- Wiz Khalifa: Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
LOGOUT
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Goose-T
veterán
Nem akarok ünneprontó lenni, de egyelőre még 2018 van.
-
Eastman
addikt
Kellemes búékot a gitáros Kollégáknak!
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Goose-T #36189 üzenetére
mi szoktuk tolni a basszerossal dobgépre szintentartásnak.
szarolyan amilyenPersze jobb mint nem próbálni ha nem ér rá a dobos de azért
szarnem nagy élmény. Pedig ott legalább van alja az egésznek mert nem sokolrádión jön a basszus hanem 4x10es basskockából és a gitár se szimulátoron jön hanem a 4x12-ből.Biztos, hogy nem utaznék a kedvéért 2x130km-t.
volt régen egy időszakunk amikor doboskirugás után jött az ötlet, hogy minek egyel több büdös lábat szagolni és szétosztani a halmas gázsit [ironia], meg ugyis gépen írom meg a zenét, a szinti gépről szól, legalább nem kell taktjellel bohóckodni és a dobos legalább mindig pontos lesz mint az atomóra, szóval jöjjön gépről a dob, nem is lenne teljesen stílusidegen, pár hónapig csináltuk, volt pár koncert is de nem volt jó. Koncerten még meg is szólalt a dolog, de probán semmi élményt nem adott.
-
llax
senior tag
válasz
NeoPampalini #36192 üzenetére
Egy másik topikba akartam írni, mint új hsz., de mire felgörgettem, már másik lapon jártam
-
llax
senior tag
(ez a hozzászólás nem ide lett szánva)
-
NeoPampalini
senior tag
Ami még eszembe jutott: kontroll láda lesz? Mert úgy elég kaki játszani, ha csak a közönség felé szól kifelé minden, vissza meg nem hallasz semmit.
-
Goose-T
veterán
válasz
arnyekxxx #36186 üzenetére
Nem is az élvezet a cél. Hangosak egyszerűen nem lehetünk a szomszédok miatt, de szerintem így mindent meg tudunk úgy szólaltatni, hogy halljuk magunkat és egymást is tisztán. Egyébként meg holnap már 2019 van, a 90-es évek rég elmúltak, most már elég jól szólnak a modellezős gitáreffektek vonalból is.
Amúgy van mindenkinek saját cucca Törökszentmiklóson, ez csak egy második próbaterem lenne Budapesten, hogy ne csak én járjak le Miklósra, hanem néha a többiek is jöjjenek Budapestre, így én is sokkal több próbán ott tudok lenni.
Egyébként próbált itt bárki is úgy, hogy elektromos dob volt vagy dobgép?
-
NeoPampalini
senior tag
válasz
Goose-T #36176 üzenetére
Az a bass kombó 80W 4 Ohm-on, azaz plusz ládával.
A beépített, 8 Ohm-os tányérjával mennyit tudhat, max. 50W-ot? Az kevés, mint a fing. Ha nem nyomjátok ki a basszust is a frontra, akkor kell még alá egy láda, de még úgy is esélyes, hogy a belét ki fogjátok hajtani, és az sem jó.
GS-en van 66e-ért Crate fej és láda (fej 200W @ 4 Ohm, a láda 4x10-es 8 Ohm-os, ergo kb. 100-110 W-tal hajtja meg a fej, de a négy tányérral elég lehet). Nem pici cucc, de basszusból ennyiért olyat (pici doboz, de nagyot szól) nem kapsz.
Ja, meg ha nem lesz szub a PA-ban, akkor herélt kappan hangja lesz az egésznek szerintem, nem lesz alja sem a lábdobnak, sem semminek.
A minap voltam egy ilyen "bulizenekar" (tudod, ez a "mindent IS játszunk" történet) megmozdulásán egy kis kocsmában, ott volt top + szub, és kellett is, faszán szólt.
-
nesa
veterán
válasz
Goose-T #36180 üzenetére
Ti tudjátok, nekünk a basshoz ilyen volt ez kisebb próbaterembe olyat nyomott hogy cső látás lett, tudom hogy 90 es évek, de inkább egy ilyen ami azért kisebb koncertre is jó, mint egy semmire való.
Ezt a keverőerősítős dolgot megpróbáltuk anno mi is de nem jött be, az a fasza ha mindenkinek megvan a saját cucca.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
Goose-T #36185 üzenetére
szerintem ha a 2x145re rátoljátok a zenekart vonalgitárokkal meg villanydobbal az minden lesz csak nem élvezetes.
Basszerosunk amikor először jött próbára egy 80W-s warvick kombot hozott, kb mintha nem is hozott volna semmit annyit hallottunk belőle. idézem tőle "a lehető legrosszabb méret, otthonra nagy zenekarba kicsi"
-
Goose-T
veterán
válasz
bigrob #36184 üzenetére
Azért nem kötjük rá, hogy tehermentesítse az erősítőt és a hangfalat, mert
úgy szebben, érthetőbben tud szólni, ha kevesebb rajta a basszus. Egyébként az erősítő 2x145W-ot tud 8 ohmon, úgyhogy ennyi lesz a maximum teljesítmény, ennek kell megszólaltatnia a két elektromos gitárt, a dobot és az éneket. Meg nem győzöm hangsúlyozni, hogy nem lesz kitekerve próbán a cucc. Koncerten meg addig tekerjük, amíg hallatszik mellette a basszus (meg bírja a közönség). Ne feledjük, hogy irodai (!!) és kiskocsmai koncertekre vinnénk csak ezt a cuccot.Ha mégis gond lenne a hangerejével, akkor van még két Ampeg SVT-210AV ládánk, az egyiket rá tudjuk kötni, azzal duplázódik a hangereje a lefelezett impedancia miatt. Kérdés, hogy mennyire bírja hosszú távon a kombó erősítője, bár gyárilag meg van engedve egy 8 ohmos kiegészítő láda csatlakoztatása.
Egyébként régen Törökszentmiklóson egy Peavey Basic 60-at használtunk próbára és koncertre is, és az is átszólt mindent rendesen.
-
llax
senior tag
válasz
Eastman #36178 üzenetére
Az első javaslatom arra szólt, hogy a hangszínszabályzótól teljesen függetlenül, alapból elvenni egy kicsit a magasakból (és persze lehet tovább, a hangszínszabályzóval is). Így minden körülmény mellett kevesebb a magas, a mértéket és jelleget a plusz kondi és ellenállás határozza meg.
Legalábbis elsőre így értelmeztem az igényt és ehhez javasoltam, azt, amit.
A kísérletezést (különösen a különböző kondikkal) azért is javasoltam, mert lehet más törésponttal is elvenni, mint ahogyan a hangszínszabályzó teszi (kevésbé vagy éppen jobban belelóg a középtartományba a korlátozás - a hangszínszabályzóval tovább korlátozva már annak hatása dominál).A beépített hangszínszabályzó csak magas vágást végez, az is csak egy kondival és egy ellenállással terheli a hangszedőt. (gyak. az összes passzív elektronikás villanygitárban gitárban ez történik - az elektroakusztikus EQ másabb)
Pont ezen működésmód miatt tud engem összezavarni a felteker-leteker dolog
A gitár hangszínszabályzó számomra a működés oldaláról szemlélve vagy elvesz (valamennyit) a magasakból, vagy nem bántja azokat (magasat kiemelni nem képes, csak meghagyni, vagy valamennyit elvenni). -
Goose-T
veterán
De nem kell túlszólnia a dobot, mert az elektromos lesz. A próba hangerejét úgy képzeltem el, mint egy vadabb otthoni zenehallgatást, ezt szerintem hozná a cucc negyedhangerőn. Kiskoncertre egy kicsit jobban kitekernénk, mondjuk félig. Kontrollnak be tudnám tenni a Roland Cube 15X-emet, ha nagyon kéne.
-
Eastman
addikt
Köszönöm.
Egyelőre az lenne az ideális, ha a gyári hangszínszabályzót tudnám használni, de valahogy előbb megvágná a Virtual P90 magasait mint jelenleg. Lehet, hogy így "csak" egy kondit kellene más méretűre cserélni?
Úgy értettem az első instrukcióid alapján, hogy plusz egy kondit és egy fix (kitapasztalt) ellenállás kell építeni a jelenlegi körbe és így kvázi határolom a humbucker magasait. A tone poti viszont tovább működne, hiszen a mélyebb tartományok - különböző értéken - szépen használhatók. Mondjuk mintha 0-tól 7-ig tekerhetném a hangszínt. Elképzelésem szerint, ha majd 10-ig tekerem, az lenne a mondjuk a mostani kb. 7.
A legelső megoldásod Te is eszerint javasoltad? Jan. 2-3-ig kitaláljuk.
-
Goose-T
veterán
válasz
Goose-T #35344 üzenetére
Egyre inkább érlelődik bennem a próbatermi cucc összetétele. Sőt, akár még kisebb koncerteket is le tudnánk nyomni vele, és az egész cucc beférne a kocsim csomagtartójába (Mondeo kombi
). Kisebb koncerteken ilyen céges partikat értsetek, pár helyre be tudnám szervezni magam.
Ezeket fogom megvenni:
* Millenium MPS-850 dobszerkó
* Harley Benton HB-80B a basszusgitárnak (ennyi pénzért még használtan sem találtam értelmeset)
* Zoom G5n az én gitáromnakEzek már megvannak:
* Phonic Powerpod 740 Plus keverőerősítő
* 2db Voice Kraft LK-618-15 hangfal
* Vox Stomplab IIG a másik gitárosnak
* pár mikrofon, kábelek, állványokAzért kell még megvennem a Zoomot, mert amúgy én és a másik gityós Boss ME-50-eket használunk, de az nem modellezős. Nekem van egy Voxom, ami igen, és kell még egy, ami a Zoom lesz. A Boss elég hallgathatatlanul szólna közvetlenül PA-ra kötve.
Ezzel a cuccal fogunk próbálni, és kis helyeken akár koncertezni is. Még akár próbatermi demófelvételt is tudunk csinálni, mert van egy Zoom R16-unk is, és akkor arra kötünk mindent először, ha fel akarunk venni, annak a vonalkimenetét pedig a PA-ra.
Vélemények?
-
llax
senior tag
válasz
Eastman #36174 üzenetére
A kondi kikötésével megszakítod a teljes hangszínszabályzó áramkört. No meg frekvenciafüggő komponens (pl. kondi) nélkül nem is lehetne hangszínt szabályozni.
"letekerve ahogyan eddig is szólt, feltekerve pedig a pluszban beépített "vágás" mértékéig"
Eddig azt hittem, hogy alapból kell egy kis "tompítás" és onnét lehet még tovább tompítani a magasakat.
Ha nagyobb vágás kell, akkor a bekötés egy picit változik. (alapelvek maradnak, kondi kérdése egyszerűsödik, a számításba vehető ellenállás tartomány csökken) -
Eastman
addikt
Tehát, összefoglalva és leegyszerűsítve; kondenzátor nélkül, önmagában pl. nem használható a hangszín potméter, ha jól értem
Azzal, hogy az alsó barna vezeték
helyéreés a narancs kondi közös pontjáról indulva a testre egy megfelelő plusz kondit és egy megfelelő ellenállást sorba kötök - tetszőleges irányban -, megvághatom a magasakat és a gyári hangszínpoti is használható marad; letekerve ahogyan eddig is szólt, feltekerve pedig a pluszban beépített "vágás" mértékéig. Remélhetőleg hangerővesztés nélkül.Milyen ohm-értékű próbapotit vegyek?
-
llax
senior tag
válasz
Eastman #36172 üzenetére
Az Orange Drop gyak. "fémezett poliészter film" kapacitás, nem csak belsejét tekintve, hanem "tokozásban" is gyakorlatilag ugyanaz, mint a képen láthatók. Ezek kb. 25...50Ft/db. árú kondik. Elektronikai mércével már igen drágák
(pl. ugyanekkora kerámiák kb. 3...10Ft/db.)
Másik érdekes téma a rezonancia témaköre.
Amikor a hangszedővel, mint tekerccsel párhuzamosan kötsz egy kondenzátort, egy rezgőkört hozol létre. A hangszedők induktivitása elektronikai mércével igen nagynak számít, humbucker-ek esetén 3-4H ("fimomelektronikában" ezrede-milliomoda, stb. nagyságrendek gyakoribbak). Ez a tipikusan alkalmazott kondikkal a középtartományban (valahol 500-800Hz között) fog rezonálni. Minél jobban letekered a tone potit (csökkented a magas hangokat), középtartományban annál nagyobb kiemelést hozol létre.
Vagy fordítva: minél kevésbé vágod a magasakat, azaz nagyobb a poti (vagy majd a beépítendő) ellenállása, annál inkább csillapított az így létrehozott rezgőkör, így mérsékeltebb a középtartomány kiemelése.Kisebb kondival magasabban, nagyobb kondival mélyebben jelentkezik a kiemelés. Néhányszor 10kOhm soros ellenállással már nagyon kicsi ez a kiemelés, néhányszor 100kOhm ellenállással meg gyak. hatástalan a kondi (magasat se vágja észlelhető mértékben).
Ezért is jobb, ha van több kondi a kísérletezéshez, mert lehet, hogy az egyik értékkel eléred az elsődleges célt, de ettől még lehet számodra kellemetlen hangja.
-
llax
senior tag
válasz
Eastman #36169 üzenetére
Mivel 22nF kondi van alapból (van, ahol pl. 47) és tényleg csak egy pici magasat akarsz elvenni, akkor kisebb kondival érdemes próbálkozni (közepet kevésbé bántja). Persze nem nagyságrendi léptékekben kell gondolkodni. 10-15nF, vagy csak a legmagasabb harmonikusokat csökkenteni 6,8-10nF körül is lehet nézelődni.
A kondival sorbakötött ellenállás nagyságával kb. a vágás mértékét állítod be.(Itt minden csak kb., mivel az ellenállás is hatással van a töréspontra, csak kevésbé, mint a kondi. Ezért érdemes kísérletezni, a tetsző hangot keresni.)
"A tone középső lábára van kötve a kondi „forrópontja”, ha jól mondom."
A poti és a kondi sorba van kötve. Ugyanolyan soros RC tag, amiről korábban is írtam, ebben az R tag (poti) ellenállása változtatható. Ha a hangszín potin a két bekötött lábat megcserélnéd, semmi sem történne, minden pont ugyanúgy működne továbbra is.
"A humbi piros vezetékére forrasszam majd a kondi-ellenállás szendvicset a volume barnavezetékes lábához?"
A barna mentén bárhova az egyik végét, másikat a legközelebbi testpontra (poti fémház). A barnával egy lábra forrasztott piros a hangszedőről jön, a középső lábra forrasztott piros a kapcsolóra megy.
"Merre halad a jel?"
Az alsónál:
1. hangszedő (fekete köpenyű kábel, piros-+zöld+felete+fehér vezeték - a leszigetelve összekötött fekete+fehér köti sorba a humbucker két felét - ez így felezhető is lehet)
2. hangerő poti + hangszín (kondi+poti), a kettőnél (jel szempontjából) nincs sorrend, a hangerő poti felső ("bemenet") vége és a hangszín tag közös pont, a barna vezetéken keresztül párhuzamosak
3. kapcsoló (szürke köpenyű kábel piros vezetéke)
4. jack (a kapcsolóról jövő fekete vezeték folytatódik a vastagabb fekete kábelben)A felsőnél:
1. hangszedő (szigeteletlen árnyékolású kábel)
2. hangerő poti + hangszín (kondi+poti), a kettőnél (jel szempontjából) nincs sorrend, a hangerő poti felső ("bemenet") vége és a hangszín tag közös pont, a barna vezetéken keresztül párhuzamosak
3. kapcsoló (szürke köpenyű kábel fehér vezetéke)
4. jack (a kapcsolóról jövő fekete vezeték folytatódik a vastagabb fekete kábelben)A hangszín tag mint látod is, (villamosan) közvetlenül a hangszedőn lóg. (Fender Strat féle kapcsolásokban kicsit cifrább a dolog, a kapcsoló is szerepet kap a hangszínnél, Nálad nem)
"a kondi merre „nézzen”? Jól tudom, hogy az iránya lényeges?"
Itt a jel szempontjából lényegtelen a soros tag sorrendje és a kondi polaritása (mivel ezeknek nincs), ahogy kényelmesebb rögzíteni.
#36170:
"Egyébként a jelenlegi bekötéssel a kondinak, az Orange Drop-nak mi a feladata?"
Frekvencia függvényében változik a reaktanciája. Minél magasabb a frekvencia, annál kisebb ellenállásként viselkedik, azaz jobban terheli a hangszedőt. Van vele sorban változtatható (poti) valódi (frekvenciafüggetlen) ellenállás is.
Legyen példa a 22nF kondi:
82Hz-en (nagy E, üresen): 88kOhm
440Hz-en: 16,5kOhm
1kHz-en: 7,2kOhm
2,6kHz-en (24. bund a kis e' húron): 2,8kOhm
ellenállásként viselkedik, ehhez még hozzá kell adni (sorosan - az eredő a kettő összege) a hangszín potin beállított ellenállást (minden frekvencián ua.), a hangszín kör ennyivel terheli a hangszedőt."Ha leforraszt(aná)m a tone poti középső lábáról, nem lehet, hogy a ToneZone magasai valahogy megérkeznének?"
Az előbbi számokból már láthatod, hogy egy (pl.) 500kOhm-os hangszín poti (magasra kitekert - 500kOmh állásban) ellenállása nagyságrendekkel nagyobb, mint a kondi reaktanciája ugyanazon (magasabb) hangokon, egyúttal a frekvencia függvényében (arányaiban: 588...502,8) kicsi a változás. Egy nagyon picit talán számíthat a kondi lekötése (többet, ha 250k a tone poti), de ez esetben már jobb a barna vezetéket lekötni (magában feleslegesen lóg ott a tone poti - semmit nem tud csinálni).
-
Eastman
addikt
válasz
consono #36166 üzenetére
If your guitar is more on the bright side, try the Virtual P90™ in the neck and the DLX-90™ in the bridge.
Hát, erről a DLX-90-ről (DP164) kellene hasonló EQ leírás. Ha egy kicsit is vastagabb, öblösebb, teltebb a hangja, nekem már jó is lesz a gyári Gibbóig. (A ToneZone-nal vettem.)
llax
Egyébként a jelenlegi bekötéssel a kondinak, az Orange Drop-nak mi a feladata? Ha leforraszt(aná)m a tone poti középső lábáról, nem lehet, hogy a ToneZone magasai valahogy megérkeznének?
Mit tesz hozzá vagy vesz el belőle az Orange Drop? Valami miatt legendás lett. Az biztos, hogy a nyaki P90-nem gyönyörűen énekel. Tiszta szerelmes vagyok a hangjába, jön vele a nagybetűs BLUES. ...csak a hídhoz kellene valami Blues-Rock-os, ZZ Top-os cucc... De ne legyen Metál. ...mer' abból most lett két raklapnyi.
Szerk:
A ToneZone is szép, éneklős egyébként, de brutál sok a közepe, ahogy a képen is látható, de a mélyei nagyon szépek. Valami jávor vagy éger sportgitárba való...
-
Eastman
addikt
Hangerővesztést nem szeretnék, így is sajnos halk a hídi. Az alábbi kondi van az 500k-s előtt (mögött?) :
...illetve itt a műtéti terület, alul a humbi (balra volume, jobbra tone)...
A tone középső lábára van kötve a kondi „forrópontja”, ha jól mondom. A humbi piros vezetékére forrasszam majd a kondi-ellenállás szendvicset a volume barnavezetékes lábához? Merre halad a jel? a kondi merre „nézzen”? Jól tudom, hogy az iránya lényeges?
Hello consono!
Csak egy pici magasat kell belőle elvenni, mert sikít most. Evvan, mellényúltam a puki vásárláskor, de most egy darabig nem cserélgetem már őket. ToneZone felől Virtual P90 felé mozdultam, de valszeg eredeti 50s P90 fog belekerülni, ha hajlandó leszek kipengetni az árát. Vagy valami Alnico V mágnes alapú P90 méretű humbucker. A kerámia nagyon sikít.
DE!
Ha letekerem 0-ra a tone potiját, a Virtual P90 krvára hozza azt az öregrádió soundot amit imádok a Gibsonokban! És mindezt a hídnál! Annyira érdekes. Aztán lehet, hogy átmenetileg a DLX-90-nél (DP164) fogok kikötni, amíg nincs píz a gyári Gibbó P90-re.
-
llax
senior tag
válasz
consono #36166 üzenetére
A javaslatom ugyanaz, mint egy extra tone poti (ha a kísérletek idejére potit használ, akkor addig az is).
Itt a kondi megválasztásával el lehet tolni a töréspontot. Minél kisebb a kondi, annál inkább csak a magasakat vágja. Sőt, ha a kondi jelentősebben eltér a beépített tone potihoz tartozótól, akkor a kettő hatása is eléggé eltérő lesz, kevésbé szűkíti a beépített poti hatását.
-
llax
senior tag
válasz
Eastman #36163 üzenetére
Az első esetben minimális, főleg csak a magas hangokat érinti.
A második esetben pont annyi lesz a veszteség, mint ha az 500k-s hangerő potit kicserélnéd 250k-sra. (ellenben a kábel meghajtása marad olyan, mint az 500k-s potival, így a kisebb poti valódi haszna elmarad)
Kísérletezni lehet kívül is. Ha a hangerő potid koppig fel van tekerve, akkor a kívülről ráaggatott alkatrészek hatása pont ugyanaz lesz, mint ha belül lennének (amint szabályozni akarsz a hangerő potival, az alkatrészeknek már belül kell lenni). Ekkor egyszerűen a jack meleg pontja és a test közé kötöd az alkatrészeket.
Az első esethez jó, ha egynél több kondi van kéznél és van egy poti is (100k-250k-500k bármi, a legolcsóbb is megteszi, kondik 10nF-15nF-22nF-33nF-47nF-68nF) . Ekkor van lehetőséged kísérletezni, az előbb említett módon (kívül), majd amikor kialakul egy tetsző beállítás, az mehet belülre, fix értékű alkatrészekkel (megméred a poti beállított ellenállását, legközelebbi fix értéket építed be).Kondiból azért kell több kéz alá (22nF legyen a kiindulási alap), mert ha úgy érzed, hogy a magasak mellett túlzottan belenyúl a közepébe is, akkor tudd kisebbre cserélni. Ha úgy érzed, hogy még sok a "közép teteje", akkor meg mehet a nagyobb kondi.
A célra megfelelnek kisfeszültségű poliészter kondik, vagy egyéb műa. dielektrikumú. 25-40Ft-nál többet ne adj darabjáért(kezdeti próbálkozáshoz akár az 5Ft-os kerámia is megteszi)
-
llax
senior tag
válasz
Eastman #36160 üzenetére
Igen.
Ellenállással sorba kötött kondi, ez tag mehet a hangszedő kimenetére, ha csak egy hangszedőre akarod, vagy a hangerő poti elé, ekkor mindenre hat.
Kezdetnek 22nF kondi, ellenállás ízlés szerint. A kondi várhatóan 100k alatti ellenállással kezdi jól hallhatóan vágni a magasakat.De lehet próbálkozni csak a hangszedő megterhelésével is (minden jel csökken, de a magasak jobban). Pl. ha egy 500k ellenállást a hangszedő kimenetére kötsz, akkor pont annyira lesz (gitáron belül) megterhelve, mint ha 250k-s hangerő potid lenne.
-
Eastman
addikt
Srácok,
létezik valami elektrotechnikai alkatrész a tone poti elé, ami picit megvágja (tompítja) a magasakat? A gyári 500k-s Gibbo potikat és orange drop kondit nem forrasztanám ki, ha lehet, de sajnos az új hídi DiMarzióm nagyon-nagyon sok magasat ad. Elé lehetne forrasztani valami kicsike színes-csíkos kis valamit?
Tudom, tudom, 250k-s kellene az 500 helyére, de az nincs.
-
brickm
őstag
" hanem oda is ahová az "túl jó", pontosabban túl gyors (overdrive fokozat)."
pontoan,
Bár én input buffernek se használok 20-30as erősítést, sokkal inkább 1:1. 1:1.1
Kivétel ha direkt cél a fokozatok túlvezérlése, de ez ugye műveleti erősítőkstackelésénél nem él, mivel ocsmány lesz a végeredmény. -
llax
senior tag
válasz
#96302336 #36153 üzenetére
Ezzel részben az is a bajom, hogy nem csak oda tesznek TL0xy-t, ahová elférne jobb is (legalább a bemenetre és az A>20...30 fokozatokba), hanem oda is ahová az "túl jó", pontosabban túl gyors (overdrive fokozat).
Ennek a kombónak előbb láttam a kapcsolási rajzát, mint magát a kombót, mondhatnánk úgy is, hogy választottam egy "menthetőnek tűnőt" (a használtan jó áron elérhető kínálatból). Részben azért is folyamodtam ilyen kiválasztási megoldáshoz, mert láttam már néhányat közelebbről. Tökmindegy, hogy mekkora "brand", az olcsóbbja (kb. az újként 100kHUF alatti 50W felettiek) ugyanilyen, vagy még igénytelenebb megoldásokkal van kibélelve, hát még ha beépített zajgenerátor (multieffekt/modellezés) is van benne (azoknak sokszor zajzára is van, így elsőre nem feltűnő, hogy mennyire veszélyes ipari hulladék).
Sokszor olyan problémákról van szó, amik egy csövesnél nem is létezhetnénekMaga a készülék alapból sem rossz, de ha már van benne overdrive az legyen "normális" (pl. JRC4558, vagy egyéb "ősi" felépítésű nagyon lassú bipoláris OPA, vagy jFET-es/tranzisztoros), a zaja semmilyen körülmény mellett ne legyen nagyobb, mint amit egy humbucker vagy aktív EMG is produkál (nagyon alá menni meg nincs semmi értelme).
Egy pici érdekesség:
A korábban betett [képen] láthatsz (a JRC mellett) egy R1 és egy R94 ellenállást szorosan (1 raszter) egymás mellett. Az R1 egy bemenettel sorba kötött, védődiódák előtti ellenállás, az R94 az 4, azaz négy erősítőfokozattal odébb, az overdrive kimeneti bufferének visszacsatoló körében van... Ilyen megoldás még egy kezdő hobbista konstruktőrtől is minimum "égő". Ha nincs a bemenet se letestelve (kihúzott jack esetén alap), se leterhelve (pl. néhány méter kábel kapacitásával), félig feltekert gain mellett sz.rrá gerjed az egész. Bár normál használatban nem tűnik problémásnak, de a való élet mindig hozhat meglepetéseket, amit megfelelő konstrukcióval jobb lenne kivédeni. A bemeneti, egyent leválasztó C1 is veszélyesen közel van az overdrive fokozathoz... (Amit eddig láttam - bár kisebb teljesítményűek voltak - azok több helyen ennél is igénytelenebbek.) -
#96302336
törölt tag
-
llax
senior tag
Ma este egy újabb "tuningot" elkövettem a Crate GX-65 kombón. Sokat javult a (zaj) helyzet az OPA-k néhány nappal ezelőtti cseréjétől (kb. 2x800 + 1x300Ft, ha venni kellett volna), de néhány sajátosabb (kevésbé "fehér") zaj nem csökkent a várt mértékben. Mitől is csökkent volna, ha zajos csóri OPA-k tápja is (részben ők maguk is teszik azzá - értelmes szűrés nélkül nem nehéz)... Jel nélkül 50mVpp-t is meghaladó zaj a tápon... Nem is tudom miért nem néztem ezt korábban. (De tudom: az IC cserékhez a műhelyembe csak a nyák-ot vittem át...) Táplábak közé kerámia kondi, a stabilizáló zénerekre szintén. Kemény 40-60Ft érték beépítésével határozottan hallható (és mérhető) javulás.
A overdrive/torzító fokozatba tett JRC4558 meg teszi dolgát
A "nagy klasszikuson" túl lennének más alkalmas (és szintén filléres) OPA-k is, de azok NEM az itt és sok másban is gyárilag alkalmazott TL072 és tsai... (mint ha szándákosan akarnák elq...)
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- LG LCD és LED TV-k
- Wiz Khalifa: Grand Theft Auto VI - Érdekességek, látványosságok, képek, infók egy helyen.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung LCD és LED TV-k
- Kuponkunyeráló
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Ubiquiti hálózati eszközök
- További aktív témák...
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Gigabyte B450 R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG Zalman 500W
- Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy Tab S10 Ultra / 256 GB / 12GB RAM / 5G / Ezüst / Független / 2,5 év gyári garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest