Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  DJI topic

Hozzászólások

(#5501) Fuhur válasza Grillo (#5490) üzenetére


Fuhur
kezdő

Nem tudok más sketchfabhoz hasonló oldalt. Sok modellemnél kellett vagy a kivágással vagy a minőséggel játszanom, hogy az ingyenesbe beleférjek.
Régészet? :) Épp most zárok egy projektet aminek része volt a drónos 3D régészeti célú felhasználása :)
Az ortofotó meg a 3D nyersanyag majdnem megegyezik. Az előállítás is majdnem azonos. Mit használsz? Agisoft?

(#5502) AuraSync


AuraSync
őstag
LOGOUT blog (1)

Air 2 szél teszt gyerekek!!! :D

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#5503) BEndre34 válasza AuraSync (#5502) üzenetére


BEndre34
tag

Elég meggyőző :K
Kíváncsi vagyok a hozzáértő szem (az enyém messze nem az) milyennek látja a drive-ra feltett nyers videókat (sajnos a drive ahogy láttam csak 1080-at enged) és képeket.
...
Mondjuk az meglepett, hogy az FMC-be alapból van 3 ND szűrő. Így azért az FMC ára kicsit (persze az ár nézőpont kérdése) még barátságosabb lett.

[ Szerkesztve ]

(#5504) krx21 válasza BEndre34 (#5503) üzenetére


krx21
nagyúr

Hát vannak ennél meggyőzőbb tesztek is fent a YouTube-on.
De szeretjük mert hazai. :K

(#5505) AuraSync válasza BEndre34 (#5503) üzenetére


AuraSync
őstag
LOGOUT blog (1)

Túl meggyőző.
Pedig arra számítottam, hogy elviszi a szél a francba azt futhat utána. :DDD

Mondjuk az meglepett, hogy jó pár méterrel odébb akart leszállni a drón.
Még a precíz landolás funkció nélkül is átlagban 30cm a leszállási hiba.

Jó persze még jön hozzá majd 5 firm frissítés aztán jó lesz. :D

ND szűrőket én pl nem használok szal nekem felesleges lenne.
Inkább maradt volna a csomagban az autós töltő.

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#5506) Fuhur válasza AuraSync (#5505) üzenetére


Fuhur
kezdő

Elvileg ez GPS hiba és abba belefér.
A visszatérés alapvetően a startpont GPS koordinátára történik és csak ott tér át az optikai pontosításra. Legalábbis a Mavic biztosan.
Előfordulhat (én nagyon sok waipont repítést végzek és sokszor ismétlem az útvonalakat ezért már találkoztam efféle dologgal nem csak leszállásnál, hanem adott pozícióra állásnál is) hogy a felszállás után (még a visszatérés előtt) váltott műholdat (műholdakat) a GPS és emiatt megváltozott a (mért) pozíciója. Ez típustól függően a maiaknál szélsőséges esetben kb 3 méter is lehet.
Ehhez persze értelmesen kivitelezett teszt kell. Ha ilyen van minimum, hogy megismétlem az adott funkciót legalább még kétszer. Azzal sok minden kizárható, illetve magyarázható lenne. Egy esetből csak találgatni lehet, de más értelmes dolgot elmondani nem.

(#5507) AuraSync válasza Fuhur (#5506) üzenetére


AuraSync
őstag
LOGOUT blog (1)

Ez a waypoint ez úgy működik, hogy megy a drón a pontra és közben bármerre forgathatod tartja a irányt?

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#5508) Fuhur válasza AuraSync (#5507) üzenetére


Fuhur
kezdő

Lehet úgy is, de nekem menetirányba áll, mert ha fotózok, akkor lefele (ortofotók előállításához) ha meg más mérést végzek akkor nincs is fotó és teljesen érdektelen számomra a drón iránya. Csak a pozíció fontos.
Szóval kétféleképp csinálom:
1. kijelölök fordulópontokat és azokat érintve repül közben fotóz lefele. Így tudok egy területet végigpásztázva a teljes területről egymást átfedő fotókat készíteni. Ebből lesz később az ortofotó.
2. 30-40 pontot jelölök ki. Ezekre repül a drón, a ponton megáll és vár meghatározott időt (itt végez spec. méréseket) aztán repül a következőhöz, ott is vár és így tovább.

Amikor ezeket a repüléseket ismétlem, akkor szoktam tapasztalni kisebb-nagyobb pozícióbeli eltéréseket az előző repüléshez képest. Ezek az eltérések egyértelműen a repülés során használt műholdak számával és/vagy azok elhelyezkedésével vannak összefüggésben.

Persze a hivatkozott tesztvideóban a hazatérési hibát ettől még okozhatta más is, de maga a teszt számomra totál használhatatlan. Minimum egy szélsebesség adatra azért szükség lett volna ha "szélállóságról" beszélünk. Én ilyen méréseknél a szelet, annak irányát és a lökéseket is mindig mértem és jegyzőkönyveztem.

(#5509) Tomjack


Tomjack
tag

Na végre a mai nap és a hétvége is tökéletes a repkedésre!

(#5510) tom_77


tom_77
tag

Sziasztok,
Szeretnék idén valamilyen dront venni majd, kifejezetten kirándulásokra, turázásokra, fényképezős, videozásos célra. Kérdésem az lenni, igy teljesen tudatlanul, ha pl veszek egy DJI Mavic 2 Zoom-ot és kegyetlen modon elkezdek vele hasitani egy szikla felé, akkor megáll előtte pl 10 méterrel, vagy nekicsapodik és ez az egész akadály kikerulés csak akkor működik ha az ActiveTrack-et használom és pl magamat követtetem vele? Ki lehet amugy az automatikus akadály kikerülést kapcsolni bármikor?

Mennyire kell bénának lenni egy ilyen dronnal hogy nekicsapjam valaminek? Nyilván nem egy Autel Evo 2 vagy Skydio, de pl én, aki életében nem vezetett még dront, nekicsaphatom könnyen valaminek? Nyilván nem erdőben vagy kábelek között akarnék vele repülni.

Köszi előre is. :R

(#5511) krx21 válasza tom_77 (#5510) üzenetére


krx21
nagyúr

A szenzorok eleve csak X sebesség alatt működnek.
ForwardPrecision Measurement Range: 0.5 - 20 m
Detectable Range: 20 - 40 m
Effective Sensing Speed: ≤ 14m/s
FOV: Horizontal: 40°, Vertical: 70°
BackwardPrecision Measurement Range: 0.5 - 16 m
Detectable Range: 16 - 32 m
Effective Sensing Speed: ≤ 12m/s
FOV: Horizontal: 60°, Vertical: 77°
UpwardPrecision Measurement Range: 0.1 - 8 mDownwardPrecision Measurement Range: 0.5 - 11 m
Detectable Range: 11 - 22 m
SidesPrecision Measurement Range: 0.5 - 10 m
Effective Sensing Speed: ≤ 8m/s
FOV: Horizontal: 80°, Vertical: 65°

[ Szerkesztve ]

(#5512) AuraSync


AuraSync
őstag
LOGOUT blog (1)

Volt már valakinek hasonló? :DDD

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#5513) Fuhur válasza tom_77 (#5510) üzenetére


Fuhur
kezdő

Ezek a funkciók nem arra valók, hogy eszetlenül irányítsuk a cuccot.
A légzsák okán még nem megyek bele az előttem menőbe mondván, hogy a légzsák úgyis megvéd.

Véleményem szerint a drónt (is) úgy kell használni, hogy az mindenféle védelem nélkül se okozzon sérülést vagy ne sérüljön maga a drón. És akkor ha valamit mégis benéz az ember, vagy valami balul sül el, akkor ezek a védelmek még megmenthetik.

Nekem még nagyon, nagyon, nagy .... régen úgy tanították a modellezést, hogy az ember kellő alázattal álljon a technikához. Ha ez megvan, akkor pont a tudásodnak megfelelő helyen és módon fogod használni a drónt. Ahogy nő a tudás úgy fogod egyre szűkebb helyeken, egyre gyorsabban, stb repíteni. De ez idő! Ha azonnal vagánykodni kezdesz, akkor egy barátom szavaival: inkább ugorj rá még a földön páros lábbal. Az eredmény ugyan az lesz, mintha repítenéd de legalább másokat nem veszélyeztetsz.

(#5514) tom_77 válasza Fuhur (#5513) üzenetére


tom_77
tag

jaa nemnemnem. Bocsánat, kicsit erősen és sarkitva fogalmaztam. Isten ments hogy direkt, teljes sebességel sziklának akarok menni. Sőt, óvatos lennék. Nekem a fotók és videok a lényeg, nem pedig maga a reptetés élménye. Ugy értettem, hogy ha véletlenül ugy adodna, mert mittudmén miért, akkor mekkora az esélye hogy megáll magátol. De ha jol látom az adatokbol, akkor nem sok :)

(#5515) Geller72 válasza tom_77 (#5514) üzenetére


Geller72
veterán

Nem sport módban alig vánszorog 30 körül. Ezen a sebességen 20 méteren belül simán megáll. Sport módban azért is van ez a dolog offline, mert nem tudna megállni. Egyenes, előre haladó mozgás esetén.. Tehát ha csak úgy köbö repülsz előre, nem sport módban és főleg nem padlón, csak filmezgetsz, nem figyelsz és eléd ugrik egy fa, akkor meg fog állni. ;).

(#5516) tom_77 válasza Geller72 (#5515) üzenetére


tom_77
tag

Köszi szépen. :R Igazábol erre voltam kiváncsi :)

(#5517) thomasvold válasza AuraSync (#5512) üzenetére


thomasvold
őstag

Ilyen nem, de a hétvégén röptettem és egy gólya elkezdett kb 20 méteres sugarú körben körözni a drón körül. Azonnal le is szálltam és közben imádkoztam, hogy azért annyira ne tetsszen meg neki a Zoom :)

Szerencsére sem a gólyának ,sem a gépnek nem esett baja. Arrébb mentem kb fél km-el, ott már nem akarta semmi a magáévá tenni a gépet :D

(#5518) syIex


syIex
veterán

Úgy döntöttem megválok az Airtől amíg normálisan ki lehet szállni belőle.
Egyenlőre a sok munka miatt nem veszek másikat helyette, de szerintetek mire lenne érdemes váltani?

The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.

(#5519) VANESSZA1 válasza syIex (#5518) üzenetére


VANESSZA1
őstag

ha kibírod, akkor egyenlőre semmit, kivárni az őszt :))

Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD

(#5520) forceberg válasza syIex (#5518) üzenetére


forceberg
veterán

Szerintem ezzel elkéstél, sokan gondolják most azt, na majd az R2-vel lesz használható anyaguk...
Én is felraktam, de ár alatt nem adom el, nem egy széthajtott példány, amúgy ist egy jó kis gép, szó szerint kicsi összecsukva. Ami jobb nála, az mind nagyobb.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#5521) AuraSync


AuraSync
őstag
LOGOUT blog (1)

Emberek jó kis drónos idő van ma!
Az előbb voltam 220m magasan meg sem rezzent a drón!
Kiváló fotókat és videókat lehet lőni. :B

[ Szerkesztve ]

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#5522) Rico45 válasza AuraSync (#5521) üzenetére


Rico45
őstag

Igen. A mai nap kiváló lesz! :R Meg holnap is :K

"Ne dobáld Tasmakkal a Yaskatirt!"

(#5523) syIex válasza VANESSZA1 (#5519) üzenetére


syIex
veterán

Mi várható ősz körül? :U

The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.

(#5524) dudicukrasz


dudicukrasz
tag

Sziasztok,abban valaki tudna segíteni hogy mit kell állítani hogy ne töltse a telefonom a távirányító?Mavic pro.Köszi

(#5525) Fuhur válasza dudicukrasz (#5524) üzenetére


Fuhur
kezdő

Azt nem tudom de már észrevettem, hogy az alma nem tölti, a droid meg igen.

(#5526) dudicukrasz válasza Fuhur (#5525) üzenetére


dudicukrasz
tag

Egyik sem jó mert így meg hamar merül a táv,telefonban meg nem tudom kikapcsolni,viszont az bírná órákig,a táv meg nem.

(#5527) tirszin válasza dudicukrasz (#5524) üzenetére


tirszin
senior tag

Már volt róla szó itt is. Készíts egy olyan kábelt, aminek az 5V-os ágát megszakítod egy 100 ohm körüli ellenállással! Akkor nem meríti, csak pár mA-rel az 500 helyett és még működni fog az adatkommunikáció is.

Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto

(#5528) dudicukrasz válasza tirszin (#5527) üzenetére


dudicukrasz
tag

Igen erre gondoltam,ha teljesen árvágom a + kábelt,az adatkapcsolat is megszűnik?

[ Szerkesztve ]

(#5529) krx21 válasza syIex (#5518) üzenetére


krx21
nagyúr

Szerintem a napnál is világosabb, hogy AIR2-re... :K

(#5530) dudicukrasz válasza dudicukrasz (#5528) üzenetére


dudicukrasz
tag

Közben bújtam a topikokat,sajnos nincs rá megoldás,powerbank+másik kábel és folyamatosan tölteni a távot,a 100ohm-os megoldás sem működik minden telefonnál,illetve eldobja az usb-t ha nagyon le van korlátozva a milliamper,mert az adatátvitelhez kell power is asszem 100ma,ez van,azért köszi mindenkinek.

(#5531) AuraSync


AuraSync
őstag
LOGOUT blog (1)

Point of Interest Mód:
Hát nekem ez a mód nem nagyon akar úgy működni ahogy kéne.
Ugyan úgy csinálom ahogyan a tutorial videókban van még is tojás alakú kört rajzol le a drón az objektum körül.
Bár a tutorial-okban sem mindig sikerül a dolog.
Hát ha még ennyit sem képes a szoftver megoldani akkor mit is várok egy elkerülőrendszertől...
Vajon hány évet kell még arra várnom, hogy azt tudjam mondani egy új DJI gépre, hogy na ez igen ez megér minden fillért? Még hányat gyerekek? :U

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#5532) Grillo


Grillo
senior tag

Aki szokott légteret legálisan használni, mindig a légtér.hu-n keresztül intézitek?
Ha van egy terület, ahol hosszasan akartok repülni, tehát hónapokon keresztül, akkor azt lehet egyben megkérni, vagy havonta kell újat beadni?
Ha van egy foglalt légtér, és én megkérem a tulaját, hogy használhassam, természetesen rendelkezem biztosítással, akkor az mennyire szürkezóna?
Magasság tekintetében mi a maximum?

Bocs, de készítenék elő egy céges projektet, és gyakorlatom a fentiekben nincs.

Köszi!

(#5533) Geller72 válasza Grillo (#5532) üzenetére


Geller72
veterán

500m (1500ft) AMSL a max. legter.hu is ok. Havonta újítani kellett eddig. Havi illetékkel, de a másodiknál már rugalmasabb, gyorsabb és nagyobb eséllyel sikeres, főleg, ha többször megkéred ugyanoda. Amit írsz, elég szürke, jogilag nem igazán ok, én sem biztos, hogy engedném az én engedélyemmel repülni a másikat, és én sem várnám el, inkább megkérném ugyanoda, csak más - nem ütköző - paraméterekkel. Ha így megkapod, akkor ugyanott már lehet egyezkedni és nem fogja senki mérőszalaggal mérni, hogy melyikőtök hány méteren van. Ennek része kell legyen az is, hogy kompromisszumra hajlamos egyén legyen a másik fél is. Ilyet is csináltunk már, ebben az esetben természetesen be lehet osztani a légteret szerintem is, mármint időben pl. Akkor van cumi, ha ő kért egy amolyan fullosat, ahol eleve nullától max magasságot adott meg. Ez azért cumi, mert akkor te már nem kapod meg, mert nem tudsz mit megadni, azaz ütközik a kettőtök légtere.

Arra is figyelj, hogy a jogszabály megkülönböztet sport, és magán, illetve ettől eltérő jelleget is. Pontosabban:

"A sport, valamint magáncélú felhasználástól eltérő tevékenység esetében a pilóta nélküli légijárművel végzett tevékenységet be kell jelenteni a légiközlekedési hatóságnak, a bejelentéséhez szükséges formanyomtatvány elérhető a letöltések menüpontban. A tevékenység bejelentését elektronikus úton érdemes megtenni, a nyomtatványt és a kapcsolódó igazolásokat a rpas@itm.gov.hu e-mail címre kell beküldeni."

Azaz ha céges lesz a project és eleve céges géppel vagy bereggelve tagságiban, akkor ezek is kelleni fognak. Még annyi, hogy ha a legter.hu-n igényled, akkor az ügyintézést 33 nappal előtte minimum kezd meg és készíts elő 15k-t.

Annyi még, hogy én ugyan ilyet még nem kértem, de elviekben a korlátozott légtérben is lehet/tudnak engedélyt intézni, azaz könnyen lehet, hogy megosztottan is repülhettek, ha ezt valaki "lezsírozza". Én mindenképpen írnék nekik egy mailt, és konkrétan rákérdeznék a dologra. ;)

(#5534) Timer


Timer
veterán

Bár némileg off itt (vagy inkább nagyon), elmondanátok, hogy Ti kinél kötöttetek biztosítást? Szeretnék kötni a Sparkra én is, de nem egyértelmű, hogy DOE-nél milyen tagság kell akkor pontosan hozzá, emellett még Allianz van talán, az meg mocsok drága. Ha van alternatíva, azt is szívesen meghallgatom. Ritkán repülök olyan helyen, ahol kárt okozhatnék másoknak, és eleve elég körültekintő vagyok, de az ördög nem alszik, szeretném, ha legalább biztosításom lenne, és amikor olyan a szituáció, akkor légteret is kérnék mellé.

Köszi előre is, és bocs az offolásért!

[ Szerkesztve ]

(#5535) Geller72 válasza Timer (#5534) üzenetére


Geller72
veterán

Ez egyáltalán nem off, mehet nyugodtan publicba. ;) Én a DOE-n keresztül kötöttem, olcsóbb is. Ők intézik, elutalod, kész. ;)

(#5536) Timer válasza Geller72 (#5535) üzenetére


Timer
veterán

Köszönöm a választ! Pártoló tag vagy magánszemély tagság kell a DOE irányába a kedvezményes biztosítási lehetőség eléréséhez? Lehet, csak én kombinálom túl, de szerintem helyenként félreérthető szövegezésű az oldal.

(#5537) Geller72 válasza Timer (#5536) üzenetére


Geller72
veterán

Én magánszemélyként vagyok tag. Így tulajdonképpen az éves tagdíjat és az éves bizti díjat utalom a két eltérő számlaszámra.

A két jogállás tulajdonképpen abban különbözik, hogy a pártoló tag szinte csak egy jelképes valami, ami semmi mást nem tesz lehetővé, mint hogy igazolod, hogy te egy csoport tagja vagy hivatalosan. Ez ott számít, ahol feltételhez szabnak bizonyos dolgokat, például tagságot egy ilyen jellegű csoportban/egyesületben. (Pl. Bizti.)

Vannak minimális jogaid, de a tagsági díjad is kevesebb (fele), mint a rendes tagnak és jellemzően kevesebb szolgáltatást vehetsz esetleg igénybe, kevesebb jogod van az egyesület ügymenetében, jogilag nincs annyi jogod, mint a rendes tagnak. Tisztségre nem választható, szavazati joga nincs.

Ha érdekelnek az egyesület dolgai, legyél rendes tag, ha csak alibinek kell, akkor maradhatsz pártoló tag is. Kb. ennyi a lényege.
A biztosítási összeg mindkét esetben ugyanannyi.

Még valami!! Ha most kötsz biztit idén először, akkor természetesen időarányosan kell befizetned.

[ Szerkesztve ]

(#5538) Timer válasza Geller72 (#5537) üzenetére


Timer
veterán

Nagyon szépen köszönöm a korrekt és egyértelmű összefoglalót, ki kellene tenni az oldalukra is, így teljesen egyértelmű a helyzet.
Ez esetben nekem elég lesz a pártoló tag is, túl nagy egyesületi életre sajnos idén se lenne lehetőségem, bár a rendes tagdíj sem vészes.

(#5539) Geller72


Geller72
veterán

2020 május 30-tól változik az eseti légtér igénylésének rendje!!

Tájékoztatást adott ki a Honvédelmi Minisztérium, hogy a korábbi tájékoztatásnak megfelelően – a katonai légügyi hatósághoz benyújtott, eseti légtér kijelölésére irányuló kérelmek vonatkozásában az Általános Nyomtatványkitöltő (ÁNYK) keretprogrammal kitölthető űrlapot vezetett be. Az elektronikus űrlap bevezetésével egyidejűleg változott a postai úton benyújtható űrlap is.

A nyomtatványok a HM Állami Légügyi Főosztály weboldalának Dokumentumok aloldalán érhetőek el, az elektronikus űrlap innen**, a postai úton benyújtható kérelem innen tölthető le.

Az elektronikus űrlap beépített kitöltési útmutatóval nem rendelkezik, az külön dokumentumként innen tölthető le, mely egyidejűleg a postai úton benyújtható kérelem kitöltési útmutatója is.

Az ÁNYK keretprogrammal* (letölthető innen) kitöltött kérelem elektronikus úton a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer (központi rendszer, KR) útján nyújtható be a katonai légügyi hatósághoz, melyhez Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz (KÜNY) kapcsolódó (korábbi elnevezésén Ügyfélkapus) tárhely, Hivatali Kapu, illetve Cégkapu szükséges. Az eseti légtér kijelölésére irányuló kérelem a hatóság elektronikus levelezési (e-mail) címére alapesetben nem nyújtható be. A minimálisan előírt 30 nap helyett javasolt a kérelmet 45-60 nappal a tervezett igénybevétel előtt benyújtani. Az indokolatlanul korán benyújtott kérelmeket azonban a hatóság elutasíthatja, ha a kérelmezett légtér-igénybevétel légiközlekedésre gyakorolt hatása nem állapítható meg. Elektronikusan benyújtott kérelem esetében a benyújtás ideje a Honvédelmi Minisztérium által küldött Befogadási értesítőben megadott befogadás napja. Postai úton benyújtott kérelem esetén a benyújtás ideje a Honvédelmi Minisztériumhoz történő beérkezés napja.

* Amennyiben a gépen nincs telepítve a JAVA futtatókörnyezet (JRE), vagy a már telepített futtatókörnyezet verziószáma nem megfelelő, akkor először telepíteni kell a JAVA futtatókörnyezetet(külső hivatkozás).
** A cikk publikálását követően frissült az elektronikus űrlap 2020.05.05-én, a link már erre hivatkozik

(#5540) #86101760


#86101760
törölt tag

Sziasztok!
Van egy Dji x3 kamerám,de valamiért nincs folyamatos állóképem.
Megy jobbra a kamera képe.
Lehet ezt orvosolni?
Köszönöm.

(#5541) Fuhur válasza Geller72 (#5539) üzenetére


Fuhur
kezdő

Határozott fejlődés: 30 nap helyett 45-60 nappal korábban :W De azért túl korán se legyen mert elutasítják! :F

(#5542) AuraSync válasza Geller72 (#5539) üzenetére


AuraSync
őstag
LOGOUT blog (1)

Amire ezt elolvastam már mentem egy kört a drónnal ott ahol akartam. :))

Ha nekem a törvényhozó 45-60 nappal előre megmondja milyen időjárás várható az adott térségben akkor meghajolok előtte. Nevetséges egy banda ez nem más.

S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

(#5543) krx21 válasza Fuhur (#5541) üzenetére


krx21
nagyúr

Ez vicc :(

(#5544) Geller72


Geller72
veterán

..Az is elég vicc, hogy az USA/FCC Air2-ben van ADS-B szenzor, de az EC(C)-ben nincs. Írhatnám, hogy addig jó, amíg nem tudják a gépem helyzetét, de az a helyzet, hogy Angliában már most van/lesz ebből kavarc, ugyanis azokat a gépeket, amikben nincs ilyen szenzor, még két évig lehet használni, aztán egyáltalán nem. Ráadásul jött be még egy csavar, avgyis pár napon belül jön, aminek hatására a mini pont ezért már nem fog abban a kategban maradni, amiben van, átkerül egy másikba, ami sokkal macerásabb lesz és kisebb összegben fogadni mernék rá, hogy dömping szerűen elárasztják majd az ebay-t a minik 1-2 hónapon belül. Így aki venni akar, az várjon még egy kicsit, aki meg eladni, az inkább most adja el, mert az itthoni piac is telítődni fog a kinti gépekkel szerintem. Ennek folyományaként az Air 2-t sem érdemes megvenni kint, mert két év múlva az is kuka lesz, de már most azzal is lesz reg-es szopás ugyanattól a pillanattól, mint a mininek. Arra is tippelni tudnék, hogy amikor majd eljön az a két év, mennyi egyéb Dji gép lesz rogyásig eladó náluk. Tulajdonképpen az összes. Már most megkezdték az USA modellek beszerzését egy csomóan, mert ezzel még megússzák a dolgot. Én csak attól tartok, hogy ezt a szart mi is át fogjuk venni. Már 2015-ben volt róla szó, szal nem lennék meglepve.

(#5545) Geller72 válasza AuraSync (#5542) üzenetére


Geller72
veterán

Tavaly (szerintem már itt írtam erről) repültem totál tisztán, engedéllyel, ráadásul ott, ahol szinte egész évben van engedélyem repülni. Egy domb tetején lakom, kimentem pár száz méterrel kijjebb a házaktól, és felszálltam. Elmentem kb 2 km-re (végig volt rálátásom is a gépre) és már jöttem visszafele RTH-val, amikor a hátam mögül megjelent egy négy turbinás, propos katonai szállítógép, egy kurva nagy, párhuzamosan az én repülési irányomra. Azt láttam, hogy baj nem lesz, de nagyon durva volt, hogy tulajdonképpen alattam repült, azaz én mondjuk a domb tetején álltam 330m-en, a katonai gép meg a domb derekánál, kb 200-on, lent a patak medre felett, de részben már a domb oldalához közel. Tőlem balra lehetett kb 200m-re, és alattam. ..Azaz az én légteremben. :D. Ok, nem sok vizet zavartam volna neki, ha összekoppannak. :D. De akkor is durva. Hogy a napnyugtakor 20 méteren felbukkanó duplafedeles szúnyogírtókról már ne is beszéljek. ;] A főúttól sem vagyunk annyira messze, bár itt nem is a távolság a lényeg, hanem van egy szakasz, ahol oltári sok a baleset és felettünk repül el mindig a mentőheli, ha kérnek a helyszínre. Szal észnél kell lenni. ;)

(#5546) krx21 válasza Geller72 (#5544) üzenetére


krx21
nagyúr

Most akkor szerinted jó ha van ADS-B szenzor vagy nem? :DDD

(#5547) Geller72 válasza krx21 (#5546) üzenetére


Geller72
veterán

Nekem nem gond, engem nem zavarna, ha ezzel mondjuk nem kellene szarakodni 30 napokat előtte, hanem indítanék egy appot és csókolom. Meg persze utalok, mert ingyen nem lesz semmi ezután sem. :D. A szenzoros dolog itt is kötelező lesz előbb, vagy utóbb, ezzel kapcsolatban nincsenek kétségeim.. :U

(#5548) Fuhur


Fuhur
kezdő

Még hogy nem lehet az időt visszafordítani!? Tessék kérem kis hazánkba költözni. Másutt egy appot használva bármikor repíthetsz. Itt pedig nem, hogy a drónozás tekintetében értelmetlen 30 napot nem rövidítjük, hanem még értelmetlenebb 45-60 nappal a tervezett repítés előtt már kérvényezni kell. Mit is? Az esetek nagy többségében azt, hogy egy "bigyóval" 30-50 esetleg 100 méter magasan fotózz párat.
Hozzá teszem, hogy a sportrepülés könnyű, vagy ultrakönnyű gépekkel is lakott terület felett min. 300 méter a magasság alsó(!) korlátja. Ezt is be kellene tartatni (személyes tapasztalatból mondom mert még én sose jövök lentebb, jó sok "sporttárs" azzal kérkedik, hogy beköszönt az ismerőse ablakán) és akkor a drón mehetne mondjuk starthely felett max. 150 méterig, repülők min. 300 méter. Máris van 150 méter elkülönítés. A mentők, rendőrség és más spec repülések pedig éppen az említett app segítségével valós időben kezelhetők.
Én ezt a hatóságnál egyszer (néhányszor) javasoltam. Egy ideje már nem hívnak ilyen tanácskozásokra :(( Mondjuk nem is szívesen mennék azok után, hogy éppen a légügy itt most megnevezni nem kívánt prominens kollégája elég arrogánsan közölte velem egy ilyen felvetésemre, hogy el sem tudom képzelni, mennyire bonyolult hazánk légtere ami a földtől a holdig (!) tart!!!! :Y

(#5549) Timer válasza Fuhur (#5548) üzenetére


Timer
veterán

"mennyire bonyolult hazánk légtere ami a földtől a holdig (!) tart!!!! :Y"

Nyilván. Biztos készül a Nemzeti Űrvédelmi Akcióterv is. :C

A témához kapcsolódva: szégyen, gyalázat. Ez is csak azért történt, hogy még inkább szabályozni lehessen valamit, amitől a poltikusok tartanak. Szóljon már valaki nekik, hogy Hadházy nem drónnal, hanem UL géppel repül a Lölő-ranch felett.

(#5550) Geller72 válasza Timer (#5549) üzenetére


Geller72
veterán

..mondjuk szerintem csak idő kérdése, és meg fogják ezért rángatni... :U

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  DJI topic
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.