Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Mr Bond 007 #3198 üzenetére
Hát ez sokat nem árult el erről, csak annyit, hogy bekapcsol! De ez inkább stand up comedy, mint valamiféle teszt!
-
Kernel
nagyúr
Nem szeretnék töltőt venni, de pofás széria:
http://www.erayak.com/cp-en.asp?sortid=6
6-12 V, egyszerűsített karakterisztikával (de ez nem negatívum, ennyit kell tudni egy rendes töltőnek):
http://www.ebay.com/itm/262660212389
12 V, Ctek-másolt karakterisztikával:
http://www.ebay.com/itm/262668748463
Ezt viszont nagyon lemásolták:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
-
tibcsiworld
aktív tag
-
Sanyo77
tag
Üdv!
CTEK MXS 5.0-át vennék, de a honlapon nincs odaírva, hogy továbbfejlesztett verzió-e.
Tudja valaki, hogy mi a különbség belsőleg, és külsőleg?Ezen látszik, hogy melyik?
[link]THX
-
Tegla80
addikt
Szia
En sem tervezem,de nemreg ebbe futottam bele a neten. hecht 2012
Az ara az jo es elerheto(aldi/lidl akciosok is kb ennyik mikor kaphatok),de a topik kereso nem dob ra semmit....[ Szerkesztve ]
Sony® & PlayStation®
-
Nyugger001
csendes tag
Szép estét!
Szeretném a véleményeteket kérni töltő ügyben.Pénteken vettem egy Carstel 4A.-es töltőt és ma kipróbálom.Kivettem a 2 fokos garázsban tárolt autómból az akksit egy VARTA Blue dynamic60Ah.540 A.-es.darabot.Már három éves is elmúlt és városban használom. Mikor felhoztam a lakásba 12.5V-ot mértem.Ezután hagytam 11-ig átmelegedni majd rátettem a töltőre.Kiválasztottam a gk.szimbólumot.Ekkor felment13.07V ra,majd így alakult menet:
11.40 13.07V - 14.09V
12.00 13.11 - 14.11
13.00 13.22 - 14.22
13.30 13.24 - 14.23
15.30 13.94 - 14.38
15.50 14.22 - 14.40
jelezte,hogy felvan töltve(zöld led) ennyi iő alatt létezik,hogy feltöltődött????????
17.00 13.02 - 13.65
ez után:
13.65 ről két és fél perc alatt visszamegy 13.03ra majd újra 13-65 re és ez ismétlődik most 18.37.-kor is.Elképzelhető,hogy ez a csepptöltő fázis?Ha igen meddig hagyjam a töltőn az akksit? Kiváncsi vagyok a véleményetekre.Válaszotokat és tanácsaitokat várom.
További szép estét. -
Nyugger001
csendes tag
Bocs.Azt nem írtam,hogy egy D4D Toyota Yaris akkujáról van szó.
-
Kernel
nagyúr
válasz Nyugger001 #3213 üzenetére
Egyrészt az akku nem is volt lemerülve, 12,5 V még indítóképes állapot általában. (Nekem legalábbis csak 12 V alatt szokott lenni a gond.)
Másrészt ez mindegyikre igaz, hogy amikor csepptöltésre vált, elméletileg csak kb. 80 % a töltöttség. A maradékot a csepptöltés során lehet lassan bevinni. Kérdés, hogy fontos-e, ha anélkül is pöccre indít, utána pedig a generátor is tölthet még.
De ezzel nem azt mondom, hogy vedd le, maradhat rajta bármeddig.
4 A áram összhangban van azzal, hogy ennyi idő alatt felnyomta. A Carstel így működik:
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
válasz K Norbi #3178 üzenetére
Ha a töltőnek rendben vannak a biztosítékai, akkor nagyjából egy módot tudok elképzelni a zárlatra, ami tüzet okoz. Konkrét tapasztalattal, hagyományos (nem automata, kapcsoló üzemű) töltőt hoztak be, hogy majdnem felgyújtotta a garázst. A csipeszektől a töltőig a vezeték szigetelése elolvadva, a csipeszek is eldeformálódva. A töltő konstrukció hibás, a vezetékek alul vannak kivezetve, de a lába kicsi, így a vezeték nagyon kis ívben görbül. Idővel törik és a hibás szigetelésnél találkozik a + és a - vezeték. Ezzel nincs is gond, amíg nem csíptetik rá az akkura, mert a töltő áramkorlátozó hőkioldója teszi a dolgát. Viszont az akkunál van áram rendesen, korlátozó ilyenkor nincs a körben, amíg el nem ég a viszonylag vékony vezeték, az izzik, amihez hozzáér kigyújthatja. Mondjuk azért ezt elég hamar észre lehet venni, ha a zárlat már fix. De itt pl. állította az illető, hogy amikor rárakta, még semmi nem történt, otthagyta. Arra ment vissza, hogy valami füstöl, büdös. A csupasz, szigeteletlen erek később kerülhettek zárlatba.
Üdv Inhouse
-
Nyugger001
csendes tag
Üdv Kernel! Köszi a gyors elsősegélyt.
-
Morris
veterán
Sziasztok!
Vettem egy Ultimate speed ULGD 3.8 A1 töltőt a Lidl-ben.
Normál 12V-os autó akksit szeretnék tölteni vele.
Azt szeretném megkérdezni, hogy miben különbözik a hópihés töltés a normáltól?
Melyiket érdemes használni erős mínusz fokokban.
(sima, normál 12V-os akku) -
Morris
veterán
válasz Mr Bond 007 #3219 üzenetére
-
Imp0st0r
csendes tag
Sziasztok! Van esetleg valakinek Lidl-ös Ultimate Speed LCD-s töltő eladó. Átvennem/megvenném Vagy esetleg ha látott valaki készleten, azt is megköszönöm.
-
DigitXT
nagyúr
Köszi! Azért írok megint, mert a készenléti áramot sajnos benéztem anno!
Az utólagos fedkompnak ugyanis saját biztosítéka van, nem mértem bele.
Számoljunk mondjuk összesen 25 mA terheléssel + inkább 17,5 álló nappal:
akkor is gyengélkedik az akku (10,5 Ah < 15Ah), továbbá 4V < 10.5V. Ez van!De ha már vacakoltam a DC lakatfogóval, megmértem a xenon fogyiját is.
Névleg úgy tudom 35W, és mindezt kétszer: ehhez képest ~100W-ra jött ki...
Magában a gyújtás* alig 0.5A áramot igényel. Helyzetjelzők, műszerek 1.2A.
A xenon odaver rendesen: valami 8.8A, és akkor már valamennyire meleg.
Teszteltem a CTEK-et tápegység módban - becsülettel betolta a 7.2A-t.
Xenon mellett ez kevés (<10.5A). Ahogy a motor alapjárati töltőárama is az,
szóval ha sokat kell állni a pirosnál teljes díszkivilágitásban az tutira deficit.
És akkor még nem szóltam a féklámpáról, ami gyárilag 2x21W, nekem meg
LED-re cserélve a fele sincs, sőt, miközben jobban világít: érdekes dolgok.*: mármint itt a fedkompokról van szó, amik működnek (és pl. világítanak),
nem a motor gyújtásáról: nem indítottam be, csak a kulcsot fordítottam el.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #3223 üzenetére
Készenléti áramot nem jó lakatfogóval mérni, inkább le kell venni az egyik sarut és beiktatni sorosan egy rendes ampermérőt, pontosabb az eredmény.
Először a 10-20 A-os méréshatárban, utána lehet lejjebb menni, a pontosabb méréshez. Vagy nem is fontos, aki nem biztos magában, mert kisebb méréshatáron könnyen ki lehet nyomni a műszerben lévő biztosítékot.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Imp0st0r
csendes tag
Az Optimate6-ról mik a vélemények, tapasztalatok?
Egyelőre csak motor szintentartó töltésére használtam, de mióta "kiokosodtam" itt, hála ennek a topiknak, rájöttem, hogy ez gépkocsi töltésére is jó. Hozzá is kezdtem azonnal. Azért kíváncsi vagyok, mások milyennek találják.
-
DigitXT
nagyúr
Az előző mérés úgy volt, 200 mA méréshatárral, csak éppen lusta voltam a sarut
levenni, ezért a 12V biztosítékát vettem ki, ott mértem. Elméletileg nem lett volna
ezzel semmi baj, ha az utólagos fedkompot is ezen keresztül hajtom meg... csak
azt annak idején rosszul kötöttem be, így saját biztosítéka van. Szóval valóban: a
pontos értéket most nem tudom, hozzávetőlegesen 10-15 mA-t elcsámcsog az is.
(Min. 2A méréshatárral dolgozik a lakatfogó, a másik megoldás pontosabb.) -
agyarka
aktív tag
válasz Imp0st0r #3225 üzenetére
Gépkocsit még nem töltöttem Optimate 6 al, csak akkumulátort. Arra megfelelő, az akkumulátor ki és bekötött állapotában egyaránt. Mivel nincs rajta üzemmód választó, ezért pofon egyszerű használni. A nagybetűs leirásokban szereplő maximális töltési áramerőssége kerekített érték, valójában 4,6 A.
A kisebb akkukat is jól kezeli, elég jó közelítéssel beáll 0,1 C értékre. Egyesek hiányolhatják belőle a hőmérséklet kompenzációt, nekem nem hiányzik, közvetlenül az akkura tűző napon nem használom.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Érdeklődnék a hozzáértőktől a következő ügyében:
B7 Passat gyári, AGM akkuja helyett kapott nemrég egy Exide premiumot. ( 77 Ah, 760 A)
Érdekességképp mértem töltő feszültséget menet közben és egy idő után 14,8V-ra áll be.
Nem sok ez egy kicsit? Vegyek bele AGM akkut a magasabb töltő fesz. miatt?
A premium Exide bírná? OBD-n keresztül VCDS-el lehet állítani az akku típust?
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz K Norbi #3232 üzenetére
Nincs régóta benne, azután lett cserélve, hogy voltak a nagyon nagy mínuszok.
Nem ez, de egy ilyen volt benne:
Itt írtam róla, akkor még nem tudtam biztosan, milyen akku
Illetve akku csere után mértem én töltő feszültséget, ( álló helyben) de az 14,2-14,3 körüli volt emlékeim szerint még pörgetve is.
Néhány km után kezd el emelkedni a töltő fesz. Kíváncsiságból mértem menet közben is és kezdett gyanús lenni számomra. ( Onnantól viszont tartja a 14,7-14,8 V-ot. )
Visszatanítható egyszerű akkura, vagy csak AGM akkut tehetek bele?
[ Szerkesztve ]
-
-
Kernel
nagyúr
válasz tibor2010 #3236 üzenetére
Járműveknél nem mérik a töltőáramot, ehhez nincs beiktatva sönt sem.
Ahogy elindul a generátor, rögtön beáll a feszültség valamilyen értékre, az áram pedig annyi lesz, amennyit éppen felvesz az akku. Ha nagyon le volt merülve, akkor sok.
De ha így is járna az akku, még mielőtt túlmelegedne, addigra lecsökken az áram, mert közben töltődik felfelé.
Nem véletlen, hogy inkább töltőfeszültségről, generátorfeszültségről szoktunk beszélni ilyenkor, nem töltőáramról.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Igen, oka van, mert start-stoppos az autó. Igaz nem használjuk ezt az opciót, de van.
Egyszerű reggel beindít, melóba mész, este hazajössz üzemmód. Oda jó ( lenne) az olcsóbb akku is.
Ami viszont biztos, hogy az AGM-es tényleg "nagyobbat rúg", azaz erősebben indít. Nincs rá szükség, a 2.0 CRTD a -19.5 C fokban is kb 1 főtengely fordulatra indult.
Attól tartok nem lesz nem AGM-es software a menüben, de holnap megnézem.
Bogarászom ezt az akku témát, -nekem - érdekesség amit találtam:
"Mivel a vegyi folyamatok hőmérséklet függőek, némi feszültségkompenzációra lehet szükség, ha a töltési hőmérséklet eltér a normálistól (25°C). A kompenzálás mértéke 2,8-3,3 mV/°C tartományon belül szokott lenni. Ez annyit jelent, hogy például -1,1 °C esetén egy elárasztott akkumulátor töltéséhez 15,2 V feszültség szükséges. Ezt akkor is figyelembe kell venni, ha tárolás során cséptöltéssel kondicionáljuk az akkumulátorokat."
Ha nem is hőmérséklet függő a töltés, a hideg miatt - bízom benne - nem tett kárt az akkuban a magasabb töltési feszültség.
Lehet holnap inkább veszünk bele egy AGM-es akkut, azt a gond letudva. Vagy csak én gondolom? Akkor is VCDS-el át kell állítsam az akku típusát ( márkáját)?
Szinte ugyanazok:
[ Szerkesztve ]
-
Engem is meglepett az ilyen fokú nyilvántartás. Talán ha van software-d akkor ne hagyd ki a módosítást. Gyanítom nem csak tárolásra használják fel. A csere idejét is ebből tudja. Változhat a töltési karakterisztika is.
Vásárlás előtt nézz bele mit fogad el. Ahogy sejtetted nem kell még a nyelvet se ismerni. -
Petyák
csendes tag
Sziasztok!
Mivel heti egyszer használom az autómat, (Suzuki S-Cross) beszereztem egy CTEK MXS 5.0 töltőt.
A töltőt mindig az autó ikonnal jelzett üzemmódban használom, az akksim egy alig egy hónapos gondozásmentes 45Ah Exide. Az előző gyári Varta 1,5 év után elszulfátosodott a sok állás, és nem kellő töltés miatt.
Heti egyszer töltöm a gyári gyors csatlakozón keresztül, tehát nem kötöm le az autót az akksiról.
Akad egy hitelesítettel összehasonlított multiméterem, így a feszültség méréseim pontosnak tekinthetőek. (az áramra nincs a hitelesítettel összehasonlító mérésem)
Szóval a nagy kérdés az hogy az 5 fokos garázsban „absorption” (negyedik LED világít) üzemmódban miért megy fel 15-15,5 V ra a töltő feszültség. Tudom, hogy az alacsony hőmérséklet miatt emeli a töltő feszt, de ezt azért sokallom. Pezseg is az akksi, így nem merem heti egyszer tölteni, mert „elpezsegi” nekem az összes vizet.
Egy nagyobbacska 28Ah-s „zselés” (ha jól tudom az az AGM ugye?) akksival teszteltem a következőt:
-5 fokos garázsban: 14,9V
-20 fokos szobában 2 óra „melegedést” követően: 14,4V
-20 fokos szobában 7 óra „melegedést” követően: 14,6 V ???
Beszéltem a forgalmazóval, szerinte normális a 15V. Azt mondta, hogy a dobozán is rajta van….Persze, Recond módban. Ott írja is a vízvesztést, és az elektronika károsodásának lehetőségét.
Eddig nem lett baja az autónak, de aggaszt ez a magas érték. Végig olvastam a fórumot, az alapján sem szerencsés. Szerintetek mit tegyek? Tegyem tönkre a töltőt, (mondjuk mikrosütővel) és vigyem vissza? A forgalmazó készségesen visszaveszi gari időn belül. -
csiga8
senior tag
Érdekességképp, ilyet találtam:
"Mivel a vegyi folyamatok hőmérséklet függőek, némi feszültségkompenzációra lehet szükség, ha a töltési hőmérséklet eltér a normálistól (25°C). A kompenzálás mértéke 2,8-3,3 mV/°C tartományon belül szokott lenni. Ez annyit jelent, hogy például -1,1 °C esetén egy elárasztott akkumulátor töltéséhez 15,2 V feszültség szükséges. Ezt akkor is figyelembe kell venni, ha tárolás során cseptöltéssel kondicionáljuk az akkumulátorokat."
-
pjen
félisten
Másik állásba is pezseg?Ha leveszed a pezsgés kezdetén a töltőt mennyire van feltöltve?Ha el tudja "pezsegni"a vizet utána lehet tölteni.A baj az,hogy a magas fesztől és a pezsgéstől meglazul a cellák bevonata és hamar megdöglik.Egyébként ne rutinból tedd töltőre,először mindíg mérj,lehet nem is kell.
-
agyarka
aktív tag
A Ctek sajnos nem teszi közzé a hőmérséklet kompenzációnál alkalmazott értékeket. 2- 3,3 mV /C között bármi lehet. Amennyiben jól számolom a méréseid alapján a készüléked a 3,3 mV/C körül kompenzál. (20x3,3 =66, 14,4 +0,66 =15,6 ; 5x3,3=16,5 14,4+0,16=14,56)
Én nem kedvelem, ha ennyire a szélső határon dolgozik egy töltő, és a lehet,hogy a jól hallható pezsgés is erre utal.
Szerintem írj a Svédeknek és kérdezz rá, mekkora a kompenzáció mértéke.Egyébként is biztos ami biztos, a motorbiciklis 0,8A es lassú töltés jobb a 44 ill. a 28 Ah akkuidnak.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz agyarka #3244 üzenetére
Konkrétan nem ismerem,de sok aksinál,rejtve ott vannak a cella dugók.fórum társ azt írta:elforralja a vizet,márpedig,ha ki tud forrni szerintem tölteni is lehet bele.Ha heti egyszer megy vele,simán egyensúlyban lehet az energia mérleg.Az előző aksi sem a szulfátosodás miatt mehetett tönkre másfél év alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Sanyo77
tag
válasz agyarka #3243 üzenetére
Régen voltam már matek órán, de ez hogy jött ki?
14,4 +0,66 =15,63,3 mV kompenzálás az 0,0033 Voltot jelent. Ha 20 fok az eltérés akkor:
0,0033*20=0,066 Volt, azaz egy tizedet sem növel.Még a hideg idő programra is 14,7 voltot ír max.
csiga8: Pont most akartam rajtahagyni a töltőt, úgy hogy nem veszem le az akkusarut. (eddig még sosem csináltam). Jövő hét közepén visszakapom a töltőm, rámérek én is. Én kb 15 fokos garázsban 78 Ah-ás akksival, és egy kb 48 Ah régi akksit tudok ráakasztani.
Szerintem nézd meg másik akksival is, ha ott is felugrik a fesz, akkor ne kockáztass irány a mikro/megger, bármi.
-
K Norbi
addikt
Dobd rá egy ismerősöd akkumulátorára, és másik multival is nézzétek rá.
+5C fokon 15V töltés rengeteg.+5C fokon 14,80V körül kéne legyen sima Normal módba.
Nem kell tönkretenni, ha hibás kicserélik.
Ctek mxs 5.0 Test&Charge nem kompenzál, az fix 14,4V és 14,7V
vastag vezetékek, csavarozva van, nehezebb, nem melegszik.
Más teljesen.Kicsit drágább [link]
[ Szerkesztve ]
-
Petyák
csendes tag
Köszi Srácok!
A hőmérséklet kompenzációt nem számoltam, mert a 15-15,5 V mindenképp nagyon sok.
Mivel hitelesítettel összehasonlított műszerrel néztem, nyugodt vagyok. A Kb 10 éves 1000 forintos műszerem 2 tizeddel alá mér.
Azért töltöm hetente, mert rövid utakat megyek vele, és olyan kialakítású a garázsunk, hogy mire beállok az elektromos kormányszervo sokat kivesz az akksiból. (leállítást követő 1-2 órában 12,5-12,6 körül van ha jól emlékszem) Majd egy hétig áll szegény,mire újra beindítom... Nem szeretném másfél évente cserélni az akksit.
Elviszem a kereskedőhöz, és meglátjuk mi lessz.pjen: Eléri az "absorption" fázist, világít a 4. LED, és jön a 15-15,5 V. Az akku elkezd pezsegni.
Kb 0,5-3 óra között tart az "absorption" fázis, utánna 7-esig világít az összes LED. Tehát feltöltötte az akksit.
Utántölteni nem tudok, mert zárt az akksi. Tudom, sok akksinál felszedhetőek a vakdugók, de 1 hónapos akksit nem szeretnék még feszegetni.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen SSD-t vegyek?
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Xbox tulajok OFF topicja
- Automata kávégépek
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest