- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- gerner1
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
Új hozzászólás Aktív témák
-
perge666
veterán
válasz
#10726912 #299 üzenetére
Igen volt gyertya csere is!!
A füst beállt egyenletesre,látszik hogy füstöl,de szerintem úgy ahogy kell.
Most nem értem mit írsz,mert sehogysem indul,nem hogy langyosan,de nem is röffen.Ha leszedem az oldaldeknit és rúgásnál szikrázik a megszakító,akkor a kondi a ludas??
Ez csak egy feltevés,még nem néztem! -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #298 üzenetére
Ha szikra van, akkor nem beázás. Gyertya csere volt? Legyen kéznél másik gyertya, ha nem indul az egyikkel, indulnia kell a másikkal. megszakító kalapács szikrázását is ellenőrizni kell. Üresen kiforog, és magas fordulaton állandó a fordulat? Magas fordulaton sok a füst?
Mivel nem forog ki, ezért javaslom az előgyújtás beállítását. Ezt a gyújtás alaplap állításával tudod megtenni. ha óra járásával megegyezőleg állítod, akkor csökkented az előgyújtást, ha vissza felé állítod, akkor növeled. Mivel langyosan nem indul, és nem pörög ki, ezért valószínűleg csökkenteni kell az előgyújtást. Tekerd az alaplapot fél centivel az óra járásának megfelelő irányba, és próba. alul, felül van rögzítő fül, nagy lapos csavarhúzó kell hozzá (ami a dekni bontásához is). -
perge666
veterán
válasz
#10726912 #297 üzenetére
Gyertyahézag beállítva,karbit addig tekergettük hogy most jónak tűnik!
1-2 rúgásra indult tegnap,elmentünk próbálgatni,kb 60-70km-t tettünk meg ,4-5 alkalommal megálltunk nézelődni és könnyen indult.
Váltóolajat is megnéztük,legalább 5-6 centtel több volt benne,a színe jó,nem fekete,nem szürke!
Már most fürgébben szedte a lábát,picit erősebb is lett,de végsebességre még mindig 55.Ma viszont munka után be akartuk rúgni az esőben,és mégcsak nem is röffent.
Lehetséges hogy valahol beázott???
Szikra van,karbit szétkaptuk,minden rendben.... -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #296 üzenetére
Gyertyahézag 0.3 0.35 mm legyen legalább. A fehér füst nagy baaj, a váltó olaj bejutott az égéstérbe. Szerencsésebb esetben csak szimering csere, rosszabb esetben (ez a valószínűbb), főtengelycsapágy is kuka.
Olajszintet ellenőrizz a váltóban! Ha ez a hiba (ami megmagyarázza a gyenge motort is), akkor hiába kínlódtok, nem lesz jó. -
perge666
veterán
válasz
#10726912 #295 üzenetére
Na ez jó hír hogy a megszakítót is meg tudjuk ma oldani ha cimbi ráér!!
Gyertyahézag elég nagy volt,azt tegnap összébb ütöttük.
A megszakító indításnál láttam hogy szikrázott,utána nem igazán tűnt fel,megnézzük azt is,de valami miatt égett a megszakító........
Ezt a zavarszűrős dolgot nem vágom,de utánajárok.
Tegnap egy próbaút alkalmával hazafelé hirtelen elkezdett nagyon füstölni/fehér füst/ de kis idő múlva megint nem volt feltünő./lehet füstölt végig nagyon,és csak szélvédett helyen tűnt fel/Lehet rápróbálunk az alaplapra is,köszi a sok segítséget.
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #294 üzenetére
Megszakítót elég megcsiszolni. Benyúlsz egy csiszolóvászonnal a kalapácsok közé, össze szorítod és kihúzod. ezt megcsinálod10-15-ször és meg is tisztítottad. Kondenzátort akkor cserélj, ha menet közben folyamatosan szikrázik a megszakító, főleg nagy fordulaton. Próbálhattok kisebb gyertyahézagot állítani. Állítsd be a gyújtást Mesebeli vándor leírása alapján, a gyújtás alaplapot is cserélheted. Nézd meg azt is, hogy nincs e zavarszűrő a gyertya pipában, ha van, az is gyengítheti a szikrát. Könnyen lehet, hogy csak a gyújtás nincs jól beállítva. Nem füstöl nagyon a motor? Próbáld mindkét irányba fordítani félcentinként a gyújtás alaplapot, minden állítás után próba. (hivatalos beállítást Mesebeli vándortól olvashatsz).Ha állítottad az alaplapot, akkor indítsd be a motort, és húzasd ki teljes fordulat környékére, ki kell pörögnie dadogás nélkül. Ha nem jó és vagy nem indul könnyen, mehet a másik irányba. Jelöld össze filctollal az alaplap helyzetét, hogy vissza tudd tenni az eredeti felállásba.
Sok sikert. -
perge666
veterán
válasz
perge666 #289 üzenetére
Helyzetjelentés :
- Karburátor kitakarítva,tiszta volt
- 16-os első fogaskerék csere 14-esre
- Kipufogó kitakarítva,nem volt vészes
- Megszakító kalapács kicsit meg van égve
- Főtengely nem kotyog egyáltalán
- Súbertű legfelsőtöl egyel visszább volt,még egyel alább raktamÍgy könnyebben indult,nagyon minimálisan jobban húz,és 3-asba is húz,de emelkedőn gyengélkedik.
A karburátort sikeresen elcsavargattuk,így most nem mindig stabil az alapjárat,van hogy menet közben fullad,lassításnál van hogy leáll.
Lesz egy ismerős aki beállítja a karbit,a megszakítót és a kiskondit kicseréli,gyujtást is átnézi.
Lehetséges hogy az égett megszakító miatt nem húz úgy??
Mert 1-esbe még megkapar,meg emeli az elejét. -
perge666
veterán
Üdv.
Legjobb cimbimnek vettünk tegnap egy 51S Simsont.
Már este volt és csak lábán hazahoztuk és ma tesztelgettük.Azt vettük észre hogy 1-2-be még húz is,de 3-ba szinte csak lehalkul és ereje semmi,jön egy kis emelkedő,és vissza kell rakni 2-be.
Végsebességre 50-55 körül mehet.Első-hátsó fogaskerék közrejátszhat ebben az erőtlenségben??
Karbitakarítást holnap csinálunk/meg ha kicsi a fúvóka,kap nagyobbat/,mert nem mindig indul könnyen,meg van hogy egyből beindul,de a fordulatot később kapja el.
Gyertyát megnéztem,szép barna.
Kipufogót nagyon remélem hogy nem kel takarítani,az mocskos munka!!Hirtelen ennyi javítás jut eszembe,de adhattok tippet,tanácsot,szívesen veszem,vesszük.
-
perge666
veterán
Szerdán megszivatott szó szerint a szimóm,indultam hajnalba dolgozni és félúton lefulladt alattam,hörgött,pöfékelt,nem akart indulni.
Gondoltam eldugult a karbi,toltam 2 métert,rárúgtam és beindult,nagy nehezen haza tudtam vele menni a kocsiért.
Délután nekiálltam leszedni a karbit,és kiderült hogy csak a szivatóbovden akadt be a kormánynál......
Megoldottam az elvezetést,és tökéletesen ketyeg a lelkem. -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #285 üzenetére
Na lassan akkor beáll a gépezet. Nekem is megy a motor, érdekes jelenség, hogy 70-es főfúvókával vagy nagyon fogyasztott de ment, vagy majdnem kevés volt az üzemanyag (a súbertűn egy fokozattal állítva lejjebb, vagy feljebb a lemezt), 68-as fúvókánál meg a legtöbb üzemanyag beállításra kellett tenni, és még így is kaphatna kicsit többet....megpróbálok 69-es főfúvókát találni, eddig nem sikerült a környéken.
Hátsó izzó mindig legyen kéznél, mert az 100 pénz, az első meg sok -
perge666
veterán
válasz
perge666 #284 üzenetére
Helyzetjelentés : A héten minden nap motorral jártam már dolgozni,meg munka után szaladgáltam vele ide-oda.
Könnyen indul melegen is mostmár!
Szerda este sikerült letörnöm a tompított+távolsági kapcsolót,egyszerűen elfáradt./beragadt,erősebb nyomásra le is tört/
Szerencsére volt itthon másik,így nem kellett venni.
Péntek este pedig a hátsó lámpa ment ki,ehhez is volt izzóm
Nagyjából ennyi.Ja meg az első teleszkópomból csúnyán jön kifelé az olaj,lehet azt is rendbe kéne raknom,meg teleszkóp gumi sem ártana rá akkor ha már rendbe lesz.
-
perge666
veterán
Üdv.
Több mint 1 hónap állás után második rúgásra beindult a moci.
Viszont melegen ugyanúgy tolásra indult,ezért gondoltam kipróbálom az egyszerűbb módszert,gyertyát vettem bele.A hézagot beállítottam ugyan olyanra mint az előző,és pöccre beindult.
Elmentem kipróbálni,és úgy éreztem mintha néha kihagyna a szikra,és áltó helyben is hallottam hogy az alapjárat néha megremeg.
Gyertya ki,hézagot összébb vettem,és most indul rendesen,és az alapjárat is szép egyenletes.
Lehet új gyertyát se kellett volna vennem,hanem a régin a hézagot összébütni,nem baj a robogóba remélem ilyen kell. -
zolee5016
őstag
Sziasztok Simo-sok...
pár év kihagyás után,tavaszra belövöm a gépet én is, egy S51-es Endi-m van a 12v-os szürke fajtából...
Szerencsére gyári top állapotban van,még '94-ben kaptam ballagásra,és mivel volt pár másik harcosom abban az időben ez a gép nem igen ment..5k km van benne....hétvégén kiásom a pince mélyéről és lövök képeket róla...
-A másik dolog amiért klavit ragadtam. az egy tunning gép..beleszerettem.....
ezt a Hot-rod-ot láttátok már?? Kemény gép -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #277 üzenetére
Elsőként a megszakítót tisztítsd meg. nem kell kivenni a helyéről, csiszoló vásznad bedugod az érintkezők közé és kihúzod. Ezt megismétled mindkét oldallal 10-szer és kész van. Lehet, hogy összesen ennyi a baja, 15 perces mutatvány. Ha ez nem segít akkor jön a kondenzátor, meg a szikrázás megléte az érintkezők között.
-
perge666
veterán
válasz
#10726912 #276 üzenetére
Értelek.
Akkor egyenlőre hagyom úgy ahogy van,amúgy is kocsival járok télen,csak a jobb idő miatt 3 napja vissza tértem a motorhoz,de szerintem jövőhéten megint kicsikázok.
Meg a mocival annyi hogy reggel elmegyek dolgozni,délután haza,este menyasszonyomhoz,és ha pihen egy kicsit akkor egyből könnyen indul.
Kár hogy nem a gyertya a ludas. -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #275 üzenetére
Az a legjobb, ami most van a motorodban. Nekem is pontosan ez a gyertya van benne, pompásan teszi a dolgát több mint két éve, ez a javasolt is. (B6HS, BP6HS, B8HS,BP8HS a javasolt sorozat, ebből a BP6HS vált be, a japán gyártónál a legkisebb a szórás).
Nem a gyertya az oka. Hanem vagy a kondenzátor a bűnös, cseréld ki (és ki is madzagolhatod), ugyanis ha a kondenzátor el kezd haldokolni, akkor a szikra mennyiség megnő a megszakítónál. S a kondenzátor a lehető legrosszabb helyen van. De leellenőrizheted. Vedd le a gyújtás oldalon a fedelet, és indítsd be a motort. nézd húzatás közben, hogy mennyire szikrázik a megszakító kalapácsok között, miközben magasabb fordulaton jár a motor. Ha nagyon szikrázik, akkor kondenzátor csere. Ha nem jelentős, éppen csak látni néha, akkor a megszakító érintkező felületét kell felcsiszolni, mert megégett a felületük, már nem érintkeznek rendesen, így nem lesz megfelelő a töltöttsége a kondenzátornak, azaz nem lesz megfelelő kisülés a gyertyánál. Ne feledd el ellenőrizni a hézagot sem a megszakítónál, 0.35 legyen, ne túl sokat, mert ez is csökkenti a kondenzátor töltés idejét. Gyertya csere kizárt szerintem, sokkal hamarabb okoz gondot a kis kondenzátor
A BRISK, ISOLATOR meg eleve felejtős, van belőle egy marékkal...felesleges pénzkidobás. Kondenzátor egyébként is legyen otthon, 600 forint egy darab, és gyakori a meghibásodása. -
perge666
veterán
válasz
#10726912 #274 üzenetére
Látom megoldod te a problémát.
Nekem olyat csinál mostanában hogy a meleg motort ha leállítom,nehezen indul be,van hogy csak tolásra indul.
Ez elvileg gyertya gond lesz vagy tévedek?
Most NGK bp6hs van benne kb.fél éve,előtte azt hiszem Brisk n15yc volt.
Isolator gyertya kapható még,vagy melyik a legjobb hozzá?A választ előre is köszönöm mérnökúr.
-
#10726912
törölt tag
Üdv mindenkinek!
Megint előjött egy bosszantó hiba a motornál.
Megszakítónál szikra csóva, erőtlenség, melegedve beszaggat, kihagy a motor...igen, jól tippeltél, a kondenzátor a ludas!
A nagy hő miatt, amit a forgattyú háztól kap, egyszerűen tönkre megy. Remélem az NDK-s mérnökök forognak a sírjukban!
Kísérletképp az új kondenzátort (hagyományos 250V 22 farad ) hilti szalaggal és egy M6-os csavarral felrögzítettem a karburátor a henger oldalára, pontosabban a karburátor csonkra. Ez azért fontos, hogy a kondenzátor oldala le legyen testelve. Egy hagyományos (talán mosógépé volt valamikor) vezetékből két szálat bekötöttem a gyújtás oldalra oda, amiket a kondenzátorra rögzítettem. Ezeket a vezetékeket kivezettem a kondenzátorokhoz. Kettő kondenzátor van bekötve, így 44 qf tároló van használva.
Eredmény eddig kitűnő: Stabil szikra, kékes-lila. Elég rég volt ilyen. Egy kondenzátorral nincs ilyen erős szikra képzés. Lehet egyéb módszert alkalmazni, pl a trabant kondenzátor is kiváló, az is dupla értékű, az is működhet elméletileg, azért vettem ebből kettőt, hogy ha mégis az alap elrendezés bizonyulna jobbnak, akkor marad tartalékba egy kondenzátorom. Egyenlőre kettő van bekötve, teszt kb egy óra múlva, még finom hangolás van. Hamarosan jelentkezem
Minden esetre a melegedés miatti szikra gyengeség úgy tűnik, meg van oldva -
BlacKSouL
addikt
válasz
#10726912 #272 üzenetére
Már nekem is lenne egy, ha nem 8 emeletes panelban laknék a város közepén, ahol 0 tárolási lehetőségem van
Meg az előző melóhelyre jó lett volna, oda egyénileg jártam be, autóval, 8 km-re, nade az új helyem 14 km-re van, és annál semmi sem olcsóbb, mint hogy oda céges mikrobusszal járunk ingyen.Mondjuk azt is én vezetem többnyire.
Említett exkollégák viszont falun laknak, ott sokkal tarthatóbb egy motor. De igazából már nekik is inkább ("csak") hobbi és fanatizmus a dolog, mint praktikum.Én amúgy keveset motoroztam, azt is régebben, kb. 13-18 éves korom között a Mátrában, még fater 250-es Jawa-jával, de végülis aki azon megtanult, az nem esik kétségbe ha 13 év után ismét nyeregbe kell ülni.
Viszont engem éppen ezért nem a Simson hang hozott lázba, hanem ez: [link]
-
BlacKSouL
addikt
válasz
perge666 #269 üzenetére
Úgy szedi szét és rakja össze a blokkot, hogy a Simson gyár szerelői tapsolnának örömükben
De ha már szétszedi, fel is újítja amennyire igényli a vas. Aztán mikor kész a motor, a legöregebb Simo fanatikusok is álldogálnak a járó motor mellett és behunyt szemmel percekig hallgatják a hangját.
-
perge666
veterán
válasz
BlacKSouL #268 üzenetére
Ügyes kezü szaki,le a kalappal előtte.
Gondolom motorikusan is ott vannak a mocik!!
Látom a sárgára ráköltött 65-70K-t,így benne van 130-140-be,ennyit nagyon is megér egy ilyen gépezet,még többet is.Még néhány év,és szerintem még többet fog érni egy ilyen motor.
Korukhoz képest most is van áruk,de nem véletlenül. /jól megtervezett,kivitelezett gépek/ -
BlacKSouL
addikt
Ehh, miket nem talál az ember..
Én ugyan még csak fertőzés alatt álló leendő Simós vagyok, de szerencsére jó barátom és egyben exkollégám eléggé nagy rajongója a márkának, valamint jó ismerője, és hobbicélú szerelője is, úgyhogy erős fertőzőre leltem benne. Mondanom sem kell, hogy a legénybúcsúját egy többrésztvevős Simsonozással kezdtük, aztán pár napja lett kész egy szintén exkolléga felgyáriasításával is.
Talán nem haragszik meg, ha beposztolom a korábbi munkáit is [mod:inkább képként szúrom be], meg a legutolsó projektjét, mert ennél érdemes végignézni a képeket, ugyanis végigdokumentálta, és szerintem nem semmi!
-
perge666
veterán
Na szerelővel megnézettem a mocit,és a kuplung kosár volt csak elkopva,meg lecserélte a váltóolajat hígabbra,és így már mondhatni tökéletes lett!!
Meg ha már ott volt,akkor kicsit húzott a láncon is,elvileg még használható,és a fogaskerekek sincsenek szétkopva.Ezt imádom a Simsonba hogy fillérekből karban lehet tartani,és ha nem gyilkolják,megbecsülik,akkor sokáig nincs vele gond,meghálálja.
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #261 üzenetére
A sötét színű olaj a lamella kopásra utal. Állíts a kuplung karnál. annyira tudd behúzni a kuplungot, olyan feszes legyen, hogy ha berakod egyesbe, és meghúzod a kuplung kart, akkor meg tudd forgatni a kereket.
Szimpla rossz kuplung beállításnak tűnik.
Az olajat pedig engedd le, tegyél bele valami híg motor olajat, olcsót. Járasd meg vele pár percig, sebességben is, aztán tegyél bele váltó olajat (én pusztán ennyit szoktam mondani, a fene tudja a számátSimsonhoz kérek váltó olajat, oszt hello
). A deknin keresztül pedig úgy tudod állítani, hogy berakod sebességbe, tekerj egy fordulatot befelé a kuplung állító csavaron, aztán húzd be a kuplungkart és próbáld megforgatni a hátsó kereket. Ha nem megy, akkor ismét egy fordulat befelé. Ha már elfordul a kerék, azaz old a kuplung sebességnél, akkor engedd ki a kuplungot, s próbáld megforgatni a hátsó kereket izomból. Ha nem tudod megmoccantani, mert viszi rögtön a blokkot (egyesbe tedd), akkor jó a beállítás.
Még valami: a kuplung beállítást meleg blokknál csináld, mert a hideg olaj túl nagy tapadást okoz a lamellák között!!!
Gyors vagyok, mint a Simson -
perge666
veterán
-
perge666
veterán
válasz
#10726912 #259 üzenetére
WoW ez elkèpesztô gyors volt.
Az oldaldekninél màr àllìtottam,de semmi javulàs.
Nyàron amikor felszereltem a 16N1-es karbit és jött beàllìtani a szerelô,akkor mondta hogy nem àrtana lecserélni az olajat,mert megnézte,de azòta csak hajtottam.
Most hidegbe meg nem a legjobb a kuplung,szòval àrtani nem àrt ha lecserélem,de milyet vegyek pontosan?? -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #258 üzenetére
Üdv!
Minek cserélnél kuplung szerkezetet?
Két dolog okozza ezt a jelenséget
Egyik a lamellák kopása-törése, emiatt hiába húzod be a kuplung kart, nem emel ki a kuplung. Nézd meg, hogy kettesbe rakva álló motornál (ne indítsd be a motort) behúzott kuplung karnál tudod e könnyedén forgatni a hátsó kereket. Ha nem, akkor állítani kell az előfeszítő csavaron, a dekni közepén tekerd ki a műanyag anyát-kupakot és ott meglátod, mit kell állítani (10-es krova fej kell és egy erős, minőségi lapos csavarhúzó. az se baj, ha van otthon másik ilyen állító csavar).
Ellenőrizd le azt is, hogy a lamella sor nem e kezd szétesni-szét törni. Ha igen, 1200 körül árulnak ilyet, ne felejts el ez esetben venni tömítés szettet, meg szerelő szilikont.
Másik eshetőség, hogy az olaj elfáradt a váltóban, cseréld le, és ellenőrizd a szintet (berugó karnál szeret szivárogni, a korukból eredő kopás miatt a szimering átlagban megsérül.), télre amúgy is hálásabb a rugalmasabb, tisztább, frissebb olajat hagyni a blokkban.
Szerkezetet tuti nem kell cserélni. -
perge666
veterán
Üdv.
Komplett kuplungszerkezet sokba kerül?
Nem valami frankòn veszi a sebességeket,fôleg az 1.fokozatot,indulàsnàl legtôbbször megugrik vagy leàll hiàba behúzom a kuplungot.
Màr a bovdent is csavargattam,meg az oldaldekninél is betekertem a csavart amennyire lehetett,de nem jobb.
A sebességeket szerencsére nem dobàlja ki,meg nem is recseg ha vàltok,de érezhetô hogy nehezebb berakni. -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #255 üzenetére
Voltam olyan balfék, hogy nem takarítottam ki a kipufogót rendesen, elbagatellizáltam a dolgot. Nem szedtem szét, nem ütöttem ki belőle a fojtást, magyarán trehányul csináltam meg. Emiatt le is dugult ismét
csak bele szurkáltam a végéről, megütögettem, közben húztam a gázt. oszt jóvannazzTanulság, hogy nincs olyan, hogy jóvanaz. Nem volt már türelmem a szereléshez, s megszívtam vele.
Az N3-ast arra írtam, hogy ha olyat lelsz egyszer, az is jó lehet, ha az N1-esed valamiért cserés lenne. -
#10726912
törölt tag
-
perge666
veterán
Halihó.
Szereztem a motorra 51-es első lámpát,ráccsal együtt,és 16N1-es karburátort.
Nem rég fejeztem be az összeszerelést,de azt vettem észre,mintha rövid lenne a gázbovden.
Első indításnál nagyon bőgött,akármit is csináltam vele,a súberen állítottam,összeszereltem,ugyanezt produkálta.
A bovden állító csavart teljesen becsavartam,és az alátétet is kivettem,és most a kormányt balra fordítva és egyenesen jó,de ha jobbra fordítom akkor magasabb lesz az alapjárat.Másik bovdennel szerintetek megoldódik a problémám,vagy valami más a gond??
Ja azt elfelejtettem írni,hogy ezzel a karbival éppen hogy füstöl egy kicsit,és a hangja is nagyon tetszik,egyenletesebben,szebben,lassabban jár.
-
#10726912
törölt tag
Ha veszel egyet, akkor rendbe kell rakni. Ez lehet akár tankmosás is, benzincsap csere, karburátor tisztítás-beállítás, főfúvóka ellenőrzés, megszakító kalapács csere, bowdenek ellenőrzése, ha ki van kopva, akkor csere, szívató gumi ellenőrzése, illetve érdemes még a láncot megnézni, leellenőrizni, nincs e kinyúlva. Nézd meg a kipufogó csatlakozást, fix és stabil legyen a hengerhez, ha lötyög, próbáld meghúzni vásárlás előtt, ha sikerül, még jó állapotban van a menet rajta. Ellenőrizd, hogy van e a váltóban elegendő olaj és ne legyen a kipufogógáznak váltó olaj szaga. Hidegen indítsd be, ha oda mész, nézd meg tapintással, hogy hideg e a blokk. Második, harmadik rúgásra indulnia kell. Ne menj vele sehová, 10 percig hagy melegedjen a blokk, álló helyben hamar felforrósodik. Ezután menj vele egy kört, ki kell pörögnie és erőnek kell benne lennie. Mindent próbálj ki, első hátsó fék, féklámpa működjön, világítás működjön.
Ha ezeket megfontolod, sokáig járhatsz később gond nélkül. Nagy előnye, hogy pár perces ellenőrzések néha és pár száz forintos kiadások jellemzik a tartását. Hátránya a rengetek utángyártott alkatrész pocsék minősége.
A benzin kevergetést a kúton felejtsd el, nagyon nem értek vele egyet, sok veszélyt rejt magában. ( a tankban nem keveredik el tökéletesen a két anyag, és könnyen gond lehet az olajtalanságból ) Haza kell vinni kannában a benzint, öt litert, otthon össze keverni 40-es keverékre. Ha így teszel, sokáig járhatsz gondtalanul vele. De kell, hogy tudd szerelni, különben csak nyűg lesz.
Jelentem, hogy a motor rendben van végre, az elejétől kezdve a kipufogó súlyos dugulása okozott gondot...De most már rendben van, bejáratás folyamatban
-
perge666
veterán
N51S-em van.
3 liter a fogyasztása +-2-3 deci.Az utánam hozzá szólónak van némi igazsága,de az ő írásából hallatszik az hogy az ő motorja rossz,és szerinte a másiké sem lehet jó!!!
A mi városkánkban elég sokan járkálnak Simsonnal,és jópárat ismerek is,de nem sok panaszkodik vele hogy ilyen meg olyan sz.r,meg mindig szereli.
Akkor az én városomban van az az 5% akiknek jó a motorja,és a többi 95% szétszóródott a városban akinek sz.r??Én tényleg úgy használom hogy reggel 1-et rárúgok,és megyek vele dolgozni,hazafelé szintén 1 rúgásra indul,és 100-ból ha 1x kell rárúgni 2-őt.
Igaz hidegindításnál az alapjárat kicsit magasabb a kelleténél,de ez 1-2 perc vagy 4-500 méter,olyan mintha automata szivatós lenne.A tankolást én úgy oldom meg,hogy 5 literes kannába tankolok,és töltök hozzá olajat,nem nagy ördöngősség,de nálunk a kúton meg is tankolják,bekeverik ha igényt tartok rá,szerintem máshol is.....
Az utángyártott alkatrészek tényleg nem a legjobb minőségűek,de lehet beszerezni jobbat is,és ha nem öli az ember nagyon sokáig jó,mint minden más is.
Karburátort is csak akkor kell takarítani,ha a tömítés nem jó...........
A te döntésed hogy mit veszel,simsont vagy akár robogót,de a robogónál is meg vannak ugyan ezek a hibalehetőségek,csak abba vannak sokkal újabbak,megbízhatóbbak is,de azoknak már ára van.
-
szentkuti11
addikt
Ahhoz, hogy valaki Simsonnal közlekedjen, kell egy kisebb fanatizmus. Nagyon jó tud lenni egy Simson, amikor jó, de ez sajnos ritkán van így. 95%, hogy a használtpiacon megtalálható Simsonokkal nem fogsz tudni úgy közlekedni, hogy reggel berúgod és elmész vele dolgozni, majd délután berúgod és hazajössz. Kicsit állítani kell a gyújtáson, karbit sűrűn tisztítani, itt-ott tömítéseket cserélni, mikor engedi valahol az olajat/benzint, stb. Benzinkúton kevergetni a benzint az olajjal szintén nem egy nagy élmény, az utángyártott alkatrészek minősége közelít a borzasztóhoz.
Ha neked nem kell más egy motortól, hogy reggel beindítod, keveset fogyaszt, kényelmesen eljutsz vele ide-oda és nem kell vele összemocskolnod a kezed, akkor vegyél egy megbízható (itt fontos, hogy tényleg nézz utána a típusnak, sok a hulladék a 100.000 alatti kategóriában) robogót, és használd.
Ha szeretnéd kipróbálni milyen érzés, mikor magadnak javítod a motorodat, minden rezdülés okát pontosan tudni akarod, váltani akarsz mint egy motoros és mindezért hajlandó vagy akár azt is feláldozni, hogy nem minden reggel lesz sikeres a beindítási kísérleted, akkor vegyél Simson-t.
Nagyságrendileg 3-4l-t fogyaszt egy egészséges S51 városban használva.
-
perge666
veterán
Heló.
Én 60-ért vettem februárba,és azóta csak karburátort kellett takarítani 1x,meg gyújtást kellett állítani.
Szerintem ha rendben van tartva,akkor soha nem öregedik ki.
Én napi 7-10km állandó távot teszek meg vele minimum,és jobban szeretem mint a kocsit.
Nem beszélve arról hogy van egy 8 éves Aprilia robogóm is,és még is ezzel járok..... -
Anulu79
addikt
Sziasztok!
Átmeneti (kb 1 évre) motort szeretnék venni. Melóba járni meg rohangálni kéne. Érdemes még venni ilyet vagy már "kiöregedtek" és 100 alatt nincs jó példány? -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #240 üzenetére
Semmi sem van rendben. Szét van szedve az egész s csak remélem, hogy utoljára
A henger alapméretes, azaz 41 milis. a Dugattyú alapméretes, azaz 40.98-as. Annyira passzos, hogy a benne maradó benzin miatt megnehezül a forgatása a kompresszio miatt, gyertyát kivéve már jobb a helyzet.
Ebből adódóan forrósodik, de hihetetlenül. Nem vagyok túl türelmes ember, siettem is egy cseppet...meg is olvasztotta a kondenzátort az alaplaponHaza kínoztam szétszedtem. Nem károsodott semmi. Volt benne egy csapágy, amit lányos zavaromban nem cseréltem ki, a legkisebbet a kuplung karnál, emiatt zajos volt a blokk, most kicseréltem azt is, a kuplung feszítő tárcsán az állító csavar össze rágott, azt is kicserélem, igyekszem megtudni menet közben a hivatalos szerelési útmutatót a főtengely csapágyakat illetően, hogy előbb a tyúk, vagy a tojás, azaz a főtengelyre kell előbb tenni a csapágyat, vagy a blokkba? S hol kell lennie a csapágyaknak, mi jelöli a helyüket? Nincs semmi határoló...
Tervezem, hogy rászánok pár órát é megjáratom a dugattyút kézi fúróval mozgatva, hagy kopjon csiszolódjon egy kicsit, talán finomabb megoldás, mint üzem közben, s kontrollálhatóbb. A gyújtó kondenzátort is fel akarom vinni a gyújtó trafó mellé, hogy a meleg ne tudja többé tönkre tenni, kivezetek hozzá vezetéket a blokkból.
Egyszóval tökéletes, csak ezen még sokat lehet javítani -
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #238 üzenetére
Nah.
Jelentem van egy kis fény az alagút végén és még nem dudál
Túl vagyok egy kuplung lamella sor-váltóolaj-gyútótrafó-kondenzátor-gyújtótekercs-állórészvezeték-főtengely-henger-dugattyú szett-blokkban skf csapágysor plusz szimeringszett-fékbovdenek cserén, jelenleg bejáratós a 60as motor, mindez potom 40k körül saccra
Most beindult végre, mgy, nem dadog, tesztek következnek. Tervezem még MZ kondenzátor beszerzését, az 500 voltost akarom beletenni, ugyanaz a farád, de így nagyobb erejű a szikra képzés állítólag, illetve elmotorozok majd még egy gyertyáért 20Km-et, ott vettem az NGK BP6HS gyertyát, nem mai, csere éretnek saccolom.
A tőcsavarok le lettek cserélve M-asra, mert az eredeti kiszakadt a blokkból, végig fúrtam a hengert 9.5-es fúróval, illetve a hengerfejet is (az új nullkilométerest, rezgett is egy kicsit a gatya, kézi fúró, lábközt a henger, oszt toljad). A hengert a kipufogó csonk menet sérülése miatt cseréltem le, venni akarok menet javítót hozzá, beszélek esztergályossal, hátha tud valami megoldást a hibára, maga a hüvely kiváló állapotban van.
Ebben az árban egyébként csak a blokkba a csapágysor a szimeringekkel volt 10.800 Ft, a dugattyúszett 3200, a henger 8800 az új gumi tüskékkel együtt, a főtengely 10 ezer, a gyújtásra költöttem (tekercs-kondi-trafó) 6 ezret. Lehet mondani, hogy ennyiért vehettem volna másik motort, blokkot kompletten, de "ssar" helyett inkább megcsináltam a sajt "ssaromat" -
-
perge666
veterán
válasz
#10726912 #235 üzenetére
Még a karbim is olyan mint volt,esélytelen........
Így járkálok vele napi szinten 10-15 km-t,majd ha megáll teljesen rendbe rakatom,de szerintem az se mostanában lesz.2 hete megállított a rendőr,és csak a jogsimat kérte el,meg szondát fujatott,meg kérdezte hogy saját e a moci.
Még én kérdeztem rá,hogy a motor papírjait adjam oda?
Kérdezte hogy nálam van e,meg hogy van e biztosítás rajta,de nem nézte meg. -
perge666
veterán
válasz
szentkuti11 #232 üzenetére
Köszi,akkor szerintem leszerelem a motorról,mert nem igazán tetszik rajta.
Tiger.huhhhh : Index nincs rajta,helyzetjelző sincs,féklámpa fordítva működik./folyton ég,csak akkor alszik el ha benyomom a féket/
Tompított és távolsági lámpa az van. -
perge666
veterán
Simsonon ha nincs kűrt+akku sincs benne,akkor kötelező a csengő megléte??
-
#10726912
törölt tag
Hali mindenki.
Van fejlemény:beindult a sárkány. Nem tudom, miért, halvány fogalmam, beindultJót tett neki a pihenés. Viszont volt egy halvány gyanúm, hogy fordítva raktam be a dugót....s szétszedtem és valóban
Szóval jó ez csak még pár órás küzdelem lesz
De nagyon csendes hangja lettAz új főtengely halkan duruzsol, a régi meg egyszerűen csörömpölt
Már csak a váltó aggaszt, ha nem tudtam beállítani rendesen, az szívás lesz, igyekeztem szárazon belőni, de passz, hogy mennyire sikerült... -
perge666
veterán
Amúgy ahogy elnézem,ez a motor már elég régóta állhatott valami fészerben,egy ilyennel én is elszórakozgatnék amikor úgy van rá időm,szétszedném darabokra és ismerkednék vele.
A mostani szimóm üzemképes,meg azzal járok nap mint nap munkába,azon inkább nem kísérletezgetnék.
-
Telda
addikt
válasz
perge666 #223 üzenetére
Én fogom javítani, ezt az örömöt nem adom át másnak
.
A főtengely az cserés, összes csapágy és szimering.
Nem volt benne gyertya és a dugattyú nem holtpontban volt, a henger belső felületének egy része berozsdált. Szóval lehet az is cserés lesz.
A váz meg szinte mindenhol rozsdás, azt már elkezdtem szétszedni és felcsiszolni a festéshez. -
perge666
veterán
Jó lesz az ha kész lesz,csak arra figyelj hogy ne nyúljon hozzá kontár!
Én amúgy a helyedben megpróbálnám csak a legfontosabb alkatrészeket kicserélni,megjavítani!Gondolom nem indul be,de karbi takarítás,gyertya csere,ha a tankba van üzemanyag azt leengedni és frisset önteni bele,vezetékeket átnézni hogy nincs e szakadás,és még lehet be is indulna!!
-
andree04
aktív tag
Sziasztok.
Van itt a fórumon olyan oldal ami beárazós simson motornál.
Szeretném ha egy simson star motor be lenne árazva alkatrészeként,elég a fő darabokat beáraztatni a többi apróságokat úgyis pár száz pénzért adom el.
Köszönöm. -
andree04
aktív tag
Amúgy mennyi az üzemi hőmérséklete egy 4 sebességes 60ccm simsonnak?Nekem volt hogy hosszú út alatt felment 110fokig is,vagy rossz lehet a hőmérőm,a henger közé volt behelyezve nem a hengerfejre.
-
#10726912
törölt tag
válasz
andree04 #208 üzenetére
Az első lánckereket kisebbre kell cserélned, ha 11-es helyett teszel 13-ast, akkor kisebb lesz a végsebességed. Tehetsz 10-est, tehetsz 9-encest, De könnyen lehet, hogy vissza kell majd váltanod 3-asba 4-ből erős szembe szélben...próbáld ki, ha nem gyorsulsz tovább, húzd be a kuplungot, a motor fel fog pörögni, azaz a motor nem bír többet, s pont a rugalmasságát veszíted el a motornak, olyan lesz, mint egy 51-es, vagy még az sem.... Nem biztos hogy megéri, de Te tudod. Számold, van rá képlet.
-
andree04
aktív tag
Megfogadom a tanácsotokat a simson cserével kapcsolatban.
Más adott egy S51 4 sebességes 60ccm simson.
Végsebessége egy 11es első lánckerékkel 70km/h.
Lecserélem 13asra akkor vajon az mennyit fog dobni a sebességén?
Erő van benne,mert 1 sebesség fokozatot alig használom olyan bika van benne.Elindulásnál csak de egy méter után már váltani kell mert elérte a végét.
13as helyett még milyen lánckereket lehetne beletenni,sokat nem szeretnék probálkozni.
Köszönöm. -
#10726912
törölt tag
válasz
andree04 #204 üzenetére
Nézd át alaposan, minden simson annyit ér, amilyen állapotban van. Ha négy sebességes, akkurendszer indexekkel él benne, nincs nagy csörgés, kipróbálva érzed benne az erőt, gumik jók, akkor jobb lehet.
A három sebességes is tudott menni 55-60 körül, a 4-es 10-15-el több. Szóval nézz át mindent rajta. S ne a festést nézd, az pár ezerből megvan, míg egy blokk felújítás, 15 körül áll meg főtengely, szimeringek, csapágyak tömítésszett terén....
Ragaszkodj hozzá, hogy HIDEG legyen a motor, aztán-15 perc fullgáz próba. Ha az alatt nem fuldoklik, rángat, nem gyengül el, akkor feltehetően a főtengely szimeringek is rendben vannak, a dugó sincs igazán kikopva, gyűrű nem törött (utóbbit hallani). -
andree04
aktív tag
Sziasztok.
Mi a véleményetek a simson SR-ről?
Pozitív- negatív tapasztalatokat kérek.
Simson star motorért cserébe kapnák egy ilyen kismotort.
Köszönöm.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Bluetooth hangszórók
- Bemutatkozott és meg is jelent a The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
- Házimozi belépő szinten
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ami Kínában OnePlus Pad Pro, az errefelé mégis csak Pad 2 lett
- Autós topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Bezámítás! ASUS ROG Strix G512LW 15 Gamer notebook - i7 10750H 32GB RAM 1TB SSD RTX 2070 8GB WIN11
- Beszámítás! Dell Optiplex 3000 SFF asztali számítógép - i5 12500 8GB RAM 256GB SSD Intel UHD 770 IGP
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B85-HD3 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Már 30 000 Ft-tól BONTATLAN. Részletfizetés .Gamer szék noblechairs ICON Valódi Bőr Konyak
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest