Hirdetés
- Egy korszak vége
- AuraSync kibeszélő topic
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
addikt
-
FőDudu
veterán
Az otlet nem rossz, csak az a bibi, hogy 2 akkut sorba kotve azok vannak annyira genyok, hogy max ugyanakkora toltest fogank tarolni.
Igy a toltottebb kb felig tudja feltolteni a csontra merultet.
Nem egy nagy biznisz....Viszont dulva kabelek kellenek hozza, ha egysegnyi ido alatt akarjak eljatszani.
Meg ugye az akku sem lesz hosszu eletu.FőDudu
-
Jahno
veterán
Tegnap M1en Pest felé volt egy kisebbnagyobb dugó, aztán olyan szépen mentek a leállósávon, akár busszal, kamionnal is, hogy ihajj. Ahogy később láttam párat kiszedett a rendőr, ha már helyszíneltek, de a többséggel nem bírtak foglalkozni.
Gyárban meg dráma lesz, új kávéfőzőkből kifogyott az üzemanyag és csak szombaton hozzák a következő gépeket. Ezt nem teljsen értettem logisztikailag, de gondolom mindenki be akart tartani valami szerződéses határidőt, még ha hülyeség akkor is.
-
-
npera
addikt
Vagy csak csavarhúzóval le kell feszíteni, mint a bolgár cigányok a V70 tankolónyílását még a gettó szélén. Aztán a második próbálkozáskor alighanem megzavarták őket és ottmaradt a sárga locsolócső, amivel próbálkoztak.
Hogy fogják majd megszívni az elektromos autót? Módosul az iparág. Bele a slagot az akksiba, aztán torokra a 400V, majd beleköpi a kannába.
A legjobb az volt, amikor egy közeli kishajó kikötőben dízelt akart slagolni az agysebész, de a pöcetankba fúrt bele és azt slagolta meg. A felszerelést ott is hagyta, csak a kidobott taccsok mutatták az utat, hogy merre távozott.
-
Jahno
veterán
Nos igen, akik csak így számolhatnak, hogy 50x2 az egyenlő 100, azok lehet meglepődnek:
"pár perc híján két óra alatt csak 53 kW ment bele az 50 kW-os villámtöltőből (mínusz töltési veszteség), "
A tankoló fedél összehasonlításán azért vigyorogtam, ez az elektronikusan felnyílós olyan tipikus parasztvakítás, aminek bedőlt. Nekem teljesen jó a műanyag kupak, 20 forint, nehezen romlik el. Aztán mikor ezek a szervók lekonyulnak, koszosak lesznek, kicsit kap párát, megállnak a relék, akkor lehet elgondolkozik az olcsó, műanyagkupakos megoldás mibenlétén.
-
Samott
addikt
#animgif topic
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
válasz ncc1701 #21085 üzenetére
Jah értem, max kicsit át kell variálni, mert a kocsinak 1 fázison kell az egész
Ezek nem igazi töltők a szó hagyományos értelmében. Szinte lényegtelen a márka, egyik se tud ténylegesen többet.
Magyar gyártmány, 143ezer ft
125ezer
villanyautós FB csoportban van egy arc aki ilyeneket gyárt, számlával 90ért adja az alap 1 fázis 32A-t, picivel többért van 3 fázis, vagy mégtöbbért lcd kijelzős...Persze van jóval drágábban, szép design dobozba csomagolt minőségi német termék is...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
ncc1701
veterán
válasz WiZARD #21084 üzenetére
A 90e nagyon baráti ár volt érte. Amúgy a 3 fázist úgy értettem, h ha van 1x 32 ampered, azt nem biztos, h oda tudod adni egy az egyben a kocsi töltőjének, de a 3x32 amperből már jobban ki lehet jönni.
Plusz ugye napelem a tetőre, akkor már nagyon hamar megtérül.[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz ncc1701 #21083 üzenetére
Ezeken (Leaf, Kona) a 3 fázis nem segít, csak 1 fázis, 32A amivel tölteni tudnak. (na meg a DC)
Zoe tud 3*32A-rel tölteni, és asszem i3-hoz, meg Teslához volt feláras extraként 11/22kW töltő.
Én egyelőre vettem fateromékhoz egy 32A falitöltőt 90 pénzért, de csak 16A lesz alatta (állítható, hogy mennyivel töltsön), talán elég lesz bővítés nélkül ez is. (6x16A van náluk, sokat érek vele...)
Már csak az autónak kéne megjönnie.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
ncc1701
veterán
Teremben egyik srác egy új leafet kapott cégautónak. Azt mondja, alapvetően jó kocsi, a srác amúgy valami lidliben szokta tölteni napi kb fél órát, de ugye az az apró probléma, h ez pont kb fél órával több, mint amit egy benzinesre kellene szánna. Plusz akkor már beugrik a lidliben, ahol elkölti azt a pénzt, amit benzinre költene, így kb nem spórol semmit. És mivel lakótelepen lakik a gyerek, így az a töltés kiesett, de sokat amúgy nem megy vele, Bp, és környéke max.
-
WiZARD
addikt
Azért az otthoni töltés sebességén könnyen lehet javítani.
Az autó mellé adott 230V-ba bedugós EVSE max 10A árammal tölt.
A külön vásárolható EVSE-vel (akár hordozható, akár falra szerelhető - kb 90-300ezer ft márka, típus függően) 32 A-rel is lehet tölteni, azaz otthon is simán megvan a 6,6-7,2kW töltés.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
npera
addikt
válasz eattila #21078 üzenetére
Igen, pontosan intravénásan kapja. Alulról szívja felfelé, aztán köpi kifelé. Egy része a motorolajnak megy az égéstérbe, egy része megy kifelé, mindent szépen végigken. Csak nem esik jól neki közben. Kábé mintha a tüdődből felköpött vérrel gargalizálnál, aztán lenyelnéd, hogy legyen mit felköpni megint...
A vége többnyire egy megfutás lesz.
-
npera
addikt
A töltésről pici infó.
Azok kedvéért, akik újak az elektromos autózásban: az elektromos autók akkumulátorai csak egyenárammal tölthetőek, míg a hálózati áram váltóáram. Ezt vagy a töltő alakítja át egyenárammá, és akkor 50-100 kW-tal is tudja tölteni az autót (persze csak egy ideig az akkumulátor kímélése érdekében, utána egyre jobban belassul), vagy váltóáramra dugjuk az autót, akkor az autó saját átalakítója végzi el ezt a feladatot. Ilyenkor azonban maximum 6,6 kW-ot (Nissan) vagy 7,2 kW-ot (Hyundai) tudunk beleszuszakolni az autóba, attól függetlenül, mennyi az oszlop maximális kapacitása, mert itt az autó saját átalakítója a gyenge láncszem. A nyilvános töltők legalább 95%-a ilyen váltóáramú töltő, amivel 10-11 óra alatt tudjuk feltölteni az autónkat. Ez persze még mindig jobb, mint ha otthon töltenénk, mert ott 35 óráig tartana ugyanez.
Egy kis logisztika, ha nincs otthon villámtöltőd.
A Konával Pécsről hazaérve éjjel 11-kor elmentem villámtöltőt keresni, mert másnap is menni akartunk vidékre és 9 százalékos akkuval érkeztünk haza. Miután kivártam a soromat este 11-kor(!!!) pár perc híján két óra alatt csak 53 kW ment bele az 50 kW-os villámtöltőből (mínusz töltési veszteség), utána át kellett adnom a töltőt az utánam érkezőnek. Ha nem éjjel kettőkor töltöttem volna, két óra helyett csak felet tudtam volna tölteni a sok autós miatt, aki igénybe veszi ezeket a töltőket. Akkor nem mentünk volna sehová másnap. Sokat nem aludtam aznap este, és még fel sem tudtam tölteni az autót.
-
Jahno
veterán
válasz ncc1701 #21072 üzenetére
Szakszervíz árait egyelőre nem sikerült kiderítenem. Néha rámozdulok, aztán nincs semerre. Eleve a garis feltételek, szervízek száma, lehetőségek? Az egész egy nagy homályzóna.
EV Drivernek éppen jobban sikerült a garis ügyintézése, mint azt előre tippelték, de ebben bármi is közre játszhatott, mellékesen egy normál autónál nálam megütötte volna a hisztifaktort. Nála amúgy sincs minden rendben odafent, ha éppen egy elektromos Hunyadival jön haza Dániából. És mivel elég jó merítése van ilyen vackokból, simán meg mert tippelni egy hibás akku szériát is. Amiben szerintem tökre igaza van. Vicces dolgok derülnek ki, meg az is, hogy értelmes töltés/használat mellett simán regenerálódnak az akkuk.
-
zetor2000
őstag
válasz FőDudu #21067 üzenetére
Nem, de a roqfort se lehet rossz.
Én valami ilyesmire gondoltam. Gomba, saját magába, csak májjal, hagymával-fokhagymával, némi (zöld)fűszerrel megbolondítva. Aztán sima panír, mellé rizs / rizibizi / zöldséges rizs. Sör (de ez alap). Ennek hiányában valami száraz fehérbor.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
addikt
A kipufogóból távozó gázok színe, szaga, mennyisége sokat elárul egy motor állapotáról, de vannak extrém esetek, amikor nem csak gázok távoznak.
Ez a Volkswagen Passat már nincs jó bőrben, ebbe hiába raknak vastagabb olajat, vagy próbálják gatyába rázni ilyen-olyan adalékokkal. Nem feketén, nem fehéren füstöl, egyszerűen odaköp egy nagy adag sötét levet az aszfaltra. Valószínűleg turbóhiba. Súlyos.
-
FőDudu
veterán
válasz zetor2000 #21064 üzenetére
Marmint rokforttal megnyomni a felforditott kalapot es ugy grillezni...
Bar ettem mar valami brindzaval toltott rantott gomba fejeket is - az is jo volt.A majat a rizottoba rakjuk, kutyak imadjak.
Majas/repas rizottot foz nekik a nejem, a belsoseg es a repa is jo a tacskoknak.
Pitiznek erte rendesenFőDudu
-
zetor2000
őstag
-
FőDudu
veterán
Szerencsere nalunk nincsenek ilyen eszoszto megmondogepek - legalabbis etkezes teren nem jellemzo.
Bar a multkor volt valaki aki arra panaszkodott, hogy miert nem kap egy egesz uveg nutellat.
Kiderult, hogy coliakias, igy az egesz uveget ugye egyszerre nem enne meg, aztan pedig garantalni, hogy abba mas nem nyul bele egy olyan kessel amivel sima kenyeret is vaghattak, nos ezt senki nem tudja garantalni (meg ha rairjak a nevet akkor sem). Igy kap kis felbontos 1 adagos nutellat amennyit akar.Eszi/nem eszi nem kap mast.
FőDudu
-
zetor2000
őstag
Nekem a fejemben hetek óta érlelődik a gondolat, hogy májjal töltött gombát kéne csinálni, azt meg jól kirántani. Csak mire odaérek, elfogy a szép nagy gombafej, vagy már más gondolat is beférkőzött. De egy szép napon tuti megcsinálom.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
addikt
Én miután bebringáztam a melóba kiveszem a hátizsákomból a reggeli szendómat (folpackban), valamint az ebédemet (1-literes szendvics zacskóban, a vége csomóra kötve), valamint a reggeli és ebéd utáni almámat.
A helyiek többnyire csak nézik, de az egyik flexiterian (!!!! jáááááááááááá NÉGY4444!!!) gyerek néha élcelődik rajta, hogy mennyire aranyos a kis műanyag zacskók hada, ahogy kirakom a köretet és a húst/halat/csirkét (ami éppen applikálható).
N.B.: a flexiterian az olyan vegán, aki néha vegetariánus vagy még akár húst is eszik. Mindanzonáltal a beképzelt és kioktató és magasról lesajnáló attitűd a sima vegyes táplálkozásúak irányában nem teljesen kizárt....
Elmagyaráztam nekik, hogy ha ételhordóban hoznám, akkor az elmosom meló után. Mivel pocsék módon mosogatok, ezért elk*rok erre egy csomó forróvizet és mosogatószert. De nem lesz jó, így otthon megy a mosogatógépbe, ahol további áram, víz és vegyszer fogy.
Ezzel ellentétben a rettentő vékony szendózacskó megy a szemétbe, amit elégetnek és lesz belőle áram vagy távfűtés és nagyon penge filterek vannak a kéményrendszerben, tehát nem úgy égetik el mintha gyufával felgyújtanám a zacskót az ajtó előtt a betonon.Ezen hümmögtek picit, aztán úgy tűnik, hogy átgondolták, mert most már nem csesztetnek vele.
-
npera
addikt
Jó, de a műanyag tálak miatt aggódom picit. Mi lesz a Földdel, ha ennyi műanyag tálat használunk...
-
-
zetor2000
őstag
Én ilyen tepsis tarját rittyentettem, aludtam is vag 2 órát. Alul házi füstölésű szalonna vékonyra vágva, ismerős malacából, rajta krupmli, némi só, azon hagma, a krumplit eltakarta 4 szelet tarja, ami kapott magára egy fej fokhagmyát apróra vágva, meg némi borsot. A tarja előtte vagy 4 napot pácolódott fokhagymás-paprikás olajban, mert nem tudtam, hogy rántsam, vagy mi. De nem volt kedvem szétcsapni a konyhát ennél jobban.
Volt előtte egy korty Jägermeister, utána egy eddig ismeretlen sör, az a neve, hogy Ulpiner. Palackot megnézve szlovák, 7% alkohol tartalom, kellemesen kesernyés íz.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
eattila
őstag
Kis elmaradás pótolás fotó ügyileg. Némi portré még múltkorról, meg mostanság lőtt akármik jupiterrel.
Ma fél nap nem ment a webserverünk, mert betelt a hely. Közben meg már fel kellett volna csatolni 100 gigát még pluszban, most kezd megához térni.
[ Szerkesztve ]
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Jahno
veterán
válasz WiZARD #21044 üzenetére
Közepét olvasva, mint ha csak Tumort és Csöcsöst hallanám :-D
Érdekes, hogy meg van róla győződve, hogy elektromost autókkal kapcsolatban más gyártónak semmi tapasztalata nem volt, bezzeg a Tesla. Miközben elektromos targonca, ilyen-olyan vonatok, villamosok, metrók, golfautók és miazmások is léteznek már jó ideje, vagy kicsit nagyobb vasak. Az sem biztosan jó következtetés, hogy ki kiről mit másolt, lehet eladta a gyártó kettő felé, vagy ugye a Volvo sem Kínáról másolt, hanem megvette, vagy Kínában lopták el, vagy mivel a Volvo már kínai, így akármi is lehet. Érdekes állat az írás az is biztos.
-
WiZARD
addikt
Ez a kis szosszenet a Tesla fedelzeti toltojerol pont ma jott szembe...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Gabibácsi
őstag
Miskolctapolca megvolt a fiammal, a gyerekkel csajozásos szólást apával csajozásra módosítanám erősen, pincérlánykák kedvence volt.
Hazafelé m3-m0 környékén idióta agyhalott zombimotoros barom kóválygott a sáv közepén, előzve láttam hogy goprot kézbentartja, magát kamerázgatja. Remélem hamar megdöglik, de egyedül.Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #21037 üzenetére
Kb 4 éve fizetek telefonnal mindenütt. Első másfél év szolgáltatós securesimes OS szintű fizetés, azóta simple. Az első Simple féle másfél év még hozta a tesztidőszak érzést. Néha tokenletöltés, néha elfelejtette a kártya bindelést, vagy nem ment külföldön, stb. Tavaly már simán ment Olaszoknál, Spanyoloknál, itthon, zéró hiba. Egy fél éve már nem viszek magammal kártyát boltba sem.
Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy semmiféle KP-t nem használok soha sehol. Macerás kezelni, tárolni, elveszíthető, nem kell.
-
WiZARD
addikt
Átlag magyar hajnallal azért nincs nagy gond. Télen persze már elég hideg van, a Nissan mégis akkufűtés nélkülit Leaf-et árul itt. Norvégiában már van fűtés, de a fő gond inkább ott is a hűtés hiánya a Leafeknél.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Jahno
veterán
Ja, járműipari SW. Eleve világvégéig és tovább el kell rakni nevekkel, logokkal. Ez gondolom értelemszerű.
Dolgoztam arrefelé, mikor hiba történt egy elektromos járművel. Kötöttpályás, elég egyszerű elektromos cucc már évek óta ment rendesen éles üzemben, mikor történt egy kis malőr. Senki nem sérült vagy halt meg, csak hülyeséget csinált a vas. Na, ennek kapcsán a rajta dolgozó cégek környékén 10-20-Xévekre visszamenőleg alaposan körbenéztek, ki kódolta, honnan és mi kerülhetett bele, ki ült a programozó mellett fejlesztés közben, irányítótáblák, lámpák, logok elemzése, akinek esetleg köze lehet hozzá, satöbbi. Ha ilyen alaposan nézik meg a megbolonduló Teslákat is, akkor lesz belőle valami, mert ha nem is a jogi szöveg és csiribiri, hogy a júzer mit képzelt el de mit kap valójában, az, hogy ütközés után nem lehet kinyitni, vagy megy tovább letépett tetővel az azért nem gyenge.
-
Samott
addikt
válasz Grillo #21036 üzenetére
Az vicces lehetett... Egyebkent most neztem, miota beallitottam a telefonomon a hitelkartyamat (bank appja kezeli, ujjlenyomatos feloldas kell hozza) azota nem fizettem kp-val szinte sehol. Van nalam keszpenz is, de nem fogy.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
veterán
válasz hobizoli #21011 üzenetére
"es ha az jon ki a masiknak is, akkor elhiszi, hogy jo"
És ha nem az jön ki, akkor mi legyen?
Egyelőre itt nem tudjuk mi van,persze a pilóták általi hisztik is most utólag kezdenek kiderülni, ami ki tudja milyen pletyka vagy mi nem. Majd félév múlva okosabbak leszünk, egyelőre úgy néz ki nem a gép volt ennyire hülye, csak jobban meg kellett volna tanulni.
-
Jahno
veterán
Kérdés milyen méretű és mekkora a pénz, mert Ti is elég nagyban nyomjátok, azért egy országos méretű nagyobb telkó vagy komolyabb cég leállása/akadozása már olyan pénz, ahol nagyon sok nullát kell leírni. Lásd pld. dohányipar, vagy valami hasonló idehaza, napi kb.1.5milliárd forint. És vannak kisebb-nagyobbak.
-
Jahno
veterán
válasz WiZARD #21029 üzenetére
"Hideg "csak" télen van,"
Melyik kontinensen? Akkunak egy itteni átlag hajnal is hűvös bír lenni és akkor Nrvégia az elektromos autók oázisa, ott elég kerek az időjárás. És akkor gyártsd le, hogy Kaliforniától - Kanadáig működőképes legyen, vagy gyártsd piacra és találd ki, hogy a júzer véletlenül se adja el másik régióba. Minden milliméteren van itt valami törpösség.
-
Jahno
veterán
válasz FőDudu #21015 üzenetére
Azért ahol az robotpilóta csinált baromságot a Teslánál, ott nehéza júzerre fogni a hibát. Ja de, végül is lehet, mert beszopta a marketinget, ami azt meséli, hogy rendes robot, közben meg csak egy alsó kategóriás. Akkor maradjunk a kigyulladós, szoftveresen megzavarodós sztoriknál. Igaz olyat egyéb autóban a turbó is csinált, csak nehéz összehasonlítani.
-
zetor2000
őstag
válasz WiZARD #21029 üzenetére
Akkor ott jópár Ft-ot megspórolnak.
Igen, az akku az a hideget rohadtul nem kedveli, de gondolom, a nyári, sajnos lassan megszokottá (?)(de mindenesetre állandósuló) 40-50 fokos dögmeleget se biztos, hogy szereti. Illetve, ez igaz a jelenleg használatosakra, mert nem tudni, mik rejlenek a laborokban. Túl nagy okosság nem lehet, mert most van pénz/idő benne, hogy aki jó akksit csinál, az kaszáljon. Esetlegesen a gyártástechnológiai érettség/fejletlenség lehet egyiknek-másiknak a hátráltatója.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
WiZARD
addikt
válasz zetor2000 #21019 üzenetére
a fűtés egyszerűbb, de a hűtés talán fontosabb.
Hidegben max nem lehet elég gyorsan tölteni, vagy áramot kivenni belőle. Melegben meg tartósan károsodik.
Hideg "csak" télen van, melegedni viszont télen is fog 1-1 nagyobb áram igényű (autópálya) szakasz, vagy gyorstöltés után.Aztán vannak, akik a hűtést is lespórolják (pl Nissan Leaf, VW E-Golf), szoftveresen korlátozzák a töltés sebességét hőmérséklet függően, és az akku degradálódik is szépen (persze csak annyira hogy gariba ne kelljen cserélni).
(Leafnél régió függő, hogy van-e akkupackon fűtés, pl amit hozzánk gyártanak azon már nincs)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
zetor2000
őstag
Használható, 4G/LTE képes, 8-10" kijelzőjű, itthoni kereskedésben beszerezhető Windows10et futtató tabletet ismertek?
A keret ~200E. Lecsatolható klaviatúra előny, és nem feltétlen kell az árba beleférjen. Azaz, ha opció, és külön is megvásárolható a készüléktől, akkor a készülék ára kell, hogy 200E Ftba beférjen.Én nézegettem, de csak egy Lenovo jött szembe, az meg nem tudom, mennyire jó...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
WiZARD
addikt
thx
A középszar minőség az nem kérdés.
A pofátlan, biztonsági szempontból kétségbevonható részek egyrészt igazak (legalábbis mások, mint amit a régiek megszoktak), de mégse rémlik semmi komoly probléma, bizonsági ügy, se megtörtént balesetnél, se típusengedélyezés során lévő vizsgálatoknál.
Volt 1-2 autopilot baleset, hogy ez mennyire a Tesla hibája, vagy mennyire userhiba az jó kérdés. Lehet, hogy csak level2 hivatalosan, gyakorlatban összetettebbnek, és jobban/magasabb szinten működőnek tűnik, mint a többieké. Náluk elérhető lesz frissítés, és magasabb szintű funkcionalitás, többieknél nem.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
npera
addikt
Ha FMEA-t végez valaki, akkor ott a hiba súlyosságának van egy 10-es skálája. A 8-as az amikor a vizsgált rendszer megszűnik működni. Tehát egy belsőégésű motor esetén valami olyasmi hiba történik, ami a motor tönkremenetelét okozza. Tehát modjuk elfolyik az olaj, megkapod a piros lámpát, de mész tovább és akkor besül a motor. Le tudsz húzódni oldalra, van figyelmeztetés, van időd reagálni. De nem halsz meg tőle azonnal.
Egy 9-es súlyosságú hiba az a vevő valamelyik végtagjának az elvesztését vagy az életének a végét jelenti, de a hiba nem váratlanul következik be. Van figyelmeztetés, vannak jelek amire még van esély reagálni. De a hiba olyan súlyos következményekkel járhat, mint csonkolás vagy halál.
A 10-es hiba gyakorlatilag a 9-es még durvábban, amikor csonkol vagy megöl a gép, de még csak figyelmeztetést sem kapsz. Hanem teljesen váratlanul megtörténik a hiba és borzalmas vagy fatális a következmény.
.
.
.Számomra egy nem jól működő "autopilot" funkció az a létező legrosszabb. A vevő többnyire nincsen olyan műszaki képesség birtokában, hogy részleteiben ki tudja elemezni a funkciót és megértse azokat a következményeket amit a hibás vagy elégtelen működés okozhat. Kap valamennyi információt többnyire marketinges anyagok formájában, a mai világban erre rakódik egy nagy adag hype is az internet jóvoltából. Ez tovább torzítja az objektív képet. Bónuszként kap egy jogi szöveget, ahol ügyvédek által megfogalmazott cover my ass szöveggel rossz esetben teljes jolly-joker kártyát ad magának a gyártó és áthárítja a felelősséget a vevőre. Aztán amikor a vevő éppen megvalósítja a jogászok által kivédett felhasználói viselkedést, akkor a szoftver éppen hibázik, aztán a kocsi beszalad a kanyarodó kamion platója alá, ledarálja a teljes fülkét A-oszloptól C-ig, majd a csonkolt torzóból spriccelő vérzuhataggal feldíszített roncs szalad tovább még sokszáz métert, mire megáll. Mert a szoftver még az ütközés tényét is képtelen volt normálisan lereagálni.
De hát ott volt a kis apróbetűsben, miért nem olvasta el alaposan. Ez szerintem undorító. De jelenleg működő üzleti modell. Lelkük rajta.
Szerintem ezen a Teslának változtatnia kell, ennyire gátlástalanul nem lehet kiengedni félkész rendszereket a vevők közé. Semelyik gyártó nem engedheti ezt meg magának, akármelyik OEM-ről van szó, hogy ne csak a Teslát említsem.
-
Sipi-
őstag
Hanem túl korán küldik ki "tömegtermelésbe" a kocsikat, még a Youtube videókon is látszik, hogy korai prototípusokat adnak el "kész" autóként az átlag utcai vevőnek. Itt semmiféle hamisításról nincs szó, hanem egyszerűen a nagyon korlátozottan letesztelt kocsikról kijelentik, hogy kész és mehet ki. A valóság az ilyenkor, hogy a vevő tesztelgeti éles körülmények között a hardvert és a szoftvert is.
Ez kb. a mi cégünknél is így megy, csak nem kocsikkal. A lényegi különbség, hogy ha a mi szoftverünk bugos, akkor max. annyi történik, hogy a mérnökök nem tudnak belépni az ügyfélhez hibát elhárítani. Pénzt bukik valaki, de nem hal meg senki.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
addikt
válasz FőDudu #21023 üzenetére
Valami ilyemire gondolj, de a fogak és a mélyedések formája olyan, hogy egy bizonyos sebesség felett elugrál rajta és nem "kattan be". De ha bent van, akkor viszont fogja a kocsi tömegét egy bizonyos lejtőszögig bezárólag.
A legtöbb mai BEV-ben nincs hagyományos értelembe vett sebességváltó, hanem egy reduktor van csak fixen beépítve. Nincs hátramenet, elindítod a gépet másik irányban. Teoretikusan ugyanakkora sebességgel tudsz tolatni, mint előre menni. Persze szoftverben aztán ezt lefogják.
[ Szerkesztve ]
-
FőDudu
veterán
Az ilyen megoldas mar kB minden manualis sebvaltoban ott van evtizedek ota.
Valami hypoid vagy milyen fogazasnak nevezik amikor ferde fogazasu a kerek. Azok vannak elore menetben.
Hatramenetben meg sima egyenes fogazasu a kerek. Az nem ugrik be (nem huzza be egymast a 2 ellentetesen forgo fogaskerek, ott elpattog).Meg ugye az egyenes fogazasu az visit is mint allat, a verseny valtok is azert vonyitanak a sebesseg fuggvenyeben.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
npera
addikt
válasz ncc1701 #21013 üzenetére
Ez melyik típus volt?
Én eddig olyan Park Lock rendszert láttam, ami bizonyos fordulatszám felett nem ugrik be a fogak közé, hanem elpattog rajta. Ez azt is jelenti, hogy ha a parkfék nem fogja a kocsit, akkor a P-fokozat nem tudja megállítani.
Ez nem olyan, mintha egy kerékpáron a küllők közé tolsz egy botot.
-
npera
addikt
válasz zetor2000 #21006 üzenetére
Nem egyszerűbb, sőt.
Az ICE-platformok már hosszú évtizedek óta velünk vannak, elképesztő tapasztalat van mögötte. A BEV pedig most indul. Nem csak egy akksi és motor az egész, nagyon sok biztonsági megoldás van benne. Az igaz, hogy a mozgó alkatrészek száma alacsony, de cserébe ott van a HV-rendszer ami nem olyan egyszerű a biztonsági követelmények miatt.
A hűtőrendszer jóval érzékenyebb rendszereket kell kiszolgáljon, az akksipakk is nagyon macerás. Kell a cellák feszültségét és hőmérsékletét felügyelni, a diagnosztika 8000+ cella esetén nem vicces. Maguk a cellák rettentő érzékenyek, kábé az emberi test hőmérsékletét közelítik a határok. 37 fok körül elkezd hőemelkedése lenni, aztán 42 fok felett már komoly a baj.
Közben maga az akksipakk a kocsi padlójában van, ahol mindenféle mechanikus behatás éri normál üzem közben is. De baleset esetén nem sérülhet mechanikusan úgy, hogy a cellák kiszakadjanak, mivel akkor jön a thermal runaway. De azért valamennyire gyűrődnie kell, mivel a kocsi úgy nyeli el az energiát, hogy ne az utasoknak szakadjon le az összes belső szerve azonnal.Szóval van egy pár követelmény.
Az elektromos hálózat elektrom-mágneses robosztussága és sugárzása sem tréfa. A kontaktorokat ki kell tudd nyitni bármikor, amikor vész esetén szükség van rá. Ha máshogy nem megy, akkor kirobbantod őket. De kell diagnosztizálni őket. Minden indulás előtt izolációs teszt kell, az elektromos gép terhelési állapotától függően különféle módokon kell kezelni a lehetséges hibákat. Borzasztó energiákat kell tudj lekezelni biztonságos módon nagyon rövid idő alatt. Szóval egyszerűnek tűnhet, de nem az.
Az AD-képességek rendszer szinten komplikáltak, az elektromos hajtásra vetítve majdnem indifferens. Maga az elektromos hajtás egy aktuátor, a menetdinamikai rendszerek nyomatékot és fordulatszámot kérnek be valamilyen időfüggvény mentén. Kábé ennyi.
-
zetor2000
őstag
válasz WiZARD #21010 üzenetére
Innen kéne kiindulni
Ebben max tengervíz volt, ahogy olvasom, ott döntött sebességrekordot. Azt is a szél csaphatta a sofőr arcába.
Jam, az akku hűtés/fűtés az igényelhet folyadékot. Mondjuk a fűtést inkább valami elektromos fűtőszálfélével csinálnám, szerintem kisebb a veszteség, mert ami veszteség lenne, az is fűt... Ennyiből is jó a villanyverda.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
addikt
válasz FőDudu #21001 üzenetére
Az inverter szoftvere több szinten működik. Nem magától értetődő a kérdéskör.
Nem tudom, hogy ki irigykedik rájuk, ez nem az én asztalom.
Nem arról beszélek, hogy aktívan dokumentumokat hamisítanak. Hanem túl korán küldik ki "tömegtermelésbe" a kocsikat, még a Youtube videókon is látszik, hogy korai prototípusokat adnak el "kész" autóként az átlag utcai vevőnek. Itt semmiféle hamisításról nincs szó, hanem egyszerűen a nagyon korlátozottan letesztelt kocsikról kijelentik, hogy kész és mehet ki. A valóság az ilyenkor, hogy a vevő tesztelgeti éles körülmények között a hardvert és a szoftvert is. Kábé 2 évnyi melót spórolnak így meg, addig is fizető vevők veszik a gépet és még tapsikolva tesztelnek is a cég számára. Működik, mivel erre épül az egész modelljük, csak éppen életveszélyes és pofátlan megoldás. De egyelőre a hype miatt megy.
Ha egyenlő mércével vizsgálnák a hatóságok őket, akkor ez nem működne ennyire merészen. Szerintem idővel a hatóságok is egyre jobban be fognak keményíteni, amikor nem startup jelleggel fog működni a cég, hanem komoly alapokon nyugvó és stabil gyártóként. Eljön majd ez is.
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #21011 üzenetére
Ott a boeingnel ha jol ertem a problema gyokere az volt, hogy az uj motorok miatt (amik nagyobbak mint amihez eredetileg a gepet terveztek) atkerult a sulypont, emiatt atesesre hajlamos lett. Ezt kompenzaltak szofveresen... es ha valamelyik szenzor rossz erteket mer lenyomja az orrat. Es mindez meg nem lenne gond, de nagyon nem trivialis hogy hogyan lehet ezt az automatizmust kikapcsolni. Az elso baleset utan kiadtak a leirast merre kell kikapcsolni, de ugy nez ki nem egyszeru es nem jutott el mindenkihez. Ket gep veszett oda, de 10+ pilota jelentette korabban ezt a hibat.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
FőDudu
veterán
válasz ncc1701 #21013 üzenetére
Legtobbszor a human interfesz a bugos
Mert lehet akarmilyen fasza egy teszteles, a hulyeseget nem tudjak letesztelni.Mert valaki csak meghuzza brahibol a kezifeket, vagy eppen kanyarban valt sebesseget vagy feken allva engedi ki a kuplungot. Vagy leolvasztas helyett forro vizzl jegtelenit, stb.
Ezek ugye nem normal uzemi korulmenyek, de az emberi butasag csodakra kepes.
Lehet boeingeken is kave borult a gazkarra aztan bekrepalt.
Eleg valoszinutlen, foleg egymas utan 2x, de nem elkepzelhetetlen.
Ketlem, hogy repules kozben slaggal locsolva tesztelnek a pilotafulkebe epitett cuccok vizallosagat.FőDudu
-
hobizoli
nagyúr
Ez OK, csak a Boeing meg most vert foldhoz egy sw hiba miatt egy 4 honapos gopzit 150+ utassal a fedelzeten
es az is megfelelt minden csiri-biri szabvanynak, meg mernokcsapathegyek szimulaltak le az egeszet es ellenoriztekmeg sem tortenhetne, aztan masodik gep verte magat a foldhoz rovid idon belul
es egy kb 200millio USD aru gepnel elvarhato lenne mar, hogy minimum ket egymastol fuggetlen kodban irt rendszer szamolja ki a repulesi adatokat, ha mar ennyire szamitogepesitett fly-by-wire mindene, es ha az jon ki a masiknak is, akkor elhiszi, hogy jo
a Space Shuttle-nal 5 ilyen ECU volt, mindegyik masik rendszerben irva szamolja ugyanazt, es mind az 5 szerint ugyanaz jon ki, akkor megy arra az ursiklo
es mindegyik ECU-nak van egy backup-ja isanno az AirFrance gep is hogy zuhant be a Atlanti ocean-ba: elfagyott a jarmusebessegmero pitot-cso, mert meghibasodott a futese, aztan a fals adatra elkezdett korrigalni
miert nincs tobbfele meres, es a hibasat figyelmen kivul hagyja?GPS jelbol siman tudhatta volna az is, hogy a pitot-cso szenzora hazudik
es van rajta az is, csak nem hasznaljak arra[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
zetor2000
őstag
A szavatosságféle rá van írva valahol a palackon. Nyaktájékon.A honlap szerint ~3év, és nem vészes az ára sem, de jobb úgy megvenni a készüléket, hogy 3 évig jók a palackok, nem csak 2ig.
És vegyél egy rakás palackot, ha rászoktok, akkor fog kelleni. Nekem volt/van 4, de néha kevésnek éreztem.Szörpöt nyilván onnan veszel, ahonnan akarsz, az nem szól bele a dologba, hacsak nem marja a palack oldalát, de az a tiedet is marná.
Legjobbak a házi, "nagymama" féle cuccok. A nagyapapáé is jó, csak azt nem annyira kell higítani, vagy sörrel/borral kell lekísérni[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
őstag
Ez az egész villanyautós dolog olyan, hogy lehet egyszerűbb felépíteni nulláról, mint már meglévő alapokról építkezni. Mint amikor van egy meglévő épületed, amit az igényeidre szabva átépítenél, de lehet, jobban jársz a teljes bontással és új alapozással.
A villanyautók amúgy szerintem nagyságrendileg egyszerűbb jószágok lehetnek, mint a belső égésű társaik. Mindenféle lendkerék, váltó, befecskendező, turbó, kenő stb. cucctól mentes, vagy annyira egyszerű, mint a faék. Gyakorlatilag olyan lehet, mint a trolibusz, csak nincs áramszedője. Nyomsz egy pedált, ami némi elektronikán keresztül áramot juttat egy motorra, ami elkezd forogni. Tulképp nem egy űrrakéta, csak a klf. előírásoknak kell megfelelni, mindenféle okokból, ami teljesen érthető.
Ami bonyolultságot vittek bele - szerintem -, az az önvezető képesség körül kezdődik. Itt egy sor fejlesztés az, amivel szintén mások előtt járnak, de ez az, amit mások lehet, hogy jobbra fognak megcsinálni, előbb. Elég sok cég ugrott rá a témára, kicsiktől óriásokig.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-igu-
addikt
válasz zetor2000 #21004 üzenetére
köszönöm a szavatossági tanácsot
ahogy nézem, hovatalosan a genesis már "discontinued" a gyártó részéről. Itt ahol van gép, vannak szörpök meg palack is pótlásra (utóbbi elég húzós áron)A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
zetor2000
őstag
Nekem ilyen Genesis van, csak nem szürke, hanem zöld a gombja, elég régi cucc. Amíg volt a patronban CO2, addig nyomtam, mint süket a csengőt. Azt kifogyott, és lusta vagyok visszacserélni a patront.
Volt régebben egy kisebb készülék, az valami alapcucc volt, egy palackkal. Megörököltem, mert nem használták. Nyáron vittem melóba, csinált pár liter vizet, egy bennmaradós hétvége után hétfőn kollega nyomott egy adagot, majd az egész cucc felrobbant... Akkor lett a Genesis, mert kellett a fröccsbe a szóda. Használtan vettem, aki eladta, az is olyan lett, mint én, hogy lusta volt cserélni a patront. Ekörül szembesültem, hogy a patront cserélik másikra, de nem veszik vissza. A felrobbant cuccnak megmaradt a patronja, a használthoz meg adott a gazdája egyet, hogy tudjam mivel kipróbálni. A készülék mellé kaptam még pár flakont is, amikre felhívta a figyelmem, hogy le vannak járva...
Igen, van neki 1-2 év szavatossági ideje, vagy mi, de én nyugodtan használom tovább, elég tartós palack, de szódavizet régen nem láttak már.
Szóval, ha veszel ilyen gépet, akkor a szörpök vételekor kérdezz rá, hogy ez a szavatossági dolog mennyire komoly.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-igu-
addikt
válasz Samott #20996 üzenetére
nemtom, azért 2x áron is találtam a genesis megapack-hoz képest (a megapack a 2x1L +2x0.5L palackkal)
power
source
spirit
spirit one touch
cool
genesis
jet crystalha tényleg csak a design a különbség, akkor rámegyek a genesis-re
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
FőDudu
veterán
Nyilvan a teljesitmeny elektronika programozasa a kulcs.
Abban valoszinuleg ott a korlatozas, hogy nincs impulzus szeru teljesitmeny ugras - ezek is annyira alap dolgok, hogy el nem tudom kepzelni, hogy barkiben is felmerul ezek hianya.
Nekem ugy tunik, hogy a szakma inkabb nem hiszi el, hogy valaki megcsinalta a szakma osszes szegmensebol osszeszedett emberekbol azt amit ok meg papirra sem mertek vetni.
Most meg megy a kopkodes, hogy ez meg az nem volt igy meg ugy levalidalva.
Ketlem, hogy az USA kozlekedesi hatosaga szemet hunyna csak azert mert hazai autogyar.
Nem lehet, hogy az irigyseg beszel az elemzokbol?Nem ertek hozza, de az emlitett dolgok annyira alapok amik nelkul tuti nem engedtek volna az utcara ezeket az autokat. Azert egy engedelyt nem puszira adnak, vagy igen?
FőDudu
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest