Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Mobiljátékok  »  Clash of Clans

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2016-02-17 19:36:15

LOGOUT.hu
Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#4378) Hunmugli


Hunmugli
aktív tag

Hogyan építsünk jó anti 3-as bázist? (5 oldalban, dióhéjban.)

Először is: mitől anti 3-as az anti 3-as bázis? Attól, hogy nehéz leverni 3 csillagra. Ezt különböző módszerek segítségével érik el a bázistervezők, amik azt vonják maguk után, hogy a th kiszorul és könnyen lehet 2 csillagozni. Mindig a 3 csillagok nyerik a háborút, th 9-es szintig. (A th 11-es frissítés óta 3-as witchhel is lehet 3-azni, ezért ez a tétel kiterjeszthető.) A cél ezért az, hogy a saját bázisokat ne lehessen könnyen/első támadásra 3-azni, míg mi ezt megtehessük az ellenfél bázisain. (De az nem egy külön cikket érdemelne meg.) A következő sorokban a bázisépítés néhány rejtelmét tárom fel, hátha valaki kedvet kap hozzá th 9-es szinten.

A bázis dizájnnak, annak ellenére, hogy fölényben van a laloonos támadásokkal szemben, egyaránt védenie kell minden támadás ellen, amelyek nagyrészt következők: (wq-s) gohog (mass és surgical), holo, golo, gowiwi, gohovawiwi (számtalan taktikát lehet vegyíteni vawiwivel, wqval, suice dragonnal, ezért csak ezt az egyet említettem. A támadási stratégiákról új cikk is várható, azonban ennél lényegesebben rövidebb.), és gowipe ellen is. Amikor a bázisodat tervezed, mindig a támadó fejével gondolkozz - hol a leggyengébb a bázis, honnan lehet felnyitni? Egy jó bázist olyanra kell csinálni, hogy egyetlen támadási stratégiával se tudd beverni. Ha mégis erre kerülne sor, az idegességtől legszívesebben kidobnád a tableted az ablakon. Egy jó bázist ezért nagyon, de nagyon nehéz megépíteni. Valószínűleg sok bázist kell majd tanulmányoznod, mielőtt a sajátod szerinted tökéletessé válna. Jó ötlet megkérni valakit, hogy véleményezze a műved. Az első alkalmakkor kétségkívül lesújtó lesz a válasz, de majd belejössz. Itt van néhány általános szabály, amit feltétlenül érdemes lehet betartanod:

Klánkastély:
– a tervezést ennek a lehelyezésével ajánlott kezdeni. Egy fontos kritérium van: ne lehessen kicsalni olcsón. Ezért középre kell helyezni, ugyanis így általában ez megoldható.
– Kis szintű, gyenge, vagy walking queen-es govaho-val sebezheto bázisok esetén érdemes sarit és pl. 2 ballont kérni bele, míg fejlett bázis esetén lavát. Ha a queen ezt kezdi el lőni, akkor azzal fél perc is elmehet a támadásból, illetve addig semmi munkát nem végez, valamint lemaradhat a jump spellről is. Annyi idő alatt meg is halhat, hiába van előtte gólem, mögötte healerek.

Falak:
– Minimum 6, de maximum 9 nagyobb részre osztják a bázist.
– Dgb mellett lévő védelmek minium 4 egységnyire legyenek a külső faltól (wq ne tudja kiszedni az ott található védelmeket, hiszen akkor hatástalanítja a dgbt.)
– Egy másik, kevésbé használt mód, amikor csak térkitöltésre szolgálnak. Ez nagyon furcsa lehet első látásra, azonban nagyon hasznos a gyanútlan támadó ellen. Lehet ugyanis egy 4×5 méretű helyre egy falat betenni, amikor egy tesla-farmot tartalmaz a látszólag üres hely. – Nagyon hatásos.
– Ennek még egy alkalmazása lehet: 5-6 fallal már hatalmas területet fel lehet tölteni, ahol azonban nincsen semmi más. Hosszú, 1-2 szektor méretű helyre kell gondolni. Ilyenkor ott semmi nem fog átmenni a túloldalra, hiába van kész az út jumppal vagy rengéssel. Ez a légi egységekre is vonatkozik, ezért csapdát sem érdemes oda tenni.
– Dupla fal: falsor-szünet-falsor. Pazarlásnak tűnhet, pedig nem az. A bázis szélén alkalmazva elvezeti a faltörőket (hiszen azok nem célozzák meg az üres szekciót védő falakat). Másik vonatkozásában az archer queen kiugrását akadályozhatja meg.
– Minél kevesebb olyan falkereszteződés legyen, amit ha berobbant egy faltörő/áttörrnek rajta, akkor több mint egy új szekcióba jutnak be a katonák. (Az elkerülhetetlen, hogy 3 szektor egy helyen találkozik, de 4 már nagyon sok. Az a bázis felébe átjárást biztosítana.)

Archer queen:
– A bázis egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb erőssége, ezért fontos megvédeni.
– Ez nem mindig lehetséges, ezért a cél a lehelyezésénél annyi, hogy
nagy életű tárolókkal kell körülrakni, amiből akár 6-7 is lehet a közelében. Lásd alant: nyersanyag-gyűrű.
minimum 2 íjásztorony és 1 fekete airmine; vagy egy xbow, egy íjásztorony és egy air sweeper védje surgical dragon ellen.
ne lehessen egy sétával megölni, vagyis minimum 7, de maximum 9 egységnyire legyen a faltól.
– Az aqt olyan helyre kell tenni, hogy egy spellt mindenképpen el kelljen használni a megöléséhez, így a maradék 3 heal nem lesz elegendő a hogok életben tartásához. A OneHive erőteljesen ajánlja 2 dgb használatát, mert a ks-dal csak egy szedhető ki. A jó dgb a pathing miatt pedig biztosan kivédhetetlen. Vagyis egy dgb megmarad, biztosan berobban, és nem lesz 3 csillag a vége - optimális esetben. (Ha nem érted, olvass tovább.)

Légvédelem:
– Speciális védelem, mely csak a levegőt lövi. Csak 4 van belőle.
– Hamar érdemes lerakni, hiszen bázist bentről kifelé építünk. A cél: ne lehessen 2 gólemmel kiszedni ezekből kettőt, és még az archer queent is. Ekkor ugyanis mindenképpen verhető a maradék rész laloonnal. Mindenképpen messze legyen a queentől, annyira, hogy ne lehessen egy golemes ks-dal megölni a queent, a cct és egy légvédelmet; a többit pedig a bázis queentől távolabb eső részében. (Faltól minimum 4 egységnyire.)
– Sosem szabad úgy elhelyezni a légvédelmeket, hogy egy jumppal/4rengéssel mind a 4 darab egybenyitható legyen!
– Azonban nagyon vigyázni kell! Ma már nem egy, régen jól bevált bázis üthető walking sarival.(Nem összekeverendő a surgical dragonnal). Ezért mindenképpen olyan messze kell tenni (4 egység) a legkülső faltól, hogy az archer queen ne érhesse el. Ezentúl szempont, hogy egy walkkal és ks-dal ne lehessen 3 légvédelmet leszedni. (Bár ezt nehéz megoldani.) A négyes sarival ugyanis új fegyver van a th 9-ek kezében.

X-bow:
– Szintén kulcsvédelem, az archer queen és a teslák mellett a 3. legerősebb.
– Az anti 2-kkel ellentétben ezeket már nem szokás egy szektorba, egymás közelébe tenni. Ennek az az oka, hogy nagyon erősek, így a ks-dal csak egyet lehet leszedni. Célszerű az aq-tól messze elhelyezni. A légvédelemhez hasonlóan nem jó, ha wq-val szedhető.
– Szerepe van az anti-surgical bázisokban is. Erre alant kitérek.
– Ajánlott légire állítani, hogy ott is képviseltesse magát. Bár a csak földi mellett szól például, hogy nagyon meg tud izzasztani egy walking queent [Sétáló királynő, wq.], ezt mégsem ajánlhatom.

Air sweeper (WC-pumpa, 3-as szintig):
– Szintén specifikus, hiszen csak a légi egységekre van hatással, ráadásul nem is sebez.
– Ezen védelem célja a kikövetkeztethető balloon pathing megzavarása [értsd: egyik légvédelem közelében van, de nem közvetlenül (zapquake ellen: 2 villám és egy rengés, hogy ne lehessen a kettőt egyszerre leszedni ilyen technikával.), es a légvédelemhez legközelebbi másik légvédelem felé néz], vagy a queen megvédése. [Pathing: a katonák sora, hogra vagy ballonra értelmezve, a védekező szemszögéből.] Nem a lavát kell elfújni, hanem a ballonokat a légvédelemről. Ezáltal némi extra idő nyerhető a lava elpusztításához.
– Előszeretettel alkalmazzák double giant bomb-ok [dgb] kiépítésénél, hiszen ki gyanakodna egy ilyen „lényegtelen” épületre, mint gyilkos szerszámra?
– Fontos megemlíteni, hogy egy profit ez nem fog megállítani a laloon használatában, de képes megnehezíteni a dolgát. Senki ne építsen bázist csak az air sweeper-re hagyatkozva.

Wizard tower:
– Területi sebzése miatt rendkívül lényeges.
– A legfőbb szempont az, hogy ne legyen a hatósugarában egyetlen légvédelem se, hiszen így nem a lavát fogja simogatni, hanem keményen gyilkolja a ballonokat. Ezentúl nem hiba az sem, ha nincs az aq közelében, bár kettőt egymás mellé tenni szintén nem szokás.
– Gyakori az, hogy ily módon kikerül a bázis szélére. Ez nem baj. Érdemes lehet elé helyezni valamilyen kevésbé lényeges védelmet, vagyis ágyút, mortárt. Tesla-val is lehet próbálkozni, de az értékes épület, ajánlott jobban használni. Az ilyen elrendezésnek anti-surgical hatása is van.
– Képes falrobbantás-failt okozni.

Íjásztorony:
– Az ágyúnál értékesebb, így prioritást élvez nagyobb hatósugara és sebessége miatt.
– Sosem szabad falon kívülre tenni. Gyakran teszik légvédelem mellé. A ks-t és a walkot képes lehet lassítani, megakadályozni.

Ágyú:
– Fontos védelmi eszköz, falon kívülre is nyugodtan helyezhető. Ilyenkor szempont, hogy két ballon ne tudja leszedni. Ezt el lehet érni pédául úgy, hogy 2 íjásztorony látja. Többet nem nagyon lehet róla mondani.

Mortár:
– Gyakorlati haszna a 0-val határos, egyedül falrobbantás-failt tud okozni. Nem szükséges fallal védeni. Ilyenkor ne lehessen 2 balloonnal leszedni, ugyanis klánkastély-húzás ellen hatásos, habár arra egy mortár nem elég.

Csapdák: láthatatlanok, így nagyon nagy erőt képviselnek főleg a gyakorlatlan támadók ellen. Scout támadással sem lehet mindet felderíteni, egy jó bázis emiatt akár 3 támadást is felemészthet. (Pl egy támadás a scout, egy felfedezi a 2. dgbt, 3.-ra pedig 3-ra verik a bázist.)

Kis bomb-ok:
– Th 8-cal ellentétben nem kell vele kipótolni gbt dgbre, mert annál sokkal fontosabb szerepük van.
– Faltól kettőre [fal-szünet-bomb] rakva olyan falrobbantás-failt képes véghez vinni, hogy a támadás már az első fél percben elesik. Ennek oka az, hogy hátralöki a faltörőt, majd egy mortár/varázslótorony lövése pont eltalálja azt. Kivédésére gyakran csak egy faltörőt raknak le a támadók, és persze visznek tartalékot. Pár hely előnyt nyerhettünk.

Air bomb:
– Falon kívül: le tud szedni wq-nak tisztító miniont, bár nem ez az elsődleges célja.
– Ballonok ellen lett kifejlesztve, gyakran teszik wt közelébe. [Wizard tower.] Igyekeznek úgy lerakni, hogy a lava ne szedje fel őket. Aq-tól messze tartandók.
– Duplán használva nagyon hatásos, bár ezt nem szokták alkalmazni, hiszen scout után egy ballonnal/minionnal ezen csapdák 1/3-a aktiválható.

Seeking airmine:
– Nagy életű légi egységek ellen használatos, nevezetesen a sárkány, illetve a lava ellen. Sárkány ellen az aq kiszedésére kell gondolni elsősorban, ezt egy darab odahelyezett fekete airmine meg szokta oldani.
– Double airmine légvédelmek mellett: walking sari ellen is jó, de a lava mihamarabbi elpusztítása a cél. A támadó rendszerint 2 lava beküldésével védekezik.

Spring trap:
– Egységek eldobására használatos, az anti-surgical bázisok egyik kulcseleme. Más módszerekkel is kombinálható. (Alant olvasható.)
– Nem spring trappel kell megakadályozni a cc luret. (Kis érdekesség: régen főleg th 10-en előszeretettel használtak lavat a cc csaláshoz, aztán egy villámmal likvidálták a védő íjászokat.)

Skeleton trap:
– Ez a kis csapda nagy erőt képvisel. Földire ajánlott állítani hog-os támadások ellen.
– Többféle működés jöhet szóba: egy helyre tenni mindkettőt, avagy nem. Mellette szól, hogy így 8 egység szabadul ki egyszerre. Ellene pedig, hogy egy darab méreggel hatástalanítani lehet mindkettőt.
– Queen közelébe is lehet tenni, viszont a bázis belseje felé: ha a barb king ezeket fogja be, akkor az ellenséges királynő könnyedén le tudja szedni őt.

Giant bomb:
– Hogok ellen a legjobb védelmi eszköz. Kettőt együtt alkalmazva lazán sült disznót csinál a legerősebb seregekből is.
– Lehet 2 duplaként lerakni, esetleg 2 dupla 2 szimpla felállásban használni. Nagyon váratlan tud lenni 4 szimpla a queentől messze, ezt azonban nem szokás használni, mert 2. támadásra nagyon egyszerűen kivédhető. (Pl. aq-ölés, aztán 30 hog 4 heallel...)
– Ezt is érdemes kombinálni valamivel: ha csak egyet használunk, akkor egy heal varázslat egyensúlyozhatja a hatását. Azonban ez idő, amíg egy ügyesen elhelyezett skeleton trap pár hogot leszedhet. Vagy a még erősebb bk ilyenkor egy ütéssel megöl egy hogot, ami szintén nagy veszteség. Annál veszélyesebb ez a kombináció, hiszen a bk-ra nem szokás erős védelemként gondolni – pedig képes azzá válni.
– Minimum 4 védelmet kelljen kiszedni a berobbantásához, illetve a pathingnak atombiztosnak kell lennie. (Most is azt jelenti, mint fentebb: a hog sereg [biztosan haladjon át rajta.])

Tesla:
– Nyugodtan kijelenthetjük, hogy ugyanolyan fontos a hogok elleni védekezésben, mint a giant bomb. Egyedül használva ennek sincs nagy ereje, bár régen gyakori volt a bázis szélére tenni. Hacsak nincsen rá esély, hogy ilyen módon megállítsunk egy wq-t, ezt semmiképpen nem javaslom.
– Együtt, más csapdákkal viszont nagyon hatékony tesla-farmot lehet kiépíteni hogok ellen. Ez alapvetően „csak” 4 teslát jelent egymás közelében. Falakkal kell megoldani, hogy ne lehessen egységeket odatenni. Vagy egy-egy falat rakunk közéjük, vagy két szektort elválasztó falsor két oldalára helyezhetjük őket.
– Kiegészítésként még mehet oda egy skeleton trap, vagy pár spring trap. Néhány jól elhelyezett ezekből a végét jelenheti 12 hognak – és egy támadásnak is.
– Nem tesla-farmként, de dupla giant bomb kiegészítésként is veszélyes. Ennek oka az, hogy nem látszik a dgb melletti 2 védelem, csak egy. Vagy még egy se!!! Ilyenkor rendszerint falsorral van elválasztva a két rész, bár ezen kombináció hatékonysága kisebb. Csak profiknak ajánlom ilyen építését, nehéz jól alkalmazni. Másik módszer, hogy az egyik védelem látszik, a másik pedig egy vagy két tesla. Ilyenkor még mindig építhető tesla-farm. Ez nagyon veszélyes, de ahhoz, hogy egy-egy ilyen elrendezés megfelelően működjön, sok nagy hely kell egy bázisban. Különben teljesen triviális lenne, hogy hol vannak a csapdák. Ettől azonban a bázis nagyon széthúzottá válik.

Ez az oka annak, hogy a gyenge anti 3-ak könnyen verhetőek akár gowipe-pal is. Ez nem jó hír egy 8.5-nek. Ilyenkor szoktak valkűrt vagy witcheket használni a támadók. De a wq sem ritka, hiszen gyakorlatilag nincs olyan hely a bázisban, ahol 3 védelem lőné huzamosabb ideig az aqt. Sok kezdőbb játékos emiatt szeret jól széthúzott bázist támadni, rendszerint a már jól felhúzott egységeire alapozva: valkűr/witch és persze hog.

Mi is az az anti-surgical bázis? Az anti-surgical bázisban a cél a hogok surgical lehelyezésének megakadályozása. Ennek a taktikának az a lényege, hogy minden védelemre 3-5 hogot rak a támadó. Így a külső védelmeket olyan gyorsan leszedik – főleg tankoló giantokkal –, hogy azok nem is tudnak kárt tenni bennük. Ezután csak egy adag healt kell lerakni belül, és kész is van a 3 csillag. Ez ellen többféleképpen lehet védekezni: az első és második sor védelem közé spring trapeket helyezhetünk, így a hogok szépen elszállnak és nem lesz mit gyógyítani. És/vagy úgy rakjuk le a védelmeinket, hogy már az első sorban elkezdjen lemenni a hogok élete. Ezt egy-egy teslával/giant bombbal (az első és 2. sor védelem között többnyire) fokozhatjuk.

Védelmeket fallal körül nem véve megoldható, hogy a gólemek ne a megfelelő irányba menjenek, de sajnos erre alap figyelni. Túlzott reményt nem érdemes hozzáfűzni. Ilyen célra ágyút és mortárt használjunk, amennyiben lehetséges.

Nyersanyag-gyűrű: a jól ismert módszer a th 10-es bázisokból. Hatása és célja itt is ugyanaz: rávenni a gólemeket, hogy ne befelé menjenek, hanem körbe. A támadó valkűrök, king, quenn, stb emiatt jobban kiszolgáltatottak lesznek a mag védelmeinek. Emellett rengeteg élete van a tárolóknak, a th-nak és a delix drilleknek is. Ez a ks-t lassítja, nehezítheti az aq ölést is.

Anti 3-as bázist készíteni nem egyszerű dolog, elsőre nem is szokott sikerülni. Rá kell szánni az időt, egy óra alatt már nagyon jókat lehet kreálni – némi gyakorlat persze nem árt. Minden feltétel persze nem tud teljesülni, ezért ajánlott párat elhagyni. Nyilván van, ami nagyon fontos, pl a cc csalhatatlan kell, hogy legyen. A kezdőknek, vagy inkább azoknak, akik úgy érzik, kezdő támadók ellen kell védekezniük, ezt javaslom: az adk védjenek legyenek jól elhelyezve, aqtól távol. Ezzel golaloon megoldva. Wq saris sereggel nem fog rád mászni senki se, szinte, így attól sem kell félni. Hog ellen a csapdákkal nagyon jól lehet védekezni, a leírtak nem egy profin kifognak. Scout nélkül szinte biztosan. Két dgb nagyon hatásos, wqtól meg nem kell félni, mivel a kezdők [nem maxos th 9-ek] általában nem kapnak 20 feletti hősökkel rendelkező ellenfeleket. Érdemes lehet valamilyen stílust követni, például egy hosszabb üres falrész, ahol nincs semmilyen épület, megengedi, hogy kisebb helyre több védelmet helyezzünk.

A forrásokat biztosította: Rozgonyi Zalán (Zalan, 444 Academy). Az író, Balazs23 (ClashWithZsomac), őszintén reméli, hogy lesz, aki értékeli és használja majd ezt az írást :)

A kevés tudás veszélyes. A sok is. – Bocs az offért.

Útvonal

Fórumok  »  Mobiljátékok  »  Clash of Clans
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.