- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- gerner1
- Luck Dragon: Új energia- és akkumulátor-címke az okoseszközök dobozában
Új hozzászólás Aktív témák
-
sonar
addikt
[Nyélgáz nélkül nincs sebesség] - by AI, Trabarna vlog-jából
-
-Maci-
addikt
Mi a fene az a membrános tuning varázslat?
Életemben nem hallottam még.
-
-Maci-
addikt
válasz
Kicsipampam #492 üzenetére
Köszönöm szépen
Sajnos a hétvégén nem tudtam foglalkozni a kis Simóval, pedig vettem hozzá pár apróságot.
Na, arra a 60CC átalakításra nagyon kívácsi vagyok. Megköszönöm majd, ha megosztod a tapasztalatokat. -
Kicsipampam
tag
Nem. A 70 ccm henger nem megy rá, a blokk furata kicsi. (átalakítás kell hozzá, valamint másik főtengelyt is igényel) 60ccm hengert tudsz rátenni. Mi most vettünk ML-Megu gyártmányú, nikasilos hengert és dugót, igen jól néz ki. Vettünk hozzá 32-es kipufogót és 18-as karbit. Ha összedodjuk, majd leírom a tapasztalatokat.
Alaplapot árulnak 12v-es, de Taiwan-t ne vegyél. Én a nyáron kettőt vittem vissza a kettőből. Se gyújtást nem adott le, se világítást se. (1-2V-ot mértem csak)
A kombi tekercs az amelyikből a két szál jön ki. (piros-sárga és szürke.piros.)
A másik tekercs az első világításé. (piros-fehér)
A te motorod alapja valóban S51N. Ezekhez nem járt a központi kapcsoló, valamint aksi se. A kormányon meg a S51N-S50-es armatúrák vannak.
Annyiban egyszerűsítettem (és lehet félre érthető voltam) az írásomban, hogy mivel B-es kivitelt szeretnél a motorodból csinálni én csak S50 vagy S51-t mondok (kormányarmatúrákat is cseréli-e az illető?). Természetesen vannak az N-es variációk is, de már évek óta alig akadt a kezembe, ill azokat is át kellett alakítanom B-re. Tehát közp kapcsoló, akksi, index, kürt, egyenirányító stb.. -
-Maci-
addikt
Magát a motort mennyire lehet felhúzni?
Ugyanerre a blokkra és főtengelyre fel lehet tenni egy Pl. 70ccm hengert a hozzá való dugattyúval?
Szóval pl ez elméletben rá is menne? [link] -
-Maci-
addikt
válasz
Kicsipampam #488 üzenetére
Huh, jó. Megpróbálom újra kimérni.
Az az egy 100% biztos, hogy ami a blokkból a gyújtó trafóra megy az 12-14V. Ez az egy fix.
Illetve elől-hátul 12V-os izzók vannak.
Igen, hosszú távon ez a cél:
Teljesen áttérni S51B-re.
Meg akarom venni a kormáy kapcsolókat is. Akksit is, duda is legyen...
Csak egyszerre ez így nagyon sok nekem anyagilag.
Az alapoktól kezdve szeretnék haladni felfele.
Most első lépésként tényleg tudnom kellene, hogy hány V lehet a rendszer...Aztán ha megvan, akkor előbb legyen meg a 12V minden szálon: Tehát a gyújtás alaplap legyen jó, tolja a 12V-ot szépen. Ehhez venném most meg ami kell. Ez lenne az első lépés.
Melyik a kombi tekercs?Nekem az tűnik idegennek, amit a 2db kereszthornyos csavar fog oda.
Egyébként a motor, váz nyaktábla szerint: S51N. Tehát nem S50N.
Szerk.:
Az izzok elölhtul 12V-osak. Azok kb. semmit nem világítanának 6V-tal, nem? -
Kicsipampam
tag
A kombi tekercs (töltés és hátsó világítás, féklámpa) nem lehet két eltérő feszültségű. Ezt mérd ki, hogy 6 vagy 12v. Nekem csak a primer tekercsed tűnik nem eredetinek, ami a gyújtásért felel. Továbbra is hiszem, hogy 6v-os a rendszered. Az alaplap számából is az jön le. Persze, ha kicserélte az illető a tekercseket 12v-re, akkor érthető. De nem igazán tudom, hogy honnan vett eredeti 12v-os tekercseket, mert amik a képen vannak azok eredeti DDR minőség. Ezeket már csak motorbörzéken lehet találni, boltokban jó pár éve már csak utángyártottat lehet kapni.
Ha mindent átalakítasz gyújtáskapcsolósra, akkor igen, amiket leírtál szép lassan mindent meg kell venned. A kábelköteget te is meg tudod csinálni, sok villamos boltban kapsz 0.75-ös kábelt sokféle színben. Ha nem akarsz vele bajlódni, akkor megveszed készen, de már ebből sincs eredeti. A kábelkötegnél vedd figyelembe, hogy neked tulajdonképpen S50-es kapcsolóid vannak a kormányon, ehhez való köteget vegyél. Ha meg teljesen át akarsz térni az S51-re, akkor a kormányon lévő kombikapcsolót is meg kell venned, jobb és baloldalra is. Ezekben is különbözik az S50 az S51-től.
[link] -
-Maci-
addikt
Illetve az is kérdés lenne, hogy pontosan milyen tekerccsel tudnám elérni a legnagyobb világítás teljesítményt?
Néztem a Vape gyújtás-t, amit ajánlottál, de 100e Ft fölött vannak,ami már messze túl van a lélektani határon árban.Hosszabb távon szeretném ha teljes villamos rendszer működne: indexek, duda stb.. Viszont egszerre nem tudok megvenni mindent. Lépésenként gondoltam.
Írtad, hogy a hátsó lámpát mindig akksira teszed.
Ehhez nekem mire van szükségem, előre gondolkodva a későbbi index és egyéb bekötésekhez?
-Akksi (nyilván) 12V
-Gyújtás kapcsoló?
-Gondoltam veszek egy S51B kábel köteget.
-Meelyik tekercsem lehet még 6V-os? Azt cserélném 12V-ra.Mi kellhet még első körben?
-
-Maci-
addikt
válasz
Kicsipampam #485 üzenetére
Köszönöm szépen
Tehát akkor az akksi töltőm 6V, a többi 12. Jól értem?
Melyik lenne a töltő tekercs?
Én úgy láttam, hogy 2 tekercsem gyári lehet, 1 pedig új. A csavarok állapotából kiindulva. -
Kicsipampam
tag
A piros sárga és a szürke piros az a kombinált tekercsről jön le. A piros sárga felel az aksi töltésért a másik a hátsó világításért és a féklámpáért, megfelelő egyenirányító és fesz szabályzó közbeiktatásával, ami egy egység, de ma már megoldható külön egységben is. A megszakítón szokott lenni egy kis filcdarab, az nálad hiányzik róla. Más nagy hiányosságot nem látok.
-
-Maci-
addikt
válasz
Kicsipampam #482 üzenetére
Noh, végre adódott pár órám a Simsonra.
Sikerült szépen beállítanom a gyújtást és a megszakító hézagot. Körbe nyálaztam a gyújtás alaplapot. Képek alant.
Megtudtam, hogy 50cc a mocika.
Már szépen megy, ezzel a nagy lánc fogaskerékkel is egész jó.
Kicseréltem a gáz bovdent és a karbi fedelet is, mert a régiben már nem volt menet.
Sok apróság van még, de most bizakodó vagyok. Úgy tűnik, hogy semmi nagy kiadásra nincs szükség, hogy használható legyen.
Azért van új rejtély is
Ha jobbra koppra kitekerem a kormányt, leáll. Ezt most, a nap végén fedeztem fel, úgyhogy még nem néztem át, hogy lehet e zárkat valahol.
Mindenesetre a gyertya pipa is olyan lányosan lötyög. Fel is vettem egy újat a bevásárló listámra.
Villamos szempontból a következőket állapítottam meg.
-Gyújtás 12V-os
-A deknikbe 2db 12V-os és 1db 6V-os veték érkezik. A 6V-os színe piros-sárga.
Mi lehet ez?
Teszek fel pár informatív jellegű képet. Ha estleg lesz pár perced, minden apró észrevételedet/kommentedet szívesen veszem.
Kíváncsi lennék pl, hogy melyik tekercs melyik és, hogy mi az a rejtélyes 6V-os kábel?Előre is köszönöm, ha válaszolsz.
Képek: -
-Maci-
addikt
válasz
Kicsipampam #482 üzenetére
Köszönöm szépen
-
-Maci-
addikt
válasz
Kicsipampam #480 üzenetére
Köszönöm szépen
Az létezik, hogy az előgyújtást ahhoz igazítják, hogy a dugattyú 30mm-rel legyen lentebb a felső holtpontnál?
Ezt láttam egy régi leírásban és nem akarom elhinni.(Tudom, hogy normál esetben a főtengely állásához igazítják, fokban mérik.
-
-Maci-
addikt
válasz
Kicsipampam #477 üzenetére
Szia,
Utángyártott tank+dekni szettel vannak tapasztalatok?
Pl egy ilyen jó lehet: [link]
Csak mert olcsóbb, mint a meglevőt átfényeztetni. -
Kicsipampam
tag
A doboz körbeveszi a csővázat, azért kell nyitottnak lennie. A két kis panel ezt lezárja, illetve ott mennek be ill. ki a vezetékek is. Amit látok még a képen, hogy a blokk befogató csavarok fordítva vannak behelyezve. Így a csavar vége az anyával a láncvédő felé van, ami egy kicsit így kitarthatja és nyomhatja azt.
-
-Maci-
addikt
válasz
Kicsipampam #475 üzenetére
(végzettségemet tekintve villamosmérnök vagyok (igaz villamos gépes))
Csak azért írom, hogy ha nem is értek hozzá, sejtésem azért van.
Ha értenék hozzá nem kérdeznék.
Na holnap megkérem az asszonyt, hogy segítsen mérni kisebb gáznál.
Egyedül csak alapjáraton mértem 8-10V-ot, ebből szűtem le, hogy 12V lehet. Minden fogyasztó is 12V, ezekből következtettem rá.
A lendkereket ugyan nem húztam le, de bekukkantottam mögé és eléggé újnak tűnik az egész alaplap.
No de holnap pontosítok.Most gondolhatnád, hogy jól besz*ptam ezzel a mocival (a kuplung is a végét járja), de főleg azért is vettem, hogy legyen bütykölnivalóm. Ezeknek a hibáknak/hiányosságoknak tudatában vettem meg Meg akarom élni az egészet. Mindent magam szeretnék csinálni, én ezt élvezem.
Kép a dobozról:
Bal oldalt látszik egy piros gomb. Az a leállító (nem tudom miért). A kérdés, hogy az a kis kivehető panel, amin nekem a gomb van, eredetileg mire szolgálhatott?
-
Kicsipampam
tag
Ez azért érdekes. A hatsó világítás a feszszabályzó nélkül rögtön kiég az első nagy gázadásra, ha alap izzót használ. A gyújtó tekercs igazán nem mutatja meg, hogy ténylegesen 12-e a rendszer. De, ha mérted és 6v-nál nagyobb volt a lámpánál a feszültség, akkor lehet. Én mostanában ilyen egyenirányítót szerelek be, teljesen meg vagyok vele elégedve. [link] [link]
Valami 600Ft a Mofaker-nél. Mivel a hátsó lámpát mindig aksira teszem így a feszszabályzót megspórolom. A Vape ára kicsit húzós, de egyenlőre nincs jobb nála.
Schaltplan app. [link] -
-Maci-
addikt
válasz
Kicsipampam #473 üzenetére
Igen, eredetileg 6V-os volt, de valaki már átszerelte 12V-ra. Ez tuti. Mértem is és a gyújtó tekercs is 12V-os.
Az oldalsó doboz pedig tök üres. Nincs se fesszabályzó, semmi.
Először pislogtam is, hogy hogy lehet a lámpán 0V? Hát úgy, hogy ez bizony váltó fesz. A multiméter váltó állásában egyből meglett a hiányzó fesz.
Tudtam, higy tök alap a motor. Magam tervezem áthúzni a komplett kábelezést. Szeretném ha lenne normális index és féklámpa.
Megnézem ezt a Vape dolgot, mert mivel a 0-ról indulok, egy új alapkap már nem lehet akadály!Köszönöm a linket és a válaszokat.
-
Kicsipampam
tag
Lehet 6v az alaplapod. A képen látható motorban, amit vettél 6v-os volt a rendszer. Nézd meg az egyenirányítót az oldaltáskában, abból rögtön kiderül, hogy 6 vagy 12V a rendszer.(Persze ez csak akkor igaz, ha az alaplapon a tekercseket nem csereberélték át. Ilyenekkel is gyakran találkoztam, hogy a gyújtást áttették 12-re a többi maradt 6-on és fordítva.) 12V-os rendszereknél meg rengeteg fényszóró tekercs volt, többféle teljesítménnyel. Attól függött, hogy milyen fényszóróval szerelték. Én a hátsó világítást mindig aksira teszem. Elég kicsi a teljesítménye alap esetben, ezt nagyobbra cserélem és akkor világít rendesen, és akkor ennek a teljesítménye is megmarad a másik két izzónak ~5W. Van egy Schaltplan app, elég sok Simson bekötése benne van. Viszont a 12V-os bekötése némely esetben nem tartalmaz parkír fényt. Német oldalakon nézegettem én is Led-es alternatívákat, de nem nagyon van. Inkább kidobják az egész cuccot és Vape gyújtást-világítást szerelnek be és ez minden problémát megold.
Itt nézz szét tekercs ügyben, elég jó az adatbázisuk. [link] -
-
-Maci-
addikt
Sziasztok.
A mocimban nincs akksi. Még.
Addig is a fényszóró alog pislákol, gáz húzásra erősödik.Értem miért, egyértelmű.
A kérdés az lenne, hogy valaki kitalált e valami alternatívát, ami nem szív ennyi áramot? Led pl.
-
-Maci-
addikt
Nah, megköttetett az üzlet.
Későn ért haza a srác, így csak az alapokra volt időm félhomályban.
-karbi tisztítás
-gumi fújás
-olajazint csekkolás
-gyertya csekkolás.Olyan a motor, mint vártam. Mindene jó, de egyben foglalkozós is. Jók a fékek, de kerékre nem fog állni velük. Az utat szépen tartja, a lánc nem lóg, nem ropog.
A motor, a kuplungot leszámítva, zörej mentes. A kuplung csörög kiengedve, ezért alkudtam is, meg tudom oldani magam.
Az alap N-es folytásoknak nyoma sincs (a kiput még nem tudtam széthúzni a sötétben).
Az áttétet már valaki módosíthatta az én ízlésem szerint: jól ki kell pörgetni váltás előtt, cserébe lazán viszi a 60-at. Ilyen szempontból jobb, mint amit vártam. Igaz így van egy kis hőkölés nagy gázra.
Nyomokban eredeti cuccokat is találtam: gyári lánc védő, gyári gége cső (bár ez repedezett).
Összességében boldog vagyok. Kell vele foglalkozni, sokat, de 2 szerelés között élvezhető.Plusz hozzátenném, hogy a benne levő benzin állapotáról nincs infom, de nem tűnik frissnek.
Majd kérdezek még tőletek, ahogy haladok majd.
-
-Maci-
addikt
válasz
Kicsipampam #468 üzenetére
Köszönöm szépen!
Most nem megyek bele mélyen a válaszba, mert ma délután derül ki, hogy veszek e egy S51N-t, vagy sem.
A kérdéseimmel azt szerettem volna csak megtudni előre, hogy érdemes e ezen állítani valamit, vagy később vegyek hozzá egy 4 sebis blokkot és azzal játszak?!
Nem lét kérdés. Vannak itthon nagy motorok is, a Simot csak a gyerekkori fíling kedvéért venném meg boltba mászkálósnak. Nem várnám, hogy 100-zal csapassak ezekkel a felfüggesztésekkel, fékekkel. Csak az lenne jó, ha mikor néha átugrom a másik faluba azért 60-70 között mutasson valahol az óra és ne akarjon szétszakadni a blokk. Semmi több. Ha jól értem akkor ez akár áttétel módosítással is elérhető lehet.
No majd meglátjuk lesz e üzlet és milyen a moci.
(olvastam a gyári N-es folytásokról. Olyan téren nem tudom mi vele a szitu, és a mostani gazdája sem fogja tudni. Majd átnézem)
-
Kicsipampam
tag
S50-est 4 sebességesre átalakítani régen nem lehetett (legalábbis boltban kapható készletekkel), ma már ez nem gond. Gondolom az S51-re gondoltál amúgy. Azt, ha nem tuningolod bőven elég a 3 sebesség. De ha jobban el akarod osztani a fokozatokat, akkor úgymond az endúró 4 fokozatát válaszd ami szinte egyenértékű az alap S51-el csak annak a három fokozatát 4 fokozattal valósították meg. Kellemesebb egy kicsit használni. Ha tuningolod a motort, ami ma már nagy divat lett a mindenféle készen kapható tuninghengerekkel+dugattyú+porlasztó, akkor viszont igényli a 4 sebességet, de akkor az úgynevezett gyorsító 4 sebességes váltót áttételeket használd. Ez régen úgy nézett ki, hogy az alap S51 fokozatokat meghagyták, majd mellé egy negyedik fogaskerék párt szereltek be. Lehet a kis lánckerékkel is játszani. Az alap 15 fogú, ezt tudd feljebb vinni, sokan szokták is, mert olyan "nagyot" tuningoltak, hogy kell a 16-17 fog. Pontosan nem tudom mi a legnagyobb fogszám, ami még elfér a dekniben. Talán a 17-es. A hátsó fogszámmal is tudsz játszani, ma már erre is vannak megoldások. De láttam már 5 sebességes váltót is hozzá, ez is készen kapható.
-
-Maci-
addikt
Sziasztok.
Amatőr kérdés lesz, mert tudom, hogy sok típus van...
Van érdemi különbség egy 3 és egy 4 sebességes Simson között menetteljesítmény téren, egyenlő feltételek között?
Konkrétan érdemes S50n blokkot 4 sebisre cserélni? Ha igen, melyik a legjobb? -
Steve_Brown
senior tag
válasz
Kicsipampam #463 üzenetére
-
#81556480
törölt tag
válasz
Kicsipampam #463 üzenetére
Jó lettt, gratula!
Simsonos facebook csoportokban szokott lenni eredeti vizes matrica -
Kicsipampam
tag
Kint szomorkodott a szabad ég alatt 8 évig. Nagyon sok munkám volt így vele. Sajnos a rozsdalé megszeretgette az aluminium alkatrészeket, de amit lehetett kihoztam belőle, közel eredeti állapot. (Hátsó teló nem eredeti.) Kis homokfúvás, KTL-es alapozás, majd fedőszín. Valakinek esetleg eredeti matrica készlet?
-
Lacuss20
senior tag
Sziasztok!
Nos a szaki bár nem árulta el mit csinált, de a váltó gondot megoldotta. A gépmadár szépen fle is vett enémi karbi piszkálgatás után a normális alapjáratot. Majd a próba körön bemelegítés és még egy kis finomhangolás után 3km után 50-es tempón gurulva egyszer csak eeeee és elment az energia, le 2.-1. ott sem akart menni alapjáraton elketyerészett, de mihelyst sebességbe tettem és indultam volna el erőtlenedett. Le is állt, pici karbi piszkálgatás után kis gáz rúgás indult és hazajöttem vele. Nem sok kedvem kisérletezni így, hogy x-km tologassam ( a lábam se az igazi). Valakinek tippje mi lehet ennek az oka? Mi tud ilyet produkálni? -
Lacuss20
senior tag
válasz
Steve_Brown #459 üzenetére
Hát nah
Be kell látni néha, hogy van ami nem megy.
-
Lacuss20
senior tag
válasz
Steve_Brown #457 üzenetére
Oda adtam szakiknak
Már bele fáradtam. Az igazság, hogy tényleg össze rakáskor is az a nyomorult körmös kiemelő rész laza volt mint a ***** hiába láttam szépen mindent sorba hogy kell összerakni, videó, lefotóztam stb. Egyszerűen nem lett fesze snem tudom hol hibádzott.
-
Lacuss20
senior tag
Sziasztok!
A körülményt nemirom le a lényeg, hogy sokat állt az sr2 felujitott blokkos gépmadár.
Alapjárat oda lett, uj karbitömités pucolás stb ez már közelit a régihez, ellenben hiába váltok fel le bármerre nem indul el a gép nem csinál semmit egy sebesség fokozatban sem. Tipp ötlet? Nem akarom nagyon szétbontani a kuplung kiemelő bowden mozog. -
Steve_Brown
senior tag
Úgy néz ki szükségem lesz két új blokkfélre. Nincs valakinek?
-
Steve_Brown
senior tag
Próbált már valaki robogó fesszabot simsonban?
-
Steve_Brown
senior tag
Írtam 10 blogbejegyzést az elmúlt évben a simsonomról. De szerintem átköltözöm ide logoutról.
Persze csak ha érdekel titeket. Fotózok majd párat. Legalább nem fog kihalni a thread. -
#81556480
törölt tag
válasz
Steve_Brown #449 üzenetére
Topic emelkedj
emelkedj
Ez 50-es blokk?
-
blu79
addikt
Sziasztok, pár hónappal ezelőtt vásáróltam én is egy Simsont, minden gyári rajta , kivéve a berúgókar gumi , lábtartó gumi ... és a pipán nincs rajta az alu árnyékoló, a többi az mind gyári 1981 .... megvan hozzá az izzó készlet, kerékjavító készlet, pumpa és a szerszámok is ... BAB - kulcsok .... 4-5 éve nem állt nem volt indítva .... de egy alapos tank-benzincsap-karbi tisztítás után simán indult , kb 3000 km ha van benne . A képeken amilyen volt és amilyen lett . Nem akarok semmit módosítani rajta, minden marad az eredetibe
-
hódmaci
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok segíteni váltó beállításában? S51-b
Alig vette a sebességeket illetve néha beragadt.
Hát szétkaptam
Húzótengelyt eléggé kopottnak illetve a golyók által bemartnak találtam
Ezt ki is cseréltem a golyókkal együtt.
Kapott új csapágyakat meg szimeringeket is.
Sajnos akár hogy állítom valamiért vagy 3-4 közt lesz egy üres fokozatom vagy nem veszi a lefele kapcsolást vagy a felfele kapcsolást.
Tehát sehogyan nem találok egy optimális beállítást.
Mi lehet még kopott ami szemmel 'láthatóan' nem látszik?
Tudom,hogy van minden sebesség közt egy "üres" de ezt mindíg sikerült belőnöm a legkevesebb hibára -
#10726912
törölt tag
válasz
#10726912 #441 üzenetére
Nos mondanék pár dolgot: Megszakító kalapács szokott beégni, évente érdemes cserélni, ha sokat jársz vele. Emellett a kondenzátort is érdemes cserélni, annak kiszáradása is okozhat gondot.Emellett gyertya probléma is lehet. Mivel hidegen nehezen indul, így a gyújtást oldalt(azaz amiket leírtam) ellenőrizd le. Ha ez megvan, akkor be kell állítani a gyújtást, Mesebeli vándor-ra keress rá, leírja a pontos menetét.
-
#10726912
törölt tag
válasz
szasza7103 #439 üzenetére
Segítek, hogy miket nézz meg, egyszerű és okos szerkezetek.
De előbb részletesen és pontosan el kéne mondanod, hogy mit csináltál meg rajta, illetve mit hogyan ellenőriztél. A gyűjtőfogalom, kevés. -
perge666
veterán
válasz
szasza7103 #439 üzenetére
A szimó már csak ilyen,míért nem veszel valami robogót?
Vagy ha váltós kell akkor Derbi Senda,Yamaha DT,Aprilia RX........ -
szasza7103
tag
Sziasztok!
Budapesten a 12. kerület környékén tudtok valakit aki javít simson s51?
3 éve teljesen fel lett újítva és megint szarakodik. hidegen is csk kínlódva, sok méter tologatás után indul.
Nem sajnáltam a pénzt az alkatrészekre de minden évben van valami amivel szivat.
Üdv! -
#81556480
törölt tag
Megint felújítok egy simit. Ez a hetedik project
Átlagos, de működő tákolmányból teljes felújítás.
egy pár régebbi project:
nemsokára belekezdek egy újba ami saját lesz. Azt kicsit fejleszteni akarom majd tárcsafékkel, snap on vörössel, digitális km órával, meg pár modernebb kiegészítővel, vrezoval meg mittomén
-
kiborg
aktív tag
válasz
perge666 #433 üzenetére
Szia!
Ezzel nem értek egyet. Alkatrész van hozzá, sok helyen lehet venni még mindig eredeti gyári alkatrészt.
Meg kell válogatni, hogy mit veszel meg.Vannak tényleg silánynál is sokkal rosszabb alkatrészek(amit csak a szomszéd kutyát dobálni jók) és vannak jó minőségű utángyártottak és vannak a gyári alkatrészek.
Gyárit szinte csak börzén lehet már venni, vagy olyan személytől, aki bontja őket.
Sajnos abban igazad van, hogy pár év és eltűnnek az utakról.
Ez szinte gyári állapotra kipofozott példány ma 300-400 ezer forintot is érhet! Ismerősöm 3db Simsont adott el több mint 1 Millió forintért! Csak szedtem fel az állam a földről. Mondjuk ezek között volt olyan is, amin a gyári ülésfólia még rajta volt. Viszik ki őket németbe, ahol irgalmatlan pénzeket adnak értük. Viszont a német csak jó állapotút vesz meg., de meg is fizeti. -
perge666
veterán
válasz
apholyon #432 üzenetére
Eléggé!
Alkatrészt szerintem még a kenyérboltban is kapsz hozzà,
de a minőséget és tartóssàgot elfelejtheted.
Ezt a motort szerintem néhàny éven belül elfelejthetjük,
nagyon jó motorok voltak amíg volt hozzàjuk normàlis alkatrész,meg van még 1-2 megbecsült darab,de azok se tartanak örökké. -
apholyon
aktív tag
Egy teljesen kezdőnek mennyire macerás egy Simson javítgatása? Alkatrészek mennyire elérhetőek hozzá?
-
perge666
veterán
válasz
perge666 #429 üzenetére
Na 3 hete eladtam a vasat, meguntam hogy hiába veszek új cuccot bele, vagy ugyanolyan, vagy rosszabb.
Utóbbi időben csak szivatott.
Befejeztem a Simsonozást, vettem egy vadi új Derbi Senda 50 Xtreme SM-et, remélhetőleg ezzel hosszú évekig nem lesz gondom, már 2 hete nyúzom. -
perge666
veterán
válasz
Szoszo94 #428 üzenetére
Az elején nekem mindent a szerelő szomszéd csinált, de 1-2 dolgot ellestem, meg sokszor várni kellett rá napokat és addigra volt hogy én magam megcsináltam.
Nálad jobb a helyzet ha jobban érdekel mint az átlagot, én inkább hajtom mint szerelgessem.
A 16N1-nél nincs olyan plombázott csavar, mert ennél alapból ott az alapjárati csavar mellett a levegő állító csavar.
-
Szoszo94
őstag
válasz
perge666 #427 üzenetére
13 éves korom óta van Simóm (ez így már nálam is tíz évet jelent), amint lehetett leraktam a jogsit és mivel elég rozsdás volt a tank többszöri mosás után is, így hamar meg kellett tanulnom a karbi szétszedését, tisztitását. Na meg alapból műszaki beállítottságú vagyok, gépészetet tanultam középiskolában, mechatronikai technikusi képesítésem van és járműmérnökire járok, így adja magát a dolog, hogy érdekelt a működése a motornak már fiatalon is. Úgyhogy saját bőrömön/motoromon tanultam, bár tény, hogy ilyesztő volt mikor csapágyazásnál a váltókerekek is egy nagy cserépben voltak, darabokban - vakartam is a feje, hogy hogyan fogom én ezt majd újra összerakni
N1-et én kivágtam a fenébe, az előző is N3 volt és az egyessel én is sokat szptm
A szívócsonknál próbáltam a leplombált csavarral utána állítani? Ha jól rémlik az N1-en is van olyan, de ezt nem mondom biztosra.
-
perge666
veterán
válasz
Szoszo94 #426 üzenetére
Van itt minden.....
Ilyen nagy szaki vagy?
Nekem tizenpár éve van simsonom, néhány már megfordult nálam, de csak nagyon alap dolgokat szerelgetek rajtuk.Jelenleg egy S53 keverékem van, de a karbival szívok, az istenért nem tudom összehangolni hogy jó legyen.
Vagy nincs alapjárat, vagy túl magas, súbert is állítgattam már mindenfelé, fentről a második a legjobb de ez se tuti.
16N1 van rajta, de gondolkozok egy új német minőségű 16N3-on. -
Szoszo94
őstag
Üdv!
Nem gondoltam volna, hogy itt még Simó topik is van
Google találatra figyeltem fel és onnan jöttem vissza
A jelenlegi sárkányom lassan, de biztosan átesik a teljes felújításon. Három (!!) éve kezdtem el, akkor még megvolt mellette az S51N-es (de B-s 4-es blokkos) Simsonom is, így akkoriban lassan haladt a munka, ráértem vele. Csapágyazással kezdtem, aztán lefényeztem az elemeket - vázat nem, már bánom, úgy lenne az igazi - és abba is maradt a munka.
Időközben elkelt az N, viszont szabadidőm nem sok volt, így lassan készült a motor. Nemrég viszont előkerült újra és elhatároztam, hogy most már befejezem.
Az elmúlt pár héten munka után egyből mentem a garázsba, rengeteg alkatrészt rendeltem (kétnaponta jött a futár
), viszont most már majdnem kész van minden:
- SKF csapágyak
- Új szimmeringek
- Kuplung majdnem felújítva (lamellákra várok)
- Új lánckerék, lánc is megvan, de még vár a cserére
- Új 16N3-as karbi, 72-es főfúvókával
- 60ccm henger (hattyúnyakat és kiput faragnom kell, aztán lehet elkészítem a +2 felömlőt is)
- Dugú, gyűrűk, tűgörgők, csapszeg, szóval minden új
- Kopóalkatrészek is újakUnd so weiter, sorolhatnám azt a jelenleg négy A4-es oldalnyi alkatrészt, amit vettem, de talán ezek a legfontosabbak.
Ismerőssel esztergáltatok a váltó beállításához szerszámot, néha a hármast nem veszi sajnos, minimálisat kéne rajta állítanom. Illetve ehhez a hengerhez kell állítani még a karbit, alapjárat belőve (üzemanyag és levegő is), viszont hallásra több benzin kéne még neki, na meg menet közben van egy pont, ameddig komótos, onnantól húz. Nem, nincs rezós kipuff, gyári vanA légszűrő helyén van szivacs, így vettem, szerintem üzemanyagszegény a keverék amt kap. Súber fel van emelve tökig, ha lejjebb rakom, csak rosszabb.
Viszont végre megy! Nem is rosszul, pedig még csak pár kört kerültem, ma hajnalban, hogy összejárassam a dolgokat.
Van róla egy elég régi képem, meg van egy mostani is, itt vannak:
-
perge666
veterán
Na miaz,beállt egy kis hideg és senki sem motorozik a jó öreg simsonjával itt csak én?
-
perge666
veterán
Üdv.
Hajdú biharban vagy Szabolcsban keresnék saját célra 4 sebességes simsont,ami nem összekókányolt, lehetőleg indexes legyen és km óra sem hátrány ha van rajta.Ha van valakinek vagy tud, privátban kereshet.
-
Vazallus
tag
-
#10726912
törölt tag
válasz
Vazallus #420 üzenetére
Túl sok benzint kap. Hidegen még elviseli, melegen már nem. Kutasd ki, miért van ez a jelenség. A kormos gyertya is azért van. Ellenőrizd le karburátort: benzinszintet, és a szivató gumigyűrűjét is. Ha minden ok, akkor a súbertűn tedd lejjebb-feljebb a határoló lemezt.
-
Vazallus
tag
S51 szigorúan melegen az van,hogy alacsony fordulaton bezabál és utána alig akar menni,felpörögni. De ha pörög és húzom neki akkor nincsen semmi gond megy mint a meszes de aztán alacsony fordulaton meg meghal. Karbi a kissúberes 16N3-4, gyújtás tökéletes,szikra nonstop van.
Viszont a gyertyakép valamiért nem őzbarna hanem fekete,kormos. A súbertű középen van! A keverékcsavar(szívótoroknál) jól bevan állítva,gyári értéken van, kipróbáltam több állásponton is hátha ott van baj de nem az, bárhogy tekertem ettől nem lett jobb így visszaállítottam a normálra, úgyhogy ez biztos jó. Úszószintet elvileg jó beállították de azt viszont nem néztem. Lehet rossz a benzinszint azért fullad alacsony fordulatnál? Más egyéb szerintetek? -
#10726912
törölt tag
Fő ok a klasszikus szokott lenni: Szikra-kaja van-e?
Komolyra fordítva: Szikra (megfelelő erejű, megfelelő időben) van e? Ha megszakítós, érdemes másik megszakító kalapácsot betenni, megnézni, nem e szikrázik a kalapács túl sokat, másik kondenzátort betenni, Benzin (megfelelő mennyiségű,azaz a karburátorban megfelelő a benzinszint? Beszívott benzin-levegő keverék jó? Nem túl kevés-vagy túl sok a benzin? Dugulás nincs véletlen...) van e? Levegőszűrő tiszta, nincs ledugulva? Mindezek ellenőrzéséhez kaphatsz hathatós segítséget a neten. Keress rá karburátor beállítása, és simson gyújtás beállítása. Ha pontosan dolgozol, követed az ott leírtakat, nem fogsz hibázni. (Mz-hez írják le a karburátor állítást, de ugyanaz, mint a Simson)). Ha ezek megvannak, és minden rendben, akkor a blokkot kell széthúzni: Nincs e törve a gyűrű, megkopva a dugó-henger, főtengely szimering milyen állapotban van, azaz van e megfelelő kompresszió. Ja és a kipufogót alaposan nézd meg, mert a részleges dugulás nagyon alattomosan tudja megszívatni az usert(saját tapasztalat). Vedd le a kipufogó hátsó részét, és pucold ki, vedd ki a gyári fojtást belőle (mindenképp van benne, ha nincs, akkor nem maradnál meg mellette, de azzal kell megfelelő teljesítményt tudnia), és úgy pucold ki, aztán tedd vissza.
Jó szerelést, sok sikert! Ha valamiben nem vagy biztos, kérj mindenképp segítséget! -
fezsoo
aktív tag
Sziasztok.
Tulaja lettem egy "GYÁRI SR50-nek"
Elvileg minden bontatlan még benne. Szép, külsőre semmi hiba.
Olajcsere és pár apróság után tudtam csak rendesen kipróbálni.Az van hogy még GPS-el mérve is csak 43km/h a vége.
A karburátorban és a kipufogóban nincs fojtás. Nem tudom hogy lehet e még valahol?
Mit ajánlanátok hogy hogy lehetne kideríteni, miért nem megy jobban?
-
forras2
őstag
Szevasztok!
Ide is beteszem, hátha itt fog elkelni!
[link] -
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #414 üzenetére
Linkeltem már, ezért csak szimplán leírom: keress rá a neten a Mesebeli vándor leírására.Állítsd be a leírás alapján a benzin szintet és a gyújtást. Így több kárt csinálsz, mint hasznot
Most beindul, aztán nem, gyertya hézag kicsi, ergo tönkre mehet pár dolog az elégtelen szikra miatt...s még ki tudja, mikor gyújt, hidegen-melegen menjen-húzzon, induljon stabilan...na így nem fog. Feketén-fehéren le van írva minden, csak meg kell csinálni a beállításokat. Szájbarágósan magyaráz. Ha jól emlékszem, MZ beállítását mutatja be, de a Simson ugyanaz. Ezt is leírja a szerző.
Sok sikert. -
perge666
veterán
válasz
perge666 #413 üzenetére
Csak addig állítgattam, csavargattam míg mostmár indul majdcsak rendesen.
Karbi tömítést cseréltem parafára és bezsíroztam, benzinszint a szintjelző alatt van 2-3mm-el.
Gyertyahézagot úgy összeütöttem hogy éppenhogy össze nem ér, ettől indul könnyebben.
Alapjárat hol van hol ingadozik.
Mentem vele 10-15km-t,megy rendesen, de ha menet közben visszaveszem a gázt, majd elkezdem húzni akkor kicsit megtorpan először.
A váltó valami miatt nem akar visszahúzni rendesen váltáskor, ezt nem értem mitől lehet, ma csak úgy magától ilyen lett, 3-ba elég nehezen tudom rakni, 1-2-be meg csúsztatva, mintha nem lenne meghúzva a csavar, vagy bele lenne csúszva a nútba, pedig nem!
Ennek már örülök hogy beindul meg tudok vele menni, remélem lesz még jobb is.
-
perge666
veterán
válasz
perge666 #412 üzenetére
Na egy kis fejlemény,élménybeszámoló :
Aki igérte lejött a karbival, de az is orrán száján folyt, meg a csavar is meg volt szakadva, mondom hagyjuk.
De!!! Pénteken leszedtem a gyújtás felőli deknit és láttam hogy az alapbeállítástól több mint 1centire el volt tekerve balra az alaplap.
Visszaállítottam közel gyári értékre és egyből beindult, viszont max. 5mp után leállt.
Rárúgtam kettőt és újra ketyegett, ekkor tettem vele 2 kört az udvaron és leállt, utána hiába rugdostam.Ma megint kitoltam, nem indult, kivettem a gyertyát, a hézagot összeütöttem egészen picire, és rögtön indult, alapjárat is volt, tudtam is vele menni.
Leállítottam, rugtam egyet beindult.
Kb 5 percet járattam addig bejöttem inni.
Leállítottam utána nem akart indulni.
Éreztem hogy a henger forró, kicsit pihentettem, nem sokat, 2-3 rugásra megint beindult, de az alapjárat nem volt stabil mindig csökkent.
Most úgy hagytam kint hogy nem indúlt, de szerintem ha kimegyek megint fog.Létezik hogy új a dugó, gyűrű benne, bejáratós, túlmelegszik és azért ilyen??
Mikor forró a henger és rugom olyan mintha kicsit megszorulna, mert úgy érzem hogy csúszik a kuplung, meg a hangja is más.1:30-as keverék van most benne.
Ja meg múlthéten hajlítottam az úszón, és mostmár nem folyik kifelé a benzin a karbiból, de vajon jó e a szint.
-
perge666
veterán
-
#10726912
törölt tag
válasz
perge666 #410 üzenetére
Ha a szívató rá van húzva, mit csinál?
A karburátort is rakd rendbe rendesen, mert addig találgatás lesz.
Gyújtás a MEGFELELŐ időpontban történik? Egyébként nekem főtengely szimering hibának tűnik, emiatt lenne nagyon fontos, hogy a gyújtás és a benzin oldal valóban jó legyen. Pl: szétszedett blokk után könnyű rosszul beállított gyújtás alaplap miatt szívni. Ellenőrizz le mindent, ha a gyújtás és a karburátor jól üzemel, levegőt is tud szívni a blokk, illetve ki is tud pufogni (azaz nincs kipufogó dugulásod), akkor marad a blokkszétszedés, gyűrűk állapotának ellenőrzése, és a főtengely szimering ellenőrzése.
Azt se lenne baj tudni, hogy minek kellett szétszedni a blokkot, illetve PONTOSAN mit csinált vele a szaki haver.
Írd majd le részletesen a karburátor ellenőrzésének lépéseit, gyújtás beállításának lépéseit (méréseket is mindkettőről), illetve a kipufogó szétszedését is részletezd majd.
Ha leírod ezeket a folyamatokat, akkor látjuk, hogy mennyire lehet helyes és pontos a munkád eredménye.
Üdv! -
perge666
veterán
Na szétkaptam a karbit, az aljába volt egy kis kosz, fúvókák tiszták voltak.
Összeraktam, nem is röffent rúgásra, viszont tolásra jelzett hogy be fog indulni.
25-30 méter után megtörtént a csoda, kicsit rekedtesen de sikerült.
Néhány gázadás után jó hangja lett, alapjárat is beállt.
Mentem vele egy kis kört, megálltam alapjáraton ketyegett 5-6 másodpercet, leállt és megint nem akart indulni rúgásra, és észre vettem hogy a benzin folyik kifelé a karbiból.
Megkocogtattam elállt, gondolom az úszó felakadt.
Ezután megint toltam majdcsak annyit mint az előbb, beindult, alapjáraton megint ketyegett egy kicsit és leállt.
Rugdoshatom szerintem reggelig is.Ez szerintetek nem karbi hiba?
Már kizárásos alapon is, mert elvileg minden más jó! -
guftabi96
addikt
válasz
perge666 #407 üzenetére
igen, van olyankor is.(bár azt, hogy olyankor mennyit veszít azt nem tudom, soha nem mértem)
Nekem is csak le akart állni, amikor rossz volt a szimering, de menni ment. Csak folyamatosan huzni kellett neki egy kicsit a gázt.
Jól raktátok bele egyébként?
Nekem egyszer volt, hogy siettem, és rosszul ment bele.
Szimeringből érdemes jó minőségűt venni (viton).
Nekem az ilyen párszáz Ft-os szimeringek nem bírták sokáig. -
perge666
veterán
válasz
guftabi96 #404 üzenetére
Persze kuplungolásnál húztam is a gázt, mert egyébként szerintem le is állt volna.
Mifelénk kisvárosban nemigazán lehet válogatni alkatrészekből sajnos, amit hozat a kisbolt az van, de azt mondja hogy jó minőségű utángyártott, mert ha valamire panaszkodnak többen akkor elvileg olyat nem hozat és néz helyette másikat.
Jó, énis ezt mondanám hogy fasza minőség, ha én árulnám....Nekem Simsonba mindig 2 fajta gyertya volt és mondhatni soha nem vacakolt. ( BriskN15YC és NGK BP6HS)
12-13 éve folyamatosan van Simsonom mindig ilyen gyertyákkal használtam őket.
Előtte is Simsonoztam, de akkor még fateré volt és csak hajtottam, nem nézegettem miből milyet vesz bele. -
guftabi96
addikt
válasz
perge666 #403 üzenetére
Hát ötletem nem igazán van, inkább tanácsot szeretnék adni: frissen összerakott blokknál ne vedd el a gázt.
Ha lassítani kell, akkor kuplung, és pici gázfröccsök, hogy folyamatosan legyen megfelelő kenés.
Milyen alkatrészeket vettél a gyújtáshoz? Nekem az ilyen utángyártott cuccokkal rengeteg gondom volt. Volt ami már a megvétel pillanatában selejt volt.
Egyébként nem a sima b*hs gyertyák jók Simsonba?
a p-s gyertyáknak kicsit jobban kilóg az elektródája.
Bár annyival nem, hogy ebből ilyen gondok legyenek. -
perge666
veterán
Üdv.
Na ez az újdonsült Simson csak szivat engem,szerintem nem szeret.
Próbáltam mindent megtenni hogy jó kis moci legyen belőle,de szó szerint sz**at.
Már van berúgókar rajta,új dugó gyűrű a blokkba minden csapágy cserélve,mostmár szikra is van,megszakító,kiskondi cserélve lett,gyújtás is be lett állítva neki és nem akar indulni a kis szemét.Alig 1 órája hoztam haza ismerőstől aki szerelgette,ott indult először rúgásra,majd csak tolásra de akkor épphogy meg kellett lökni.
KB.8km-t jöttem vele hazáig,és annyit vettem észre hogyha nem húztam a gázt akkor állt lefelé,de egyébként szépen jött végig,erő is volt benne.Nem nagyon gyilkoltam az új dugó,gyűrű miatt.Hazajöttem,bementem lecuccoltam,kimentem és azóta nem indul.
Raktam bele egy új NGK BP6HS gyertyát,akkor egyből beindult rugásra,de előtte tekertem bentebb az alapjárati csavaron és nagyon bőgött,ahogy tekertem kifelé leállt,azóta se indul tolásra sem.
A szikrája baromi erős.........Karburátornak nem lehet köze hozzá vajon????
-
perge666
veterán
válasz
guftabi96 #401 üzenetére
Szia.
"Van itt minden csak szét kell dikkházni"Énis úgy vagyok vele hogy mindig hozzámkerül egy Simson,szeretem ezeket a vasakat nagyon.
Nekem jelenleg egy S50B van, a blokkja 2 napja lett összerakva, ott már nincs gond, de a gyújtásom vacakol, tegnap még elvétve adott szikrát gyengén, ma már semmi pedig hozzá sem nyúltam.
Pár napon belül megy egy szakihoz, majd ő meggyógyítja remélem! -
guftabi96
addikt
Nem is tudtam, hogy van ilyen topik is
Üdv mindenkinek!
Bár nekem már nincs meg a S51b-m, de jó érzésekkel gondolok vissza rá.
Később még szeretnék Simsont, lehetőleg S51-es blokkal szerelt Schwalbe-t.
Ez volt az én motorom.
Vaczkó Dani csinálta a hengert ("minituning", 60cm3 [link] )
A kipufogó is meg volt csinálva a leírás szerint.
Az egyetlen nagy problémám a 3 sebesség volt, egy 4 sebességes váltót nagyon elviselt volna.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- LEGO klub
- Ami Kínában OnePlus Pad Pro, az errefelé mégis csak Pad 2 lett
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós topik
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- További aktív témák...
- LG 38GL950G-B - Ívelt Nano IPS / 3840x1600 / 175hz 1ms / G-Sync Modul / FreeSync / HDR 400
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6150 (18c/36t, 2.7/3.7GHz), 512GB RAM,10G, H740p 8GB, áfás
- Bomba ár! HP X2 210 G1Tablet - Intel Quad Z8300 I 2GB I 32GB SSD I 10,1" Touch I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G5: i7-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest