- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- Sundesz: 20 éve a PH!-n
- bambano: Bambanő háza tája
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
-
LOGOUT
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Járt már valaki úgy, hogy felakadt az üzemanyagszintjelző mutató?
Teletankoltam (első kattanásig) és már megtettem 122 km-t azóta...de meg sem mozdul.2009-es, 8gen Accord 2.2 dízel.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Avicularia #71197 üzenetére
Kemény, mi járunk a hegyekbe ott is találkoztam már elég sok állattal. A legkeményebb amikor a hajtűkanyarból kijövet egy Muflon állt az úton előttem. Szerencsére a Jazz hegynek fel nem túl acélos tempót diktál, így meg tudtam állni időben.
-
Avicularia
veterán
-
hdanesz
őstag
Köszi! Még sosem láttam ilyet.
Hallottam róla, de látni még nem láttam.
-
hdanesz
őstag
Újabb bibi került elő.
Szerencsére a kevésbé kellemetlen fajtából.
Radar van elől és hátul is, de feltételezem, hogy nem a gyártás során került bele...hanem a szalonban és utólag fényezték. Vagy más magyarázat is lehet, mert a radart kikapcsoló gomb nincs a kocsiban mint amikben gyárilag van.És a tükör felett van egy visszajelző, ami csak mutat számokat...csíkokat, de hangot nem ad.Csak akkor csinálja a csíkos mutatványt ha tolatok...az elsőkre nem reagál. Ma vettem észre, hogy szét van esve a tükör feletti cucc...holnap mehetek elektromos mesterhez. Valaki találkozott hasonlóval? Több ilyen autót láttam...amiben hasonló a radar.
Illetve annyit módosítok, hogy nagyon halkan sivító hangot hallani ha aktív a radar.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Kicsipampam #71187 üzenetére
Ne felj, koklerek itthon is vannak dogivel.
Csomo gumisnal voltam mire talaltam egy normalisabb helyet.
-
Biqci
aktív tag
válasz
Kicsipampam #71187 üzenetére
Azért ebben nem vagyok biztos. Szerintem csak belenyúltál, mert azt kötve hiszem, hogy "sokkal" jobb állapotok vannak Magyarországon. Bár nem nem megoldható, hogy ne itt szervizeljem a kocsit, de én eddig csak elegedetten tudok visszaemlékezni a szervizekre.
Arra már nem, amikor egy magyar "szakember"-hez vittem -
Biqci
aktív tag
válasz
BigBlackDog #71183 üzenetére
Igen, ez tényleg létezik. Több helyen is olvastam én is. De ha laza, pár csepp Sikaflex és megoldva
-
Kicsipampam
tag
Nekem a szervízben 5W30-at öntöttek bele. Ez németben volt. Leengedtettem. Többet mondjuk nem kellett mennem feléjük. Tele volt orosz "szakemberekkel". Ülésvédőt a szervízben hírből sem ismerték. Egyik ügyfélnek kormányt cseréltek épp. A "richnin" egy foggal odébb tette fel. Nem akarták visszabontani, ezért, hogy a kormány középre álljon, alul az összekötőket elállították. (barm.k)
Gumisnál a négy frissen vásárolt felnimre kellett téligumit rakni. Előtte felhívtam rá a figyelmet, hogy nem akarok rajta semmilyen sérülést találni a felszerelés után. Persze, hogy az egyiket felsértették, majd tiltakoztak, hogy biztosan nem ők csinálták, hanem eleve sérült felnit vettem. Azóta sehová nem viszem németben a kocsit. Higgyétek el itthon sokkal jobb állapotok vannak. (de az is lehet, hogy ebben a tekintetben rossz sorozatot fogtam ki) -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Kicsipampam #71177 üzenetére
Nálunk a márkakerben 5W40 Shell olajat raktak bele (1.2-es Jazz). Nem volt őszinte a mosolyom a viszkozitás miatt gondolhatod...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
goodboy007 #71180 üzenetére
Nem friss cikk de alvileg nem változott a menete: [link]
-
hdanesz
őstag
válasz
BigBlackDog #71183 üzenetére
Már megmozgattam őket, mindkettő hasonlóan lazának tűnt. De ez csak egy tíz másodperces nézelődés volt egy parkolóban. Majd otthon alaposabban megnézem.
Mert amúgy meglepően csendes volt az autó. Gondolom a tizenhatos kerék és a ballonos gumi is segít ebben. -
hdanesz
őstag
Köszi mindenkinek!
Olvasgattam kicsit a környezetvédelmi átminősítésről és egy másik márkánál úgy jártak el, hogy műszaki szemlére vitték a kocsit, ott kaptak egy adatlapot amivel be kellett csattogni az okmányirodába és az alapján átírták a forgalmit. Az átírós rész ingyen volt, a műszaki szemle 1770ft....de azt nem tudom mikori írás volt.
Most meghajtottam kicsit autópályán és majdnem mindennel elégedett voltam.
Az egyetlen bibi, hogy 120-tól kezdődően jobb oldalról egyre erősödő szélzaj van. De nem az a klasszikus amit a kocsi körül hallani mindenütt örvényleni. Csak is kizárólag jobbról jön. Lehet a szélterelő a szélvédőnél....? Nem tudom. Megpróbálom kideríteni.
Amúgy ment mint a meszes...de nem forszíroztam 150-nél jobban.
-
Avicularia
veterán
Ez az ablak le-fel húzósdi a távirányítóval jó dolog. De pld. az elindulás utáni automatikus ajtózárat is kivették a XI.es Civic-ből. Ha emlékeim nem csalnak akkor a X-esben még volt, bár én sose használtam.
Az egy vagy négyajtós nyitást is megváltoztattam. X-esben először egy ajtó nyilt, majd második nyomásra a többi, úgy használtam. Most a XI.-nél megváltoztattam, mert ha 1 ajtóra állítom a beállításokban akkor az utasoldalon hiába érnek a kilincshez, csak az én oldalam nyílik ki. Egyszerübb ha az összes ajtó nyilik ha hozzáérek a kilincshez. -
goodboy007
senior tag
Ezt az átminősítős bulit hogy kell megejteni, van erre valami doksi?
Nekem 2007-es a Type-R-em és a 2009-es facelift-esek már Euro V-ösök, ez még Euro IV, pedig ugyanaz a K20Z4 motor, úgyhogy ha van ilyenre lehetőség, nem lenne rossz átminősíttetni. -
Biqci
aktív tag
válasz
hdanesz #71165 üzenetére
Na
Grat
Szép a színe, de én elfogult vagyok
Szóval... Szerintem, ahogy Qru is javasolta, át kell verekedni magad a hivatalon és módosítani az osztályt, főleg ha tervezel külföldöt. Az V még jó, de a IV sok helyen problémás.
Regenerálást a kijelzőn látod, nem lehet nem észrevenni
Nekem a nyitás nem volt gond, ezt a kétszeres megnyomást jónak tartom.
A menet közben lezárás nálam nem volt, de ha egyedül mentem, csak az én ajtóm nyílt ki, ha többen mentünk, akkor meg volt oldva a lopás védelem. Viszont azt tudta, ha a távirányítóval kinyitottam és nem engedtem el a gombot, lehúzta egyszerre az összes ablakot.
5l? Az jó, nekem 7 fölött volt a teljes átlagom
Szűrő, olaj... Én mindig márkaszervizbe vittem, így a szűrőkről nem tudok nyilatkozni, de olajat 5W30-as Liqui Moly-t kapott, nem volt vele soha gond. Ja, nem magyar márkaszerviz, ha ez számít...
Egyelőre ennyit, élvezd, mert nagyon jó kocsi -
sifu91
aktív tag
válasz
Kicsipampam #71177 üzenetére
Sziasztok!
8gen ufo civic 1.8 benzin.
Cseréltem klíma relét, mert ahogy kivettem megrázva hallatszott hogy a bele teljesen széthullt.
Reggel beleraktam az ujat, kapcsolom a klimát, de olyan mintha nem csökkenne az alapjárat bekapcsoláskor, és a venti sem megy az autó elejében.
Tavaly volt töltve, akkor néha kapcsolt, néha nem.
LEhet működik, csak járni kellene vele? Sajnos 10 percem volt a műveletre.
Esetleg járt már így más is? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
hdanesz #71173 üzenetére
Nem is kell sok olaj bele. Nem baj az, időben cseréled és kész (10 max 15k km).
Viszkozitást amit a manual ír, de 0W30 vagy 5W30 mehet nyugodtan. Forró égövre engedi a 5W40-et is de azért itt még nem tart a globális felmelegedés.
Króm csík helyett chippre költs.Ugyan volt gyárilag 180 lovas verzió ebből de ott más a hengerfej kialakítása és a intercooler is magasabb hatásfokú. De azért ebben is van tarcsi.
-
hdanesz
őstag
Az annyira nekem sem gond, 80%-ban én is egyedül megyek. A leírásban sem láttam erre utaló szöveget, lehet akkor ez ennyi.
Köszi! És neked is tboy93!
Megvolt az eredetvizsga, tiszta mint a hó, a jóember megdícsérte, hogy milyen szép autó. Holnap átiratom és onnantól kezdve rock and roll. Olajcsere szűrőkkel jövő héten és remélhetőleg egy időre megvagyok.Megrendeltem az első krómcsíkot, holnapra itt is van. Most boldogság van, bár ilyenkor még pár napig 10 percenként nézem majd az olajszintet, vízszintet...
De ez nálam alap. Majd az első hosszabb út (2-300km) után leszek igazán nyugodt, ha akkor is minden rendben lesz. Az olaj-/vízszintet amúgy is nézem kb. ezer km-ként.
5.5 liter olaj kell bele azt írta a kezelési útmutató. Meglepődtem, hogy benne van hogyan cseréljünk levegőszúrőt, pollenszűrőt...a legtöbb gyártó ezt nem rakja bele a kezelésibe. Max. service manual-ba.
Olajból milyen viszkozitású kell egy 228-at futott 2.2 i-Dtec motorba?
-
-
hdanesz
őstag
válasz
tboy93 #71168 üzenetére
Igaz, jobban belegondolva az 1.4 TDI Fabia-m 4 alatt volt 95-nél.
Szűrőkből milyen márkát érdemes venni?
Én az eddigi autóimhoz: Filtron pollen- és levegőszűrőt vettem, illetve Mann olajszűrőt. Az üzemanyagszűrő meg Mann vagy UFI, Hengst esetleg.Hondánál van valami ajánlott márka? Illetve olajból milyet érdemes? 228 ezret futott az autó.
-
hdanesz
őstag
Köszi szépen!
1-2 kérdésem máris adódott:1. Honnan tudom hogy regenerál? Magasabb alapjárat? Megy a venti?
2. Meg lehet-e oldani, hogy a távirányító az első gombnyomásra kinyissa az összes ajtót? Jelenleg az első nyomásra csak a vezetőét nyitja, másodikra az összes többit.
3. Olvastam a neten, hogy be lehet állítani, hogy bizonyos sebesség elérésekor zárja a központi zárt. A leírások mind automata autókhoz vannak....és úgy kezdődnek: tegye P-be...Nekem egyik sem működik...pedig szeretem ezt a funkciót.
Remélem valaki tud segíteni.
-
hdanesz
őstag
Itthon van a gép.
Megtettem vele eddig 80 km-t...egészen jó. Még pár dolgot keresgélek benne...de majd elolvasom a kezelésit.
Vicces, hogy 100-as tempónál 5 liter körül eszik.A hiányzó első krómcsíkot be lehet szerezni 38 ezer Mátyásért...új, utángyártott változatban. Még gondolkozom rajta ér-e ennyit a kis esztétikai hiba.
@Qru: 2009/06. havi autó...a gyártásáról csak ennyit láttam: 2009
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
hdanesz #71163 üzenetére
Mikori gyártású? Ugyanez volt a Passat B6-al nálunk. Hiába volt DPF-es CR TDI 2008 decemberi volt de az Euro 5 norma csak 2009 szeptemberétől lépet érvénybe. Noha tudta az EU5-öt de EU4-es volt mert akkor még nem volt érvényben az EU5 norma. Mivel céges volt én nem álltam neki átiratni de elvileg nem egy nagy ügy átíratni.
-
Henry1990
tag
Sziasztok.
Egy ideje autót keresek, és a Seat leon Cupra, és a BMW 430d mellett ma felmerült a Civic Type-R 310lovas 2014-es változata is.
Mennyire kényes ez a modell, illetve mennyire használható a mindennapokban?Köszönöm a válaszokat.
-
Biqci
aktív tag
válasz
hdanesz #71152 üzenetére
Nem tudom mennyire frankók a km állások, de ha igaz, akkor a Honda-val nem lesz gond a vezérléssel, ez még régimódi vastag lánc, nem fog sem átugrani, sem megnyúlni, elszakadni pedig végképp nem.
Viszont az is igaz, hogy a Renault kevesebbet fog fogyasztani, nekem 7,13l volt a hosszú távú átlagom, igaz az enyém automata volt.
Ja, és én biztos nem adnék neked elfogulatlan tanácsot, hogy melyiket vedd meg, a panoráma tető ellenére sem... -
hdanesz
őstag
Az szerencsére van benne.
Köszi és neked is Qru.
Most úgy néz ki, hogy két autó maradt a lehetséges páciensek közül.A fent említett 2009-es Accord, 2.2 i-DTech 150lóerővel, 228 ezer km-rel és egy 2011-es Renault Grand Scenic 1.6 dci 253 ezer km-rel. Az Accord a váltó és a jó vezethetősége miatt tetszik. Valamint alapban általában a szedán autók felé húzok na és persze a Honda az Honda. Elférek benne elől, de hátul már nem sok hely marad sajnos. A deréktámasz a vezetőülésen sokat dob a komforton.
A Scenic már átesett vezérléscserén 200párezer km-nél. Tetszik benne, hogy magasan ülök, a Bose hifi marha jól szól benne és panorámatetős. Nekem az ülései is kényelmesek még ha kicsit székes hatásúak is. Bőr-szövet ülései vannak, így nem rottyadok bele annyira nyáron. A csomagtere hatalmas és nagyon sok rejtekhely, rakodóhely van benne általánosságban.
Holnap szeretném eldönteni mert már május eleje óta vergődök az autóvásárlással és ez a két autó messze a legjobb amiket eddig láttam. Tudom, kicsit almát a körtével kategória...de ez most így adta ki.
Egy pár topic lakóit már biztos az őrületbe kergettem az állandó kérdezősködésemmel.
-
Biqci
aktív tag
válasz
hdanesz #71149 üzenetére
Nos, őszintén, már nem emlékszem a hűtővíz tartályra, de ahogy Qru mondja, nézz bele közvetlenül a tartályba és meglátod a színét és a szintjét.
Arra viszont készülj, hogy télen mikor hidegebb van, kb -10 alatt, kell legalább 15 km, míg egy kis meleget nyomni fog. Az ülés fűtés létfontosságú -
Biqci
aktív tag
válasz
hdanesz #71145 üzenetére
Jól néz ki, nekem is ilyen volt, csak kombi, még az alufelni is ugyanolyan. Vásárlás előtt azért csináltass egy állapot felmérést, bár megbízható dízel ez is, azért bármi elöfordulhat. Ha esetleg megveszed, nézesd meg a hátsó fékeket, szeretnek a csúszó nyergek beragadni, utána gyorsan lemegy a betét. Igazából nekem semmi bajom nem volt vele, három és fél év alatt, az izzó cserét kivéve, mert az egy katasztrófa, pont mint a Jazz...
Ez az eddigi második legjobb autóm volt, csak ajánlani tudom a 8gent -
hdanesz
őstag
válasz
szabonagyur #71146 üzenetére
Én is így gondoltam. Ha vissza tudom tekerni a váltógombot a helyére és nem fog mozogni, akkor szerintem megveszem. A próbaút meggyőzött.
A fék még ha drága is....jó ideig le lesz tudva. -
hdanesz
őstag
-
-
hdanesz
őstag
válasz
nandow #71133 üzenetére
Köszi!
Közben megnéztem az újabbik verziót élőben(2009, 2.2 dízel, 150lóerő, N22B...motorkód). Ki is próbáltam.
Szuperül ment, csak álló helyzetben hallani hogy dízel...menet közben nagyon csendes.
Volt lehetőségem rosszabb úton (városban) és országúton is menni velem. Szépen húz, nem rángat...a váltó is pöpec. Semmi rendellenes hang szerencsére. Rozsdát sem nagyon láttam, a karosszérián abszolút nem...talán odalent a futóműelemeknél volt némi.A fék egy picit gyengébb mint amire számítottam (meg amire emlékeztem a korábbi 7.gen próbaútról). De csak simán csereérett szerintem, érezhető válla is van a tárcsáknak. Majd belealkudom.
Vészes árban van egy komplett 4 kerékre való tárcsa/betét kombó?
Három dolgot szúrtam ki - esztétikai mind.
1. Az első hűtőrácsról hiányzik a legfelső króm csík. A középső és az alső megvan.Úgy látom csak fel kell pattintani (ha lehet kapni mondjuk bontóban külön).
2. A kormányon a Honda logóról félig lehámlott a króm...és kilátszik a sárgás műanyag.
3. Talán ez a legérdekesebb....a váltógomb (nem a rúd, csak a gomb maga) forog ide-oda. Feltételezem, ez nem 'normális' viselkedés. Valaki nem tudja, hogy tekerni kell rá esetleg vagy csak rá kellene pattannia? Hogy van ez rögzítve? Sajnos csak utólag jutott eszembe, hogy lehet tekerni kellett volna rajta és akkor megszorul mint egy csavar.Más furcsaság nem volt. Íme néhány kép a kocsiról. Ha esetleg valaki szaki kiszúr rajta valami bibit akkor szóljon.
Előre is köszi!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
sherlock82 #71136 üzenetére
Polir utan mehet a wax vagy keramia es akkor sokaig szep marad.
-
sherlock82
senior tag
BigBlackDog, flegga92
Köszönöm a tippet ponyva ügyben. Most viszem majd politúrozni a járgányt, szebb lesz és tartós is remélem.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Avicularia #71134 üzenetére
Vagy úgy, erre nem gondoltam, mert ugye Jazzem van.
A táblakeverés is egy új ficsör ezek szerint. -
Avicularia
veterán
válasz
dgyuri0123 #71132 üzenetére
-
nandow
aktív tag
válasz
hdanesz #71121 üzenetére
A 7gen Accordon az "A" oszlopon az egy gyári bluetooth-os kihangosító.
Egyébként szerintem a linkelt 7gen dízel Accord szerintem picit drága.
Ennyiért már szerintem jó benzineseket is lehet kapni, de nem követtem mostanában annyira az árakat.
Jah és még egy, a linkelt 7gen nem Executive felszereltségű (az a legmagasabb, annál van tetőablak is), hanem Sport (középső felszereltség)
A 8genhez kevésbé tudok hozzászólni, nem annyira ismerem. De nem nagyon szoktam látni panaszokat a dízelekre a facebook csoportban.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Avicularia #71131 üzenetére
A "csak szoftver kérdése" ismerős probléma, de tudjuk, mennyibe kerül az a pár szoftveres ficsör, amit csak azért nem kapsz meg, mert nem fizettél érte.
Táblafelismerő néha összekeveri az útszámozást a sebességkorlátozással. Nálad nem ?
És az a vezetékmentes töltő honnan kapja az áramot? Amúgy jópofa lenne...
Wazze-t még ki sem próbáltam. Na madj most... kösz az ötletet. -
Avicularia
veterán
válasz
dgyuri0123 #71129 üzenetére
Értem, hogy hiányzik, de mi az oka? Ami ott működik mi miért nem kapjuk meg? CSak szoftver kérdése lenne.
Táblafelismerés teljesen jól működött már a X-es Civicben is, csak ahogy írtam a magyar kreszt nem ismeri. X-esben van vízhőmérő mutató.
Android autóhoz tegnap jött meg ez, így csak be kell dobnom a telefont a vezetékmentes töltőre és gyakorlatilag ugyanolyan gyorsan bebootol mint kábelen keresztül, de így nem kell dugdosni a telefont. [link]
Google mapsnál sose próbálltam hangalapú keresést, bár előző Civicben nem használtam AA-t csak Wazze-t vezetékmentes töltő tartóban és BT keresztüli zenehallgatást. Saját navigációját egyszer megnéztem mikor új volt az autó aztán el is felejtettem. -
flegga92
senior tag
válasz
sherlock82 #71124 üzenetére
Garázs
(nekem sincs már sajnos)
UV ellen a wax-ot tudom ajánlani. Fél évente elég felkenni, munkás egy dolog. De utána nem is koszolódik annyira illetve a kézi mosóban is fele akkora összegből le lehet mosni az autót. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Avicularia #71125 üzenetére
Egészen biztosan nem egyezik az amerikai és az európai piacra szállított autók "funkcionalitása". Ha valami hiányzik, az hiányzik. A táblafelismerő rendszernek nem ez az egyetlen hibája, majd később meglátod. Viszont nem élhetetlen így sem, csak némi megszokást igényel. Vízhőmérő nincs egy ideje, van helyette magas vízhőmérsékletre figyelmeztető piktogram. Már a GK Jazzben sem volt vízhőmérő mutató.
Nekem pl a mai napig nem működik android auto alkalmazásban Google térképnél a hang alapú keresés/navigálás. Állítólag dolgoznak rajta. Aztán az androidos telefonos applikáció sem akar működni, mert nem tudom miért, de annak mondjuk alig venném hasznát, mert szinte nincs olyan funkció, ami fontos lenne. Talán a telefonnal történő ajtó nyitás/zárás néha jól jönne, de enélkül is lehet élni. Nálad esetleg már nincsenek/megoldódtak ezek a hiányosságok, bár ki tiudja... -
BigBlackDog
veterán
válasz
Avicularia #71125 üzenetére
Vízhőmérséklet mérő szerintem direkt nincs, már jó ideje divat, hogy ne terheljék túl a usert.
Magas értéket valószínűleg kijelzi.
-
Avicularia
veterán
válasz
Avicularia #71125 üzenetére
Na itt kicsit összekeveredtek a gondolatok. Először a XI-es hibridről írtam. Aztán a X-esről és utána megint a hibridről.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
sherlock82 #71124 üzenetére
UV és egyéb viszontagságok ellen én inkább valami jobb viaszt, esetleg kerámiát választanék, illetve rendszeresen mosnám (akár kézi, lándzsát mosóban).
-
Avicularia
veterán
Azt tudja valaki, hogy a hibrid XI-es Civic beállításai miért vannak szinte totálisan kiherélve az amerikai verziókhoz képest? Pld. ez a videó, egy rakat beállítás nem létezik nálam. [link]
Az más dolog, hogy nem a műszerfalon kell állítani a beállításokat, hanem a központi kijelzőn. Pld walk away auto lock nagyon jó lenne, illetve remote start system-et is nagyon jól tudnám használni télen.
X-es Civiccel megfigyeltem Magyarországon, hogy nem tudja a helyi kresznek megfelelően kijelezni a sebességkorlátokat. Otthon ugye kereszteződés feloldja a sebességkorlátozást, itt svédben pld. nem. Városban kereszteződés elhagyása után is pld. 30-at mutat, pedig már 50-el lehet menni. Nem tudom ez beállítás függő, vagy helyalapú kéne lennie vagy egyáltalán nem működik.
Amit még furcsállok, hogy egyáltalán nincs vízhőmérséklet kijelzés, pedig az hiba esetén jól tud jönni. -
flegga92
senior tag
válasz
sherlock82 #71122 üzenetére
Ponyva nem ajánlott, összekarcolja a fényezést, pára megszorul és szépen bedunsztolja az autót. Többet árt mint használ.
-
sherlock82
senior tag
Honda ufo civic - re szeretnék venni ponyvát. cél az uv és az időjárás viszontagságai elleni védelem.
Jóhiszemű vagyok hogy nem lopják el már rövid időn belül a parkolóból a kocsin lévő ponyvát.
Ha van személyes tapasztalat , és van valakinek ponyvája irja le hogy milyet érdemes venni.
Köszönöm. -
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Erről az autóról mi a véleményetek?
Ha jól tudom, ebben már van DPF...tehát regenerál. Igaz?
Ha ezt szeretném elkerülni, akkor az előző generációból kell szemezgetnem?A 2.2 CTDI motorral szereltre gondolok. Azokból is láttam egy érdekeset. Az 'A' oszlopon mi lehet az a cucc?
Anno (vagy 12 éve) nézegettem egy hasonlót, mentem vele egy karikát...na az egy élmény volt. Meg nem mondtam volna, hogy dízel...a fék harapott mint az isten nyila, a váltó a szokásos Honda féle. Akkoriban nem volt rá elég zsé...kíváncsi lennék hogy öregszenek ezek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
sarkanyolo2 #71119 üzenetére
Ozonozas mehet aztan beteszed az uj szurot es kesz.
-
sarkanyolo2
őstag
Sziasztok!
2009-es Jazz klímatisztítás/pollenszűrő csere. Februárban vételezett járgány, az előző tulaj akkor megcsinálta a szokásos 10k-nál elvárható cserét, a pollenszűrő cseréje maradt csak ki. 4 hónapja a pótkerék helyén az új szűrő, így június vége fele illene cserélni.
Mit ajánlanátok? Ózonos, vagy hagyományos klímatisztítás, esetleg valami még extrább, vagy cseréljük csak ki a pollenszűrőt és minden ok?
(A klíma tökéletesen hűt, pici szaga van időnként)
-
dgyuri0123
nagyúr
Azt gondolom, nem jól látod. A divatot (trendet) megtervezik. Nem végeznek piackutatást, hanem úgy alakítják/formálják az ízlésedet, ahogy ők akarják. És nincs célközönség sem. Illetve van, de arra alapoznak, hogy bármilyen ízléstelen, akkor is lesz rá vevő, mert az emberek zöme sznob és csak az számít nekik (nagy részüknek), hogy drága legyen.. illetve hogy ne legyen "street fashion", mert az mennyire gáz.
Egy neves divattervező mondta egyszer, hogy nem mi követjük a divatot, hanem az követi a divat-tervezőt. Innen kezdve nem áll, amit mondasz. Téged (minket) behajtanak egy akólba, a többit tudod...
-
NoLF
veterán
válasz
dgyuri0123 #71116 üzenetére
Izlesrol semmi erteme szerintem eszmet futtatni, mert nincs ertelme. Azt kell elfogadnod, hogy barmi amit legyartottak, annak nagy resze eleg hosszu es alapos piackutatas alapjan let megtervezve es legyartva, ergo ha neked nem tetszik, akkor te nem vagy celkozonseg, es nem neked csinaltak. Ha a te fajtadbol lenne tobb, akkor nem csinaltak volna meg -> tobb embernek kell ilyen, mint akinek nem, tehat oket szolgaljak ki. Szerintem ez vegteenul egyszeru, es akarmeddig vagdalozik a magunkfajta (mert en sem szeretem), attol meg nem fog megfordulni a trend
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
tboldi #71114 üzenetére
"Mert ezek szerint maguktól még nem jöttek rá, hogy használhatatlan, amit csinálnak. "
Nem mondtam olyat, hogy használhatatlan. Olyat mondtam, hogy bizonyos helyzetekben alig/nagyon nehezen olvasható a display, mert bizonyos információkat talán észre sem veszel erős súrlófényben. Ez azért nem = azzal, hogy használhatatlan. Szerintem.Digitális napóra jobb-e vajon, mint a földbe szúrt bot?
És igen, néha eszement baromságokat művelnek, csak hogy "különlegesebbé" tegyék az autóikat. Futófények, mert csillagszóró, meg 20 színű műszerfal, meg 20 féle stílusú műszerfal (imitáció), meg 60 centis központi kijelző (Tesla), stb stb. Gyakorlati haszna nem sok van, ellenben zavaró "hülyegyerek" fogó. Némelyek, pl. a Mercedes is a jó ízlés határát súrolják az én preferenciám szerint. Némelyik pedig kifejezetten taszít engem.
Pl minták:
Kifejezetten "gusztustalanok" ezek műszerfalak, de lehet, csak én vagyok ízlésficamos.Wagon R elhiszem hogy megbízható, de túl sok extra ficsör nincs benne, ami elromolhatna. Egy motor és egy váltó az egész autó. Ezzel nem degradálni akarom, de egy mai (mordern) autóban ezernyi olyan funkció van, ami elromolhat és el is romlik időnként.
Alfa Mito-t nem ismerem, de az eddigi Alfás tapasztalataim szerint még most sem tartozik a felsőházba, már ami a megbízhatóságot illeti. -
szabonagyur
félisten
Menet kozben mintha valami fura kopogast hallottam volna hatulrol
Lassan mentem, epp csak gurultam.
-
tboldi
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #71111 üzenetére
"A fizikai korlátokat egyetlen gyártó sem tudja meghágni."
Akkor kérlek, szólj már nekik, hogy széllel (vagy Nappal?) szemben pisilnek! Mert ezek szerint maguktól még nem jöttek rá, hogy használhatatlan, amit csinálnak.
Csak úgy megjegyzés gyanánt: azért érdekes, hogy a déli napsütésben, szabad ég alatt is el tudom olvasni az üzeneteket iPhone 11 Prómon, ami alapból ~800 nittel operál, csak HDR kontent esetén tolja fel 1200-ra. 🤷♂️A Toyota nekem sosem volt kedvencem, a saját készítésű motorjaik közül is nem egy betegágy van. A C1/107/Aygo triót is előbb venném meg francia 1.4 dízellel.
Kicsit elkanyarodva: a mi családi flottánkban toronymagasan apum 19 éves, újonnan vásárolt Suzuki WagonR+-a vezeti a megbízhatósági statisztikát. Ha nem veszem figyelembe anyum Lancia Ypsilonját a hírhedt 1.3 Multijettel, számszerűen azzal kevesebb hiba volt, de nem is élvezhettük sokáig, egy elsőbbséget meg nem adó kiásnak hála rövidesen gtk lett.
A 17 éves, japán gyártású Jazzemnek, amit az összefoglalóban láthatsz, szintén nem volt túl komoly baja az eddig együtt töltött 6 év alatt, de azért érezhető, hogy az előző tulajoktól kevesebb törődést kapott. Gyakrabban kellett hozzányúlni ehhez-ahhoz, mint az esztergomi szekérhez.
Az Alfa Romeo MiTo meg csak 5 hónapja van nálunk, még nem igazán van elég tapasztalat, hogy messzemenő következtetéseket lehessen levonni. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
tboldi #71110 üzenetére
Külföld mennyiben jobb? Ők is fogadott prókátorok. Ha az igazat akarod tudni, akkor olvass márkákkal kapcsolatos fórumokat, mint pl. ez.
Minőségi követelés lehet bármi, ha a technika nem áll azon a szinten, hogy teljesíteni tudja az igényeket. Ma a maximális (elvi) fényerő cirka 1200 nit és annyi. A nap 120000 nittel "világít". Nincs itt min gondolkozni, mert a napfény alaphangon 100x erősebb, mint a legeslegjobb fényerejű kijelző. A fizikai korlátokat egyetlen gyártó sem tudja meghágni.
De mesélek valamit (talán már írtam róla) a minőségi követeléssel kapcsolatban. Volt egy Angol szerelésű Corollám. Azon kb. minden elromlott 4 év/54000km alatt. Marelli, Valeo, stb. gyártók kacatjai voltak beépítve az autóba. Folyamatosan a szervizeket jártam vele. Szóval, nagyon nem mindegy a beszállító és a helyszín. Pont ilyen volt, még a szín is egyezik, csak nekem volt gyári ködlámpám is.
Gondolhatod, mennyire csalódott voltam, mivel (a világsajtó szerint) állítólag a világ egyik legmegbízhatóbb autóját birtokoltam, amit természetesen újonnan vettem a Toyota M3-nál.
4 év után nem bírtam tovább és eladtam a szanaszét hullott kuplugnjával együtt, amit már egyszerűen nem akartam megjavíttatni. Természetesen szóltam az új gazdájának, hogy első útja a szerviz legyen. Aztán vettem még egy Japán alvázas újabb Corollát, de az sem volt sokkal jobb és azt is eladtam 4 éves korában, mert azt sem bírtam tovább elviselni idegekkel. Szóval.... teljesen mindegy ki mit és hol ír. Megveszed, használod és véleményezel. Nálam ez így működik. Rengeteg csalódáson vagyok túl. Az első gyártó, akiben eddig nem igazán csalódtam, az a Honda volt. A 3. Jazzemet használom 15. éve, mert megfogott. Nem mondom, hogy minden rózsaszín vele, de eddig magasan a legjobb, legmegbízhatóbb és legszerethetőbb ár/értékben számolva. Mondom ezt az ehev-re is, mert 10 milkáért jelenleg nincs hibridben ellenfele...szerintem. 12-ért már van, egy másik Honda...
-
tboldi
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #71104 üzenetére
Tudom, itthon csak fizetett reklámok vannak, de külföldi tartalmak is léteznek.
A kijelző (vagy bármi egyéb) nekem tök mindegy, hol készül, nem a gyártás földrajzi helyétől lesz valami jó vagy nem. Viszont az autógyáraknak lehet valamiféle minőségi követelésük a beszállító felé.
-
NoLF
veterán
válasz
dgyuri0123 #71095 üzenetére
Off 1,9 tdi-m 90-100 korul max 4,5-et ker, pedig 23 eves
-
tibor.sz
tag
Srácok, erre senki nem tud valami okosat írni?
#71018 -
Biqci
aktív tag
válasz
dgyuri0123 #71095 üzenetére
Elégedett is vagyok vele, egyedül a helykínálat ami negatívum, de mivel 99%-ban egyedül megyek vele, ez sem gond a számomra
Bajban lennék, ha le kellene cserélni valamire...
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
tboldi #71103 üzenetére
Én is tudok mutatni olyan fotókat, ahol a Jazz ehev kijelzője fényárban úszik, de az igazság akkor sem ez.
Az újságírókat nem a kijelző érdekli, hanem a pénz, amit a cikkért kapnak.
Nehogy tesztekből akard megtudni az igazságot, mert az nem fog menni.
A Porsche, BMW és tsai kínai gyártású kijelzőket kap. A Hondáé legalább Japán, amit én nem negatívumként élek meg.
A "vakon vagyok" természetesen barokkos túlzás volt részemről, de az biztos, hogy mozgatni kell a fejem ide oda, hogy lássam a kijelző adatait, ha úgy esik rá a fény. És megnyugtatlak, még senki nem talált ki olyan ldc-t vagy oledet, ami kiállná a napfény próbáját.
A fejegységet az autógyártók megrendelik, de nincs ráhatásuk a maximális fényerőre, mert egyelőre nem tart ott a technika, hogy ne legyen probléma a direkt napfény. Ezt vagy elhiszed, vagy sem, de attól még így van. -
tboldi
nagyúr
válasz
dgyuri0123 #71102 üzenetére
A képekkel csak azt akartam bemutatni, hogy nem a dél-koraiak (ahonnan indult a szál) találmánya a digitális kijelző és a napellenző elhagyása. Ez egy trend az egész járműiparban.
Nyilván nem használom ezeket, de nincs kétségem afelől, hogy egy Porsche vagy egy BMW kijelzője jobb, mint a Hondáé. Egyébként egy szóval sem gagyiztam le a Jazz-t, ne láss bele mást, kérlek.
Teszteket viszont nézek, olvasok, és nem rémlik, hogy sorozatosan panaszkodtak volna az újságírók, tartalomgyártók bármelyik autóval kapcsolatban, hogy nem látják a naptól a kijelzőt. De még motorkerékpárok esetében sem. Legfeljebb csak érzelmileg kötődnek a mutatókhoz, és ennek adnak hangot.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
tboldi #71099 üzenetére
Ez komoly? Ezek a képek nem mondanak semmit.
A Jazz és a HRV középkonzolja pl. teljesen egyforma. Ezek szerint a HRV is a gagyi kategóriába sorolható?Mert a Jazz ehev gagyi, ha jól értem..
Használod napi szinten ezeket az autókat, hogy ennyire biztosan tudod, melyiknek mennyire használható a kijelzője direkt napfény esetén? -
tboldi
nagyúr
válasz
Avicularia #71100 üzenetére
Ilyenhez még nem volt szerencsém, de a "hagyományos" tolatókamerával sem tudok boldogulni, utoljára egy 10gen Civiccel próbáltam. Egyszerű tükrökkel sokkal precízebb vagyok.
Mondjuk egyelőre nem is fenyeget a veszély, hogy ilyeneket kelljen használnom, a családi flotta 14, 17 és 19 éves autókból áll. Ezek közül a legfiatalabb Alfa MiTónak van a legmenőbb kijelzője, de infotainment helyett csak egy CD-s rádió van. Valamint OBD-ről kiolvasható plusz adatokért átraktam a ScanGauge-et a GD Jazz-ből.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell Latitude 5300 5310, 5400, 5410, 5420, 5430, 7480, 7490
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W10 I CAM I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest