- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- bambano: Bambanő háza tája
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
schawo #17636 üzenetére
Nincs nagy jelentősége... én azt hiszem anno gbors-al is vitáztam erről a sávszélességről.
És én akkor is úgy vallottam, hogy compute limitáltak vagyunk inkább mindkét oldalon, azzal lehet többet gyorsulni.
Mondjuk AMD oldalon ROP limitáltak is picit (főleg a jóval alacsonyabb órajel miatt)...GTX1080 be is bizonyította, kisebb szávszéllel is csúcsra tudott törni.
AMD oldalon sem a sávszél a baj, mind a 390X, a Fury meg pláne bizonyította... compute-ban, meg ha újítottak valami jót az architektúrán (annak hatékonyságán), főleg 1266MHz-en, simán tudnak jobbak lenni mint a 390... közel azonos SP/CU számmal.
-
-
stratova
veterán
válasz
schawo #17608 üzenetére
A mem sávszélességre nem alapoznék, ha nem is olyan jó mint Maxwell/Pascal esetében de AMD-nél is van DCC. GTX 1070 névlegesen 256 GB/s-t tud és nem R9 390X alatt van.
Prof. Hablaty: tudom, csak leírtam mire alapozott a kolléga, de később már megtette ő maga is.
NetTom az NV találgatósba már ne tedd be.
-
guftabi96
addikt
válasz
schawo #17585 üzenetére
Engem is ez érdekelne, mert egy eggyel kisebbre lehet várnék. (bár a fene akar több, mint egy hónapig integráltat használni)
Bár, ha azt nézem, hogy ez olyan 75k lesz itthon, akkor a 380x, ami kinéztem (nem bolti áron) nem annyira rossz vétel.Amúgy ezek honnan jöttek, hogy ez majd hozni fogja az 1070 teljesítményét?
Az AMD részéről én olyanra emlékszek, hogy olcsóbbá akarják tenni a VR belépőszintet.
Ez a bemutató alapján pipa. -
mlinus
őstag
válasz
schawo #17390 üzenetére
a Division kivételével gyakorlatilag mindenhol hozza a TX szintet, ami elég durva.
szerintem garantált a gtx 970 sikerének megismétlése. Az AMD mondjuk azért remélem nem fogja szó nélkül hagyni legalább az 1070 launchot - brutális melléfogás lenne hagyni hogy az nvidia mindenkinek elcsavarja a fejét (megint).
-
válasz
schawo #17050 üzenetére
itt kkizárólag a hbmről volt szó. a nagyobb sávszélesség mellett a hbmnek köszönhetően ugyanakkora áramkeretből 40%kal több tranzisztort tudtak meghajtani a furynál. hogy ezt a kb. 2.5b tranyót aztán mire költötték, és hogy az mit eredményezett, az ettől független döntések eredménye.
-
HSM
félisten
válasz
schawo #17044 üzenetére
Nézd, nekem nem tűnik jó ötletnek a DX12/Vulcan API küszöbén, vagy már inkább benne, attól függ honnan nézzük olyan GPU-t venni, amit minden szempontból a DX11-re gyúrtak ki, amennyire csak lehetett. Pláne nem ilyen 980 Ti árban. Ha azt veszem, hogy ennek ellenére nem sokkal gyorsabb a 980 Ti a Fury-nél, és nem sokkal gyorsabb a 390X-nél a 980, így számomra az AMD megoldások továbbra is mérföldekkel szimpatikusabbak. De ez nyilván mindenkinek a maga döntése.
(#17045) Keldor papa: Valamit akkor rosszul csinálsz.
8800GTS 320MB után HD3870-em lett, jó volt. Utána a 4890 is állta a sarat a GTX260 ellen. Utána 5850-et vettem, 3 éven keresztül vidáman elvitt mindent magas grafikán, korrekt zajszinttel a ref hűtővel, az egyik legkedvesebb VGA-m volt. Utána 7950/7970, azok is a mai napig remekül állák a sarat, sőt, mikor a 7970 kijött, még a GTX680 volt az ellenfele, most már ehhez képest a GTX770 is már van, ahol kikap tőle. A 290-em is remekül teljesített, mikor olyanom volt fél évig, és most sincs okom semmi panaszra a Tahiti-LE magos "7870"-emmel, teljesen jól elfut rajta még a BF4 is High-on, élsimítással, ami szerintem ennyi pénzért igen korrekt.
Szerintem sokaknál itt van a galiba, a csodát várják ahelyett, hogy használnák. Ehhez képest az NV-nél senki nem várja a csodát, hanem évente cserél mindenki, mint a katonatiszt. Ott tök természetes, hogy csoda nincs, és az egyéves hardver már elavult, venni kell újat.(#17046) oAcido: 600Mhz? Érdekes. Itt alaposan megnézték, adtak is neki rendesen, és nem látom nagyon 850Mhz alatt [link]. 600Mhz-es esésekkel a sebességkülönbség sem csak néhány % lenne a Fury-X-hez képest.
(#17047) Keldor papa: Miért nem inkább a TPU méréseit nézed? Ott sokkal korrektebben mértek.
Ott a Nano 186W-ból kitolt 98.6FPS-t Metro alatt míg a 980 Ti 211W-ból 110FPS-t. Szerintem ez sokkal reálisabb mérés, mint amit itt peak értékekkel dobálnak. Így hatékonyságra a két kártya kb. egyforma volt.
Szerintem ez a kép is elég beszédes: [link].(#17048) mcwolf79: Köszönjük, Emese.
(#17050) schawo: Sanszosan visszafogja a 64ROP, legalábbis a legtöbb tesztből ez jött le, mivel sokszor nem nagyon tudott elmenni a Hawaii-októl, miközben minden másban lényegesen erősebb.
A jelenlegi trendek alapján viszont egyáltalán nem baj, hogy van benne bőven ALU kapacitás tartalék. -
HSM
félisten
válasz
schawo #17037 üzenetére
A Fury-nél sajna egy épkézláb tesztet nem láttam, ahol mondjuk megnézték volna, hogyan skálázódik a fogyasztás, ha az ember nem max órajelen járatja a GPU-t.
Viszont a Nano fogyasztási adatai alapján brutál jól kell skálázódnia a cuccnak.Meg lehet nézni a TPU tesztjét, alig lassabb a Fury-nál (), miközben átlag 60W-al kért kevesebbet. [link]
És aMetro sebesség, ahol az átlag fogyasztást nézték: [link].
Ez azért eléggé nem lett rossz.Igen, én is csak érdeklődök ezek a cuccok után. De mindenképpen örülnék, ha egyszer, mikor majd használtan elérhető árban lesznek, lehetne egy ilyen HBM-es kártyám. Nekem egy első generációs Fury is tökéletes lenne amúgy még sokáig.
Jó kártyák voltak a 7970-ek, nekem most a kistesója van, és nekem is kezd kicsit kevéske lenni. Aztán majd meglátom, mit hoz a piac utódnak, de az se lehet drága kártya.Mindenesetre kíváncsian várom az AMD P10 Polarisait, hátha kavar kicsit az állóvizen.
-
HSM
félisten
válasz
schawo #17035 üzenetére
Nézd, ha a memóriarendszer önmagában megzabál a kártyán 60-70W-ot, akkor ennyivel kevesebb a GPU játékterülete, ez egy fix fogyasztás, amivel nem igazán tudsz mit kezdeni, vagy skálázni.
Ha ugyenz megvan 10-20W-ból, és a többi a jól skálázható GPU-ból jön, akkor máris van játéktered, sokkal nagyobb, mint a másik esetben. Ez pedig erősen látszani fog a végeredményben, ha mondjuk otthon az épp aktuális igényeidre próbálod szabni a kártyát, mert az egyik úgy fog skálázódni lefelé fogyasztásban, ha nem kell az összes lóerő, mint az álom, a másik meg, háááát, kevésbé.Tehát itt igencsak látszódni fog az eredmény az abszolút fogyasztásban és fűtésben és hangban.
-
HSM
félisten
válasz
schawo #17030 üzenetére
200W magasságába tippelném. De amúgy inkább úgy mondom, a memóriaalrendszer részéről számítok egy 50-60W előnyre fogyasztás tekintetében a HBM2-es megoldás javára a 384bites GDDR5X-hez képest.
Aztán ezt az előnyt el lehet használni a GPU-nak extra TDP-keretre, vagy simán hagyni ennyivel alacsonyabban a fogyasztást. Majd eldől úgyis.Ezenkívül a jóval kisebb fogyasztású memória révén skálázhatóbb is lesz a csip, ha visszaveszed kicsit, sokkal több fogyasztást lehet majd nyerni, mint eddig. Tudom, hogy ez keveseket érdekel, de akiket igen, azoknak ez igen hasznos, hogy egy egyszerűbb grafikájú vagy régebbi játékban ne egyen 200W-ot a VGA, amikor elég lenne neki mondjuk 70 is. Vagy ha mondjuk a legmelegebb nyári napokon mégsem akarod 200W-al fűteni a lakást is lehet jobb opció kicsit visszavenni és megspórolni 50-100W-ot. Egy 2-3 órás játékpartin izzadságban mérhető az ilyesmi.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
schawo #16932 üzenetére
...majd kb. egy fel ev mulva, amennyivel a megjelenes elott ezek a chip szalitmany leakek jonni szoktak.
Ez volt mar?
AMD Gains Market Share in Q1'16 Discrete GPUsNem sok, de ez mar a harmadik negyedev amikor novelik a reszesedest.
-
sutyi^
senior tag
válasz
schawo #16599 üzenetére
Ezt nem lehetett emlékeim szerint kikapcsolni semmin talán.
- Shadelt, tessellált víztükör a pálya alatt amit sosem láttál.
- Nagyjából a kismilliárd és a végtelen közötti polygonból felépített egyébként szinte teljesen síkfelületű tárgyak mint betonterelők, 2x6"-os deszkák az ajtókon ablakokon és hasonlók. (Sponsored by NV).http://techreport.com/review/21404/crysis-2-tessellation-too-much-of-a-good-thing
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #16111 üzenetére
Például ott a mosquito noise problémája, ami a tömörítésből ered. Egy külső post-process simán kiszűri. Ebben például messze a legjobb az AMD rendszere, és hiába kérik magát a kódot az alkalmazásfejlesztők, az AMD nem adja oda nekik. De persze lehetővé teszik, hogy az alkalmazás oldalán használhassák a driver post-processeit.
Régebben is észrevettem a cégeken, hogy multimédiában teljesen más a felfogás. Az Intel és az NV ezzel úgy van, hogy van egy rakás alkalmazás, ami megfelelő, míg az AMD szerint ezek valóban jók, de közel sem elég jók, így inkább jobb post-process rendszereket fejlesztenek a driverbe. Ez tisztán felfogásbeli különbség. Ha az Intel és az NV is így állna hozzá, akkor simán lemásolható lenne az AMD képminősége.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #15802 üzenetére
A GFLOPS/TFLOPS csak egy szám. Kb. annyi hatása van a teljesítményre, mint a shaderek számának. A program oldalán ez nem csak számháború.
Itt maga a problémakör tök egyszerű. A DX11-ben írtál egy programot, leadtad a gyártóknak, akik agyontesztelték az early kódokat és szállították a dev csatornákon neked a drivert. Beleraktad te a munkaórát és belerakták a gyártók. A DX12-ben ez megszűnt. Leadhatod a programod, de abba felesleges a gyártóknak munkaórát ölni, mert a kernel driver hiánya miatt csak például complier bugfixelni tudnak. Innentől kezdve az az architektúra kapja a legnagyobb teljesítményt, amelyiken a fejlesztők eltöltötték a legtöbb munkaórát. Ez multiplatform fejlesztésnél a GCN. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
schawo #15796 üzenetére
Majd a hozzaertok megmondjak mi lehet a gebasz.
Nekem innen ugy tunik, hogy ahol nincs nagy kapalozas NV reszerol, ott athuzzak a konzolportot a bennelevo GCN optimalizacioval aztan annyi.
A MS most az XBOX portokkal csinalja azt amit Abu vizionalt mar jo regen, hogy nem nagyon foglalkoznak a kulonbozo kartyakravalo optimalizalassal, csak athozzak a jatekot a "port2pc.exe"-vel.Ez aztan szepen meglatszik a minosegen is persze (ebben az esetben foleg az NV kartya tulajoknak)
(#15797) tailor74
Maganvelemenyem, hogy egy ilyen szintu jatekhoz (nincsenek nagy terek, meg sok ilyen-olyan effekt) eleg kell legyen egy 280x. Valoszinu a 960 is eleg lenne egyebkent, csak az MS-t ugy tunik jobban erdekli az hogy gyorsan athozza a jatekait pc-re mint hogy az NV orrat torolgesse. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
schawo #14211 üzenetére
A konzol nagyreszt azoknak keszul, akik csak jatszani akarnak es tojnak az FPSre meg hasonlokra. Ok az 50+millio es ok a celkozonseg
Az hogy vannak akiknek nem felel meg teljesen ertheto, de ebben a felallasban ok az elenyeszo kissebseg. Vagyis a konzol a celjat eleri, mert a celkozonsegnek megfelel.
A Renault Clio is egy autosport forumon megkapna hogy fos, de sokmillio embernek megfelel, mert nekik arra kell hogy beuljenek es A-bol B-be jussanak. Az autosport forum velemenye miatt nem fogjak sem abbahagyni a gyartasat, sem atepiteni.
Tomoren: A konzol szar vagy sem egyeni megiteles dolga, de valoszinu a gyartok felmertek kinek celozzak, es nekik meg is felel -> ergo sikeres a termek.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
schawo #14208 üzenetére
Ha 53millio ember hasznalja a konzolokat elegedetten,de legalabbis csendben, egymillio(helyett sokkal kevesebb) meg morgolodik, akkor a konzol marad ahogy van es eli vilagat.
Nem lehet kiindulni ilyen hw forumokbol mint a ph, mert ide csak azok jarnak akik hardver meg fps matyik. -
sayinpety
tag
válasz
schawo #13936 üzenetére
Engem nem zavar a munka. Kepes vagyok ket pathot irni. Signal update sem erdekel, amig az overhead kezelheto.
Ami zavar a D3D12ben a tudas hianya. Mantle APIn es konzolokon van ds_swizzle_b32, ds_ordered_count, s_setvskip. D3D12ben egy sincs. s_setvskip hianyat tulelem, am a SIMD lane swizzle es ordered atomics hasznos. Sokkal lassabb nelkuluk a codepath. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
schawo #13510 üzenetére
Szerintem ez egyeni preferencia kerdese.
Foleg hogy nem maximum hanem average van a tablazatban. Az szerintem sokkal jobban mutatja a tenyleges felhasznalast mint a minimum ami ugye azt is jelentheti hogy a meres alatt egyetlen helyen beesik annyira amit lehet eszre sem veszel.
Mint a heaven benchmark amig nem javitottak, egy helyen mindig beroccent es emiatt 8-10 minimum fps-t irt.(#13512) Szaby59
Ezert irtam hogy elso ranezesre megteveszto, pontosan ezt jelenti.
Ameddig nem nezi meg jobban az ember (es sokan nem teszik) addig nem nyilvanvalo. -
#85552128
törölt tag
válasz
schawo #13466 üzenetére
Ahhoz képest, hogy még egy éve sincs, hogy az első HBM-es termék kint van és a hynix volt a technológia atyja meglepett, hogy ennyire le vannak maradva. Még akkor is ha a szabvány adott és így más is gyárthat.
Az lenne még nagy pofon ha a végén az nV-nek hamarabb lenne HBM2-es terméke mint az AMD-nek. -
-
válasz
schawo #13453 üzenetére
Dehogyisnem, amikor minden egyes eladott példányon bukta van
Amúgy itt bejön egy igen érdekes kérdés, ami az árazást nagyban meghatározza - van a direkt darabköltséged és van a fully loaded darabköltséged, ezek között hogyan határozol meg egy olyan effektív darabköltséget, amire aztán az árazáshoz szükséges profitcélokat ráépíted? Ezt nagyon könnyű elb***arintani, érzésem szerint a 390X-nél pont ez történt. A 380X esetében viszont nehezen tudom elképzelni, hogy tudnák értékelhető mértékben olcsóbban adni.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
schawo #13446 üzenetére
De lattam, de en a Furyra vagyok kivancsi, ha azt megemlitetted, hogy a lista aljat sem latja, akkor a 980Ti-nel miert kifogas az ar?
Egyebkent ahogy Cain irja a 200-as sorozat novekedett pedig nem is kapni, ugyhogy erosen eselyes hogy a 300-as kartyakat oda sorolja a felmeres. Ami kulon erdekes osszevetve a 970-el, majdnem ugyanannyival nott (970 0.14% - R9200 0.12%)
-
válasz
schawo #13443 üzenetére
a 300as széria május óta kapható, és nem igazán hozott akkora újdonságot, ami miatt rögtön váltani kellene rá. nem meglepő, hogy evolúciós termékként nem kapott egyből akkora részesedést, az veszi őket, aki egyébként a 200asból venne, csak éppen olyat már nem kapni. aszt mégis a decemberi részesedése 0.12%kal magasabb a novemberihez képest.
-
-
válasz
schawo #12729 üzenetére
a spec sheeteken valóban jól mutat, hogy 7970nek/280xnek is ugyanolyan széles adatbusza van a memóriák felé, mint a 980tinek, de ennél azért kicsivel több kell.
akkor lett volna értelme, ha rátesznek 6GB ramot, de azt etetni is kell (táp), hűteni is kell (hűtés), és van némi helyigénye is (512es modulok vannak rajta, ergo +4 modul), és csúnyán el is szálltál a költségekkel. 230-250USD a target, 290nél kezdődik a 970, ami más kávéház. -
gainwardgs
veterán
válasz
schawo #12685 üzenetére
Anno 680-nál is ez ment hogy majd a gcn szarrá alázza meg compute shader stb. aztán kb semmi
Mint kb 8800gtx idejében a nagy hype hogy na majd az r600....Utolsó AMD kártya amit szerettem az a 4800as sorozat volt a 4870-el aztán arra is kezdtek kijönni a bugos catalystok és már nem bírtam idegekkel hogy minden második játékhoz új drivert kellett felraknom meg catalyst hotfix meg a pék fa...
Ha így halad az AMD a következő generációval Pascal ellen is ugyanez lesz mint most
-
gtamate2
veterán
válasz
schawo #12513 üzenetére
Az a gáz hogy ez a Radeon Software első főverziója. Nagyon csábítóra sikerült
Komolyan nem értem hogy követhet el egy ilyen kaliberű cég ilyen óriási hibákat.(#12514) solfilo : Hát igen, nvidiára viszont nagyon jóloptimalizált és gyönyörűen is néz ki. Tudom sajnos hogy az amd kártyáin nem remekel, mondjuk nem értem miért nem javít a drivereken az amd, ott lenne a lehetősége rá.
-
válasz
schawo #11384 üzenetére
Lehet, nem vagyok nagy RTS játékos. Logikus, amit mondasz, de lehet, hogy más tudna jó érveket felhozni a sok egység mellett.
(#11388) -Solt-: a Mantle egy potenciális sikertörténetnek kb. a 3. lépcsője az ötből. Az eddigi kísérleteken az látszik, hogy a negyedik lépcsőfok (kisebb CPU-igény) már csak félmagas, az ötödik (jelentős extra perf) pedig még mindig álom.
-
-
DudeHUN
senior tag
válasz
schawo #11350 üzenetére
A WiiU nem ezen dőlt meg. Nézd meg Wii eladásait. Btw nem fos. Csak számodra mások a prioritások.
Viszont a másik két nextgen (currensgen már) konzol eladási rekordokat döntöget. Pedig a 900p is izzadós néha. Az emberek 99%-a pont tojik rá, mekkora a rendering resolution. Meg amúgy is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 2600 / RX 570 8GB / 16GB DDR4 / 512 SSD
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955
- Bomba ár! Dell Latitude 5320 - i5-11GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G3 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest