Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
i-dsi, vagyis hengerenként kétgyertyás, tehát összesen 8 db kell bele ezzel számolj.
A futásteljesítmény nem, viszont a körülmények mérvadók inkább. Ha hondás szemmel is lelkiismeretes gazdája volt, akkor akár a 0w20 viszkozitású olaj is megfelelő, pláne ha mondjuk rövidtávok, hidegüzem vár rá. Ha inkább autópálya, kevés rövid út, akkor lehet 0w30-al is próbálkozni. Ha első évben abból nem fogyaszt jelentősen, akkor következőben mehet a 0w20. API SM, SN mehet bele.
Olajszűrőből én gyárit rendelnék, első évben mindenképp. 3600 Ft körül van.
Gyertyát a gépkönyv alapján az előírás szerintit. Valószínű Denso vagy Ngk lesz.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
Attól függ, mennyit városoztak vele, meg mennyire volt ügyes az előző tulaj.
Nálam is még a gyári van 136k km-rel, még nem fog fent, de érzésre szerintem az élettartama felén már túlvan.A klímát meg nézesd meg szakemberrel, nehogy nagyobb kár (főleg anyagi) legyen belőle.
Nálam a venti hangos, egyszer biztos cserélnem kell majd, de amennyit használom a klímát, jó lesz így még pár évig.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
A 7,5 még nem különösebben sok, nálam sem ritka. Bár ahogy írni is szoktam, a vezetési stílusom nem éppen fogyasztásoptimalizált. Most éppen 6,8 - ebből 3x volt Móvár-Győr-Móvár az M1-esen 130-140-nel és klímával, meg úgy 100 km (vagy talán egy kicsivel alatta) városi szütymörgés lehúzott ablakkal. Kb. a skála egyharmadánál áll most a mutató.
De az is lehet, hogy régóta nem volt nullázva, mert akkor egy idő után beragad 7,2-7,5 körüli értékre a BC.Váltóolajnál figyelj, hogy csakis gyári MTF-3 kerüljön bele, a szinkrongyűrűk mást nem szeretnek. Mondjuk egy Honda szerviznek ezt tudnia kell, feltételezem.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
félisten
-
i-sti
senior tag
Purflux az Európai beszállító.
Volt eredetim, Purflux logó is rajta volt.
Viszont az eredeti, ahogyan Jazz facebook csoportban is írták, komolyabb.
Ahogy Qru is írta, nem csak rányomtatják a gyári Honda emblémát de a követelmények is szigorúbbak.
Esetleg lépj be oda is, sok hasznos dolgot is lehet találni a sok spam poszt között.Novum Forum Siculorum
-
tboldi
nagyúr
Nem is a szeleppel szokott gond lenni, hanem az átvezető csatornával, ami egy vastagabb fémlap a szívósor és hengerfej között, amit ki kell szerelni és megtisztítani. De ha mégis a szelep a rossz, akkor igen, csere.
i-sti: a sok spam poszt között
Köztük a tieiddel.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ha már hivatalosan 40k km-enként szelephézagot kell ellenőrizni, amihez hogy hozzáférj, le kell venni a szívósort, akkor azzal a lendülettel ki lehet pucolni ezt is.
Amúgy hibakódot csak akkor dob, amikor már tényleg fuldoklik a dzsuvában, magadtól előbb észreveszed, hogy lusta.Megelőző jelleggel prémium benyát kell tankolni és időnként meghajtani autópályán.
(#60484) boogie84: Nálam csak Shell V-Power 100-ast kap. Kíváncsi lennék, hogy valamivel több, mint egy év elteltével milyen most, de csak emiatt nem akarom szétszedni.
A korábbi tulajok nem hiszem, hogy prémiumot tankoltak volna, max. csak néha-néha, de lehet, hogy a Németországban töltött első 9 évében eleve jobb minőségű benzint kapott, azért nem volt még fullon.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Én arra gyanakodnék, hogy az ajtó és a karosszéria közötti gumiizében megtörhetett a vezeték. A csomagtartó baloldalán az alsó, nagy, fekete műanyag (amiben a lámpa is van) alatt van egy tizenvalahány pines dugasz, azt kellene széthúzni és multiméterrel méregetni, csak sajnos nem tudom, melyik pin a pótféklámpáé. De lehet, hogy a szigetelést kicsit félrehúzva szín alapján be lehet azonosítani.
-
flegga92
senior tag
Idén/jövőre cserélni kéne a Civicet, és szemezek vele. Motort tudom, hogy jó, nem szokott vele gond lenni, de automatáról nem sok mindent tudok. Hagyományos 5 sebességes vagy már valami újabb fajta? Mennyire fürge a váltás, egy padlógázt mennyire reagál le jól? 2.4 Type-S-el vittek már, ott azért gondolkozott néha hogy mi legyen, manuálba téve azért ki lehetett húzatni. Elvileg az autómatában nincs kettőstömegű, vagy nem megy olyan hamar tönkre mint kézi váltóval, ez igaz?
Mik az általános típushibák, vagy amire esetleg oda kell figyelni vásárláskor? Fogyasztás autópályán/főúton/városban milyen? -
flegga92
senior tag
Akkor a váltó az olyan mint a benzines társán. Vállalható teljesen, tényleg nem egy DSG (faternak az van, brutál). Egyébként én se váltogatnék vele sűrűn, de azért jó ha van, mondjuk egy kis DPF tisztítás céljából, ritkán megyünk pályán.
DPF amitől tartok kicsit, viszonylag sokat megyünk városban is.
Köszönöm szépen! -
flegga92
senior tag
Biztos benzinest vennék, ha lenne, de kombiba ritka mint a fehér holló. Sedan még csak csak akad, de az nem kell. Ritkán felbukkan pár benzines de a dízelnek többszörös árán. Még akkor is olcsóbban jössz ki ha 5-600k-ért venned kell egy új DPF-et, csak erre számolni kell.
-
veterán
Én ha bekapcsolok mindent, párátlanítást, jégtelelenítést, szélvédő és külső tükrök fűtését, akkor sem kapcsol be a klíma (kivétel 3 fok felett, akkor viszont a 40 fokban is 20 fokot tud csinálni, ha azt akarom). Igaz, hogy hamar eltűnik mindenhonnan minden jég és pára.
De ahogy mondtam is már, én nem használom a párátlanítást, annélkül sincs se pára, se jég, mindez nagyon hamar bekövetkezik. Ebből a szempontból is nagyon elégedett vagyok a kocsival, mert volt olyan autóm, amivel kínlódtam az ablakok belső párásodása, belső jegesedése miatt.[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
tboldi
nagyúr
Már 3 éve és ~22k km óta halogatom.
Amúgy hallottam már sokkal rosszabb hangú csapágyat is (mondjuk az egy M13A motoros WagonR-é volt (és nem, nem a miénk )), ha ebből indulok ki, akkor még sokat elmehet, de nem lenne hátrány megelőzni a bajt. Ha hirtelen szétesik darabokra, akkor nem lesz őszinte a mosolyom.
szerk.: Egyébként hivatalosan nem is ott kell feltölteni, baloldalt a féltengely mellett van a dedikált furat, pár centivel a leeresztő fölött. Ahol beleejtették azt az izét, az a tolatólámpa kapcsolójának a helye.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Bezzeg a hirhedten szar csapágy a mi M13A WagonR-ünkben még 171k km után is teljesen csendben van.
A Jazzemben most 140k van, de már a megvételkor is megvolt a hang, akkor 118k km-nél járt. De legalább nem lett rosszabb azóta, továbbra is alig hallani, ha rendesen be van melegedve.sugarforce: [link]
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Most egyedül voltam, majd ha úgy alakul, akkor felveszem azt is. Meg jó lenne szélcsendben, de itt a Kisalföldön mindig fúj.
.............................................Japánba akarok menni! Persze csak miután lecsengett a 🦠.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
Csomiajtó alatt van két csavar (torx vagy imbusz, erre momentán nem emlékszem), legalul 4 fekete patent, illetve mindkét kerék mögött 3-3 csillagcsavar. Ha ezek kint vannak, akkor a két oldalát 1-1 erősebb rántással kipattintva leemelhető az egész. Egyedül is megoldható, de nem árt, ha van segítség, akkor minimalizálható a sérülés esélye.
szerk.: Találtam egy videót, de a lökhárító leszerelése pont ki lett vágva.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Hány km van a kocsiba?
Mondjuk szerintem amilyen melegek vannak, jól jöhet a 30-as hosszútávon.
Én legutóbb 0W20 Eneost rakattam a Jazz-embe... de szerintem picit "túl hangos" amikor pörög. Szerencsére nem eszi, szóval ilyen gond nincs.
Lehet áttérek az 5W30-ra vele, kicsit vastagabb kicsit jobb a kenés és a hang talán... bár még nem döntöttem, majd szeptermber vége/október elején esedékes az éves neki.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest