Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14101) Biznisz Elek válasza jbauer05 (#14100) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Ez meg nem happyend....kerd vissza az eredeti vetelarat ha mar eddig szivattak. Udv

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#14102) bazsi83vp


bazsi83vp
senior tag

Nos, ugye sokan nincsenek tisztában a törvénnyel, ahogy én sem.
A boltban azt mondták, hogy a terméket 3 napon belül vissza lehet vinni.
Gyakorlatilag lett véve egy 80e. forintos szar laptop 95 ezerért (anyumnak nagyon kellett) és kurva lassú, alapesetben ez a mi bajunk lenne,
DE... amennyiben nem erősködik, hogy 3 napon belül BÁRMILYEN indokkal visszavihető, a termék ott marad és hazajövök anyámnak specifikációt nézni és 7 wattos ultraslow celeroncs helyett kap szintén 95-ért pentiumot szaküzletből.
Ilyenkor, ha az eladó félrevezető/hiányos információt adott, mit lehet tenni?
(kvázi át lettünk verve, jóhiszeműségre nem hivatkozhat egy eladó szakmunkás - TESCO).
Köszönöm.

(#14103) Biznisz Elek válasza bazsi83vp (#14102) üzenetére


Biznisz Elek
aktív tag

Ha ezt mondtak miert nem viszed vissza?

▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂

(#14104) bullseye válasza bazsi83vp (#14102) üzenetére


bullseye
addikt

Nem értem ezt tökéletesen. De nincs 3 nap. Cég adhat, ha rendes, de törvényben nincs (hacsak nem az elmúlt hónapokban vezették be). Neten át 14, boltban 0. (A 3 nap a garanciális hibák esetében számít, hogy olyankor cserélni kell, nem úszhatják meg javítással.)

De nagyobb cégek néha hajlandóak adni, és akkor simán vissza kell vinni, és kész. Ha meg ott nyafognak, akkor arra kell hivatkozni, aki megígérte.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#14105) bazsi83vp válasza Biznisz Elek (#14103) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Ma visszavittük és egy másik kijelentette ilyen nincs (az meg szabadnapos), de bevették és jött a telefon, hogy elutasítva... Innen mi a következő lépés pontosabban. Ok, ezt nem írtam le :)

A kérdés az következő lépésben: az eladó adhat büntetlenül rész- vagy dezinformációt az elállási joggal kapcsolatban.
(különben ügye nem vettük volna meg, hanem rákeresek és ha jó paraméter szerint, visszament volna valaki a termékért - de nem az.)

Amit állított az illető tegnap előtt: 3 napon belül bármilyen indok nélkül vissza lehet vinni. PONT.

[ Szerkesztve ]

(#14106) bullseye válasza bazsi83vp (#14105) üzenetére


bullseye
addikt

Vissza kell menni, balhézni, kikérni a vásárlók könyvét, és felhívatni azt, aki félretájékoztatott titeket, hogy magyarázza meg, miért. Csak a vásárlók könyvébe kicsit egyszerűbben fogalmazva írjátok, biztos ami biztos.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#14107) 313313 válasza bazsi83vp (#14105) üzenetére


313313
addikt

Tescoba be vett szokás az eladók részérél "ha 3 napon belül visszahozod, visszavesszük, ha nem tetszik" mondat.
Egyébként nem kötelessége visszavenni a terméket, félretájékoztatás nem szép... de szinte lehetetlen bizonyítani. Nyilván függ az áruház elbírálása attól is, hogy milyen a csomagolása, használtad-e... hogy lépsz fel...

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#14108) bazsi83vp válasza bullseye (#14106) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

- Gondolom ez ilyen tisztességtelen kereskedői magatartásnak is minősül. (mind a vevővel, mint a versenytársakkal szemben).

313313
- A visszavételi jegyzőkönyben benne van ez a mondat is (ők aláírták természetesen) és azt hiszem egy másik eladó is hallotta.

- Amúgy az a baja: le lett pecsételve a garijegy, tegnap meg a lelkünkre kötötte a másik: mindenképpen pecsételtessük ott akkor le.... gyanús az egész eljárás.

[ Szerkesztve ]

(#14109) bazsi83vp válasza 313313 (#14107) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Ami a fellépést illeti: Kapásból elutasítóan kezdte, így lényegtelen, hogy utána hazugnak neveztem, aztán otthagytam őket, anyám baszakodjon velük, mert felment bennem a pumpa.

De mint írod: bevett szokás. Ez az én értelmezésem szerint: notórius módon félrevezetik legalább ily módon a vásárlókat. A tékozlón biztos szembesülnék még jópár húzásukkal.

14110
Ma átvették bevizsgálásra és jött a telefon, hogy elutasítva.... mintha garis ügyintézésről lenne szó, ergo: nem.
Holnap lehet érte menni... ezért érdekel a mit is lehetne lépni.

[ Szerkesztve ]

(#14110) 313313 válasza bazsi83vp (#14108) üzenetére


313313
addikt

Végül is visszavették vagy nem?

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#14111) choler.


choler.
tag

(#14097) shteer (#14098) Turbolada II (#14099) optikus
Bolti garral nincs baj, amíg nem kell használni.
Az a para, h gyári garanciával van kint a webshopban (magyar oldal) és ezért innen rendeltem meg.
Szerintem akkor itt most egy nagyon kicsit átvertek. :(((

(#14112) Turbolada II válasza choler. (#14111) üzenetére


Turbolada II
őstag

151/2003. KÖTELEZŐ JÓTÁLLÁS. Jogszabályból eredő kötelezettség az újonnan vásárolt korm. rend. által meghatározott termékek cseréje, árleszállítása stb... Mi a cég neve? Fogyasztóvédelemmel nem fenyegetted őket?

"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.

(#14113) bazsi83vp válasza 313313 (#14110) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Szumma szummarom: Úgy értékelem a hozzászólásaitokból, hogy a félretájékoztatás és az egyéb körülmények (azonnal pecsételtessék le (véletlen se kelljen visszaadni), bevett duma a 3 nap stb.) összessége enyhén szólva is kimerítik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat fogalmát.

(#14114) bullseye válasza bazsi83vp (#14113) üzenetére


bullseye
addikt

Lehet, hogy én vagyok nagyon kötözködős ma, de ez a túlfogalmazás itt elmegy (meh...), ügyintézésnél nagyon nem javaslom. Ragaszkodjatok a tényekhez. Azt mondták vissza lehet vinni, visszavittétek. Ennyi. Ha nem veszik vissza sem kérésre, sem felszólításra, akkor ezt lehet írni a Vásárlók könyvébe, Homárra, stb. A jogászkodást érdemes meghagyni azoknak, akik ebből élnek.

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#14115) bazsi83vp válasza bullseye (#14114) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Természetesen nem így írnám a Könyvbe, hisz az előzmények nélkül (előző hozzászólások) nem sok értelme van és semmi baj a kötözködéssel, vannak ilyen napjai az embernek. A te segítségedet is ugyanúgy köszönöm, mint a többiekét. :R

[ Szerkesztve ]

(#14116) choler. válasza Turbolada II (#14112) üzenetére


choler.
tag

Nem fenyegettem senkit, mert azon kívül, h bolti garit kaptam a gyári helyett még nincs gond.
Remélem, csak valami adminisztrációs kavarás és holnap tudom a bolttal rendezni. :U

(#14117) Turbolada II válasza choler. (#14116) üzenetére


Turbolada II
őstag

A bolti jótállás az 1 évben a gyártóinál is erősebb. Nem értem mi a probléma.

"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.

(#14118) asdf_ válasza Turbolada II (#14117) üzenetére


asdf_
veterán

A problema ott van, hogy ha feluton megszunik/becsodol a bolt, akkor kenheti a bolti garit a hajara, mig ha van LG magyarorszagos garjegye, akkor barmikor elsetal vele egy LG szervizpontba es kalap kabat. Minel tobb ideig garis egy termek, erre annal inkabb erdemes figyelni erre (pl. 5 ev garis Samsung SSD). Olyan aprosagokrol mar nem is beszelve, hogy a gyari szakszerviznek velhetoen van hozzaerto embere, szervizdokumentacioja es alkatreszellatasa, egy bolti garis cuccnal ezek kapcsan mar billegos lehet a tortenet, vagy annyibol al a bolti gari, hogy megutaztatjak akar a vilag vegere is a cuccot, a juzer meg addig cumo nelkul marad.

(#14119) Turbolada II válasza asdf_ (#14118) üzenetére


Turbolada II
őstag

Ezért nem szabad gyanúsan olcsó helyről vásárolni. Ilyenről még nem hallottam, hogy a csomag nem tartalmazta a gyártó jótállási jegyét.

"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.

(#14120) asdf_ válasza Turbolada II (#14119) üzenetére


asdf_
veterán

Netrol vasarolta, szoval legszarabb esetben ha kiderul, hogy a gyari gari az bolti gari (erdemes double checkelni az LG ugyfelszolgalaton gyari szam alapjan, ha azt mondjak, hogy de, gyari az, hong kongi garjegy lehet benne uzemszeruen is) akkor elall a vasarlastol aztan majd megveszi normalis helyen.

[ Szerkesztve ]

(#14121) optikus válasza Turbolada II (#14119) üzenetére


optikus
senior tag

a gyari garival meg majd lepattintjak hogy szurkeimportos. a bolt meg nem fogja eroltetni a garis hibak rendes javitasat mert az sokba van. es jon a tortenet a hibatlanul bevitt geprol amit karcosan adnak vissza mas tipusu hdd-vel es hasonlok. sosem jar az igazi szervizben hanem pistikehaver a szomszedban a sufniban szerlget hisz o ert hozza meg van sok alkatresze okosba, amugyis egy sorer csinalja a garosokat...

Buy books not gear.

(#14122) optikus válasza bullseye (#14114) üzenetére


optikus
senior tag

en azt se nagyon vagom mi a tortenet lenyege de azt igen hogy a legtobb kerdezonek fingja nincs a legelemibb dolgokrol es e mellett le se tudja irni amit akar ugy kell zavaros mondatonkent kihuzni beloluk... :W

Buy books not gear.

(#14123) bexinho23


bexinho23
őstag

Sziasztok! Pár hete indult a kis történetem. Hozzáteszem, a telefon T-mobile-ban vásárolt, húgom összetörte a kijelzőt, apunak ingyen odaadta, cserébe neki kell a kijelzőt cseréltetnie, ami 45 volt jelen esetben, Sony szervizben 80-90 lett volna (ennyi most használtan a Z2 hibátlan állapotban). Mivel igényes weboldallal, szem előtt lévő üzletekkel rendelkezik ez a mobilcég (több plázában is), gondoltuk nem fogunk nagyon mellényúlni... hát rosszul gondoltuk.

Egyszerűen szánalmas, amit az Allee-s Superphone művel. Ilyet a világ nem b****tt, de komolyan. Kb. 3 hete felvittük a törött kijelzős Z2-őt, pár napon belül már mehettünk is érte. Hazahozták húgomék, aztán észrevettem, hogy világos kijelzőn enyhén pixelhibás a kijelző. Pár nap múlva felvitték a telefont, azonnal elismerték, hogy ez rossz, kicserélik. 1 hét múlva hívták húgomat, hogy lehet érte menni, de a kijelző marad ilyen, mert a Sony márkaszervizben azt mondták, ilyenek a Sony kijelzők (1. kamu). Apu ezt megtudta, felhívta a hivatalos szervizt, ahol természetesen a hibajelenség leírásakor mondták, hogy ez azonnal csere. Viszont nem tudtak semmiféle megkeresésről a Superphone részéről (2. kamu). Mindenesetre apu ígéretet kapott, hogy csütörtökön náluk lesz az új panel, péntekre legkésőbb kész lesz. Apu azért csütörtökön odatelefonált, mire a srác természetesen azt mondta, szombaton lesz biztosra kész, lehet érte menni.
Mivel Nyíregyházán voltunk húgomékkal, így útba ejtettük estefelé az Allee-t. Első "üzletükbe" srác azt mondta nekünk, nagyon sajnálja, szégyenli magát, de a szervizes srácot elütötte egy autó, nem tudni, hogy most mi van a telefonnal (3. kamu). Mondtuk, a főnökével akarunk beszélni. Egy szinttel felmentünk, és ott várt minket a hülye gyerek. Persze az is makogott össze-vissza, miután pont egy iphone6ost adott el valami baleknak (nehogy garanciáztatnia kelljen szerencsétlennek a jövőben)... A lényeg, hogy ő nem tudott semmiről, de a félórás vitatkozás során a beszélgetésből kiszűrhető volt, hogy dehogynem tud mindenről.
Nagy ígérgetés után hétfő reggeli hívással ígéretet tett, hogy addigra beszél a szervizessel (mert ugye szervizelés hétvégén nincs. Csak akkor miért ígérték, hogy szombaton már összerakják nekünk a telefont (4. kamu)).
Na és most jön a csavar... vagyis az előzményeket tekintve nem az. Ma felmentek húgomék, mert hétfőn ígérte a főnök, hogy kedd este kész a telefon. Direkt nem telefonáltak, felmentek. Mondanom sem kell, jött a bullshit a kollégától, hogy nem tudja mi van a hülye gyerekkel, mert 6kor váltania kellett volna (húgomék 8ra mentek fel).
Most már itthon vannak húgomék, telefon nélkül, többszöri 140 km-es feljárkálásokkal (szerencsére céges autó). Így rengeteg pénzbe van már a telefon, ha nem lenne "ingyenes" a feljárás. Viszont ilyenkor mit lehet tenni? Az asztal felborítása nem segít, attól még a telefon nem lesz ott. Fogy védelmissel fenyegetőzni oké, de a telefon nem lesz ott. Lehet egyáltalán valamilyen szervet odahívni (fogy védelmis), valahogy jelenteni ezt az esetet? Mert jelen pillanatban csak a pénz szórjuk, és a Z2-es mellett még 45ezer is ott van a szerencsétleneknél...

(#14124) bazsi83vp válasza optikus (#14122) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Nem tudom abból mi nem érthető, hogy a szakeladó állítása szerint indok nélkül visszavihetjük a gépet, majd a pultnál a valóság más. A többieknek ez kapásból leesett. Szép estét.

(Az most mellékes hogy 95e-t hagyott ott egy kb 80 ezres gépért)

[ Szerkesztve ]

(#14125) optikus válasza bazsi83vp (#14124) üzenetére


optikus
senior tag

szakelado a tescoban? na ne rohogtessel mar... amugy meg ami le van irva arra lehet hivatkozni ami nincs az meg mese habbal. de hat vannak meg hiszekeny kiralyfiak.

Buy books not gear.

(#14126) optikus válasza bexinho23 (#14123) üzenetére


optikus
senior tag

ecceru, itt is meg ezer oldalon is le lett irva, gsm boltba nem megyunk, nagy iveben elkeruljuk, ismerosoket lebeszeljuk rola.

Buy books not gear.

(#14127) bexinho23 válasza optikus (#14126) üzenetére


bexinho23
őstag

számodra "ecceru" ennyit írni, de nem ez volt a kérdés. A másik, hogy hol cseréltessek kijelzőt? A Sonynál 2x annyiért, amiből tulajdonképpen már egy kiváló állapotú ugyanolyan készüléket vehetnék? Amúgy nem egy 8.kerületi alagsori GSM boltról beszélünk, bár a minőség ugyanaz.

(#14128) bazsi83vp válasza optikus (#14125) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Le van írva, nem véletlen diktáltuk bele, de lassan kiderül, mit lépnek. Alapvetően ha kekeszkednek, buktak egy nagyobb családi és baráti kört, nekik kiesés, ha oda nem megy emiatt (is - más is panaszkodott tisztességtelen eljárásra, facebookon kitárgyaltuk) ők enyhén többet buknak, én meg megveszem a másik gépet, ez jó lesz kisiskolásnak, ha nem hajlandók elismerni a kettős beszédet..

Idézet fórumtárstól: "Tescoba be vett szokás az eladók részérél "ha 3 napon belül visszahozod, visszavesszük, ha nem tetszik" mondat."... tehát hazudott, had ne kelljen minden jogszabályt fejből tudnom, de se értesz pl. a genetikához.

Úgyis csak havonta keveredtünk oda ki, nagyobb mennyiségben ételt, háztartási cuccot venni. Ezt ezentúl megvesszük a kisboltokban, vagy korrektebbnek tűnő cégnél. Megtehetjük, szerencsére.

Eljutottam a le vannak szarva pontra, nyugodtan küldöm el a Tescohenes hazug kurva anyjába. A következő lehet a képzelt levél műfaj lesz egy nagyobb portálon, de azt nem részletezném :)

(#14129) 313313 válasza bazsi83vp (#14128) üzenetére


313313
addikt

Azért mert az én lakhelyemen lévő eladó(k)tól többször hallottam ezt a mondatot, nem jelenti azt, hogy erre épül a Tesco üzleti modellje.
Másrészről bármit mond az eladó, a helyi vevőszolgálatos garanciajegy kitöltése közben már az aktuális jogszabályokról tájékoztat. "Ha meghibásodik 3 munkanapon belül cserélik, nem javítják. 3 napon túl szervezkedik".
Nem védeni akarom őket...

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#14130) bazsi83vp válasza 313313 (#14129) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Megoldódott, ráfizetéssel lett egy nem túlárazott szar.

Ebben igazad is van... csak ugye addigra levonódott a pénz a kártyádról, mert a blokkal mész oda és megvolt az átverés. :)

(#14131) 313313 válasza bazsi83vp (#14130) üzenetére


313313
addikt

Az a lényeg megoldódott.
Itt helybe nem lepecsételt garijeggyel aznap/másnap simán visszaveszik :)

HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB

(#14132) bazsi83vp válasza 313313 (#14131) üzenetére


bazsi83vp
senior tag

Igen, én is vásároltam már úgy, hogy mondták, menjek vissza a garijeggyel 3 nap múlva...
Ez ugye amolyan általános szokás, gondolom a kereskedőnek kevesebb a papírmunka, ha valami kehéje lenne az első 3 napban.
De itt anyumnak a lelkére kötötték: azonnal pecsételtesse le. Én hülye meg itt nem szóltam be nekik... (ez volt ugye nekem fura) De ha nekik kellett ez az egész, akkor nem érdekel utólag :D

(#14133) kicsigal


kicsigal
csendes tag

Sziasztok!

A következő ügyben kérnék tanácsokat: iPon-nál vásárolt LG telefonomnak volt egy visszatérő hibája, amelynek következtében az LG márkaszerviz kiállított egy csereigazolást a telefonról, amelyet le kell adni az iPon-nál, hogy cseréljék a készüléket. Leadtam náluk, max 5 napot ígértek a visszajelzésre, mert el kell juttatniuk a beszállítónak.
Ennek már lassan 2 hete, nem kaptam semmiféle visszajelzést, többször írtam nekik azóta, semmilyen érdemi válasz nem jött, én meg telefon nélkül vagyok. Múlt héten még meg is ígérték, hogy megsürgetik az ügyet
Az én szememben ez nem garanciális ügy, mivel a szakszerviz egyszer már jóváhagyta a cserét.

Tudtok segíteni, hogy milyen jogszabályok vonatkoznak az ilyen esetekre, vagy , hogy mit tegyek az ügy érdekében?

[ Szerkesztve ]

(#14134) asdf_ válasza kicsigal (#14133) üzenetére


asdf_
veterán

En elso blikkre felhivnam az LG ugyfelszolgalatot telefonon, elmeselnem a tortenetet, kerve, hogy ugyan hassanak mar oda az Iponra.

(#14135) 3RROR


3RROR
aktív tag

Sziasztok! Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok hogy visszavittem garanciába a HD7770-em amit el is fogadtak hogy hibás és kicserélnék egy R7 250X-re mivel ugyanaz a típus már nincs. Tudtommal ha nem tudják ugyanazt a terméket javítani vagy ugyanabból a típusból újat biztosítani akkor az eredeti vétel árat visszakérhetem. Ha rosszul tudom akkor javítsatok ki. Ha ez igaz akkor tudnátok segíteni hogy ezt az állítást hogyan támasszam alá a boltban?

(#14136) optikus válasza 3RROR (#14135) üzenetére


optikus
senior tag

1 evben igy van. ha azon tuli akkor a kapott gari leiras szerint lehet eljarni.

Buy books not gear.

(#14137) asdf_ válasza 3RROR (#14135) üzenetére


asdf_
veterán

Szamitogep-alkatreszekre 10e vasarlasi osszeg felett 1 ev kotelezo jotallas van eloirva (ekkor javitas, csere, vasarlasi osszeg vissza a sorrend), efolott a gyarto vallal korlatozott jotallast a sajat feltetelei szerint. Ugyanakkor, az elado cegek az ertekesites soran szeretnek "elfelejtkezni" errol, es amit ok 3 ev garisnak hazudnak mondanak a vevo fele, az kesobb meghibasodas eseten, hopp, veletlenul atvedlik hataznemisugyvan, a masodik evet mar a gyarto adja ilyen es ilyen feltetelek menten cimu tortenette.
Tehat ha meg nem telt el egy ev a vasarlas ota, akkor mindenkepp ugyanolyan kartya vagy a vasarlasi osszeg jar vissza, ha pedig eltelt, akkor azon mulik, hogy mi van a jotallasi jegyeden, hogy azon valos, vagy megteveszto informacio szerepel, es ha ott megtevesztot irtak, akkor jogi utra tereled a dolgot, vagy elfogadod azt, ami amugy tenylegesen jarna -csak vasarlas elott errol elfelejtettek reszletesen tajekoztatni-, hogy ha mar kifutott a kartya, akkor kapsz egy hasonlo teljesitmenyu kartyat, melynek gari lejarati ideje velhetoleg az eredeti -most meghibasodott kartya- vasarlasi ideje +2 vagy 3 ev (gyartofuggo) lesz (tehat nem indul ujra).

(#14138) 3RROR válasza asdf_ (#14137) üzenetére


3RROR
aktív tag

Megspékelem a helyzetet. Ez a videókártyát már garanciális ügyintézéssel kaptam vissza. Tönkrement az előző és kaptam egy újat és újra is indult a garancia csakhát gyári hibás volt mert nem adott képet. Ilyenkor mi a teendő?

Szerk.: A munkalapon is amit adtak hogy majd menjek vissza vele fel van tüntetve hogy garanciás és 1 éven túli garanciás stb lehetőségek. Garanciás van x-elve.

[ Szerkesztve ]

(#14139) asdf_ válasza 3RROR (#14138) üzenetére


asdf_
veterán

Mennyi idos koraban doglott be az elso kartya, es mennyi idosen a mostani?

(#14140) 3RROR válasza asdf_ (#14139) üzenetére


3RROR
aktív tag

Az első kártyát nem tudom mivel még nem az enyém volt akkor a kártya. Újonnan vettem a garanciális csere után 3 nappal amit gyárilag hibás volt.

[ Szerkesztve ]

(#14141) Superhun válasza 3RROR (#14140) üzenetére


Superhun
Topikgazda

És garilevelet nem kaptál az első kártyához?

(#14142) optikus válasza Superhun (#14141) üzenetére


optikus
senior tag

hat igen ez az amikor a kerdezo azt se tudja leirni mi a szitu es ugy kell harapofogoval kirugdalni belole....

Buy books not gear.

(#14143) asdf_ válasza 3RROR (#14138) üzenetére


asdf_
veterán

Ennek fuss neki meg egyszer, hogy ez a 3 napos hogyan kerult a tortenetbe, mert nem birom kovetni mi tortent.

(#14144) jbauer05 válasza jbauer05 (#14100) üzenetére


jbauer05
tag

Lófaszt végződött happy enddel. Ugye felküldtem, a procimat és az alaplapomat, hogy valamelyik szerintem hibás. Az alaplapra mondták szar, kénytelen voltam ott újat venni. Ott beszerelték a procimat és az új alaplapomat a házba . És le is tesztelték, működött rendesen, de mire ideért Szegedre valahogy a proci elbaszódott. Persze levél ment nekik, garancia futár rendelés és megint egy hónapig nem használom a gépem. De legalább jó tanuló pénz lesz ez, mert a büdös életbe nem rendelek többet webshopból az is biztos. Inkább fizetem a többet.

(#14145) choler. válasza Turbolada II (#14117) üzenetére


choler.
tag

Mint kiderült tévesen gyári garit írtak ki a weblapra a termék mellé (mondjuk erre magam is rájöttem :U ). Tanulság: rendelés előtt egyeztessünk a webshoppal.
Legalábbis ha számunkra ismeretlen a bolt vagy bolti garis cuccokat is árulnak.
Mivel a kiküldött tablet mellé nem tudtak párosítani gyártói garpapírt, csak a visszaküldést tudták felajánlani
( ez a lehetőség a netes rendelés okán 14 napig amúgy is fennáll). Mivel működik a cucc és megkapta az ajándékozott, inkább meg lesz tartva. Ez a vége, majd legközelebb körültekintőbben járok el...
Köszi mindenkinek a hozzászólást! :R

(#14146) Fancy-boy


Fancy-boy
addikt

Sziasztok!

Interneten keresztül vásároltam egy Schneider Unica villanykapcsolót és hozzá keretet, tehát ez két tétel.
Miután kiszállították és kibontottam, kiderült, hogy a kapcsoló gyári hibás, mivel hiányzik róla a felfogó karom...
Én szeretnék elállni a vásárlástól viszont a cég a következőre hivatkozik:

1. Az elállási jog egyedi termékekre nem tartozik (pl. keret)
2. Azok a villanyszerelési termékek amelyek nem kész termékek, hanem azokat be kell szerelni, kötni amivel akár tönkre is lehet tenni így az elállási jog azokra nem vonatkozik.
3. A termékeket mint ahogy az összes e-mailban is jeleztük, fel volt tüntetve "csak Önnek szereztük be" és ezt a gyártó sem veszi vissza tőlünk így mi sem tudjuk visszavenni ezeket a termékeket.

Nos, a keretet valóban megrendelték a gyártótól, de nem nekem gyártották le, tehát nem egyedi darab, egyszerűen nem volt nekik raktáron és berendelték.
A kapcsolót azt mondják kicserélik, ha visszaküldöm, mivel gyári hibás.

Viszont én a fenti hozzáállás miatt a komplett rendeléstől elállnék, a kérdés, hogy megtehetem-e?
Szerintem mivel a kapcsoló gyári hibás, ezért nem kötelezhetnek a cserére, hanem a pénzt is kérhetem, nem?
A keret meg mint mondtam, nem egyedi darab...
Vélemény?
:R

[ Szerkesztve ]

(#14147) asdf_ válasza Fancy-boy (#14146) üzenetére


asdf_
veterán

Kerjel mindharom ponthoz jogszabalyi hivatkozast, kulonosen az elso kettohoz, majd pedig amikor velhetoen nem fognak tudni ilyet mutatni, akkor -de meg 14 napon belul- vissza lehet terni arra, hogy te elallsz.

Mondjuk egyetlen kapcsolo eseten en nem allnek itt neki fegyelmezni, bar ha meger neked egy postakoltsegnyit, akkor hajra.

(#14148) Fancy-boy válasza asdf_ (#14147) üzenetére


Fancy-boy
addikt

Köszönöm a választ.
Több mint 8ezerFt-ról van szó, természetesen 2-3ezerFt miatt nem kezdenék leállni vitázni.
Egyébként az oldalukon ez szerepel:

6.2.2. A Fogyasztó elállási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban foglalt esetekben nem gyakorolhatja, így különösen:
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Vállalkozás által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Vállalkozás, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;

[ Szerkesztve ]

(#14149) asdf_ válasza Fancy-boy (#14148) üzenetére


asdf_
veterán

Ezekbol egyik semm all az esetre. A teljes 29. paragrafus sem amugy...

(#14150) Fancy-boy válasza asdf_ (#14149) üzenetére


Fancy-boy
addikt

Sajnos kötik az ebet a karóhoz. Mondták, hogy nyugodtan forduljak a fogyasztóvédelemhez.
Szerintem akkor maradok a legegyszerűbb megoldásnál, visszaviszem a hibás kapcsolót, hogy cseréljék ki, egy másikra.
Legalább tudom, hol ne vásároljak máskor.
Köszi, hogy utánanéztél.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.