Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bb0t: Ikea PAX gardrób és a pokol logisztikája
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Gurulunk, WAZE?!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
consono
nagyúr
Érdekes dolog ez, mert hiába a Fender Strat, mégis inkább a GRGR-t veszem a kezembe. Valahogy a nyak meg a test miatt kényelmesebb. DE sajnos a Fendernek meg motiválóbb a hangja...
Tényleg. Ugyan az a téma is máshogy szól (nem a single meg a humbi különbségre gondolok). Egyszer teszek én is valami normális pickup setet a grigrigribe... -
Goose-T
veterán
RG 4ever!
Beletettem a DiMarziókat, sajnos a bridge pickupot meg kell fordítanom fizikálisan és a vezetékeit is át kell forrasztanom, mert 2-es pozícióban zajos. Ha megfordítanám csak a fázisát, akkor zajtalan lenne, de ellenfázisban lenne a két pickup, mert akkor a másik fázisú tekerccssel közösködne, aminek bár jó polaritású a mágnese, de rossz fázisban van. Ha csak a pickupot fordítanám meg, akkor zajos is lenne és ellenfázisban is lenne a másikkal. Ezekkel a humbuckerekkel csak a baj van.

Egyébként felhúroztam 10-46-osokkal, kellett feszíteni a nyakán és a rugókon is, de elképesztően jó lett. Alacsony a húrnyomás, semmi zörgés, és amit csak a nagyon jó gitárok tudnak: annyira rezonáns, hogy nagyon érzékenyen reagál a legato (hammer-on) játékra, nem halnak el a hangok. Ja és vettem ezt a TC Polytune Clip hangolót, ez is nagyon jó cucc. A gitár rezonanciáját is jól mutatja: picit hozzáérek a gitárhoz, már rezeg is az egész, és mutatja a Polytune az összes húrt.

-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Szerintem elbeszélünk egymás mellett. Megpróbálom szög egyenes leírni a kérdésem.
Van öt doboz. Elméletileg mind az öt csúsztatható bárhova. Mitől függ, hogy mikor melyiket hova kell csúsztatni? Ha pedig ezek csúsztathatók, miért nem elég egyetlen doboz, amit bármelyik fekvésbe el tudok tolni? MIért kell öt, hogy bármelyiket el tudjam tolni? Mi a különbség közöttük? Honnan tudom, hogy mikor melyiket hova kell/lehet tolni? Hisz 5 van belőle.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Ez is világos.
És mi van #54772-ben a négy felsorolt esetben? Ott is A-ról indul mind, csak mindig másik doboz? Akkor azok úgy milyen skálák, A-ról indítva? Csak az első alak az A-moll pentaton? A többi miért nem, ha nem? Akkor minek van még négy doboz?
Na ezt nem értem, de úgy látom, nem csak én.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
És meddig hasonlít? Ha két hang különbség, hasonlít, ha már négy, akkor nem? Vagy csak öttől nem hasonlít?
Még mindig nem világos, miért van öt fajta pentaton doboz, és mi van akkor, ha a negyediket teszem az első fekvésbe pl.
A-moll pentaton:
1. Ez így mi? Ugyanúgy az A-ról indítom, csak a "kettes dobozt".
2. Ez így mi? (hármas doboz ugyanott)
3. Ez így mi? (négyes doboz)
4. Ez így mi? (ötös doboz)
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
De nem ugyanaz, mert nem egyeznek benne a hangok, érted. Akkor lenne ugyanaz, ha tök ugyanazok a hangok lennének benne.
Tehát nem mondhatjuk azt, hogy az utolsó ábrád az a G-dúr skála, mert nem az, hiányoznak belőle hangok. Az, hogy átfedés van, a egy dolog, Minden skála között van több-kevesebb átfedés.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
1. G-shape pentaton doboz

2. G-dúr skála
Hogy tudom a dúr skálát a pentaton dobozon belül játszani? Szerintem sehogy, más hangokból is áll.
Mi van akkor, ha a D-shape-t teszem arrébb úgy, hogy az a 6. húr G (3. bund) hangjáról indul? Akkor az most milyen skála?Azt akarom megérteni, hogy mi az összefüggés mondjuk a dúr/moll skála, meg a pentaton skálák között? Bármelyik húr bármelyik hangjáról tudok dúr és moll skálát indítani, ezt már megtanultam. Sőt, tudok köztük mozogni is vízszintesen a nyakon.
De ha ezeket tudom, minek tanuljak pentaton dobozokat? 15 féle dobozokat nincs kedvem tanulni, mert majd lesznek blues skála dobozok, meg még ki tudja mik, mindegyik nem lehet rendesen vizualizálni, és nem belegabalyodni.
-
Goose-T
veterán
Hehe, pont pont most figyelmeztetett az eBay app egy eladó kék RG565-re Olaszországban.

Szerk.: bár úgy látom, valami lusta dög árulja, nem adott meg szállítási opciót Magyarországra.
-
Goose-T
veterán
Ha már HS konfig: már az asztalon várakozik a pickupszett, ami bele fog menni az RG565-be:
Egy DiMarzio Air Norton S és egy Evolution Bridge. Az Air Nortont pont most hozta a futár, az Evolutiont kiszedtem korábban egy gitárból eladás előtt, túl értékes volt hozzá.
Azóta várt egy méltó gityóra, most meg fog érkezni remélhetőleg.Az Ibaneznél fontos volt, hogy a Genesis kollekció olcsón kerüljön a boltokba, ezért a pickupokon spóroltak. Gyárilag egy V8 és egy Infinity R van az RG565-ben. A V8 még elmegy, bár azért abból sem lett klasszikus. Az Infinity R viszont kb. a legalja, már a YouTube videók alapján sem voltam elájulva tőle.
Az Ibanez S520EX-emben volt amúgy az Evolution szett, a nyaki pickupját átdobtam az RG420FBZ-be, annál a bridge pozícióba már bedobtam korábban egy D-Activator X-et. Az Evolution Bridge így csak heverészett a polcon pár hétig, de most végre lesz helye. Nagyon jó kis pickup, hasonlít a Super Distortionre, csak egy kicsit artikuláltabb a több magas, és feszesebb a kevesebb mély miatt a hangja. Azért hozza a masszív ZS hangot ez is, de nem annyira tajparaszt, mint a Super Distortion.
-
Goose-T
veterán
Már nem gyártják, kifutott, ennyi volt. Szerintem nagyon eladogatni sem fogják még, ahhoz túl limitált széria. Viszont az RG550 Genesisből még van mindenféle színben. Ha a kék tetszett, lehet ez is tetszene.
-
Goose-T
veterán
Finnországban megunta valaki, és én megvettem tőle. Reverben hirdette, de megtaláltuk egymást Facebookon, aztán elintéztük magánban a bizniszt, hogy megspóroljuk a horribilis Reverb sápot. PayPallal fizettem, hogy azért legyen védelem. Reverben is PayPallal kellett volna fizetni, szóval ott a Reverb és a PayPal sáp jön rá, így a Reverb sápot megspóroltuk.
Hogy kézzelfogható legyen: pont 100 eurót spóroltam meg így, nem elhanyagolható összeg.
Egyébként találtam még egy darabot ebből a színből Ausztriában, kiállított darab volt, szemeztem is vele, de a finn cucc olcsóbb volt és keménytok is járt hozzá. Az UPS hozza, már kiszállításon van, nagyon várom.

-
cucka
addikt
Ha lehet hinni a legendáknak, a Master Of Puppets lemezt lassabb tempóban vették fel, mélyebbre hangotl gitárokkal, majd keverésnél a szalagot gyorsabban játszották le. Nem azért, mert nem tudtak elég gyorsan játszani, hanem hogy feszesebb legyen a felvétel.
#54710Ctrl+Alt~Del
Erről a Slayer-es sztori jut eszembe, akik amikor megírták a Reign In Blood-ot 40 perc körüli lemezre számítottak, csak a stúdióban gyorsabban játszottak, a végén pedig őket is meglepte, hogy hát ez 29 percesre sikerült. -
X2N
őstag
Nincs ebben semmi különös egyébként ha szétpakolod a D, G húrra a hangokat, nekem nincs olyan hosszú ujjam mint Vai, Petrucci, Buckethead-nek, pedig én is eléggé tudom nyújtani, 1-5-ös fekvést letudom fogni mutató, kisujjal nyújtva könnyedén... ők ezeket a témákat sokkal könnyebben lejátsszák, vastagabb húrokon is mert erősebbek az ujjaik. Én elkezdtem kísérletezni és sokkal jobban tetszik a 8/9-es vékonyabb húr mint az átlag 10/11-es, könnyebb pengetni, nincs akkora ellenállása. Az meg plusz hogy jobban szól metálra mert kevesebb a mélye, ami probléma egyébként mert könnyen túlvezérli az érzékeny erősítőt a túl sok mély frekvencia...
-
X2N
őstag
Vedd vissza a torzítást az erősítőn, túl sok amit használsz jelenleg valószínűleg. Én is úgy játszanám hogy a tenyeremet beforgatom és csak az E6-t palm mutolom. Illetve rátompítok tenyérrel az A húrrra két E6 0-0 között. Alternatívaként lehangolhatod az E6-os húrt mondjuk D-re és akkor lejátszod úgy hogy(kb mint a Crazy Traint):
-2-3-5-7-
2-2-2-2-2vagy el lehet kezdeni szétpakolni a hangokat az A húrról más húrokra...
Plusz próbáld a pengetőt lazán fogni, és finoman pengetni, ne olyan mereven mert emiatt akad a pengető a húrokban és lassulni fog a pengetés. Meg metronómra gyakorolni ha nem megy a szám sebességével, és csak lassan növelni a sebességet, miután már magabiztosan megy. -
Ba cy lus
addikt
Bal (lefogó) kézzel is lehet akár, hogy úgy fogsz le az A-húron, hogy hozzáér az ujjad vége az E6-hoz.
Én mondjuk nem szoktam, eddig nem nagyon tapasztaltam, hogy a palm mute-olt hang olyan sokáig szólna, hogy bezavarjon. Pedig a Blackenedben az a riff elég gyors. Az is lehet, hogy már automatikusan rááll a kezem.
-
arnyekxxx
veterán
Igen, adott beállítással készül egy modell, a tökéletes másolat arról az állapotról készül, de az utólagos gainállítást egy határon belül jól kezeli, az EQ az meg EQ. Komolyabb csomagokban egy halom verzióban megcsinálják a rögzítést valami semleges EQbeállítás mellett, aztán az ember kiválaszthatja mondjuk a 5150 red channel gain10 boosted maxxon od808 vezriót, kicsit finomhangolja és élvezi.
-
arnyekxxx
veterán
https://www.neuralampmodeler.com
van egy zenészszoftver, egy vst /stanalone app amibe betöltöd a kész modelleket és mint egy ampszimet használod meg van egy capture amivel bármit le tudsz másolni amin át lehet küldeni az oktató wav-ot. Ez lehet egy fej, egy pedál, egy komplett rig pedáltól a mikrofonozott hangfalig, de csinálnak namot mindenféle cuccok előfokából (klasszikus keverők, szalagosmagnók akármi) Ha van saját fasza cuccod akkor ezzel tudsz magadnak készíteni másolatot, meg vannak mások által elkészitett nam-ok amiket letölthetsz és használhatod.
ez a legnagyobb ingyenes gyűjtemény
https://tonehunt.org/all
de vannak fizetősek is meg ingyenesek máshol. -
arnyekxxx
veterán
a linkeden a tranzisztor vs cső a téma
itt van a jelen a neurális modellezéssel
tl,dr nem a real amp győzött
szerk. és az is a jelen, hogy ugyanezt tudja a NAM szoftverből ingyen.
-
arnyekxxx
veterán
Nem én csináltam hanem a Paul Gilbert

de holnap kipróbálom

-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Mondjuk arra kivancsi vagyok, hogy tudsz riffelgetni az elso harom bundnal mondjuk a 4-5-6 huron, ha a bal labadra teszed gitart (igy a fej legalabb 20 centivel messzebb kerul a torzsedtol).
nekem vizszintes a gitar a jobb labamon es neha meg igy is munkas/nem igazan kenyelmes ott fent kapirgalni. -
Ctrl+Alt~Del
őstag
Az "erősen győzött" az 4:3.
Vissza fogod te tenni majd a jobbra...Amikor majd nem akkordokkal prüntyögsz.
Jobb kezesnek szerintem alapvetően a jobb láb az "adott". Az, hogy mást szokott meg valaki, egy dolog. De kényelmesnek biztosan a jobb láb az. Eleve a pengető kar a bal lábas pozícióban a test elé kerül, a jobb vállban egyből már feszültség lesz. Arról nem beszélve, hogy törzzsel balra ki kell fordulni, ami a törzsben hoz létre alapban feszültséget.
A nyak távolabbra kerülése újabb probléma. Ha valaki ebben a pozícióban próbálja a hüvelykujját a nyak mögé szépen eldugni, a csuklója garantáltan "törik", ami nagyon rövid időn belül fájdalmas lesz.
Ha valakinek hosszú végtagjai vannak, esetleg az kivétel, de szerintem egy átlagos alkatú embernek, pláne az alacsony, virsliujjasoknak a bal láb az nem jó választás.
Én 180 cm magas vagyok, sportos, vékony alkat, de a bal láb számomra kivitelezhetetlen.
Persze mindenki úgy játszik, ahogy akar, de alapvetően szerintem kézre a jobb lábas esik a jobbkezes embernek.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Én is jártam úgy a FR-zal, nem is olyan rég. A G húr kiugrott, visszajátszani kicsit problémás volt, de nem gáz.
Én is néztem anno videokat, hogy úristen, ördögtől való, FR, óriás szopás a behangolás, és a húrsorrend milyen fontos, nem szabad egyszerre kiengedni őket, stb. Francokat. Tényleg kb. 5 perccel tart tovább, és a hangolás kicsit hosszabb, de ennyi. Semmi rémisztő nincs benne.
-
X2N
őstag
Metal gitár létére nekem meglepő hogy csak 22 bundos és rövid menzúrás...
Most ami a napokban felmerült bennem hogy van Buckethead gitárja 24 bund aminek a skála hossza 27", na most egy ilyen gitáron is be lehet állítani ugyanolyan jól az intonációt? Mert a tune o matic bridge-nél azért nem annyira tág az állítási tartomány.
Ha megnézek egy random multiscale gitárt, akkor itt 27"-25.5"-között változik a skála hossza, és a húrláb is elég rendesen el van tolva... -
Ctrl+Alt~Del
őstag
Persze, én nagyon szerettem a HB-t is, kevesebb, mint harmadába kerül a Snakebyte árának, és nem kell szégyenkeznie. Csak azért adom el, mert felesleges belőle kettő, és csökkenteni akarom a gitárok számát 4-re. :-D
Más a súlya a snakebyte-nak, jobb fából készül, a finish minőségibb, stb., de a HB jó vétel annak, aki ki akarja próbálni ezt a formát. Én azt is nagyon ajánlom.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Szerintem is, sokkal szebb, Meg ez a fehér szebb mint a HB törtfehér, no meg az egész gitár.

Amúgy tök patika minden, kivéve a fogólap, oda azért sikerült bele-belemarni kicsit a bund csiszoláskor. Majd az olajozás eltünteti, de akkor is bosszantó, hogy ennyi pénzért nem képesek erre figyelni.
-
X2N
őstag
Gondolom újonnan kellett, akkor már értem miért ezt vetted. Én kihagytam pár évet de ~2éve amikor elkezdtem megint gitározni tudtam hogy Vintage LP-t fogok venni (2011-est), mert ezek voltak anno a legolcsóbb jó LP kópiák long tenor nyakillesztéssel. 2010-2011-ben gyártott szériák koreában készültek, Gibson perrel fenyegette őket hogy változtassák meg a nyakillesztést, szóval gondolom nem sikerült rosszul a másolás. Még ~10 évvel ezelőtt volt egy Vintage V100AFD Paradise gitárom ami nagyon tetszett, így mindenképpen ebből a sorozatból akartam gitárt miután szétnéztem pár boltban az új gitárokon már nem igazán találtam olyat ami tetszett volna, (rózsafa fogólappal leálltak, vékonyabb a test, könnyű, üregelt stb.) meg sokkal drágább is volt. Persze ezeknél se mindegy milyen évjáratot néz az ember, Hangmesteren ezt írták:
A közelmúltban volt szerencsém néhány V-100 modellt alaposabban szemügyre venni. Eddig még nem volt módom arra, hogy több V-100-at egy időben és egy helyen összehasonlítsak, de most összejött és több, számomra igencsak érdekes felfedezést tettem.
Az alábbi évjáratú gitárokról van szó:
1./ 2011.
2./ 2013.
3./ 2015.Meglepődve tapasztaltam, hogy az 1. számú gitár nyak és test találkozása teljesen más, mint a 2. és 3. hangszeré. Az utóbbi kettőnél a test ívesen meg van marva, míg az 1.-nél úgy illeszkedik, mint az eredeti Les Pauloknál.
A másik érdekes dolog az volt, hogy az 1. gitár 4,2 kg. súlyú, megítélésem szerint tömör testű hangszer.
A 2. gitár 3,9 kg.-ot nyomott, és teljesen más volt a súlyelosztása, mint az 1.-nek. Kíváncsiságból lekaptam az elektronikatakaró fedelet, amikor is meglepődve tapasztaltam, hogy a test alsó része (ami ülő gitározásánál a combon fekszik), a jack aljzattól, egészen a pu. váltó kapcsolóig végig ki van marva, ez a rész teljesen üreges volt. Ahogy lámpával bevilágítottam, simán lehetett látni a top belső felét. Olyan érzést keltett, mintha a test valami olcsó fából lett volna félig-meddig kimarva, és elöl, meg hátul kapott volna egy-egy juharnak/mahagonynak látszó top-ot, vagy hátsó fedelet. Úgy tudom a legegyszerűbben leírni, mintha egy szendvics lett volna. Két kenyér között egy fasírt.
A 3. gitár takarófedele alatt normálisnak, tömörnek láttam a faanyagot. Két lyuk volt az elektronika üregbe fúrva, ezen jöttek be a pu. váltó és a pu.-k vezetékei. Itt nem volt semmiféle hosszanti üreg marva, csakis annyi bemarás volt, amennyi a potiknak és az elektronikának kellet. Ennek a súlya is 3,9 kg. volt.
További megállapításom az volt, hogy a 2. és 3. gitár teljes hossza kisebb, mint az 1. Végül megoldottam a dolgot. A méretbeli különbséget az adta, hogy a 2. és 3. gitárnak egész egyszerűen rövidebb lett a feje, közel 1 cm-el az 1. gitárhoz képest.
Végeztem egy másik tesztet is. Annak az volt a lényege, hogy egy sima LP. kemény tokba egymás után beletettem a gitárokat. Az 1. és 3. teste kb. egyformán passzolt a tokba, míg a 2. alig tudtam belegyűrni. A testen külön mérést nem végeztem, de egyértelmű volt, hogy a 2. gitárnak nagyobbra sikeredett a teste.
A hangbeli különbségekről most nem írok, mert annak úgy lenne értelme, ha pl. azonos típusú és méretű húrokkal lettek volna szerelve, stb..stb.
Év végül, ha minőség szerint kellene sorba állítani a hangszereket, akkor aranyérmes az 1., ezüst a 3., bronz a 2.
-
Goose-T
veterán
Ráadásul jó eséllyel ugyanazon a gyártósoron készül ugyanazokkal a specifikációkkal.
Ja, és mielőtt valaki az anyaghasználaton rugózna: a merantit régebben simán mahagóninak nevezték bizonyos gyártók szemrebbenés nélkül. Meg talán még most is, amíg valahol valami fogyasztóvédelmi hatóság meg nem fenyegeti őket.
-
X2N
őstag
Kifutottam a szerkesztési időből, a 3 legfontosabb kérdés lemaradt:
-Hány kiló a gitár?
-A teste hány cm a gitárnak?
-Vastag-e a nyak?Nekem van egy apró festék/lakk megfolyás az SG DC-Custom White Harley Benton nyakon úgyhogy majd egyszer nekiesek és lecsiszolom selyemfényűre.
-
X2N
őstag
Szerintem ez csak ütődés, megpattant a lakk. Ha nem szereted a lakkozott gitárnyakat akár le is lehet csiszolni az egész nyakat és akkor selyemfénynél kevésbé fog látszódni. Ha írsz Thomannak talán még valamennyit vissza is utalnak.
A tune-o-matic on is lehet kicsit csiszolni az éleknél és akkor nem fog bevágni
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Nem néz ki rosszul ez a gitár amúgy, a legértékesebb rajta a tuner. :-D
A súlya se lesz olyan vészes, mert meranthi, kíváncsi leszek, a fretboard mennyire fogja bírni.
Nem is tudtam, hogy a Tesla gyárt hangszedőt.
Amúgy ha nem lesz jó, beledobsz egy SD Slash zebrát, 120-ból megvan a kettő tök újan, aztán hasíthatsz.
-
Nem értem mondjuk, Fender miért használja még ezt a szar megoldást. Ráadásul ezek a rugók nem is igazi rugók, mert ahogy össze nyomod úgy marad... vicc. Nekem is van bent egy rugó, de nem vagyok oda érte. A PRS-em sokkal jobban variálható. Van annyi jó megoldás a piacon. És oké, megértem, hogy a klasszikus vagy korhűbb darabokon ez van oké, de modern gitárokon erre semmi szükség szerintem. Plusz egy dolog ami elvész aztán szívsz vele. Ki hordozgatja keménytokban rajtahagyott tremoló karral?
-
Hacsak nem olyan ketyeréje van ami átmenő, azaz teljesen ki van fúrva
abban az esetben ez nem játszik sajna. Nekem anno a csőszerelő teflonszalagot mondták, de az meg kikoptatja/kitágítja a meneteket és lötyögni fog az egész egy éven belül, majd teszel rá még és még jobban, aztán nem lesz menet benne. -
X2N
őstag
Goose-T - Ma is tanultam valamit...gondolom nincs értelme átrakni a vastagabb E húrhoz mert a húrvezető közvetlen ott van a satus leszorító előtt nem úgy mint egy vintage tremolós Fendernél.
-
X2N
őstag
Pickupok amúgy is a leg túlértékeltebb alkatrészek az egész láncban, de ez még nem jelenti azt hogy ne lenne érdemes egy kezdő gitárnál +20eFt-ot kiadni egy értelmesebb szettért...mert ha cserélni kell a gyári rossz szettet akkor ennek minimum a duplája 1! db normális...aprón lehet kifogni néha olcsó gitárokat ilyen komolyabb hangszedő szettekkel, ha ilyet lát az ember azt meg kell venni, többet érnek a hangszedők mint az egész gitár.
Ifjabb koromban ezt én is eljátszottam egyszer, hogy vettem egy koreai Ibanez SAS36FM gitárt majd beletettem 2db Seymour Duncan hangszedőt majd eladtam nyomott áron...
így utólag már látom milyen pénzkidobás volt...jól járt az aki megvette. -
X2N
őstag
Nem érdemes 65-ért megvenni azt a csillogós kék gitárt a rossz kerámia hangszedőkkel meg a nomane kulcsokkal, 80-ért kapsz Alnivo V hangszedős gitárt grafit nyereggel, meg Gotoh kulcsokkal... B-Stock-ból még az acél bundos változat is vihető ugyanezért az árért. Ennyit megér, inkább mintsem hogy utólag kelljen mindent fejlesztgetni meg mókolni mert valami nem jó... A fekete 60-ezres meg elég semmilyen, most attól hogy van rajta valami noname aktív hangszedő én nem fogok hanyatt esni, egy EMG hangszedő szett 60-ezer., 1x kell megvenni. Nekem a napokban jön a Floyd Rose 1000-es akciós Harley Benton 106-ezerért, már alig várom
Még Guitar Rig 7 LE licenszkódot is küldtek hozzá. -
X2N
őstag
Hát az a kérdés mennyivel akar többet rákölteni, mert én ilyen áron nem vennék semmi mást, te meg már egyből 65-ezres kategóriát céloztad be. Akkor már nyilván van más opció, mint ez a kék gitár is. Viszont erről az Artec hangszedőről nem tudok semmit csak h kerámia mágneses. Én egyébként látom értelmét felmenni 80-100eFt -ig akkor már grafit nyerget, jobb hangszedőket, grover kulcsokat, acél bundokat kap az ember az nem hátrány ha nem kell egyből mindent is lecserélni a gitáron...ez pl 80ezerért már nem kicsit jobb mint az 56ezerbe kerülő.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
A kérdés az volt, hogy lehet a progressionöket fejben tartani, hogy jegyzem meg, mi mivel hangzik jól és mivel nem. Meg hogy tartom fejben a skála akkordjait. Mert egyelőre ez nekem minden, csak nem egyszerű.
Illetve, játék közben egy adott hangnemben nem gondolom, hogy van időd pakolgatni terceket meg kvinteket fejben, hogy tudd, hogy most akkor milyen akkordokat is kell játszani.
Ezzel azt akarom mondani, hogy papíron én is "kiszámolom", sőt, ha kézbe veszem a gitárt, nagyon gyorsan meg tudom mondani, hogy a hangnemben mik a dúr és moll akkordok és mi a diminished, csak hogy fogom ezt mind fejben tartani?
-
chaosmonger
tag
Én iphone-nal a Drum Beats+-t használom, valami 1500 Ft volt anno, nagyon szeretem, rengeteg ritmus, könnyű állíthatóság, jól szól.
-
consono
nagyúr
Garage Bandben vannak "dobosok", amiket tudsz paraméterezni elég sok módon, de igazán szerintem akkor működnek jól, ha van midi track amit tudnak követni. Persze egy dobgépet anélkül is kiváltanak. Mondjuk pont metál drummerre nem emlékszem, de Hard Rock meg punk meg alter tutira van.
-
X2N
őstag
Azért nem semmi nevek moddoltak neki erősítőket. Marshall SLP Master Volume - Jose Arredondo,
Marshall JMP 2203 - Ken Fischer [of Trainwreck Amps]
Mesa Boogie Mark IIC+
Most meg Diezel VH4-et használnak. -
arnyekxxx
veterán
Through the course of touring, James Hetfield’s beloved Marshall Super Lead (used on Kill ‘Em All) was stolen. The amp was a modded ‘70s Marshall Super Lead, and given the varying nature of vintage amps and one-off mods, it would prove impossible to replace. In addition to the lack of availability, one other factor made securing new gear problematic - the band was flat broke.
Metallica entered the studio in early 1984 to record Ride the Lightning, choosing Sweet Silence Studios and producer Flemming Rasmussen partially because they enjoyed his production on Rainbow’s Difficult to Cure, but the locale also had one additional advantage - it was a cheap alternative the band could afford. Borrowing amps, sleeping in the studio and living day-to-day, Metallica recorded and released Ride the Lightning in July 1984 with everyone in the metal community taking notice, including Elektra Records.
Elektra signed Metallica in the fall of 1984, and with the new label came the financial means to acquire new gear. The band received an advance (i.e., a lump sum of money upon signing the contract) and knew exactly what they wanted to purchase - new Mesa Boogie amps. Wanting to shy away from the Marshall based guitar tones that had become the standard for rock and metal, Metallica turned to local CA manufacturer Mesa Boogie, whose amps they had tried, but were previously unable to afford.
https://www.metallicagearhistory.com/post/mesa-boogie-crunchberries-amp -
X2N
őstag
Sokat segít ha érted hogy az adott erősítő hogy működik, a fenti Mesa Boogie ahol a 3 sávos eq az első erősítő fokozat után van, az 5 sávos meg hagyományos 3 sávos TMB eq helyett van benne sosem fog úgy szólni mint egy hagyományos 3 sávos erősítő mint pl egy marshall, vagy dual recto. Ennél a mesánál a Treble-mid-bass inkább azt állítja hogy ezek a frekvenciatoartományok mennyire legyenek torzítva, ha leveszed rajta a mélyet akkor lesz gyorsan induló feszes kevésbé torzított mélytartományod ami nyagyszerű gyors riffelésre, ha meg feltekered akkor ilyen lomhább, lassabban induló jobban torzított hangod. Hiába próbálnád leutánozni a beállítást nem fog úgy szólni mert más a kapcsolás. Az 5 sávos EQ meg más frekvenciákon mozog mint a hagyományos TMB tonestack. Ezt az erősítőt úgy lehetne megcsinálni egyébként budget szinten hogy vennénk egy ENGL E530-ast és a tiszta csatorna eq-ját bekötnénk az első erősítő fokozat után, vagy vennénk egy bármilyen marshall kapcsoláson alapuló cuccot, az eq-t bekötném az első erősítő fokozat után, az effekt hurokba meg bekötnék egy parametrikus eq-t.
-
AndyN84
csendes újonc
Köszi a gyors választ. Justin app biztosan jobb, de az fizetős, 7nap trialt látok csak.
Hangoló nála volt egy olcsó snark és drágább Polytune. Számomra így szemre pont az olcsóbbik volt érthettőbb megjelenítővel, és ugyanolyan pontosnak tűnt, de ez használattal mutatkozna meg gondolom igazán.
Akkor nálad lesz jó kis ajándék
Melyik modellt választottad? -
AndyN84
csendes újonc
Igazad van, nekimentem a Justin Giutarnak, és szépen érthető. Legtöbb oktató dolog angol, megszokom és inkább nem fogom keverni.
Más - tuner témával hogyan álltok? Tényleg mostanra már elég egy app (van esetleg igazan jó?), vagy ajánlottabb egy kütyüt venni inkább, ami pontosabb?
-
AndyN84
csendes újonc
Ha már pont téma, ebből ugrott be, van minőségi magyar yt csatorna gitár leckékkel?
Angolból van jopár, ajánlottátok már a Justin Guitart itt, ami nagyon tetszik, de elején nem lenne rossz egy kis magyar is. Jó az angolom, csak a gitár "szakszavak" és szlengek még nagyon nem mennek. -
+1 Jól mondja a doki. Annyi kieg, hogy a sok bogyós kép, amit beraktál, a C-dúr / A-moll pentaton (azaz ötfokú) skála hangjait tartalmazza. Ugyanígy működik a dolog a többfokú skálákra is, csak ott több a bogyó.
A dobozok pedig más szóval fekvések, azt jelentik, hogy hol van a kezed a nyakon (melyik bundon van az első ujj). Bonyolítja majd később a helyzetet a különféle bővített fekvések sora, ahol a mutató és/vagy a kisujj két bundra van a szomszédos ujjtól. Pl. a C-dúr blues skála C hangról indítva úgy is játszható, hogy első ujj C hang, második D, negyedik E hang. Ekkor a mutató és középső ujj között "kimarad" egy bund, cserébe 3 hang is kifér egy húron (3NPS).
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Tehát a G moll pentaton csak akkor lesz az, ha a G-ről indulva az egyes dobot teszem rá. Ha ugyanoda már a második dobozt, az már nem az lesz.
De ki a vihar tudja fejben tartani azt, hogy mondjuk C# pentaton skála esetén melyik dobozt honnan kell indítani? Mert oké, megjegyzem a G-re az öt dobozt, de mondjuk D#-ről indítva az öt doboz ki se fér a vastag húron.
Nekem az nem áll össze, hogy amikor valaki játszik, tuti nem kezdi el a fejében ezeket a dobozokat pakolgatni, hogy oké, ha most a vastag húr 11 bundját lefogom, akkor oda hanyas dobozt kell tenni, hogy D# pentatont játsszak (egyes, ez még könnyű), de mi van akkor, ha a 11-bundra már a négyes dobozt rakom, az akkor milyen fekvés lesz?!
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Nem értem én még mindig ezt.
Ha az ötödik bundról elindítom a Position 1 dobozt, az A moll pentaton. Hangjai:
A, C, D, E, GHa ugyaninnen elindítom a Position 2 dobozt (E pattern), akkor az milyen skála lesz? Mivel A-ról indul, annak is A-moll pentatonnak kéne lenni, de itt a hangok már
A, B, C#, E, F# lesznek, ami eléggé eltér az előzőtől (nyilván, hisz más dobozt húzok rá). Akkor ez milyen skála?Azt nem értem, hogy az adott doboz forma csak abban a bizonyos pozícióban használható? Mert ha már adott dobozformát máshonnan indítok, akkor az egy másik skála lesz? De akkor mi határozza meg a skála milyenségét? A doboz formája?
Kurvára nem értem. MIért van egyáltalán 5 forma? Egy forma lenne, azt onnan indítom, ahonnan akarom, és mindig az alaphang határozza meg, hogy milyen fekvés.

Nem értem az összefüggést a doboz formák meg fekvések között.
Hs a G-ről elindítom az ötödik dobozformát, az milyen skála? És ha a negyediket? És ha a harmadikat?
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Persze, Sparkkal is megy a Garage.
Update:
A Katana ha kimeneti eszköznek van kiválasztva Garage-ben, akkor nem játssza le azt, amit rögzítettem.
Ha a Mac rendszer beállításában kimenetnek választom a Katanát, és elindítok egy YT videót, azt sem szól róla. Szóval úgy tűnik, hogy kimenetként az nem funkcionál nekem.
A Spark viszont lejátssza, amit Garage-ben rögzítek, szóval az működik kimenetként.
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
A katanát ezerszer használtam már usbn összekötve, biztos nem az a gond, hogy milyen operációs rendszer van fent.
Bármit változtatok 1-2-re a 3-4-et, mono, sztereo, midi input bepipa, kipipa, nem megy. A test hang átjön, de azt hallom, amire a katana van állítva, nem azt, amire a bias.Na ezért utálom a pc-n gitározzunk témát, mert ilyenekkel kell bíbelődni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Keressek intel i7-i9!!
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/1TB FHD IPS
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Dell PowerEdge T110 II PC, Xeon E3-1220 v2 CPU, 32 GB DDR3 RAM, 2 x 1 TB SAS HDD
- Lenovo Tab M10 HD 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 32GS95UX - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 14100F / RTX 3060Ti / 16GB DDR5 / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A17 5G / 8/256GB / 12Hó Garancia / Kártyafüggetlen / Akku 100%
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Tényleg. Ugyan az a téma is máshogy szól (nem a single meg a humbi különbségre gondolok). Egyszer teszek én is valami normális pickup setet a grigrigribe...


A fordított fej-ért jár a piros pont.
így utólag már látom milyen pénzkidobás volt...jól járt az aki megvette.
Még Guitar Rig 7 LE licenszkódot is küldtek hozzá.


