Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14151) asdf_ válasza Fancy-boy (#14150) üzenetére


asdf_
veterán

Ha mar ott vagy, irj be nyugodtan a vasarlok konyvebe, hogy megtagadtak az elallast, pedig nem alltak fenn hozza a feltetelek, de nyugodtan irhatsz a fogyvednek is, a kapott valasz meg mehet nekik, hogy tisztaban legyenek azzal, amivel amugy tisztaban kene lenniuk.

(#14152) Fancy-boy válasza asdf_ (#14151) üzenetére


Fancy-boy
addikt

Viszont most kiderült, hogy mekkora szemetek.
Megmondtam nekik, hogy személyesen visszaviszem és ha megérkezett a cseretermék, akkor küldjék el.
Azt mondták, hogy nekem kell fizetnem a kiszállítási díjat. :DDD
Ezt még én is tudom, hogy jogszabályellenes:

"A javított vagy cseretermék szállítási díja minden esetben az Eladót, a hibás termék visszajuttatásának költsége azonban a Vásárlót terheli."

[ Szerkesztve ]

(#14153) Biznisz Elek válasza Fancy-boy (#14152) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Ohh akkor ennek fenyeben a hibas teljesitest vetnem be.... 😀

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#14154) Turbolada II válasza Fancy-boy (#14152) üzenetére


Turbolada II
őstag

Ha náluk jársz, mindenképp írd ezt le a vásárlók könyvébe, és a fogyasztóvédelemnél is tegyél bejelentést. Nekem pl. egyszer azt mondták fenyegetőzzek csak nyugodtan, erre én azt mondtam hogy már meg van téve a bejelentés és csak azért jöttem, hogy a vásálók könyvét is kidekoráljam. Nem mondom voltak elkékült fejek. :)

"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.

(#14155) djculture válasza Fancy-boy (#14152) üzenetére


djculture
félisten

Ha személyesen mész be milyen szállitási dij van? :D Egyébként homárra való történet, ennyi hülyeséget amit irtak régen láttam már.

[ Szerkesztve ]

(#14156) SunMount3r


SunMount3r
nagyúr

Hello!

Nekem a következő kérdésem lenne:

Vettem pár hónapja egy számtech boltban pár PC-s cuccot (4 különféle tételt). 1 db garancia lapot kaptam, amin az összes tétel szerepel. Plusz hozzá csatolták még a nyugtát, amin csak a végösszeg szerepel. (Gondolom, mivel rá tűző gépezték, valamiért ez is kellhet a garanciázáshoz).

Tervezem, hogy az egyik cuccot ezek közül eladom és ugye jó lenne garanciával együtt meghirdetni, mert az van rá még több mint 1 év. Ilyen esetben elég, ha lefénymásolom a garancia lapot és a nyugtát és ezeket adom majd át a vevőnek? :F
Remélem nem kell egyikből sem az eredeti...

A válaszokat köszi! :)

(#14157) Superhun válasza SunMount3r (#14156) üzenetére


Superhun
Topikgazda

Szia!

Elég a másolat mindkettőből.

(#14158) arsenal58


arsenal58
csendes tag

Sziasztok!
EU-s országból (Románia) vásárolt Sony TV-t meghibásodás esetén díjmentes javítanak itthoni márkaszervízben, vagy vissza kellene vinnem a kereskedőhöz?
Előre is köszi :R

(#14159) asdf_ válasza arsenal58 (#14158) üzenetére


asdf_
veterán

Velhetoen majd a kereskedo lotifutizik vele. A magyar szerviz velhetoen elhajt a fenebe, meg kell nezni, mi van a jotallasi jegyen, amit kaptal.

(#14160) arsenal58 válasza asdf_ (#14159) üzenetére


arsenal58
csendes tag

Még nem vettem meg, holnap tervezem, de akkor ezek szerint nincs olyan mint pl iPadnél a világgarancia :F

(#14161) Solad válasza arsenal58 (#14160) üzenetére


Solad
őstag

Ha EMAG akkor menekülj :D

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#14162) optikus válasza Solad (#14161) üzenetére


optikus
senior tag

durva hogy az emag mar tvben is hirdeti magat es olyan szinben hogy aki nem tudja hogy roman az azt hiheti hogy itthoni. aki emagtol szandekozik vasarolni az mindenkepp nezze meg a garis oldalait aztan ne ide jojjon sirni hogy miert nem ervenyessek ra az itthoni szabalyok...

Buy books not gear.

(#14163) djculture válasza optikus (#14162) üzenetére


djculture
félisten

Román multik reklámújságait is a magyar posta hordja a határ közeli magyar településeken.

(#14164) Robyka


Robyka
aktív tag

Hali!

DPD futárral rendeltem fehérjét utánvétellel webshopból. Mondom a DPD-s csávónak hogy kibontanám előtte hogy lássam mit fizetek ki. Csávó: Á azt nem lehet, az eladóval kell megbeszélni ha valami hiányzik stb rizsa.
A megérzéseim jók voltak. A fehérjéhez járt volna 1 shaker és 6 db minta ami nem volt a csomagban. A másik hogy kb 2 hónap múlva lejár a szav. ideje a cuccnak. Írtam egyből az eladónak hogy ez így nem jó (előtte direkt rákérdeztem mailen hogy van e hozzá shaker+minták) Értelmes választ nem kaptam, csak hogy majd a legközelebbi rendelésnél beleteszi és 1 hete már nem is válaszol .Unboxing videót csináltam.

Mit lehet tenni ilyenkor?

(#14165) Met válasza Robyka (#14164) üzenetére


Met
nagyúr

Nem a DPD hibája, csak annak a csomagjait lehet fizetés előtt kibontani akik megegyeznek velük, pl. az Emag ilyen.

Cégtől rendelted vagy magánszemélytől?

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#14166) Robyka válasza Met (#14165) üzenetére


Robyka
aktív tag

Innen rendeltem. Üzemeltetője: Németh Gábor egyéni vállalkozó.
Igazi gyökér az már biztos.

(#14167) arn


arn
félisten

szuleim vettek masfel eve egy samsung klimat, amiben megdoglott a kompresszor. ugy adtak el nekik, hogy harom+ket ev garancia van ra.

kicsit hidegzuhanykent erte oket, amikor azt mondtak nekik, hogy mivel nem regisztraltak a megadott idon belul, igy nincs ra mar jotallas. megneztem a papirt, valoban szerepel ez benne. ilyenkor nem lehet arra hivatkozni, hogy nem kaptak errol szobeli tajekoztatast, es nem figyelmeztette az elado, hogy csak ilyen es olyan feltetel eseten ervenyes a az a bizonyos harom+ket ev garancia?

kihez erdemes fordulni? a samsunghoz, vagy akitol vettek? meltanytalannak erzem a dolgot, epp ezzel adtak el nekik a samsungot, mert tobb garancia van ra.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#14168) sinick válasza arn (#14167) üzenetére


sinick
senior tag

Nem, mert van erősebb írásbeli tájékoztatás és a kötelező 1 éven túli már saját hatáskörben és saját feltételekkel adott regisztráció. (Nekem úgy rémlik, hogy a Samsung cuccokat az 1 éven felüli jótálláshoz mindig regisztrálni kell.)

[ Szerkesztve ]

(#14169) arn válasza sinick (#14168) üzenetére


arn
félisten

jogilag vilagos, de a vasarlonak tisztaban kell lennie azzal, hogy a promotalt garancia milyen feltetelekkel ervenyes (azt is reklamozni kellene vele)? nem altalanos a regisztracio elvarasa tudtommal a gyartok reszerol. altalaban opcio. legalabbis en alig regisztraltam par termekemet eddig.

ps: amugy nagyon zavaros ez - a legtobb samsung termeknel valoban regisztraciohoz kotott a kiterjesztett jotalas, azonban pl ssdhez nem kell regisztralni a kiterjesztett jotallashoz.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#14170) arn


arn
félisten

nemeteknel pl semmilyen garanciahoz kotott regisztraciot nem latok. leirjak, hogy 24 honap garancia, kompresszorra 10 ev. hogy lehetne igy elvarni a vasarlotol, hogy tisztaban legyen a feltetelekkel? szvsz jogosan varja el a vasarlo, ha vesz vmit az uzletben es tajekoztatjak, hogy erre harom ev jotallas van, es ha visszaviszi ket ev mulva, megjavitsak/kicsereljek neki.

nem elutasitjak, hogy ez a harom ev az nem az a harom ev, mint a masik termeknel... nekem ez igy ebben a formaban nem kerek. eleve olyan az egesz, mintha arra varnanak, hogy igy lehessen kibujni a hirdetett dolgok alol. ki az az idiota, aki szandekosan dobna el magatol azt, amiert valasztotta az adott termeket?

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#14171) Attix82 válasza arn (#14170) üzenetére


Attix82
őstag

Le van írva minden a papírján.

(#14172) arn válasza Attix82 (#14171) üzenetére


arn
félisten

te elolvasol minden garanciapapirt kozvetlenul a vasarlas utan, amit kapsz? en akkor szoktam max, ha felhivjak ra a figyelmem, vagy vmit keresek, es szerintem ez az altalanos.

illetve mennyire eletszeru az, hogy valaki szandekosan eldobja magatol a termekre vonatkozo garanciat?

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#14173) Attix82 válasza arn (#14172) üzenetére


Attix82
őstag

Szerződést is el kell olvasni. Ez nem mentség semmire sem, hogy nem mondták.

1 garanciapapírt ad a gyártó, amit kitölt az eladó és odaadja a vásárlónak.....nincs több.

(#14174) rocket válasza arn (#14170) üzenetére


rocket
nagyúr

Magyarorszagon a szurkeimport miatt csinalja a Samsung a regisztraciohoz kotott plusz garanciat, ami azt jelenti, hogy csak a Magyarorszagon hivatalosan ertekesitett termekeket lehet regisztrlni a plusz garanciara.

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#14175) arn válasza Attix82 (#14173) üzenetére


arn
félisten

o itt a kliens, a vasarlo, akit szeretnenek megtartani vagy mi a szosz... nem egyszer eladni neki vmit, aztan viszlat. ha annyira akarom azt a garanciat nyujtani, es kell az a regisztracio nekik, miert nem lehet akarmikor megtenni a jotallas ideje alatt? meglenne a regisztraciojuk, ha valoban annyira ahhoz ragaszkodnak annyira.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#14176) arn válasza rocket (#14174) üzenetére


arn
félisten

a szurkeimport a vasarlo sara?

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#14177) 313313 válasza arn (#14175) üzenetére


313313
addikt

Szerintem meg is teheted a regisztrációt, bármikor az 1 év alatt...
Másrészről, aki ilyen összegű/értékű berendezéseket vásárol, nézzen/olvasson/informálódjon utána több helyről a garancia feltételeinek... és ne utólag mikor már megtörtént a baj...

Szerk.: "a szurkeimport a vasarlo sara?" igen, mert megveszi. Látja, hogy mennyibe kerül x termék, de mégis olcsóbban akarja megvenni, még akkor is, ha közlik vele, hogy 1 év gari van csak rá. És ilyen feltételek mellett is belemegy, mert 10.000-15.000ft "spórol" mikor kifizeti a termék árát...

[ Szerkesztve ]

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#14178) rocket válasza 313313 (#14177) üzenetére


rocket
nagyúr

Ez csak az erem egyik fele, a masik, hogy a Samsung termekek hivatalos forrasbol, miert kerulnek az eurozonaban levo arazasnal 15-20%-kal tobbe Magyarorszagon?

Az afa kulonbseg nem idokolja az ilyen merteku arkulonbseget, raadasul sok Samsung termeket nalunk gyartanak.

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#14179) arn válasza 313313 (#14177) üzenetére


arn
félisten

es utana miert nem? most akarok a felhasznalonak plusz garanciat adni, vagy nem?

a vasarlonak nem kotelessege tisztaban lenni azzal, hogy honnan szarmazik a termek. tajekoztatjak, hogy ennyiert ezt kapja. ha viszont kevesebbet kap utana, jogosan erzi becsapva magat. itt megint a vasarlot szivatjak vmi olyanert, amiert a kereskedok tehetoek felelosse.

***

amugy tudtommal rendesen felszerelt, kitoltott garanciapapiros klimarol beszelunk, magyarorszagi garanciapapirral. nincs semmilyen szurkeimport, csak annyi a saruk, hogy nem olvastak el a papirt, es nem is tudtak rola, hogy regisztralni kell. alig ment a klima (utaljak), csak a legnagyobb melegben, mert anyam szivbeteg. persze a legnagyobb melegben doglik meg, es utana meg ket het mulva kozlik, hogy nincs mar semmifele jotallas a harom+ket eves garral eladott klimara. vegyel bele uj kompresszort - minden nyugdijas ezt szeretne hallani. ne haragudjatok, de nem tudok ugy hozzaallni a dologhoz, hogy ez igy helyes.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#14180) Biznisz Elek válasza arn (#14179) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Szerintem senki nem azt mondta hogy ez igy helyes. De itt a tipikus nem tudatos vasarlo esete forog fen. A magyar jog egy ev kotelezot ir elom ha ettol valami elter akkor vagy utana nez az ember vagy rakerdez.

Ha metro jegyet veszel akkor se mondja az elado hogy felszallas elott lyukasztani kell...

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#14181) optikus válasza arn (#14179) üzenetére


optikus
senior tag

sztem arra a kis papirfuzet elejere az van irva vastag betukkel hogy jotallasi feltetelek. pont azert mert abban vannak a feltetelek. epp azert van leirva mert az elado mondhat barmit az elszall es a leirt feltetelek a hivatalosak. mivel az egy ev torvenyi a kotelezo a tobbit a gyarto adja ezert ott kitetelekkel elhet, az egyik ilyen a regisztracio. mit kene meg tennie ha le is irja? tudom ilyenkor mindenki mas hibas csak a user nem.

sztem probalj meg regisztralni ha nem megy akkor fel kene hivni a samut es toluk megkerdezni (kisirni) hogy nem e lehetne meltanyossagbol megkapni a kiterjesztest stb.

Buy books not gear.

(#14182) 313313 válasza arn (#14179) üzenetére


313313
addikt

Feltételekhez kötik a garanciát, amit ők diktálnak...
Nem mondtam, hogy ez így helyes, csak megemlítettem 1-2 dolgot. Sajnálatos, ami szüleiddel történt, de sajnos ez van, fogyasztói társadalomban élünk, egy gyártónak se érdeke már, "minőségi, normális terméket gyártani".
Próbáld felvenni a kapcsolatot a Samsunggal, mint már előttem említették, hátha dűlőre tudsz velük jutni.

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#14183) Solad válasza arn (#14170) üzenetére


Solad
őstag

Ez a szabalyok nem ismerete nem mentesit a betartasuk alol tipikus esete.

Szomoru es ezzel a termekkel igy jartal, a jovoben gyanitom korultekintobb leszel.

[ Szerkesztve ]

No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts

(#14184) jbauer05 válasza jbauer05 (#14144) üzenetére


jbauer05
tag

Újabb poén. A procim hibás volt, mondták rendelnek ujjat, keddre érkezik, vagyis holnap elvileg megkapom. Én már rákészülök, hogy de jó, végre használhatom a gépem lassan két hónap után. Szinte már úgy várom a holnapot, mint egy kisgyerek a karácsonyt, mert hihetetlenül szar az a laptop amit helyette használtam. Kb mintha egy ferrariból átültem volna egy trabantba. Erre közlik, hogy plusz két nap, mert véletlenül rosszat rendeltek meg. Ezek után kíváncsi leszek, hogy pénteken mit fognak kitalálni.

(#14185) asdf_ válasza arn (#14167) üzenetére


asdf_
veterán

Tobb baj van.

Az egyik, hogy egyszercsak megvaltoztak a feltetelek, es a Samsung regisztraciot irt elo (ami nekem, vasarlonak amugy eleve ellenszenves, mert szarozni kell vele, aztan meg majd jonnek a keretlen hivasok meg emailek, ez az ember alap hozzaallasa, akkor is, ha ezek nem jonnek amugy). Ez nem feltetlenul volt megfeleloen kommunikalva a kiskerek fele, en pl. total veletlen vettem eszre az egyik nagyker weboldalan -amit amugy nem latogatok, mert a webshopjuk mas domain alatt van, tehat nem a ceg weboldalan keresztul lepek be ra-. Az ertekesitesi csatornaban levo termekek eseteben az anno a kisker altali vasarlaskor kapott jotallasi jegy volt mellekelve, mikozben mar az uj szabalyok voltak ervenyesek (ekkor gondolom termeszetesen a kapott jotallasi jegyen irtak a mervadoak). Az uj es a regi jotallasi jegy elolapja marhara nem kulonbozik semmiben, ergo az azt kitolto es lepecsetelo kiskeresnek kb. eselye sem volt eszrevenni, hogy valtoztak a benne levo feltetelek. Az elozoek kombinalva: halal lazan elofordulhatott, hogy az ertekesito, tenyleg ugy tudta, hogy arra a cumora x ev gari van, es goze nem volt arrol, hogy mar regisztralni kell a gyartoi kiegesztio garihoz, mert nem lett rendesen vegigkommunikalva a Samsungtol a nagykerig, a nagykertol a kiskerig, vagy mondjuk tobb bolttal rendelkezo halozat eseten a cegen belul. En most megneztem, julius kozepen irtam koremailt cegen belul a valtozasokrol, mikozben tokre ugy remlik, hogy az uj PTK bevezetesenek kapcsan nyult bele a Samu a feltetelekbe -hiszen akkor ugyis at kellett irni a garjegy szovegenek jelentos reszet-, namarmost az viszont ha jol remlik, marcius 15-etol lepett eletbe. Oke, nekunk a fo profilunk a szolgaltatas, nem az ertekesites es amugy Samsung cuccbol is alig adunk el-, de latod, 4 honapig kesessel futottam csak bele veletlen, hogy valtozott a szitu (es ide a topikba is en irtam be elsokent, hogy erre majd tessenek figyelni).

Szoval reszedrol szerintem most a kardinalis kerdes az, hogy az a kb. masfel eve az konkretan, napra pontosan mikor tortent, es hogy a keszulekhez kapott jotallasi jegy utolso oldalan ezek vannak-e, mint itt, vagy pedig meg regi garjeggyel -amiben meg nem szerepelt a regisztracio- kaptad a cuccot. Ha utobbi, akkor meg lehet, hogy van keresnivalod.

B verzio, a hiba javitasi ertekenek fuggvenyeben erdemes vele foglalkozni: mivel rajtad a bizonyitasi teher, szerzel egy szakvelemenyt, hogy nem altalatok tortent szakszerutlen hasznalat a hiba oka, es az eladas helyen jelentkeztek szavatossagi igennyel a szakvelemeny kisereteben. Onnantol vagy egyenes az ut a megoldasig, vagy meg lehet futni egy kort a Bekelteto testuletnel es a birosagon.

C verzio, megkerdezni a Samsungtol, hogy mikortol kezdodott ez a regisztralosdi, majd pedig az elado szervet megkerdezni, hogy ez utan x honappal miert adtak el nektek tevesen informalva a gari idejerol termeket, es ugyan probaljanak mar kijarni egy meltanyossagit a Samsungnal (de ez az egesz gyenge labakon all, leven, az nem bizonyithato, hogy az ertekesito mit mondott, es ha emelle uj, regisztralos garjegyet kaptal, akkor ok eros valoszinuseggel a jotallasi jegyre fognak mutogatni, hogy mi van oda irva, na mi van oda irva? Hogy regisztralni kell.

[ Szerkesztve ]

(#14186) arn válasza asdf_ (#14185) üzenetére


arn
félisten

Apam nekem azt mondta a telefonon, hogy nem talalt semmifele regisztraciora utalo dolgot a garpapiron. Az azon szereplo telefonszamon mondtak neki, miutan mar visszadobtak, hogy megszunt a jotallas. Telefonon szerinte siman le akartak razni, hogy miert nem lett regisztralva. Vmikor tavaly tel vegen szereltettek fel.

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#14187) asdf_ válasza arn (#14186) üzenetére


asdf_
veterán

Tovabbra is vasarlasi ido, meg vesd ossze a linkelttel a jotallasit. Te mar tudod mihez kell hasonlitani, scannelje be, fenykepezze le es kuldje el emailben az osszes oldalt/akarmi, aztan lesd meg.
Valamint, ha Samsungos felkent szaki szerelte fel a cuccot, akkor a jotallasi ido az a beuzemeles idopontjaval kezdodik (kiveve, ha a vasarlas es a beuzemeles kozott tobb mint 90 nap telt el, ekkor vasarlas + 90. napon indul a gari automatikusan). De ez csak Samsungos szaki altali beszerelesnel.
Amennyiben kiderul, hogy regi garjegyes vagy, akkor lehet ujra a samsungnal jelentkezni, hogy a tied meg a nem regisztralos vasarlas volt, igy reszedrol tok mindegy, mikor vezettek be a regisztralosdit, johetnek javitani.

[ Szerkesztve ]

(#14188) arn válasza asdf_ (#14185) üzenetére


arn
félisten

2014.02.07

Telefonon rakerdeztem megint - Annyi szerepel a papiron, hogy a jobb nyomonkovethetoseg miatt regisztralja 48 (!) oran belul. De nincs rajta olyan, hogy igy meg ugy megszunik a kiterjesztett garancia, ha nem regisztralod, mint az uj fuzetben.

Szemelyesen csak a hetvegen tudom majd megnezni - nekik fingjuk nincs hogyan scanneljenek es kuldjenek be vmit (6x eves emberek). Atkuldtem nekik az ujabb garpapirt.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#14189) Bdanyy


Bdanyy
addikt

Sziasztok!

T-Mobileos HTC One-om szervízelésével kapcsolatban fordulok hozzátok tanácsért.
Kicsit hosszú lesz, de igyekszem minden részletet leírni :) Biztos van benne pontatlanság, nehéz mindent felidézni, sok órám ment ezzel már az utóbbi hónapokban el.

2013 június 19.-én érkezett meg a webshopból rendelt készülékem, jópár pixelhibával. Mivel elállni nem akartam (egy hétig volt egy extra 20%-os HTC akció náluk, kicsúsztam volna belőle, újra ugyanezt a típust vettem volna), így a 3 napon belüli készülékcserét választottam, összesen azt hiszem 3-szor, mire a negyedik készülék végre pixelhibamentes volt. Kb 1 évig hibátlanul működött a telefon, leszámítva a kamerát, de mivel azt ritkán használom, így több mint egy évig nem foglalkoztam vele.

1. garanciális ügyintézés

2014 nyarán rászántam magam a gariztatásra, 11 napon belül elkészült a kamera és hangszórócsere (utóbbi recsegése, halksága akadályozta már a telefonálást is)

2. garanciális ügyintézés

Idén áprilisban tönkrement rajta az akku, és az usb port (Élmény androidos készüléket, amin root nélkül nincsen normális backup lementegetni wifin úgy, hogy tudod, amint lemerül, bukod róla az adataid), továbbá a hangszórók megint rosszak voltak, egyre többször panaszkodtak a mikrofonomra is.
Ismét 11 napig volt szervízben a készülék. Alaplapot illetve hangszórót cseréltek, kaptam új usb kábelt, az akkuhoz viszont nem nyúltak, 20% körül egyből kikapcsolt (előtte még az előző alaplappal volt hogy már 50%-nál is kikapcsolt, gondolom egy reset után azzal is 20%-ig birta volna). Bónusz: Szervízből visszatérve nem világított már a back és home gombom.

3. garanciális ügyintézés

Az akku és a gombok háttérvilágítása miatt újra leadtam szervízbe a telefont, ezúttal 18 nap után kaptam vissza. Cserélték az akkut, hátlapot, hangszórókat, illetve a kijelzőt is. Az új kijelző viszont újra pixelhibás :(( (először 1 pöttyöt láttam csak, nem foglalkoztam vele, majd utána már 2 vagy 3 db-ot is. 4.7"-on 1920x1080-as felbontás mellett gondolom nem 2-3 pixel hibás csak, ha szabad szemmel is látható).

4. garanciális ügyintézés

Május 28.-án újra leadtam a készüléket (ráírták a munkalapra, hogy hol látszódik a hiba, illetve hogy a szervizes is tapasztalta), de előtte egyeztettem a HTC ügyfélszolgálatával is, hogy az újonnan kicserélt alkatrésszel van problémám, plusz április óta már kb 1 hónapot nélkülöztem a készüléket. Ha jól emlékszem, már ekkor felajánlották a telefon cseréjét a visszatérő hibák miatt.

Ferob kiderítette időközben, hogy csak fwfrissítés történt, ne vegyem át ha megérkezik, küldjem vissza újra. Felhívtam a HTC-t, mondták hogy nem tapasztalták a hibát (mivel lehet, hogy rossz hibaleírás jutott el hozzájuk, és a gombokkal kapcsolatos problémát ellenőrizték megint) és csak néhány napot volt kint náluk a telefon, már rég visszaküldték, és amikor visszaérkezik a T-hez, ne vegyem át, küldessem újra ki.
A pár napos szervízben töltött idő ellenére mégis csak június 29.-én, több mint egy hónap után kaptam az smst, hogy mehetek a telóért. Mivel tényleg csak firmwarefrissítés történt, kértem küldjék újra vissza. HTC ügyfélszolgálatát újra felhívtam, mondták hogy amint kiérkezik újra megnézik, hogy hibahatáron belül van-e a problémám, és ha tényleg rossz, akkor kicserélik a készüléket.

Most hétfőn derült ki, mikor a HTC-től kerestek, hogy az T-től pontosan 3 hét után ért ki a csehországi szervízbe a telefonom, emiatt a Fogyasztóvédelmi Hatósággal való beszélgetésük alapján ebben az esetben a minőségi kifogásra a forgalmazónak kell megoldást kínálnia, azaz kérjek egy ugyanilyen, vagy újabb készüléket a T-Mobiletől, vagy kérjem vissza a vásárlás összegét.

Anno június közepén írtam már a T-Mobile weboldalán egy panaszt (június 29 előtt, akkorra még nem érkezett vissza a készülék), már ott megemlítettem hogy kicserélhetnék a telefonom, ha ~14 év után nem akarnak elveszíteni az előfizetőik táborából. Azt a választ kaptam postán, hogy elengednek 8k-t a júniusi számlámból, ha nem elégedek ezzel meg, forduljak a felügyeleti szervükhöz :)

Gyakorlatilag május 28 óta nincsen nálam egyhuzamban a telefon, június 19 óta már garanciám sincsen rá, legalábbis a T-Pont szervíz szerint HTC-re 1 év garancia és 1 év szavatosság vonatkozik, a szervizelés idejével így a második évben már nem tolódik ki a garanciaidő (HTC ügyfélszolgálata szerint ez nem így van, 2 év garancia van a telefonjaikra, és rugalmasan kezelik a helyzetet, cserélt alaplapra, kijelzőre ha jól rémlik plusz 3 vagy 6 hó garancia vonatkozik a csere idejétől számítva)

Most itt tartok, időm még nem volt visszamenni oda, ahol leadtam a telefont, nem tudom, hogy hova tovább...

Köszi előre is, ha bármi tippetek van, hogy folytassam.

[ Szerkesztve ]

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#14190) XSiGma válasza Bdanyy (#14189) üzenetére


XSiGma
aktív tag

Bár ez jó pár éve volt és a Telenorral,de vettem egy Lg gt540-et személyesem,már hazafele feltűnt hogy a kijelző az egyik saroknál világosabb.Visszavittem néhány napon belül,elküldték szervizbe,2 héttel később visszakaptam új kijelzővel,de az oldalsó gombok nem működtek.Ezt is csak a boltból távozás után vettem észre,tehát ismét vissza kellett mennem,ahol kifogásoltam hogy így kaptam vissza a telefont,ismét elküldték szervizbe.Mondtam,hogy ezt nem fogadom el,javasolták hogy vegyem fel az Lg magyarországi képviseletével a kapcsolatot,így is tettem,elküldtem nekik minden iratot,majd felajánlották,hogy a boltban ha visszaérkezik a telefon a javításból újra cserélik.Kicsit erősködni kellett az üzletvezetővel,de végülis kaptam egy teljesen új ugyanolyan modellt,aminek szintén az egyik sarka világosabb volt,és itt jött el az a pont,hogy inkább eladtam és megvettem az első Blackberrymet.Jelenleg is BB-t használok,ez a 6. már azóta,és soha egyikkel sem volt semmilyen probléma.

Nekem úgy tűnik,hogy manapság már szabályosan küzdeni kell a garanciális problémák miatt a forgalmazóval és a gyártóval is sok esetben.A történetedben is kifejezetten gusztustalanul járt el a T,és a legszebb az hogy a jogi szabályozásban is sok a kiskapu,én biztosan tovább vinném a dolgot,akár a békéltető testületig is,ez a 8000Ft-os felajánlás meg az egész eljárás bőven vérlázító szerintem.Telefonoknál valahogy hatványozottan igaz,hogy addig számít a vevőhöz való hozzáállás,ameddig megveszi a készüléket...

(#14191) Bdanyy válasza XSiGma (#14190) üzenetére


Bdanyy
addikt

Eddig ilyen durván nem szivtam meg, pedig minden telefonom 2-3-szor volt szervizelve. Olyan viszont előfordult, hogy visszakaptam úgy, hogy hozzá nem nyúltak, és egyből küldhettem vissza.

Ilyenkor azért irigylem ismerőseim, akik az olcsóbb iphoneok gariztatásánál is kb 1 nap után kapnak egy refurb készüléket újrainduló garanciával.

http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt

(#14192) SunMount3r


SunMount3r
nagyúr

Sziasztok!

Ide is belinkelném ezt a garis kérdésemet (illetve tapasztalatomat): [link]

Valami 5-let a kilátásokkal kapcsolatban?

A válaszokat köszi! :)

(#14193) 313313 válasza SunMount3r (#14192) üzenetére


313313
addikt

Nagykerbe szokták az ilyet küldeni, azok meg általában cserélik újra.
Volt már, hogy full koszos (pororoszlánokkal teli lévő) alig működő Geniust cserélt a nagyker.
Boltja válogatja az intézkedés hosszát, 2-4 hét szokott általában lenni (user->bolt->nagyker->bolt->user).

[ Szerkesztve ]

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#14194) SunMount3r válasza 313313 (#14193) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Hát az nem túl gyors, remélem nem ülnek rajta 1 hónapig. De akkor remélem nekem is szerencsém lesz. :) Ha meg akarják cserélni/javítani (az előbbinek jobban örülnék), akkor sem adom fel!... Mert a hiba egyértelmű.

(#14195) SunMount3r válasza SunMount3r (#14194) üzenetére


SunMount3r
nagyúr

Ha meg nem akarják cserélni/javítani (az előbbinek jobban örülnék), akkor sem adom fel!...

Kimaradt a lényeg, így korrekt a mondat... :U

(#14196) vwpolopg


vwpolopg
őstag

Sziasztok!

NMHH-nak benyújtott panasz esetén mennyi idő míg válaszolnak? Van egyáltalán valami időbeli kötelezettségük válaszolni, vagy válaszolnak amikor tudnak/akarnak?

Köszi!

(#14197) Livius


Livius
őstag

Hello!
Adott a következő problémám az Acer hivatalos "cseh" szervizelésével és garanciális ügyintézésével.

Kb egy hónappal ezelőtt a 3 hónapos Acer telefonomat bejelentettem a neten, hogy pixel hibás. Elszállította az UPS a cseh szerviz központba, és kb 1 héten belül meg is javították, de amikor visszakerült hozzám a szállítási csomagolás, és a gyári doboza már katasztrofális állapotba került hozzám. Sőt a LED vakúja innentől kezdve már nem is működött, így ezeket bepanaszoltam és újra elindították a garanciális ügyintézést, de ekkor már hangsúlyoztam nekik, hogy ebben az állapotban nem elégszem meg a javítással, hanem új telefont kérnék, ami tutira vehetően nem lesz megint hibás 1 hónap múlva, mikor kiderül majd egy újabb hibája a szakszerűtlen visszaszállításuk miatt.

Már lassan 1 hónapja van újra garanciáztatáson a cseheknél és a héten ezt válaszolták nekem:
"… számú készülék cseréjére irányuló kérelmét elbíráltuk és ez úton értesítjük, hogy visszautasítottuk. A meghibásodás jellege és a szervizbeavatkozások lefolyása nem indokolja a készülék cseréjét."

Kérdésem az lenne, hogy vannak-e szerintetek valami szabályozások ilyen eset során, amikor önhibámon kívül maga az "eladó" teszi tönkre a telefonomat egy visszaszállítás során. Ekkor mi a további garanciáztatás menete, köteles-e az "eladó" maradéktalanul teljesíteni a csere kérésemet új készülékre?

Az első garanciáztatás után vissza került sérült doboz, ez után újabb hibája lett a telefonnak. :F

Gigabyte GA-Z170-D3H, Intel Core i7-7700K, Corsair Vengeance 2x8GB DDR4-3600MHz, Intel 545s 256GB SSD, EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB

(#14198) Met válasza Livius (#14197) üzenetére


Met
nagyúr

Ez a UPS hibája, ha sérült a csomag akkor azt a szállítónak kell jelezni, jegyzőkönyvet vesz fel stb.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#14199) optikus válasza Livius (#14197) üzenetére


optikus
senior tag

hol vetted? mennyi idos? gari hogyan van ra? ez itthoni forgalmazos, vagy miert a csehekkel levelezgetsz?
az ujabb hiba a csomagolas serulesere vezetheto vissza?
ahogy irtak, ha serulten erkezik a csomag akkor azt azonnal jelezni kell a futarnak es jegyzokonyveztetni mivel a szallitasert o felel. extrem esetben en at sem vennem.

ha itthoni es egy even beluli garis hibaja van akkor kb barhanyszor es barmennyi ideig javitgathatjak az ellen nem sokat lehet tenni. persze egy ido utan mar pampogni kell de amig hajlandok javitani addig sajna ehhez joguk van, nem kotelesek cserelni. persze a gari ido nyulik minden javitas idejevel. 3 javitas utan mar megalapozott lehet a csere vagy a love visszakerese, de erre nem kotelessek.

Buy books not gear.

(#14200) Livius válasza optikus (#14199) üzenetére


Livius
őstag

Az acer.shop.hu-n lett vásárolva idén tavasszal. Nyár elején feltünt egy pixelhiba, ezt korrekten le is gariztatták. Azért a csehekkel levelezgetek, mert a jótálási jegyen leírt módon kezdtem el a garanciáztatást, és az a központi acer szervizhez vezetett, amihez elszállítják a csehekhez a terméket.

Amikor visszajött az UPS csomag, már volt egy gyűrődés persze a külső dobozon is, de akkor még úgy gondoltam, hogy a belseje csak kilehet töltve rendesen puha anyaggal, és semmi gondja nem lesz a belső doboznak. Miután mindent fel is bontottan, láttam hogy az Acer szeviz kb nulla pufis szacskó köré csomagolta a gyári dobozt a nagy dobozban, és rendesen össze is nyomódott a gyári Acer doboz (a képen látható), meg jó pár benne lévő használati kézikönyv, és persze ez után 1 nap használat után kiderült, hogy a telefon vakuja már nem működött, ami persze az első gariztatás előtt még megfelelően ment és világított tutira.

Gigabyte GA-Z170-D3H, Intel Core i7-7700K, Corsair Vengeance 2x8GB DDR4-3600MHz, Intel 545s 256GB SSD, EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.