Hirdetés
- Szólánc.
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
-
LOGOUT.hu
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2024. 10. 28.): [link]
(ÚJ: havi limit bevezetése 1% visszatérítésre)
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Már írtam. "Nem vagyok paranoid, de lehetnék." Csak helyesbítettem, mert már másodjára keveri valaki ide a NAV-ot, ami jelen esetben érdemi tévedés.
A NAV egy hivatal, dolgozói hivatalnokok. A Magyar Posta egy Zrt, dolgozói egyszerű - sok esetben alulfizetett - alkalmazottak. Teljesen más a merítés, teljesen más a felelősségi kör.
Akár Posta maffia, akár csak egyetlen személy megcsúszása, technikailag nincs mit beszélni róla. Ez egy bankkártya és pont. Semmilyen körülmények között nem volna szabad ennek más kezébe kerülnie, főleg felügyeletlenül nem. Egy hagyományos bankban még az ott dolgozók sem veszik át fizikailag a kártyát, terminált használnak.
Az, hogy abban a pillanatban aktiválatlan nem jelent semmit. Ha valaki vissza akar ezzel élni, nem kell hozzá agysebésznek lenni, hogy várjon vele, akár 1-2 évet. Aztán pedig sok sikert hozzá, hogy felderítsd, hogyan éltek vissza a kártyáddal.Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
Technikailag a Posta bontja fel.
A Posta jogosult vámügyintézésre, ezt az ügyintézést fizetjük ki amikor valóban igénybe kell venni a szolgáltatást.
Nem NAV dolgozók ülnek a kicserélőben, hanem a Magyar Posta alkalmazottai, akiknek van joguk vámáru kezelést bonyolítani.Legalábbis így volt amikor még volt ez a "minimum értékhatár" dolog, és nem volt kötelező minden küldeményt vámeljárás alá vonni. Most, hogy nagyobb a volumen, kétlem, hogy a NAV adna oda embereket.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
válasz loosht #16907 üzenetére
Látom már rájöttél te is, de azért leírom.
Nálam egyértelműen látszott, hogy az oldalán felvágták. [Ezen] a képen látni a vágás vonalát a ragszalag alatt. Illetve a "Pecsétjegy - a vámhivatal által megvizsgált küldemények lezárására" című fecni elég sokatmondó.
A kártya slendriánul volt a ragacson, nem szépen pozícionálva afölé a mintázatos átvilágításgátló sáv fölé, ebből gondolom, hogy nem így volt beletéve.Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
válasz razorbenke92 #16878 üzenetére
(Bocsi hogy ide offolom, de biztos van akit érdekel)
Utolsó update:
Majd 1 héttel azután, hogy belföldi kézbesítésre továbbították, megkaptam kártyám. Mindenféle kamu ügyintézési díj nélkül benne volt a postaládában. Hát... mit ne mondjak, túl naiv voltam, hogy azt hittem, van okuk akadékoskodni.
1) Teljesen vékony, alap ablakos borítékban jött. Semmi extra cicoma, keménycsomagolás, vagy bármi. Benne kitapinthatóan érzékelhető a plasztik kártya. (Ez még fontos).
2) A további képek mutatják, hogy ezt bizony felbontották. És nem csak felbontották, hanem a kártya ragacson lévő elhelyezkedéséből ítélve meg is fordították, ahol minden adat elérhető.Nem vagyok paranoid, de lehetnék. A Curve ugyan sehol nem hívja rá fel a figyelmem, de más bankok kifejezetten felhívják rá a figyelmet, hogy csak sértetlen borítékban érkező kártyát aktiváljunk.
A kérdésem csak az:
- Ha a vámnyilatkozat előtt bontották fel, akkor miért kértek nyilatkozatot? Miért nem kezelték automatikusan dokumentumként (ahogy a "Customs declaration" jelezte).
- Ha a vámnyilatkozat után bontották fel, akkor mi indokolta azt, hogy egy bankkártyát szemrevételezzenek?
- Az más kérdés, hogy a Customs declaration dátumozás alapján biztos nem a feladó műve. A levélben a keltezés Augusztus 19. A CN22-n Aug, 26.Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
válasz razorbenke92 #16822 üzenetére
Update:
Szeptember 10-én újra feltöltöttem a 0 GBP-s nyomtatványt.
Szeptember 16-án még mindig iratokra várt a nyomkövető szerint, így újra írtam az ügyfélszolgálatnak.
Erre azt kaptam válaszul, hogy "valamilyen minimális értéket" adjak meg, mert a NAV nem fogadja el vámkezelésre az érték nélküli küldeményeket. Ebben a levélben benne volt, hogy "Az elektronikus levél engedély nélküli másolása, sokszorosítása, terjesztése, módosítása és nyilvánosságra hozatala szigorúan tiltott." Ezért nem idézem az ő levelüket.
A saját válaszom:Tisztelt ***** úr!
Köszönöm az információt, de a nevesített érték megadását nem érzem indokoltnak. A nyomtatványokat büntetőjogi felelősségem tudatában helyesen töltöttem ki, a valóságnak megfelelően. A Magyar Posta információs rendszerének hibája miatt 8 nap után csak érdeklődésre kaptam információt, majd az újrafeltöltés után újra csak érdeklődésre kaptam információt.
Ilyen esetben - nem áruforgalmi küldemény - nem lehet mentesíteni a küldeményt a vámeljárás alól? Tényleg az a hivatalos megoldás, hogy inkább hazudnom kell a küldemény értékéről?
Levelem küldésével egyidőben felkeresem a NAV-ot, hogy megerősítsék számomra, hogy ez egy megfelelő, és szabályos módja a probléma megoldásának. Kérem a NAV válaszadásáig levelemet ne küldjék vissza arra hivatkozva, hogy a nyomtatványokat nem adtam rendelkezésre, ugyanis azokat jelen állapotukban helyesen kitöltöttnek tekintem mindaddig, míg a NAV máshogy nem rendelkezik számomra.
Köszönettel,A NAV ugyan még nem válaszolt, és a posta üfsz. sem, de érdekes módon a nyomkövetés szerint tegnap délután kiszállításra továbbították, és a vámkezelés minden nyoma eltűnt a posta nyomkövetőjéből.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
-
őstag
válasz pictigjis #16788 üzenetére
Én megkezdtem a hadjáratot. Baromira nem fontos a kártya, ráérek birkózni. Ha jönnek eztel a "nem lehet 0GBP" badarsággal, írásba adatom velük, és kérek hivatkozást a vámtv. azon bekezdésére, ami ezt előírja.
Szvsz. ez a "nem lehet 0GBP" a posta alibije az ellen, hogy ne ússza meg senki fizetés nélkül.
Valaki írta fentebb, hogy ez Nav probléma, ami nem teljesen van így. A probléma az, hogy a posta bujtatottan rá akar venni, hogy igénybe vegyem a vámügynöki szolgáltatását. Amivel megint nincs bajom, de akkor mondják azt, hogy a levél értékétől függetlenül igénybe kell vennem a szolgáltatást (ami ászf szerint nem áll meg). De ne kenjék rám azzal, hogy én értéket adok meg egy olyan küldeménynek, aminek nincs értéke.Szerk.: Lehetne mondani, hogy az időm többet ér mint a 700 forint, ami igaz is. De nem magam miatt csinálom, hanem mindenki másért, a posta ellen, ha úgy tetszik.
[ Szerkesztve ]
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
Itt a fórumon nem fogjuk tudni neked megoldani, az biztos.
Nem is megoldásért jöttem, olvass vissza
Egyelőre megpróbálom intézni a postával, ha bármi fennakadás lenne, mindenképpen terveztem jelenteni nekik.Azon túl, ha esetleg bármi olyat találok - azon kívül, hogy a Királyi Posta mohó/inkompetens - ami arra utal, hogy ők hibáztak (pl. indokolatlanul nem levélformátumú küldemény) mindenképpen jelzem nekik, már csak azért, hogy más ne járjon így.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
-
őstag
Rég jártam erre, gondoltam beköszönök a hírrel, hogy a szeretett MagyarPosta vámkezelés alá vonta a kártyámat.
De közben látom más is járt így, szóval csak megerősítésként írtam.Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
-
őstag
válasz V.Stryker #10240 üzenetére
A CurveCash jutalmakat akkor írták jóvá, amikor könyvelték a költéseket.
A teszt levonást nem minden bank jelzi egyformán.
Ha megvan a virtuális kártya, akkor már mehetsz használni. Viszont egy jó tanács: Ha még nem végezted el, akkor csináld meg a hitelesítést. Eltart egy darabig, és amíg nincs befejezve (általuk is) addig valami sovány száz-párezer forintos limited lesz. Kellemetlen tud lenni, ha nem tudsz róla, többen jártunk így.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
válasz margithid #10116 üzenetére
Ma nekem is volt több fizetésem is ami duplázott. Ebédeltünk, hárman három helyről. Az első helyen sikertelen volt a mekis kislány kijelzőjén egy hosszú idő után a válasz (nekem addigra a háttérbank már jelezte a tranzakció sikerességét). Másodjára jó volt ott, és utána még két helyen. Kis idő múlva, egy másik helyen megint sikertelenre vitte az elsőt, és utána a második rendben. Ez utóbbi azért kellemetlen, mert jelentős összeget zárt a Vivid kártyámon fölöslegesen duplán, és várhatok (ki tudja meddig) mire visszajön...
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
Nem lehet, hogy a sokat emlegetett limitbe értetek bele?
Nekem is csak úgy tűnt fel, hogy egyszercsak nem tudtam fizetni. App nem írja az elutasítás okát?
Ez alól kivétel az Auchan, de ott semmilyen GPay mögötti kártya nem megbízható.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
válasz Somatom #9864 üzenetére
Én mondtam megszűnést? Megkérdeztem, hogyan fordítaná.
De ha nagyon belemegyünk, tőled megkérdezhetem azt is, hogy a fordítás ismeretében te hogyan értelmeznéd a kérdést? Ki tudod jelenteni határozottan, hogy mi miatt nem tudnád tovább használni? Onnantól, hogy nem tudod használni érdemi a különbség a megszűnése és a használhatatlansága között?
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
-
őstag
-
őstag
-
őstag
Friss regisztrációnál van egy (itteni tapasztalatok szerint) 180 ezres limit, amin túl csak akkor lehet használni a kártyát, ha külön azonosításon mész keresztül. Ez független mindentől, és a feltételekben biztos le van írva, de sehol nem tolja az arcodba, hogy "Heló ezt el kéne végezni", külön kell írni a supportnak, miután rájössz.
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
őstag
-
őstag
válasz rwbag2012 #9743 üzenetére
Engem most ugyanez a gond hozott a topicba.
Október 14-én regisztráltam, azonosítottak, és SEMMI figyelemfelkeltő jel nem utalt arra, hogy limitálva vagyok bármiben.
Erre ma reggel ott állok a kasszánál és vakarózok, hogy mi lehet a gond. Közben megnéztem, és én is a 180.000 ezres limiten vagyok (170 volt eddig, a ma reggelivel bőven fölémentem volna).
Nem szoktam happogni, ha hibáról van szó, mert csak az nem vét ilyet, aki nem fejleszt.
De akkor ez komolyan a Curve agymenése, hogy új felhasználóként limitál egy időre, és ezt nem jelzi? Ilyen mentalitással hogy lehet pénzügyi szolgáltatást nyújtani?Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Facebook és Messenger
- Szólánc.
- Stellar Blade
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Milyen RAM-ot vegyek?
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Kihátrál az x86S architektúra mögül az Intel
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- GAMER PC : i5-7400 / 16GB / GTX1050Ti / 120GB / 1000GB
- GAMER PC : i5-12400F / 64GB / RTX3070 / 2000GB
- MSI RX 6600 MECH 2X 8G eladó
- Új MSI 14 Cyborg FHD+ IPS 144Hz i7-13620H 10mag 16GB 512GB SSD Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
- Új Lenovo 15 LOQ FHD IPS 144Hz G-Sync Ryzen7 7435HS 16GB 1TB SSD Nvidia RTX 4060 8GB Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest