A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] Új alaplap, vagy BIOS frissítés után beállítandók II. Secure Boot
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2018-03-18 14:44:30
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Paxker315
addikt
Aszondja apám, újonnan az 1.0 tsi-dsg skoda kamiqja a használat elején rövid távokon lazán 9-9.5 litereket bekapott.. az eladás oka is főleg az volt, hogy nem igazán fogyasztott kevesebbet az 1.5 TSI-től, de legalább gyengébb volt.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
eastsider
nagyúr
hát nekem az nx350h valamikor 4-5 litereket eszik (BP), attól függően persze a hegy melyik irányából jövök haza eddig max 1-2 literrel eszik többet, mint a yaris, szerintem az elég menő ahhoz képest, hogy mekkora dög... persze láb nehézség függő a dolog.
Mondjuk annyira keveset esznek hogy az 1-2 liter arányában már sok. De sima nem nagy kánikulás nyáron én is 5 körül jártam a városban. Szerintem legújabb yaris esetén ez lehet 3,5 is ami durván kevés. Yaris cross meg gondolom 4. Azért sokat fejlődött a világ (avagy nekünk toyota hibrideseknek kellene zöld rendszámot adni ).
ncc1701
veterán
Azt kellene megérteniük az embereknek, h x súly mozgatásához kell egy adott mennyiségű energia. Ezt az energiát benzines-dízel-elektromos motorokból egy adott hatásfokkal lehet előállítani. Azaz a fogyasztás nem igazán fog változni attól, h kissebb teljesítményű moci kerül a verdába. Maximum kevésbé fog menni, és anyázni fog. Ha egy erősebb autónak nem nyomja az ember, az csak minimálisan fog többet enni, mint a gyengébb.
[ Szerkesztve ]
galervin93
őstag
Én ilyen rövid távokon nem nézem a fogyasztást, néhány száz km már relatíve jó minta, de általában egész tankonként szoktam nullázni.
Nálam (P3 2011) kb. 20-25 km menettől érződik az, hogy durván elkezd "zuhanni" a fogyasztás. Előtte sok mindentől függ mennyi, de ahogy - gondolom én - minden szépen átmelegszik, szinte a józan ésszel ellentétes, mindig szoktam mutatni az utasaimnak, hogy egyre kevesebbet eszik a kocsi, nonszensz. Szóval a vége valahol mindig fedélzeti 4.3 körül van, ez valós 4.45-4.5, most már több év használat után (~80.000 km). Klíma nem sokat dob rajta, fűtés talán igen, de hosszabb távokon igazából az sem jelentős, 5 liter fölé nem igazán tudok menni vele.
De nagyon sok függ attól, ki vezeti az autót. Nekem a szemem elkezd tikkelni, ha 4.5 fölé megy egy tank átlaga, ehhez képest amikor várakoztam a szervizben egy srác 5.5-6 literes fogyiról számolt be P3-nál, mert hogy ő nyomja neki... Szóval a vezetési stílus sokat számít. Nekem pálya és jobb minőségű út jellemzően 115-125 tempomat* (óra szerint! valós ettől 6-8 km/h-val kevesebb felni szettől függően, 15-ös téli és 17-es nyári szettjeim vannak), sok kifuttatás, kellően meredek és hosszú lejtőn B-ben gurulászás stb. (*évi 20-25 ezret megyek, szóval abszolút nem "hétvégi sofőr" vagyok, egyszerűen nekem ez a tempó elég, osztok-szorzok akkor is csak 5-10-20 percet nyerek egy bármilyen hosszú magyarországi úton, hát ennél nekem többet ér a laza vezetés - de kinek a pap...!) És nem vagyok forgalmi akadály, amikor kell megyek, de pl. egy piros lámpára csak simán rácsorgok, nyilván figyelembe véve, hogy van-e mögöttem kanyarodni szándékozó vagy egyáltalán egy kanyarodósáv stb., de amikor van lehetőség akkor finoman, okosan.
Indításkor mindig megvárom, míg beindul a benzinmotor majd leáll - ez nyáron lehet hogy csak 30 másodperc, télen ha nem fűtök akkor 1-2 perc (2-3 km-es útra nem fűtök), ha fűtök (hosszabb útra) akkor meg úgysem áll le, de ilyenkor meg eleve felfűtött kocsiba ülök be, szóval 5-10 perccel indulás előtt már röffentem. Apropó fűtés, csakis A/C mellett belső keringetéssel - ha már "fogy a levegő", akkor kis időre külső keringetés és/vagy pisiszünet és ajtó nyítással oxigéndús levegő.
Summa summarum, a technika sokat (keveset ) tud, a legnagyobb változó az ember, aki mögötte van!
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
eastsider
nagyúr
szerintem be fog állni max 5.5-6 literre a fogyi. spritmonitor szerint a yaris mk3 hsd-m 5.,55 öt evett 110k km-n. (sok pálya dobja meg) Egyik ismerősnek van NX300H-ja és bp kis távokon 7et eszik neki (nehéz a lába). szerintem az is elég jó
Most olvasom hány NX tulaj van itt jelen
Aurisból mindig csillogó szemmel nézem, jó lenne átülni egybe (FL előtti), talán más kávéház lenne - csendesség és erő terén
[ Szerkesztve ]
avl
aktív tag
"De nagyon sok függ attól, ki vezeti az autót." -> illetve hogyan
persze ez mindenre igy van, regen, meg az elsö RX400h-k kapcsan volt szakcikkben, hogy hybrid eseten függ leginkabb a fogyi a vezetesi modtol
[link] ezen kereses mellett 5.06 l/100km +/- 31% es ott az eloszlas is
FőDudu
addikt
Sziasztok!
Hulye kerdesem van. Hogyan kommunikal az auto a My Toyota alkalmazassal? Netan az auto valami cloud-os szerverrel kommunikal?
Nejem 2022-es Corollajat (szedan) elvittem egy korre, az auto tokeletesen atkuldte merre jartam - holott a nejem mobiljan van a My Toyota app. A mobil meg nem volt velem.
Szoval van valami kommunikacio a mobil es az auto/cloud kozott akkor is ha nincs az auto a kozelben.
Szoval hogyan kommunikal az autoval a My Toyota app?
(mert ugye ha a haz elott all, akkor meg lehet nezni mennyi a kilometerora allas, milyen allat modjara vezettem (hatso ulesre rakott csomag miatt becsipogott a biztonsagi ove menet kozben, nyomtam neki egy satut, hogy elmozduljon onnan a suly), mi az auto pozicioja, stb).
(elvileg az autoban nincs navigacio - vagy csak nincs engedelyezve gyarilag - Android Auto funcioval szokta a fiam kirakni a Google mapset megy a Spotify-t meg a Youtube-ot a kijelzore).
[ Szerkesztve ]
FőDudu
eastsider
nagyúr
Tuti van benne 4G modul. NX tud OTA is frissíteni pl
Pompiere
csendes tag
Ma mentünk egy keveset húgom Yaris Cross-szával. Induláskor 4,7 volt az átlaga az autónak, amikor hazaértünk akkor pedig 4,5. Mindez erős szegedi forgalomban. Gyanítom, hogy országúton ez le lehet vinni 4-re vagy az alá is egy kicsivel.
dragon1993
őstag
Én azt vettem észre pont dugóban lehet jó fogyasztást összehozni. (Corolla 2023)
[ Szerkesztve ]
Pompiere
csendes tag
Szóval a vezetési stílus sokat számít.
Az biztos. Arra kellett rájönnöm, hogy érdemes komolyzenét hallgatni - pl. Bartók Rádiót - menet közben. Akkor nem érzek késztetést arra, hogy tapossam a gázt.
Pompiere
csendes tag
Érdekes! Most ahogy a feleségemet szoktattam a Corollához - szintén '23-as - hasonló értékek jöttek ki nyugodt vezetéssel. Érzékkel kezelve a gázpedált, tíz kilométeres távon elérhető volt a 80 %-os EV Time is.
[ Szerkesztve ]
g0dl
addikt
Másnak nem fordult elő, hogy egy-egy út kimarad a MyT app-ból, de nyilván a Toyota felhőben sincs ott (ahol fura módon a fogyasztási adat nem is elérhető egyetlen útra sem).
Így vannak misztikus teleportálós szakaszaim.
Pompiere
csendes tag
De igen. Én is jártam úgy, hogy két város között volt egy leállás és csak a második szakasz került rögzítésre.
Ck.
addikt
A probléma ott van, hogy az előd IS 300h szintén 4 hengeres, 2,5 literes motorral volt (igaz közvetlen befecskendezéses), az össz rendszerteljesítmény is ott 223 lóerő volt, ellenben az NX 300h 197 lóerejével. Amikor lecseréltük az IS-t, mindenképp SUV-ot akartunk és a fogyasztás valóban másodlagos tényező volt, gondoltuk hogy több lesz és kutakodtam előtte, sokan csináltak hasonló váltást, de ilyen kirívó különbséget nem láttam sehol. Tény, hogy az IS más forma, kisebb, áramvonalasabb, könnyebb, de azért nem annyival, hogy az NX 3-3,5 litert ráverjen.
Városban nyáron ugyan tudok vele tartósan 6 alatti, akár 5 közeli fogyasztást, vegyesen 6,5 körül is el lehet gépészkedni, de ahhoz már vért kell izzadni és nevetséges módon vezetni. Míg az IS-nél és a Mercedes C350e-nél határozottan éreztem a hybrid előnyét minden szempontból, hátrányok nélkül, addig most az NX-nél sokszor úgy érzem, hogy csak felesleges súlyt cipelek és ugyanilyen gyökkettes bűvészmutatványokkal egy hagyományos belsőégésű suv-val is ki tudnék hozni hasonlókat. (Nyilván biztosan nem igaz, de attól még így érzem.)
Mindenesetre hosszútávon ez tarthatatlan, a szerviz is drága, plusz a fogyasztás is, hiába nem romlik el, ez nekem már kevés, indok. Lassan eléri a 100k mérföldet (most van 84k), onnantól meg mar az általános garanciának is annyi, csak a hybrid gari marad 15 évig, odáig biztos nem várok. Amint a gazdasági öngyilkosságot sikerül egy vállalhatóbb buktára lefaragni, már váltja is egy előző generációs 64 kWh Kia e-Niro vagy egy Long Range Model 3. A nevetséges, hogy mindkettő mára már olcsóbb, mint amennyibe egy használt NX kerül(t).
[ Szerkesztve ]
Igen, a dugóban fogyaszt legjobban részt aláírom. Egyszer balcsira sikerült leérni jó sok idő alatt és 4 liter alatt volt a fogyi. Mondjuk inkább zabált volna 7-et és haladjunk...
KTTech
veterán
De, előfordul. Ilyenkor a DCM nem tud valamiért felcsatlakozni a szerverre.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
KTTech
veterán
Nálam a legkevesebb valós, kúton mért fogyasztás 4.17 volt, ez alá max a kijelzőn ment. 4 alattihoz a kistesó kell...ez tapasztalat 😃
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
Ck.
addikt
Nekem az a tapasztalat, hogy órákig álló, több km-es stau esetén simán felmegy 10 liter fölé, mert akkor csak a villanymotort próbálja használni, miután lemerült utána viszont nagyon sokáig tölti és akkor zabál rendesen. Viszont normális csúcsidő-szerű dugó esetén valóban jó a fogyasztás.
Az egy brutál hosszú dugó volt és mégis egész jól csinálta. Ment a benzinmotor is persze néha, de légkondizva 20-30-as átlaggal "téptünk" órákig szerintem 80% körüli elektromos résszel...
Ck.
addikt
Az úgy altalaban nekem is kiadja.
Ami nálam brutális volt, az amikor 5 km/h átlag másfél-2 órán keresztül, sokszor percekig meg se moccanva.
Ott sok minden nem segít, az klímázás/fűtés kb egy helyben. Oda már jobb az üzemórára számolni a fogyasztást.
OCTAMD
őstag
Csak ülésfűtés ,az minimálisat fogyaszt és ritkán indul be a benzinmotor
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
Irónia on: Nálunk olyan nincs családdal, azonnal elhaláloznak nem pontosan 22 fokban Irónia off.
KubanitoS
veterán
Csepptölteni lehet vajon egy tavalyi hibrid Rav4-et? Motortérben tudnám csatlakoztatni a töltőt a "+" pontra, illetve valami fém lenne a "-" pont. (Ugye a kis akksi a csomagtartó oldalában van.) Ez így működhet?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
ncc1701
veterán
Összes autómat így töltöm. Mondjuk valami minőségi töltőt válassz azért.
Van valami gyári cucc is erre (kanadai oldalon találtam viccelődtek is velem) ami megy a motortérbe és csak be kell dugni.
"Valami" fémmel vigyázz van neki hivatalos negatív pontja (igazából bikázásnál fájhat nem töltésnél, de benne van a leírásban). Mondjuk ebből is volt már vita
KubanitoS
veterán
Erről a valamiről van bővebb infód? Ha meg van hivatalos negatív pont akkor majd arról használom.
Igazából az érdekelt volna, hogy akkor a motortéren keresztül akkor működhet a csepptöltés, ugye? Nem teszek a kocsiban kárt stb..
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
ncc1701
veterán
Akku saru negatívja.
Töltő nem ad nagyobb feszültséget, mint a generátor, ergo nem tehet benne kárt.
Csak angolul van leírás a gépemen, de ez az oldal (nagy kép D pont a hivatalos negatív).
Ez különben szívás, mert kb kizárja a szabályos zsebbika használatot (mindegyiknek túl rövid ehhez a kábele, pedig állítólag kb ceruzaelemmel elindítható a hybrid).
[ Szerkesztve ]
KubanitoS
veterán
Köszi, ez hasznos infó volt!
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
sequator
senior tag
Ezért szokták használni a toronycsavart negatívnak zsebbikával, az elérhető. A lényeg, hogy egy fényezetlen csavar legyen, ami a karosszériával kapcsolatban van (a kisakku negatívja is rá van kötve a karosszériára).
Már jópár autót indítottam zsebbikával, benzinest, hibridet is, a toronycsavar megfelelő volt minden esetben.
sautia
sequator
Értem én. Bikáztam én is sokszor más autót. Csak az a gond hogy a toyota hybrid (nem tudom hogy mindegyik-e de a 2.5 mindenképpen) érzékeny erre. Ráteszed a fényezetlen csavarra aztán elszáll(hat) az elektronika egy része ha túl közel van valamihez amihez nem kell.
Voltak ilyen esetek, ezért toyota be is írta a hivatalos kezelési könyvecskébe. Meg kijelentette hogy ilyenkor nincs gari. Ezek után én nem próbálom ki hogy a gebasz esélye 0,0001% vagy 10%. Akkor is ha más jó párszor gond nélkül megtette.
sequator
senior tag
Szerintem inkább azért szállnak el, mert a felcserélik a pólusokat, vagy letestelik a pozitív kábelt.
Prius esetében felcserélt pólussal is többnyire csak a főbiztosíték megy ki, amit ugyan macerás kicserélni, mert a biztosítéktábla alatt nehezen hozzáférhető helyen van, de semmi másnak nem szokott baja lenni. Ami valóban gondot okozhat, ha bekapcsolt hibridről akarnak másik autót bikázni, az kifejezetten tiltva van a hibridek kézikönyvében.
Egyébként a Prius kézikönyvében is ugyanilyen ábra van és szerintem a legtöbb gyártó a motorblokkon vagy a váltón jelöl ki negatív pontot, mert ott a legjobban hozzáférhető. A toronycsavar néhány típuson úgy el van takarva, hogy nem lehet biztonsággal hozzáférni. Illetve a zsebbikák csak nemrég terjedtek el, így az autógyártók a hagyományos bikakábelhez készített ábrákat viszik tovább a kézikönyvekben.
Ha az autó kézikönyvében kifejezetten tiltva van a toronycsavar vagy bármi egyéb a kijelölttől eltérő pont használata, az nyilván teljesen más eset, akkor én is mást keresnék a biztonság kedvéért. Egyébként az általad linkelt képen is csak annyit ír, hogy stabil, mozgó részektől távoli fényezetlen fémrészre kell kötni, távolabb a bikaponttól. Nincs szó róla, hogy a toronycsavar ne lenne jó, bár lehet vitatkozni, hogy mennyi a "távolabb". Mivel nem nagyon gyártanak olyan zsebbikát, aminek hosszabb negatív kábele van, így gyakorlatilag egyiket sem lenne szabad használni. Hagyományosokat sem, hiszen azok is tele vannak vezérlőkkel, nem csak a hibridek, így az általad felvetett probléma nem csak hibrideket érinthet.
sautia
sequator
Hát az biztos hogy az emberi találékonyság nem lebecsülhető ha elbaltázni kell valamit (pólus csere). A zsebbikával mondjuk eddig több embert mentettem meg, szóval hasznos ez ha ehhez az autóhoz már csak tényleg nagy gond esetén használnám (nem jön az assistance csak holnap a reptéren pl.). Az mondjuk biztos hogy más autót beindított hybrid autómról soha nem fogok bikázni (ez a zsebbika vételnél is benne volt a pakliban már scrossnál is, egyre érzékenyebb autó elektronikák, plusz saját hülyeségem sem lebecsülhető néha ha nagyon fáradt vagyok).
galervin93
őstag
Engem idegesít a fólia, leszedtem a gyárit, azóta sincs rajta semmi. A telefon patent, minden úgy működik rajta ahogy kell. Egyszerűen csak használom, a kijelzőjére tekinteni külön élmény.
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
polonic
félisten
Aki új autót vett, az esetleg a kereskedésben kérte azt a nanotechnológiás védőbevonatot?
Mit tud az? Vagy felejtős teljesen?
ncc1701
veterán
Ha nagyon parás vagy, elötte digit-multival mérsz egyet.
De mint írtam, ha az akku sarukra teszed a bika kábelt, úgy semmiféle hibát nem követhetsz el. Hacsak nem valóban fordítva teszed rá.
Gombinyó
őstag
Szvsz hót felesleges, egy ideig jobban pergeti le a vizet meg könnyebb mosni, amíg le nem kopik a bevonat. Az összeg töredékéből autókozmetikában megkapod ugyanezt vagy jobbat.
Autóápolás topikban érdemes lehet olvasgatni, hogy mik most az aktuális menő kemikáliák, amit érdemes felkenni.
[ Szerkesztve ]
balazs1956
senior tag
Sziasztok SOS segítség kéne.
A kocsi (RAV4 2020-as) külföldön van, jönne hazafelé, de kigyulladt a keréknyomás visszajelző ikonja.
Egy automata töltőnél, a jobb első kerékbe lehetett pumpálni, de a jelzés nem tűnt el.
Mivel távirányítással próbálok segíteni, nem tudom ilyenkor mi a teendő.
Idővel eltűnik a hibajelzés, vagy azt csak szervizben lehet kiütni?
Előre is köszönöm szépen a segítségeteket
polonic
félisten
Utánaolvastam jobban most. És elvileg ez egy két komponensű kerámiabevonat. Ha ez igaz, akkor itt olcsóbb, 83 ezer Ft, bár nem annyival. Autókozmetikában 120 ezer körül indul a kerámiabevonat.
blg
senior tag
bár nekem Aurisom van, de legutóbb kb. 1 km-t kellett gurulni pumpálás után, mire elaludt a visszajelző lámpa
blueye
veterán
Menüből lehet állítani, normál értékre állítsák be és a kormány mögötti kijelzőn a beallitasokban megtalaljak a set-et. Minden tavasszal, ősszel előjon amikor nagyobb a napi hőingás.
[ Szerkesztve ]
Gombinyó
őstag
Hol csinálják? A szalonban van erre ember? Ha valóban kerámia, akkor megkövetem magam, 83ért egy kerámia bevonat nem rossz, de mivel szalon autóról van szó gyakorlatilag csak aplikálni kell, nincs polír, stb.
Flashback
addikt
Ha nem lapos a gumi nem gond. Valahonnan hianyzik 0.05-0.1bar.
Digitälis fújó állomáson állitsa be a nyomást 2.3-ra.
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
polonic
félisten
Gondolom a szalonban. Ezt nem írják sehol. De ez jó kérdés, hogy van-e erre ember. Az a tippem, hogy nincs. Szóval így nem tudom, hogy milyen lehet a felvitel. Bár az is igaz, hogy új autónál nem kell semmi felület előkészítés előtte, max a zsírtalanítás.
Akku saruk a hybrid rav4-en csak a csomagtartóban vannak kis bontás után (kis akku csomagtaróban van, pozitív előre van vezetve a kis dobozba, de ennyi), ezért spéci az eset. Pláne hogy motoros a csomagtér (kellett a francnak alap volt a csomagban) és a kis akkuról megy szóval lemerült akkuval még problémásabb.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Új Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 15,6 -30% Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 8/512
- LENOVO LEGION SLIM 5, Intel I5 12. gen. RTX4050 6GB DDR6, 16" WUXGA, 3év garancia
- Eladó Hohem iSteady Pro4 Gopro Gimbal