- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Indavideo te bánat.
- Milyen mosógépet vegyek?
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- R.I.P. Aláírások
- A KOReader ebook olvasó program
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
Új hozzászólás Aktív témák
-
#48584626
törölt tag
Csak magamat tudom megint idézni: a kategóriák között nincsenek éles határvonalak, hanem részben átfedésben vannak, a kommersz teteje összeér a prémium aljával, a prémium teteje meg a luxus aljával.
Ezért van az hogy adott esetben egy full extrás Golf R jobb autó mint egy nem túlságosan felextrázott 1es.A Ferrari luxusgyártó, nem kíván jelen lenni a prémium kategóriában. Arra vannak más márkák a Fiatnál ( ill. most már a Stellantisnál) leginkább az Alfa Romeo. A Lancia talán már nem is létezik.
-
válasz
#48584626 #197 üzenetére
1. Ez wikipedia forrásmegjelölés nélkül. Ez wikipedia amatőr szerkesztőinek random összeállítása. Hivatkozásnak teljesen értéktelen. Én is wikipediáról idéztem, de ott pontosan megjelöl neves szakrétő szakmai könyvének idézete miatt. Ha nem érted a különbséget, akkor ez van.
2. Itt sem szakértőt idéztél, hanem egy random oldal glossaryját, kislexikonját. Ráadásul nem is autókra vonatkozik, hanem általános termékekre.
-
hellomi
tag
válasz
#48584626 #197 üzenetére
Minden ami 200e euronal tobbe kerul az luxus, ami alatta van az premium.
A legolcsobb Ferrari 194e euro, a legolcsobb Bentley 197e...Tehat akkor a Ferrari es a Bentley premium auto, nem luxus a te ertelmezesedben.
Illetve letezik S class 200ezer folott is, az mar luxus, mig a Ferrari nem. Aha, meselj meg.Teljesen irrelevans, hogy milyen autoid voltak, lovesed sincs az altalanos kategorizalasrol, az autok egymashoz viszonyitott tudasarol, vagy arrol hogy miert premium a premium. Hja meg lathatoan arrol sincs fogalmad, hogy van premiumkategoria meg luxuskategoria.
Jah, nyilvan, a sajat elso kezbol vett tapasztalat, hogy milyen autokat hasznaltam eveken at, az lofaszt se er, egy Wikipedia cikk az megmondja, hogy marpedig egy fapad 1es BMW kurvapremium auto volt, mig egy fullextras Golf R az meg kommersz szar, mint a Tesla.
De a 194ezres Ferrari ugyanaz a premium kategoria, mint a fullfapad 1es BMW. Aha. Meselj meg a kategorizalasodrol.Nem latod, hogy sajat magad jaratod le? Egyik pillanatba errol beszelsz, masikba amarrol, harmadikba megint mas dologrol.
En tovabbra is egy dolgot mondok amihez tartom magam. Tesla Model 3 nem egy premium auto, a minosege, anyagok, megoldasok benne nem azok. Egy Model S/X mar igen. Nem veletlen 2.5-3x annyiba is kerulnek.
Egy Model 3 semmivel nem jobb, mint egy 3as BMW/C Merci/A4 minosegbe, sot, gyengebb ezeknel. Egy Kia Ceednel a peldadnal maradva viszont jobb.
Egy fapad 3as BMW viszont nem ugyanaz mint egy full extras M3, vagy egy 340i individual.Mivel nem egy olyan gyarto modelljerol beszelunk, amit evtizedek ota gyartanak evente folyamatosan szazezres nagysagrendben, nyilvan nincs hozza meg elerheto utangyartott alkatresz, nincs hozza megfelelo mennyisegu szakember, szerviz, stb. Folyamatosan fejlodik ez is hozza, ahogy egyre tobb es tobb auto lesz az utakon.
Tudod, kereslet-kinalat elve. A gazdasag alapelve. Van ra kereslet, nagyon gyorsan lesz ra kinalat is. Jobb minosegben is, rosszabb minosegben is.
Ebbe ha valahol, barhol latsz barmilyen Tesla fanatikussagot, vagy akarmelyik elozo hozzaszolasomban, tenyleg nem tudok mit mondani, csak hogy nem velem van a baj.
Egyaltalan nem vedem a markat, se Elon-t. A szememben egy drogos, nem teljesen 100as fazon, akinek vannak egbekialtoan faszsag otletei, amibol par dolog bejott neki a multban, emiatt figyel ra az egesz vilag, o pedig csillog a rivaladfenyben, elvezi es felhasznalja(lsd bitcoin arfolyam rangatasa par twitter bejegyzessel).
Nem a jovot latja, hanem sajat hulye otletei tamadnak bedrogozva, amit ugy ad elo, hogy az egesz vilag issza a szavait, penze van ra, megvalositja. Vagy osszejon, vagy nem.[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
Itt peldaul fel vannak sorolva a luxustargyak gyartoi, azaz a luxusgyartok:
https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Luxusg%C3%BCterhersteller
Nincs benne sem a BMW sem a Mercedes. Benne van viszont a Bentley, a Rolls Royce, a Mercedes-Maybach, a Bugatti.
Itt roviden definialja is mi a kulonbseg a premium es luxusmarka kozott:
https://www.brand-trust.de/de/glossar/luxusmarken-premiummarken%20.php
De gyakran hallom azt a kategorizalast is, ami az arbol indul ki: Minden ami 200e euronal tobbe kerul az luxus, ami alatta van az premium. (nyilvan most a premium-luxus kulonbsegrol van szo, nem a Kia Ceedrol). Ezt erosen figyelembe veszik a termekek pozicionalasanal is.
Namost a Rolls Royce legolcsobb autoja 300e euro listaaron. (es akkor nem rendelt hozza semmit ami nem tul gyakori). A legolcsobb Ferrari 194e euro, a legolcsobb Bentley 197e... -
válasz
#48584626 #195 üzenetére
Mondtam, ha úgy érzed, te vagy az összes tudás, ősforrása, akkor rendben. Amúgy meg ez egy kategorizálás, és mint olyan, szubjektív. Ha te akarod, neked van igazad, ha meg én akarom, akkor nem neked. Itt most nálunknál sokkal fontosabb szakértőt idéztem. Kérlek idézz ellenpéldát komoly szakértőtől. Én még tudok tucatnyit. Jöhet? Szükséges?
[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
Ja, nyilvan azert gorcsol a Mercedes a Maybachal, a BMW meg a Rolls-Royce-szal, mert nem letezik luxusmarka. Csak eppen az OSSZES erintett jarmugyar tenykent kezeli hogy van, a megcelzando vasarloi csoportot eszerint kategorizalja, eszerint lovi be a muszaki tulajdonsagokat, az arat, a darabszamot.
Dudenhöfer kategoriazalasa meglehetosen egyszeru es egylepcsos. A vilag meg mashogy mukodik.
-
válasz
#48584626 #193 üzenetére
Marhaság. Az anglol nyelvű Lusxury Brand németül a Premiummarke, nálunk abból lett a prémium gyártó. Nincs külön luxusmárka. Ez totális árnyékbullshit, a járműipar ilyet sosem különböztetett meg, legfeljebb olyanok, akik nem értenek hozzá. Kategóriák között tartunk nyilván luxus (luxuskategória) De ez nem a gyártó jellemzője.
Mint iskola 2. osztályban: schawoka, mondj egy mondatot az újonnan tanult kifejezésekkel!
"A prémium gyártók gyakran készítenek luxus kategóriás autókat."
Hogy csak a legfontosabb német szakértőktől idézzek:
[link] "BMW, Audi, Mercedes-Benz, Lexus, Volvo, Land Rover, Mini, Cadillac, Acura, Porsche, Infiniti, Smart, Lincoln, Jaguar, Maserati, Bentley und Ferrari. ... Aston Martin, Artega, Bugatti, Fisker, Lamborghini, Morgan, Koenigsegg, Lotus, Rolls-Royce, Spyker, Tesla und Wiesmann"
[link] "Tesla ist völlig neu gekommen und wird eine der wichtigen Premiummarken weltweit"
[link]Ilyen oltári marhaságokon vitatkozni, te jó ég, én kiszálltam. Ha te nem érted meg, nem baj, más úgyis megérti ennyiből. Elég volt telehányni a témával a topikot.
[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
Na, akkor foglaljuk ossze azokat az informaciokat, amik az europai autoiparban dolgozok szamara evidenciak (es mar kismillioszor el lett mondva):
A kovetkezo fo kategoriak vannak itt Europaban a szakmai fogalomrendszerben:- Tomeg/ Kommerszgyarto (Kia, VW, Opel, ....)
- Premiumgyarto (Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Lexus...)
- Luxusgyarto. (Rolls Royce, Ferrari, Bentley...)A kategoriak hatarai nem elesek, egymasba mosodnak, de ettol fuggetlenul leteznek (es akar alkategoriakat is lehet definialni).
A premiumgyarto azert premiumgyarto, mert a kommersz gyartokhoz kepest valami tobbletet kinal. Ez akkor is igaz, ha egy 116d-rol van szo, mert ezt a sajat jarmuosztalyan belul kell vizsgalni. Azaz a 116d-t nem a 7es BMWhez hasonlitjuk, hanem mondjuk egy Kia Ceedhez.
Ugyanis a kategoriaktol fuggetlenul leteznek jarmuosztalyok/szegmensek is, amik jellemzoen a fizikai meretek/jellemzok alapjan vannak meghatarozva. Tobbfele osztalyozas letezik, de itt az EUban jellemzoen a mini, kisauto, kompakt, kozep-, felso-kozep, stb. osztalyozast hasznaljak.
Egy szegmensen belul lehet egy tipus tomegyartmany vagy premium, a felsobb osztalyokban jellemzoen premium vagy luxus, onnan kikoptak a kommerszek, peldaul az Opel Omega meretu kommersz nagyautok.
Egy Kia Ceed, egy VW Golf meg egy BMW 1es vagy Audi A3as is ugyanazon szegmensbe keszul, megis az elso ketto tomeggyartmany, a masodik ketto meg premium. Hogy mitol premium az 1es es mitol kommersz a Ceed? Egyreszt a felhasznalt anyagok minosegetol, a magasabb komfortra valo igyekvestol, (vibraciok, hangszigeteles, karosszeriamerevseg) masreszt pedig a valasztek nagysagatol. Milyen motorokkal, milyen teljesitmenyszintekkel lehet rendelni, milyen extrak elerhetok, hany szin van, hanyfele karpit van, es igy tovabb. Ettol premium a premium, nem attol hogy akkora mint egy S-Klasse.
Nyilvan lehet tagadni hogy ez nem is igy van, ilyen nincs, de akkor a valosag lesz tagadva. Es mellesleg parhuzamosan kompletten le van hulyezve peldaul a Toyota, aki ugy gondolta hogy a premiumkategoriaban uj markat csinal Lexus neven, vagy a Nissan, aki ugyanezt tette Infiniti neven, vagy a Honda, aki az Acura-val gorcsol. Hiszen megtehettek volna hogy pl. a Toyota Corollaba tesznek egy nagyobb motort, aztan kesz is a premiumtermek. Megsem ezt csinaltak, biztos a komplett japan autoipar hulye.
Nyilvan hulye a BMWis, aki rengeteg penzt fektetett a Rolls-Royce-ba, mert ugy gondolta hogy a luxuskategoriaba nem eleg hogy egy 7es BMWbe V12es motort raknak. Vagy a Merci, aki evtizedek ota gorcsol azon, hogyan tudna a Rolls-Royce piacara betorni, es probalkozik a Maybach marka felelesztesevel.
Az USAban nem bonyolitjak ennyire tul, ott van a kommersz, meg a luxury aztan ennyi, ott egy kategorianak veszik a 7es BMWt a Rolls Royce Phantommal, pedig nagyon is kulonbozo a vasarloreteg, akiket megceloznak.
Na, johet a szemelyeskedes.
-
válasz
#48584626 #191 üzenetére
Teljesen irrelevans, hogy milyen autoid voltak, lovesed sincs az altalanos kategorizalasrol, az autok egymashoz viszonyitott tudasarol, vagy arrol hogy miert premium a premium. Hja meg lathatoan arrol sincs fogalmad, hogy van-e premiumkategoria meg luxuskategoria.
[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
Teljesen irrelevans, hogy milyen autoid voltak, lovesed sincs az altalanos kategorizalasrol, az autok egymashoz viszonyitott tudasarol, vagy arrol hogy miert premium a premium. Hja meg lathatoan arrol sincs fogalmad, hogy van premiumkategoria meg luxuskategoria.
" isteniteni a BMW-det"
Beidezned hogy hol tettem ilyet? Vagy mar megint csak alaptalanul vadaskodsz, mint egy tipikus teslafan?
-
hellomi
tag
válasz
#48584626 #186 üzenetére
Tipikus teslafan.
Semennyire sem vagyok Tesla fan, elso Teslam amit vettem, nem vagyok tole lenyugozve egyaltalan, BMW-bol es Audibol ultem at, de nem hiszem, hogy sok evig megmaradna.
Tehat ismet kozod nincs arrol, amirol beszelsz.Valojaban neked nincs fogalmad arrol amirol vitazol.
Volt 1es BMW-m, elso szerias 120d, volt E46-om 2db, volt E90-em, volt E39, E60 illetve G30-am, volt masodik generacios X5-m(igaz, csak par honapig), nyugodtan ki merem jelenteni, hogy az 1es es 3as BMW k*rvara nem premium kategoria.Az alapjan az oldal alapjan is, amit linkelt schawo egy kategoria a BMW meg Tesla.
Hozzateszem, szerintem egyik sem premium gyarto, hanem mindkettonek vannak premium termekei is. A premium gyartok azok, akiknek nincsenek nem-premium termekei. Pl Bentley. Nincs 1es BMW/Golf kategoriaju Bentley. Tehat o premium-only gyarto.Nincs jobb dolgod, mint Tesla forumba frocsogni es isteniteni a BMW-det, mikor senki nem kivancsi rad?
Szar eleted lehet, ha ez a szorakozasod. -
#48584626
törölt tag
"A BMW 1.7millio autot gyartott. A BMW csoport, Minivel egyutt, Rolls Royceal egyutt gyartott 2.2M autot."
Nem. A BMW marka adott el 2,2 millio autot, es ezzel uj rekordot allitott fel az iden, chiphiany ide vagy oda. A Mini es RR szamai meg nem nyilvanosak, par napot meg kell ra aludni.
"Bocs, a BMW is annyira premium gyarto, mint a Tesla"
Nem.
"Menj mar masik homokozoba, de tenyleg. Akkora suttyo vagy, hogy hihetetlen. Az ilyet felenk pofan szoktak b*szni."
Tipikus teslafan.
-
hellomi
tag
Arra vilagitottam ra, hogy voltak ezeknek a teljesen kommersz markaknak is premium termekei, attol, hogy egy-egy markanak van premium termeke, nem feltetlen premium gyarto.
Nyilvan, Bentley, Rolls, Ferrari, Bugatti, etc ezek igen, premium gyartok. De egy Audi, BMW nem az. Sot, egy A merci sem premium auto, akarki akarhogy nezi.Mint ahogy a Tesla Model Y sem premium SUV, mert kb Q4 Etron arban fut, ami egy felfujt A3, aminek sok koze nincs a premium autohoz. Szidjak is elegen itt UK-ben a Q4 Etront, hogy milyen gagyi.
Nyilvan a Model 3 sem premium termek. Egy S/X az mar az, teljesen mas arszegmens, mas felhasznalt anyagminoseg, mas megoldasok(pl legrugo), stb. -
hellomi
tag
Toyotának nincs 50 millós autója.
Actually, Toyota Land Cruiser V8.
De az mindig is premium auto volt, soha nem akart nem premiumnak latszani.Ugyanugy szinte minden autogyarnal meg van ez.
Citron sem premium, megis ott volt a C6, amiben az egesz francia kormany utazott evekig.
Opel sem premium, megis ott volt a Senator meg az Omega, ami premium autok voltak.
VW sem az, de Phaeton...
Peugeot, 607.
Honda, Legend.Tehat egy csomo gyarnal volt premiumnak kikialtott modell, megsem premium gyartok alapvetoen. A BMW-nek tobb premium modellje van, mint egy Opelnek, ez teny. De aki egy 1es, 2es, 3as BMW-re azt mondja, hogy premium, annak kenyelmesen, telitorokbol a pofajaba rohogok es fakepnel hagyom, mert fingja nincs, mit beszel. Shadowbull kollegabol is eleg volt. Elsore nem erti szepen, masodszorra sem, harmadszorra mostmar szajba kene torolni, ha nem huz el magatol innen.
-
hellomi
tag
válasz
#48584626 #172 üzenetére
Latom mar a gugli sem megy.
A BMW 1.7millio autot gyartott. A BMW csoport, Minivel egyutt, Rolls Royceal egyutt gyartott 2.2M autot.Bocs, a BMW is annyira premium gyarto, mint a Tesla. a 7es BMW premium, igen. A Tesla Model S is. A csoffadt 316d meg 116d annyira premium, mint egy Model 3. Semennyire.
"Lehetséges, meglátjuk."
Menj mar masik homokozoba, de tenyleg. Akkora suttyo vagy, hogy hihetetlen. Az ilyet felenk pofan szoktak b*szni.
-
válasz
#48584626 #179 üzenetére
Te vagy minden tudás ősforrása, vagy van róla papírod?
Hidd el, sokkal több autót próbáltam, mint te. Volt Lexusom, Mercim. Sőt, volt olyan cégem, amelyik hivatalos Mercedes logó alatt gyártotta a 300e eurós, és drágább nagy lakóbuszokat. Egész Európában csak mi gyárthattunk Mercedes logó alatt ilyet. Mesélj, kérlek, mi a luxus.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
#48584626 #177 üzenetére
Kérlek pontosan definiáld a prémium kifejezést, ami alapján az "iparban széles körben elfogadott kategóriák" szerint a Tesla nem az és a BMW az.
Hogy jön ide, hogy a Toyotának mi van, meg mi nincs? Akinek van külön prémium márkája az prémium, a többi nem? A márkajelzés prémium? -
#48584626
törölt tag
Nem. A BMW prémiumgyártó, nem is akar más lenni.
A Tesla a VW meg a Toyota ellenfele akar lenni, évi húszmilliós eladással. (Előbbiek évi 10 millió körül vannak).
Amúgy mindig szórakoztat amikor a szakmában és az iparban széles körben elfogadott kategóriákat vesztek nemes egyszerűséggel semmibe, úgy téve mintha ezt az egészet én találtam volna ki. Tanuljatok és informálódjatok inkább kötekedés helyett, ha van kérdés szívesen segitek.
[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
-
hellomi
tag
válasz
#48584626 #168 üzenetére
Tobb, mint 1millio Model 3 fut az utakon. Kia Ceed elso generaciobol mennyit adtak el 6 ev alatt? 600.000 darabot. Majdnem fele annyit, 2szer annyi ido alatt, mint Model 3bol. Van hozza alkatresz minden bokorban? Mar van. Lesz a Teslahoz is? Nagyon-nagyon hamarosan lesz.
Hany BMW fogyott 2021-ben? 1.7millio. Hany Tesla fogyott 2021ben? 930.000.
Hany eves autogyar a BMW? 100+
Hany eves autogyar a Tesla? Gyakorlatilag 9, elmetileg 18.
2 max 3 even belul tobb autot fog eladni a Tesla, mint a BMW? Igen.
Hany peldany fogyott kulonbozo BMW tipusokbol? 3as sedan, 3as kombi, 4es kupe, 4es gc, 5os sedan, 5os kombi, stbstbstb? Tizede annak, ahany darab Model 3 fogyott. Egy karosszeria valtozat van csak belole. Biztos vagyok benne, hogy nincs meg egy olyan BMW tipus, amibol annyit adtak el, mint Model 3-bol tavaly. Ebbol is latszik, hogy lesz hozza alkatresz. Gondolkozz mar, mielott ennyire frocsogsz legyszives. -
#48584626
törölt tag
Nem hiszem hogy bármi olyasmit írtam volna amiért ki kellene tiltani. Szimplán megosztom azt amit tudok a Tesláról. Nincs sehol leírva hogy annak feltétlenül pozitívnak kell lennie. Még csak nem is Off. Ellenben a személyemet érintő és firtató hozzászólásokkal.
Amúgy tipikus telsafan érv: nem dicséred ájultan a Teslát: hater vagy, dízelbuzi vagy, az olajipar ügynöke vagy, ki kell tiltani (meg kell semmisíteni).
Láttunk már ilyet:
https://electrek.co/2020/05/12/tesla-super-fandom-becomes-toxic-negative-electric-revolution-op-ed/
-
tibaimp
nagyúr
válasz
#48584626 #164 üzenetére
Ha nem akarsz Tesla-t venni, meg úgy általában elektromos autót, és tapasztalatod sincs vele, akkor nem kellene itt teleirkálni a fórumot, mert kitiltanak....
Személyesen, az én véleményem is az, hogy máshol kellene hater-kedned, és átmenni egy, mondjuk "belső égésű autók topikban", (ha létezik ilyen).
Ott lehet szidni a Tesla-t, mert oda az itteni fórumozók nem hiszem, hogy mennek, viszont ott, hasonló nézettel rendelkező, más fórumozókkal ezt meg lehet beszélni. -
tibaimp
nagyúr
Ajaj, vannak bajok a fejekben....
-
#48584626
törölt tag
Szómágia, az akku is alkatrész. Amikor valaki 2000 euróért bontott cuccokból megvajákol egy beteg akkupakkot az nem minősül javításnak, az sanszosan kontárkodás. Ráadásul hány olyan ember van Magyarországon aki képes akár erre is? Egy kézen meg lehet számolni.
Egy hagyományos autó is tud drága lenni, ez nem kérdés, egy motor vagy váltócsere combos kiadás. De egy villanyautónál, pláne egy Teslánál ez a potenciális költség többszöröse mint egy hagyományos autónál.
De nem kell ehhez akkut cserélni, elég ha nekitolatsz a kerítésnek és új hátsó lökhárító kéne. Ezek a banális dolgok is sokkal drágábbak.
-
válasz
#48584626 #158 üzenetére
Idézet tőlem: "Egy csomó gari lejárt a Model S-ekről. Nagyon olcsó hozzájuk a gyári alkatrész"
Utána te: Jaja, láttuk a felrobbantott finn példány esetén is. Mellesleg nem olcsó hozzá a gyári alkatrész hanem baromi drága.
Én alkatrészekről beszéltem, nem fődarabcseréről. Remélem érted a különbséget. A kilincs alkatrész, az ablaktörlő motorja alkatrész, a lengéscsillapító alkatrész, a motor nem alkatrész, a sebességváltó nem alkatrész. Ahogy az akkupakk sem. Lehet akkupakkot felújíttatni alkatrészekkel, akkor baromi olcsó lett volna. 2000 euró körül megúszta volna. Ha akarta volna.
A fődarabok minden autóban baromi drágák, még egy Trabantban is. Cseréltem motort és automata váltót Ford Mondeóban, még használt motorral váltóval is baromi drága volt. Kértem ajánlatot Fordtól is, de több lett volna, mint amit az autó valaha ért. Láttad felrobbanni a Mondeómat? Nem, nem titkoltam jól, nem azért.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
#48584626 #154 üzenetére
Honnan tudod, hogy mi a reális, ha csak ugyanazokat a mezei fórumokat olvasgatod, amit bárki e Földön. Hidd el, mindenki tud olvasni, ahhoz nem kell nagy szakértelem. Ha elolvasod, hogy felrobbantottak egy Teslát, majd elmész a fórumba beköhögni 102.-nek, hogy felrobbantottak egy Teslát, mert az szar/dárga/anyámkínja, akkor se újat, se okosat nem adtál hozzá. Hiszen ha okosat akartál volna hozzáadni, akkor több oldalról megvizsgáltad volna: Mennyi a reális ára egy ilyen akkupakknak, mennyibe kerül a munkadíj, mennyibe kerül máshol, mennyibe kerülne, ha ez nem villanyautó volna, mennyit érne az autó új akkuval, mennyit ér felrobbantva, és mennyit ér a robbanás látványa a videópiacon. De semmi. Ezek közül egyet se kaptunk.
-
#48584626
törölt tag
Nade én nem is a saját tapasztalataimról beszélek, hanem a Tesláról összegyűlt információkról, amit nem egy rózsaszín teslafan szemüvegen keresztül nézek, hanem reálisan. Amik azért elég relevánsak mert most még csak nem is új autó vásárlásról van szó, hanem használtról...
Nyilván azért vagyok itt mert érdekel a Tesla is (2006 óta követem a céget és az eseményeket közelebbről). És természetesen érdekel az elektromos autózás is mint amúgy az autóiparral kapcsolatban elég sok minden.
A következő években nem valószínű hogy elektromos autót vennék. Vagy bármilyet, a mostani 3 éves, ha nem törik össze valószínűleg még 10 éves korában is használni fogom. Hogy utána mi lesz azt meg ki tudja. Lehet nem is élek addig.
-
válasz
#48584626 #151 üzenetére
Én a te tapasztalatodról beszélek.
Neked se tapasztalatod(volt egy Teslád, használtad x évig, szanaszét szívatott, és ezért most már zsigerileg eleged van belőle, és így próbálod meg kiírni az életedből), se érdeklődésed(akarsz venni egy villanyost, és nem tudsz dönteni, ki akarod ugrasztani a nyulat a bokorból, hogy tényleg szar a Tesla, inkább vegyél BMW-t). Akkor mi ez a becsípődés? Ha valami neked valamiért nem tetszik, akkor mindehova eljársz, és osztod az észt, hogy így szar, úgy gagyi? A Nesquick fórumban is ezt csinálod? Vagy szerinted az a kakaó jó, azért nem?Ha pedig az én tapasztalatomra valamennyire kíváncsi vagy
(bár szerintem kur..ra leszarod):
Nem egy, hanem 2 Teslája van a cégemnek. Ezen kívül, mivel villanyautó töltőberendezéseket üzemeltetünk (ezért is eggyel jobban örülök neki, ha bmw villanyost veszel végre, nem Teslát, mert akkor többször töltesz nálunk), és szinte az összes lakossági fórumra eljárunk kiállítóként és támogatóként, így személyesen ismerek legalább 50, de inkább 100 Tesla tulajdonost. Vannak köztük elégedettek, de természetesen ismerek olyat, aki nem teljesen elégedett. Ez ilyen, én még tökéletes villanyautót/autót/krumplifőzeléket/faéket sem láttam. Ha esetleg látok, ígérem, szólni fogok. Addig is maradok tiszteltettel. -
-
#48584626
törölt tag
Milyen tapasztalatról beszélsz? Azt hiszed annak van relevanciája hogy neked van egy Teslád, és ismered annak az egy példánynak az állapotát? A világ legszarabb minőségű autótípusának is vannak teljesen hibátlan példányai, annak a tulajdonosa is gondolhatja hogy a világ legjobb autójában ül, hiszen neki sose volt semmi baja vele, statisztikailag mégis az .világ legszarabb minőségű autótípusa.
Az általános infókat nem igy lehet megszerezni a megbízhatóságról. Te arról tudsz beszélni hitelesen amit te közvetlenül tapasztalsz, például arrol hogy neked mennyit fogyaszt.A helyzet az hogy attól még hogy valaki ismeri a Tesla hibáit, és esetleg kritikus szemmel nézi az még nem gyűlölet. Ez kizárólag a vallásos áhítat és feltétlen imádat pozíciójából tűnhet annak.
-
-
Balázzs
senior tag
válasz
#48584626 #146 üzenetére
Azt azért tudod ugye, hogy az szokott írni fórumba/facebook-ra, akinek gondja van? Ha nincsen gond, nincs post se.
Én is olvasom a külföldi fórumokat is, vezettem majd 1000km-et egy model 3-at, ültem az összes típusban, kivéve a roadstert. Nekem bejön, remélem egyszer megtehetem majd, hogy veszek egyet.
-
#48584626
törölt tag
"tudom, hogy a Model S-be 20e euró az akkucsere"
Akkor minek kezdtél el terelni a robbantással meg a nézettséggel? Persze hogy azért robbantották fel hogy nézettséget generáljanak, de attól még 20e benne egy akkucsere, és a többi javítás sem olcsó. Ezért nem kell vakítani a népet hogy ezek aztán sose romlanak el, és ha el is romlanak fillérekért lehet javítani.
"Pont azt mondtam, hogy egy bármilyen 600 LE benzinesbe is 20e euró felett van egy hajtáslánc csere."
Irreleváns. Aki olyan autót akar venni használtan, azt mindenki figyelmezteti hogy számíts rá: inged-gatyád rámegy ha valami beszarik rajta, és bizony beszarik, mert az öreg luxusautók olyanok.
"Tesla ész nélküli, vallásos gyűlölete, na az megy neked nagyon."
Én nem gyűlölöm a Teslát, én reálisan nézem. Én az erőszakos, hazudozó tesla-dzsihadistákat utálom. Persze ők a teslafanok között is egy kisebbség, de baromi hangosak.
-
#48584626
törölt tag
Láttam. Éppen ezért írok a Tesláról. Láttam már közelről nem egy Teslát, és elég sokat tudok is róla mert érdekel. És olvasom a külföldi sajtót meg fórumokat is . Ott szaporodnak a csalódott hozzászólások olyan tulajoktól akik elhitték hogy a Tesla a legjobb autó a világon, a legfejlettebb elektronikával, aztán átvették az autót rengeteg hibával, amit utólag kellett javítani, utána meg elkezdték használni és kiderült hogy egy csomó mindent nem tud amit más autók már 10 éve röhögve tudnak, sokkal olcsóbbak is.
Ezért kell tájékoztatni az embereket hogy mit kapnak a nem kevés pénzükért.
-
válasz
#48584626 #143 üzenetére
Idézek magamtól, hátha másodszorra érthető:
Te tényleg bekajáltad azt, hogy azért robbantották fel, mert drága volt az alkatrész?Én tudom, hogy a Model S-be 20e euró az akkucsere. Persze, hogy annyi. Mennyi legyen? 10 Ft? Pont azt mondtam, hogy egy bármilyen 600 LE benzinesbe is 20e euró felett van egy hajtáslánc csere.
Azért robbantották fel, mert ez jó nézettséget hoz youtube-on.
A Tesla ész nélküli, vallásos gyűlölete, na az megy neked nagyon. Azon kéne fejleszteni jó irányba.
Én már írtam egy csomó kritikát a Tesláról. Ide ebbe a fórumba is. Kereső a barátod.[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
Te tényleg elhiszed hogy egy Model Sbe az akkucsere nem 20.000 euró? Hát elég naiv vagy.
"Tényleg vegyél már valami értelmes villanyt"
Jelenleg nincs olyan ami nekem megfelelne. Meg aztán nem is én vagyok a téma, akármennyire is próbálják a teslafanok a személyeskedést erőltetni, ha nem a Tesla kritika nélküli vallásos imádata van napirenden.
A kérdés az volt hogy érdemes-e használt Teslát venni. Próbálj arra koncentrálni.
-
Csak műbőr kormányos létezik. De nekem semmi bajom vele. Hogy kontextusba tegyem, ab haverom legújabb 3-as bmw műbőr kormánya durvább. (Bocs, ezt most nem tudtam kihagyni, de tényleg így van :D)
Valami nem oké, ha neked sérti a kezed. Talán a varrással van gond? Akkor szervizre küldeném.
-
hellomi
tag
Koszi!
Neked borkormanyos? Marmint bor, valodi bor. Az enyem sajnos mar a legujabb szerias mubor kormanyt kapta, aminek olyan a fogasa, mintha egy finom smirgli papirt tekergetnek. Kb 2 ora vezetes utan rendesen felsertette a tenyerem a kormany. Eletemben nem talalkoztam meg ilyennel. Raadasul, nem nagyon akar "bekopni", fenyesedni, stb, mint egy valodi bor kormany. Elkezdtem gondolkozni, hogy ujraboroztessem, csak mikor eladom, biztos, hogy az lenne az elso kerdes, hogy ez meg mi, aztan magyarazhatod, hogy a gyari mubor sertette a kezedet....
-
válasz
#48584626 #138 üzenetére
Te most komolyan azt a videós marhaságot hoztad fel példának? Te tényleg bekajáltad azt, hogy azért robbantották fel, mert drága volt az alkatrész? Ne már, ennél többet várnék tőled. Amúgy meg milyen 600 LE-s autóhoz van annál olcsóbb gyári fődarab csere? Motor, váltó + munkadíj.
Volt Renault Laguna V6-om, ahhoz is baromi drága volt minden, csak az még állandóan be is krepált. A Mercimhez is drága volt minden. Amúgy is ki rak utángyártott fost egy Mericbe? Ilyen nincs, csak egy 20 éves roncsot tákolnak utángyártott szarokkal.
Továbbra sem téma a BMW. Vagy neked beakadt valamiért?
Annak van értelmes villanyautója a prémiumok között. A többinek nincs. Tényleg vegyél már valami értelmes villanyt. Akkor lenne miről beszélgetni.[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
Ember, a Subarud pont olyan extrém autó Európában, különösen Magyarországon mint a Tesla. Egy baromi ritka, kis példányszámú,. kevés szervizzel ellátott típus, leginkább hobbistáknak és rajongóknak. Aki olyat vesz az tudja hogy potenciálisan sokkal többe kerül mint mondjuk egy Skoda vagy VW.
"Egy csomó gari lejárt a Model S-ekről. Nagyon olcsó hozzájuk a gyári alkatrész"
Jaja, láttuk a felrobbantott finn példány esetén is. Mellesleg nem olcsó hozzá a gyári alkatrész hanem baromi drága.
"40-60e eurós szgk. kategória legtöbbet eladott autója a Model 3."
Attól még olcsó-gagyi autó. Más kérdés hogy drágán adják, de manapság már egy Kia is ebben az árkategóriában árulja a villanyautókat, aztán mégse lett prémiummárka. Annyi történt hogy a gagyi villany drágább lett jócskán mint gagyi belsőégésű.
A prémium villanyautók meg még drágábbak, egyszerűen eltolódott az árszint.Továbbra sem téma a BMW. Vagy neked beakadt valamiért?
-
válasz
#48584626 #134 üzenetére
720e volt a betervezett, normál vezérmű szíj + görgők + fék csere a 100ekm-es kutya közönséges Subaru Legacy-mon. És addigra már amúgy is legalább 600e ráment a normál szervizekre. 100e km, 1,3M a "semmire" egy 13M-s autón. Egy kutya közönséges, 170LE-s autón. Az kb utóda, az Outback ma 16M, annyi mint egy Tesla M3. A Teslára egy csavart nem kellett költenem. De a KIA e-Niróm most megy majd "időszakos szervizre", mert elérte a 15ekm-t. Egy villanyautó. Röhej. Ha nem viszem el a szemmel simogatásra, vesztem a garit.
Egy csomó gari lejárt a Model S-ekről. Nagyon olcsó hozzájuk a gyári alkatrész. Sokkal olcsóbb, mint egy Mercihez, vagy másik 30M-s autóhoz.
hót kommersz tömegautó, abból is az olcsó-gagyi kivitel.
A szakértelmedet nagyra értékeljük. Majd mi, vásárlók úgyis eldöntjük, hogy kinek mi, hogyan olcsó-gagyi. Veled kevesebben értenek egyet, mint aki nem. A 40-60e eurós szgk. kategória Európában legtöbbet eladott autója a Model 3 (belső égésű, villany, alles zusammen). Mindenki a pénzével szavaz, kivéve a fotelhuszárok, aki viszont legfeljebb a fórumokon osztják az észt.Vagy inkább vegyél egy BMW villanyt végre. Hidd el, nagyra fogjuk értékelni.
[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
Sokkal drágább egy Teslához egy alkatrész mint egy átlag autóhoz. Prémium autóhoz felesleges hasonlitani mert nem az, hót kommersz tömegautó, abból is az olcsó-gagyi kivitel. Rengeteg gond van velük, csak jelenleg gyári garanciában cserélgetik-javítják az alkatrészeket. De mondjuk próbálj meg egy törött Teslát rendbehozni.... És ha lejár a garancia akkor minden aranyárban lesz hozzá.
Nem is a kerékcsapágy lesz a gond, hanem az EV specifikus dolgok. Motorok, teljesítményelektronikák, akkuk.
-
válasz
#48584626 #128 üzenetére
Az egyes tételt nagyon szereted, arra már reagáltam sokszor.
2. utángyártott alkatrészek hiánya. Egyszer: a Tesla alkatrészek eleve meglepően olcsók a megszokott gyári rablóbandák (gyári szervizek) áraihoz képest. De amint versenyképes áron gyártani tudnak utángyártók, meg fognak jelenni a piacon. Éppúgy, mint bármi másra. Csaknem 2 millió tök egyforma Model 3 van az utakon. Ha lesz igény, lesz gyártó is. Egyelőre nem sok gond van velük, nincs mit utángyártani.
3. Szakemberek dettó. Ugyanúgy működik, mint bármilyen mai autó. Ugyanúgy kell kerékcsapágyat cserélni, vagy futóművet, vagy ajtózsanért, vagy akár kijelzőt. -
Amerikai faceliftes SR+
Mi cégnél kettő TM3-at használunk új koruk óta (másik fl előtti SR+), van bennük összesen 100e km+, pont nulla problémával. A kerékcserén és az ablakmosón kívül még másra nem kellett költeni. Sőt, az enyémnek elrágta a nyest a két nagyfeszültségű kábelét is, és a Tesla megcsinálta 1 hétvége alatt gariban.
-
hellomi
tag
Sziasztok!
Csatlakozok a csoporthoz en is, ma vettem at, az utolso pillanatban az autot, Model 3 RWD(regi neven Standard Range Plus), kek szinben fekete belsovel, Aero felnikkel.40 HD keppel ugyan nem jovok, de egy 10 legalabb keszult.
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] -
Strezi
őstag
-
Mo-n jelenleg ingyenes a SuC, de hamarosan fizetős lesz. Németországban 36 cent a kWh, nálunk valamivel kevesebbért várható. Ha pályán tapsod (150 fölött folyamatosan) nyilván többet fogyaszt, hogy mennyivel, az sebességtől (légellenállástól) függ. 180-nál kb fele a hatótáv, mint 120-szal. Ha városban, akkor észre sem veszed a különbséget (120 Wh/km helyett 150 a fogyi, ha minden zöldre kitaposod, tök mindegy).
Töltés annyi időt vesz igénybe, amennyit töltesz. Ha van otthon töltő, akkor úgyis csak addig tölti az ember, ameddig annyi villany belemegy, ami a hazajutáshoz elég. Nem emlékszem, mikor töltöttem utoljára 10 percnél tovább. SuC-on.
A TM3 3x16A-rel tud tölteni max. Nálam 3x20A van bekötve, ebből 3x14-et adok az autónak, ez 10kW. Ezzel 10->60% 2,5 óra (SR+ 53 kWh)
[ Szerkesztve ]
-
Frozen
addikt
Üdv
Zöldfülű vagyok és szeretném a tudásom bővíteni.
Az első dolog ami érdekelne ,hogy mennyibe kerül a töltés a tesla chargeren (otthon és pl németországban). Olvastam különböző oldalakon van akinek ingyenes van akinek fizetni kell gondolom.
A másik kérdés ha ugy rendesen taposod vagy vereted neki mint egy forma 1 es pilóta akkor menyivel előbb merül le az akku?
Egy régebbi S modelt érdemesebb venni vagy egy model 3 at inkább?
(itt olvastam sokat és volt aki a 3 ra panaszkodott minőségben ,hogy nem olyan ülés pl kényelmetlen összeszerelési hézagokkal is sokszor gond van ilyenek.)Mennyi időt vesz igénybe a töltés?
Otthon ha nincs egy nagyon nagy amperos villanyora 15 vagy 30a van aszem.
Ilyen esetbe hogy lehet tölteni a kocsit?köszi a válaszokat
-
Strezi
őstag
Nem, nem elég. a 22kW az 3F x 32Amper. Zsebbenyúlós, és kb. felesleges. 3f, 16Amperrel is maxra tudsz tölteni egy rövid éjszaka alatt.
Amúgy, pont most csinálom ugyanezt a procedúrát a társasházban ahol van lakásom. Mivel a társasház versenypiaci bekötései adottak, semmi plusz költség nincs "amperbővítésre" itt....
A jelenleg érdeklődő tulajoknak a meglévő (4 x 3 x 100A) betápról csinálunk most két gerincet körbe a garázsban, aztán mehet az egyedi végpontok kialakítása. Mivel az áramszámlázás és elosztás már adott, tervek szerint nem is lesz plusz költség az áramon, a mostani infrastruktúra költségen felül. Ez meg kb. 50 - 100Eft / fő + töltő nagyságrend lesz a jelnlegi nyolc érdeklődő mellett.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Linux kezdőknek
- Milyen autót vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- One mobilszolgáltatások
- Windows 11
- További aktív témák...