- Fűzzük össze a szavakat :)
- R.I.P. Aláírások
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- A KOReader ebook olvasó program
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
Nekem 55kWh-s SR -rel a Győr-Bp-Győr 250km (amiből 200 pálya) úgy szokott kinézni télen hogy odafelé sietek és 140 végig, aztán 40-45% körül indulok haza, akkor meg vagy töltök, vagy 100-110 körül spórolok hogy hazaérjek.
-
Balázzs
senior tag
Doki kimondottat model 3 sr-t írt, az meg necces lesz télen.
-
kraftxld
félisten
Model Y long range van, Decemberben, klímával fűtve 48% töltés csökkenéssel megcsináltam a Fehérvár - Makó távot, ez kb 230 km.
Nem pályán mentem mert baleset volt. Azért ha ott megyek, sokkal jobban fogy a %.
A long range model 3 simán megcsinálja a Dunaújváros - Pécs távot oda vissza akár pályán is. -
Balázzs
senior tag
Ki kell próbálni, pesten foglaljatok tesztvezetést, ingyenes, vagy keresel helyi Tesla tulajt, látom alakul is.
Nem tudja feltenni tölteni amíg ügyintéz? Ha csak a sima 230V-os töltőjével felrakja, lehet az is elég, nem mondom, hogy nem bírja ki az SR, de bármi közbejöhet. Plusz ahogy itt írták előttem, lehet 5 év múlva már esélye se lesz a degradáció miatt.
-
Szép sportteljesítmény
Van elképzelésem róla amúgy, a két Niro között egy i3-am volt (39kWh/50kW DC), azzal bejártam a környező országokat (legtávolabbi pont Szlovénia túlvége volt talán). Akkoriban még hajtott az újdonság varázsa, de amikor ilyen autók vannak (egészen döbbenetes, hogy a HL milyen sebességgel milyen alacsony fogyasztásra képes) elmegy az ember kedve a hasonló kalandoktól
A kis BMW meglepően jó volt amúgy ilyen téren, akkuhőfoktól függetlenül 90%-ig tartotta az 50-es oszlopokon a 45-47kW-ot. Persze a mai számok mellett ez is viccesnek hat már.
[ Szerkesztve ]
-
V.T.
aktív tag
2019-es Niroval voltunk Olaszországban 2 gyerekkel tetőboxxal tavaly nyáron. Szenvedés volt. Csak Superchargert használtunk míg mi töltöttünk 2 Model 3 töltött fel, ez után még 35-40 percet töltöttünk. Akkor döntöttem el hogy kell egy Model 3. De ritkán megyek hatotavon kívül, így nem feltétlen számít a töltési sebesség. Az hogy nem kell kulcsot vinni es mindent lehet az appbol állítani az azért elég jó.
-
Persze, a Tesla ebben jobb, a régiek is. A 2023-as Niro-EV töltése még a régi Nironál is rosszabb amúgy, én SOHA nem láttam 2 év alatt 80kW-ot tőle. 70-75-ön talán egyszer Ionityn, akkor is pár percig csak. Nagyon gyorsan beáll 50-60 körülre és ott sem tartózkodik túl sokat. És ez teljesen független attól, hogy fűti e az akkut, vagy sem, meleg van vagy hideg van, mindig lassú.
[ Szerkesztve ]
-
V.T.
aktív tag
-
Tényleg attól függ milyen évjáratokról beszélünk. Pl nekem van egy 64kWh-s (nettó) Niro-m is (az újabb "szögletes", 2023-as), azt reggelire megeszi az M3 RWD Highland (~58kWh nettó) fogyasztásban - és ami igazán durva - hatótávban is, de nem is kicsit. Eszembe nem jut már a Niroval menni hosszabb útra, ha pálya is van benne, mert több marad a nála kisebb akkus M3 HL-ben úgy, hogy 130-150 közötti sebességgel megyek ahol lehet. A Niro-val meg örülök ha odaérek 120-al (pl. BP-Debrecen), ha nincsenek éppen ideális kürülmények. A régi gömbölyű Nironak (olyanom is volt) jobb volt a fogyasztása. Azt nem tudom, hogy a vele egykorú M3-nál jobb volt e, de sanszos, hogy igen.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
Lehetséges csak macerás. Dunaújváros Pécs között nincsenek nagyon töltők. Meg ha az otthoni 70Ft/kWh vihető a kocsiban akkor nem szívesen tölt máshol az ember. Ioniq 28-at is pont ezért cserélte le, mert állandóan úton útfélen tölteni kellett. Long Rang M3 LFP mekkora akkuval van szerelve? Az eltud menni télen fűtéssel 400-at?
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz
Balázzs #1183 üzenetére
Ez is egy jó szempont amit feldobtál. Apu 64 éves. Az Ioniq 28 még jó neki éppen. És a model 3 adatok alapján teljesen egy magas vele. De ezt majd V.T. kolléga tudja sokkal jobban megerősíteni.
Igazandibol fogyasztási adatok érdekelnek. Abból már tudok számolni hatótávot. LFP akkus SR+ lenne a cél. 60-as akksi van benne azt tudom. De mennyi a kihasználható kapacitás? Milyen a degradalodas mértéke? Az a baj, hogy a Hyundai elkényeztetett minket, ott sokkal egyértelműbbek a számok, mert a nettó kapacitás van írva és a degradáció sem számottevő. Ne haragudjatok a sok hülye kérdésért. De Tesla vonalon el vagyok veszve mert a model 3 évenként változott és még egy éven belül is lehet több fajta. Nem tudok rajta kiigazodni. Ha jól tudom az LFP, ryzenes a legjobb jelenleg. Highline nem játszik az túl drága.
-
V.T.
aktív tag
Most 7 ezer km átlaga amióta megvan 18.1 de ha hideg van és megyek vele akkor 20 alatt nem nagyon van. Ha 13-15 fok környéke akkor már nem rossz a fogyasztása. Voltam vele Adony Győr oda vissza 14.7-es fogyasztással de nem mentem autópályán és jó idő volt.
Konával megjártam Adonyból Ausztria első Obi-nem emlékszem melyik település de a Fertő-tó környékén oda vissza 406km volt és még maradt 100. Azért az nem mindegy. De a Konaban én nem fértem el. A lábamnak nagyon kényelmetlen volt. Niro van a feleségemnek abban sokkal jobban elférek abból szeretnék három fázisú toltovel szereltet. Mert így hogy a Tesla tudja nem mindegy hogy itthon 10 óra vagy 4 óra a töltése fali toltovel.
ja és igen annyira alacsony hogy nehéz belole kiszállni. Én nem csak 37 éves vagyok 188 centi magas de nem egyszerű a ki be szállás[ Szerkesztve ]
-
Balázzs
senior tag
Szia!
Apud nem tudom mennyi idős, de a model 3 idősebbeknek alacsony nagyon (anyum 79, szereti a villanyautókat, de mindig panaszkodik, hogy az Ő derekának alacsony, nehéz be és kiszállni).60-as model 3 szerintem neccesen teljesíti ezt a távot töltés nélkül, ABRP szerint 10%-al érne haza, de akkor nincs sentry amíg parkol és nem jön közbe semmi. Milyen adatot szeretnél M3-ról? Ha visszaolvasol, tettem fel korábban pár adatot hosszabb utakról,.
Ha van konkrét kérdés, írd meg nyugodtan.
-
Doki16
addikt
Jaj ez nagyon kiábrándító, hogy még nagy 70+ kWh-s model 3 is ennyire keveset megy el. Mínuszba nagyon nagy parában 22 fokos fűtéssel 320km után még maradt a konaban 70. De én magam elmentem már vele könnyen 550-et egy töltéssel nyáron végig klimazva. Mennyit eszik mostanában az M3. A hyundai olyan 17-18 körül volt a legrosszabb most télen. Csak országút az fontos mert pályára nem megyünk vele.
-
V.T.
aktív tag
Hello. Én Ioniq 28-rol váltottam Kona 64-re erről pedig Model3 Long Range-re 2019esre. Nem tud annyit ilyen hidegben mint a Kona nekem ez nagy csalódás volt. Egyenként mint autó baromi jó én szeretem de valószínű el fogom cserélni egy Niro-ra vagy eladom. Ilyen hidegben amik voltak jó ha 300km-et tud a Long Range ha nem mész autópályán. A sok rövid táv az biztos nem tesz jót neki mert nincs benne hőszivattyú és a téli fűtés nagyon sokat vesz le a hatótávból, illetve a kamerák hogy folyton pásztázzák a környezetet álló helyzetben is merül vagy 7%ot ha be van kapcsolva a Sentry.
ma kicsereltem a Pollen szűrőket a Niroban 2 perc volt a Model 3-ban olyan szar helyre rakták és egy kis csavart is ki kell tekerni hogy majdnem fél óra volt. Mondjuk még ebben egyszer sem cseréltem a Koreia vonalon már volt tapasztalat.
-
Doki16
addikt
Édesapám nagyon vagyik egy Model 3-ra. Imádom a villanyautókat. Minden nap ezzel kelek és fekszek, de a Tesla tudásom még nem teljes. Hyundai ioniq 28 van nekem, apunak meg Kona. Hatótáv ügyében a Kona nagyon magasra tette a mércét és abból nem igazán akar engedni, csak kicsi neki a hyundai. Mennyit tud elmenni reálisan különböző évszakokban csak országúton egy 60-aa SR+? A legfontosabb felhasználás, hogy Dunaújváros-Pécs oda vissza meg kell lennie minden körülmény között. Ezt a Kona könnyen tudta abszolválni bármikor. Tudnátok nekem légy szíves pár adatot megadni és megismerni jobban az M3-at? Köszönöm előre a választ
-
fo_di
őstag
Sziasztok,
Hasznalt autó appba átvételéről kérdeznék. Próbáltam nézni róla videókat, de nem minden világos. Az megvan, hogy letöltöm az appot előre, regisztrálok.
Ha magánszemély, akkor rögtön atpasszolja nekem az appban a tulajdonjogot, várok kb 1 percet és kész is, és öröm-bódottá? A kocsit kell resetelni, vagy az app kijelentkezteti az előző tulajt az autóból is?
Ha az előző tulaj nem jelentkezett ki, mielőtt eladta a neppernek, akkor most mennyi idő, amíg átírja a Tesla? Addig hogy tudok superchargert használni? Már ha nem akarom valaki más kontójára tölteni a kocsit. Vagy maradnak addig a többi szolgáltatók? Mert pl hazavitelhez nem ártana egy töltés nekem Szegedre nagy valószínűséggel, ha nem találok a közelben. Illetve itt is mikor és hogy tudok/kell-e resetelni? Mert azt láttam, hogy az a kocsihoz kapcsolt account jelszavát is kéri.
A kulcskartyak az accounthoz vagy a kocsihoz vannak kötve? Egy reset törli-e azokat? Vagy pl ha nem tudják a fiókot, akkor addig amíg a Tesla átírja a kocsit az előző tényleges tulaj tud követni az appban (ha nem törölte ki a kocsit eladáskor) és szivatni, ha nagyon akar, vagy olyankor nála valami "limitált mód" indul?
Minden utólagos extra kocsihoz és nem accounthoz kötött (az esetleges supercharger kedvezményeken kívül)? Ha valaki esetleg utólag vesz EAP-ot, boostot, stb, az az autón marad rajta az eladás után is?
Köszi -
-
madgie
titán
Mi van itt, kérem, mindjárt fél tizenegy, hajnal óta rendelhető itthon a Juniper és még semmi zsizsegés?
-
h1mpi
félisten
Ha valakit majd 2-3 hét múlva érdekel egy törésmentes M3 RWD 2022/03 Ryzen, Fehér 36 000 km-el, akkor szóljon privátban, mert eladom kisebbre csere miatt.
-
Madwe
nagyúr
Gyerekekkel mindenképp y a jobb választás fő autónak. Ahogy öregszik az ember, a dereka is hálásabb lesz érte
Én is nemrég voltam próbaúton, főleg a felfüggesztés érdekelt, uh a kabin felé vezető romos utakon mentem, hát az y-tól elvette a kedvemremélem juniper lényeges előrelépés lesz ilyen fronton...
Élőben azért adok még esélyt ennek a bugyikéknek, amúgy is mattosító ppf fólia megy rá, elképzelhető hogy úgy tetszene...
-
F-ECT$
titán
Én egymás után próbáltam a 3-at (HL) és az Y-t. Autóként sokkal jobban tetszett a 3, de ha a családot is be kell rakni és/vagy sok csomagot kell vinni (vagy akár csak valami nagyobbat), akkor nem kérdés, hogy az Y a nyerő.
Az új kék nekem is tetszik, de a régi sem volt rossz.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Szerintem baromi jó az a kék, a régi kifejezettem semmilyenkék volt. Igen, ez meg bívájdí
cOxeR: én a 180 magas karácsonyfát is hazahoztam a hármassal, úgy, hogy talpat is rakattam rá
hátsó ülések lehajt, hátsó ajtó kinyit, keret nélküli ablak le, arról az oldalról becsúsztat.
-
-
Madwe
nagyúr
válasz
Balázzs #1141 üzenetére
Szellőztetett ülés van, jobb felfüggesztés van, illetve az akku szerintem maradt, de a kocsi minimálisan hatékonyabb? eddig mást olvastam, de pl nz oldalról szedve wltpk így alakultak:
rwd 455 km junipernél 466km
long range 533km junipernél 551 kmszerintem az új byd kék kifejezetten ronda, amit bánok, mert eddig kék volt a kedvencem a szürke után... most a szürke mellett maradt asszony favorit piros színe... majd eldől
-
madgie
titán
Nem lényeg szerintem a nagyobb akku, míg a mostanival is tudja kb az Ioniq 5/Seal U/Scenic hatótávot és ezeknek a nagy részétől gyorsabban is tud tölteni (legalábbis a Long Range).
Ahol kellett, ott belenyúltak (jobb futómű, zajcsillapítás mindenfelé, jobb beltér), az Y meg a 3 eleve az olcsó autó náluk, olcsó legyen a gyártás, sokat lehessen gyártani és pörögjön, ez a fontos.
-
válasz
Neoteric #1138 üzenetére
Nekem bejön, jobb ez az orr, modernebb, pont annyit változtattak rajta, hogy az eljövő x évben kívánatos legyen. A többi modernizálás meg Tesla-t ismerve majd az eljövő években lassan (nagyobb akku, 1-2 apróság).
Ha most új Tesla-t néznék, akkor lehet ez lenne a kalapban a 3-as helyett. -
kraftxld
félisten
válasz
Neoteric #1138 üzenetére
AU-NZ oldalon is fent van.
Plusz, hogy visszajött az indexkar, de azon kívül csökkent a range, az új kék szín sztem rohadt jó, de az is csak APAC régióban lesz valszeg.
Front kamerát is mondogatnak.Ahogy az örök klasszikust idézzem
[link]
"Valahogy nem erzem a surgos kesztetest, hogy kiverjem ra"[ Szerkesztve ]
-
Neoteric
addikt
Más téma, kínai oldalakon felbukkant az új Y. Kinek hogy tetszik?
-
F-ECT$
titán
Az USA szabályozás szinte minden téren megengedőbb. Lehet, hogy arra lő a Tesla, csak akkor az EU-ban lesz ez kevés. Szóval az EU szabályokat kellene alapul venni, főleg mivel az 5-ös szinthez ígyis-úgyis olyan üzembiztosnak kell lennie a megoldásnak, hogy akár kormány nélküli autók is jöhetnek majd akkor.
Nekem alapvetően tetszik a Tesla hozzáállása, hogy csináljuk és folyamatosan javítgatjuk (btw a SpaceX-nél látszik, hogy ez mekkora előnyt jelent nekik pl a Boeing-gel szemben), csak az a kamutenger unszimpatikus, ami körülötte van. 7-8 éve ígérik az 5-ös szintet, és a 3-at se tudják megugrani. Lehet találgatni, hogy miért, de szerintem az olcsósítás itt nem jött be, és csak arcvesztéssel lehet visszakozni a kamera only rendszerből. Ha tudná az L3-at a Tesla az EU-ban, akkor tuti engedélyeztetné, és menne is rá a marketing kampány, de valószínűleg a jelenlegi formában nem tudja.
A legutóbbi taxis bemutatóról is kiderült utólag pár turpisság, szóval nehéz megítélni, hogy valóban hol is áll a Tesla a versenytársakhoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
A floridai? Vahu-ra ír egy, évek óta olvasom amit ír. Pont ezt mondja amit fentebb írtam, három lépés előre, kettő hátra. Ráadásul egy ember tapasztalata egy útvonalon statisztikai szempontból nulla jelentőségű.
Tudom, vannak youtuberek, akik rendszeresen "tesztelik" az éppen aktuális verziót, de azt is tudjuk hogy a Tesla meg pont ezekre az útvonalakra optimalizál a betanításkor..."Akkor a rendszer a rossz szerinted vagy az EU-s úthálózat/szabályozás?"
Az EU szabályozás elég világos és egyértelmű (UN-R 157). A Tesla bármikor típusengedélyeztethetné az L3-as autópályás önvezetést, jogilag már 130km/h-ig működhetne. Az elvi lehetőség megvan rá, mégsem történik meg. Azon lehet vitatkozni hogy miért nem, szerintem egyszerűen nem képesek teljesíteni a követelményeket (például a redundanciára vonatkozókat).
Abban reménykedni, hogy az EU majd vesz egy 180 fokos fordulatot, kidobja az eddigi szabályozási gyakorlatot, lecsökkenti szignifikánsan a biztonsági követelményeket, és szabadon engedi az FSD-t a jelenlegi formájában, szerintem felesleges, nem valószínű hogy megtörténik.
És ez nem valamiféle lobbitevékenység miatt van így, pláne nem azért mert az európai gyártók bármiben is le lennének maradva, hanem egyszerűen a józan ész és az óvatosság miatt, ami kifejezetten üdvözlendő.
-
#48584626
törölt tag
"amíg a többiek néhány db tesztautóval fejlesztenek zárt környezetben"
Ez sem igaz.
"németeknél egyelőre nagyon él a remény hogy az ő megoldásuk nyer"
Nincs ilyen remény, A hagyományos gyártók láthatóan letettek a teljes önvezetésről. 10 éve még mindenki nagyon lelkesen nyilatkozgatott a témában,, de ez legalább 5 éve megszűnt. Valószínűleg mindenki felmérte, hogy mekkora a realitása a teljes és korlátlan önvezetésnek, és mekkora erőforrásokat kéne belerakni egy teljesen bizonytalan fejlesztésbe. Úgyhogy aki foglalkozik még vele, az a kis lépések módszerében hisz, mások teljesen feladták. A GM épp a minap szántotta be a Cruise-t , miután elfüstölt tízmilliárd dollárt.
"mekkora királyok hogy a korlátlan autópályán akár 90-nel is megy az önvezetés"
Valóban elég nagy királyok, mert a Teslának ennyi sem megy. Nem is fog.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Hogy zsákutca lenne, az egyelőre hit és feltételezés, amit a konkurencia/ellendrukkerek táplálnak.
Jelenleg elvannak kamerával, és fejlődik.
Nekik napi sokmillió tesztkm/tapasztalat gyűlik, amíg a többiek néhány db tesztautóval fejlesztenek zárt környezetben. Majd utólag kiderül melyik volt a jó megoldás. Melyik oldal fog a másiktól vásárolni kész rendszert.
A németeknél egyelőre nagyon él a remény hogy az ő megoldásuk nyer, és mekkora királyok hogy a korlátlan autópályán akár 90-nel is megy az önvezetés, amikor minden egyéb esetben a végsebességen és nagy sebességű fogyasztáson sírnak. Persze valahol érthető, addig legalább a remény megvan nekik, hogy nem buknak el ebben is.stickrs: ha jól rémlik 2022 q1-q2 körül kapcsolták ki a radart és tértek át a vision only megoldásra. Én akkor pozitív változásként éltem meg, sokat finomodott a távolságtartás.
[ Szerkesztve ]
-
#48584626
törölt tag
Valójában nem javul az FSD hónapról hónapra. Gyakorlatilag már 4 éve az a játék, hogy javulgat-javulgat, aztán hirtelen jön egy visszalépés, amit mindig megmagyaráznak valamivel (átírták a kódot, hardvert cseréltek, stb), és kezdődik az egész elölről.
Musk 2016 októberben jelentette be, hogy onnantól minden Teslában benne van az önvezető hardver, és már csak egy szoftverfrissítés kell, és mindegyik önvezető lesz. Ez több mint 8 éve volt. Ez volt egyébkent a HW2 néven emlegetett verzió.
Aztán 2019ben jött a HW3, 2024ben a HW4, és már úton van a HW5.... Igaz ezt már át fogják nevezni AI5-re, hogy érezzük az innovációt.Azért hiszik sokan hogy ettől nincs jobb, mert nincs másik olyan gyár a világon, ami ekkora habverést rendez ebben a témában.
Ha valaki Teslát akar, az teljesen rendben van, sok embernek teljesen megfelelő autók, de ha arra számít hogy majd hamarosan önvezető lesz, akkor csalódni fog.
-
#48584626
törölt tag
De, a Merci (és a BMW) L3 rendszeréről beszélek.
"ami nem tud sávot se váltani..".
Hogyne tudna. Nem azért nem vált sávot mert nem tud, hanem azért nem vált sávot, mert jelenleg L3ban tilos. A járművek minden további nélkül képesek rá, lásd a BMW L2+ rendszerét, ahol a jármű felajánlja, ha úgy értékeli hogy szükséges, a sofőrnek meg elég belenézni a megfelelő oldali külső tükörbe, a jármű végre is hajtja.
"gyakorlatilag egy sávtartó l3 autópályán"
Hülyeség. Az adaptiv sávtartók (amik léteznek már vagy húsz éve, jóval régebben mint ahogy a Tesla egyáltalán autót gyárt) nem önvezető rendszerek, nem veszik át a vezetést és ezzel a jogi felelősséget. Az L3as rendszerek viszont átveszik, ezért jogi és műszaki értelemben is önvezetők.
Az FSD nem az. -
stickrs
senior tag
Én sem engedném. Tényleg szeretem a model 3at, de első radar nélkül a tempomat sokszor öntökönszúrással egyenlő egy radaroshoz képest.(az enyémben a hardwer állítólag még benne van, 2021.06-os, de ez szoftveresen teljesen biztos, hogy ki van kapcsolva, kül nem korlátozna le "poor visibility"re hivatkozva, mindenesetre a következő szervízlátogatásnál rákérdezek)
-
F-ECT$
titán
Ez jól hangzik. Én attól tartok (és ezt próbáltam korábban is megfogalmazni), hogy FSD-t nem lehet majd csak kamerával létrehozni, bármilyen jó is lesz a szoftver. Azaz hiába javul hónapról hónapra, egyszer csak eljön az a pont, amit nem lehet megoldani, és kelleni fog a továbblépéshez hardveres fejlesztés is.
És amíg a Tesla a "zsákutca" fejlesztésbe öl időt, addig a Lidaros megoldáson dolgozó cégek szép lassan majd lehagyják a Teslát.Az meg csak hab a tortán, hogy az EU szabályozás miatt még a szoftveres szinttel elérhető szint se lesz itt bekapcsolható.
-
Madwe
nagyúr
válasz
#48584626 #1121 üzenetére
Ugye most nem a Merci l3járól beszélsz? ami csak németországban engedélyezett... csak autópályán működik... 90, de ok, lehet majd egyszer 130al is tud menni ott
ami nem tud sávot se váltani... gyakorlatilag egy sávtartó l3 autópályán, s ez szerinted a jövő ami már most köröket ver az fsdre?
gondolom valami másra gondolhatsz, s van valami gyártó akinek van értelmezhető l3 képessége, nem csak egy l3 adaptív tempomatja -
#48584626
törölt tag
válasz
chaosmonger #1120 üzenetére
Érdekes hogy még ma, 2025-ben is van, aki hisz az FSDben....
A Tesla még erre a leszólt L3-a se képes...
Ami egyébként nemrég a hangosan körberöhögött 60km/h volt, most 90, nemsokára meg majd ott tartunk hogy autópályán, 130cal fog valóban önvezetni.A Tesla pedig még mindig ott fog tartani hogy jövőre kész lesz, isten bizony.
-
chaosmonger
tag
válasz
#48584626 #1116 üzenetére
Az FSD-hez képest a fasorban sincs senki, nemhogy az európai gyártók. A kínaiak majd nyilván megcsinálják de az még odébb lesz.
Arról az L3-ról beszélsz, ami akkor működik ha tud követni egy másik autót, max. 90 km/h-val? És persze süssön a nap, mert esős időben és este be se lehet kapcsolni... -
madgie
titán
Ha már meleg van az autóban, akkor ennyi, hideg autónál simán 6 kW körül nyammog a PTC, sajnos.
No meg az akku előfűtése a DC töltéshez is elég rendesen beleharap ott az átlagba, ezért szoktam morogni, ha én 100 km óta fűtöm az akkut, hogy minél gyorsabban fűtsön, aztán mellém áll valaki a TEA töltőn -
WiZARD
addikt
válasz
#48584626 #1113 üzenetére
Nyilván EUban korlátozva marad, amíg az eu gyártók nem érik utol a Teslát, nem hülyék hogy még jobban kiszúrjanak velük, épp alig amit maguktól szerencsétlenkednek azok.
Eközben MKBHD a level 3 rendszereket is próbálta, hisz usaban elérhető, és így userként az a véleménye, ami.
Dehát úgyis tudjuk mennyire korlátozott az elérhető level3, jelenleg nem sokkal több mint marketing cucc. Kb annyira hasznos mint euból vágyakozni az usaban elérhető fsdre -
-
#48584626
törölt tag
Európában gyakorlatilag minden komolyabb piacon lévő rendszer jobb mint a Tesláé.
Az FSD gyakorlati haszna nem sok van, egy kísérleti rendszer, amivel 6 éve hitegetik a népet, Európában meg nem is elérhető, nem is lesz az.
Miközben a konkurencia már Level3-as rendszert is árul. -
WiZARD
addikt
A Tesla lemarad a vezetéstámogató rendszerekben témához:
"MKBHD, has ranked Tesla’s Full Self-Driving (FSD) mode as the top assisted-driving system currently available, after testing systems from Tesla, General Motors, Ford, Mercedes-Benz, and BMW."Mondjuk amúgy se értettem a sírást, hogy lemaradna.
Mutassatok már valami videót a lemaradásról, és a jobbakról. FSD beta hónapról hónapra láthatóan javul.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Most néztem tesla bjorntől, ott az jött ki ,hogy ~3fokban (ami kb nálunk szerintem pont reális lehet átlagosan a téli időszakra), a hőszivattyúnak kb 750W kell, a PTC-nek pedig 2200W.
Na most ha megy az ember 120-al, akkor az 100km-en, >0.625 kwh/100km-es extra fogyasztás lesz, a PTC esetén pedig >1.8kwh/100km.
Aztán nyilván a hőszivattyúnál ott a plusz előny, hogy mondjuk egy Supercharger töltés után, a meleg akksiból is tud extra hőt visszanyerni...
De cserébe ha beszarik akkor a PTC 150e és elvileg még akár otthon is cserélhető, addig a hőszivattyúnál 350e az anyagköltség és azt már otthon biztosan nem tudja az ember megcsinálni.
Szóval kétségkívül jobb, de ezzel nyilván extra költség és komplexitás is jár. -
aleister
veterán
válasz
DopeBob #1107 üzenetére
Jelentem most átrágtam magam rajta. Részletes volt nagyon. Köszi!
Ahogy látom a CATL LFP akksira való átállás 2020 végén - 2021 elején történt. Ez egyenlő akkor a facelift-tel? Tehát a faceliftes modelben egyértelműen CATL LFP akksi van már, valamint az első verzióban minden esetben NCA?
Illetve ezek cserélhetőek egymás között? Egy régi NCA pack-ot cserélhetek CATL LFP-re, ha esetleg az eredeti megmurdálna?
-
Madwe
nagyúr
viszont ameddig (ha jól rémlik) a hőszivattyúval 1-2kwh/100km egy átlagos szintentartó fűtése télen a kocsinal (feltfűtés után), addig fűtőszállal ez 4-8kwh is lehet, ami azért nem mindegy. főleg, ha nem áram alól előfűtve, esetleg fűtött garázsból indul az ember, mert a felfűtése az ennél is jelentősebben fogja zabálni az akkut.
[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
Átvizsgálóval beszéltem erről, ő nem teljesen érti a nagy hype-ot a 2021 és hőszivattyú körül, mármint nyilván gyorsabb a rendszer, kicsit hatékonyabb is az autó (bár valamivel meg lassabban is tölthetnek), de pl Tesla csoportban is csomó embernek volt most hibaüzenet a hőszivattyú miatt, hogy lefagyott és 0 fűtése volt, vagy éppen 28 fokra kellett állítani, hogy valami meleg legyen az autóban.
Addig a fűtőszálas verzió meg elvileg azért egyszerűbb kivitel.
Árban pedig elég erősen árazzák a FL-et, hasonló KM mellett +2 millio ft (~25%) -
DopeBob
addikt
válasz
aleister #1106 üzenetére
Használt Tesla Model 3 – vásárlási útmutató
Nem tudom, hogy ezt megtaláltad e már, itt szerintem elég jól össze van foglalva minden.
-
aleister
veterán
Köszi Urak!
Tegnap annyit nézegettem a HaHu-t, hogy azt már külsőre meg tudom mondani, hogy melyik a 2024-es M3-as (nevezzük most az egyszerűség kedvéért gen 3-nak), a fekete kilincs alapján meg könnyű dolgom van a 2020 végi gen 2-vel.
Nyilván külsőre a legújabb tetszik, de ez a 15-17 misi még valamennyire lealkudva is több, mint amennyit rá tudnék most szánni.Annyit tudtok még segíteni, hogy milyen érdemi változtatások voltak a különböző generáció váltások alkalmával? Érdemes-e mindenképpen a "fekete kilincses" gen 2-ket vadásznom, vagy jó választás lehet egy jó állapotú gen 1 is?
Ennél a konstrukciónál egyébként mennyire kell félni a magas futásteljesítménytől?Valamint több műszerfal fotón láttam garázskapú nyitó funkciót. Ezeknél rendre az szerepelt, hogy nincs telepítve. Ezt hardveres vagy szoftveres oldalról kell érteni? Ergo mindegyik modellben benne van az eszköz, csak "párosítani" kell egy garázskapú vevővel?Illetve ez működik bármilyen meglévő RF-es garázskapú esetén? Így hirtelen ezt a leírást találtam, ami szerint elvan a 3rd party megoldásokkal, a kérdés, hogy ez a gyakorlatban is így van-e?
-
aleister
veterán