- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- bambano: Bambanő háza tája
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Hirdetés
-
LOGOUT
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
razorbenke92 #16822 üzenetére
Update:
Szeptember 10-én újra feltöltöttem a 0 GBP-s nyomtatványt.
Szeptember 16-án még mindig iratokra várt a nyomkövető szerint, így újra írtam az ügyfélszolgálatnak.
Erre azt kaptam válaszul, hogy "valamilyen minimális értéket" adjak meg, mert a NAV nem fogadja el vámkezelésre az érték nélküli küldeményeket. Ebben a levélben benne volt, hogy "Az elektronikus levél engedély nélküli másolása, sokszorosítása, terjesztése, módosítása és nyilvánosságra hozatala szigorúan tiltott." Ezért nem idézem az ő levelüket.
A saját válaszom:Tisztelt ***** úr!
Köszönöm az információt, de a nevesített érték megadását nem érzem indokoltnak. A nyomtatványokat büntetőjogi felelősségem tudatában helyesen töltöttem ki, a valóságnak megfelelően. A Magyar Posta információs rendszerének hibája miatt 8 nap után csak érdeklődésre kaptam információt, majd az újrafeltöltés után újra csak érdeklődésre kaptam információt.
Ilyen esetben - nem áruforgalmi küldemény - nem lehet mentesíteni a küldeményt a vámeljárás alól? Tényleg az a hivatalos megoldás, hogy inkább hazudnom kell a küldemény értékéről?
Levelem küldésével egyidőben felkeresem a NAV-ot, hogy megerősítsék számomra, hogy ez egy megfelelő, és szabályos módja a probléma megoldásának. Kérem a NAV válaszadásáig levelemet ne küldjék vissza arra hivatkozva, hogy a nyomtatványokat nem adtam rendelkezésre, ugyanis azokat jelen állapotukban helyesen kitöltöttnek tekintem mindaddig, míg a NAV máshogy nem rendelkezik számomra.
Köszönettel,A NAV ugyan még nem válaszolt, és a posta üfsz. sem, de érdekes módon a nyomkövetés szerint tegnap délután kiszállításra továbbították, és a vámkezelés minden nyoma eltűnt a posta nyomkövetőjéből.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Jogász topic
- Korábbi vezetője szerint 40 milliárd dollár kell az Intel versenyképességéhez
- Filmvilág
- Sorozatok
- Papíron már készül a PCI Express 8.0
- Crypto Trade
- Home server / házi szerver építése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- Eladó Apple Macbook Pro 2015 / 12 hó jótállás
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 TI 16GB Zalman N5 Chieftec 700W
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix Thor Platinum II 1200W 80+Platinum Prémium tápegység!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest