Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1601) ottkar válasza Gyok2 (#1600) üzenetére


ottkar
addikt

Milyen töltővel töltötted? Mert itt gyanús a töltő. Ugyanis a töltő (bármelyik) nem azt jelzi a töltésjelző diódával hogy az akkuba a várható töltést tette hanem csak azt hogy leállt a töltés mert az akku nem vesz fel többet.Az Energizer akku se birtosíték arra hogy kifogástalan.

(#1602) Gyok2


Gyok2
aktív tag

A vasarolt Energizer tolto. Aztan megneztem masik toltovel is ugyanaz.

Tiszta Windows rendes ház

(#1603) Gyok2


Gyok2
aktív tag

Ugy tunik az elozo oldalakon is ilyen problema volt, ezek szerint tenyleg a tolto lesz a hibas.

Tiszta Windows rendes ház

(#1604) Batman2 válasza Kernel (#1592) üzenetére


Batman2
őstag

Igen, közben már én is rájöttem.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#1605) Batman2 válasza ottkar (#1591) üzenetére


Batman2
őstag

Köszi, nagyon szellemes vagy. ;]

Én sem azokra az akkukra gondoltam, amik már le lettek nyúzva és valóban elérkeztek az életük végéhez.
Hanem arra, amikor hiába töltöd az amúgy még legfeljebb csak 20-30szor töltött akkukat, látszólag töltöttek, feszültségük megvan, csak éppen ha nygobb árammal terhelnéd őket, akkor máris leesik a feszültségük, nincs meg messze az elvárható kapacitásuk !!! :Y

No ezekről van szó, és arról, hogy közben tudjam kicsit trenírozni is az akkukat, hogy minél később menjen tönkre egy azok.

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#1606) Batman2


Batman2
őstag

Noh, szóval akkor itt a javított kapcsolás: [link]

A kapcsolás egyébként működik, megépítettem ezekkel az alkatrészekkel:

Diódák: 1N4007, de nyugodtan lehet 1N4148 is
Potméterek: 220KOhm
NPN tranyó: BD243
PNP tranyó: BD240 (épp ezek voltak kéznél)
Töltő ellenállás: 4,3Ohm
Kisütő ellenállás: 1Ohm
LED előtétek: szükség szerint (nálam zöld LED: 75Ohm, piros LED: 390Ohm)
.
Kisütőáram: 280-300mA
Töltő áram: 160-180mA
Kisütési idő: 4 másodperc
Töltési idő: 7 másodperc
Tápfeszültség: 8V

A hamarjában alkalmazott tápegységem túl kicsi teljesítményű és nem is stabil, ez nem a legideálisabb, a feszültség ingadozik 8V és 6,5V között, attól függően, hogy tölté, vagy kisütés van e. Így a frekvencia sem teljesen állandó, sajnos.

A nagy kérdésem az, hogy milyen frenkvenciával, milyen áramerőkkel és milyen aránnyal kellene ezt a töltés-kisütés ciklust végezni és meddig ?? :F :F :F

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#1607) ottkar válasza Batman2 (#1605) üzenetére


ottkar
addikt

Én már nemegyszer dobtam el 5-10 szer töltött akkukat mert hibásak voltak. Olyan nincs hogy egy legyártott akkunak ennyi meg annyi töltést ki kell bírni. Én már évekkel ezelött megmondtam hogy az esztelen kapacitásnövelésnek bőjtje lesz.Sok a gyenge akku a 2400 v afölöttieknél. Azt meg már leírtam milliószor hogy a világ egyetlen töltője sem azt jelzi a töltésbefejezésnek hogy az akkuban a várható mennyiség van, hanem csak azt hogy leállt a töltés mert az akku nem vesz fel többett. Attól még lehet egy 2500-asban 300mA is. Ezért jó az IPCmert avval ki lehet íratni a valóst. Az üresjárási feszültségnek semmi köze a töltöttséghez.

[ Szerkesztve ]

(#1608) ottkar válasza Batman2 (#1606) üzenetére


ottkar
addikt

Kisütési idő: 4 másodperc
Töltési idő: 7 másodperc

Nem gyors ez egy kicsit?

(#1609) And válasza Batman2 (#1606) üzenetére


And
veterán

Lehet, hogy ezzel valóban el lehet érni valamennyi regenerálást, de a hatás szerintem nagyon esetleges. Ez sajnos egy túlzottan 'buta' kapcsolás. A tranzisztorok e kapcsolásban nem áramgenerátorok, a töltő- és kisütőáramok az ellenállásokon kívül erősen függenek az alkalmazott tápfeszültségtől és a cellaszámtól is. Ezen felül nincs semmilyen védelme, amely a túltöltéstől vagy mélykisütéstől óvná a cellákat.
Az általad megadott idő- és áramértékekkel számolva ez a kapcsolás a töltöttségen gyakorlatilag nem változtat, a bevitt töltés kb. ugyanakkora, mint a kisütött. Vagy direkt ez volt a cél? Amennyire tudom, az ilyen fajta regeneráláskor inkább tölteni kellene, a hosszú töltési impulzusokat nagyon rövid (esetleg nagyáramú) kisütőimpulzusokkal keverve, de a lényeg, hogy a mérleg pozitív maradjon, és a töltést se nyújtsa el a készülék extrém hosszú időtartamra. Egyes impulzustöltők a töltési/kisütési periódusok közé rövid nyugalmi (árammentes) állapotot is beiktatnak, amikoris pl. a -dV detektálhatóvá válik. Lásd pl. itt: [link], 8. oldal.

[ Szerkesztve ]

(#1610) Batman2 válasza ottkar (#1608) üzenetére


Batman2
őstag

Éppen azért kérdezem, mivel nem tudom !!! :(

Amúgy negatív kritikát én is könnyedén meg tudok fogalmazni bármilyen témában, de attól még nem haladunk előbbre !

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#1611) Batman2 válasza And (#1609) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz ! :)

Már vártam, hogy erre járj és tanécsot adjál ! :K

Igen, az áramkör valóban nagyon egyszerű, nem is igazán az lenne a célja, hogy ezzel töltsem fel a gyengélkedő akkukat, hanem ezt csak a regenerálásra szántam, és ha már meg lett mozgatva az akku, rendesebben viselkedik, akkor feltölteném hivatalos akkutöltővel.

Szóval ezzel a kapcsolással az volt csak a célom, hogy megvalósítsam a szabályozható idejű töltéstés kisütést, akár alacsony, akár magas frekvencián !

Igen valóban nulla körüli értékű a procedura végereménye, mondom, hogy nem az ezáltal való feltöltés a célom, hanem az akku megmozgatása, hogy aqztán normál töltőben rendesen vegye fel a töltőáramot és rendesen képes is legyen azt leadni !

Savas ólom akkuknál olvastam emlékeim szerint olyat, hogy magasabb frekvenciájú, szaggatott, illetve apró kisütésekkel kombinált töltést alkalmaznak a szulfát kristályok kialakulása ellen, illetve a már részben szulfátosodott akkuk regenerálására.

Nem tudom, erről mit tudsz, illetve milyen infóid vannak róla, bármi érdekel, tanulni szeretnék !? :F

Viszont NiCD, illetve NiMH akkukról semmilyen infót nem találtam, milyen mechanizmussal lehet ezeket regenerálni.

Bármi infót szivesen veszek ! :K

Máris köszönöm a cikket !!! :R

Üdv.:

[ Szerkesztve ]

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#1612) Batman2 válasza And (#1609) üzenetére


Batman2
őstag

Már majdnem végigolvastamn, nagyon hasznos és érdekes, új infókat szolgáltat, mégegyszer köszi ! :R

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#1613) Batman2 válasza Kernel (#1595) üzenetére


Batman2
őstag

Igen, korábban már én is építettem egy komplett töltőt, amiben teljes kisütést is végeztem, 1V-os minimum kószöbbel, melyet komparátor figyelt, hasonló módszerrel.
Ot tényleg felmerült ez a dolgo, hogy kissé elhúzódott egy még kb féltöltöttségben levő akku kisütése, de ha csak a már eszközben rendesen kimerült akkuk kisütését végeztem vele, akkor belátható időn belül végzett vele és mehett a töltés.

A relé jó, ha alacsony a frekvencia, már ha kombinálom a töltést és a kisütést, de magas frekvenciánál már nem jó.
Itt elsősorban a savas ólomakkukra gondoltam, igaz, itt a feszültséggel viszont nincs gond, szóval ott nem probléma ez a módszer.

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#1614) Batman2 válasza Batman2 (#1606) üzenetére


Batman2
őstag

Jah, azt elfelejtettem megadni, hogy egyetlen egy cellát trenírozok vele jelen állapotban.

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#1615) BEE válasza Batman2 (#1612) üzenetére


BEE
addikt

Pár mondatban leírnád magyarul a cikk lényegét ?
Nagyon megköszönném, mert tudod az öreg embert még oroszul tanították... :U

BEE

Fradi volt, Fradi lesz, amíg a földön ember lesz !

(#1616) ottkar válasza BEE (#1615) üzenetére


ottkar
addikt

Kanyésna, tak. :D :D :D

(#1617) And válasza Batman2 (#1611) üzenetére


And
veterán

Ahogy olvasom, az elv ugyanaz szinte mindenféle ma használatos akkunál, és valóban töltés közben szokás rövid (!), brutális kisütőáram-impulzusokkal terhelni a cellákat. A kapcsolgatás tényleges periódusideje nem igazán számít, másodperces tartományt szoktak alkalmazni. A kapcsolgatásra a relé szerintem felejtős, inkább mosfet: kisebb, gyorsabb, a kapcsolások száma nem korlátozott. A kisütési impulzus időtartama amúgy is a ms-os tartományba esik. Annak nem sok értelmét látom, hogy a bevitt töltést változatlanul hagyva csináljuk a regenerálást, és aztán töltsünk ténylegesen. Célszerűbb ezeket egyszerre végezni. Kész megvalósítás, leírások: [link] ("NC2000", rajz hpgl-formátumban, angol nyelvű pdf-fel, rengeteg információval, ICS1702-es vezérlővel megvalósítva), [link], stb. Javasolt keresőkifejezések: reverse pulse-, reflex-, negative pulse-, vagy burp- charging.
De ez már nagyon elméleti kérdéskör, ezért lehet, hogy inkább ebben a topikban kellene megtárgyalni, nem itt a digifotós töltők között.

(#1618) znagyznagy


znagyznagy
csendes tag

Új fiú vagyok itt, illik tehát bemutatkozni. A lényeg annyi, hogy fizikából nagyon gyenge voltam, de szorgalmasan visszaolvastam a topikban. Nem sorfolytonosan, de úgy 400 hozzászólás erejéig.

Nekem eddig Minhwa akkuim voltak 1500 mA, s egy Duracell gyorstöltőm (1800mAh). Mivel sötét voltam, meg nem is figyeltem a "h" betűre, azt hittem, hogy ez azt jelenti, hogy max 1800mA-s NiMh elemeket tud tölteni. Így hát amikor elegem lett abból, hogy hidegebb túrákon gyengén muzsikálnak a GPS-ben és a digit. fényképezőben az akkuk, döntöttem, hogy veszek komolyabb akkukat, a fenti téves gondolat miatt töltővel.
Végül GP Recyko 2050 mA-es vettem töltővel. A töltő 200mAh-s. Ezen persze csodálkoztam, de aztán megértettem, hogy mit jelent.

Most hogy már visszaolvastam, látom, hogy az akku nem volt tévút, viszont még mindig nem tudom, hogy jó töltőim vannak és hogyan töltsem az akkukat.

A Conradon kapható IPC-1-t istenítik a fórumon, amiből a kisütési lehetőség és a diagnosztikai tulajdonságok nekem is tetszenek. De a fórumon arról is írtak páran, hogy a gyorstöltés kinyírja az akkukat.
Első kérdés: aki így gondolja, az azt mondja ezzel, hogy az alacsony önkisülésűeket vagy mindegyik NiMh-sat?
Második kérdés: ha ez így van, akkor miért emelte meg 700 mAh-ról (IPC-1) 1800 mAh-ra (IPC-1L) ennek a profi jószágnak a profi gyártója a töltőáramot?
Harmadik kérdés: vagy nem mindenki ért egyet azzal, hogy a gyorstöltés káros?

A Duracell töltőn két led van, a piros ég, ha áram alatt van a kütyü, villog, ha valami gond van az akkuval. A zöld villog, ha tölt, ég, ha úgymond készen van. Ösztönösen rájöttem, hogy ha kihúzom és rádugom, akkor újra villogni kezd, tehát újra tölt. S arra is, hogy megéri még rátölteni az első zöld égés után is, néha még egészen sokáig újratöltött, néha csak egy negyedórát, mire a második villogás égéssé válik. A lényeg az, hogy stabilabbak, tartósabbak voltak a Minhwa-k ilyen rátöltések után.

A GP töltőn csak két zöld led van, ami akkor ég, ha rárakom az akkukat, s akkor is, ha (már szerintem) csutkán vannak az akkuk. Ezt úgy próbáltam ki, hogy gyorstöltővel feltöltöttem az új Recyko-kat, majd már jó ideje a GP töltőjén vannak, de még mindig szépen világít a zöld led.
Azért van kettő led, mert két-két darabban nézi a cellákat (ezzel csak párosával lehet tölteni).

Negyedik kérdés: hogy lehet ez? A leírásban csak annyi volt, hogy a led világít, amikor tölt. Hogy mi van akkor, amikor befejezi, arról semmi. Most szerintetek akkor még mindig tölt, annak ellenére, hogy a gyorstöltővel teljesen fel lett töltve?

Ötödik kérdés: HOGYAN (mennyi ideig és melyik töltővel, akár kombináltan) TÖLTSEM AZ AKKUKAT, figyelembe véve azt, hogy a Minhwa-kat innentől kezdve PC egérbe, TV távirányítóba, fali órába és alkalmanként gyerekjátékokba szeretném rakni, azaz a megbízhatóság nem fontos, míg a Recyko-t GPS-be és digit. fényképezőgépbe, úgy hogy -10 fokon is bírjon a GPS 8-10 órát, míg a digit fényképező (Nikon 4600) 80-100 fényképezést, amíból max 50 vakus, azaz ne hagyjon cserben az erdőben?

Elég hosszúra sikerült, de igyekeztem precíz lenni. Kösz előre is a reagálásokat!

(#1619) znagyznagy válasza znagyznagy (#1618) üzenetére


znagyznagy
csendes tag

Ja és egy hatodik kérdés: a Minhwaknal még nem fontos, de a Recyko-nál érdekes lehet. Kell őket formázni, ha igen akkor hogyan tudom kisütni gyorsan őket?

Ui: gondolom forró étolajban nem lenne szerencsés. :-)

(#1620) And válasza znagyznagy (#1618) üzenetére


And
veterán

Kezdjük azzal, hogy ne keverjük össze-vissza a mértékegységeket. Töltő jellemző árama: mA, töltés és akkukapacitás: mAh.
1.) A gyorstöltés nem feltétlenül átok, és a hatása szerintem abszolút nem függ attól, hogy alacsony önkisülésű-e az adott példány. Ha az akkuk jellemzően nagy terhelőárammal vannak kisütve, nem olyan nagy gond a gyorsított pl. C/4..C/3 árammal történő töltés. Időnkét illik beiktatni egy normál (C/10 áramú) töltést, és kész. Az extrém gyorstöltés más tészta, azt egy átlagos akku nem is nagyon támogatja.
2.) Az 1800mA csak egy feature, nem kötelező használni. Ettől nem lesz jobb egy töltő, de rosszabb se. Átlag AA-méretű akkuk esetén nem javasolnék ilyen nagy töltőáramot, csak végszükség (és arra alkalmas cella) esetén. Az 1800mA amúgy is maximális érték, kisebbet nyugodtan lehet választani a menüből.
3.) Lásd: 1. Nem feltétlenül káros, de ne legyen állandó. Ha a töltőben van hővédelem (mint az IPC-sorozatban), akkor felforralni úgysem tudjuk az akkukat.
4.) Az adott töltő leírásában kell megnézni, hogy milyen módszerrel állítja le a töltést. Ha gyorstöltő, és mondjuk -dV -t érzékel, nem célszerű újraindítani a töltést, mert túltöltheted az akkukat.
5.) Kis terhelőáramú berendezésbe inkább az alacsony önkisülésű típusokat tedd, ne a hagyományosakat. Egy távkapcsolóban pl. általában évekig bírja egy elem, abba nem való akku. A -10°C -os használattól meg ne várj csodákat, azt semmilyen töltéssel nem szeretik a NiMH akkuk, és társaik sem. Ha ennyire lehűlnek, hamar merült állapotot jelezhet a készülék, amelyikbe beteszed azokat. Hosszú távon károsíthatja is a cellákat a 'mélyhűtés'.
6.) Formázni nem kell, az alacsony önkisülésű típusokat 'feltöltve' árulják, ami annyit jelent, hogy a gyártástól számított pár hónapos idő eltelte után is használható töltés marad bennük. A teljes kapacitásukat néhány teljes lemerítés-feltöltés ciklus után fogják elérni, de ez a hagyományos akkukra is igaz. (Én pl. egy 4-es csomag 2000mAh-s Eneloop-ot vettem a gyártás után fél évvel, és 1550mA-t tudtam kisütni két példányból, közvetlenül a csomag felbontása után.)

(#1621) ottkar válasza znagyznagy (#1618) üzenetére


ottkar
addikt

A nagy áram minden akkut kinyír én ceruzát 500mA -nél nagyobbal nem töltök. Az IPC nem emelt semmit. Az IPC 1-nél volt csatornánkénti 1A áram és a hídban (két szélső csatorna) 1,8 A. Ezek azonban lehetőségek voltak nem kell használni. Az L-es változat később jött ki megszüntették a hídat és 700mA a max. töltőáram. Most ha 700-al kezdek egy ceruzát tölteni és a töltés többször leáll melegedés miatt akkor legközelebb leveszem 500-ra.A fórumon nem istenítjük az IPC-ket egyszerűen ez a legjobb, egyetlen négy csatornás töltő, a legtöbbet tudó, ami esetleg még drágább is nyomába se ér.

(#1622) ottkar válasza znagyznagy (#1619) üzenetére


ottkar
addikt

Gyorsan kisütni se ajánlatos az akkukat mert kémiai folyamat játszódik le aminek van egy optimális sebessége és ha túl gyors az akku irreverzibilissé válik. Az hogy a gyorstöltés káros nem vélemény kérdés sokan a saját pénztárcájukon tapasztalták.

[ Szerkesztve ]

(#1623) ottkar válasza ottkar (#1622) üzenetére


ottkar
addikt

Tulajdonképpen nem jól írtam mikor gyorstöltést írtam mert az 1 A alattiak a gyorstöltések 0,1 C-ig az 1-10 A közöttiekre normális kifejezést nem is tudok mondani, csak durvát, olyan ami erre az akku erőszakolásra illik.

(#1624) TeeJay válasza ottkar (#1621) üzenetére


TeeJay
félisten

akkor nálam miért nem áll le a töltés Ansmann-ba?
az is 700mA-al tölt AA akksit (négyet külön vezérelve) de nekem még sosem volt benne meleg egyik se töltés közben még nyári melegben sem.
langyos max de az simán belefér szerintem és természetes is
GP 2300-as meg Sanyo 2700-as akksim van

lehet a tied melegedős :DDD

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#1625) ottkar válasza TeeJay (#1624) üzenetére


ottkar
addikt

Nehogy már minden akku egyformán viselkedjen. És a te töltőd le tud állni egyáltalán?

[ Szerkesztve ]

(#1626) TeeJay válasza ottkar (#1625) üzenetére


TeeJay
félisten

nem tudom, de miért állna le ha max langyos az akksi töltés közben?
2700-as Sanyo-t is felhúzza picit több mint 4óra alatt szóval szerintem nyomja neki végig 700mA-al mégse meleg soha :R

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#1627) ottkar válasza TeeJay (#1626) üzenetére


ottkar
addikt

Azért mert a töltők több mint 90%-a nem tud leállni mégha 100 fokos is az akku. Egyszerűen nincs rá felkészítve.

(#1628) znagyznagy válasza And (#1620) üzenetére


znagyznagy
csendes tag

Először is kösz a válaszokat (nemcsak Neked).

4-hez: Bármilyen furcsa a leírásban csak az szerepel, hogy töltés közben ég a zöld LED, tehát addig amíg vagy nem vesszük le a 220-ról vagy nem vesszük ki belőle az akkukat. Nem szószerint így, de ez az értelme. A ktöbbi GP akku típusnál már van piros és zöld színnel "játszás" is.

5-höz: Lithium akkukról mi a véleményetek. Mármint, hogy -10 fokban tovább bírják?

(#1629) Batman2 válasza And (#1617) üzenetére


Batman2
őstag

Köszi, köszi, este megnézem ! :R :R :R

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#1630) Batman2 válasza BEE (#1615) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Megpróbálok majd belőle összefoglalni, aztán, vagy ide vagy mélben elküldöm.

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#1631) And válasza znagyznagy (#1628) üzenetére


And
veterán

Li-Ion akkukhoz: nem létezik a "tipikus" Li-Ion, mivel többféle anyagú lehet a katód és az elektrolit is. Ezért nem lehet egységes képet kapni a hidegtűrésükről sem. Egyes leírások szerint létezik igen széles hőmérsékleti tűrésű Li-Ion (elektrolit), de valószínűleg nem ez az általános. Nulla °C alatt a szokásos akkuk gyengén teljesítenek, legyenek NiMH vagy Li-Ion fajtájúak. Más cikkek a NiCd-cellát említik még, mint nagy hidegben alkalmazható fajtát, de ez is biztosan gyártmányfüggő. Fagypont alatt a kivehető kisütőáram drasztikusan csökken, a töltés pedig egyenesen lehetetlenné válhat. Szerintem nagy hidegben érdemes csak a tényleges használatkor elővenni az akkucsomagot, addig fagytól védve tárolni. Amúgy sem akkutípus alapján választ az ember fényképezőt, úgy általában..

(#1632) ottkar


ottkar
addikt

Mivel kémiai folyamat játszódik le az akku áramleadásánál ezért minden akku kevesebbet ad le a kisebb energiaállapotú alacsony hőmérsékleten. A hideget legjobban toleráló áramforrás az ezüstoxid szárazelem. (silver oxide)

(#1633) znagyznagy válasza And (#1631) üzenetére


znagyznagy
csendes tag

Nem lenne rossz a tanácsod, de GPS-nél ez nem oldja meg a problémám. Igaz viszont, hogy a fórum címe nem is ígér semmit GPS-ek esetében ;-)

(#1634) Batman2 válasza And (#1617) üzenetére


Batman2
őstag

Szevasz

Ismét csak 1000 köszönet !!! :R

Rendben, akkor a továbbiakat a másik topicban folytatjuk.

Üdv.:

Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

(#1635) Kernel válasza znagyznagy (#1618) üzenetére


Kernel
nagyúr

Negyedik kérdés: hogy lehet ez? A leírásban csak annyi volt, hogy a led világít, amikor tölt. Hogy mi van akkor, amikor befejezi, arról semmi. Most szerintetek akkor még mindig tölt, annak ellenére, hogy a gyorstöltővel teljesen fel lett töltve?

A leírás igénytelenül van fogalmazva, én a Varta "sárga tojás" formájú töltő leírásában láttam hasonló okosságot. (Netán szándékos megtévesztést?)

200 mA-es töltők általában biztonsági időzítős lekapcsolással működnek. Pontosan már nem is emlékszem, de tegyük fel, adott egy 15-16 órás időzítés (persze nem egy kvarcpontos időzítést kell elképzelni, csupán egy kondenzátor töltésén/kisütésén alapul az áramkör).

Ezen belül a töltési időt a felhasználónak kell beállítani, a kapacitás, illetve a mellékelt táblázat alapján. A biztonsági timer csak arra szolgál, ha valaki elfelejtkezne róla és nem szakítja meg a töltést, akkor mégis legyen valami automatika, ami 15-16 óra után lekapcsol, hogy ne főjenek szét az akkuk. Legalábbis ez vonatkozik az általam vizsgált Varta töltőre. 200 mA körüli töltőáramon egy kis túltöltést (túlmelegedést) még épp elviselnek a cellák, bár aki szeretné kímélni az akkuit, annak nem javasolt egy ilyen "buta" töltő.

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1636) RefeeZ


RefeeZ
tag

Sziasztok ismét:)

Nemrégiben megérkezett az sx100-am. Egyelőre nem jöttek meg az akkuim és a töltő, de jövő héten biztosan itt lesznek, addig azonban érdekel, hogy nagyjából mennyi ideig (nem kép, hanem perc/óra) lehet bekapcsolva hagyni mondjuk 2000mAH akkukkal a gépet? Ami gyári elemeket adtak hozzá, azok miután beteszem őket durván 2-3perc után 0%-on vannak (feltettem a chdk-t, az mutatja), és amit kölcsön kaptam akkukat (elvileg 100%-ra töltve), azokat is leszívta durván 40 kép és kb 15-20perc bekapcsolás után... ez normális? Nem hiszem.. a kölcsön akkukat lehet,hogy gyorstöltötték, de akkor is sokkal tovább kéne bírniuk, nem? Igaz..nem azonos típusúak..egyik varta másik energizer (2500 és 2300as-ok). Bármi info jól jönne ezzel kapcsolatban:)

(#1637) ottkar válasza RefeeZ (#1636) üzenetére


ottkar
addikt

Amíg nem egyértelmű hogy az akkukban rendes mennyiség volt nem lehet semmit mondani, felesleges feltételezés lenne.Elvileg nem lehet akkut tölteni.Ezért ajánlottuk az IPC-t.

(#1638) Nagya21 válasza znagyznagy (#1633) üzenetére


Nagya21
addikt

Hali!!
Mint irtam használj ni-cd akksit a GPS-be az birja a hideget legjobban mindhárom közül(mégha macerássabb is tölteni)
Üdv Nagya

Telefonoknak 2 nagy ellensége van: H2O, és a Gravitáció

(#1639) Nagya21 válasza RefeeZ (#1636) üzenetére


Nagya21
addikt

Hali!!
Ha annyira kiváncsi vagy rá akkor vegyél próbának Energizer Lition elemeket (nem olcsó) és ha azzal tudsz fényképezni akkor egy jól töltött akksival menni fog :C
Üdv

Telefonoknak 2 nagy ellensége van: H2O, és a Gravitáció

(#1640) RefeeZ válasza Nagya21 (#1639) üzenetére


RefeeZ
tag

Szia!

Köszönöm a tanácsot, de napokon belül itt az ottkar által már ajánlott töltő+akku készlet, úgyhogy addig nem vennék 'fölösen' elemet. Tegnap kipróbáltam másik akkukkal, és jobban bírta lényegesen, mint azelőtt, úgyhogy bizakodó vagyok, hogy nem a gépben van a defekt ;)
Amint meg is bizonyosodom róla majd megírom, hogy de jó is nekem! :DD

(#1641) RefeeZ válasza RefeeZ (#1640) üzenetére


RefeeZ
tag

Sziasztok ismét!

Megjött az IPC1-L töltőm a hozzá adott akkukkal. Kipróbáltam gyári töltéssel a gépet, és már tovább bírta, mint az előtte kölcsönbe kapott akksikkal. Utólag olvastam, hogy azt írják rajta, hogy charge first..sajnos ez elmaradt, de remélem nem bánja majd az akksi. Lemerült így 3 nap nem túl aktív, de mégiscsak használat után :) Feltettem délután töltőre, semmi kisütés vagy ilyesmi, hagytam alapcsomagban, hadd szóljon. Most megy 11 órája lassan, és átlag 196mAh-t tol bele a töltő, ami nemtom mennyire számít jónak, de gondolom nem lehet nagy baja...elvégre vadi új :) Fesznek ilyen 1,41V körül-t ír (már), ez normális? Van ennek köze a hőmérsékletváltozáshoz (amit érezni nem érzek, mivel nem tapogattam..de tudom,hogy nem konstans az ellenállása semminek, mondjuk talán ilyen kis hőmérséklettartományon elvileg csak lineárisan és minimálisan változhat)? Hirtelen ennyi..javítsatok ki könyörtelenül, még amíg lehet, nehogy tönkrevágjam a karrierrjét az akkuknak, vagy a konnektoroknak a környéken.. :DD

szerk.: Ha korábban veszem le töltőről a dolgokat az mennyire árt neki? Aktuális töltöttséget csak teszt módban tudok nézni? (Vagy ott sem?:D)

Köszi előre is!

[ Szerkesztve ]

(#1642) And válasza RefeeZ (#1641) üzenetére


And
veterán

"Most megy 11 órája lassan, és átlag 196mAh-t tol bele a töltő, ami nemtom mennyire számít jónak [..]"
Épp nemrég volt szó róla: a töltőáram mA, nem mAh. Ha az akkujaid 2000mAh-sak, akkor 200mA-es (c/10) árammal töltve kb. 14-15 óra töltési időre számíts. Ekkora áram nem számít se jónak, se rossznak, mivel azt Te állítod be a töltés elején, az IPC pedig a folyamat befelyezéséig állandó értéken tartja. Ettől 'áramgenerátoros' a töltés. 1,4V körüli ill. valamivel e feletti kapocsfeszültség töltés közben teljesen normális. Milyen hőmérséklet-változásra gondolsz, és hogy jön a képbe az ellenállás? A töltés vége előtt lehetőleg ne vedd ki az akkukat a töltőből, mert (főleg ha ezután ki is sütöd a pakkot) az ilyen használat melegágya a memóriaeffektus kialakulásának, az akkukapacitás átmeneti csökkenésének.
Az aktuális töltöttséget nem fogod úgy megtudni, hogy ráteszed az akkut a töltőre, és az rögtön kiírja. Ilyen nincs: az akkuban tárolt töltésmennyiség megméréséhez sajnos mindenképp le kell meríteni azt. Ezt kisütés, frissítés v. teszt módba kapcsolt IPC-vel tudod megtenni. (Kisütési módban nem ajánlott akkukapacitást mérni, mert a merítés végén rögtön töltésre vált az IPC, és akkor már ismét a betöltött kapacitást méri.)

(#1643) ottkar válasza RefeeZ (#1641) üzenetére


ottkar
addikt

A lemerülés után kisütés töltésre kellett volna tenni mert az akkuk egy gépben soha nem merülnek le egyformán és a kisütés egyforma szintre hozza őket és arra tölt majd. (Az akkukban mindíg marad töltés amikor a gép már nem megy vele, mégpedig annál több minél nagyobb a gép áramfelvétele.) Minden töltést kisütéssel kell kezdeni, az csak használ az akkunak.

(#1644) MrBean55 válasza RefeeZ (#1641) üzenetére


MrBean55
aktív tag

Nagyon jól teszed hogy "csak" 200 mA-rel töltöd az aksikat még akkor is ha tovább tart. Én eleinte 700-zal vagy 500-zal töltögettem és utána csodálkoztam hogy miért nem bírják szegény aksik addig amíg szerintem kellene ... Nem volt nagyon rossz, de túl jó se. Majd áttértem 200-ra és azóta jobb mint vártam. :) Én mindig kivárom a "full" jelzést és utána is igyekszem még rajtahagyni csepptöltésen legalább 1-2 órácskát. Nekem van olyan aksim ami 1.5V fölé is felmegy, de van olyan is amelyik nem, rábizom a töltőre.

[ Szerkesztve ]

(#1645) Kernel válasza RefeeZ (#1641) üzenetére


Kernel
nagyúr

A töltés közben mért feszültség abszolút értéke számodra nem túl lényeges, függ az akku egyedi tulajdonságaitól. A töltési csúcsérték számít, de az sem neked érdekes, hanem majd a processzor fogja detektálni. Amikor érzékeli a csúcs után a megfelelő mértékű esést, befejezi a töltést, illetve csepptöltésre vált. Hiszen ezért nevezik -dU érzékelésnek.

Annyit érdemes még tudni, hogy a pontos érzékeléshez állandó értékű, vagyis stabilizált áram szükséges, mivel a töltőáram maga is befolyásolja a kapocsfeszültséget. Ezért az áram "zavaró" hatását ilyen módon ki kell zárni.

A feszültségletörés oka pedig, hogy amikor az akku már nem képes több töltést felvenni, a bevitt energia teljes egészében hővé fog alakulni, ezért hirtelen megemelkedik a cella belső hőmérséklete. A hirtelen belső hőfokváltozás az elektrolitra nézve olyan hatással jár, ami a görbe szerint így nyilvánul meg a kapocsfeszültségben, hogy az lefelé mozdul. Hogy ezt az elektrolit ellenállásának megváltozása okozza, vagy más, akármilyen vegyi folyamat, gyakorlati szempontból nem túlzottan lényeges és persze nem is vennék rá "mérget".

A képen többcellás töltő görbéje látható, ezért többszörös a feszültség (2/4 soros cella).

[ Szerkesztve ]

Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

(#1646) RefeeZ


RefeeZ
tag

Köszönöm a válaszaitokat, memorizálom a dolgokat, és innentől próbálok enyhébb butaságokat kérdezni legfeljebb;)

(#1647) Wallz


Wallz
tag

Hello!

Szeretnék valami jó kis elemtöltőt ami képes kisütni elemet és úgy 5000 ft alatt van az ára.És gyorsan tölt
Én ezt néztem ki [link]
De ez úgy látom nem képes elemet kisütni.. lennének régebbi elemek amiket ki kellene sütni vele..

Köszi az ötleteket.

Ez tudna kisütést,de ez egyel régebbi verzió most vegyek régebbit? :F

[link]

[ Szerkesztve ]

(#1648) Wallz válasza dany27 (#1402) üzenetére


Wallz
tag

Szerintem nyomd rá a 220at! :DD

(#1649) Nagya21 válasza Wallz (#1647) üzenetére


Nagya21
addikt

Hali!!
Amit elöször linkeltél az tud kisütni.De vigyázz nem tölt cellánként!!!
Üdv Nagya

Telefonoknak 2 nagy ellensége van: H2O, és a Gravitáció

(#1650) tomas


tomas
tag

Megérkezett az IPC-1L a Conrad-tól.
Az egyik gond, hogy Endurance akkuk helyett hagyományos 2400mAh-at csomagoltak.
A másik hogy a töltő alján van egy 08/06 és V20 jelzés (feltételezem 2006.08. dátumra utal), illetve a használati útmutató elején: Version 09/06, a hátulján: Copyright 2006 by Voltcraft.
Megnézné valaki a mostanában vásárolt töltőjét és papírját, hogy mi van rajta? Köszi.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.