- Asszociációs játék. :)
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Hogy zsákutca lenne, az egyelőre hit és feltételezés, amit a konkurencia/ellendrukkerek táplálnak.
Jelenleg elvannak kamerával, és fejlődik.
Nekik napi sokmillió tesztkm/tapasztalat gyűlik, amíg a többiek néhány db tesztautóval fejlesztenek zárt környezetben. Majd utólag kiderül melyik volt a jó megoldás. Melyik oldal fog a másiktól vásárolni kész rendszert.
A németeknél egyelőre nagyon él a remény hogy az ő megoldásuk nyer, és mekkora királyok hogy a korlátlan autópályán akár 90-nel is megy az önvezetés, amikor minden egyéb esetben a végsebességen és nagy sebességű fogyasztáson sírnak. Persze valahol érthető, addig legalább a remény megvan nekik, hogy nem buknak el ebben is.stickrs: ha jól rémlik 2022 q1-q2 körül kapcsolták ki a radart és tértek át a vision only megoldásra. Én akkor pozitív változásként éltem meg, sokat finomodott a távolságtartás.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Shadowbull
addikt
Valójában nem javul az FSD hónapról hónapra. Gyakorlatilag már 4 éve az a játék, hogy javulgat-javulgat, aztán hirtelen jön egy visszalépés, amit mindig megmagyaráznak valamivel (átírták a kódot, hardvert cseréltek, stb), és kezdődik az egész elölről.
Musk 2016 októberben jelentette be, hogy onnantól minden Teslában benne van az önvezető hardver, és már csak egy szoftverfrissítés kell, és mindegyik önvezető lesz. Ez több mint 8 éve volt. Ez volt egyébkent a HW2 néven emlegetett verzió.
Aztán 2019ben jött a HW3, 2024ben a HW4, és már úton van a HW5.... Igaz ezt már át fogják nevezni AI5-re, hogy érezzük az innovációt.Azért hiszik sokan hogy ettől nincs jobb, mert nincs másik olyan gyár a világon, ami ekkora habverést rendez ebben a témában.
Ha valaki Teslát akar, az teljesen rendben van, sok embernek teljesen megfelelő autók, de ha arra számít hogy majd hamarosan önvezető lesz, akkor csalódni fog.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
cOxeR
Ármester
Fb alert azért ezt itthagyom: [link]
-
Shadowbull
addikt
De, a Merci (és a BMW) L3 rendszeréről beszélek.
"ami nem tud sávot se váltani..".
Hogyne tudna. Nem azért nem vált sávot mert nem tud, hanem azért nem vált sávot, mert jelenleg L3ban tilos. A járművek minden további nélkül képesek rá, lásd a BMW L2+ rendszerét, ahol a jármű felajánlja, ha úgy értékeli hogy szükséges, a sofőrnek meg elég belenézni a megfelelő oldali külső tükörbe, a jármű végre is hajtja.
"gyakorlatilag egy sávtartó l3 autópályán"
Hülyeség. Az adaptiv sávtartók (amik léteznek már vagy húsz éve, jóval régebben mint ahogy a Tesla egyáltalán autót gyárt) nem önvezető rendszerek, nem veszik át a vezetést és ezzel a jogi felelősséget. Az L3as rendszerek viszont átveszik, ezért jogi és műszaki értelemben is önvezetők.
Az FSD nem az.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
stickrs
senior tag
Én sem engedném. Tényleg szeretem a model 3at, de első radar nélkül a tempomat sokszor öntökönszúrással egyenlő egy radaroshoz képest.(az enyémben a hardwer állítólag még benne van, 2021.06-os, de ez szoftveresen teljesen biztos, hogy ki van kapcsolva, kül nem korlátozna le "poor visibility"re hivatkozva, mindenesetre a következő szervízlátogatásnál rákérdezek)
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
F-ECT$
titán
Ez jól hangzik. Én attól tartok (és ezt próbáltam korábban is megfogalmazni), hogy FSD-t nem lehet majd csak kamerával létrehozni, bármilyen jó is lesz a szoftver. Azaz hiába javul hónapról hónapra, egyszer csak eljön az a pont, amit nem lehet megoldani, és kelleni fog a továbblépéshez hardveres fejlesztés is.
És amíg a Tesla a "zsákutca" fejlesztésbe öl időt, addig a Lidaros megoldáson dolgozó cégek szép lassan majd lehagyják a Teslát.Az meg csak hab a tortán, hogy az EU szabályozás miatt még a szoftveres szinttel elérhető szint se lesz itt bekapcsolható.
Dive ever, work never.
-
Madwe
nagyúr
válasz Shadowbull #1121 üzenetére
Ugye most nem a Merci l3járól beszélsz? ami csak németországban engedélyezett... csak autópályán működik... 90, de ok, lehet majd egyszer 130al is tud menni ott ami nem tud sávot se váltani... gyakorlatilag egy sávtartó l3 autópályán, s ez szerinted a jövő ami már most köröket ver az fsdre?
gondolom valami másra gondolhatsz, s van valami gyártó akinek van értelmezhető l3 képessége, nem csak egy l3 adaptív tempomatja -
Shadowbull
addikt
válasz chaosmonger #1120 üzenetére
Érdekes hogy még ma, 2025-ben is van, aki hisz az FSDben....
A Tesla még erre a leszólt L3-a se képes...
Ami egyébként nemrég a hangosan körberöhögött 60km/h volt, most 90, nemsokára meg majd ott tartunk hogy autópályán, 130cal fog valóban önvezetni.A Tesla pedig még mindig ott fog tartani hogy jövőre kész lesz, isten bizony.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
chaosmonger
tag
válasz Shadowbull #1116 üzenetére
Az FSD-hez képest a fasorban sincs senki, nemhogy az európai gyártók. A kínaiak majd nyilván megcsinálják de az még odébb lesz.
Arról az L3-ról beszélsz, ami akkor működik ha tud követni egy másik autót, max. 90 km/h-val? És persze süssön a nap, mert esős időben és este be se lehet kapcsolni... -
madgie
titán
Ha már meleg van az autóban, akkor ennyi, hideg autónál simán 6 kW körül nyammog a PTC, sajnos.
No meg az akku előfűtése a DC töltéshez is elég rendesen beleharap ott az átlagba, ezért szoktam morogni, ha én 100 km óta fűtöm az akkut, hogy minél gyorsabban fűtsön, aztán mellém áll valaki a TEA töltőn -
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1113 üzenetére
Nyilván EUban korlátozva marad, amíg az eu gyártók nem érik utol a Teslát, nem hülyék hogy még jobban kiszúrjanak velük, épp alig amit maguktól szerencsétlenkednek azok.
Eközben MKBHD a level 3 rendszereket is próbálta, hisz usaban elérhető, és így userként az a véleménye, ami.
Dehát úgyis tudjuk mennyire korlátozott az elérhető level3, jelenleg nem sokkal több mint marketing cucc. Kb annyira hasznos mint euból vágyakozni az usaban elérhető fsdreSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
addikt
-
Shadowbull
addikt
Európában gyakorlatilag minden komolyabb piacon lévő rendszer jobb mint a Tesláé.
Az FSD gyakorlati haszna nem sok van, egy kísérleti rendszer, amivel 6 éve hitegetik a népet, Európában meg nem is elérhető, nem is lesz az.
Miközben a konkurencia már Level3-as rendszert is árul.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
WiZARD
addikt
A Tesla lemarad a vezetéstámogató rendszerekben témához:
"MKBHD, has ranked Tesla’s Full Self-Driving (FSD) mode as the top assisted-driving system currently available, after testing systems from Tesla, General Motors, Ford, Mercedes-Benz, and BMW."Mondjuk amúgy se értettem a sírást, hogy lemaradna. Mutassatok már valami videót a lemaradásról, és a jobbakról. FSD beta hónapról hónapra láthatóan javul.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Danex
addikt
Most néztem tesla bjorntől, ott az jött ki ,hogy ~3fokban (ami kb nálunk szerintem pont reális lehet átlagosan a téli időszakra), a hőszivattyúnak kb 750W kell, a PTC-nek pedig 2200W.
Na most ha megy az ember 120-al, akkor az 100km-en, >0.625 kwh/100km-es extra fogyasztás lesz, a PTC esetén pedig >1.8kwh/100km.
Aztán nyilván a hőszivattyúnál ott a plusz előny, hogy mondjuk egy Supercharger töltés után, a meleg akksiból is tud extra hőt visszanyerni...
De cserébe ha beszarik akkor a PTC 150e és elvileg még akár otthon is cserélhető, addig a hőszivattyúnál 350e az anyagköltség és azt már otthon biztosan nem tudja az ember megcsinálni.
Szóval kétségkívül jobb, de ezzel nyilván extra költség és komplexitás is jár. -
aleister
veterán
válasz DopeBob #1107 üzenetére
Jelentem most átrágtam magam rajta. Részletes volt nagyon. Köszi!
Ahogy látom a CATL LFP akksira való átállás 2020 végén - 2021 elején történt. Ez egyenlő akkor a facelift-tel? Tehát a faceliftes modelben egyértelműen CATL LFP akksi van már, valamint az első verzióban minden esetben NCA?
Illetve ezek cserélhetőek egymás között? Egy régi NCA pack-ot cserélhetek CATL LFP-re, ha esetleg az eredeti megmurdálna?
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Madwe
nagyúr
viszont ameddig (ha jól rémlik) a hőszivattyúval 1-2kwh/100km egy átlagos szintentartó fűtése télen a kocsinal (feltfűtés után), addig fűtőszállal ez 4-8kwh is lehet, ami azért nem mindegy. főleg, ha nem áram alól előfűtve, esetleg fűtött garázsból indul az ember, mert a felfűtése az ennél is jelentősebben fogja zabálni az akkut.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Átvizsgálóval beszéltem erről, ő nem teljesen érti a nagy hype-ot a 2021 és hőszivattyú körül, mármint nyilván gyorsabb a rendszer, kicsit hatékonyabb is az autó (bár valamivel meg lassabban is tölthetnek), de pl Tesla csoportban is csomó embernek volt most hibaüzenet a hőszivattyú miatt, hogy lefagyott és 0 fűtése volt, vagy éppen 28 fokra kellett állítani, hogy valami meleg legyen az autóban.
Addig a fűtőszálas verzió meg elvileg azért egyszerűbb kivitel.
Árban pedig elég erősen árazzák a FL-et, hasonló KM mellett +2 millio ft (~25%) -
DopeBob
addikt
válasz aleister #1106 üzenetére
Használt Tesla Model 3 – vásárlási útmutató
Nem tudom, hogy ezt megtaláltad e már, itt szerintem elég jól össze van foglalva minden.
MZ/X
-
aleister
veterán
Köszi Urak!
Tegnap annyit nézegettem a HaHu-t, hogy azt már külsőre meg tudom mondani, hogy melyik a 2024-es M3-as (nevezzük most az egyszerűség kedvéért gen 3-nak), a fekete kilincs alapján meg könnyű dolgom van a 2020 végi gen 2-vel.
Nyilván külsőre a legújabb tetszik, de ez a 15-17 misi még valamennyire lealkudva is több, mint amennyit rá tudnék most szánni.Annyit tudtok még segíteni, hogy milyen érdemi változtatások voltak a különböző generáció váltások alkalmával? Érdemes-e mindenképpen a "fekete kilincses" gen 2-ket vadásznom, vagy jó választás lehet egy jó állapotú gen 1 is?
Ennél a konstrukciónál egyébként mennyire kell félni a magas futásteljesítménytől?Valamint több műszerfal fotón láttam garázskapú nyitó funkciót. Ezeknél rendre az szerepelt, hogy nincs telepítve. Ezt hardveres vagy szoftveres oldalról kell érteni? Ergo mindegyik modellben benne van az eszköz, csak "párosítani" kell egy garázskapú vevővel?Illetve ez működik bármilyen meglévő RF-es garázskapú esetén? Így hirtelen ezt a leírást találtam, ami szerint elvan a 3rd party megoldásokkal, a kérdés, hogy ez a gyakorlatban is így van-e?
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
aleister
veterán
válasz Balázzs #1094 üzenetére
...és kraftxld, Richard és stickrs:
Köszönöm a válaszokat!
Akkor jó volt a sejtésem, hogy a frissebb modellel jobban járok alapvetően.
A Model 3 esetén volt egyébként valamelyik évben facelift? Ha igen, mely évjárat után kell nézelődnöm?[ Szerkesztve ]
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest