- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Szevam: Mennyire tipik Z-gen viselkedés? Tipizálható-e egyáltalán?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- Sundesz: 20 éve a PH!-n
- bambano: Bambanő háza tája
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
Új hozzászólás Aktív témák
-
2006-os SX4 baloldali bajusz külső kapcsolójval (tompított, országúti)lenne problémám. Eddig szépen "kellemesen" lehetett kapcsolni, elfordítani, de most olyan mintha valami belül szét lenne esve benne, kicsit szorul, és mintha valami dörzsölődne/recsegne ropogna benne. Plusz amikor a tompítottat kapcsolom, egy pillanatra felvillan a reflektor is.
Mennyire egyszerű szétszedni, cseredarabot szerezni, vagy inkább bízzam a márkszervízre? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gabinnyó #69746 üzenetére
Bőven bírja az autópálya tempót is, azért nem annyira gyenge az...
120LE körül van a literes BoosterJet is, még az 5-ös váltóval se hiszem hogy 4000 felett forogna 130 km/h-nál.
De tény hogy az 1,4 140lovas jobban viszi, abban már van "egy kis bugi" is, persze nem vényóc' ahogyan művelt szakújságírók mondják manapság, de hidd el a kisebbik motorral sem mozgó forgalmi akadály vagy. Ha van rá lehetőséged menj be a szalonba és ha van használtan mindkét motorral, próbáld ki, szerintem meg fogják engedni hogy menj mindkettővel egy próbakört. -
Gabinnyó
újonc
válasz
Qtya123 #69743 üzenetére
Köszi a részletes infót. Ahogy elnézem, amennyiért lehet ezeket az 1.6-okat venni, már van az újabb 1.0 turbós verziókból is - az 1.4 turbósok már túlmutatnak a keretünkön. Ezek a motorok mennyire megbízhatóak? Autópályán nem szoktunk közlekedni, országúton többet, városban kevesebbet, gondolom erre még megfelelő lehet az ereje.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Tigerclaw #69651 üzenetére
Voltam a szervízben, hátha láttak már ilyet. A második szerelő tudta a megoldást. Először a teljes megtett kilométerre kell kapcsolni és akkor lesz elérhető a menü. Nincs előttem a könyve most, de nem említették ezt a feltételt. A lényeg hogy nincs semmi baj, de jó tudni ezt a trükköt.
-
Anaconda
tag
Köszi a választ!
Ja, faternak is ezt mondta a szerelő, ez a legegyszerűbb, hogy nem kell vele foglalkozni.
Majd ha megyek hozzájuk, ránézek neki, hogy s mint jön ki az alapjárati motor, meg hol van egyáltalán, gondolom a pillangószelep házon.
Utoljára az f astrában láttam alapjárati motort. -
Qtya123
őstag
válasz
Gabinnyó #69735 üzenetére
Szia!
Megbízhatóak és beváltak ezek az 1.6-os motorok, manapság már akadnak 300e km feletti futással is és ott sincs gond velük. Persze ehhez oda kell figyelni, hogy időben legyen olaj, gyertyacsere, stb...Kifejezetten rozsdára hajlamos pontról nem tudok, de úgy általánosságban érdemes átnézni az egész alját, futómű elemeket. A motortérben viszont ne lepődj meg, hogy kb 8-10 éves korra már felületi rozsdás néhány csavarnak a feje, vagy néhány bilincs.
A párazáró fólia ragasztója nem túl jó, eléggé rideg és emellett a fólia is passzentosra van szabva, így előfordulhat, hogy nagyobb eső után látható vízcsepp az ajtó műanyag burkolata alatt. Egy két pechesebb embernek akár erőteljesebb beázás is. Ez nem csak az első generációs Crosst érinti, a króm elejű 2. gen is ugyanilyen. Megoldható a burkolat leszedésével és a fólia normális felragasztásával.
Továbbá pár olyan esetet olvastam már a neten, hogy az ablakemelő mechanika megadta magát a hegesztésnél, ebbe én is belefutottam a bal hátsó ajtónál. Egyszer csak megadta magát és a fogasléc két ponthegesztése elengedett. Szóval vásárláskor érdemes kipróbálni azt is, hogy mind a 4 ablak teljes tartományban működik-e.
Néhányan műszerfal zörgésről is beszámoltak, én ezt nem tapasztaltam.
Nagyjából ennyi. -
Biga123
addikt
Az mi hogy a villanyos ember kicseréli az önindítót az alton,kb egy hétig indít frankón utána megint nem. és ugyan azt a kattogó hangot produkálja csak, mint a csere előtt.
-
Dr.Én
veterán
válasz
Anaconda #69736 üzenetére
Hali!
Nekem 2006-os SX4 1.5 van, a meleg motornál csinálja azt hogy ha megállok mondjuk a lámpánál akkor be esik 1000 alá a fordulat és remeg az autó majd pár másodperc múlva fel 1000 fölé és ez megy folyamatosan. Szerelő ismerősöm azt mondta ezzel nem kell foglalkozni -
Anaconda
tag
Sziasztok!
A családban van egy Suzuki SX5 1.5-ös motorral, 2010-es évjáratú ha jól tudom.
Azt csinálja, hogy meleg motornál ha beindítjuk, akkor kb. 10 másodpercig nagyon egyenletlen az alapjárat, majd magától helyrejön 10 mp után. Illetve gázadásra is azonnal kisimul. Csak meleg motornál csinálja.
Én nem vagyok suzukis, nem ismerem ezeket a motorokat. Van esetleg ötletetek merre keressem a hibát, esetleg ez egy típusra jellemző probléma?Gyertyák (iridiumos), benzinszűrő, légszűrő és egyebek az előírásoknak megfelelően időben cserélve.
Előre is köszönöm a választ!
-
Gabinnyó
újonc
Sziasztok!
Gondolkodom egy Suzuki SX4-Scross 1.6 benzines vásárlásán. Miket érdemes ellenőrizni vásárlás előtt rajtuk - motortérben, karosszérián rozsda pontok, utastérben esetleg? Tudom, egy állapotfelmérés részletes választ adna, de pár infó jól jönne.
Érdemes még ezeket az autókat megvenni? 4 millió körül látom őket a használt autón, nem tudom ennyit érnek e. Előre is köszönöm az infókat! -
pex156
csendes tag
Nekem ez van:
https://tolatoplaza.hu/termek/wifi-obd2-elm327-autodiagnosztika/
Az eszkoz maga jonak tunik inkabb a szoftverek vackok.
Adtak hozza cd-t "gyari" progival, de nincs mar otthon semmi amibe bele lehetne tenni az optikai lemezt.Illetve hibakodokat ertekeket ki tudja olvasni. Csak valamiert osszazavarja az auto agyat az osszes progi a Playstore-bol.
-
-
-
pex156
csendes tag
Van valakinek tapasztalata ezekkel az olcsó ELM327 eszközökkel? Nekem wifi-s van, többé-kevésbé működik, de csatlakozáskor kikapcsol mindent ESP, Hill-Hold, Start-Stop. Menet közben szeretném használni, az autó paramétereit figyelni. (2018 Sx4 scross)
-
DarkByte
addikt
válasz
szabonagyur #69722 üzenetére
Köszi a detektív munkát
(jópofa az a 30l-es átlagfogyasztás a képen)
-
hemaka
nagyúr
válasz
szabonagyur #69722 üzenetére
De gyönyörű részlet, máshol a műszerfalba építik.
-
DarkByte
addikt
Szalonban még vártam a szerviz adminisztrációra néztem az aktuális Scross-t ami ki volt állítva és a középső infotainment kijelző felett volt még egy kisebb másik kijelző, de nem utólag beépítve, része volt a műszerfalnak. Az mégis micsoda?
-
lsloth113
újonc
Sziasztok!
Ti hallottatok már / találkoztatok olyan jelenséggel, hogy 1994-es, 1.3-as Suzuki Swiftet ha alacsony fordulatszámon használják, akkor megszívja magát a motor üzemanyaggal, ezért egyszercsak meghal menet közben? Konkrét hibajelenség: menet közben minden előjel nélkül elkezd esni a fordulatszám, lejjebb váltok és felpörgetNÉM hogy magára találjon, de ahogy nyomom le a gázpedált, még jobban esik a fordulatszám, majd leáll az egész, bármi rázkódás vagy rángatás nélkül. Akkor is, ha kinyomom a kuplungot. G13BA motor van benne.
-
szabonagyur
félisten
válasz
VikMorroHun #69715 üzenetére
Amit én beraktam az is márka és mégis olcsóbb jóval, szóval a munkadíj amit mindenképp sokallunk többen is, azon tudnál fogni.
-
VikMorroHun
őstag
válasz
2ozzmexy #69707 üzenetére
Márkaszerviz, ahol vettem az autót. Tudom, hogy meg lehetne oldani olcsóbban is, csak akkor ugrana a 3+7 éves garancia.
Egyelőre nem nagyon bütykölném, mert nem értek hozzá. Kipróbáltam az ablaktörlő lapát cserét a kézikönyv alapján - csak félig sikerült megoldani a feladatot.
-
pex156
csendes tag
válasz
szabonagyur #69705 üzenetére
Jól látom, oda is 4.2 liter olajat töltöttek?
Figyeljetek, ellenőrizzétek szervíz után az olajszintet. Nekem rendszeresen túltöltötte a márkaszervíz. Se az autónak, se a pénztárcának nem ok.K14D-be 3.6 liter kell, 4.2 liter a száraz feltöltés.
Most hogy magamnak cserélem (K10C) a 2.9litertől kb. maxon van. A márkaszervíz örökké 3.9-4.1 körül számlázott, és túl is töltötték.
-
Gyöször
senior tag
válasz
szabonagyur #69705 üzenetére
Nálad az a furcsa nekem, hogy fékolajat lecseréli 8 ért az olajat meg 25 ért. Jó 25ben benne van, hogy hanyagul szétnéz a kocsi alatt. Fékfolyadék csere az szerintem odafigyelősebb pepecselős meló. Meghát mégiscsak az a fék. Az olaj meg pollen az mi? Elindulás előtt kicserélem itthon. Biztos kicserélik annyiért a fékfolyadékot? Egy előtte utána fotót én lőnék a tartályról.
Mexy nekem jó az ate is 5800/ literért.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
szabonagyur #69705 üzenetére
Azért nálad is érdekelne hogy a forgalmi adó az micsoda, amit még az áfás árra rászámolnak... most a nettó 7500forintos 5decis fékfolyadéktól elegánsan tekintsünk el, mert a literes motul dot4+ 8000... a csere se gagyi munkadíjban.
Eskü ki kell tanulni minden szakmát hogy ne verjenek át, most megint tanulhatok jogot, aztán jön újra az orvosi, hogy ne kerüljék 10 év múlva a plétepsibe... -
2ozzmexy
senior tag
válasz
VikMorroHun #69697 üzenetére
Nem tudom hova jársz szervizbe, de a pofátlanságért kétszer állhattak sorba...
Eleve 3,6 liter olajat 20ezrért... aztán 42+áfa a munkadíj, szép, legközelebb gyere hozzám, én 30ért is beleöntöm neked, aztán valami macinyomdát ütünk rá. -
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #69705 üzenetére
Na jo az lehet kicsit tenyleg kilog. Nem is neztem reszleteiben, csak a vegosszeget. A 60 ezres is nalam csak 36 volt.
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #69701 üzenetére
Munkadíj ami nagyon kiugró szerintem. Pl. nekem 2. éves 4 hónapja.
-
dethroner
veterán
válasz
VikMorroHun #69697 üzenetére
Igazából az olaj van túlárazva, de ha valóban a 0W-16 került bele, akkor az valószínű hogy nem a vitarára/scrossba való hordós 0W-20, hanem a polcról dobozos kiszerelés, és az tényleg ennyi, én is ezt kérem, nekem is drága. De hát ez van, ha te viszed olcsóbb, de akkor meg a szerviz óradíj lesz több. És a másik még, hogy légszűrőt nem cseréltek, ha azt is cserélik az még tizen valamennyi plusz. Javaslat, csak olaj és olajszűrő cserét kérj, a légszűrőt és pollenszűrőt cseréld te magad, sokkal olcsóbban megveszed, és munkadíj se lesz vele. Mert ezeknek a cseréje nem kötelező
-
Vigneau
félisten
válasz
kenguru99 #69700 üzenetére
Nekem is ilyenem van. 2017-es gyártású, 2018-as forgalomba helyezéssel. 2019. októbere óta a Családom tagja.
GL+ kivitel, hagyományos lámpákkal, rásegítő akku nélküli. Turbós, de engem nem zavar, tudni kell használni. GPF nincs benne, alapjában véve elég faék. A motor láncos, 5W30-as olaj kell neki. Kokszolódásról nem tudok nyilatkozni, az internetes fórumok szerint hajlamos rá. Nekem nincs gondom vele, hamarosan 80e km-nél jár.
-
blakey
titán
válasz
burgatshow #69701 üzenetére
1 hónapja voltam a Vtarával a 7 éves szervizen, nálam ugyanezeket csinálták (cserélték) és 52e volt,. 1 éves szervizelésen volt egy új S-Cross, az sem volt 60e.
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel topik
- Milyen routert?
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Egységesítené a frissítések kezelését a Microsoft
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PR-Telecom
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- FÉL ÁR ALATT! Lian Li UNI FAN SL120 RGB 1db-os és 3db-os ventilátor szett garanciával
- Gamer / irodai szék noblechairs ICON TX
- BESZÁMÍTÁS! Samsung Odyssey G5 32 144Hz WQHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- 20.000 ft tól elvihető ELITRO részletfizetés. Lenovo Legion 5 Gaming kompromisszumok nélkül!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest