírozatlan", mert ha oldalra üt azt is meg lehet rajta érezni.Btw. kerestem vázat, hátha van külön, de csak ezt találtam (ez is 100K):
Ahhoz képest viszont occó, hogy egy E-TWOW hátsó villa 65K lenne. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #8387 üzenetére
Az enyém olyan, viszont csak 100A-ig mér...
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyaralás topik
- Robocop – Rogue City: Unfinished Business teszt
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Automata kávégépek
- Gurulunk, WAZE?!
- Hálózati / IP kamera
- iPhone 17 Pro prototípus a vadonban
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- AKCIÓ! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10