Hirdetés
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- gerner1
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
-
LOGOUT
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
válasz
molnarpeter #30398 üzenetére
szvsz hiába a ragasztó az egész kasztni teherviselő, folyamatosan húzódik-csavarodik, valahol szükségszerűen van egy gyenge pont ami el fog mozogni idővel a helyéről. folyamatosan jönnek a kisebb-nagyobb traumák is, akár egy kátyú, akár egy kisebb koccanás ami látszólag nem is érinti a kérdéses elemet, de valahol kirobban egy feszültség és kész a rés a pajzson.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Csabex #30395 üzenetére
A gyártástechnológia terén nem vagyok otthon, de képek alapján nekem a ragasztó anyaga tűnt problémásnak, azaz zsugorodott, fene tudja melyik környezeti hatás gyorsíthatta fel (talán a hő, bár a fehér még ilyen szempontból jó is). Csak emiatt gondoltam arra, hogy hasonló mennyiség, eltérő tulajdonságokkal rendelkező paszta esetén talán nem repedt volna meg. Azonos tömítő, nagyobb mennyiségben így elsőre csak részleges megoldásnak tűnik, valamennyi idővel kitolva a repedést, de már csak ennek az egy részletnek is mennyi aspektusa van, őrület
ha az anyag karakterisztikája x vastagság felett jóval megbízhatóbb szigetelést ad, akkor az is meg tudja oldani végülis
EB esetén szerintem a cső probléma még bocsánatos lett volna, ha nem marad ki a szint érzékelő - pl a Golffal full nyugodtan elindultam enyhén szivárgó hűtővel, mert tudtam, hogy szólni fog; meg is lepődtem a Fordon, mert alap dolognak tartottam... Erre a Fiatban sincs ahogy nézem, szóval most morfondírozom, hogy talán a fékfolyadék szint figyelmeztetés körre rá lehetne toldani egy plusz úszótAz adott műanyag csőnél bizonyára sok szempont találkozott, a lehető legmagasabb hőmérséklet, költségek, aztán mondjuk a múltbeli statisztikák alapján az ilyen jellegű panaszok száma (ha valami jól működik, meg lehet próbálni spórolni rajta, hátha úgy is megfelel), stb. Traktor vonalon már egy sima gumi cső szakasz is millió minőségben készül, ott az olcsóbbak helyett sokszor a szilikon a logikus opció, mert a termelésből kieső idő nagy problémát jelent (de valahol az utángyártó ipar is érdekes, hiszen némelyik gyári cső élettartama akár tíz években mérhető, a kapható cseredarab jóval hamarabb kirepedezik). Nade itt is millió és egy dolgot próbálunk összeegyeztetni, nem akarom szidni egyik céget sem, csak járatom az agyam
-
membrandj
nagyúr
Sziasztok!
2012-es 1.4-es fiestát tervezek venni, de automata váltóval. Mi a vélemény:
-Erről a típusról magáról?
-Erről a motorról?
-Erről a váltóról? ( 4 sebességes)Ha a váltóhoz kell nyúlni, az egy tól-ig tartományban kb mekkora költséget jelent?
Köszi előre is!
-
válasz
darvinya #30392 üzenetére
Jobban belegondolva lehet, hogy nem egyszerű és nem is költséghatékony egy kasztni áttervezés, mert ugye a présgépbe akkor új présszerszámokat kell legyártani ami gondolom nem egy olcsó mulatság. Pl. a kasztni deformálódás vizsgálását én úgy oldottam volna meg, hogy a gyár céges autóit x év után szépen egy prototípus fejlesztő csarnokban átvizsgáltam volna, mert a márkaszervízek visszajelzései, vagy hibalapjai alapján lehet ezeket kategorizálni és kritikussági szempont alapján előre venni az autó adott részeit.
Uhh, ne is mond a Mazdát... Láttam Totalcar-on azt a videót a rohadó Mazdáról, hát botrány minden esetre... -
válasz
molnarpeter #30391 üzenetére
Igen, vagy lehet a robotoknak a programozása is, ha nem megfelelő mennyiséget húznak ki, vagy nem megfelelő helyre. De nem is ez a gond, hanem az, hogy tudnak róla, de semmi változás nem történik, revízió váltás az adott rajznál, vagy a robotok programozásánál...
Ha nézem pl. az ecoboost történetet ahol a vízcső elrepedt, akkor azt a következtetést vonom le, hogy a beszállítókat meg az anyagok minőségét nem ellenőrzik le rendesen... Ráadásul ez egy kritikus pont volt , mert a motor hűtéséről volt szó. -
válasz
oliwire #30390 üzenetére
Ismerős a videó, köszi
Kecskemét ismerős számomra, mert munkahelyem által van, hogy járunk oda többször is. Ott csak annyit látok, hogy a prés üzemből átjön a szereldébe az alagúton a kasztni, az összeállítását még nem láttam, mert mi csak a szereldébe szoktunk menni. Akkor ezek a pontok a ponthegesztések amik a kasztnin látszanak, ugye? A hangszigetelés az a szövet bigyusz ami megtelik vízzel a Ford esetében, ugye?
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Csabex #30388 üzenetére
bárhol előjöhet, nálam a sedan csomagtartó peremének a felső, vízszintes, sárvédő feletti részen engedte el az illesztésnél, de nem ennyire, mint a képen, hanem szemmel nem látható módon. kikentem sikaflexszel utána jó volt, de nyomoztam én is mindennel, még endoszkópkamerával is.
-
darvinya
titán
válasz
Csabex #30388 üzenetére
Pontosítok annyiban, hogy '90 utáni gyártású Escort tetősín-estől van gond.
Érdekes, hogy 3 ajtósnál nincs ilyen gond, pedig ott is van süllyeszték.
Legyártható idom préselés/anyag korlát van.
Az más kérdés, hogy pont hegesztésnek is van több változata, mert hengeres pont hegesztés folyamatos varratot ad.
Ragasztó tömítős pont hegesztés is jó lenne, de itt jön az autó futás-kaszni deformálódásból adodó ragasztó tömítő repedések.
És akkor jöhet költség, stb.
De több gyártónál is vannak gondok, nem is kevés, főleg új autónál (közel Mazda szalon, s elrettentet új autó állapota, erről írtam is).Míg öreg Escort-nak már tudható hibái, azokra már van megelőzés megoldás.
-
oliwire
őstag
válasz
Csabex #30388 üzenetére
Így készül nagyvonalakban a Ford Focus: [link]
Dolgoztam Kecskeméten Mercedes gyárban, élőben még futurisztikusabb tud lenni
azt nincs benne, mikor a karosszéria elemeit összerakják a robotkarok, csak már az ajtókat építik be, de látszik, milyen gépek vannak főleg.
Főként ponthegesztéssel rakják össze az elemeket, de van, hogy ragasztják, vagy klincselik. Bizonyos helyeken meg hangszigetelést illetve folyadékzáró tömítést is kap a karosszéria. Ezeket is legtöbbször robotok viszik fel a felületre. Az emberek sokszor csak a gépeket etetik alapanyaggal (pl a motorháztetőt teszi oda arra a helyre, ahonnan majd a robot elveszi.) -
válasz
darvinya #30386 üzenetére
Ezt nem is tudtam. Ha ez már régi story, akkor nem értem, hogy az ilyen kritikus helyeken miért nem módosítanak az elemeken és ezt a fenti részt esetleg egyben préseljék ki, aztán máshol legyen a tömítés, hegesztés. Nem nagyon értek a karosszériához, nem tudom, hogy ezek a pontok az erdey_a fotóján (nálam is van hasonló) ponthegesztés nyomai lennének? Vagy valamilyen összekötő, merevítő fül belülről? Hülye vagyok ehhez, lehet marhaságot feltételezek, bocsi
-
erdey_a
addikt
válasz
molnarpeter #30375 üzenetére
feltételezem, hogy az ország 5. legnagyobb városában nem először fognak ilyet látni a márkaszervízben és lesz rá valami gyári megoldásuk...
én aztán neki nem állok. azért van a garancia -
darvinya
titán
Egyik legszebb Alu felni. [link]
-
válasz
erdey_a #30373 üzenetére
Hát ez azért szégyen... 6 vagy 7 év után és modellváltások közepette sem sikerült megoldani a prés vagy karosszéria részlegen ezt a hibát. Újra kellett volna tervezni teljesen ezeket az íveket és a hegesztési pontokat. 3 éves autó és már a rozsda is megjelent annyit ázott szerencsétlen elem ott a tetősínnél. Mondjuk az én esetemben nem épp a tetősín volt a ludas (a csavarok éppek belülről, az utolsó előtti két fotón is látszik), mert ha jól rémlik ez az illesztés nálam rendben volt, de holnap majd meglesem, mert úgyis fogok matatni az autón. Lehet nem mindegyik autót érinti, mikor milyen váltás volt éppen, vagy beszállítói gond is lehet, ki tudja...
Másik kérdés: Még nem jutottam oda és nem is volt bizti gondom, ezért rákérdezek, hogy az utastérben lévő foglalatban ilyen kis mini biztosítékok vannak?
Az alábbi fotón lévő "csapoló" biztosítékházat vettem, mert be fogok szerelni egy ledes kontakt gyűrűt és csak gyújtásra akarom bekötni, alapesetben nem kell, hogy világítson, viszont nem tudtam 100%-ra, hogy ilyen van-e az mk2.5-ben... -
Jajj, nincs semmi, csak ugye a múltkor amikor én is beáztam, akkor rengeteg videót néztem és tudtam, hogy mk3-nál is sajnos visszatérő probléma volt, aztán a Molnár Peti is írta ugye, hogy FB csoportban is panaszkodnak rá. Nekem is van FB, de kb havonta egy - két alkalommal ha belépek
-
#27070592
törölt tag
Cseréld le inkább egy Crown Vic-re, ez is fehér
-
erdey_a
addikt
válasz
darvinya #30371 üzenetére
hát, amennyi víz a múltkor volt a pótkeréknél, annyi pára a világon nincs
de 99% hogy közben megtaláltam a problémát. délelőtt kimentem, szétszedtem hátul a borítást és elkezdtem kis pohárral locsolgatni a gyanús helyeket. először a teleszkóp konzoljával kezdtem, de ott nem jött semmi. aztán mentem feljebb, a tetősínre. na akkor aztán jöttek a cseppek. de jobban megnézve a helyet úgy tűnik, hogy nem valami csavar alól ázok, hanem a karosszériára felvitt tömítőanyag repedése nyeli a vizet. aprócseppet helyezve rá, kapilláris elv alapján szépen "beissza" a vizet. mindkét oldalon megvan ez a repedés, jobb oldalon kisebb, ott nem is jelentős a víz jelenléte.
-
erdey_a
addikt
válasz
erdey_a #30363 üzenetére
rövid helyzetjelentés: ma reggelre a baloldali csomagtérzsebben megint megjelent a víz.
nem sok, talán fél korty. a friss csurgásnyomokat visszakövettem fotóztam. a legfelső vízcsepp amit láttam bőven a lámpa felett van (tehát nem onnan ázik), onnan felfelé meg csak a csomagtartó teleszkópja, meg a tetősín van. gyanús hogy akkor az utóbbi lesz...
szervízzel egyeztettem is időpontot... január 7-ig ki kell húzni monszun nélkül -
gxyb
aktív tag
Műanyaghegesztés, fényezés árából három bontott kijönne, persze ha lenne színazonos
-
gxyb
aktív tag
válasz
molnarpeter #30365 üzenetére
Köszi de ez még facelift elötti és két csavar le van törve róla.
-
gxyb
aktív tag
Sziasztok!
2002-es 1,6 benzines kombira keresek fehér hátsó lököst.
Nincs valakinek esetleg?
Facen bontóknál eddignemjártam sikerrel.
Köszönöm! -
erdey_a
addikt
-
7Sony7
addikt
Srácok, a 2007 előtti szögletes (cd6000?), és az ezutáni lekerekített Sony rádió között kinézeten kívül van különbség? mp3 -at tud mindkető? Hangminőségben van eltérés?
-
válasz
erdey_a #30358 üzenetére
Az jó ha nem találtak semmit, meg nem is jellemző szerinte, de valahogy azért csak odajutott a víz és ez csak arra utal, hogy valami gebasz még mindig van... Az első hsz-ed alapján pedig nagyon a tipikus beázásnak tűnik, mert ha a szellőzőrácson is cseppek vannak, akkor onnan jöhet a víz valahonnan és a roló is onnan kapja, aztán meg lefolyik. Szerintem az is lehet, hogy úgy voltak vele a srácok, hogy most ünnepek előtt nem akarnak foglalkozni vele, mert lehet nincs csere autó, vagy más ok, de ha józan paraszt ésszel gondolkodsz, akkor ez nem kis beázás és a hangszigetelő szövet pedig teli lehet vízzel még most is.
Próbáld ki egy mosóba... Engedd le a hátsó üléseket, ülj be és valaki kívülről elindítja a programot, te meg belül figyeled akár lámpával ha kell. Sőőőt, videózhatsz is, mert a szervízeseknek akár meg is mutathatod majd.
-
erdey_a
addikt
hát nem is találtak semmit. a bal oldalt bontották le belül, de ugye most már minden száraz volt...
a fék is ok.
abban maradtunk, hogy figyelem a dolgot, aztán kitörölgetés nélkül egyszerre viszem a szervizbe (másik telephelyükre, ahol van karosszériás is) ha megint gond lesz és megnézik -
DeFranco
nagyúr
-
gabor9991
őstag
Valami fiatalabbra.
Ez lehetne akár egy pár éves flottás kombi dízel focus de mostanában már képbe kerültek a toyota hibridjei is.
Dízeltől nem tartok, ha kiszámolom az elmúlt 10 évben mennyivel költöttem többet benzinre mint költöttem volna gázolajra simán megérte volna a dízel 10 évvel ezelőtt is még akkor is ha minden rettegett dízel alkatrész cserés lett volna de azért arra kicsi az esély ,hogy minden is cserés legyen ennyi futás után.
Új hozzászólás Aktív témák
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Motorola Razr 50 Ultra - ajtó, ablak
- OLED TV topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Formula-1
- Milyen légkondit a lakásba?
- Windows 11
- PayPal
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- PowerColor AMD RX5700XT 8GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással / számlával
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
- Samsung S22 Ultra 12/512GB Szép Állapot! 6 hó jótállás!
- Samsung Galaxy A23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Felújított laptopok / PC-k Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost! 05.03
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest