- Miért nincs szükségem egy darab elektromos rollerre se?
- Jól árasított edzett üvegek Samsung Galaxy A54-hez és POCO X6 PRO 5G -hez
- 1 Kis segítséget kérnék :)
- Így nem kell kidobni a gépet és friss Windows 10-en maradni 2029-ig
- Fogadj örökbe egy szervert, avagy hogyan építsünk otthoni labot I. (az alapok)
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Így van. Nem nagy beruházás, de ég és föld a különbség.
Nekem meg marad egyelőre a "téli kényelem" mert 20-as induction felniken van a téli szett
A 21-es kerekekhez képest már ez is durván érezhető.Amúgy valahol fellelhető csinál-e bármit az autó a hajtás elosztásban mikor kerékcserekor a menüben átállítom a 21-es nyári kerekeket 20-as télire?
Lehet csak placebo de mintha jobbat tolna csere után a nyári szélesebb hátsó kerekekkel.[ Szerkesztve ]
-
aleister
veterán
Sziasztok!
Előtérbe került nálam az elektromos autó vásárlás. Első körben a használtpiacra néztem rá 10 mFt-ot belőve határként. Ebbe a költségkeretbe befért a Model S és a Model 3 is. Az előbbiek 2015/16-os évjárattal (és ehhez mért futásteljesítménnyel) kb egy árban mennek a 2020/21-es Model 3-mal. Laikusként legelső körben a méretkülönbség szúrt szemet, második nekifutásra pedig átolvastam pár összehasonlító írást. Pl ezt és ezt.
A cikkek alapján az jött le, hogy az S az egy nagyobb, valamivel minőségibb megoldás, a 3 meg ennek a költséghatékonyabb, fiatalabb változata.A kérdésem, hogy van-e valami egyéb, fontos eltérés a kettő között (nyilván azonos felszereltség mellett)? Pl a szoftver, funkciók, szolgáltatások fejlődtek-e ez idő alatt annyit, hogy jobb választás legyen a 3-as. Más oldalról nézve ellenjavallt-e a korosabb, többet futott Model S? Több-e már vele a műszaki probléma, eljárt-e az idő bizonyos megoldásai felett, stb?
Felhasználást tekintve 90%-ban napi munkába járás (2x20 km autóút kis várossal), mindennapi teendők intézése (bevásárlás, posta, stb), 8% rokonlátogatás (110 km pályázás egy irányba utána egy kis budapesti kocsizgatás), évi egy Horvátország (nem halunk bele, ha az út felénél meg kell állni fél órára tölteni). Napi szinten egyedül használnám, a nagyobb kiruccanásokra hárman mennénk (6 éves gyerkőc hátul).Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Balázzs
senior tag
Nekem van EAP, teszi a dolgát, hosszú úton nagyon hasznos. Viszont van egy pár rossz térkép bejegyzés, pl. M0 Szigetszentmiklós, ahol rendre befékez, mindig ugyanott, de majd javítják. Szerintem az EAP és az FSD még nem éri meg az árát, majd ha legalább azt kapjuk, mint az USA-ban, akkor talán. Ott van havi díjas konstrukció is, ha jönne hozzánk akkor legalább ki lehetne próbálni miért fizetsz.
-
madgie
titán
Az régebben lehetett, most már meglepően nagy kanyarokkal is képes normálisan megbirkózni, csak a körforgalomban kezd szinte azonnal visítani, hogy vegyem vissza az irányítást.
-
fo_di
őstag
válasz Shadowbull #1089 üzenetére
talán a bécsi elkerülőt mutatta, ahol a lejtős gyors kanyarban sávot is akart váltani, és bedobta a törölközőt a gép
-
fo_di
őstag
a 21 végi, 22 eleji lfp akkus standard range modell 3-akat tervezem keresni (lehetőleg a ryzen változatot)
azokból amiket utóbbi időben facebookon láttam, mindenhol csak sima ap volt a hirdetésbe írva, érdemes akkor legalább egy eap-os modellt kinézni, ha éppen akad? (még egyelőre csak azért nézem a hirdetéseket, hogy mennyit kell összeszednem, de még el kell adni az előzőt is mielőtt tényleg meg is veszem)
teslamasternek néztem most néhány eap videóját, érdekes, hogy az autópályán is néhány nagyobb, de tempós kanyarnál eldobja az eap, hogy nem tudja bevenni, hiába 130-cal bevehető kanyar, mert valami maximális szögállást említ, hogy mennyit szabad a gépnek tekerni -
addikt
válasz Shadowbull #1084 üzenetére
Tudom, volt hozzá szerencsém, ezért írtam hogy "lassan". Rájuk nagyon jellemző az, hogy hirtelen berobbannak valamivel, mert nincs bénázás meg tökörészés, lopni lehet, sőt, kötelező, mindez államilag meg van támogatva végtelen pénzzel. Szóval itt a - tegnap még szar volt, holnap meg mindennél is jobb - jelenség egy létező dolog, és biztos vagyok benne, hogy most rohadt nagy lendülettel dolgoznak ezen.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Én hiszek benne kicsit, hogy azért nem egy kő alatt élnek, és látják ők is a lemaradást, ha mással nem is, de a kínaiakkal lassan versenyezniük kell már annyira, hogy rendbe tegyék ezt az AP dolgot. Persze ha annak az lesz a vége, hogy ja bocs, akkor mégis kell a lidar, és/vagy a sonar, akkor a mostani tulajok a hajukra kenhetik.
[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
Ahogy Shadowbull is írja, az a 2 emberi "kamera" sok esetben többet tud, mint bármilyen elektronikus kamera, illetve vannak egyéb érzékszerveid, no meg az agyad sok tíz év tapasztalattal, hogy hogyan kell az adott képet értelmezni.
Ezért kellenek a szenzorok, hogy pl az egyes tárgyak távolságát is jól tudja érzékelni a szoftver, és az alapján tudjon dönteni.Szóval sajnos én is azt látom, hogy ezen a téren marad le a Tesla, miközben egyéb téren meg szépen fejlődnek az autói.
Egyébként ahol vannak valóban önműködő taxik, ott ha jól tudom minden esetben van Lidar is a kamerák mellett / helyett.
Dive ever, work never.
-
Shadowbull
addikt
"Svájc nem most márciusban fogja megengedni többek között az FSD-t is?"
Egyrészt Svájc nem EU, másrészt arról hoztak ott is elvi határozatot, hogy a jövőben lehetséges lesz majd önvezető autókat forgalomba helyezni, ha azok megfelelnek majd a Fedro által definiált standardoknak. Erősen kérdéses hogy az FSD ezt meg fogja-e tudni ugrani.
Az EU teljesen más tészta, a jelenlegi szabályozás már megengedné autópályán az L3-at, van is ilyen rendszer már forgalomban, a Tesla mégsem csinálja meg a típusengedélyeztetést, nyilván azért mert nem tud megfelelni az UN-R 157-nek. Én nem tudok róla hogy ezen bárki is lazítani akarna a közeljövőben.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
madgie
titán
Egy pár verzió óta írja ki a kijelzőn, hogy ő akkor most kanyarasszisztensi feladatokat szeretne ellátni és bőszen le is lassít, de a körforgalmat soha, semmivel nem volt képes még teljesíteni, (EU) FSD-vel is azonnal vinnyog, ahogy beér és eljut a tudatáig, hogy ő nem fordulhat itt ekkorát.
Chal: kisvárosban, szanaszét parkoló autókkal tényleg tökhülye az AP, de nekem BP-n egészen jól szokott működni a dugóban. Igen, sok helyet hagy, de egy kis gázadásra odébb mehetsz és marad is az "automatasága" utána, meg pályán is teljesen jó, de csak akkor ha kicsi a forgalom és van ideje a saját kis tempójában sávot váltani. Az M3-on Hatvan után inkább nem bízom rá ezeket a feladatokat, ki is löknének öt percen belül az árokba, oldalra a többiek
Shadowbull: Svájc nem most márciusban fogja megengedni többek között az FSD-t is? -
addikt
Nagy sebességnél főúton, autópályán nekem sem, de 70 alatt simán megcsinálja, elég ha áll valami az út szélén egy kanyarban, vagy jönnek szembe, ilyenkor ugye a 2D perspektíva alapján olyan, mintha az úton, pontosan szemben lenne egy jármű. Megfelelő 3D-s mélységérzékeléssel lehetne eldönteni (meg persze a kiegészítő infókkal), hogy valójában nem lesz akadály. Ebben elképesztően rossz, BMW i3-tól láttam ilyet havi egyszer, meg az említett 10+ éves Volvotól. Itt meg naponta lenne, ha lennék akkora marha hogy használom ilyen szituációkban. De amúgy nem csak én mondom ezt, dugig van vele minden csoport, reddit, nagyon sok rá a panasz, én csak megerősíteni tudom.
Pályán jó lenne, de ott is csak akkor látom értelmét, ha nem kell sokszor sávot váltani. Szerintem sokkal megterhelőbb folyton kikapcsolni, mint nem használni egyáltalán. Ha nincs nagy forgalom, akkor persze erre nincs szükség, tényleg nyugisan elvisz bárhová, bármilyen távolságon nade ez 2025-ben nem akkora truváj Egy mai más autónál elég indexelned, és rágyorsít, támogat az előzésben/sávváltásban, ez meg 142-nél letilt. Vagy nem kapcsolod ki ilyenkor, és elkezdhetsz az EAP sávváltó funkciójával szórakozni, de az amit előad, azt még a kalapos Suzukis bácsik is kiröhögik.
Ez amúgy egy HL, és tényleg az van amit Karotta mondott mikor tesztelte, hogy végre megtanultak autót gyártani, az sw fejlesztést meg valahogy elfelejtették.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Az biztos hogy az emberek "2 kamerával" vezetnek"
A fenét. Az emberek az emberi agyukkal, a fülükkel, a szemükkel, az egyensúlyérzékükkel vezetnek, ebből az emberi agy olyan szintű képességekkel rendelkezik, amit nem fognak olyan egyszerűen utolérni.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
WiZARD
addikt
Euban valami sokéves ap software fut amit rég nem nagyon fejlesztenek, mert az FSD-re koncentrálnak, az meg itt nincs.
Fantomfékezésem nekem se volt még soha a Teslával.
Volvo EX30 meg 5 év körüli XC40, meg Nissan Leaf vezetéstámogató rendszereihez tudom hasonlítani. Nekem a Tesla magasan nyerő ezek közül.
F-ECT$: hogy a vision only tévút-e az örök vita marad, amíg be nem bizonyosodik akár az hogy müxik akár az hogy elengedik. Az biztos hogy az emberek "2 kamerával" vezetnek, és az összes résztvevő/szabály erre épül.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
h1mpi
félisten
Érdekes, amit írsz én nekem soha44!!soha nem volt még fantom fékezésem AP-val. (2023-as MY LR csak kamera alapú). Tegnap is a 130 km-ből a felét AP-val tettem meg és nagyon szépen dolgozik, kicsit lassú, de inkább lassan de biztosan
Városban araszoláshoz használhatatlan, úgy csorog mint ez egy kezdő sofőr, megijed hogy van hely, rágyorsít, majd nagyot fékez, mert ugye csak pár métere volt - ez viszont igaz, borzalmasan darabosan vezet. A Renault Scenic EV sokkal, de sokkal jobb.
[ Szerkesztve ]
Fully electric lifestyle!
-
addikt
Nekem egészen rettenetes élményem van az AP/EAP-al. Az utóbbi 5-6 évben volt szerencsém mindig friss autókban ülni a céges flotta miatt, a Tesla-ról pedig csak a hype-ot láttam a csoportokban, azt gondoltam hogy már az AP is űrtechnika egy BMW-hez, KIA-hoz képest. Nos, amikor megvettem a sajátom, rá kellett jönnöm, hogy akik ezeket írják, azok vélhetően 6-8 éve (vagy több) bele vannak gyógyulva a Teslába, és fogalmuk sincs róla, hogy hogy viselkednek a mai modern autók önvezető/adaptív funkciói. Ennyi fantomfékezésem, bizonytalan működésem még a 11 éves Volvómban sem volt, pedig abban aztán tényleg első generációs adaptív cuccok voltak csak. Városban araszoláshoz használhatatlan, úgy csorog mint ez egy kezdő sofőr, megijed hogy van hely, rágyorsít, majd nagyot fékez, mert ugye csak pár métere volt. Az elmúlt 6 évben bármilyen más autóban a BP-i dugókban a legnagyobb bajom az volt, hogy már-már elaludtam, annyira lágyan és tökéletesen csorogtak. Ha pedig kanyarban út szélén parkoló autó vagy szembe jövő van, az egyenesen életveszélyes, főleg ha jönnek mögötted (izomból fantomfékez). Autópályán a "140 felett büntetésből kikapcsolunk mindent amíg nem teszed "P"-be" műsor meg a jéghegy csúcsa, egy sávváltós előzésről meg ne is beszéljünk.
Valamit azért mintha tényleg dolgoznának rajta, mert az ünnepek alatt sokat mentem, mintha kicsit stresszmentesebb lett volna, kéz kormányon tartásáért szinte nem is zaklatott. De ha egy sz**os KIA-t veszek 100%-nak, akkor a Tesla AP/EAP kis jóindulattal se éri el a 60%-ot használhatóság tekintetében. Amúgy szerintem is tévút a csak kamera alapú feldolgozás, vélhetően ez, és az FSD beta által elvont fejlesztői kapacitás együtt adja az AP/EAP csapnivaló minőségét.
-
F-ECT$
titán
FSD-ről olvasgatva egyébként totál tévút a csak a kamerákra támaszkodó megoldás. Szóval szerintem egyik jelenlegi Tesla sem fogja ezt jól tudni. Valamilyen szintre persze el tudnak majd vele érni, de kellenének a szenzorok is. Amilyen úttörő volt ebben ez a cég, most úgy veszti el az előnyét néhány év alatt.
Dive ever, work never.
-
h1mpi
félisten
Erről jut eszembe az alap AP régebben is felismerte a körforgalmat és be is tudott hajtani? (ha a naviba be van írva egy cím)
[ Szerkesztve ]
Fully electric lifestyle!
-
addikt
Igen, az AP az alap, az EAP vagy az FSD a feláras funkciók. Új autó esetén egy lyukas garast sem adnék az EAP-ért, az FSD-ért meg pláne nem, iszonyatosan el van maradva ebben a Tesla a többiekhez képest, vélhetően azért, mert csak az FSD-t fejlesztik, az AP/EAP-ot meg a múltban hagyták, had rohadjon meg. Az FSD ettől persze külön állatfaj lett, mert hiába jó, ha nálunk nem működik.
Viszont használt esetén nem igazán szokták beleárazni, és ha egyszer végre engedi az EU az FSD-t, a tiédben pedig benne van már, akkor jól járhatsz. De ha szembe jön egy más szempontból sokkal jobb vétel, de FSD nélkül, akkor én nem ragaszkodnék a másikhoz nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
Balázzs
senior tag
Szia itt is!
Látom már néztél egy két videót, van az alap önvezetés, minden autóban benne a hardver, majd EAP és FSD. Ez utóbbi még EU-ban (talán Svájcban indul tavasszal Európában) még az autópályák közötti automatikus átnavigálás, sávtartás, előzés vezetői utasításra (index, majd kormány finoman irányba húz) és parkolás, valamint alap távvezérlés kivételével nem működik, de majd csak eljutnak hozzánk is a szuper dolgok.
EAP, FSD, boost vehető app-ból utólag is, azt nézd meg az autó menüjében, vagy az applikációban, hogy most mi van benne, mert az autó vételárát befolyásolja.
(app: legalul specs and warranty, majd a legelső sorban kell lennie, ha van EAP vagy FSD.
-
fo_di
őstag
sziasztok, tesla autopilottal tudtok segíteni?
használt model 3-at szeretnék majd venni, így nézegetem a hirdetéseket. ha hirdetésben annyit látok, hogy "autopilot" vagy "ap", az jól értelmezem, hogy az alapfelszereltséget jelenti, ami kb az adaptív tempomat és sávtartót jelenti?
kicsit nehezen találom, hogy pontosan milyen szintek vannak a felszereltségben, de jól értelmezem, hogy ezután még van az enhanced autopilot (eap) és az fsd mint további csomag?
az fsd európában mit enged? megéri-e egyáltalán fsd csomagot keresnem, vagy elegendő a sima ap vagy eap is? megérheti a felárat a közepes csomag a simához képest? meg jól gondolom, hogy ezeket ha kell, én is tudom aktiváltatni ha kifizetem a teslának, ha a vásárláskor nem vették meg?
köszi -
madgie
titán
Én rendeltem kilincset az ebay-ről, tizenpárezer forint, nyilván nem új, de a króm azon egyben van. Tudom, le kell ehhez bontani a fél ajtót, de hálistennek helyben van ehhez ügyes autószerelő. Én is gondolkodtam, hogy lecsípjem ,vagy ragasszam, de szerintem sehogy nem lesz szép, meg hát a króm el is vághatja a kölykök kezét (jobb hátós ajtónál jött fel).
-
seller007
tag
Köszi az eddigi segítséget mindenkinek.
A dumb summon (talán így hivják ami csak előre és hátra tud menni szűk parkolóban) feature az csak FSD-vel megy vagy a sima autopilot is tudja? (2019 M3 ha számít)
Már ha nem keverem az egészet mi mivel függ össze. -
addikt
Valami holland szolgáltató IP-jét szokta nekem mutatni amikor párszor megnéztem, de gondolom ez nem ilyen egyszerű, ezek b2b szolgáltatások, brutál méretű flottával, nem olyanok mint amiket mi megszoktunk/ismerünk. Simán lehet, hogy változik, roamingol össze-vissza random EU-s szolgáltatók neve alatt, mikor kivel szerződik a Tesla. Igazából ez az ő ügyük és felelősségük, számunkra meg blackbox.
[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
Köszi! Azt lehet tudni hogy melyik cég a szolgáltató?
Illetve akkor sincs retorzió ha egész hónapban megy a Netflix? Ja ez közben megvan. Sávszélesség csökkentés.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
addikt
Általánosan: a sim-et a gyártó biztosítja, nem férsz hozzá, vélhetően integrált e-sim amúgy is. Az alapcsomagban basic funkciókat kapsz, navigáció, mobilappos távvezérlés, de nincs remote sentry, műholdkép navigáció közben, stb... Egyéb adatforgalmat (műholdkép, streaming, iőjárás, web, stb...) a Premium Connectivity szolgáltatás keretén belül kapsz.
Viszont: perpill hazánkban kicsit speciális helyzetben vagyunk, mert a Tesla egyelőre nem kér havidíjat a Premium C.-ért, így tulajdonképpen csak a doksikból, netről, esetleg külföldi ismerősöktől tudjuk, hogy milyen a basic szolgáltatás Ebből adódóan nincs is vele teendő, default kapod az autóval. Most nincs előttem, de ha jól rémlik, olyan, mintha folyamatosan próbaidőszakban lennél. Viszont ez bármikor megváltozhat, a havidíj az EU-ban jelenleg ~10 EUR, szóval 4-5eFt között várható majd forintban, ha bevezetik nálunk is.
https://www.tesla.com/hu_hu/support/connectivity#how-to-subscribe
[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
A Teslákban hogy van megoldva a folyamatos adatkapcsolat? Van benne SIM kártya, és azon keresztül? Van ennek valami havidíja, külföldön is működik?
Dive ever, work never.
-
Danex
addikt
Úgy néz ki a héten meglesz a 2019es LongRange-em. Van rajta néhány esztétikai hiba de amúgy szép , sokkal több lerugott autót láttam most hétvégén mikor keresgéltem.
Ebből az egyik az a kilincseken lévő króm kezd néhol felvállni az alján, atvizsgalo azt mondta hogy ő először snicerrel levágná alulról a fellazult részt így remélhetőleg nem terjed tovább.
Nézegettem hozzá wrap-et de szinte mindenhol csak a külső lapos felületére valót találtam. Ebből tud valaki olyat ami úgy túl is nyúl rajta és kb körbe végig védi?
Vagy ezzel inkább keressek megy egy fóliás céget? (Teljes chrome delete-et nem szeretnék még)
-
h1mpi
félisten
Rövidesen sok-sok szerviz lesz, mert a 11.000 autóra kell bőven, főleg, hogy azért van velük ez az.
Fully electric lifestyle!
-
-
mazsi
senior tag
válasz seller007 #1049 üzenetére
Dehogy! Oda mész ahová akarsz. Miért mennél egy kis hibával is olyan helyre, ahol 5-10 nap alatt tudják kezelni a megkeresést, hónappal későbbi időpontot adni, vagy több alkalommal teljesen mást cserélni garanciában mint amiért oda kerül az autó?
Sokkal jobb szervizekbe is mehetsz, akár már aznap is.Egy bontatlan, és egy extrával megpakolt DJI Tello drón eladó.
-
seller007
tag
Helló Topik, Kérlek szépen edukálnátok még?
2019-es M3 AWD-t veszek kövi hetekben, lehet már hétfőn, olyat amiben a alapgarancia (4 évig vagy 80 000 kilométerig) már lejárt, de az akkumulátorra és meghajtóegységre vonatkozó korlátozott garancia (8 év vagy 192 000 km) még él.
Ez esetben, ha futómű, karosszéria, stb. azaz nem akkumulátor/meghajtó egység baja van, akkor is Tesla márka szervizbe kell vinni, hogy a garancia érvényes maradjon 192k km-ig?
Habár ha karosszéria baja lenne azt a CASCO fizetné, de gumishoz, fütőműveshez kellene vinni saját költségen teslába akkor lehet hagyom a fenébe :D
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #1047 üzenetére
Simán rákérdezek, megírom ha kapok értelmes választ. (februárban)
-
nagyúr
válasz Shadowbull #1045 üzenetére
2 külön darab, de lehet gyári előírás, hogy párban cserélik, sok más termék esetében is az egyik darab cseréje hozza magával másikét is, akár hibás, akár nem.
*** Eladó Citizen Promaster és Orient Mako Panda *** Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
WiZARD
addikt
válasz Balázzs #1040 üzenetére
Nem perf specifikus az a motor, ugyanaz volt mindenben ha jól rémlik.
SR-ben meg LR-ben is.Aztán SR kapott gyengébbet 2022-től. (hogy LR változott-e azt nem tudom)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #1038 üzenetére
Igazából semmi “valós” jel nincs, jön-megy hibaüzenet nincs, ráadásul dragy-val mértük is az autót szeptemberben, azt hozza amit kell, megneszeltem egy halk kattogó csapágy hangot, mikor le van hajtva a hátsó ülés, meg ki volt szedve a csomagtartóból is az alsó rekesz fedél, most kihallom felcsukva is néha - de ugye ráállt már a fülem, kerékre gyanakodtam, de nem tudtam beazonosítani, hogy melyik oldal, túl középről jött, meg pont akkor volt tél előtt gumicsere, akkor azért nézegettem amit lehet, így bíztam benne nem motor, de nem lepődtem meg, főleg mivel letekert ablaknál nem volt jobban hallható. Kb 15-30 km/h között van, alatta/felette nem , mondjuk ez logikus, miért csak ott.
Lebontották a borítást a csomagtérben - látom mert bénán van visszatéve, meghallgatták nem is kerestek tovább semmit. Annyi, hogy ez közel 7-8e km óta megvan (nem változott a hang, nem lett hangosabb, másabb), ugye egy márkaszerviz se a gyorsaságról híres… ennyit mentem mióta adott a hibajegy. Augusztus elején volt más garis hiba tipikus model3 nyűg, töltőkábel kontakt gond, ez elment decemberig míg alkatrész érkezett, akkor voltam fizikailag a szervizbe, most meg várok a motorra, február 2. hete mire lesz (ha nem tologatják mint az előzőt). Közben első futóművet még betoltam, azt megcsinálták (nem is ugyanolyan szilent került be mint ami volt eredetileg), ez kevésbé izgat, garancia után úgy se marad a gyári sokáig, de most határozottan jobb mint volt.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Megkaptam a költségbecslést érdekességként beteszem, garis persze 0 Ft lesz a vége:
-
Danex
addikt
Assistance szolgáltatót talált amúgy valaki jót? Vidékre (Miskolc) tervezek venni egy M3-at és mivel körülményes lehet a vontatás ezért elgondolkodtam, hogy nem-e érhetné meg egy Assistance-ra előfizetni, főleg ha esetleg van valami töltőhöz vontatás, ha véletlen lemerülne a reptéren fantomdrain miatt.
-
Shadowbull
addikt
"mégiscsak volt egy kis árlenyomó hatása a HL megjelenésének a használtautó piacon is?"
Persze hogy volt, hogy ne lett volna. Ez minden autónál így van, az autóipari törvényszerűségek meg a Teslára is pont ugyanúgy vonatkoznak mint bármi másra.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
WiZARD
addikt
11,7-12 körül hirdetnek hasonlókat mint enyém. Vettem 3 éve 13,5-ért, belement 75k km.
Nem vagyok annyira kétségbe esve. Mondjuk még nincs tervben a csere, van még 2 év a lízingből... (néha gondoltam cserére, de hülye lennék a 0.5% kamatos lízinget eldobni)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
F-ECT$
titán
Nem lehet, hogy mégiscsak volt egy kis árlenyomó hatása a HL megjelenésének a használtautó piacon is?
Egyébként nekem az is kicsit furcsa (illetve mivel keresgélek, ezért jó), hogy az újonnan 21M Ft-os MY LR 2 évesen 25-50k km-rel már van 14.5M körültől.
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
WiZARD
addikt
Én mondjuk még mindig nem látom a sokat hajtogatott zuhanó árakat.
Persze lettek az 1-2-3 éves 40-80ezret futott itthoni 10+ milliós autók mellé 5 éves 200k-t futott hollandok 7essel kezdődő áron, és sokan szeretik belemagyarázni hogy nézd már 1 év alatt lettek a 10milliós teslákból 7 milliósok, pedig nem.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
dannyl
addikt
válasz seller007 #1022 üzenetére
Mindenki azt csinál a pénzével, amit szeretne. De egy dolog, ami nagyon fontos. Sose szabad érzelmi alapon autót venni.
Én beszélgettem és e-mailezgettem is Zambelly Gyurival ezekről.Az oldalán volt enyhe húzás, simán alig látszott, ha nagyon kell, keresek képet, én úgy voltam, hogy eljárok vele így. Meg látszott ennél is hátul, hogy javítva volt. Ezt írta Gyuri:
"Egy ilyen sérülés, ha már járt Tesla szervizben, de ugye azt ott nem javíttatták meg, akár unsupported státuszt is eredményezhet.Amúgy vannak javítók, akik mindent megjavítanának ezen az autón, persze akkor jó gittes lenne. A szakszerű javításhoz elem cserék szükségesek. Az első ajtót, és a hátsó vészhárítót mindenképpen cserélném.Nem tudom ezt beárazni, nézzen körül a neten, hogy mit kap hozzá.Ha nem járatos sérült jármű vásárlásában, vagy nem rendelkezik olyan baráttal, ismerőssel, aki ebben otthon van, akkor szerintem ez olyan kockázatokkal jár, ami egy laikusnak nem belátható.Ha ezt az autót szakszervízben próbálná helyreállíttatni, már rögtön nem is lenne olyan jó az ára.Csodák nincsenek!"
Ha téged nem zavar, lehet így is járni vele, csak kalkuláld bele, hogy nyomott áron tudod majd eladni. Amúgy is zuhan az áruk, tehát 2 éven belül 200+k km-rel ilyen sérüléssel 5-össel fog kezdődni kb. Ha megjavíttatod, akkor bőven 1M fölött lesz a jav. költség.
-
seller007
tag
8.3 forgalomba helyezéssel, 160k km, 2019 vége.
Többi autójuk is korrekt árú, eredetileg nem is ezért mentem oda, hanem szürke külső / fekete belső ért. Ilyen 160k körüli 7.99M-ért ért. Csak megtetszett a fehér belső nagyooonn. A nem megfelelően párosított trunk tesla logó és dual felirat javítást megpróbálom belealkudni, nem mintha nagy összeg lenne.
Talán 8.9 a második legolcsóbb fehér belső-külsős ami van HAHU-n, habár most nem is látom hirtelen. -
seller007
tag
Köszi a kommenteket a hülye elem és kókány trunkra.
My 2 cents:
Ijesztő, hogy itt mindenki dobja a kukába az optiont. Én úgy gondolom, hogy ha az ár (ha sikerül alkudni még 100-at akkor is at szerintem kb.) megéri akkor miért nem venném meg. Meg fogja nézni autóvizsgálat.hu-s tesla specialista. Az csak megvéd a nagy hülyeségektől.
Sajnos, beleszerettem a fehér belsőbe, nem olyan bezárt nekem (és a fehér külsőbe + van vonóhorog is) és magasan ez a legolcsóbb ilyen állapotú gép. Nincs kedvem 900k-val többet adni a 2. legolcsóbb hasonló géphez.Az idióta trunk elemen kívül én nem találtam semmi kivetnivalót. Most lehet csak valaki belekoccant, azt a szaki összehányta hollandiában, tuti nem a kereskedő a telepen, mert az elég profi. Többi elemet nem vették le csak ezt. Első elektromos autónak tesztelni jó e ez nekem jó lehet. Úgy is Y lenne az igazi, ez a sedan csomagtartó baromi zavaró nekem.
Ha nem érdekelne a szín belül-kívül akkor tény, hogy ennyi pénzért lenne kevésbé problémás autó. Korábban is vettem már, nem karcmentes lökhárítós autót, pesten úgy is kerül rá még eladom 1-2 éven belül. Nekem ez annyira nem prioritás mivel egy használati tárgy.
Köszi még1x. -
cOxeR
Ármester
Enyém meg performance, aztán elől meg hátul se az van rajta mint gyárilag, én szedtem le és cseréltem ki, mert ronda a gyári ezüst nem csak szerintem. Most akkor mi van? Az csak “badge”, nincs jelentősége, ízlés kérdése inkább.
Illesztés az inkább gond, mert nagyon csálé.
Ez az enyém, elől meg nincs rajta semmi logó.[ Szerkesztve ]
-
dannyl
addikt
válasz seller007 #1011 üzenetére
Engedd el. Annyi eladó tesla van. Erről ordít, hogy ha nem is volt komoly baja, akkor is kókányul van javítva "gyorsba'eladásra", ha meg komoly baja volt, akkor meg azért engedd el.
Aztán azt mondod, hogy nem performance, akkor miért van performance vonal rajta? Fuss, amíg lehet. -
seller007
tag
Sziasztok,
Meg szeretnék vásárolni egy baleset mentesnek hirdetett 2019 M3 AWD (nem performance)-t, miközben a trunk csavarjain is látszik hogy volt már levéve.
A karosszéria elemek illesztése elég gyengusz a Teslákon, de ez már 20 méterről kiveri a szememet. Ez még egy Teslánál se normális "quality" ugye?
A trunk többi illesztése normális. A badge is fekete és a dual motor felirat se a gyári.
Tekintve, hogy az ára is azt indokolja (kb.), hogy baleset mentes legyen, ez mennyire botrányos?
(Autóvizsgáló is megfogja nézni vásárlás előtt, mielőtt csinálok valami hülyeséget.)
Köszönöm szépen! -
addikt
De ez már több mint a szokásos "jóljárós" simliskedés, amihez sajnos szépen mindenki hozzászokott, és a mindennapjaink része lett. Ezek hatalmas összegek a teljes autóállományra nézve, azt csodálom, hogy az EU szemét nem csípi. Gyakorlatilag 2db autón 1-1 karc kijavítása belecsúszna a nagyobb értékű kár/csalás/vagyoni hátrány kategóriába a BTK-ban, ami azért még itt felénk is elismerése méltó teljesítmény. Ráadásul ez sok esetben multik képviseletei között zajló történés.
No mindegy, nem itt fogjuk ezt megváltoztatni, csak kidühöngtem magam
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ez amúgy egy elképesztő jelenség, és érthetetlen számomra, hogy a hatóságok miért nem avatkoznak be. Gyakorlatilag a szervizek a biztosítókkal összekacsintva intézményesítik a lopást, és ez senkit nem zavar, senkit nem érdekel (mármint döntéshozói szinten). Volt tavaly egy kisebb károm (nem a Teslával), ha koszos volt a kocsi, keresni kellett rajta a 10cm-es horzsolást (volt versenyező, aki meg se találta). Márkaszervizben a javítás cascora: 470kHUF, önrész: 70eFt. Biztosítás nélkül, jó nevű fényezőműhely, számlával, garival: 70eFt. Biztos véletlen egybeesés a 70eFt
[ Szerkesztve ]