Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Volt téma régebben, hogy az Aldis töltő túl nagy feszültséget adhat le. Ezt a problémát egy szimpla aliexpress-es feszkorlátozó nem tudja áthidalni, vagy inkább érdemes a Lidl-félét venni inkább, és mikrokapcsolót cserélni? Esetleg a 2A-s Carstel jobban megérné, mert nincs vele baj/fejlettebb a vezérlés?
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz molnarpeter #3401 üzenetére
Aki ebben a kategóriában gondolkodik, az vegye meg bármelyiket, vigye haza és mérje le. Nem mindegyik Aldis szalad túl, és a régebbi Lidlis erre volt jellemző a mikrokapcsoló meghibásodása. Reszelgetni nem érdemes, max szórakozásból. Kicsivel többért van zöld AKKUKRAFT, arról még rosszat nem hallottam, bár minden elromolhat.
-
agyarka
aktív tag
2 / 10 / 20A es vagy Recond mód választható. Amennyiben az akku nem veszi a töltést, akkor automatikusan kis áram erősségű recovery módba kapcsol. Sikeres helyreállító mód után kímélő töltés, majd CC több lépcsős áram erősség csökkentéssel.
Szóval a töltő - amennyiben nem észlel hibát- a 3. fázisban ráengedi az indokolatlanul magas erősségen korlátozott áramot.
Azt mondod ez nem káros az akkunak? -
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #3403 üzenetére
Ez az, hogy hiába állít be 20 A-t, az egy pillanatig sem tud folyni. Felszalad a feszültség mondjuk 14,4 V-ig, tovább nem engedi a töltő. Túlmerült akkunak viszont úgy meg tud nőni a belső ellenállása, hogy még 16 V-ról sem vesz fel jelentős áramot.
A jó töltő ezt érzékeli és a másodperc ezred része alatt már le is szabályoz, ebben az esetben 2 A értékre. De ezt is csak akkor tudja megtenni, ha 2 A-nél nagyobb áram alakult ki a bekapcsoláskor.
Tegyük fel, beállít 20 A-t, a feszültség rögtön túlszalad, de még mindig csak 5 A folyik. A töltő ezt érzékeli, ezért azonnal leveszi 2 A-re, amitől csökken a feszültség.
...szerintem a kocsi akkuja is zárlatos lehet mert a töltést sem vette 20 A töltésnél is csak kettőt vett fel és a feszültség sem emelkedett.
Várni kellett volna, hogy mi történik (lassú emelkedés elvileg), valamint a feszültség pontos értéke is érdekes lenne, hogy következtetéseket lehessen levonni.
Hogy nem vesz fel áramot, az nem zárlat, viszont attól még lehet cellazárlat, ami kiderül a hosszabb töltés, majd pihentetés után mért kapocsfeszültségből.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Harkovz
aktív tag
Nem volt idő mert már indulni akartak.Így be lett bikázva az én kocsimról.Eleve érdekes a bmw elektromos rendszere mert ugye hátul van az akku,a motortérben csak bikázó pont van.Lehet innen nem is lehet tölteni.Mindegy igazából a töltő jól vizsgázott.Azért kapcsoltam 20A ra,hogy hátha minél előbb feltölti és mehetnek.Az enyémet a 2A vagy a 10A erősséggel szoktam tölteni.De szépen leszabályoz ahogy írtad.
-
Harkovz
aktív tag
válasz crissprivat #3406 üzenetére
Akkor jól próbáltuk.Az volt a fura,hogy nem is akart emelkedni a feszültség.
-
Ciccuka
veterán
Megint lesz akció az Aldi-ban:
Cicák támogatása: www.fos.hu/1176
-
Kernel
nagyúr
válasz attilav2 #3398 üzenetére
Múltkor is szóba került, meg is néztem pár videóját ennek az idiótának, végül arra jutottam, hogy inkább orvosi eset.
...160 darab értékes találmánya van már amelyekből eddig közel 20 szabadalmat adott már be.
Ezt mindig megemlítik, azt már soha nem teszik hozzá, hogy abból csak 20-at dobtak vissza. Mert nincs benne semmi újdonság vagy értelem.
A szövege is lefárasztó, keveri a fogalmakat. "Kapacitást" mér valami eBay kijelzővel, ami teljesen komolytalan, hiszen sem a tárolt töltésmennyiség, sem az energiamennyiség nem állapítható meg egy pillanat alatt. Ahhoz ki kellene sütni.
De ilyen szakkifejezéseket nem is ismer, csak marhaságokat hajtogat, mint például "emelkedett a kapacitás" (mármint arra utal, hogy töltést vitt be, csak nem tudja, miről beszél).
...ki lehet számolni, hogy egy percre levetítve ez mekkora teljesítménynek felel meg
A teljesítményt nem lehet percre vetíteni, mert a teljesítmény csak egy pillanatnyi állapot. Mint például a sebesség is. Egyszer ennyi, máskor annyi.
Hasonló buta kijelentések sorozata szerepel a videóiban, amitől jobb érzésű ember tépheti a haját.
...1 perc alatt 200 A-es áramerősséget vittünk be az akkumulátorba, egy 60 Ah-s akkuba, hűha.
Először is nem 1 perc alatt, hanem 1 percig, egy komoly feltalálónak érezni kellene a különbséget.
200 A x 60 s = 12 000 As = 3,33 Ah
Ehhez kellett a nagyfrekvenciás töltés, homokvárimpulzusokkal, a nagy titok? Tényleg nevetséges.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
numera007
tag
válasz numera007 #3335 üzenetére
Miután kivettem a FIAMM aksit a kocsiból, elkezdtem "kezelni" a CTEK MXS 5-el. Kb két naponta fut végig rajta a RECOND program (felváltva teszem egy másik aksira és erre). Azt látom, hogy a műszerrel már elértem a 79%-os egészségi állapotot, és azt jelzi növekedett az indító áram is. Kíváncsiságból addig futtatom, amíg észrevehetően folyik a növekedés.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz numera007 #3412 üzenetére
Azt írja hivatalosan a ctek hogy a rekondícionáló programot max évente vagy mély kisülés után kéne lefuttatni. Nyilatkozta ctek-es srác hogy 2x egymás után is le lehet futtatni ha már a halálán van az aksi, néha elég volt hogy vissza hozza. De többször lehet nem kéne.
[ Szerkesztve ]
-
numera007
tag
válasz Mr Bond 007 #3413 üzenetére
Köszi, olvastam. Mivel az aksi max játszani lesz már, így egy(pár) próbát megér. :-)
-
agyarka
aktív tag
válasz Mr Bond 007 #3413 üzenetére
A Ctek a forrásban lévő savval mechanikusan próbálja a szulfátosodást bontani, ill. megszünteti a savrétegződést. Az el fort vizet lehet pótolni, ha nem zárt az akku, de a lemezek is biztosan sérülnek.
-
JKalo
tag
Sziasztok!
Egy 2013 Ford Smax 2,0 tdci ufwa -hoz keresek direktben, akku saruk levétele nélküli töltésre alkalmas akkutöltöt. Olyat ami biztonságosan, a kocsi elektronikát nem veszélyezteti!A kocsiba jelenleg gyári 80Ah akku van, de 85Ah és 100Ah akku is létezik/ajánlott ami beéépíthetö. Valószínüleg késöbb a nagyobbak közül választanék szüks. csere esetén. Mivel a sok rövid távozás miatt sokszor figyelmeztet az alacsony akkufeszültségre, habár ez idáig (-külsö töltés nélkül sem-) nem okozott problámát.
A CTEK MXS 5 -t néztem + egy akku aktívátor sem ártana. Alkalmas ez a töltö nekem?
A töltöhöz milyen csatlakozók vannak a dobozban? csipeszes? M6-s sarus?Esetleg (ha lesz) Lidl-s vagy Aldi-s töltö is biztonságos és alkalmas lenne számomra?
Lehet-e venni valahol csak plusz CTEK-s csatlakozót? Szeretném az aktivátort egy plusz csatl.-val és az M6-s sarus ctek-s kábellel beépíteni. Igy töltés esetén az aktivátor lehúz, töltö rádug.
Kösz
Kalo -
Mr Bond 007
őstag
Erre tökéletesen jó lesz az MXS 5.0. Kábeleket csatlakozókat is lehet venni hozzá külön. (van ledes is amire ránézve meg tudod állapítani hogy ideje felrakni a töltőre)
Válaszd ki az mxs 5.0-t és látod mik vannak hozzá! KATT
A csomagban a töltő mellé kapsz egy csipeszes meg egy komfort KATT csatlakozót, amit rá csavarozva a sarura könnyen be tudsz dugni a töltőbe. Én a motorra raktam fel, mert azt töltöm gyakran, és így nem kell folyton lekapni az ülést.Emellé a töltő mellé szerintem felesleges az aktivátor, ha kiemelten akarsz ügyelni rá inkább töltsd fel 1-2 havonta ctek-el. Páromnak pl napi 1-2 km alatt nem tud tölteni a generátor, ezért 2-3 hetente felrakom neki.
[ Szerkesztve ]
-
JKalo
tag
válasz Mr Bond 007 #3419 üzenetére
Köszi!
Az még megkérdezhetem, hogy lidl / Aldi töltök ár/érték arányban mennyivel rosszabbak? -
Mr Bond 007
őstag
Amennyivel olcsóbbak, annyival nem rosszabbak. Ha csak 1 autód van és azt is ritkán töltöd, akkor azok is jók.
Ha jó töltőt akarsz, akkor érdemes a ctek-et venni. 4 autó+motorral használom + kérték már kölcsön is. Eddig jól tette a dolgát. Rekondícionálás is hasznos tud lenni. Bosch S5 silver 100ah aksimon visszahozott pár százalékot. (pedig nem volt lemerülve és heti 5 nap megyek a kocsival 130km-t)
Az optimate 6 még ettől is jobb, de annyit én már nem akartam kiadni érte.[ Szerkesztve ]
-
JKalo
tag
válasz Mr Bond 007 #3421 üzenetére
:-)
Ez mennyire fedi a valóságot?:
"15-16 óra alatt teljesen fel is tudja tölteni a 80Ah akkumulátort. Teljes karbantartási ciklus 14-21 nap körül van."
A regeneráláshoz a sarukat le kell venni, vagy az is mehet direktben?
Jó lenne egy teljes regeneralast nekem is csinálni vele, mert ámbár 3,5 éves az akku és autó, de hozzám egy fél éve került...
-
Mr Bond 007
őstag
Nekem még nem volt teljesen lemerülve egyik se, csak a motor 12ah-s telepe, de azt is pár óra alatt feltöltötte. A rekondícionálás a cteknél maximum 2 vagy 6 óra (motor mód/normál) ha jól rémlik. (opcionális, csak akkor fut le ha kiválasztod) Nagy töltőárammal finoman meg pezsegteti a savat hogy összekeveredjen ha különválna benne a víz. Meg írták hogy a kezdetleges szulfátréteget is leszedi. (ebben nem vagyok biztos) Viszont a nagyobb töltőáram miatt ilyenkor érdemes kiszedni a kocsiból nehogy valaminek baja legyen.
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz Mr Bond 007 #3423 üzenetére
A feszültség magasabb recondban,nem az áram.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Mr Bond 007
őstag
válasz crissprivat #3424 üzenetére
Jogos! Elírtam
-
JKalo
tag
válasz crissprivat #3424 üzenetére
Köszönöm a segítséget,
meg is rendeltem a Ctek MXS 5-t!
-
agyarka
aktív tag
A Panelekton os aktivátor nyugodtan rajtamaradhat a töltés alatt is, de annak a kábelét nem jó hosszabbítgatni. A rövidebb kábel mégjobb lenne, de így több helyre szerelhető.
A Ctek nél azért írnak hosszú időt a teljes regenerálásra, mert a 7. fázisban 10 napig tartja 13,6 V on az akkut, majd vált a 8. ra, ahol 12,7V ra eséskor feltolja 14,4 ( vagy 14,7) ig (+-ATC), majd ismét feszültségesés figyelésre kapcsol.
A Ctek és a Lidlis / Aldis között a leglényegesebb különbség, hogy utóbbiaknál nagy a minőségi szórás.
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Mit tudtok ajánlani annak, aki a Lidl-s ULG12A2 (a nagyobbik) töltőt nézte ki magának? Nagyon tetszik neki a Jump Start funkció és az ár (~12 000Ft). Ha ennél jobbat, hasonló árban tudtok, azt örömmel venném. Én nagyon laikus vagyok a témában, így a ti tanácsaitokra szeretnék támaszkodni, amikor az ismerősömnek javaslatot teszek.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
numera007
tag
válasz Mr Bond 007 #3416 üzenetére
Az aksi ellenőrző műszer mindenesetre már nem cserére ítéltnek jelzi a pár ciklusnyi Recond után az aksit, hanem God Battery lett belőle.
-
őstag
Rákerestem a youtubon erre az ULG12A2-re, vannak róla tesztvideók, de a kapcsolódó videók között találtam ezt: [link] Lidl-s bebikázó líthium akku, egész combos lehet a leírás szerint 2.0-ás kocsit is beröffent. Vajon az itthoni lidlben ezt is lehet majd egyszer kapni? A videó készítője £34.99-ért vette, szerintetek ez jó ár érte?
Találtam egy cseh videót is ugyanerről a készülékről:
[link]
ezek szerint a cseheknél is forgalmazzák, csak nálunk valamiért nem...[ Szerkesztve ]
-||- Asrock B660M HDV -II- G.Skill Aegis 2x16GB DDR4 -II- - i3 12100f -||- Sapphire RX550 4GB -||- AOC Q27V4EA 1440p -||-
-
HoTaZo
addikt
válasz attilav2 #3431 üzenetére
Hát, így váltásban ez is 12k, ha valóban indít és pár év után is, akkor már lehet jó vétel is. De az én ismerősömnek nem tetszene. Usb, meg kicsi méret, meg ez is csak egy aksi...
Én azt szeretném tudni neki ajánlani nyugodt szívvel vagy, ha jobbat tudtok pár ezressel többért az is jó lehet.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
pimmi
senior tag
üdv urak, adott egy ilyen Electric Power 45Ah 2014 januári akku, 2013 ban beteg lettem, amint jonbban lettem vettem ezt, de a vétel után nem nagyon jártam a kocsival, aztán 1 évig oké volt, de csak rövid kb.2km, vagy esetleg heti 1x 5-6 km mentem, visszamentem vele még gariba akkor, megtöltötték stb..., ez után aldis töltővel töltögettem a mai napig, heti 1x, legutóbb multhét kedden, most pénteken mentem vele utoljára, megint ez az 1-2 km., és ma reggel beindult ugyan de éppen hogy, a kérdésem, megoldás lenne -e egy új akku? vagy azzal is ez lenne? esetleg egy jobb minőség ? most jön a jó idő, és most is 5 fok van, szóval a télre biztosan kikukázom, de ha esetleg elmegyek valahova ahol nincs töltési lehetőség????? a nyáron még nem kellett ilyen sűrűn töltenem , az autó egy ignis, a töltése redben van, 12.2 -12.4- et mérek. köszi
[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
Ha belefér a keretbe, és fontos hogy a kocsi készen álljon ha menni kell vele (gondolom igen), akkor mindenképpen vennék egy jobb fajta töltőt és egy új aksit. (ha ugyanígy fogod ezután is használni ahogy felvázoltad) Párom is hasonlóan jár, és az új aksiját kb 2 hetente felteszem a ctek-re.
Az aldis töltők egyáltalán nem rosszak, de nem tudom mennyire felel meg ennyire gyakori használatra.[ Szerkesztve ]
-
SZIGMA
aktív tag
Szia!
Ha magasabb fordulaton is csak 12,2-12,4V-ot mérsz, akkor ott nincs minden rendben.
Ha rövideket mész,akkor nem is igazán tölt, nálam is ez a baj.Engem most szívatott a kocsim, első tele nálam, cserélgettem az akksikat meg töltögettem, aztán kicseréltem az akkucsatlakozókat, megtakarítottam a kábeleket meg rájöttem,hogy törött volt az autó és a testpontot is lefestették, úgyhogy a kasznira ellenállással csatlakozott. Ezeket megoldottam, egyelőre jó, de ott a másik akku a csomagtartóban, mert egész képtelen helyeken tudott leállni.Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
Kernel
nagyúr
Lehet, hogy a motor leállítása után mérted a feszültséget, de nem azt kellene.
45 Ah kapacitás autóba aránylag nem sok, annál érthető, hogy kb. hetente töltögetni kell. 1-2 km alatt nem tud töltődni annyit, amit mondjuk 2 indítás és 1 hét állás kivesz belőle.
Ilyenkor lehet venni valamivel nagyobb kapacitású akkut is, mint a gyári, csak férjen be a helyére.
Mivel úgyis van multimétered, egyszerűbb lenne ellenőrizni a meglévő Aldi-töltőt (a töltési végfeszültséget kell nézni, de töltés alatt, nem utána, nem is a csepptöltő szakasznál) és használni, ha nincs vele gond. Az akkut is még tesztelni kellene szerintem és csak akkor cserélni, ha tényleg hibás.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
pimmi
senior tag
szóval mértem, 7:50 kor tettem rá a töltőt, most már cha felirat van de a keret még villog, az akkunál igy hogy a töltő fent van 15.09-15.1 et mérek ami néha visszaesik 13 ra kb aztán ujra felmegy 15.09-15.1 re, az akku a kocsiban. Levettem a töltőt, beindít, az akkunál alapjáraton 14.2 mérek, fordulaton 14.3 ,
-
Kernel
nagyúr
Természetesen a nagyobb kapacitás nem varázsol energiát, csak annyi, hogy egy full töltés után tovább bírja az állást.
Másrészt viszont mondhatja valaki azt is, hogy úgyis ott van a garázsban az áram, ha lemerül, inkább gyakrabban töltöm, de nem kell nagyobb kapacitású akku. Tehát ez egyéni megfontolás és felhasználói igények kérdése is.
Szerk: A generátorfeszültség jó, a töltési stratégia nem a legjobb. Jobb lenne, ha nem töltene 14,4 V fölé.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
pimmi
senior tag
15.3V ig felment a töltő, tovább nem megy, itt visszaesik aztán ujra fel 15.2 -15.3 akkor ez nem jó, most nem tudom mit csináljak?
ez 11900 auchanban, megérheti? VARTA B19 Black Dynamic[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Nem a hópihés módban töltőd? Ott valamivel tovább tolja.
Ne kell megijedni, egyrészt vagy 0.2 V-al többet mutat az autoxs töltő, másrészt nagyon pici árammal tölthet, mert én kicsavartam az akkun a kupakot és figyeltem.10-20 mp-ént egy pici bubi cellánként, ez lófütty.
Black Vartát semmiképp ne vegyél, meg Bosch S3-at sem. A bevásárlóközpontos akkukat sem ajánlom, legtöbbször túltároltak, 1-2 évesek.
Ha ragaszkodsz a Vartához, minimum a kék, vagy Bosch S4 ( ugyanaz). Ami csak befér az autóba a legnagyobbat érdemes venni.
Olyan helyen vegyél akkut, ahol ezzel foglalkoznak, és viszonylag nagy a forgalom.
Ha megvetted az újat, először tedd fel töltőre, és ne ijedj meg, ha egy pl Aldis-Lidlis töltő elszöszöl vele még vagy 6-7 órát.
[ Szerkesztve ]
-
pimmi
senior tag
szia, nem hópihe, normál mód, de ezeket az értékeket multival mértem mert már a cha felirat volt ekkor szóval a töltő nem mutatta...
új akkun nincs gyártási idő?
az én akkumat hogy lehetne házilag tesztelni? hogy most ez ilyen, és a másik is ilyen lenne, vagy az akku szar már? -
DigitXT
nagyúr
Akkor szerintem kuka a töltő. Legalábbis itt olvastam hasonló tapasztalatokról.
Az akkud "tesztelésén" nagyjából már túl vagy, valószínűleg szulfátos lehet.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Mivel a Bosch=Varta, szerintem működik:
A 4 karakteres FIFO kód, majd a táblázat a lényeg.
Exidenál egyszerűbb, a peremébe van sütve, gravírozva.
Az első gravírozott szám az évet jelöli, a második betű pedig a hónapokat ABC sorrendben (A-január, B-február, C- március, stb... pl: 2016 áprilisi gyártás 6D28B3 B3270D
-
nootropil
csendes tag
CTEK MXS 5.0 Metroban 03.08-tól 19999 ft.
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
cybercide
tag
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni egy CTEK MXS 5.0 töltőt, de észre vettem, hogy létezik ebből CTEK MXS 5.0 TEST&CHARGE változat is. Érdemes lenne esetleg az utóbbit megvenni? kb. 10000 Ft az árkülönbség. A teszt funkción kívül van más különbség köztük?
Ezek ugye áramszünet esetén nem felejtik el a programot?
Van egy hasonló Lidl-ben vásárolt töltőm és az sajnos nagyon érzékeny az áram ingadozásra és olyankor elfelejti a programot és vissza áll alap állapotba. Ilyenkor ugye nem tölti az akkut, ami elég kínos tud lenni, ha az ember arra számít, hogy egy feltöltött akku fogadja majd, ha menni szeretne az autóval.
Olvastam a kézikönyvben, hogy a fekete kábelt a jármű karosszériájához kell csatlakoztatni? Miért nem az akku negatív pólusához?
Köszi.
Üdv.http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest