- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- bigyo108: A vén PC-Főnix újjászületése
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
addikt
válasz
zetor2000 #21006 üzenetére
Nem egyszerűbb, sőt.
Az ICE-platformok már hosszú évtizedek óta velünk vannak, elképesztő tapasztalat van mögötte. A BEV pedig most indul. Nem csak egy akksi és motor az egész, nagyon sok biztonsági megoldás van benne. Az igaz, hogy a mozgó alkatrészek száma alacsony, de cserébe ott van a HV-rendszer ami nem olyan egyszerű a biztonsági követelmények miatt.
A hűtőrendszer jóval érzékenyebb rendszereket kell kiszolgáljon, az akksipakk is nagyon macerás. Kell a cellák feszültségét és hőmérsékletét felügyelni, a diagnosztika 8000+ cella esetén nem vicces. Maguk a cellák rettentő érzékenyek, kábé az emberi test hőmérsékletét közelítik a határok. 37 fok körül elkezd hőemelkedése lenni, aztán 42 fok felett már komoly a baj.
Közben maga az akksipakk a kocsi padlójában van, ahol mindenféle mechanikus behatás éri normál üzem közben is. De baleset esetén nem sérülhet mechanikusan úgy, hogy a cellák kiszakadjanak, mivel akkor jön a thermal runaway. De azért valamennyire gyűrődnie kell, mivel a kocsi úgy nyeli el az energiát, hogy ne az utasoknak szakadjon le az összes belső szerve azonnal.Szóval van egy pár követelmény.
Az elektromos hálózat elektrom-mágneses robosztussága és sugárzása sem tréfa. A kontaktorokat ki kell tudd nyitni bármikor, amikor vész esetén szükség van rá. Ha máshogy nem megy, akkor kirobbantod őket. De kell diagnosztizálni őket. Minden indulás előtt izolációs teszt kell, az elektromos gép terhelési állapotától függően különféle módokon kell kezelni a lehetséges hibákat. Borzasztó energiákat kell tudj lekezelni biztonságos módon nagyon rövid idő alatt. Szóval egyszerűnek tűnhet, de nem az.
Az AD-képességek rendszer szinten komplikáltak, az elektromos hajtásra vetítve majdnem indifferens. Maga az elektromos hajtás egy aktuátor, a menetdinamikai rendszerek nyomatékot és fordulatszámot kérnek be valamilyen időfüggvény mentén. Kábé ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hibás A6000 (sn: 6323299) alkatrésznek - kérlek olvass leírást alaposan
- Samsung Galaxy A04s 32GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Kedvező Áron! MacBook Pro M1 Pro 14.2 Istyle gari 2026.07.27-ig
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garancia!
- Apple iPhone 14 Plus 256GB, Akku: 86%, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 3rd: i7-5GEN I 8GB I 512SSD I 14" WQHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 16 Pro MAX 256GB okostelefon garanciával hibátlan működéssel
- ÚJ Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 -3 év garancia
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest