Hirdetés
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- MárkaLánc
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Benhill
senior tag
Vitarát (1.6benzin), ti meddig húzatjátok ki váltáskor?
Nálam sokkal simább a járása, ha kb olyan 2800-3000-ig húzatom ki. Ha ez alatt váltok pl 2400-2500, akkor ilyen pifpaf(értitek gondolom), hangja van a kuplungnak felengedéskor, és kicsit megtorpan a kocsi. Próbálok gyorsan váltani hogy ne essen vissza a fordulatszám.
Ennyire pörgetni kell nálatok is?
(Bocs ha amatőr kérdés, 10 éve vezetek, de eddig csak dieselel volt dolgom)[ Szerkesztve ]
-
olta
aktív tag
-
xmad
őstag
válasz Szilágyi84 #39744 üzenetére
Szia
Tavaly nyári.
1184 bp jegenyefasor 15 -
Tom5
addikt
Én innen rendeltem, már a kocsiban duruzsol szépen.
Leadott rendelés után felhívott a csajszi, másnap már a kezemben is volt a 4 darab.
Ugyanaz az egy dobozos verzió ami az előző linken.[ Szerkesztve ]
-
Zoleee83
addikt
Köszi a magyarázatot, a privet, meg hogy utána néztél!
Rosszul gondoltam ezek szerint, viszont nem tudom hogy értette a szervizes kolléga azt hogy mehet tönkre a trafó a rossz gyertya miatt, majd utána kérdezek, engem is érdekel.
Rendelek az IFR6J-11-ből 4db-ot, most egészen jó áron találtam 5770/db. (mégsem 40k)
Bár van kulcsom hozzá nem biztos hogy el kezdem egyedül, úgyis vinni kell a hátsó lengéscsillapítók + hátsó munkahengerek + fékolaj cseréje miatt, hátha lesznek olyan jó fejek és beleteszik, nem szalon szervíz[ Szerkesztve ]
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
pjen
félisten
válasz Zoleee83 #39783 üzenetére
A korszerű, hengerenkénti gyújtótrafóval ellátott rendszereknél.Bocsi a bakancs Swift nél ez sincs így.Két gyujtó trafó van,ami szimultán 2-2 hengeren szikrázik,csak az egyik nincs a megfelelő helyzetben.Nagyon szépen,érthetően le van írva és rajzolva a szervíz könyvben.ment privi.
-
Viktoár
addikt
Mi a különbség a rocket és a rocket asia tipusú akkuk között? Azt értem hogy a rocket asia, japán és ázsiai autókhoz ajánlják de miben különbözik maga az akkumulátor?
Még nem vettem akkut a suzukiba de ma vagy holnap megrendelem. [link]
Üdv:Viktor
-
yanna
addikt
Köszönöm szépen mindkettőtöknek.
-
yanna
addikt
Új, vonóhorgos Vitara/S-Cross tulajoktól kérdezem, mennyi plusz költség a horog nagyságrendileg?
[ Szerkesztve ]
-
Zoleee83
addikt
A gyújtásidőzítés a válasz.
A korszerű, hengerenkénti gyújtótrafóval ellátott rendszereknél ha eléri a gyertya az élettartama végét egy idő után elkezdi "szórni" a szikrát, értsd nem ott gyullad az üzemanyag ahol kellene.
Ez vagy feltűnik a vezetőnek vagy nem, ellenben a trafó biztosan megérzi, nem szakad meg időben kör, visszaszivárog, próbál kompenzálni, az ECU meg még be is segít előgyújtás szabályozással.
Lehet hogy elmennék még 10-15 ezer km-t is ezzel a szériával, ellenben nem kockáztatnám meg a nagyobb bajt, jobb a csere, következő 105k km-re le van tudva.
A srácok jófejek voltak linkelték is így jóval olcsóbban megúszom a történetet.[ Szerkesztve ]
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
Zoleee83
addikt
Srácok tudja valaki a pontos típusát a gyári irridium gyertyának? 2005-ös M13A Swift II.-be keresem.
Nemrég beszéltem két bolttal is 10.000/db az ár szerintük, kicsit sokallom a 40k-t érte, túl is szaladtam 117.000 km-nél tartok, lassan csak kicserélném, hogy ne ölje meg a trafót.
Ki is tudnám cserélni ha találnék olcsóbban, van hozzá kulcsom.@ Petőbá - Verigúdverinájsz!
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
Zoleee83
addikt
válasz pető bá' #39759 üzenetére
Hátööö, az úgy volt hogy Pestről tartottunk haza autópályán az éjszaka közepén, aztán rájöttem hogy a cimborámat még haza kell vinni de ekkor már minden létező kútat elhagytunk, rég világító tankolásjelzővel, úgy értem be a városba: "Édesjóistenem add hogy az első kútig elguruljak a benzingőzzel!!! 😀"
Egyébként nálam sem világít soha, idegesítene hogy világít. 😉
[ Szerkesztve ]
* You can't stop me to love the world with all its lies - Guano Apes *
-
tboldi
nagyúr
válasz Szilágyi84 #39773 üzenetére
Nem, lásd tboy93 korábbi hsz-a.
Siriusb: Legközelebb csapd fel a kezelési útmutatót.
[ Szerkesztve ]
-
Szilágyi84
senior tag
Én mindig megvárom a jelzést mivel itt van a kút 3 km-re szóval nem izgulok de így is sokat hagyok benne. Mindig 10-ért szoktam havonta 25-28 l. Viszont nem ajánlott jópár évente hagyni hogy teljesen vagy majdnem kifogyjon?
-
Dvix
senior tag
válasz Drughi #39768 üzenetére
Nekem is az van most(zöld), de 13 éves autó és 3. éve hajtom, és előttem volt 3 tulaj szóval....jó lenne cserélni 105ezres nagyszervíznél, csak valamit elejtve találtam, hogy tán piros kell bele. Ennél közelebbit semmit [link]
Ez jó választás lenne vajon? [link][ Szerkesztve ]
-
Dvix
senior tag
2006-os ignisbe 4,6 Littyó Piros fagyálló igaz? Na de G11, vagy pedig G12?
Igen Ignisbe 10 Liter környékén villan a tankolást kérő lámpa![ Szerkesztve ]
-
Siriusb
veterán
válasz tboldi #39758 üzenetére
Áááá, én meg azt hittem 35l körül van, ezért mindig 28-31l körül tankolok. Az üzemanyagszint jelzőben nem bízok, mert egyszer én is kipróbáltam, mikor mutat. Folyamatos fénynél mentem vagy 15 km-t aztán elkezdett villogni, pánikba esve kerestem kutat. Akkor ment bele kb 32 liter.
-
tboldi
nagyúr
válasz pető bá' #39759 üzenetére
Én ugyanez. Sokáig azt hittem, hogy egyáltalán nem is működik a csóróságjelző lámpa a Jazz-ben, de csak én nem mertem annyira kifogyasztani. A mutató már szinte a nullán, amikor elkezd világítani, pedig akkor még van benne 8 liter a 42-ből.
Illetve én is mindig ugyanahhoz a kúthoz megyek, ugyanahhoz az oszlophoz állok, és ugyanazt a V-Power 100-ast tankolom mindig.[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
válasz Tom1939 #39761 üzenetére
Megnyugodtam Én próbálom úgy alakítani, hogy mindig ugyanazon a kúton, lehetőleg ugyanannál az oszlopnál tudjak megállni. Azért ez nem mindig jön össze
Most húztam egy átlagot az excel-re, tényleg 32,4L -> 502km után állok be a kútra átlagosan."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Zoleee83 #39754 üzenetére
Nem tudom, hogy ezt hogy bírjátok idegileg.. Én 11 hónap alatt egyszer láttam világítani az üzemanyagszint jelzőt, akkor szándékosan vártam ki (hogy lássam működik-e ) ; ha a negyedénél kevesebb van benne, már nem érzem jól magam, de még kibírom egy darabig, és tervezem fejben, hogy mikor fog útba esni a kút átlagban szerintem ~32 litert tankolok (mindig teletöltöm természetesen).
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
Motion_Blur
félisten
válasz Drughi #39753 üzenetére
Nem foglalkozik ezzel senki, leszarják.. vagy Te nem ezt tapasztalod mindenhol?
Mivel munkaerőhiány van, így hígul minden "szakma" illetve az alkalmazottak tudják hogy megtehetnek szinte bármit, akkor se fogják őket elküldeni. A jó kis magyar habitus meg erre rá is játszik persze. Mindenki sz*rik mindenre és mindenkire ebben az országban!
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
tomi5244
őstag
válasz Drughi #39753 üzenetére
Három napig hívogattam őket, szóval lehet több kolléga is szóba jöhetett volna, meg amúgy mit kezdek ezzel az infóval? Szerintem semmit, és ők sem. Nem fogják odahívni, és kérdőre vonni úgysem. Nem akartam annyira hisztizni ott, meg nem is vagyok olyan. De akkor is bosszant. Amit azért jeleztem ott is.
-
tomi5244
őstag
Na, jól kezdődik a fehérvári Barta szervizem tapasztalata is
Tegnap odamegyek: Bediktálom a rendszámot.
- Ilyen rendszámra nincs időpont.
Mondom másfél hónapja voltam itt, egy hölgy adott időpontot. Bediktáltam az adataimat is.
- Hát ő nem látja
Pedig direkt személyesen jöttem be, mert se e-mailre se telefonra nem voltatok képesek reagálni.
- Nagy csend.
Jó akkor adjatok légyszi egy közeli időpontot, mert már így is túlléptem a 15k-t
- Ó suzukinál nem gond a km túllépés! De persze, keresek időpontot.
Jövőhét hétfőn mehetek vissza.
Kérdezem, hogy, akkor tuti az időpont.?
-Igen, de felírom a névjegykártyámra, hogy ne legyen félreértés.
Ezzel szerintem célozni akart, hogy biztos én vagyok a balf@sz, hogy elfelejtettem mikorra szól az első időpont. Holott a rendszámom alapján sehol nem látták a rendszerben az adataim.Nincs ezzel gond, elmegyek jövőhéten, de akkor is bosszant, hogy tök halál nyugodtan, egy bocsi teljes mellőzése mellett határozottan közömbösen kezeltek. Nem ott vettem az autót, nem voltam eddig ügyfél, lehet talán az a gond. Van aki vidékről utazik fel a szerviz kedvéért, vagy akár szabit vesz ki, azzal is így bánnak?
Jövő ilyenkor lejár a garancia, utána szépen otthon fogom végezni ezeket a dolgokat. Amúgy 33-36k körül lesz a két éves szerviz és a fékolaj csere is benne van. Az így szerintem teljesen korrekt.
T
[ Szerkesztve ]
-
#77646080
törölt tag
válasz Szilágyi84 #39748 üzenetére
Igen, Ignis esetén 10 liter körül világítani kezd.
A Swift-et viszont passzolom. -
Szilágyi84
senior tag
8-10 liternél világít? Rosszul tudom hogy a 10 éves Swiftben 5 liternél vagy mennyinél?
-
GEPESZ66
veterán
Suzuki Ignis 1.3-as benzinesnél az üzemanyagszint jelző akkor kezd folyamatosan világítani, ha már csak 10-12 liter benzn van a tankban.
Ez a lámpa egy bizonyos üzemanyag szintnél el is kezd villogni?
Még sosem próbáltam szinte teljesen kifogyasztani a benzint. -
Roxbury
őstag
Az index fórumban is írták, hogy a hozzá rendelhető nyelestengelycsapágy más, mint amivel gyártották. Valoszínűleg azzal már nincs olyan gond, ha az van beleszerelve.
Tboldi: marha jo kis lista es minosegi cuccok. 😁
Gyarilag iridiumos van a konyvben es nikkel. Az iridiumosnak 105 ezer a csere, varosban 30 ezer. A nikkelnek 45, varosban 10. Nikkel mellett dontottem, mert konnyen es olcson be tudom szerezni es hosszu tavon olcsobb is, mikozben teljesen hibatlan ezzel is minden, mondjuk engedi is a konyv, ugyhogy nem vitás. 🙂[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Roxbury #39730 üzenetére
A Swiftbe nem irídium gyertya kellene? Csak mert az ugyanezzel a motorral szerelt WagonR-be igen, NGK IFR6J-11.
Amúgy én is készítettem magamnak listát.
[ Szerkesztve ]
-
Roxbury
őstag
Milyen 45 ezer utan a lejövő olaj? Nagyon durva? En amikor megvettuk csereltem, akkor 25 volt kb az olajban, jo fekete volt. Persze ez nem gáz. 30 ezrenként cserélem egyébként a tervek szerint, bár tulajdonképpen tökmindegy, de már ott is jó fekete lesz. A csapágy gyárilag alul van méretezve, függetlenül az olajtól tönkre fog menni. Nekem is. A Suzuminnél ott 8 golyósat tesznek bele, talán valamivel időtállóbb lesz.
Csináltam magamnak egy kis listat, ez alapján csinálom magamnak a felírt szervizeket (2006 SWIFT M13A). 🙂[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz szaniszlokar #39724 üzenetére
Gyenge csapágyon a jó olaj sem segít
-
-
HKorn
veterán
Vasaló Stift 140K Km semmi hang, semmi váltógond, hozzáteszem mi rendesen cseréltettük a váltóolajat is, nem tudom ez számít-e.
Run&Ride
-
szaniszlokar
aktív tag
válasz Drughi #39718 üzenetére
Az asszony 2004-es Ignisét használtan vettük, 75.000 km volt benne. Neki 5-ösben van sivító hangja az autónak, olyan mintha villanyautó lenne, máshoz nem tudom hasonlítani.
Éppen most van a szervizben, hogy megnézzék, hogy mit lehet vele kezdeni, bízom benne, hogy még egy darabig lehet vele járni. Az összes többi fokozat problémamentes, minden fokozat szépen kapcsolható, nincsen semmi furcsa hang, csak az 5-ös fokozat vinnyogós. kíváncsi leszek, hogy mit tudnak mondani a szakik.Minden ellenállás hasztalan.
-
szaniszlokar
aktív tag
válasz hundai #39716 üzenetére
Nekem a reggeli hidegindításkor az alapjárat is kopogott egy kicsit. Ha kinyomtam a kuplungot, akkor abba maradt. Sokáig fel sem figyeltem rá, csak miután tudatosan figyeltem, hallgatóztam, akkor vettem észre. Az 1-2 fokozatban hallatszó kerepelésre is az asszony hívta fel a figyelmemet, amikor autót cseréltünk. Utána már egyre jobban hallottam én is. Tegnap, hogy kicserélték a kuplungot és a váltót egy felújítottra, újra csendes lett az autó. Ég és föld a különbség a két állapot között. Tegnap, alig tudtam hazamenni vele annyira puha lett a váltó, más lett ugye a fogáspont is. Az első néhány alkalommal majdnem kitapostam a padlót a váltásoknál, vissza kell szokni a puha kuplungra.
Minden ellenállás hasztalan.
-
pjen
félisten
válasz Drughi #39718 üzenetére
Nekem mikor először előjött,szerelő rögtön mondta,hogy nyeles tengely csapágy.Viszont azt s mondta még 8-10 K kilómétert elmegy.Egy idő után teljesen eltünt a hang.Ismerős szerelő mondta,lehet nem is az volt a baj.Vegyek valami váltó adalékot.Vettem,aláfeküdt,hogy kienged annyi olajat,hogy beférjen az adalék.A csapágy golyó koszorú kiesett a lyukon,azért nem volt hangja.Saját lábán elment a szerelőhöz.A röhej a gyártó állítja a 45K olajcsere megelőzi.
[ Szerkesztve ]
-
Drughi
addikt
válasz hundai #39716 üzenetére
Én mikor megvettem tavaly az ignist 175.000km-rel, 2 próbaúton se hallottam (kikapcsolt rádióval)
Elhoztam, kb 500km és előjött a dolog.Azóta nehézkesen veszi az 1es-t és "kerreg"
Nem tudom mit csináltak vele, de gondolom addig el lett tűntetve a hang, amig valaki megveszi.
Sajnos tanulópénz..Most keresem a megoldást, hogy ne 100e ft legyen a javítás.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 14T
-
hundai
aktív tag
válasz szaniszlokar #39715 üzenetére
Én csak alapjáraton hallottam eddig , akkor is csak ha kintről nyomtam be a kuplunkot.
-Wake up Neo!
-
hundai
aktív tag
válasz tboldi #39713 üzenetére
A váltóban a nyelestengelycsapágy megy tönkre a legtöbb esetben, ennek jellegzetes surrogó hangja van alapjáraton kiengedett kuplung mellett.
Remek. Nemrég hasonló hangra lettem figyelmes, beszéltem a szerelőnkkel, azt mondta ez természetes. (wtf???)
Köszi az infót.
-Wake up Neo!
-
tboldi
nagyúr
válasz Szilágyi84 #39711 üzenetére
A váltóban a nyelestengelycsapágy megy tönkre a legtöbb esetben, ennek jellegzetes surrogó hangja van alapjáraton kiengedett kuplung mellett. Ha benyomod a pedált, elhallgat. Ha pedig fordítva történik, tehát benyomott pedál mellett hallasz ilyesmi hangot, akkor a kuplung kinyomócsapágya hibás.
A kuplung kopottságára az utal, hogy eléggé “fent fog” a pedál, ha meg már nagyon-nagyon kopott, akkor előfordulhat, hogy lepadlózáskor felpörög a motor, de nem gyorsul az autó. Illetve az is létezhet, amit te is írsz, hogy nem veszi be rendesen a sebességeket, mert nem emel ki rendesen a kuplung, vagyis nem tehermentesül a váltó.
szerk.: Ha csak egy-egy fokozatot nem vesz be, az meg inkább váltóhibára utal (pl. kopott szinkrongyűrűk vagy ledarált fogaskerekek).
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz Szilágyi84 #39711 üzenetére
Mikor a váltó csapágy cserés a kuplungnak a legtöbször még semmi baja. Van benne még 20 30K Km. Viszont ha úgy is szét ván húzva, nem számolnak külön munkadíjat.
-
Szilágyi84
senior tag
A váltó + kuplung cserének mi az élő jele? Nem veszi rendesen a sebességet akad vagy csúszik nagyon a kuplung lágy?
-
Roxbury
őstag
Suzuminn váltófelújításról van valakinek tapasztalata Vecsésen? 125 ezer forint kuplungcserével együtt jelenleg. Ha egyszer bekrepál az enyémben, oda tervezem vinni Székesfehérvárról. 🙂
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz szaniszlokar #39705 üzenetére
Reálisan hangzik ez az összeg
-
szaniszlokar
aktív tag
A múlt héten érdeklődtem tőletek, hogy ki mennyiből úszta meg a váltófelújítást a Swiftjében.
Az enyém ma készült el, délelőtt tudtam elhozni a szervizből az autót. Kaptam egy felújított váltót és kicseréltettem a kuplungot is, ha már meg volt bontva. Mondták is, hogy lassan időszerű volt.
Összesen 140.000 Ft-ot fizettem érte. Az új kuplung nagyon puha lett, vissza is mentem megkérdezni, hogy ez így jól van-e. Lényegesen keményebb volt, ami benne volt. Idén nyáron lesz 13 éves az autó, még a gyári kuplung volt benne, összesen 162.000 km futással. Alig bírtam vele elindulni, de majd megszokom!Minden ellenállás hasztalan.
-
-
Dvix
senior tag
válasz BigBlackDog #39701 üzenetére
ahahahahha!
tboy93 Járasd csak ne túráztasd, az a lényeg h minél hamarabb elindult, plána ha az olajad 5W-től indul, 30 sec után illő azt mondja. Viszont én sem indulok el addig amíg nem látok ki a szélvédőn normálisan az igaz!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mikrotik routerek
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest