Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung PRO Ultimate microSDXC 512GB (MB-MY512SA/WW) a Galaxy A5x-be
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Digitális Állampolgárság Program
- Az emberek furák lettek
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Aktív témák
-
Ariadne
őstag
válasz Hasaggymeg #9997 üzenetére
mod: Nos, tény, a Magellan Crater Alivio 85k-ért hoz ugyanennyit, mint a Cannondale, vagy akár a Kelly's. Jó márka az a Magellan, és még szép is. 100k-ért meg már Deore váltókkal Polarist lehet venni...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tr00p3r
addikt
válasz Hasaggymeg #9997 üzenetére
Most nem azért,de ez egy szar.
Csak azért mert Cannondale a váz, a körítés meg lomtalanításra való kacat... RST, Acera és Alivio. Ennél már csak a Tesco össztelósok rosszabbak. Azért 100-ből, már Merdia-t, Giant-et és Magellan-t lehet venni. Használtan még jobbakat is. Ez egy kicsit olyan mintha egy Ferrari 599 GTB-be raknák egy 45 lóerős Suzuki motort. A külcsín szép és márkás, de ami benne van semmit nem ér. Pl váltás szintéjén legalább egy Deore-t érjünk el. Az alsó kategóriás alkatrészek tulajdonképpen drágábbak, mert előbb kopnak, mennek tönkre és kell őket lecserélni.Azt sem mondom, hogy sima hétköznapi használatra és némi terepre, feltétlenül kell XTR, X.0 vagy Stroker Carbon, de van átmenet is. Tehát azért nem minden arany ami fénylik. Természetesen ez nem a személyed ellen szól, csak a tipp amit adtál nem biztos, hogy a legjobb.
-
Manitou
veterán
Üdv!
Királyerdő (Románia) és környékén túrázott már valaki?( természetesen biciklivel )
-
Akcept
tag
válasz Hasaggymeg #9993 üzenetére
Köszönöm szépen a Dema - Trek válaszokat. A fiam Demára szavazott, nekem meg a Trek tetszik, de hát az övé lesz.
A Dema mellet szól az is, hogy én mostanság vettem egy Trek 3700-ast. AZ első kerék mintha feszes lenne a csapágyban, mert "cicereg", bár könnyen forog ha felemelem az első kereket (ezt nem is értem, terhelve más?). Másik problémám vele, hogy a teleszkóp gumi zárósapka többször is kiugrott a helyéből, és felszaladt a teleszkópszáron, ráragadt. Azzal segítettem rajta, hogy beszilikonoztam a gumiharang belső részét. Ezeket nem vártam volna a Trektől. Caprine nem játszik, mert olyat loptak el, és azt nem akar, és Magellánt sem. (Nejem Caprine Spirit bicaján meg kattog a középső agy, és nem lehet a garis szervizből kisajtolni, hogy szétszedje. Ők nem hallják...)
Köszi:
Akcept -
Jofi81
őstag
Tudnátok tanácsot adni abban, hogy milyen biciklit vegyek? Maximum 40.000 Ft-om van rá, férfi legyen, elsősorban városban, de városon kívül is használnám. Nem nagyon vagyok képben a mai kerékpárokkal, a mostanim is idősebb nálam...
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Ariadne #9992 üzenetére
Ma már van 3millás Honda gépkocsi (City),25ezres Jamo hangfalszett és 80ezres Trek bicikli is."Lenyújtóznak" a nagy márkák a pórnéphez üzletpolitikailag! "Ha nem megy a hegy Mohamedhez ..."
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ariadne
őstag
válasz Hasaggymeg #9988 üzenetére
Határeset. Mindenesetre nekem akkor is mókás, hogy lehet pl. Kona meg Speci városi bicókat kapni, ez olyan értelmetlennek tűnik nekem. Lehet hülye a felfogásom, de egy cross bringát úgysem ér olyan igénybevétel, ami miatt a váznak hiperszilárdnak és/vagy überegyedinek kell lennie, a felszereltség meg úgyis változik az idők során. Egy aktívan és tényleg terepen használt montinál, pláne fullynál viszont más a helyzet, ott (ha meg tudja fizetni az ember) kell a nagy név garanciája arra, hogy egy 100+ kmes túrán is jó és kényelmes lesz a bicó, jó a geó, meg nem fogok pofára esni, mert három év után elfárad a váz anyaga. Szerintem...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
xcbiker
addikt
válasz Hasaggymeg #9984 üzenetére
Nekem is addig volt magellanom.
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
Ariadne
őstag
válasz xcbiker #9987 üzenetére
Na jó, tudom, a nagy nevek nyilván maguknak gyártatják. A Kelly's viszont tuti katalógusból választ, sajna volt szerencsém az össztelósaik gyártásának fejlődéséről értekezni a nagykeressel...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
emre
veterán
válasz Hasaggymeg #9979 üzenetére
Igaz, jól látsz, meg talán olvasni is jobban tudsz.
Ettől függetlenül fenntartom a véleményem."Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
Ariadne
őstag
válasz Hasaggymeg #9982 üzenetére
Épp ez az, hogy a név csak annyit jelent, hogy ők mondjuk magasabb kategóriájú vázat választanak a katalógusból Taiwanban... Rajta ugyanolyan Shimano, SRAM, Truvativ, stb. cuccok vannak, tehát a felszereltség abszolút összehasonlítható. És épp emiatt nem feltétlenül éri meg hűdenagy nevet venni, mert egy kalap pénzt kidobsz gyakorlatilag a neves matricára.
Kivéve az össztelósokat, mert ott épp a váz miatt muszáj márkásat és nagyobb nevet venni, mert a bonyolult felépítés miatt sok a hibalehetőség, és nagyon pórul lehet járni egy kevesebb tapasztalatú névvel. Cross bringából pl. ma is Kelly's vennék, esetleg Magellánt, meg városi cirkálónak is. Rendelkezésre álló kerettől függetlenül.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Kephamos #9983 üzenetére
Nekem is Scwinn Csepel Adrenalin SP-m van,de azért szeretnék egy igazán nagyot mint pl.mondjuk Cannondale! Akinek a tárcája megengedi nem vesz sem Kelly's-t sem Schwinnt,ugyanúgy mint Kia-t sem.Ezek addig jönnek szóba míg nincs keret egy jobbra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kephamos
addikt
válasz Hasaggymeg #9982 üzenetére
Kelly's= még én is meg tudtam fizetni és az égvilágon semmi komoly baja nincs Specialized=Egy ugyanilyen felszereltség biztos van vagy fél milla.
-
Hasaggymeg
veterán
válasz Ariadne #9980 üzenetére
Kelly's=föld,Specialized=ég.Mondjuk lehet baja az embernek bármelyikkel,de az első akkor is a márka mögötti tapasztalat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ariadne
őstag
válasz Hasaggymeg #9977 üzenetére
Hát, szerintem azért nem teljesen ugyanolyan. A vázban lehetnek különbségek, de az biztos, hogy a Trek matrica elég drága dolog. A Kelly's bicómat gond nélkül használtam másfél évig, a Specializeddal meg 7 hónap után is komoly gondok vannak, szóval a márka csak a vázat jelenti (Treknél élettartam gar van rá, ez igaz), de a felszereltség szerintem fontosabb.
mod: Igen, egyetértek xcbikerrel, egy valamivel drágább Magellan sokkal jobb vétel lenne.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Hasaggymeg
veterán
-
xcbiker
addikt
válasz Hasaggymeg #9977 üzenetére
Az alkatrészeket úgyis cserélgeti az ember ahogy kopnak...
Bár én vagy várnék még és rászánnék 100-110e-t mondjuk egy jobbra.
Magellanból már lehet jó felszereltségűt kapni. Nem egy Trek, de nem is olyan rossz.[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
Hasaggymeg
veterán
Én sok gondolkodás nélkül Trek-re szavaznék.Serintem ez,enyhe túlzással,egy kicsit olyan mintha Kia C'eed vagy Toyota Corolla között kellene választani.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
veterán
Várj ki,fura lesz ha kisebbet veszel mint eddig volt.Nekem 20"van(188cm),de elfogadtam volna nagyobbat ha lett volna.(főleg ha hosszabb túrázásra is kell)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
emre
veterán
Talán egy hangyabokányival a DEMA.
Nekem úgy tűnik kicsit jobb a teló benne (lock-out), a színe szebb a hajtás ugyanaz.Mod: a TREK-en levő Suntour hajtóműhöz volt szerencsém, kicsit gyengécske +1 pötty a DEMA-nak, és az ára is jobb
Nekem az is jobban teccik, hogy a DEMA-n külön van a fék és váltókar.De vannak itt akik nálam jobban értenek hozzá.
A Trek esetében talán a márkát kell megfizetni.[ Szerkesztve ]
"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
-
tr00p3r
addikt
válasz xcbiker #9968 üzenetére
Ja, én is 181 cm vagyok, de a 18,5" a kényelmes.
Képzeld írtam megint a Cartoni-nak, mert pénteken elszakadt a Zethos szorító pántja hátul a tarkómnál. Orbit Micro Fit tekerenytűből kiszakadt a műanyag "bovden". Továbbították a BikeLine Kft.-nek, aki az új képviselő és úgy néz ki cserélik a sisakom. VAlószínűleg idei lesz, mert az én sisakom színe amúgy is a egy fehér holló és így azt már nem tudják nyújtani. Jó lesz nekem az idei is.
-
emre
veterán
No, én is válaszolok a saját kérdésemre. (önképző kör rulez )
[Shimano Groups]"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
Max3l
tag
Hi!
Most készülök venni egy új bringát, Caprine Forest személyében . Ismerősön keresztül 44k-ért jutnék, újjonnan hozzá . 176 cm körül vagyok + még növésben. Ha raktáron nemlenne 22-es vázzal felszerelt jószág, akkor szerintetek megvegyem a 20-ast? vagy várjak amíg lesz 22-es? Valakinek van erről a bringáról tapasztalata?
Segítségeteket előre is köszönöm
A munka az nem farok, így effektíve állhat napokig is
-
Ariadne
őstag
válasz Hasaggymeg #9961 üzenetére
Hűha, gratula! Bátrak vagytok, kemény az nagyon! Most gondolom hason fekve pihentek.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Akcept
tag
Szervusztok kedves bringások!
A fiam szeretne kerékpárt venni, pillanatnyilag a két esélyes: Dema (vagy nagyon hasonló) és Trek. Szempont, hogy a környéken kapható-megtapogatható, és nem csak rendelhető bicaj legyen.
Előre is köszi a segítséget.Szerk:
Természetesen az a kérdés, hogy melyiket. 17 éves, jó erőben lévő, aszfaltra és egy kis terep.[ Szerkesztve ]
-
becuszabi
aktív tag
válasz Kephamos #9959 üzenetére
Esetleg teleszkóp olaj?
...de most komolyan, 2-3 ezer Ft 1 liter, telókba kell 10-20-..XX ml (gyártótól, típustól függően), ha hosszú távon is te szeretnéd szervizelni a villádat, nem vészes az ára. Ha rákeresel a google-lel, mindenütt azt írják, hogy ezek azért nem átlagos kenőolajnak tekinthetőek (az alapjuk természetesen az), van benne mindenféle adalék, amitől kifejezetten a teleszkópokba ajánlják és nem pl. krumplisütéshez .
Ez nem azt jelenti, hogy más, műszaki boltok, nagyáruházak polcairól leemelt olajjal nem fog működni a villádban a csillapítás, kenés, de garancia nincs a sikerre."Aki szívből él, az élből szív"
-
Hasaggymeg
veterán
Körbetekertük a Balatont,nejem+lányom+én és monhatom a lábam jobban bírta mint a hátsóm!Reggel 5h10min indultunk és mire a Sigma 216km-t mutatott este 19h lett!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
AlBundy
aktív tag
Sparban kapható 2k-ért mennyezetre felszerelhető bringatartó. Nekem is ezen lóg az egyik. Mivel kampónként 4 csavar fogja, így legalább 30 kg-ot tarthatsz rajta.
[ Szerkesztve ]
Ma bejött egy kövér nő a boltba...
-
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #9954 üzenetére
20, 50, 15$ (a fenti sorrendben)
Egyáltalán nem drága, csak itthon nem nagyon kapni (ill. kicsi a választék)
A Bringabutikban mondjuk van néhány fajta."Aki szívből él, az élből szív"
-
venember83
nagyúr
válasz Ariadne #9948 üzenetére
Van, de az sem az igazi, azon is fáj a csuklóm. Most megfordítottam a stucnit, aztán meglátjuk.
xcbiker: Én is nagyon-nagyon örülnék annak a telónak, nem is tudom mit kívánjak, hogy add el minél hamarabb, vagy, hogy várnod kelljen, míg én meg tudom venni s enyém legyen.
bbazsy: De, panelban, csak épp erkélyen, nincs akkora szabad fal, ahol elférne a drágaság.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Ha nem is panelban, de téglában mi is fellógatja tervezzük tartani majd az egyik bringát, mert sok van, hely meg kevés. Szóval én is kíváncsi vagyok, milyen megoldások léteznek.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz venember83 #9937 üzenetére
Esetleg kormányszarv? Nekem zsibbadni szokott az egyik bicómon terepen a tenyerem nagyobb táv után, de mióta azon is szarv van, nem zsibbad. Lehet változtatni a kormányfogást, kényelmes dolog.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
veterán
Spd pedálok milyen árban mennek? Specialized, használt mondjuk.
A Harry Potter film egy Die Hard koppintás. A főhős éjnek évadján egy toronyban rohangál össze-vissza, és próbálja elkerülni Alan Rickmant.
-
xcbiker
addikt
válasz venember83 #9939 üzenetére
Az tuti hogy az én telómmal nem jársz rosszul.
Mivel nem azért cseréltem le mert rossz lenne, hanem a vázcsere miatt.[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
becuszabi
aktív tag
válasz venember83 #9939 üzenetére
Ha most úgy van, ahogy a képen, akkor pont hogy nincs megfordítva. Szerintem olyan 2 cm-t emelkedne a kormányod ha megfordítanád.
Rövidebbet, vagy meredekebbet egyaránt lehet kapni. A mostani kormányfejed szerintem 100-120 mm-es lehet, 5-7°-os emelkedéssel (csak most éppen lefelé fordítva).
Ha a magasságod miatt kényelmetlen lenne a rövidebb stucni, akkor inkább a meredekebbet válaszd (bár azért azzal számolni kell, hogy változatlan hossz mellett a meredekebb is okoz némi effektív hosszcsökkenést, de a megváltozott pozíció miatt ez kevésbé zavaró)"Aki szívből él, az élből szív"
-
venember83
nagyúr
válasz becuszabi #9938 üzenetére
Utóbbi tuti lesz, kell már egy jó teló, csak pont a rendelkezésre álló pénzösszegnek megfelelő nincs, legyen könnyű és vajpuha mozgású, rugóút mindegy, 8 centi bőven elég, mindezt max 50 ezerből, ha lehet újonnan vagy alig használtan. Stucni már meg van fordítva, eleve, így. Tudnál példát mutatni rövidebb/meredekebb stucnira, a linkelthez képest? Köszönöm.
Kieg.: Mondjuk lehet drágább s jobb lesz, de igazából nem szeretnék 50 kiló fölé menni, mondjuk ez sosem akadályozott meg a tervezett összeg túllépésében.
[ Szerkesztve ]
-
becuszabi
aktív tag
válasz venember83 #9937 üzenetére
Ahogy elnézem ez a pánt max az izzadság ellen jó.
Én is a jobb űléspozició mellett szavazok (hogy ne terheld annyira a csuklódat).
Megoldás lehet egy rövidebb, vagy meredekebb kormányfej.
...vagy kell egy jobb teló"Aki szívből él, az élből szív"
-
venember83
nagyúr
Köszönöm, de annyira nem komoly, csak terepen való bringázáskor jön elő, de akkor elég sokszor. Pl. mostanra helyrejött, de szerintem pár kilométer múlva újból simán megfájdulna, ilyen gyengékre designolták az izületeim, ez van. Térdszorító pl tényleg jó és hasznos focizáskor, síelésnél, ha fáj a térdem, gondoltam hátha a csuklóra is van valami hasonló, de egy sima frottir valami tuti nem tart semmit, vagy tévednék?
-
rétisün
veterán
bár nem én vagyok dunc sztem ki kell kisérletezni, máshogy nem megy....elvégre mindenkinek más a testmagassága, kar/láb hossza, stb...csak te érzed, hogy mikor kényelmes neked a bicaj. én is cserélgettem stucnit, állítgattam az ülést (cseréltem vázat, bár az nem (csak) emiatt volt) amíg ugy éreztem (érzem), hogy: na, most jó a bicaj gurulok vele 80-90-100 km-t, és nem érzem, hogy kényelmetlen.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dunc
nagyúr
válasz Kephamos #9933 üzenetére
Semmi érteleme a zselész kesztyünek ,én vettem egy marha drágát,és nem tartos semmi extra nincs benne,most egy 1500 ft-s kondis kesztyüm van mérföldekkel jobb ,és stapabírobb.
venember83: a csuklodón nem segit egy spéci kesztyű,ott izületi gyulladás van amit kezeletetned kell,másneses csúklószoritokkal,és krémekkel tudod enyhíteni a fájdalmat,de ki kell várni amíg teljesen tünetmentes lesz.És még annyit,hogy az üléspoziciod,és kormyánybeállitás sokat számit nagyon,nekem amíg nem löttem be fájt a derekem..és most lekopogom...
[ Szerkesztve ]
-
Kephamos
addikt
válasz venember83 #9932 üzenetére
Nem tudom, de egy zselés kesztyű tutira számít valamit.
-
venember83
nagyúr
A tapasztalt bringásokat kérdezném, hogy ez ér-e valamit? Ma bringázás után és közben, hála a göröngyös útnak s az Axelnek eléggé megfájultak a csuklóim. Szóval segít, vagy csak egyszerű divattermék? Köszönöm a válaszokat.
Kephamos: Kesztyű van, meg a kormányon is szivacsos a markolat. Ennek ellenére a csuklóim elleneznek mindenféle bringás megmozdulást.
[ Szerkesztve ]
-
Kephamos
addikt
Nyomattunk ma egy kisebb túrát. 35-40 km. Ebből jó 15 sárban. Mire hazaértem leginkább egy varacskos dinóra hasonlítottam. Elég nagy dágvány volt. Nyírségi tavak körül nyomultunk. Kb. 5 perc sárdagasztás után bekapcsoltam az SPM fokozatot (eresztettem a keréknyomásból) .
Viszont úgy sípcsonton verem magam a pedállal, hogy majd' bef0stam.
Holnap viszont szét kell szedni a telót. Valami ötlet, hogy mivel lehetne pótolni a benne lévő olajat? -
emre
veterán
Nekem is lenne egy kérdésem
Úgy néz ki cserélnem kell egy kazettás 7-es racsnit.
A HG 50-est néztem ki, vagy valami hasonlót 11-34 fogszámmal.
(egyáltalán felmegy ez a régi 300ex agyra?)
A hajtómü egy Shimano 300ex biopace 52/40, lánc SRAM PC-830, a váltó szintén 300ex.A kérdés: szerintetek milyen váltót érdemes hozzá nézni?
Számomra kicsit több esélyes a dolog.
Ami tetszik 105 hosszú (ennek papír szerint sok a 34 fog) 7-12k, Deore 7-10k, Sora 5-7kKöszi!
[ Szerkesztve ]
"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
bbazsy
őstag
hali
kis lakásban falra raknám a bringám, megoldások/tapasztalatok érdekelnének.
ebikeon láttam sima kiálló állványt, plafonliftet, ilyen-olyan dolgokat.a lényeg annyi lenne, h minél magasabban legyen, és h nem 10 kilót kell bírnia, hanem inkább 15-20. (dirt gép nehezebb cuccokkal, 2.5es gumikkal). és mivel panel, nagyon mélyre se kéne fúrni..
tudnátok ötleteket adni?
köszi
bb..
-
tr00p3r
addikt
válasz becuszabi #9916 üzenetére
Szia,
Rendben.
Háááát. Ez a csavar volt benne, amikor 1,5 éve vettem a kormánnyal és a szarvakkal együtt. Én nem emlékeszem, hogy elkentem volna az imbusz részét, de sajnos az volt a baja. 30 forintért vettem bele 2 db újat. Így utólag belegondolva: qrva nagy szerencsém volt, hogy nem mászott el a stucni a maraton valamelyik nagy lejtőjénél.....
-
_ak_
addikt
válasz rétisün #9925 üzenetére
Thx, bár ezt a linket én is megtaláltam és abban a percben el is bizonytalanodtam, h milyen is kéne nekem, de akkor gyakorlatilag, ha felírom a váltó típusát, akkor ahhoz kell keresnem egy kényelmes váltókart.
Sajnos a gyári fékpofák elkoptak már, mellesleg azokon sem volt jelzés. Olyanok voltak, mintha vmi fémpor vagy darabkák lettek volna bennük, de most lehet, h vmi nagy baromságot mondtam.
Közbe megtaláltam a bringát. 99% h ez a típus az ott vannak az adatai is, csak szét kell húzni az ablakot.
[ Szerkesztve ]
Let's begin, de gozaimasu!
-
rétisün
veterán
fékpofa: ha még a gyári van rajta, akkor nagy valószínűséggel olyan, ami az alufelnihez jó, biztos olyant tesznek rá gyárilag, elvégre a megellán mégse tesco-s bicikli kategória....
váltókar: arra figyelj, hogy passzoljon az első/hátsó fogsorhoz, tehát ha 7-es sor van hátul, akkor hetes váltókart kell venned, meg hát persze az elsőváltóhoz is ugyanígy. a legjobb, ha boltban körülnézel, több típus is van, a váltókarok elhelyezkedését tekintve is (kormány alatt, fölött), tehát mindenképpen nézd meg, melyik kényelmes, melyik esik kézre, stb. itt pl. nézegethetsz, milyen típusok vannak.
küllőlazulás: erre nem tudok mit mondani, max. annyit, hogy egy jól belőtt keréken nem szabadna lazulni a küllőknek, de valaki hozzáérőb talán többet is tud segíteni.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
_ak_
addikt
Sziasztok!
Van egy Magellan Cygnus bringám (sajnsos nem tom melyik változat, tele van bikepositive cuccal talán alu váz és vmi dupla alufelni, , 3 éve porosodik a garázsban (nem cipeltem magammal pestre), de most megint szükségem lenne rá.
Az első kérdés, h tudtok-e ajánlani vmi normális váltókart, mert ez a marokváltó ami rajta van eléggé kényelmetlen. Egyáltalán nem tudom, h milyen alternatívák vannak, ezért jól jönne 1-2 tipp. Nem kell profi cucc, csak a környéken szoktam bringázni, de emelkedős helyen lakom, így viszonylag sűrűn váltogatok.A másik annál zavaróbb probléma, h állandóan meglazulnak a küllők. OK, anno mindig az utamba került egy 100-150mnyi macskakő, de többnyire gyök2vel gurultam akkor , és a 70kilót sem értem el. most meg már közelítek a 90felé és az utak nem lettek jobbak. Jövőhéten kapom vissza a szervizből, csak ha vmi csodát nem csinálnak vele, akkor vmit muszáj lesz kitalálnom. Pedig amikor vettük, pont azt ecsetelte az eladó, h vmi dupla falu alu a felni és ez tök strapabíró. (vagy csak módszeresen átvágott, sajnos nem értek a bringákhoz vagy lehet, h nem is felniről volt szó, 2001 rég volt ).
szerk.: nem tom, h a szervizbe cserélik-e fékpofákat, de vmi emlegetek, h alufelnihez nem mindegy milyet használok. mit nézzek keressek, ha esetleg vennem kéne?
[ Szerkesztve ]
Let's begin, de gozaimasu!
-
Kephamos
addikt
Az miért lehet, hogyha meghúzom izomból a féket, akkor csúszik a bovden. Mármint ahogy rögzítve van magánál a féktestél, na ott. Érted. Lehet, hogy elhasználódott a bovden?
-
tr00p3r
addikt
válasz becuszabi #9903 üzenetére
Köszi szépen, de majd inkább megdumálunk vmit, ha az "olajügy" végre összejön.
Tegnap megjött az XT hajtóművem. Állat! Fel is aplikáltam tegnap, így az LX mostmár akár vihető is (ha valakit esetleg érdekelne). Mostmár csak az XTR DC karokat kéne felraknom, de nem visz rá a lélek, mert teljesen újra kellen bovdenezni az egész kecskét....
Még valami: tegnap beszaladtam a Speed-way-be leróni a tartozásom. Közben már említettem a Janinak, hogy néha kilazul a stucnin lévő két csavar. Erre ő is megnézni. azt mondja ez nem kilazult, hanem nem lehet meghúzni. Meséltem neki, hogy így mentem végig Szilvz.son & a Duna Maratono. Meg hát idáig a városban is. Ő úgy nézett rám mint egy szellemre. Szóval nyomban vettem 3 db jó méretű csavart.
@Sanixx: sajnálom, jobbulást neki. Hol az egér útnál?? Lefelé BP feelé?
[ Szerkesztve ]
-
becuszabi
aktív tag
válasz Kephamos #9913 üzenetére
Amíg nem törik szét egy-két golyó és nem marja szét a pályát addig lehet használni, legfeljebb gyakrabban kell zsírozni és mindig lesz egy kis lötyögése (mert ha kicsit szorosabbra próbálnád húzni, akkor meg akadni fog).
--------------
Ha szétszedted, jól takaríts ki mindent (nehezen elérhető helyekre mehet a tárcsafék tisztító spray), tiszta ruhával törölj mindent át. A kenéshez vannak kifejezetten telókhoz való anyagok (olaj is, zsír is), nem tudom mennyire lehet/szabad helyettesíteni általános felhasználású olajokkal, zsírokkal...én nem szívesen próbálnám ki, hogy melyik eszi meg valamelyik tömítést[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
emre
veterán
válasz becuszabi #9911 üzenetére
Még én sem tudom jó lesz-e, mert nem a végleges alkatrészek vannak a bringán.
Szeretnék egy hosszúkanalas váltót, háromtányéros országuti hajtóművel, ehhez passzoló váltókarokat. A fokozatok száma egyenlőre nem lényeges. A jelenlegi racsnit még nem tudtam leszedni, és nem tudom hogy agy csere nélkül milyen a bővítési lehetőség, de ha marad a 7 fog akkor sem fogok sopánkodni. Ráadásul csak az ezer éves STM 010-es (talán a Woodlands-on található) váltókarokkal tudom tesztelni a rendszert.mod: nagyjából működik
[ Szerkesztve ]
"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
-
emre
veterán
válasz becuszabi #9866 üzenetére
Le kellet mennem Pécsre egy ajtózárért a Szinkronba (sajnos kaposváron ez sem volt) és akkor már körülnéztem ez ügyben is. Találtam ilyet az Imperátor brigaboltban.
Igaz nem egészen egyforma a két fél, mert a balos az megegyezik a linkelt ebikés cuccal (sík támasztófelület, a jobbos meg ívelt támasztófelülettel van, alátét nélkül megy fel a vázra, és nem menetes feszítésű, hanem ilyen[ Szerkesztve ]
"Ha minden csődöt mond csak a tényeket tudomásul venni képtelen fafejűség menthet meg bennünket."
-
sanyixXx
senior tag
elütötték ma egy jó barátomat az egérút, 1-es út/budaörsi út/akármi kereszteződésében
agyrázkódással fekszik 4-5 napig a kórházban, a fejét is össze kellett varrni.
semmiképpen se menjetek autóforgalomba bukósisak nélkül!!! ez legyen a kidobott pénz!mod: most kivételesen az ő fején sem volt. tényleg kivételesen. nem is értem...
[ Szerkesztve ]
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
dunc
nagyúr
Sziasztok nos túlvagyok az elsőlámpa vásárláson,első választásom egy [Cateye HL-EL200]
volt korom sötétbe teszteltem egy erdős részen,de nagyon nem tetszett 3 ledes révén nagy fényerőt vártam tölle,de a középső világitotta egyedűl az útat ,és szük volt a megvilágitott terület is kanyarba nem nagyon láttam az útat,miútán aludtam rá egy éjszakát úgy döntöttem visszaviszem a lámpát ,és mást választok így is történt reggel szépen összecsomagoltam és visszavittem a Hervisbe ,és közöltem nem felel meg az elvárásaimnak,némi huza-vona árán visszakaptam a pénzem, mível nem volt náluk számomra megfelelő alternativa.Majd a várost a nyakmaba vettem (kétkeréken) és egy kerékpárboltba találtam egy másik alternativát a Cateye HL-EL500 személyében ,színtén kimentem a jólmegszokott útra ennek a fényerejével mármegvoltam elégedve,és nagyobb a látószög is összeségébe elégedettséget érzek.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
veterán
válasz becuszabi #9768 üzenetére
Ok. Másik kérdés, neked is van a fékkarok mozgásának egy olyan tartománya ahol gyakorlatilag nem dolgozik a dugattyú a karban, csak a kart lehet kicsit kintebb kattintani, vagy nem is tudom hogy mondjam Szóval nem tudom ez most csak nekem ilyen vagy egy minden juicy 7-esnél Magyarán leginkább ahhoz tudnám hasonlítani mintha nem lenne elég olaj a rendszerben.
-
becuszabi
aktív tag
Hát...ott egy átmenő csavarral még van remény, míg a PM-nél meg nem tudom, hogy mit lehetne kitalálni (annyi anyagot ritkán raknak bele, hogy egy nagyobb menet fúrása megoldható lenne).
...mondjuk nekem elől, hátul adapterezve vannak az Avidok, menet meg ugye az adapterben van, úgyhogy szakadás esetén csak azt kell cserélniKephamos: ha a golyók pályája ki van gödrösödve, akkor azon már nem sok minden tud segíteni (a cserén kívül)
tr00p3r: szerintem semmit ...amint láttad elég kopott, nekem nincs ilyen teló, barátnő meg nem szokott kiállva tekerni, és különben is csak zavarná őt plusz egy kar a kormányon ...úgyhogy ha majd találkozunk odaadom ingyen.
[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Kephamos
addikt
Most szedtem szét a pedálokat... Nagyon nem az igaziak. Már alig forognak, pedig kaptak egy WD-40 kúrát, majd adtam nekik rendesen zsírt, de hiába. Kíváncsi vagyok meddig bírják.
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #9900 üzenetére
Azt hiszem, csak a fórumon aktív emberkéknél lévő elfekvő alkatrészekből simán tudnánk pár bringát összehozni. Nem is tudom, valahogy úgy szaporodnak. Itt egy tárcsafék, ott egy hátsó váltó...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Aktív témák
Hirdetés
- Hálózati / IP kamera
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hardcore café
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Opel topik
- Interactive Brokers társalgó
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest