hidd el, tanultam fizikát, elég magas szinten, szerintem többet tanultam, mint az itt lévők nagy része.
ahhoz tanulni se kell nagyon, hogy a 40T-ás kamion nagyobb tömegénél fogva biztosan kilapít egy hagyományos személyautót.
de itt arról van szó, hogy mindegy, hogy mibe ülsz, úgyis meghalsz, ami annyira nem igaz.
az autók 99%-ra lehet, amit még a hagyományos tervezéssel és anyagokkal gyártottak.
Ha utánaolvastok az IIHS small overlap tesztjének, akkor kiderül, hogy az euroncap-ra optimalizált autók úgy törnek, mint a ropi, kevés gyártó az, aki valóban komolyan veszi az autói tényleges törését.
pl. link.
A legújabb autókban viszont már ultra-magas szakítószilárdságú acélokat használnak, amik nagyságrendekkel haladják meg az eddigi autóiparban használt acél szakítószilárdságát, ezáltal sokkal biztonságosabb autókat tudnak tervezni.
Egy példa az sx4 scross szerkezeti felépítése:
Ha választani kellene, inkább egy ilyenben ülnék egy kamionnal való ütközés esetén, mint a linkelt google keresőben szereplő képeken látható autókban pl.
Nem azt mondom, hogy ebben tutira frankón túlélnéd, de lenne esélyed.
Persze ahogy korábban is írtam, a körülmények nagyon fontosak.