Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#17101) cyberkind válasza Ijk (#17100) üzenetére


cyberkind
félisten

Azért az nagy kettő hogy ki mennyivel "fektet" be. :D

[ Szerkesztve ]

Paranormal Cocktivity

(#17102) #85552128 válasza tailor74 (#17097) üzenetére


#85552128
törölt tag

Egy szóval nem említettem a Polaris teljesítményét, lévén benchmarkok nélkül nem lehet, a te "évente váltogató" hozzászólásodra reagáltam.
A 3D mark 11 eredmények nagyon szépek (bár azt sem tudjuk konkrétan miről szólnak...), csak lényegtelenek, mert játékokban teljesen más eredmények jöhetnek ki - akár jobbak/rosszabbak is, az áruk megint csak más kérdés...

[ Szerkesztve ]

(#17103) tailor74 válasza #85552128 (#17102) üzenetére


tailor74
őstag

Reagálva a"polírozott GCN" hozzászólásodra, igyekeztem csak olyan eredményt kikeresni, ami minden kártyánál adott, ez pedig a 3d mark 11 volt. Ebből vontam le a következtetéseim.
Mindenki tudja, hogy a játékokban mért teljesítmény egy másik dolog, sőt én sem mondom, hogy az "NV nem keni el az amd száját", csak annyit mondtam, hogy korán "temeted" még a másik céget. :)

Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.

(#17104) #85552128 válasza tailor74 (#17103) üzenetére


#85552128
törölt tag

Hol temettem ? A "polírozott GCN" megállja a helyét, vagy lecserélték volna teljesen az alap architektúrát ? A 14 vs 16 nm sem jelent feltétlenül előnyt ahogy azt az eredeti hsz. állította, mert több tényező is befolyásolhatja a legyártott GPU-k működését/paramétereit. Eddig az AMD is a TSMC-vel gyártata a nagy teljesítményű GPU-kat.
Tesztek nélkül ne állítsuk már, hogy "előnyben" vannak mikor ahogy gbors is írta nagyon nem ezek az előrejelzések.

[ Szerkesztve ]

(#17105) Petykemano válasza #85552128 (#17104) üzenetére


Petykemano
veterán

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#17106) #85552128 válasza Petykemano (#17105) üzenetére


#85552128
törölt tag

"4th Generation Graphics Core Next" aka GCN4 Már ha feltétlenül a marketing slidewarekre hagyatkozunk...
Attól, hogy változott az elnevezés az alaparchitektúra még ugyanaz csak tovább javítva, ahogy az a Pascal esetében is történt.

[ Szerkesztve ]

(#17107) Petykemano válasza #85552128 (#17106) üzenetére


Petykemano
veterán

Ha ezek a számok igazak, akkor 2304 1.26Ghz-en ~ 3584 1.0Ghz-en. Ez 20%-os IPC növekedés.
Nem mondmo, hogy nem GCN, de több, mint polírozás.

Hogy ettől jobb lesz-e, azt nem tudom. Sok még a kérdés.

Más:
Jellemzően a samsung és tsmc nodejai közti különbséget az Apple chipek alapjá jóvá szokták írni az nvidiának (hádde ez a 300mm2 valójában nem is annyi lenne a samsungén, hanem csak 9%-kal kevesebb és akkor már nem is olyan nagy a két csip közötti méretkülönbség.) Viszont azt, hogy a a tsmc csip magasabb fekvenciát elérhet, mert - szintén az Apple alapján - hűvösebb, kevésbé melegszik - már nem szokták levonni a samsungra képzeletben átvitt összehasonlítással (értsd: mondjuk ugyanazzal a 9%-kal alacsonyabb az iso TDP mellett elérhető frekvencia, mint amennyivel kisebb a méret)

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#17108) #85552128 válasza Petykemano (#17107) üzenetére


#85552128
törölt tag

Ne a Furyhoz hanem a 390X-hez mérd: még eggyel régebbi arch, alacsonyabb órajel, csak "2816" sp.
Már nem olyan rózsás a helyzet...
A "referencia" 1050 MHz-es 390X-szel számolva gyakorlatilag +20% órajel -22% SP és csak 6%-kal gyorsabb tőle, tehát a tiszta nyereség 5% körül van max. 10% és ez a 3 éves architektúrához képest.

A Fury ebben a tesztben elvérzik a kevés Rop miatt, a 390X-hez képest is kevesebb mint 10%-kal gyorsabb csak. Ennyire kevés különbség még a "Ropos" játékokban sincs köztük, szóval játékok többségében a Fury jobban elhúzna.

[ Szerkesztve ]

(#17109) Petykemano válasza #85552128 (#17108) üzenetére


Petykemano
veterán

Ebben igazad van.

A Fury elég fura. Ha Abunak igaza lesz abban, hogy az async compute felé tolódik majd el a játékipar, biztos szép öregkort fognak megérni, de....

Elég véglegesnek tűnik. Mondhatni papírforma: feleakkora helyen feleakkora fogyasztással ugyanaz a teljesítmény. Nem rossz, de nagyjából ezt vártuk a finfettől. Viszont az eredmény elég véglegesnek tűnik abból a szempontból, hogy ahhoz meg túl nagy, hogy legyen valami tuti fícsör, ami jelenleg driverből tiltott (mint ahogy az órajelek sem feltétlen tekinthetők véglegesnek), ami majd még dob rajta egyet. Ugyanakkor ha mégiscsak ennyi a 3 éves architektúrához képest, az elég kiábrándító, akkor is, ha az akkori árához képest olcsóbban megkapod

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#17110) Laja333 válasza #85552128 (#17108) üzenetére


Laja333
őstag

Mondjuk ezzel a számítással a Pascal előnye is "semmissé" tehető.
A 980-hoz képest az 1080 +25% SP + 42% órajel, és "csak" ~56%-al erősebb.
Azért egy új generációnál más is fontos, például eleve az, hogy magasabb órajelen képes üzemelni jóval alacsonyabb fogyasztás mellett. (Teszi ezt a Pascal és a Polaris is)

(#17111) #85552128 válasza Laja333 (#17110) üzenetére


#85552128
törölt tag

Eleve a volt az allaspont, hogy ott nem történt valtozas itt meg igen, de akkor eljutottunk a "nagyobb változások vannak rajta mert amott csak órajelet emeltek" álláspontról a "nem baj a pascal is ilyenre"... TPU összesítésben +66% 1440p-n egyebkent.
A maxwell mondjuk nem az előző előtti architektúra mint jelen esetben a 390x.

[ Szerkesztve ]

(#17112) Laja333 válasza #85552128 (#17111) üzenetére


Laja333
őstag

Nem jutottunk el sehova, legfeljebb oda, hogy csak a +- órajel és +- SP számolással nem igazán tudod jellemezni, hogy mennyivel lett jobb az új generáció. :)

Más:
Én még mindig ámulok azon, hogy az 1080 a 960-tól is kevesebbet fogyaszt multimonitor/blueray/idle alatt... :Y

[ Szerkesztve ]

(#17113) proci985 válasza #85552128 (#17108) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

Ez a fogyasztáson lesz érdekes. Ha tudja a 390X tempóját fele fogyasztás mellett az már úgy nem hangzik rosszul.

Hawaiinak a teljesítményével sose volt baj, a fogyasztása miatt vált nagyon sokaknak neccessé (300Whoz nagyon jól szellőző ház és egy relatíve drágább táp is kell).

[ Szerkesztve ]

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#17114) #85552128 válasza Laja333 (#17112) üzenetére


#85552128
törölt tag

Na ezt majd a legközelebbi "pascal csak húzott maxwell" kommentelőnek is linkeld be.

[ Szerkesztve ]

(#17115) Petykemano válasza #85552128 (#17111) üzenetére


Petykemano
veterán

Lehet, hogy a Polaris is olyan előremutató architektúra, amelyik nem ma teszi versenyképessé versenytársaival szemben, hanem két év múlva. ;]

Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

(#17116) TTomax


TTomax
nagyúr

Ez már azért igen amikor a Fury X-et a 970hez meg a 950hez mérik... kár,hogy 390/X nincs a tesztben...

[link]

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#17117) imi123 válasza TTomax (#17116) üzenetére


imi123
őstag

Itt mérnek 1080-at is.

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#17118) Milka 78 válasza TTomax (#17116) üzenetére


Milka 78
nagyúr


290x+10%.

(#17119) velizare válasza Milka 78 (#17118) üzenetére


velizare
nagyúr

ilyet is régen láttam. a cf működik, az sli nem.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#17120) oliba válasza Milka 78 (#17118) üzenetére


oliba
őstag

Régi driverrel tesztelték az AMD-t. Azóta kint van a 16.5.3-as driver külön warhammerhez (is). Azt nem tudom, hogy mennyit gyorsít ezen még.

(#17121) gbors válasza Laja333 (#17112) üzenetére


gbors
nagyúr

Igazából azt pont lehet. +42% órajel és +25% ALU/TEX az átlagosan durván 60%-os előrelépést jelent. Ehhez képest van 67-68%, tehát csak az architektúrából 4-5% plusz jön. Nyilván az arch javulás másik aspektusa a magasabb órajel, mert az sem kizárólag a process-ből származik.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#17122) Laja333 válasza gbors (#17121) üzenetére


Laja333
őstag

Ezt továbbra is csak akkor lehet így, ha semmi mást nem veszel számításba.
Ebből az következik, hogy hogy +0 órajel és + 0 SP mellett változatlan teljesítmény, viszont fele fogyasztás már nem előrelépés.
De még nem fogyott el a reggeli kávém, lehet azért gondolom így. :)

(#17123) #85552128 válasza Laja333 (#17122) üzenetére


#85552128
törölt tag

Az a 28 nm -> 14 nm váltással magától értetődik.
Kíváncsi leszek így a perf/wattra, mert a 1080 a 390X-től átlag 60 %-kal gyorsabb még a stock 180W-os TDP-vel is (de még a 1070-en is durván +20-25%-kal ha a csak a 980 Ti adatait nézzük), ebben pedig pont a kisebb kártyáknak kéne jobbnak lennie.

[ Szerkesztve ]

(#17124) Ghoula válasza gbors (#17121) üzenetére


Ghoula
senior tag

Ha a 25% ALU/TEX többlet valós 25% pluszt jelent,akkor annak a 42%-al emelt órajeles performanciájának nem 177,5%-nak kéne lenni? :R

(#17125) Laja333 válasza Ghoula (#17124) üzenetére


Laja333
őstag

Nekem is ez jött ki, valamint 1080p-ben a teljesítmény többlet sincs 67-68%, csak 56%.

(#17126) #85552128 válasza Laja333 (#17125) üzenetére


#85552128
törölt tag

1440p-n 66%, 4K-n 69% :K

(#17127) Abu85 válasza velizare (#17119) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A CF-ből is csak az XDMA, illetve az egynyákos megoldás működik. A hidas SLI/CF konstrukciók negatívba skálázódnának. Ezért tiltva vannak driverből, persze lehet, hogy találnak valami megoldást később. Ugyanakkor lesz a DX12-es módnak multiadapter opciója, ami már ugye nem azokat a szerencsétlenül lassú hidakat használja. Na az skálázódni fog mindenhol.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17128) velizare válasza Abu85 (#17127) üzenetére


velizare
nagyúr

ühüm. a tegnapi híredet olvasva az volt az érzésem, hogy egyből a dx12 móddal jön ki a játék. de mivel ezt eddig máshol nem olvastam, felteszem, nem ez a helyzet, később patchelik fel majd dx12. nem tudod esetleg, mikor?

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#17129) Locutus válasza Abu85 (#17127) üzenetére


Locutus
veterán

Mármint úgy érted, hogy lesz, mire majd senkit se érdekel már?
Elég sok az effajta ígérgetés a mostanában megjelenő félig-meddig DX12-es, félig-meddig kész játékoknál...

Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

(#17130) Abu85 válasza velizare (#17128) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Polaris startjához érkezik a DX12 mód. De van már a sajtónak DX12 tesztprogramja előzetes kóddal. Cirka 60%-os extrát dob még erős procival is. Nekem úgy jó 90%-ot gyorsít. Valószínűleg a DX11-es kóddal már nem foglalkoztak annyit a fejlesztők, így abból nem hoztak ki mindent. Túl költséges lett volna.

(#17129) Locutus: Akit nem érdekel a DX12, az vehet CF XDMA rendszert vagy egynyákos multi GPU-t és az DX11-ben is skálázódik.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17131) velizare válasza Abu85 (#17130) üzenetére


velizare
nagyúr

az amd kérte, hogy tartsák vissza a polarisig? ez lesz a csali? :D

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#17132) #85552128 válasza Abu85 (#17130) üzenetére


#85552128
törölt tag

Kiadni vele a gyakorlatilag félkész játékot bezzeg nem volt túl költséges...

"Akit nem érdekel a DX12, az vehet CF XDMA rendszert vagy egynyákos multi GPU-t és az DX11-ben is skálázódik."

-> helyesen: aki megjelenéskor szeretne vele játszani az vehet 980 Ti-t vagy 290X CF-et még 1080p@60 FPS-hez is olyan jó állapotban sikerült kiadni - és még GameWorks sincs benne. :C

Bár így legalább lehet majd 50-100+%-os gyorsulásokat mérni ha kijön a DX12-es verzió :U

[ Szerkesztve ]

(#17133) gbors válasza Ghoula (#17124) üzenetére


gbors
nagyúr

A +25% ALU / TEX valós teljesítményben durván +14-15% átlagosan, és a 42% órajel-emelés (mindkét domainben), is "csak" kb. +40%, teljesen nem 1:1 a sebességnövekedés. Így jön ki a 60%.

fullHD-ben valószínűleg több helyen CPU-limitesem a mérések, azért nem jön ki a +67-68%.

(#17122) Laja333: azt nem nagyon tudod értelmesen kimérni, hogy a fogyasztás hogyan változik azonos órajel és azonos unitszám esetén, mert minden architektúrának van optimuma feszültség és órajel terén. Ha a Pascal-t visszadobod a Maxwell szintjére, lehet, hogy alig fog kevesebbet fogyasztani.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#17134) Laja333 válasza gbors (#17133) üzenetére


Laja333
őstag

Értem. :R

(#17135) Bratilla95 válasza #85552128 (#17132) üzenetére


Bratilla95
tag

Game works-szel lehet 1080 lenne a minimum amin elindul. :DDD

\\Fx 8320@ 4,6 Ghz //XFX 480 RS 8gb \\

(#17136) Laja333


Laja333
őstag

(#17137) Habugi válasza Laja333 (#17136) üzenetére


Habugi
addikt

Ha ez így lenne pont a fordítottja lenne a kétszereplős piac jelenlegi állása.. :DDD

Mondjuk az kabaré hogy a lassan Holdig elhypeolt VR nemhogy a 4K-nak elvérzik de még a roppant magvas "I just want new games" is rábüntet egyetlen trollkodó százalékot.. :C

Fájlaltam a forrás megnevezésének hiányát de végül a kép nevében megleltem.. :R

[ Szerkesztve ]

..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

(#17138) Anubris válasza #85552128 (#17132) üzenetére


Anubris
őstag

A Total War szériánál már hagyomány, hogy félkészen adják ki a játékokat. Az Attila-nál azt hiszem pár hét után ki is vették a maximum beállítási lehetőséget mondván majd az a következő vga szériának lesz szánva. Korábban ment az ígérgetés, hogy most ez más lesz, mert az AMD-vel együtt dolgoznak, mint annó a Shogun 2-nél.

Ráérnek vele amúgy. Mire a játékmenet elfogadható lesz kell 1 év. 15 patch meg a 60%-ban kivágott kontent is bekerült jöhet a DX12 is. :D

(#17139) guftabi96 válasza Habugi (#17137) üzenetére


guftabi96
addikt

Nekem is ezen akadt meg a szemem.
Érdekes.
Azt hittem jóval nagyobb százalék lesz (bár szerintem ha nem lenne ennyire drága a Vive és a Rift, akkor a százalék is sokat nőne).
Én nagyon szívesen kipróbálnám, hogy milyen.
Otthonra nem kéne, mert:
-nekem drága + még a gépemet is fejleszteni kéne
-magamat ismerve 5 perc után rosszul lennék :DDD

Pedig milyen jó lenne Assetto Corsát VR-ban nyomni.

[ Szerkesztve ]

#KeepFightingMichael

(#17140) Laja333 válasza Habugi (#17137) üzenetére


Laja333
őstag

Igyekszek mindig olyan nevet adni, ami informatív. :))

(#17141) Abu85 válasza velizare (#17131) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem. Egyszerűen csak nincs kiadható állapotban.

(#17132) Szaby59: A játékok 99,9%-a félkész. A gond az, hogy nincs elég idő megírni az egészet, hogy teljesen optimalizált legyen. Alig egy-két stúdió figyel oda arra, hogy egy rakás energiát beleöljenek a DX12 mellett a DX11-es kódba, de ez valójában nem éri meg, mert amit gyorsan elérsz a DX12-vel sebességet, azt a DX11-gyel jó másfél éves extra munkával lehet hozni. Puszi a hasára mondjuk az Oxide-nak, hogy ők ezt felvállalják, és véglegekig szétoptimalizálják a motort, de a valóság az, hogy a kőkemény határidőket szabó kiadók többségének nem éri meg a megjelenést másfél évvel eltolni. Ilyen körülmények között a DX12 előny, mert sokkal gyorsabban eljuttat arra a sebességszintre, ami a cél volt. A DX11-et pedig vagy befoltozzák az elkövetkező évben, vagy ráhagyják.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17142) Valdez válasza Abu85 (#17141) üzenetére


Valdez
őstag

De nem annak kellene lennie a prioritásnak? Úgy értem nem lenne jobb ha megfordítanák az eddigi trendet és előbb dx12-re hoznák és később kaphatna dx11 portot is?

(#17143) velizare válasza Abu85 (#17141) üzenetére


velizare
nagyúr

oké, akkor várjuk vele a polaris launchot. köszi az infókat.

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#17144) Firestormhun


Firestormhun
senior tag

High-end add-in boards shipments increased in Q1 2016, while all else declined

- The news for the quarter was encouraging and seasonally understandable, quarter-to-quarter, the AIB market increased 4.8%

- Gaming the game changer. However, in spite of the overall PC churn, somewhat due to tablets and embedded graphics, the PC gaming momentum continues to build and is the bright spot in the AIB market. The gaming PC (system) market is as vibrant as the stand alone AIB market. All OEMs are investing in Gaming space because demand for Gaming PCs is robust.

NV vs AMD:

Szegmensek megoszlása:

...

(#17145) huskydog17


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Erről lesz majd hír a PH-n?

Nyílt forráskódúvá vált a CryEngine 5.1

Ha pedig már a Cryengine-nél tartunk, itt egy friss teszt a Homefront: The Revolution című játékhoz, amely szintén CryEngine-t használ.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#17146) Abu85 válasza Valdez (#17142) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha a validátor hibát jelez a kódra, akkor nem. A DX12-ben nincs kernel driver, hogy mindent ellenőrizzen futtatási időben. Ott az alkalmazásnak igen komoly jogosultságai vannak, ami egyrészt az egyszerűséget hozza el a programozónak, értsd sokkal hamarabb elérik a kívánt teljesítményt, de a jogosultságokkal lehet rosszat is tenni, és nem fogja ellenőrizni a driver, hogy amit a program ki akar törölni, az egyáltalán kitörölhető-e. Erre van az explicit API-khoz egy validátor, ami megmondja, ha a program hülyeséget csinál. Na most úgy nem szabad kiadni egy programot, amíg a validátor hibát jelez. Ezért nincs publikusan kiadva a DX12 benchmark, amit a sajtó egyébként már elér.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#17147) sutyi^ válasza Firestormhun (#17144) üzenetére


sutyi^
senior tag

Ez attól függ mit hívunk high-endnek, mert az utóbbi években az árak és az adott pénzért kapott teljesítmény szintek egy hangyaf@sznyit elcsúsztak...

-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.

(#17148) #45185024 válasza sutyi^ (#17147) üzenetére


#45185024
törölt tag

Eddig volt Nvidiának a haszonkulcsa 57 százalék
amikor a 980 volt 140 ezer akkor most a 260 ezres 1080 nál mekkora a haszonkulcsa :F
Amd meg vérszemet kapva megy utána mert meg akarja szuntetni a pénthiányait
Hipotetikusan tételezzuk fel hogy betiltanának ma minden 100 ezer forint feletti kártyát
Holnaptol az lenne hogy az 1070 lenne 90 ezer az 1080 meg 100 ezer /a TIt meg eladnák furogép alkatrészként zsirpapirba :D /
Vajon megérem e egyszer azt hogy kijön egy tokeeros cég feltalál valamit és ráteszi a 3 évre valo fejlesztési kotséget meg a tisztességes 15 százalákos haszonkulcsot és annyiért adja amilyen szám kijott
Mindkét mai céget véresre verné igaz nem lenne dobozban supported játék kod
NA BUMM

[ Szerkesztve ]

(#17149) Locutus válasza #45185024 (#17148) üzenetére


Locutus
veterán

Mindamellett, hogy a világ baromira nem így működik, tehát sosem fog jönni ilyen cég... a 980 közel sem 140 ezer volt megjelenéskor. Jó lesz az 200-nak is.

Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

(#17150) cyberkind válasza #45185024 (#17148) üzenetére


cyberkind
félisten

Szólj Elon Musk-nak hátha tetszik neki a nyerő ötleted attól függetlenül hogy semmi se így működik. :DDD

Paranormal Cocktivity

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.